• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.




    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    Onyx. 23 Muziek en dromen Maneur Croweater
    (studieobject) 8175 (Adam) 17 Tijdreizen Margeaux Croweater
    Jester Madcap 20 Overtuiging Cackle ProngsPotter
    (studieobject) 7223 (Michiel) 16 Gedaanteverwisseling Moreau Slughorn
    Yrla 18 Superspeed Williams Slughorn

    Vienna 20 Telekinese Maxwell Slughorn
    Fayr Fixfault 19 Repareren Navkar ProngsPotter
    (studieobject) 8102 (agami) 15 Helderziend Mentor? ProngsPotter
    Dezi 20 Samenvloeien met draak Naam Croweater
    Fersephone 19 Slopen Gates Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    Fire Lions Vuur
    Fox Lions Dieren veranderen.
    Astreal Lions Astral projection.
    Tony Lions Onzichtbaar in het donker.
    Emil Lions Dupliceren
    Onna Lions Ondoordringbare huid
    Vera Lions Vliegen
    Serena Lions Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    Heidi Lions Groene vingers.
    8226 Lions Praten met dieren




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:


    Meisjes:
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo

    Meisjes:
    • Maaya
    Buffalo's
    Jongens:


    Meisjes:

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * GeschiedenisSogat
    * Muziek /CreatiefWish
    * Les rondom je gaveEigen Mentor
    * Lunch
    * Wiskunde Margeaux
    * Engels Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training Navkar
    * Gymnastiek Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates

    Woensdag
    * Engels Cackle
    * Maatschappijleer Maneur
    * Gave training Eigen mentor
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Wiskunde Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief Wish
    * Geschiedenis Sogat

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates
    * Gave training Eigen Mentor
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^

    Speeltopic 4: Klik^^

    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 16 maart 2020 - 12:36 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna

    Ze nam afscheid van Fayr bij de deur, met het excuus dat ze nog een boek wilde halen in de bieb. Ze zwaaide haar vriendin uit en nam toen een hele andere route, naar de plek waar ze Fox heen had gestuurd. Het meisje moest voorkomen dat ze een sprong in de lucht maakte van opwinding, toen ze zag dat hij weer flessenpost voor haar had achtergelaten. Vienna liep met fles en al naar de bibliotheek, omdat dat haar excuus was geweest, en zocht een rustig plekje op achter de boekenkasten.
          Ze glimlachte bij het zien van de bijnaam die hij voor haar bedacht had. De eerste regels las ze met een glimlach, tot het moment dat hij begon over zijn andere date. Even was ze in de war. Hij had een gedicht geschreven voor iemand anders, maar vroeg haar wel te ontmoeten op zondagavond? Ze vond het jammer dat Fox haar niet gevraagd had voor het bal, maar om het in de brief bevestigd te zien worden was wat anders. Ze schudde haar hoofd en pakte toen met een grijns zelf nieuw papier uit de tas en begon met schrijven. Wat hij kon, dat kon zij ook.

    Lieve Paws,

    Ik ben zeker zeer romantisch ingesteld. Oké, misschien was mijn aanzoek niet de meest romantische, maar toch viel hij in de smaak. Want als jij als jongen het opneemt tegen de grootste pestkop uit onze afdeling en hem aftroeft bij het vragen van een date, wetende dat je een wraakactie krijgt, dat toont lef, niet waar? En niets is aantrekkelijker dan lef. Maar goed, als mijn date niets wordt (en de jouwe ook niet), hou ik je aan dat privé-dansje. Misschien kunnen we er ons eigen bal van maken.
          Helaas voor jou kan ik me nog weinig herinneren van de droom, alleen dat hij over jou ging. Mijn grote held natuurlijk. Ik heb wel lekker geslapen verder die nacht, komt vast omdat iemand over me waakte toen ik in slaap viel (;
          Ben ik nu je reserve? Als je date niet werkt, dan ga ik zondagavond wel met V uit. Is dat de gedachte? Ai, ai, ai. Dat doet toch best een beetje zeer. Je moet zondag wel met iets goeds op de proppen komen, wil je dat weer goed maken. Ik ben namelijk niemands reserve (;

    Liefs,
    Duifje.


    Ze tekende een paar vogeltjes achter haar naam en stopte de brief terug in de fles met een nieuwe kaart. Ze zou hem laten weten dat ze niet zomaar akkoord zou gaan met dit. Met de fles in haar handen wandelde Vienna nog even langs de boekenkasten heen, op zoek naar een boek, voor ze naar buiten liep. Ze verstopte de fles op de plek die ze bedacht had en liep daarna door terug naar hun house, de brief van Fox verstopt tussen haar studieboeken.

