• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.




    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •(studieobject) 7223 (Michiel)• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 18 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 19 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •(studieobject) 8102 (agami) •15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 19 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    •Fire • Lions • Vuur
    • Fox •Lions • Dieren veranderen.
    • Astreal • Lions • Astral projection.
    • Tony • Lions • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Lions • Dupliceren
    • Onna • Lions • Ondoordringbare huid
    •Vera • Lions • Vliegen
    •Serena • Lions• Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    • Heidi • Lions • Groene vingers.
    •8226 • Lions • Praten met dieren




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:
    •

    Meisjes:
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo

    Meisjes:
    • Maaya
    Buffalo's
    Jongens:
    •

    Meisjes:
    •

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^

    Speeltopic 4: Klik^^

    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 16 maart 2020 - 12:36 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx

    Onyx onderdrukte een zucht toen hij zag dat de jongen alwéér bijna brak. Hij wist niet of het slim was om nu te gaan pushen, het was duidelijk dat hij niet veel meer kon hebben.
    'Laat hem maar, Jes,' zei hij. Hij gleed van de tafel en stapte naar 8175 toe, die schichtig naar hem opkeek. Hij hield zijn blik vast, zag de tranen die zich langs de randen van zijn ogen vormden. Hij was bang, realiseerde hij zich. Écht bang.
    Wat had Yrla in vredesnaam tegen hem gezegd?
    'We laten het je zelf oplossen,' zei hij. 'Maar als je volgende week vrijdag nog steeds zo'n wrak bent, dan vertel je ons wat er aan de hand is. Vrijwillig of onder invloed van Jesters gave. En als je dinsdag nog niet je focus hebt, zorg je dat je onder die opdracht uitkomt.'
    De jongen haalde diep adem, sniffend. Hij knikte.
    In een opwelling trok Onyx hem in een omhelzing. Dat 8175 verstijfde, negeerde hij voor het gemak.
    'Ik zal zorgen dat Yrla de hele week lang gruwelijke nachtmerries heeft,' fluisterde hij. 'We zijn een team hè? Je strijdt niet alleen.' Voor hij doorhad wat hij deed, drukte hij een kus in de haren van de jongen.
    Met geschokte ogen staarde de knul hem aan. Zijn wangen kregen een rode gloed.
    Hij grijnsde scheef. Zelf wist hij ook niet waar dat gebaar vandaan was gekomen, maar op de een of andere manier had hij een déjà vu gevoel.
    'Nou, wegwezen,' zei hij met een knipoog.
    De jongen wierp een vluchtige blik op Jester en ging daarna vlug het lokaal uit.
    Toen de deur dichtviel, keek hij Jester aan. 'Nou, prinsje van me. Het ziet er naar uit dat we een half uur extra vrij hebben. Denk je dat we nog danspassen moeten oefenen?' Hij wiebelde met zijn wenkbrauwen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "Holy shit, did you just cheat on me?" Jester schudde zijn hoofd. Het was een vreemde ervaring om Onyx zo met iemand om te zien gaan. Broederlijk haast. 8175 leek te verstijven onder Onyx aanraking- maargoed, iedereen met een beetje gezond verstand deed dat. "Waar kwam dat vandaan?" vroeg hij, terwijl hij opstond om 8175 na te kijken.
          Een vreemde ontwikkeling.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    'Eerlijk? Ik heb geen flauw idee wat er net gebeurde.' Hij haalde zijn schouders op. 'Kreeg beetje een deja vu gevoel. Alsof er ooit een Onyx bestond die kindertjes troostte in plaats van aan het huilen maakte. Nou als dát niet eng is...'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "Nachtmerrie-materiaal." Jester deed alsof hij huiverde. "Weet niet of ik daar nog wel mee durf te dansen hoor," zei hij er plagend achteraan. Maar Onyx opmerking zette hem wel aan het denken. Uiteindelijk hadden ze toch allemaal ooit een leven gehad, voordat ze hier op de campus wakker werden. Een gezin, een échte naam.
          Hij keek Onyx even schattend aan. Vanaf het allereerste begin was zijn kamergenoot al een scary dude geweest en over het algemeen geheel niet geïnteresseerd in de meeste mensen. Maar zonder de dodende blikken... wie weet was Onyx vroeger wel een enorme softie geweest.
          “Denk jij wel eens na over je leven voor Experium?” vroeg Jester toen, zichzelf verbazend dat hij de vraag hardop stelde. “Ik bedoel, ik weet dat we ons niks kunnen herinneren. Maar toch.”

