• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    Onyx. 23 Muziek en dromen Maneur Croweater
    (studieobject) 8175 (Adam) 17 Tijdreizen Margeaux Croweater
    Jester Madcap 20 Overtuiging Cackle ProngsPotter
    (studieobject) 7223 (Michiel) 16 Gedaanteverwisseling Moreau Slughorn
    Yrla 18 Superspeed Williams Slughorn

    Vienna 20 Telekinese Maxwell Slughorn
    Fayr Fixfault 19 Repareren Navkar ProngsPotter
    (studieobject) 8102 (agami) 15 Helderziend Mentor? ProngsPotter
    Dezi 20 Samenvloeien met draak Naam Croweater
    Fersephone 19 Slopen Gates Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    Fire Lions Vuur
    Fox Lions Dieren veranderen.
    Astreal Lions Astral projection.
    Tony Lions Onzichtbaar in het donker.
    Emil Lions Dupliceren
    Onna Lions Ondoordringbare huid
    Vera Lions Vliegen
    Serena Lions Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    Heidi Lions Groene vingers.
    8226 Lions Praten met dieren




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:


    Meisjes:
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo

    Meisjes:
    • Maaya
    Buffalo's
    Jongens:


    Meisjes:

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * GeschiedenisSogat
    * Muziek /CreatiefWish
    * Les rondom je gaveEigen Mentor
    * Lunch
    * Wiskunde Margeaux
    * Engels Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training Navkar
    * Gymnastiek Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates

    Woensdag
    * Engels Cackle
    * Maatschappijleer Maneur
    * Gave training Eigen mentor
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Wiskunde Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief Wish
    * Geschiedenis Sogat

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates
    * Gave training Eigen Mentor
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^



    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna

    "Ik ben heel benieuwd," zei ze met een lachje.

    [ bericht aangepast op 29 maart 2020 - 20:11 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox

    'Mooi mooi.' Er viel even een stilte. 'Ik wil aan Fire voorstellen om met de Panthers samen te gaan werken,' zei hij toen. 'Aangezien de Buffalo's en Rhino's ook al samenspannen. Maar ik vraag me nu opeens af hoe jij daar in zou staan. Vanwege Astreal en Tony, weet je wel.' Hij trok zijn knieën op en keek haar aan. 'Het zijn twee klootzakken, maar stel dat een van onze afdelingen er straks helemaal alleen voor staat en daardoor degene is die verwijderd wordt... Ik zou dat vreselijk vinden.'
          En dat was waar. Op het drakenwijf en Vladimir na, waren alle Panthers die hij gesproken had leuke mensen en het zou zijn hart breken als ze allemaal van school verdwenen.'

    [ bericht aangepast op 29 maart 2020 - 20:03 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna

    Ze was een beetje verbluft door zijn vraag. "Ik heb me nog niet heel erg met het toernooi bezig gehouden eerlijk gezegd," gaf ze schoorvoetend toe. "Ik vind het een eng idee dat een groot spel ervoor kan zorgen dat je van school gehaald wordt." Ze legde haar hoofd op haar knieën en voelde op dit moment haar humeur toch wel iets zakken. Hun gesprek had opeens een serieuze toon gekregen, eentje waar Vienna nog niet stil bij had willen staan. "Ik denk eerlijk dat ik het niet makkelijk zal vinden, maar misschien kunnen we inderdaad niet anders. En daarbij, er is nooit wat gebeurd toch? Uiteindelijk niet..." Vienna zuchtte en gunde daarna Fox een kleine glimlach.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox

    Uiteindelijk niet...
          Een beetje ongemakkelijk keek hij weg. Hij was absoluut blij dat Vienna niets was overkomen, maar van zijn eigen roommate kon hij dat niet zeggen. Hij dacht weer aan de bloedvlekken die hij in Tony's spijkerbroek had gezien en voelde een knoop in zijn maag. Hij durfde er echter niets van te zeggen. Misschien vond ze het wel zijn verdiende loon. Misschien wás dat ook wel zo, maar Fox kon het beeld van Tony's lege blik maar niet uit zijn hoofd krijgen.
          'We moesten maar eens teruggaan,' mompelde hij toen het schuldgevoel weer begon te knagen en hij in de war raakte over waar precies zijn loyaliteit lag.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna

    Terwijl Vienna ook opstond, greep ze zijn arm vast. Ze had het humeur op zijn gezicht zien omslaan, van vrolijkheid naar ineens weer somber. Voorzichtig keek ze hem aan in zijn bruine ogen. "Heb ik iets verkeerd gezegd?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox

    Fox slaakte een zucht, keek even peinzend in de verte en daarna keek hij haar weer aan. Het drukte al zo lang op zijn schouders, eigenlijk wilde hij het gewoon heel graag tegen iemand zeggen. Zelfs al lag het bij Vienna waarschijnlijk gevoelig.
          'Ik weet niet wie er die nacht in jouw kamer hebben geslapen,' zei hij, hoewel zijn gedachten direct naar Vladimir schoten, 'maar ik denk dat ze Tony hebben verkracht. Of ergens mee hebben verkracht.'

