• The Shadowmarket
    Rollentopic ● Praattopic ● Speeltopic



    » S e t t i n g


          De Schaduwmarkt is een parallelle dimensie die zich in deze wereld bevindt — maar ook weer niet. Hij is toegankelijk vanuit werkelijk elke uithoek van de aarde middels portalen, welke zich vaak op de meest onverwachte plaatsen bevinden. De verschillende entrees zijn namelijk magisch beveiligd en onthullen zich enkel aan de bovennatuurlijken onder ons. Mensen zullen deze daarom nooit vinden, mits zij de nodige hulp krijgen om door de zogenaamde glamour heen te kijken, wat uiteraard ten strengste verboden is en voor de meeste stervelingen niet goed uitpakt.

          Op deze buitengewone markt stikt het van de grijze en zwarte magie: bezeten voorwerpen, kopieën van beruchte spreukenboeken, gekooide faeries, vampierbloed, cocktails die de doden weer tot leven zouden moeten wekken — maar ook een lucratieve handel in de vraag en aanbod naar dubieuze diensten behoort hier tot de dagelijkse gang van zaken.
          Wezens uit alle windstreken bewandelen de eindeloze paden langs de kraampjes, één van de weinige plekken waar ze niet hoeven te verbergen wat ze zijn.

          Vanuit welke doorgang je de Schaduwmarkt ook binnenkomt, het lijkt altijd nacht. Betreden is op eigen risico, evenals het kopen van de aangeboden waar, want de betaling is lang niet altijd in geld. Voor je het weet heb je tien jaar van je leven neergelegd, of je eerstgeborene. Oplichters zijn er bovendien ook te vinden.

          Er is echter één nacht in de eeuw die zelfs de meest teruggetrokken figuren naar de Schaduwmarkt weet te lokken: de Nacht der aller Zielen, ookwel Zielennacht genoemd. Gedurende dit fenomeen verschijnen de meest zeldzame items, is magie ongeëvenaard sterk en lijken grenzen te vervagen.




    I only know this:




    P L O T «

          De befaamde Zielennacht is aangebroken: stands die normaal gesproken niet bestaan schieten als paddenstoelen uit de grond, evenals de aanwezigheid van schepsels die zich doorgaans niet aan de rest van de wereld tonen. De algemene stemming op de markt is uitgelaten, onheilspellend en misschien zelfs een tikje opgewonden.

          Er worden shows en demonstraties gegeven: van simpele toekomstlezingen door daadwerkelijke Zieners, tot hypnotiserende muziek, vuurspuwende heksen en levensechte draken. De gevaarlijk verslavende faeriewijn vloeit rijkelijk en vrienden en vijanden kruisen elkanders paden op zoek naar waar ze dan ook voor zijn gekomen.
          Wat een bijna heilig gewaande viering had moeten worden, lijkt langzaam echter te veranderen in een decor voor catastrofe: wanneer de uitgangen stuk voor stuk in rook opgaan en de bezoekers zich realiseren dat ze gevangen zitten op een niet—aardse plek, breekt onvoorzienbare chaos uit.

          Zullen sommige wezens de handen ineen slaan in een poging terug te kunnen keren? Of zullen ze op zoek gaan naar het waarom? Wie of wat is er verantwoordelijk voor de complete lock—down? Er is geen andere plaats die zoveel persoonlijke agenda's telt als de Schaduwmarkt.
          Alles heeft hier een prijs.

          Eén ding is duidelijk: Zielennacht is niet voorbij zolang de portalen naar huis gesloten blijven.


    all magic comes with a price —



    » I M P O R T A N T


    Er zijn zo ongelooflijk veel soorten wezens: wees creatief!
    Is er iets niet duidelijk, heb je ergens hulp bij nodig of kom je er niet uit: vooral vragen. Ik brainstorm graag mee.
    Ik ga er vanuit dat iedereen de Q huisregels in acht neemt.
    Wees zeker dat je de tijd hebt om mee te doen.
    Het verhaal zal al gaande uitgediept worden, en het is de bedoeling dat we daar gezamenlijk voor gaan zorgen. Voel je vrij om ideeën en plottwists in de groep te gooien.
    De woordenquota is 100: zorg er gewoonweg voor dat anderen genoeg hebben om mee te kunnen werken, en heb vooral respect voor elkaars werk. Ik vind kwaliteit veel belangrijker dan kwantiteit en zou het super vinden als we elkaars posts lezen, ook wanneer jouw character daar geen interactie mee heeft.
    Zolang de aantallen gelijk worden gehouden, mag je zoveel rollen op je nemen als je aankunt. Mits er hierbij geen verwaarlozing plaatsvind.
    Laten we er met z'n allen een interessant verhaal van maken met originele characters. (:




    and in all chaos there is calculation.






