• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.




    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    Onyx. 23 Muziek en dromen Maneur Croweater
    (studieobject) 8175 (Adam) 17 Tijdreizen Margeaux Croweater
    Jester Madcap 20 Overtuiging Cackle ProngsPotter
    (studieobject) 7223 (Michiel) 16 Gedaanteverwisseling Moreau Slughorn
    Yrla 18 Superspeed Williams Slughorn

    Vienna 20 Telekinese Maxwell Slughorn
    Fayr Fixfault 19 Repareren Navkar ProngsPotter
    (studieobject) 8102 (agami) 15 Helderziend Mentor? ProngsPotter
    Dezi 20 Samenvloeien met draak Naam Croweater
    Fersephone 19 Slopen Gates Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    Fire Lions Vuur
    Fox Lions Dieren veranderen.
    Astreal Lions Astral projection.
    Tony Lions Onzichtbaar in het donker.
    Emil Lions Dupliceren
    Onna Lions Ondoordringbare huid
    Vera Lions Vliegen
    Serena Lions Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    Heidi Lions Groene vingers.
    8226 Lions Praten met dieren




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:


    Meisjes:
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo

    Meisjes:
    • Maaya
    Buffalo's
    Jongens:


    Meisjes:

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * GeschiedenisSogat
    * Muziek /CreatiefWish
    * Les rondom je gaveEigen Mentor
    * Lunch
    * Wiskunde Margeaux
    * Engels Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training Navkar
    * Gymnastiek Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates

    Woensdag
    * Engels Cackle
    * Maatschappijleer Maneur
    * Gave training Eigen mentor
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Wiskunde Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief Wish
    * Geschiedenis Sogat

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates
    * Gave training Eigen Mentor
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^

    Speeltopic 4: Klik^^

    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 16 maart 2020 - 12:36 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla

    "Wat ik verwacht had?" zei hij met een lachje. "Wat ik verwacht had, is dat je naar me geluisterd had. Dat je wel afstand had genomen van k- 7223." Oh, daar redde hij zichzelf net goed uit, waarschijnlijk had 7223 bij zijn bijnaam noemen hem niet geholpen. "Maar je moet gewoon 7223 echt graag willen vernederen, is het niet?" Yrla keek de jongen peilend naast zich aan. Hij moest nu doorzetten, blijven pushen. Hij moest die twee kneuzen uit elkaar hebben, 3 losse Naamlozen aanpakken was makkelijker dan als ze een team vormden.

    [ bericht aangepast op 18 maart 2020 - 13:10 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fersephone

    Ze verslikte zich in haar drinken, zodra ze Dezi die woorden uit hoorde spreken. "Yrla? Flikker een eind op man. Zelfs als hij de laatste is op de wereld zou ik nog niet met hem naar het bal gaan." Ferse nam een hap van haar brood. Het hele bal kon haar werkelijk geen ene moer schelen, maar waarschijnlijk was aanwezigheid verplicht. "Wacht, als Yr niet met jou gaat, kunnen wij toch samen?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam

    Adams schouders verstrakten. 'Ik weet niet of jij ooit een vriend hebt gehad, maar het is heus niet makkelijk om daar zo maar bij weg te stappen. Ik probeer het geleidelijk te doen, zodat ik hem geen pijn doe. Ik kan toch niet zomaar, van de ene op de andere dag, hem gaan negeren? En hij is ook nog eens mijn kamergenoot...'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Studieobject 7223

    Ja, een verrassing. 7223 knikte even ongemakkelijk bij het voelen van het huidcontact tussen hen, voor de jongen verdween naar zijn eigen tafel. Nog ietwat overdonderd keek 7223 hem achterna. Uiteindelijk liep de jongen door en schoof met zijn bord naast 8102 en mompelde zachtjes een hoi, voor hij aan zijn brood begon. Daarna blikte hij in de richting van de deur van de eetzaal. Waar bleef Adam?


    It's never gonna happen, Guys.

    Dezi

    'Ik ga met de nieuwe. Die heeft nog wat... speciale aandacht nodig.' Ze wiebelde met haar wenkbrauwen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla

    Yrla lachte spottend. Als de jongen eens wist wat Yrla had gedaan, had hij die zin nooit uitgesproken. Daarna keek hij serieus de jongen naast hem aan. "Jester en ik waren ooit vrienden, en zie nu..." Hij boog zich voorover naar Adam. "Snap je dan niet dat je hem alleen maar meer pijn doet, als je het geleidelijk aan doet. Het is net als een pleister. Als je lang erover doet om hem eraf te trekken, dan doet het steeds weer een beetje zeer. Maar als je hem in een keer eraf trekt, doet het maar heel even pijn." Yrla zette een grijns op en keek naar de jongen naast hem. "Ik kan het ook gewoon 7223 vertellen?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Fersephone

    "Werkelijk?" Fersephone stak een wenkbrauw in de lucht. Ze rolde met haar ogen, toen ze besefte dat Dezi een volgend slachtoffer had uitgekozen. En nog wel de slappe nieuweling die jankend de zaal was uitgerend. "De huilebalk? Wat moet je daarmee?" Phone kon de afkeur in haar stem er niet uit weren. Een man moest beetje ballen hebben...