    [ bericht aangepast op 29 maart 2020 - 20:28 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Uiteindelijk hield Onyx het nog best even vol. Sommige mensen waren gewoon geen film-mensen, dat begreep Jester ook wel. En het was al laat. Maar áls ze ooit zouden gaan daten -écht daten- dan werd het de missie om wel een keer een film met Onyx af te kijken. Misschien dan wel voor een ander genre kiezen dan Disney. Uiteindelijk miste hij de prachtige loophole waaromee Hercules toch nog Hades kon verslaan, het meisje redde en daarna heel nederig koos om bij Meg op aarde te blijven. In ieder geval had Jester ervan genoten.
          Dat bracht hem wel bij een volgend lastig parket. Over enkele minuten zou de film afgelopen zijn en lag Onyx nog steeds te slapen. Ondanks het grapje dat zijn vriend had gemaakt, was het alleen leuk om mensen wakker te kussen in een Disney-film en in realiteit ronduit creepy. En dikke kans dat hij een vuist in zijn gezicht kreeg, al was het alleen maar een reflex. Dus dat werd hem niet.
          Gelukkig was hij een creatief mens. Met een opperste concentratie slaagde Jester erin om onder Onyx' arm vandaan te kruipen zonder dat de jongen wakker werd. Hij liet de aftiteling maar lopen (sommige liedjes verdienden best wat extra aandacht en tijd) en ging op zoek naar een zooitje voorwerpen. Het eerste wat hij tegenkwam was een pen. Bovenop Onyx' zijn hoofd leek wel een geschikte plek.
          Als tweede vond hij een pakje speelkaarten. Jester keek grijnzend tussen het pakje en de slapende jongen heen en weer en liet zich naast de rand van het bed zakken. Heel langzaam en uiterst zorgvuldig, bouwde hij een heus kaartenhuisje op. Onyx sliep rustig door. Daarna vond hij een schoolboek, maar dat leek hem iets te zwaar. De afstandbediening kon best in zijn hand, de wekker bleef wonder boven wonder in balans op zijn schouder en een omgekeerd glas bleef best staan op zijn knie. Jester vond als laatste nog een zonnebril, die hij als kers op de taart aan Onyx' outfit hing. Al met al een heel kunstwerk.
          Hij liep naar de tv en zette hem uit. Zonder de disneyliedjes op de aftiteling was het ineens stil. "Oké, samenvatting van het einde dat je helaas gemist hebt," begon Jester luid, terwijl hij zijn stropdas voor de spiegel lostrok en afdeed.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Vienna

    "Wat?" vroeg ze verbluft. "Nee, nee, dat kan niet.. Jester zou nooit zoiets doen, hij.." Ze zweeg. Jester was niet alleen geweest, Onyx was er ook bij geweest. Geef me een bezemsteel en ik zorg ervoor dat ze het nooit meer in hun hoofd halen om wie dan ook ongewild aan te raken. Ze hoorde opeens zijn stem door haar hoofd galmen. Des tijds had ze gedacht dat het een grapje was, dat het gewoon een opmerking was geweest uit woede. Ze had niet geweten dat hij dat letterlijk zou doen. Opeens raakte het meisje in paniek. Ze zette een paar stappen achteruit, waarbij ze haar ademhaling voelde versnellen. Ze voelde tranen over haar wangen stromen. Dit was haar schuld, haar schuld alleen. De Lions waren dan iets slechts van plan, maar dit was ook niet wat ze wilde. "Ik dacht.. ik dacht.." Ze hapte even naar adem. "Ze zouden hem alleen laten schrikken, dat zeiden ze. Ik.." Ze wist niet meer wat ze wilde zeggen en keek wanhopig naar de jongen naast haar.


