• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    Onyx. 23 Muziek en dromen Maneur Croweater
    (studieobject) 8175 (Adam) 17 Tijdreizen Margeaux Croweater
    Jester Madcap 20 Overtuiging Cackle ProngsPotter
    (studieobject) 7223 (Michiel) 16 Gedaanteverwisseling Moreau Slughorn
    Yrla 18 Superspeed Williams Slughorn

    Vienna 20 Telekinese Maxwell Slughorn
    Fayr Fixfault 19 Repareren Navkar ProngsPotter
    (studieobject) 8102 (agami) 15 Helderziend Mentor? ProngsPotter
    Dezi 20 Samenvloeien met draak Naam Croweater
    Fersephone 19 Slopen Gates Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    Fire Lions Vuur
    Fox Lions Dieren veranderen.
    Astreal Lions Astral projection.
    Tony Lions Onzichtbaar in het donker.
    Emil Lions Dupliceren
    Onna Lions Ondoordringbare huid
    Vera Lions Vliegen
    Serena Lions Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    Heidi Lions Groene vingers.
    8226 Lions Praten met dieren




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:


    Meisjes:
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo

    Meisjes:
    • Maaya
    Buffalo's
    Jongens:


    Meisjes:

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * GeschiedenisSogat
    * Muziek /CreatiefWish
    * Les rondom je gaveEigen Mentor
    * Lunch
    * Wiskunde Margeaux
    * Engels Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training Navkar
    * Gymnastiek Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates

    Woensdag
    * Engels Cackle
    * Maatschappijleer Maneur
    * Gave training Eigen mentor
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Wiskunde Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief Wish
    * Geschiedenis Sogat

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates
    * Gave training Eigen Mentor
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^



    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox

    Blijkbaar was niet alleen Fox' hart door die kus verbrokkeld. Dus Merrin was er vanavond toch achter gekomen dat hij op jongens viel? Dat was al wel een hele stap, vergeleken met vanmiddag. 'Wel jammer voor je,' zei hij oprecht. 'Het is inderdaad een leuke knul. Mijn avond...' Hij zuchtte zachtjes. 'Het begon eigenlijk al vrij ruk toen mijn date donderdag nee zei. Toen heb ik vrij acuut een andere date geregeld, ergens tegen middernacht, een random chick van een andere afdeling, maar deze sukkel hier was zo dom om te vergeten wie dat was. Dus ik ging al zonder date heen, sprak daar je afdelingsgenootje maar aan omdat ie ook alleen stond en verder...' Hij haalde zijn schouders op. 'Verder was er niet zo veel aan.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx

    'Alleen fysiek,' antwoordde hij. 'Daarom vielen we elkaar altijd altijd mentaal aan.' Hij trok een knie op en steunde met zijn achterhoofd tegen de muur. 'We hebben geen flauw idee hoe we aan die link komen, en ook niet hoe we er dus vanaf moeten komen.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Jester tikte met zijn vingers tegen de fles.
          Ze hadden allebei een litteken. Op dezelfde plek. Dat kón geen toeval zijn.
          Die littekens en de link hebben ze gekregen voor de herinneringen werden gewist.
          Dikke kans dat de onderzoekers er wel vanaf wisten.
          Redelijke kans dat het een extra experiment was?
          Ze deelden alleen fysieke pijn, mentaal was een ander verhaal.
          ...alleen fysieke pijn.
          "Toen jij dat glas in je hand kreeg, voelde ze dat- of een echo daarvan. Maar zij kreeg niet dezelfde sneden in haar huid als jij. Haar handen waren ongedeerd."
          Maaya kón gelijk hebben. Een experiment konden ze zich nu niet echt veroorloven.
          Hun gaven hadden ergens wel overeenkomst, maar helemaal niet zoveel. Als hij echt moest denken aan mensen met bijna identieke gaves, kwam hij eerder uit bij zichzelf en Zebediah en Fox en Merrin. Die leken allemaal enorm veel op elkaar, maar de uitvoering van die van Onyx en Maaya waren allebei heel anders. Dus daar kon het niet echt op gebaseerd zijn. Toch?
          Alleen fysieke pijn. "Je zei dat Maaya je wakker maakte toen je jezelf in slaap gespeeld had. Hoe wist ze dat je hulp nodig had?"


