• The Shadowmarket
    Rollentopic ● Praattopic ● Speeltopic



    » S e t t i n g


          De Schaduwmarkt is een parallelle dimensie die zich in deze wereld bevindt — maar ook weer niet. Hij is toegankelijk vanuit werkelijk elke uithoek van de aarde middels portalen, welke zich vaak op de meest onverwachte plaatsen bevinden. De verschillende entrees zijn namelijk magisch beveiligd en onthullen zich enkel aan de bovennatuurlijken onder ons. Mensen zullen deze daarom nooit vinden, mits zij de nodige hulp krijgen om door de zogenaamde glamour heen te kijken, wat uiteraard ten strengste verboden is en voor de meeste stervelingen niet goed uitpakt.

          Op deze buitengewone markt stikt het van de grijze en zwarte magie: bezeten voorwerpen, kopieën van beruchte spreukenboeken, gekooide faeries, vampierbloed, cocktails die de doden weer tot leven zouden moeten wekken — maar ook een lucratieve handel in de vraag en aanbod naar dubieuze diensten behoort hier tot de dagelijkse gang van zaken.
          Wezens uit alle windstreken bewandelen de eindeloze paden langs de kraampjes, één van de weinige plekken waar ze niet hoeven te verbergen wat ze zijn.

          Vanuit welke doorgang je de Schaduwmarkt ook binnenkomt, het lijkt altijd nacht. Betreden is op eigen risico, evenals het kopen van de aangeboden waar, want de betaling is lang niet altijd in geld. Voor je het weet heb je tien jaar van je leven neergelegd, of je eerstgeborene. Oplichters zijn er bovendien ook te vinden.

          Er is echter één nacht in de eeuw die zelfs de meest teruggetrokken figuren naar de Schaduwmarkt weet te lokken: de Nacht der aller Zielen, ookwel Zielennacht genoemd. Gedurende dit fenomeen verschijnen de meest zeldzame items, is magie ongeëvenaard sterk en lijken grenzen te vervagen.




    I only know this:




    P L O T «

          De befaamde Zielennacht is aangebroken: stands die normaal gesproken niet bestaan schieten als paddenstoelen uit de grond, evenals de aanwezigheid van schepsels die zich doorgaans niet aan de rest van de wereld tonen. De algemene stemming op de markt is uitgelaten, onheilspellend en misschien zelfs een tikje opgewonden.

          Er worden shows en demonstraties gegeven: van simpele toekomstlezingen door daadwerkelijke Zieners, tot hypnotiserende muziek, vuurspuwende heksen en levensechte draken. De gevaarlijk verslavende faeriewijn vloeit rijkelijk en vrienden en vijanden kruisen elkanders paden op zoek naar waar ze dan ook voor zijn gekomen.
          Wat een bijna heilig gewaande viering had moeten worden, lijkt langzaam echter te veranderen in een decor voor catastrofe: wanneer de uitgangen stuk voor stuk in rook opgaan en de bezoekers zich realiseren dat ze gevangen zitten op een niet—aardse plek, breekt onvoorzienbare chaos uit.

          Zullen sommige wezens de handen ineen slaan in een poging terug te kunnen keren? Of zullen ze op zoek gaan naar het waarom? Wie of wat is er verantwoordelijk voor de complete lock—down? Er is geen andere plaats die zoveel persoonlijke agenda's telt als de Schaduwmarkt.
          Alles heeft hier een prijs.

          Eén ding is duidelijk: Zielennacht is niet voorbij zolang de portalen naar huis gesloten blijven.


    all magic comes with a price —



    » I M P O R T A N T


    Er zijn zo ongelooflijk veel soorten wezens: wees creatief!
    Is er iets niet duidelijk, heb je ergens hulp bij nodig of kom je er niet uit: vooral vragen. Ik brainstorm graag mee.
    Ik ga er vanuit dat iedereen de Q huisregels in acht neemt.
    Wees zeker dat je de tijd hebt om mee te doen.
    Het verhaal zal al gaande uitgediept worden, en het is de bedoeling dat we daar gezamenlijk voor gaan zorgen. Voel je vrij om ideeën en plottwists in de groep te gooien.
    De woordenquota is 100: zorg er gewoonweg voor dat anderen genoeg hebben om mee te kunnen werken, en heb vooral respect voor elkaars werk. Ik vind kwaliteit veel belangrijker dan kwantiteit en zou het super vinden als we elkaars posts lezen, ook wanneer jouw character daar geen interactie mee heeft.
    Zolang de aantallen gelijk worden gehouden, mag je zoveel rollen op je nemen als je aankunt. Mits er hierbij geen verwaarlozing plaatsvind.
    Laten we er met z'n allen een interessant verhaal van maken met originele characters. (:




    and in all chaos there is calculation.