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx

    Er waren momenten dat hij geloofde dat Jesters hoofd toch best mooi op een staak zou staan. Vooral op momenten dat hij net wakker werd en hij zich realiseerde dat dat niet nodig was geweest en dat Jester daar de reden voor was. Er schommelde iets op zijn hoofd. In een reflex bewoog hij zijn hand ernaar en toen hij zijn ogen had opengedaan, ontdekte hij dat het een pen was.
          'Serieus man. Wat is er mis met me gewoon laten slapen?'
          Zijn oog viel op het kaartenhuis op zijn buik. Hij had willen verbergen dat hij er geluidloos om grinnikte, maar zijn buig bewoog erdoor en het kaartenhuis stortte in.
          Mafkees. Toch kon hij de grijns op zijn gezicht niet tegenhouden. Jester de enige op deze aardkloot die op het idee zou komen om een kaartenhuis op zijn buik te bouwen. Hij veegde de kaarten eraf en ging rechtop zitten. Hij vond het halflege pakje kaarten en gooide het naar Jesters hoofd toe.
          'Wat was er mis met me wakker kussen?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "Ik was bang dat ik als puur reflex een vuist in m'n snufferd kreeg en vond bovendien dat als ik je weer kus, dat je wel honderd procent van de tijd er met je volle aandacht bij mag zijn," zei Jester vrolijk, terwijl hij zich bukte en het pakje over zijn hoofd vloog. "Maar hee, je bent wakker!"

    [ bericht aangepast op 29 maart 2020 - 20:48 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fox

    Fox schrok toen ze opeens begon te huilen, al luchtte het hem ergens op. Ze had het niet geweten en ze keurde het niet goed.
          Vlug stapte hij dichter naar haar toe en legde een hand op haar bovenarm. Het liefst trok hij haar in een omhelzing, maar het onderwerp was nogal tricky en hij wist niet of ze dat prettig zou vinden of niet.
          'Ik neem het jou niet kwalijk,' zei hij. 'Ik was tenslotte zelf degene die het voorstelde. Om twee jongens op die kamer neer te leggen. Terwijl die Onyx toch best de reputatie van een TBS-er heeft.' Hij sloeg zijn ogen neer, hij kreeg het koud van de gedachte aan Tony. 'Er wordt gezegd dat Tony's gave geblokkeerd is en dat hij binnenkort van school verwijderd wordt als hij het trauma niet snel kan verwerken,' zei hij zacht. 'Ik voel me er al een week vreselijk schuldig over maar ik kan er met niemand over praten.'
          En een Fox die ergens niet over kon praten en wel die behoefte voelde, was een wandelende bom.

    [ bericht aangepast op 29 maart 2020 - 20:57 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx

    'Voor die lippen van mij mag je best wat over hebben,' vond Onyx. 'Maar ja, ik ben wakker. Al weet ik nog niet helemaal waarom, nu de film toch is afgelopen.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "Da's waar," zei Jester. "En je bent wakker omdat ik het al helemaal tricky vond om je in je slaap uit te kleden en het zou zo zonde zijn van je awesome outfit als je er een nacht in moest doorbrengen. Tandenpoetsen kan je vast ook nog waarderen, én, het belangrijkste, je moet het einde van de film nog horen."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    Onyx kwam geeuwend overeind. Goede punten, op die laatste na. Hij kleedde zich tot op zijn boxer uit, hing zijn kleding over een stoel en greep zijn tandenborstel. 'Nou, doe maar vlug dat einde, dan is het stil als ik weer kan gaan slapen.'
          Eigenlijk moest hij nog een droom voor Yrla in elkaar flansen, maar hij besloot het wederom uit te stellen. Morgen verwachtte hij nog veel met Jester te moeten oefenen, dus dan spaarde hij liever zijn krachten.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    "Herc gaat een deal aan met Hades en ruilt zijn kracht voor Meg's leven, Hades pakt zijn kans natuurlijk en bevrijdt de Titanen. Hij marcheert vrolijk naar Olympus en stuurt ondertussen een cycloops naar Herc toe om hem te vermoorden. Dat blijkt een slecht idee, want Meg offert zichzelf op om zijn leven te redden. Daardoor wordt de deal met Hades ongeldig en krijgt Herc zijn krachten terug. Hij gaat naar olypus en zorgt ervoor dat Zeus niet het loodje legt en wint, maar vervolgens is Meg nog steeds wel aan het doodgaan. Herc beukt zich vervolgens een weg naar de onderwereld en overtuigt Hades dat hij mag proberen zijn girlfriend uit de rivier der zielen op te pikken. Hij is natuurlijk nog steeds sterfelijk, dus Hades ziet de winst al voor het grijpen. Herc zwemt net wat sneller, redt Meg's ziel, wordt daardoor een god, slaat Hades in het gezicht en brengt Meg weer tot leven. Nu mag hij eindelijk naar zijn echte vader, maar hij beslist liever menselijk te blijven en bij Meg te blijven. Eind goed, al goed," zei Jester zwierig. Hij trok zijn overhemd uit zijn broek en begon de knoopjes los te maken.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.