    [ bericht aangepast op 19 maart 2020 - 9:26 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          "Mmm," zei Jester. "Altijd lekker, even een kleine snack tussendoor." Hij grijnsde even.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Studieobject 7223

    Hij keek op van zijn boek naar Adam die binnen kwam. Hij leek al iets optimistischer dan vanmiddag en Michiel voelde een glimlach op zijn gezicht verschijnen. Het was fijn te zien dat Adam zich weer een beetje beter voelde. "Was je les goed gegaan?" vroeg hij dan ook. Dat moest het wel zijn.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam

    Adam ging op de rand van zijn bed zitten. 'Nou... Onyx en Jester wilden vooral weten hoe het met Yrla zat, en toen bleek dat ze niet echt vertrouwen in me hadden en toen raakte ik weer van streek,' mompelde hij. Dat was echter niet waar hij over wilde nadenken, en hij vertelde verder, nog steeds een beetje in shock. 'Maar weet je wat Onyx opeens deed? Die trok me in een omhelzing en... en kuste mijn haar,' zei hij met grote ogen van verbijstering. 'En hij zei dat ik er niet alleen voor stond en dat hij Yrla een week lang nachtmerries zou bezorgen.' Zijn schouders zakten naar beneden. 'Heeft hij dat ooit bij jou gedaan? Hij is zo... raar. Ik voel me superongemakkelijk in zijn buurt. Vaak maakt ie van die rotopmerkingen, maar soms... juist niet,' ratelde hij, en hij keek Michiel hoopvol aan, hopend dat hij een verklaring had voor Onyx' gedrag.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla

    Yrla trok een neus op bij het horen van Dezi haar nieuws. "Gedver, wat hebben die twee de laatste tijd?" Onbewust keek Yrla in de richting van het house van de Panthers, niet eens wetend of Jester daar was. Was zijn oude beste vriend van de verkeerde kant? Dat had hij nooit van Jester verwacht. Een rilling liep over zijn rug heen bij de gedachte wat ze in het verleden vaak met zijn tweeën hadden uitgespookt. En direct schudde hij de gedachte uit zijn hoofd. "Don't worry, hij heeft het niet gezien. Ik ook niet namelijk, en 8175 was bij mij bij de lunch." Hij keek Dezi even met een serieuze blik aan. Dezi had echter wel gelijk. Hij wilde niet dat al zijn werk ongedaan werd gemaakt door die twee die liepen te kloten met elkaar. "We moeten in ieder geval het weekend volhouden. Ik heb die kneus bijna zo ver dat hij de vriendschap met andere kneus verbreekt. Als die twee overhoop liggen, wordt het veel makkelijker voor ons om de kneuzen te pesten." Een grijns volgde. "En zo moeilijk moet het toch niet zijn om de kneus ervan te overtuigen dat Jester en Onyx er de spot mee drijven, dat doen ze namelijk met alles."
          Yrla draaide zijn hoofd weer weg. Bijna automatisch dwaalde zijn gedachte af naar die middag. Je moet Vienna isoleren.. Hij kneep even zijn hand tot een vuist. Waarom precies Vienna? Hij had niets over haar verteld toen Maxwell vroeg naar de gaven van de Panthers. En Maxwell had beloofd dat hij zijn vrienden kon beschermen, zo klonk dit nog niet echt...


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx

    Onyx grijnsde terug. Op de een of andere reden hielden Jesters bruine ogen hem gevangen en staarden ze elkaar even aan. Alsof hij een betovering van zich moest afschudden, schudde hij even zijn hoofd en sprong toen van het bureau terwijl hij Jester een klap op de schouder gaf. 'Kom op, we hebben lang genoeg op school gezeten voor vandaag.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "Hé," protesteerde Jester, "ik zat best lekker hoor!" Maar hij kwam al overeind voordat hij was uitgesproken.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Studieobject 7223

    "Dat is best wel raar," zei Michiel ongemakkelijk. Hij wilde niet echt over Onyx praten. Maar Adam had hem gisteren in vertrouwen genomen en als hij wilde dat Adam hem nog verder in vertrouwen nam, dan was het nu zijn beurt om te delen. "Onyx en ik... gaan niet echt samen. Zolang ik hem met rust laat, laat de jongen mij met rust. Maar ik kan je wel vertellen dat zoiets geks hij nooit gedaan heeft bij mij," zei hij met een beverige glimlach.