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    Onyx dacht na. 'Ik was knock-out, kwetsbaar... Ik denk dat ze dat voelde. Een soort waarschuwingsgevoel omdat ik mezelf niet zou kunnen verdedigen. Ze zei dat het litteken brandde. Dus blijkbaar gaat het om meer dan pijn alleen.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna

    Ai, daar had ze een foutje gemaakt. Ze had gedacht dat Fox 8102 mee had gevraagd naar het bal, maar eigenlijk was hij daar alleen, net als 8102. Ze schaamde zich een beetje voor haar jaloezie, maar deed het zichzelf af dat het ook aan Fox eigen onduidelijkheid lag. "Wel, dat is ook kut," zei ze zachtjes. Heel even keek ze naar de jongen naast haar. Ze had eigenlijk tegen zichzelf gezegd dat ze niet meer op zijn charmes in zou gaan. Maar ze kon het gewoon niet laten. "Trouwens, ik denk dat ik die date maar eens hoognodig moet spreken. Wie nee kan zeggen tegen die schattige krullen van jou, heeft echt heel hard een bril nodig," zei ze met een glimlach, terwijl ze hem aantikte met haar elleboog. Hopelijk vrolijkte ze hem iets op.

    [ bericht aangepast op 29 maart 2020 - 16:12 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    Dat sprak helaas wel in het voordeel van Maaya's theorie. Jester viel stil, op het tikken van zijn vinger na. Het klonk allemaal logisch. Niet positief, dat geenszins, maar logisch wel. Die twee waren met elkaar verbonden via... via die littekens, waarschijnlijk. En het zou best wel eens kunnen dat als die link vanaf de ene kant ophield met bestaan, dat de andere ook zou stoppen. Nu hield het elkaar in balans. Toen die balans in gevaar werd gebracht, werd Maaya gewaarschuwd.
          Jester mompelde een vloek. Hij wilde écht niet samenwerken met Creepy Chick. Maar hoezeer hij het ook haatte om toe te moeten geven, hij kon er tot nu toe nog geen speld tussen krijgen. Niet zonder te weten wat er ooit gebeurd is waardoor ze die littekens opliepen en plotseling met een mentale band aan kwamen zetten. Jester vroeg zich trouwens af hoe diep die ging.
          Zouden ze het aan de onderzoekers kunnen vragen?
          In de bieb zelf onderzoek doen? Niet dat hij echt dacht dat er nuttige boeken rondslingerden daar, maar hiding in plain sight was ook een ding.
          "Verdorie, Scary Vibes. Heeft niemand je ooit geleerd dat je geen bloededen af moet leggen met Creepy Chicks?"


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fox

    Fox lachte zachtjes om die woorden. 'Ik kan me ook niet voorstellen dat het aan mijn looks lag,' zei hij met zijn gebruikelijke zelfverzekerdheid. 'Maar sommigen jongens hebben nou eenmaal liever wat in jouw broek zit dan wat in de mijne zit. Niet dat ik van plan was om dat midden op een bal te gaan showen,' liet hij voor de zekerheid toch maar even weten. 'Maar blijkbaar is dat eng of zo. I dunno.'

    [ bericht aangepast op 29 maart 2020 - 16:15 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna

    "Oh... Oooh!" Pas bij haar tweede 'oh' leek het kwartje te vallen. Viel Fox ook voor jongens? "Ah, zeg me niet dat jij nu de tweede jongen bent die me in de steek laat voor een andere jongen." Dat had ze niet hardop willen zeggen. Ze voelde een blos op haar wangen stijgen en haalde beschaamd een hand door haar haren. "Sorry, dat had ik niet hardop willen zeggen." Ze voelde zich ongemakkelijk door haar opmerking en ging daarom maar gauw over op het andere onderwerp wat hij verteld had. "Tja, ik had niet zoveel keus gehad op het bal als Merrin niet de hele avond mijn hand had vastgehouden, al kom ik normaal voorbereid en heb ik expres een broekje onder elke jurk aan voor zulk soort gevallen." Vienna glimlachte eerst tevreden, maar besefte zich toen dat haar tweede zin niet veel beter was en voelde de rode blos op haar wangen nog erger worden. Oke, het liefst zou ze op dit moment verdwijnen van deze plek...