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam

    Was dat waar? Deed het maar even zeer, maar zou hij er daarna snel van herstellen? Hij had in ieder geval Vienna nog, hij zou niet helemaal alleen zijn.
    'Nee,' zei hij een beetje in paniek. 'Je kunt het hem niet vertellen. Hij mag het niet weten, niemand mag het weten.' Hij keek Yrla van opzij aan. Dit was precies wat hij wilde, hun vriendschap kapot maken. Het paste keurig bij het pestgedrag dat hij tot nu toe had vertoond. Alleen had Adam nu zelf de aanleiding gegeven, door op Michiel verliefd te worden én het aan anderen te laten zien. Het was zijn eigen schuld. Híj was degene die zo verdorven was. Yrla gaf hem in elk geval nog een kans om aan zichzelf te werken, in plaats van direct de directie in te lichten.
    'Ik ga het hem zeggen,' zei hij zachtjes. 'Dat ik geen vrienden meer met hem kan zijn. Na - na het weekend zijn we geen vrienden meer,' beloofde hij, hopend dat Yrla hen dan met rust zou laten. Hij wilde in elk geval dat Michiel wel van het bal zou genieten. Misschien gebeurde er wel wat met Vienna. Misschien kon die zijn plaats innemen en deed het hem allemaal niet zoveel pijn.

    [ bericht aangepast op 18 maart 2020 - 14:16 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Dezi

    Dezi's lippen krulden om. 'Zijn hart breken, wat anders? En joh, hij heeft volgens mij best een mooi lijf. Daar mag ie me best eens mee verwennen voor ik hem aan de kant schuif.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fersephone

    Fersephone schudde haar hoofd. Ze begreep Dezi nooit in dit soort dingen, maar ach. Ze was eraan gewend. Het meisje at het laatste van haar brood op, voor ze de spullen van haar en Dezi opruimde. "Als je het maar niet in mijn kamer doet, ik ben van plan heel goed te gaan slapen dit weekend."


    It's never gonna happen, Guys.

    Dezi

    'Ik heb Yrla's kamer al geconfisqueerd.' Ze grijnsde. 'Misschien dat je die nog op bezoek krijgt, maar iets vertelt me dat hij liever Kneus of die domme trien gaat plagen,' zei ze zonder haar stem te dempen, en ze wierp even een blik op de twee sukkels ietsje opzij van haar.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla

    "Ik zou het maar doen. Voor je eigen best wil en die van 7223. Voor ons house." Yrla stond op en keek even peilend naar 8175. Zou hij er nog een extra schepje bovenop doen? Een beetje zijn eigen naam zuiveren, kijken wat hij deze idioot allemaal kon laten geloven. "Jester mag dan beweren dat ik koud en hard ben voor Naamlozen. Maar hee, dat waren ze ook in mijn tijd. Wordt je hard van. Maar je blijft een Panther en Panthers moeten elkaar steunen, niet waar? Zeker in deze tijden van zuivering." Hij gaf een klopje op de schouder van Adam, draaide zich om en liep de gang in. Hij loog deels. En Jester had gelijk. Ja, hij was koud en hard voor de Naamlozen, en hij genoot ervan. En nee, eigenlijk kon die hele zuivering hem geen donder schelen. Waarschijnlijk wisten de wetenschappers het wel zo te spelen dat toch de beoogde doelen eruit gingen. Met een grijns op zijn gezicht liep de jongen weg in de richting van de eetzaal. Hij wist een ding. Hij zou alles ervoor doen om de Naamlozen eruit te werken, hen in plaats van hij. En hij was begonnen met die twee uit elkaar te halen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fersephone

    Fersephone schoot in de lach. "Ja, dat zal. Als hij ook maar een poging doet mijn kamer binnen te komen, breek ik elk bot in zijn hand. Het is lang geleden dat ik botten gebroken heb, dus ik kan de oefening wel weer gebruiken." Ze keek met een grijns naar Dezi. Oh ja, Laat Yrla maar komen. Ze had nog wel een paar appeltjes te schillen met hem.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam

    Adam zuchtte diep en wachtte een tijdje voor hij zelf ook naar de eetzaal liep. Stilletjes ging hij bij Michiel en Agami zitten. Nog vier dagen zou hij naast zijn vriend kunnen zitten. Het voelde alsof hij daarmee stilletjes afscheid van hun vriendschap kon nemen. Weer had hij geen trek, en met lange tanden probeerde hij toch wat naar binnen te werken.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx

    Onyx had met een half oor naar het verhaal van 8102 geluisterd, maar om de een of andere reden interesseerde het hem minder dan normaal. Pas toen Jester hem even aankeek alsof hij wilde peilen of hij ook nog wat wilde zeggen, kwam er een vraag in hem op.
    'Misschien kun je een helderder visioen oproepen als je dat beeld bij je volgende meditatie in je hoofd neemt.'
    Dat paste niet echt bij het hoofdleegmaken-verhaal, maar wie weet hielp het toch. Het kon geen kwaad om het te proberen.


    Every villain is a hero in his own mind.