    [ bericht aangepast op 19 maart 2020 - 11:39 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam

    Adam keek naar Michiels gezicht. Hij zag dat hij het niet fijn vond om over Onyx te praten en dat zorgde voor iets kouds dat door zijn aderen stroomde. Misschien moest hij er niet op doorgaan, maar hij vond het ook moeilijk om het als iets onbelangrijks weg te vegen. 'Heeft hij je ooit pijn gedaan?' vroeg Adam zachtjes. 'Je vindt hem het ergst van de drie jongens, is het niet?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Dezi

    'Nee, daar heb je gelijk in. Hun woorden neemt niemand serieus...' Zo lang 8175 hen maar niet zag zoenen. Onyx en Jester waren echter nog al twee onvoorspelbare types, dus het was nog maar de vraag wat die voor de avond in petto hadden. Jester stond graag in het middelpunt en hoewel Onyx normaal gesproken altijd in de schaduwen bleef, leek Jester hem nu in het licht te hebben getrokken. Ze wierp een blik op Azumi, die een stukje boven hen door de lucht cirkelde. 'Wat is er nou eigenlijk aan de hand tussen jou en Jester?' vroeg ze zich af.
    De twee waren eerst onafscheidelijk geweest, maar van de een op de andere dag was dat helemaal over geweest.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Studieobject 7223

    "Nou, als hij me met rust laat is hij niet zo erg." 7223 zijn ogen flitsten even naar Adam en weer terug naar zijn eigen vingers. "I- ik moet je belofte hebben dat je het tegen niemand zegt, oke? Als je het tegen iemand zegt, ben ik dood." Heel even flitste het beeld van Onyx aan zijn ogen voorbij en hij schudde het doodenge, strakke gezicht van zijn netvlies af. "Het kan echt niet.." fluisterde hij zachtjes.


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla

    Hij keek even opzij. Wilde hij dit wel vertellen? Opeens begreep hij dat Dezi misschien wel de enige optie was aan wie hij nog wat kon vertellen, de enige bij wie hij zijn geheimen kwijt kon, omdat zij dezelfde informatie wist als hij. En ergens wilde hij zijn hart wel luchten. Hij haalde zuchtend een hand door zijn haar en schoof een stukje dichter bij Dezi, waardoor hun huid elkaar net aanraakte. "Ik heb hem gedumpt als vriend," zei hij schouderophalend. "Ik ken Jester te goed. Weet precies welke knoppen ik in moet drukken om Jester boos te krijgen. Dat Onyx nog meer zout in de wonden strooit helpt alleen maar." Hij keek moeilijk naar Dezi en voelde een knoop in zijn maag ontstaan. Hij voelde het verdriet nog om het verlies van zijn vriend, maar Yrla zou het nooit laten zien. "Het wordt te gevaarlijk voor Jes om nog met mij om te gaan, als ik al onze plannen door wil zetten. Dus ik hoop hem op deze manier te beschermen van wat komen gaat."

    [ bericht aangepast op 19 maart 2020 - 12:12 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam

    Adam voelde een steek in zijn borst. Zijn vriend zag er bang uit, en hij voelde nu al een weerzinwekkend gevoel in zijn maag als hij aan Onyx dacht. Hij kwam overeind, ging naast Michiel zitten en draaide zich naar zijn vriend toe. Na een korte aarzeling pakte hij Michiels handen vast en nam ze in de zijne. Zijn zenuwen gierden door zijn lijf, maar hij probeerde ze te negeren en keek in zijn eerlijke, hemelsblauwe ogen. Hij vond het op dit moment belangrijker dat Michiel wist dat hij zijn woord zou houden, dat hij hem kon vertrouwen, ook als ze straks geen vrienden meer konden zijn. 'Ik zal nooit iets wat jij me in vertrouwen vertelt doorvertellen. Nooit,' beloofde hij. 'Aan niemand.' De belofte veroorzaakte een brok in zijn keel. Hij hoopte dat Michiel dat altijd zou onthouden.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Dezi

    Dezi bestudeerde zijn gezicht een tijdje. Ze snapte het niet echt. 'Jester beschermen waartegen? En hoe? Door hem van je af te duwen gaat hij toch niet inzien dat de kneuzen een gevaar vormen?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "Alrighty, nog twintig minuten voor het avondeten. Dat moet ruim genoeg tijd zijn om een gavelijstje van de Rhino's te kunnen fixen, denk je ook niet?" zei Jester, en wiebelde met zijn wenkbrauwen. "Want geloof het of niet, ik heb weer eens een plan."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.