    R O L E S «


    ♀ ● Name ● Creature ● Username ● Page
    ♀ ● Vivianne 'Vee' Laurier ● Lycanthrope ● Fleetfoot ● 1.7
    ♀ ● Ghislaine Voss ● Half fae ● Fleetfoot ● 1.7
    ♀ ● Shiva ● Necromancer ● Resourcefulness ● 1.6
    ♀ ● Saxa Katrena Laufeyson ● Halfgodin ● Sombre ● 1.2
    ♀ ● Nova Lynx ● Heks ● Estralita ● 1.5
    ♀ ● Vada Quintus 'Villmumon' ● Demon ● e_nnazus ● 1.5
    ♀ ● Sakura Yamamoto ● Kitsune ● spellcasters ● 1.7
    ♀ ● Blanche ● Yuki onna ● Lolicia ● 1.8

    ♂ ● Name ● Creature ● Username ● Page
    ♂ ● Nox 'Hadeon' Zion ● Demonic vessel ● Resourcefulness ● 1.3
    ♂ ● Angel ● Beschermengel ● Guavara ● 1.2
    ♂ ● Caelan ● Oracle ● Naiad ● 1.7
    ♂ ● Roman Ax Robbinson ● Halfgod ● Sombre ● 1.6
    ♂ ● Analu Kekoa ● Part giant ● Guavara ● 1.6
    ♂ ● Blayze Kieran Breathnach ● Bearman ● spellcasters ● 1.8
    ♂ ● Douglas Hamilton ● Kelpie ● Klaus ● 1.8

    Invullen:

    Naam
    Leeftijd → (20 to ?) Afhankelijk van het wezen kan de werkelijke leeftijd uiteraard veel hoger liggen.
    Wezen → Benoem wat je character is of kan, hoe hij/zij zo geworden is (geboren/vervloekt/gebeten etc.), zwaktes en sterktes.
    Innerlijk
    Uiterlijk
    Geschiedenis → Probeer in elk geval even toe te lichten waar je character vandaan komt.
    Extra → Handig om te vermelden wat zijn/haar business is op de Schaduwmarkt. Waarvoor is hij/zij gekomen? Heeft dit met Zielennacht te maken, of komt deze persoon er vaker?

    [ bericht aangepast op 6 april 2020 - 12:40 ]


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Gimme a man, G.


    •

    Zou ik een jongen en een meisje mogen reserveren?


    Marrow deep, soul deep, essence deep

    Tempting :(

    MT. Ik ga hier over nadenken.

    MT! I've been gone for a while, maar ik heb echt net de serie Sabrina uitgekeken en nu heb ik hier inspiratie voooorrrrr pfff.


    - thank you for existing -

    DEMI JAAAAA!!


    Marrow deep, soul deep, essence deep

    I love this. Ö Gezien ik nog geen concrete ideeën heb, wacht ik wel even om te zien wat de balans is tussen de geslachten. Dan kan ik ondertussen research doen hehe. ^^


    I'm your little ray of pitch black.

    Everyone: join! It’s gonna be hella fun. :Y)


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Is het mogelijk voor mij dat ik de dochter neem van Hella (godin van de onderwereld in de Noordse mythelogie?) Ik twijfel nog een beetje welke god ik haar vader zal maken, maar ik denk dat ik voor Baldr ga, de god van de schoonheid.


    - thank you for existing -

    Sombre schreef:
    Is het mogelijk voor mij dat ik de dochter neem van Hella (godin van de onderwereld in de Noordse mythelogie?) Ik twijfel nog een beetje welke god ik haar vader zal maken, maar ik denk dat ik voor Baldr ga, de god van de schoonheid.


    Zolang ze niet te powerful is ben ik on board. Klinkt heel interessant. ^^


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Dreamweaver schreef:
    (...)

    Zolang ze niet te powerful is ben ik on board. Klinkt heel interessant. ^^


    Anders maak ik haar wel een halfbloedje, dat Hella een keer stiekem op aarde met een stoute sterveling heeft gespeeld.


    - thank you for existing -

    Sombre schreef:

    Anders maak ik haar wel een halfbloedje, dat Hella een keer stiekem op aarde met een stoute sterveling heeft gespeeld.


    Zal ik het dan classificeren onder halfgodin?


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Ik laat mijn reservering vallen.


    •

    Ik twijfel nog tussen een shapeshifter en een guardian angel (misschien dat deze zijn / haar "eigenaar" kwijt is en daardoor vrij weinig krachten heeft oid). Niet dat ik al weet of ik een dame of een heer pak, maar okay haha.


    I'm your little ray of pitch black.

    Dreamweaver schreef:
    (...)

    Zal ik het dan classificeren onder halfgodin?


    Jaa dat is goed. Faceclaim is Megan Fox (:


    - thank you for existing -