• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.




    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •(studieobject) 7223 (Michiel)• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 18 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 19 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •(studieobject) 8102 (agami) •15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 19 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    •Fire • Lions • Vuur
    • Fox •Lions • Dieren veranderen.
    • Astreal • Lions • Astral projection.
    • Tony • Lions • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Lions • Dupliceren
    • Onna • Lions • Ondoordringbare huid
    •Vera • Lions • Vliegen
    •Serena • Lions• Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    • Heidi • Lions • Groene vingers.
    •8226 • Lions • Praten met dieren




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:
    •

    Meisjes:
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo

    Meisjes:
    • Maaya
    Buffalo's
    Jongens:
    •

    Meisjes:
    •

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^

    Speeltopic 4: Klik^^

    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 16 maart 2020 - 12:36 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    8102

    Agami had de regels over Adams schouder meegelezen en glimlachte. "Je hebt een aanbidder," zei ze plagend en stootte de jongen zachtjes aan. Misschien dat dat hem een beetje zou opvrolijken. Ze hoopte van wel. In ieder geval kreeg de jongen een kop als een boei.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam

    Op de een of andere manier had Adam gedacht dat hij de boodschap verkeerd geïnterpreteerd. Hij kon toch niet echt een geheime aanbidder hebben? Wie zou dat dan moeten zijn? Maar zijn vrienden wonden er niet echt doekjes om...
    'Weet je echt zeker dat het voor mij bedoeld was?' vroeg hij twijfelend. Zijn huid gloeide nog steeds, opeens was hij ontzettend zenuwachtig.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Studieobject 7223

    "Ik weet het heel zeker." Hij knikte zijn vriend toe. Net op dat moment klonk de bel. "Kom, anders zijn we te laat bij Wish." Hij stond zelf als eerst en wachtte netjes voor met zijn drie naar de les te lopen.

    [ bericht aangepast op 19 maart 2020 - 8:04 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam

    Het geheimzinnige briefje zorgde ervoor dat hij een beetje afgeleid was van Yrla’s woorden. Misschien was het wel van een leuk meisje. Zou hij daar dan op verliefd kunnen worden? Dat hij nu gevoelens had voor een jongen betekende toch niet dat hij álleen maar jongens kon leuk vinden? Het zou zo’n goede oplossing zijn van zijn probleem, als hij tijdens het bal op een meisje verliefd werd en zij ook op hem! Dan hoefde hij zijn vriendschap met Michiel ook niet op te geven en kon alles gewoon bij het oude blijven.
    Er kwam weer een glimlach op zijn gezicht en hij voelde zich tijdens deze lessen veel lichter dan hij eerder op de dag had gedaan. Zelfs tegen de gaveles keek hij niet meer zo erg op. Hij liep met Onyx en Jester mee naar het muzieklokaal en keek Jester afwachtend aan, niet precies wetend wat eigenlijk de bedoeling was voor vandaag.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Jester deed de deur achter zich dicht en trok zoals ondertussen routine was geworden de bureaustoel van de docent achter het bureau vandaan om erop te zitten. Oprecht, de wetenschappers mochten soms afschuwelijke mensen zijn (vooral tijdens de onderzoeken) maar ze wisten wel waar ze chille stoelen moesten vinden. Tikje egoïstisch dat ze die niet met de rest van de school wilden delen, maar er bestond ook iets als budget en daar had Jester dan ook wel weer begrip voor.
          "Voor we met de les beginnen, willen we het eerst nog even ergens anders over hebben," begon Jester kalm. Hij hoopte maar dat Onyx het met hem eens was dat een tactvolle aanpak beter zou werken dan het gewoon zomaar uit de jongen schudden, want tien tegen één dat 8175 vervolgens zijn kiezen op elkaar klemde en spontaan vergat wat praten was. "Voornamelijk over wat er gisteren gebeurd is. Toen je die avond zomaar verdween? Na vanochtend weten we eigenlijk wel zeker dat Yrla er iets mee te maken heeft. Wat is er aan de hand?"

    [ bericht aangepast op 18 maart 2020 - 22:12 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam

    Adam verstijfde toen hij Yrla's naam hoorde. Hij wilde er niet over praten, hij wilde het voor het komende uur gewoon vergeten.
    'Het is persoonlijk,' mompelde hij. 'Het is niet zo dat hij me pijn heeft gedaan ofzo. Hij heeft gewoon... iets vervelends over me ontdekt en daardoor raakte ik wat overstuur.'
    Hij wilde niet dat Jester en Onyx zich ermee gingen bemoeien. Yrla verklapte ongetwijfeld maar al te graag zijn geheim en hij wist niet of hij aankon als er nog twee jongens waren die van hem zouden walgen - en dat hij nog meer risico liep dat Michiel het zou horen!


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "Er zijn meer manieren om met mensen te lopen fucken dan iemand in elkaar slaan," zei Jester langzaam.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam

    Adam schoof ongemakkelijk zijn voeten heen en weer. 'Het hoort erbij,' zei hij uiteindelijk. Maar toen, met krachtiger stem, vervolgde hij: 'Iedere nieuweling wordt getreiterd. Ik kan me er heus wel net als alle anderen doorheen slaan.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          Jester trok een wenkbrauw op. "Uh huh." Hij weerstond de verleiding om dat tegen te spreken- want het was gewoon waar. Zuivering of niet. Daar tegenin gaan was wel héél hypocriet, gezien wat hij zelf Naamlozen jarenlang had aangedaan. Dus haalde hij maar zijn schouders op en schoof zijn stoel met wieltjes ver genoeg achteruit dat hij zijn benen weer op het bureau kon slaan.
          "Als jij het zegt."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    Onyx was niet van plan om zo snel op te geven. Hij was zoals altijd op het bureau gaan zitten en bestudeerde de jongen een tijdje. Hij had gehoord wat hij tegen de andere kneuzen had gezegd en hij vond zijn angst niet ongegrond.
    'Je vergeet wel één ding, vriend,' zei Onyx. 'Als mijn concentratie verbroken wordt tijdens het spelen, droomt iemand over dansende lammetjes in plaats vanhongerige haaien. Als Jes zijn concentratie verslapt, krijgt hij een klap voor z'n kanis van degene die hij probeert te beïnvloeden. Maar als jíj te erg afgeleid bent, beland je misschien wel per ongeluk onder de guillotine en ligt je kop eraf.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          Damn, dat was een goed punt. Jester knikte een keertje langzaam en draaide zijn hoofd weer afwachtend naar 8175. Toch ergens best ironisch dat Onyx vaker de juiste persoon was om van mensen iets gedaan te krijgen. Waarschijnlijk was Jester zelf gewoonweg niet eng genoeg. Truth be told, Onyx was bij tijd en wijlen echt niet te genieten en in zijn slechtere periodes had Jester er niet vreemd van opgekeken als zijn kamergenoot hem in zijn slaap had neergestoken omdat Jester te hard had gesnurkt ofzo. Hoewel hij dan dood zou zijn en helemaal niet meer kon opkijken- maar dat terzijde.

    [ bericht aangepast op 18 maart 2020 - 22:35 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam

    Adam haalde diep adem. Hij wist dat ze hem probeerden te helpen, maar het ergerde hem dat ze dachten dat hij daar zelf nog nooit bij stil had gestaan.
    'Denk je dat ik zelf niet weet welk risico ik loop?' reageerde hij geagiteerd. 'Natuurlijk weet ik dat wel. Maar ik weet óók dat dat risico nóg groter wordt als ik jullie vertel wat er aan de hand is. Ik ben er mee bezig, ik ben het aan het oplossen, oké? Ik waardeer het heus dat jullie me willen helpen, maar dit moet ik zelf doen.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Érger worden als Jester en Onyx zich ermee zouden bemoeien? Jester fronste. Nu was hij nog nieuwsgieriger dan eerst wat Yrla dan ooit ontdekt kon hebben (en waarom Onyx dat trucje niet even kon herhalen, opmerkzaam als hij was) en waarom 8175 dat nu per sé in zijn eentje moest doen. In ieder geval kwam zijn voorspelling uit (há, misschien lag waarzeggerij ook nog in het verschiet) en klapte de jongen acuut dicht toen Onyx een wat directere aanpak probeerde.
          "Als je zeker weet dat je je focus kunt behouden," zei hij daarom maar, "dan gaan we verder. Maar zorg dat je het snel oplost, 8175. Meer van die paniekaanvallen komt ons niet goed te staan- al helemaal niet als ze in het verleden gebeuren en ik er niet bij ben om je te dwingen te kalmeren." Jester liet zijn eigen gezondheid daarbij maar even achterwege.
          Tijdens zijn laatste avondwandelingen had hij lopen nadenken over wat Fayr gezegd had. Haast scherven in zijn hoofd. Nu had Cackle hem wel geleerd hoe hij de meeste pijn kon stoppen, maar de scherven in eerste instantie voorkomen klonk als een veel beter plan en kostte bovendien minder energie. Hoopte hij. Probleem voor een andere dag.
          "Het lijkt mij een goed idee als we deze keer proberen je tijd in het verleden wat te verlengen. Binnenkort komt een grote reis eraan en hoe langer je je comfortabel in het verleden kan blijven, hoe beter." Hij keek de jongen scherp aan. "En daarmee bedoel ik dat je in theorie op elk moment kán terugspringen als dat nodig moest zijn." Hij had alweer een plannetje. Of 8175 dat plannetje leuk ging vinden was weer een andere zaak, maar een goede test was het zeker.

    [ bericht aangepast op 18 maart 2020 - 22:51 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam

    Zorg dat je het snel oplost.
    Meer van die paniekaanvallen komen ons niet goed te staan.
    Als ik er niet bij ben om je te dwingen te kalmeren...

    Dacht hij nou echt dat zulke dingen zeggen behulpzaam was? Hoewel hij wist dat hij zou moeten leren om in stressvolle situaties te tijdreizen, wist hij ook dat hij vandaag niets zou presteren. Niet nu zijn humeur weer omgeslagen was, nu het voelde alsof Jester en Onyx geen vertrouwen meer in hem hadden. Zijn onderlip trilde en hij vervloekte zijn tranen toen die in zijn ogen sprongen. Jeetje, waar kwamen die huilbuien toch de hele tijd vandaan!
    'Ik heb nu geen focus,' zei hij kortaf. 'Ik probeer het morgen wel.'
    Hij pakte zijn tas en draaide zich om.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          Euh, Shit?
          "Hooo, wacht eens even!" Jester sprong overeind. "Als je nu geen focus hebt betekent dat niet dat we zomaar opgeven, dan gaan we die focus weer eens even vertellen waar hij moet zijn. Hier." Hij dacht even tranen te zien glinsteren in 8175's ogen. "Zo makkelijk kom je niet van ons af," voegde hij er nog aan toe, een stukje kalmer. "Ook als je focus moeilijk doet, moet je in staat zijn je gave te kunnen bereiken. Dat kun je wel, het vergt alleen een beetje meer moeite," zei hij sussend.

    [ bericht aangepast op 18 maart 2020 - 23:07 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.