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx

    'Het valt niet mee om daar wat zinnigs over te zeggen als je je niks herinnert hè? Grote kans dat het niet geheel vrijwillig was. Ik zou het niet weten.' En hij zou er, tot zijn grote frustratie, waarschijnlijk ook nooit achter komen. Hij nam nog een slok whiskey en keek Jester peilend aan om te horen of hij er nog meer over te zeggen had. Zo niet, dan hield hij er liever over op.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fox

    Fox grinnikte bij het zien van de blos op haar wangen en haar verontschuldiging. 'Tja, je hebt nu eenmaal wel dubbel concurrentie. Je zult hard je best moeten doen.' Hij gaf haar een knipoog. 'En hoe zit het met jouw tweede aanbidder? Je kwam makkelijker aan dates dan ik, dus over concurrentie en hard je best doen gesproken...'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "Dus de Rhino's eruit werken gaat hem niet worden," zei Jester, die ook wel aanvoelde dat Onyx dit allemaal niet zo leuk vond. Hij haalde een hand door zijn haren. "Het enige waar ik mee kan komen, behalve medisch je hart te laten stoppen en daarna weer te reanimeren en zien wat er gebeurd, is het aan een onderzoeker vragen." Hij wist niet eens zeker of die tweede optie nu heel veel beter was dan de eerste. Hij keek Onyx even streng aan. "En voor de duidelijkheid, optie A is dus helemaal geen optie want het risico dat je niet terugkomt, vind ik toch iets te groot." Stel dat Maaya inderdaad gelijk had, doodging zonder Onyx en dan Onyx ook de pijp uit was. Hell. No.
          "Dus tijdens het toernooi kan ik haar er pas uitwerken als ik zeker weer dat er al iemand anders uit ligt," zei hij toen. "Leuk hoor, dat extra laagje stress. Aan de andere kant vliegt zij mij ook niet acuut aan en daar kan ik dan weer wel de positieve kant van inzien."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    Onyx knikte langzaam. 'Ja... Het komt in elk geval van twee kanten. Voor haar is het net zo belangrijk dat we allebei niet verliezen.' Het was maar goed dat uitgerekend Jester en zij zo'n sleutelpositie bekleedden. 'Oké, genoeg gezever over dat kut-toernooi. Hoe wil je deze date afsluiten? Vast niet met praten over Maaya. Ik niet in elk geval. Zal ik er dan maar aan geloven en zo'n stomme prinsessenfilm met je kijken? Dan lijkt de eerste date in mijn leven nog niet helemaal mislukt.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "Two words: Deal." zei Jester meteen. Dat was een reference uit Hercules en niet uit The Emperor's New Groove waar hij eigenlijk mee had willen starten, maar het was een close-call en per slot van rekening kreeg hij het echt nog wel voor elkaar om Onyx de tweede film te laten zien. "Die reference begrijp je zo wel," zei hij er opgewekt achteraan.

    [ bericht aangepast op 29 maart 2020 - 16:37 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    Onyx gooide zijn kussen tegen de muur achter het hoofdeind van zijn bed en ging er tegenaan zitten. 'Nou, aangezien het officieel een date is moet je toch maar eens knus naast me komen zitten,' zei Onyx met een grijns nadat Jester de dvd erin had gedaan.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "Zeker," zei Jester en de vlindertjes waren het daar ook helemaal mee eens. Hij viste de afstandsbediening uit de la, checkte voor batterijen en kwam met zijn hoofdkussen naast Onyx zitten. Wel tegen hem aan. Kom op, Onyx had het over knus, dus dan kon hij niet dertig centimeter verder gaan zitten.
          Officieel een date.
          Hoe officieel? Officieel een date als in Jester-en-Onyx-zijn-aan-het-daten-officieel, of officieel omdat Jester Onyx had meegevraagd naar een bal en dat dat nou eenmaal automatisch gewoon een 'date' was? Zelfs al ging je als vrienden. Speciale vrienden. Vriend-en-hopeloos-verliefde-vriend.
          Opeens en zonder dat hij daarom gevraagd had, werd hij zich hyperbewust van elk stukje afstand tussen hem en Onyx- of het gebrek daaraan. Zegmaar, rode-flikkerende-pijlen-in-je-ooghoeken-hyperbewust.
          Jester zette de film maar aan.

    [ bericht aangepast op 29 maart 2020 - 16:52 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.