    [ bericht aangepast op 19 maart 2020 - 0:16 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    Het voelde vreemd om daar met iemand anders dan Maaya over te praten. Aangenaam was het niet, automatisch vroeg hij zich af of de vriendschap met Jester op dezelfde manier zou eindigen. Ergens miste hij het toch, om zulke dingen te delen. De gesprekken met Jester waren nooit heel serieus, en buiten Jester om had hij überhaupt nauwelijks gesprekken. Hij staarde zijn vriend even peinzend aan.
    'Het eerste jaar dat ik hier kwam heb ik er veel over nagedacht. Urenlang heb ik erover gespeculeerd, met een... vriendin. Maar goed. Het waren altijd speculaties. Fantasieën. Uiteindelijk heb ik het maar van me afgeschoven.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "Een vriendin?" Jester draaide zijn hoofd opzij om Onyx aan te blijven kijken. Ergens had hij het gevoel dat hij er helemaal niet op moest doorvragen. De hele richting die het gesprek (door hem, welteverstaan) was opgegaan zat hem om een of andere reden niet lekker en het kostte moeite om zijn aandacht erbij te houden en hij fronste. "Volgens mij... volgens mij heb ik er eigenlijk nooit over nagedacht," mompelde hij. Een tal van herinneringen uit het eerste jaar schoot voor zijn netvlies voorbij; hoe hij eerst zijn gave nog niet onder controle had, toen hij zijn naam verdiende, de shit die hij daarna had uitgehaald. Maar nooit een moment waarop hij had nagedacht hoe de fuck hij hier terecht was gekomen. Dat was eigenlijk best raar, toch?
          "Ik- Het kon me gewoon niet... schelen, ofzo."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    Onyx dacht ook terug aan zijn eerste jaar. Dat was acht jaar geleden, niet alle herinneringen waren even scherp. Hij draaide zijn handpalm naar boven toe, keek naar het bobbelige litteken dat van de muis tot aan de wijsvinger liep. 'We hadden allebei dit litteken. Ik denk dat het daardoor begon. Dat we ons afvroegen hoe we eraan kwamen en waarom alleen wij, en geen anderen, die hadden.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "Is ze nog steeds hier?" vroeg Jester voorzichtig. Hij ging eigenlijk uit van niet. Hij had het wel onthouden als Onyx in de eerdere jaren een vriendin had gehad. Misschien was ze van school verwijderd. Was Onyx daarom ook gestopt met nadenken over het leven voor Experium. Gevaarlijk, als zij erdoor verwijderd was. Het litteken op Onyx' hand was hem al eerder opgevallen, maar om één of andere reden was Jester er altijd vanuit gegaan dat de jongen het hier op Experium had opgelopen.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    Onyx tuurde even voor zich uit. Nee zeggen was makkelijk, dan kwamen er ook geen vervelende vragen. Maar om de een of andere reden wilde hij niet tegen Jester liegen. Hij kon zich niet herinneren dat hij ooit tegen hem had gelogen. 'Ja,' zei hij uiteindelijk. 'Maar we zijn al heel lang geen vrienden meer.'


    Every villain is a hero in his own mind.


    Jester Madcap



          "Waarom niet?" Jester verschoof zijn blik ook naar het plafond en ging verzitten. "Je mag het best zeggen trouwens, als ik gewoon m'n klep moet houden."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    Onyx grijnsde flauwtjes. 'Dat doe ik toch altijd?' Hij liet even een pauze vallen. Nee, hij had echt geen zin om erover te praten. 'Er zijn wel leukere dingen om over te praten. Als Yrla's former bestie weet je vast wel of die gast ergens bang voor is. Hij heeft wel een paar mooie nachtmerries verdiend.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam

    Adam was nogal verward door hoe Onyx zich had gedragen en hij voelde zich er behoorlijk opgelaten door. Een tijd lang struinde hij langs het meer, maar uiteindelijk besloot hij naar zijn kamer te gaan. Misschien kon hij Michiel nog een keer helpen oefenen voor morgen. De paar dagen dat ze nog vrienden konden zijn, wilde hij zo veel mogelijk tijd met hem besteden. Mogelijk zou dat Michiel juist meer pijn doen, maar hij hoopte ook dat de herinneringen zo sterk zouden worden dat Michiel hem ooit een tweede kans wilde geven, als hij over hem heen was en hem kon vertellen wat hem destijds gedwongen had om hun vriendschap te verbreken.
    Toen Adam zijn kamer binnenkwam, lag Michiel op zijn bed te lezen. Gelijk bogen zijn lippen om in een glimlachje. Nu hij een soort plan van aanpak had en hun vriendschap niet per se reddeloos verloren was, voelde hij zich weer iets optimistischer. 'Hé!'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap




          Jester brandde van nieuwsgierigheid ondertussen, maar hij was ook niet te stom om een hint op te pakken. "Misschien weinig verrassend, maar diepste angsten waren nooit echt het onderwerp van onze gesprekken," zei hij lachend. "Weetikveel, dat hij ergens voor moet wegrennen, maar net te langzaam is." Hij grinnikte. "Of dat de naamlozen de wereld overnemen."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Dezi

    Dezi zat naast Yrla bovenop een heuvel, een eind bij alle anderen uit de buurt vandaan. Ze had de behoefte gevoeld om zich even af te zonderen, en de enige die haar zorgen begreep was Yrla.
    'Ik denk dat we een probleempje hebben,' zei ze na een tijdje. 'Om de nieuwe te laten geloven dat zijn geaardheid een ziekte is en hem minder maakt dan ieder ander.' Ze keek hem van opzij aan. 'Jester en Onyx hebben elkaar tijdens de lunch vrij uitgebreid - boven op de tafel - staan zoenen, nadat Jester hem voor het bal had gevraagd. 8175 heeft het niet gezien volgens mij, maar het hoeft maar één keer te gebeuren en ons hele plan valt in het water. Ik hou hem tijdens het feest wel bij hen uit de buurt - voor het geval dat - maar ik denk dat we hem op de een of andere manier moeten laten geloven dat de twee ermee spotten, ofzo.'

    [ bericht aangepast op 19 maart 2020 - 9:14 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx

    'Hmm, dat is saai. Misschien moet ik eens beginnen met een zombie-apocalyps waarbij jij zijn hersenen mag opeten,' gniffelde hij. 'Vooropgesteld dat die in zijn hoofd aangetroffen zouden worden, dan.'


    Every villain is a hero in his own mind.