    R O L E S «


    ♀ ● Name ● Creature ● Username ● Page
    ♀ ● Vivianne 'Vee' Laurier ● Lycanthrope ● Fleetfoot ● 1.7
    ♀ ● Ghislaine Voss ● Half fae ● Fleetfoot ● 1.7
    ♀ ● Shiva ● Necromancer ● Resourcefulness ● 1.6
    ♀ ● Saxa Katrena Laufeyson ● Halfgodin ● Sombre ● 1.2
    ♀ ● Nova Lynx ● Heks ● Estralita ● 1.5
    ♀ ● Vada Quintus 'Villmumon' ● Demon ● e_nnazus ● 1.5
    ♀ ● Sakura Yamamoto ● Kitsune ● spellcasters ● 1.7
    ♀ ● Blanche ● Yuki onna ● Lolicia ● 1.8

    ♂ ● Name ● Creature ● Username ● Page
    ♂ ● Nox 'Hadeon' Zion ● Demonic vessel ● Resourcefulness ● 1.3
    ♂ ● Angel ● Beschermengel ● Guavara ● 1.2
    ♂ ● Caelan ● Oracle ● Naiad ● 1.7
    ♂ ● Roman Ax Robbinson ● Halfgod ● Sombre ● 1.6
    ♂ ● Analu Kekoa ● Part giant ● Guavara ● 1.6
    ♂ ● Blayze Kieran Breathnach ● Bearman ● spellcasters ● 1.8
    ♂ ● Douglas Hamilton ● Kelpie ● Klaus ● 1.8

    Invullen:

    Naam
    Leeftijd → (20 to ?) Afhankelijk van het wezen kan de werkelijke leeftijd uiteraard veel hoger liggen.
    Wezen → Benoem wat je character is of kan, hoe hij/zij zo geworden is (geboren/vervloekt/gebeten etc.), zwaktes en sterktes.
    Innerlijk
    Uiterlijk
    Geschiedenis → Probeer in elk geval even toe te lichten waar je character vandaan komt.
    Extra → Handig om te vermelden wat zijn/haar business is op de Schaduwmarkt. Waarvoor is hij/zij gekomen? Heeft dit met Zielennacht te maken, of komt deze persoon er vaker?

    [ bericht aangepast op 6 april 2020 - 12:40 ]


    Feel the fire, but do not succumb to it.


    𝔑𝔬𝔵 'ℌ𝔞𝔡𝔢𝔬𝔫' ℨ𝔦𝔬𝔫

    Nox - Night / Hadeon - Destroyer / Zion - Highest Poin - Twenty three - 13 december - Sagittariust


    tekstteksttekstteksttekstteksttekstteksttekstteksttekstteksttekst
    𝔜𝔬𝔲 𝔴𝔦𝔫 𝔰𝔬𝔪𝔢

    𝔜𝔬𝔲 𝔩𝔬𝔰𝔢 𝔰𝔬𝔪𝔢

          Historie      Adopted - Susan&Greg - Ran from home - Fugitive

          Nadat Nox door zijn moeder is afgestaan, kent hij weeshuis na weeshuis. Geen instantie wil hem langer dan een bepaalde tijd onder hun hoede, aangezien ongeluk hem lijkt te volgen waar hij ook gaat. Van onverklaarbare branden tot krankzinnig geworden personeel, binnen weken dat hij ergens was opgenomen. Op drie jarige leeftijd werd hij uiteindelijk in huis genomen door Susan en Greg, die van hem zullen houden alsof hij hun eigen kind is.
          De twee Magiërs pogen met gebruik van Spells en Potions zijn Demon te onderdrukken tot iets nauwelijks aanwezigs en jaren lang zijn ze een gelukkig en onbezorgd gezin. Echter, naarmate Nox ouder wordt lijkt de demon, beter bekend als Hadeon, sterker te worden. Steeds vaker krijgt de entiteit de overhand op Nox en deze verliest zijn eigen bewustzijn compleet aan de personificatie van chaos en woede. Er word dan ook voor thuisscholing gekozen, aangezien er strikte regels gelden tegenover onwetenden en de jongen gewoonweg te onvoorspelbaar is. Uiteindelijk wordt hij opgenomen tot de lokale roedel en vind hier zowel vriendschappen, als scheve ogen. Het vertrouwen in zijn richting is vaak ver te zoeken.
          Zijn vriendschap met Vee Laurier is een in eerste instantie stroeve affaire, maar binnen de tijdspanne van een aantal maanden vind hij in haar een enorme steun en al snel ontstaat een sterke band. Na een bliksembezoek van Hadeon berooft hij haar echter bijna van het leven en de verdere ontwikkelingen van die avond doen de spanningen enorm hoog oplopen. Als Nox haar die nacht achterlaat, weet hij niet dat het de laatste keer is dat hij haar zal zien en de ontdekking van dit feit in de weken erna is iets wat er enorm in hakt.
          Hadeon word met de week sterker en krijgt zelfs grip op Nox als hij niet aan macht is. De normaal vriendelijke en geduldige jongen is slechts een schim van zijn vroegere zelf. Hij shift op de meest lukrake momenten en dit word enkel erger als hij zijn ware gevoelens voor Vee onder ogen ziet. Op één avond escaleert het compleet, wanneer hij Susan probeert te grijpen en Greg tussenbeide komt. De man overleeft het deze keer niet en verwoest door het schuldgevoel ontvlucht Nox Fulgur Falls, besluitend niet terug te keren voor hij 'genezen' is.
          Entiteit      Demonic Vessel - Strength - Reflexes - Shadows - Chaos

          Nox heeft een Demon als 'second skin' maar heeft hier nauwelijks tot geen controle over. In het dagelijks leven kan hij zich aanwenden tot razendsnelle reflexen en bovennatuurlijke kracht, maar verder heeft hij er absoluut geen profijt van. Hadeon daarentegen beschikt over veel prominentere krachten. Er is geen duidelijke trigger, maar wanneer de Demon eenmaal de overhand heeft is hij als een hondsdol monster. Hij kent niet langer het onderscheid tussen vriend of vijand en van de vriendelijke en betrouwbare Nox is niets meer terug te vinden.
          Hadeon is gebrand op het veroorzaken van pijn en chaos en stort zich op die taak zonder een seconde te missen. Hij heeft een affiniteit voor schaduwen en manipuleert deze zonder er maar een gedachte aan vuil te maken. De eeuwenoude entiteit heeft een haarscherpe intuïtie en weet soms dingen die hij niet zou kunnen weten, waar de sadist graag gebruik van maakt. Als Nox terug komt weet hij niets van wat er is voorgevallen en hij is vaak in paniek en uitgeput.

          Zwakten            Light - Fire - Potions - Spells

          Waar potions en spells hem voorheen hielpen om Hadeon te onderdrukken, is dat tegenwoordig niet meer genoeg. Ze helpen hem misschien iets verzwakken, maar houden hem niet meer van de voorgrond. Zonlicht en vuur zijn bronnen van licht en staan in scherp contrast met Hadeon zijn schaduw affiniteit. Nox zelf is hierdoor ook gevoelig voor de zon en vermijd deze liever. Wat niemand behalve Susan weet is dat Hadeon geen Hybrid kan zijn, maar dit was altijd een laatste oplossing, een uiterste waartoe ze zich nog nooit hebben willen wenden.



    𝔈𝔵𝔠𝔢𝔭𝔱 𝔣𝔬𝔯 𝔪𝔢, ℑ 𝔞𝔩𝔴𝔞𝔶𝔰 𝔩𝔬𝔰𝔢

    tekstteksttekstteksttekstteksttekstteksttekstteksttekstteksttekst

    𝔐𝔶 𝔇𝔢𝔪𝔬𝔫 𝔦𝔰 𝔫𝔬𝔱 𝔰𝔬𝔪𝔢𝔱𝔥𝔦𝔫𝔤 𝔱𝔥𝔞𝔱 𝔠𝔞𝔫 𝔟𝔢 𝔠𝔬𝔫𝔮𝔲𝔢𝔯𝔢𝔡.

    tekstteksttekstteksttekstteksttekstteksttekstteksttekstteksttekst
    ℑ 𝔡𝔬𝔫'𝔱 𝔯𝔦𝔰𝔢 𝔣𝔯𝔬𝔪 𝔱𝔥𝔢 𝔞𝔰𝔥𝔢𝔰

    ℑ 𝔪𝔞𝔨𝔢 𝔱𝔥𝔢𝔪



          Looks
                » Green Eyes
                » Black Hair
                » White teeth
                » Soft Smile
    » Pale Skin
    » Muscled
    » 1.89 Tall
    » Slender
    » Dark Brows
    » Sharp Jawline
    » Adamsapple
    » Sharp Canines
    » Full Lips
    » Dimples
    » Curly Hair
    » Long Lashes

          Nox heeft een dikke bos zwarte haren en draagt het kort aan de zijkanten en langer bovenop. In de uiteinden valt er een grove krul in en wanneer hij net uit bed komt staat het alle kanten op. Zijn ogen zijn van een lichtgroene soort en steken scherp af tegen zijn prominente wenkbrauwen. Aangezien hij zelfs als Nox niet graag in volle zon komt is zijn huid als porselein. Zijn kaaklijn is messcherp, zijn glimlach een brede en zijn tanden recht met puntige canines. Nox heeft een gemiddelde hoogte en traint zijn lichaam tegenwoordig enorm goed. Hij is dan ook gespierd ondanks dat hij niet heel breed is, wat met kleding aan dus misvattingen op kan leveren.

          Character
                » Vriendelijk
                » Behulpzaam
                » Nieuwsgierig
                » Binnenvetter
    » Vrolijk
    » Charmant
    » Geduldig
    » Onhandig
    » Sociaal
    » Meegaand
    » Loyaal
    » Koppig
    » Beschermend
    » Sympatiek
    » Creatief
    » Sarcastisch

          Nox was vroeger een vrolijke jongen die altijd in een goede bui leek te zijn, echter is die façade niet langer hoog te houden. Hij maakt zich enorm druk om wat Hadeon de mensen om hem heen aan kan doen wanneer hij de overhand heeft, des te meer na de fiasco's met Vee en Greg. Nox kan opgevreten worden door schuldgevoel en schaamte en dit lijkt hem steeds meer te verteren. Waar hij vroeger sociaal was en graag werd omring door anderen, is dat tegenwoordig een recept voor chaos en hij mijd mensen waar dat mogelijk is. Nox is wel een tikkeltje onhandig, alsof zijn ledematen te lang zijn voor zijn motoriek. Hij kan overkomen als een klungelige slungel, vooral wanneer hij oversized kleding draagt.

          Hadeon
                » Black Eyes
                » Dark Aura
                » Haatdragend
                » Kwetsend
    » Pale Skin
    » Wicked Grin
    » Ongeduldig
    » Boosaardig
    » Dark Circles
    » Deeper Voice
    » Chaotisch
    » Wispelturig
    » Dark Vains
    » Powerfull
    » Dominant
    » Slinks

          Waar Nox shifts eerder aan wist te voelen, zijn de overgangen tegenwoordig abrupt en zonder enige waarschuwing. Zijn huid wordt nog lichter, donkere kringen komen onder zijn ogen en het groen van zijn irissen wordt opgeslokt door zwart alvorens het zijn hele ogen vult. De aderen over zijn hele lichaam kleuren gitzwart en schaduwen rollen continu van zijn gestalte, alsof ze hem op proberen te slokken maar geen grip kunnen krijgen. Hadeon zijn stem is dieper en dreigender en lijkt niet van deze dimensie. De demon is een complete tegenpool van Nox en kan dan ook zonder enige reden die zijn ouders of vrienden aanvallen.



    ℌ𝔞𝔳𝔢𝔫'𝔱 𝔶𝔬𝔲 𝔱𝔞𝔨𝔢𝔫 𝔢𝔫𝔬𝔲𝔤𝔥 𝔣𝔯𝔬𝔪 𝔪𝔢?


          Reason

          Nox is op zoek naar een manier los te komen van Hadeon en hoopt dat op de markt te kunnen vinden. Het is zijn in zijn opzicht zijn laatste mogelijkheid, voor hij meer drastische maatregelen overweegt. Hij weet niets af van de Hybrid theorie.


          Extra's

    » Biseksueel - Maagd - Wil betekenis in een relatie - Vee Laurier
    » Hoort Hadeon vaak in zijn hoofd en kan met hem praten
    » Likes - Appels - Zwarte kleding - Tekenen - Koken - Muziek - Bewolkte dagen
    » Dislikes - Hadeon - Donkere ruimten - Stilte - Onweer - Zon - Warmte


          Relaties





    tekstteksttekstteksttekstteksttekstteksttekstteksttekstteksttekst
    𝔗𝔥𝔦𝔫𝔤𝔰 𝔞𝔯𝔢 𝔟𝔞𝔡

    [ bericht aangepast op 2 april 2020 - 0:36 ]


    Marrow deep, soul deep, essence deep

    Wilde hier uitgebreid op reageren, but I just can't. De layout van Quizlet is bothering me asf vandaag op April Fools. Kan ik evt een vrouw reserveren en dat ik later terugkom hierop (voor verdere dingen te bespreken)?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Lolicia schreef:
    Wilde hier uitgebreid op reageren, but I just can't. De layout van Quizlet is bothering me asf vandaag op April Fools. Kan ik evt een vrouw reserveren en dat ik later terugkom hierop (voor verdere dingen te bespreken)?


    Dat is goed hoor, ik ga deze dag ook heel weinig hier doorbrengen want al die tekens zijn triggerend af.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Dreamweaver schreef:
    (...)

    Dat is goed hoor, ik ga deze dag ook heel weinig hier doorbrengen want al die tekens zijn triggerend af.
    Pff same. Hopelijk krijgen de mods Guido te bereiken en kan hij deze nonsense stoppen.


    I'm your little ray of pitch black.

    Ik vind het heel eerlijk echt een beetje een kut move. Vooral nu iedereen thuis zit. Je kan hier vandaag gewoon niks en ik ben pissed dat ik veel werk in Nox heb gestoken en nou ziet het er niet uit hahaha. Oh well...


    Marrow deep, soul deep, essence deep

    O ik zie net in een topic van Frodo dat het niet de bedoeling is, het stond nog aan van vorig jaar of zo. Ze proberen het op te lossen, dus hopelijk later vandaag is de site weer normaal jeej!


    Marrow deep, soul deep, essence deep

    Yes, daarom zei ik het al over Guido haha. Maar het is nog altijd verdomd irritant. Ik ben benieuwd naar Nox! Van wat ik eruit kan halen is het een heel interessant character. c:


    I'm your little ray of pitch black.

    x

    [ bericht aangepast op 1 april 2020 - 9:56 ]


    Marrow deep, soul deep, essence deep

    Determination schreef:
    (...)

    Oo wauw hahaha hier heb ik compleet overheen gelezen hoe dan. Maaaar precies dat hahaha ik hoop het ook! En awh thanks!


    Marrow deep, soul deep, essence deep

    Oh my gawd, dit is KUT. HAHA.


    - thank you for existing -

    Hoi, kan ik een vrouw reserveren of is het daar te laat voor?

    Dreamweaver schreef:
    (...)
    Dat is goed hoor, ik ga deze dag ook heel weinig hier doorbrengen want al die tekens zijn triggerend af.

    Same. Dan kan ik tegelijkertijd ook alles bijlezen, zodat ik weet wat voor perso ik kan aanmaken.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Nog een paar minuten en dan eindelijk beginnen met de tweede rol. Details die ik al heb voor Shiva is dat ze een Necromancer is, dus dat is misschien dan ook wel al even makkelijk om te weten voor degenen die nog een rol moeten bedenken ^^


    Marrow deep, soul deep, essence deep

    ^ Yes, I'm so happy it's done right now. I can easily read through it now. Ik maak nog geen rol aan, want ben atm aan posts aan het werken, maar ik zal wel even wat doorlezen en dan wat van me laten weten. Zijn er enkele voorkeuren wat voor rol er nodig is?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik overweeg nog of ik wel of niet mee moet doen, al heb ik wel inspiratie voor een rol. Het ligt er eigenlijk meer aan dat ik denk 'oké de poorten zijn weg, en dan?'

    [ bericht aangepast op 2 april 2020 - 0:12 ]