• The Shadowmarket
    Rollentopic ● Praattopic ● Speeltopic



    » S e t t i n g


          De Schaduwmarkt is een parallelle dimensie die zich in deze wereld bevindt — maar ook weer niet. Hij is toegankelijk vanuit werkelijk elke uithoek van de aarde middels portalen, welke zich vaak op de meest onverwachte plaatsen bevinden. De verschillende entrees zijn namelijk magisch beveiligd en onthullen zich enkel aan de bovennatuurlijken onder ons. Mensen zullen deze daarom nooit vinden, mits zij de nodige hulp krijgen om door de zogenaamde glamour heen te kijken, wat uiteraard ten strengste verboden is en voor de meeste stervelingen niet goed uitpakt.

          Op deze buitengewone markt stikt het van de grijze en zwarte magie: bezeten voorwerpen, kopieën van beruchte spreukenboeken, gekooide faeries, vampierbloed, cocktails die de doden weer tot leven zouden moeten wekken — maar ook een lucratieve handel in de vraag en aanbod naar dubieuze diensten behoort hier tot de dagelijkse gang van zaken.
          Wezens uit alle windstreken bewandelen de eindeloze paden langs de kraampjes, één van de weinige plekken waar ze niet hoeven te verbergen wat ze zijn.

          Vanuit welke doorgang je de Schaduwmarkt ook binnenkomt, het lijkt altijd nacht. Betreden is op eigen risico, evenals het kopen van de aangeboden waar, want de betaling is lang niet altijd in geld. Voor je het weet heb je tien jaar van je leven neergelegd, of je eerstgeborene. Oplichters zijn er bovendien ook te vinden.

          Er is echter één nacht in de eeuw die zelfs de meest teruggetrokken figuren naar de Schaduwmarkt weet te lokken: de Nacht der aller Zielen, ookwel Zielennacht genoemd. Gedurende dit fenomeen verschijnen de meest zeldzame items, is magie ongeëvenaard sterk en lijken grenzen te vervagen.




    I only know this:




    P L O T «

          De befaamde Zielennacht is aangebroken: stands die normaal gesproken niet bestaan schieten als paddenstoelen uit de grond, evenals de aanwezigheid van schepsels die zich doorgaans niet aan de rest van de wereld tonen. De algemene stemming op de markt is uitgelaten, onheilspellend en misschien zelfs een tikje opgewonden.

          Er worden shows en demonstraties gegeven: van simpele toekomstlezingen door daadwerkelijke Zieners, tot hypnotiserende muziek, vuurspuwende heksen en levensechte draken. De gevaarlijk verslavende faeriewijn vloeit rijkelijk en vrienden en vijanden kruisen elkanders paden op zoek naar waar ze dan ook voor zijn gekomen.
          Wat een bijna heilig gewaande viering had moeten worden, lijkt langzaam echter te veranderen in een decor voor catastrofe: wanneer de uitgangen stuk voor stuk in rook opgaan en de bezoekers zich realiseren dat ze gevangen zitten op een niet—aardse plek, breekt onvoorzienbare chaos uit.

          Zullen sommige wezens de handen ineen slaan in een poging terug te kunnen keren? Of zullen ze op zoek gaan naar het waarom? Wie of wat is er verantwoordelijk voor de complete lock—down? Er is geen andere plaats die zoveel persoonlijke agenda's telt als de Schaduwmarkt.
          Alles heeft hier een prijs.

          Eén ding is duidelijk: Zielennacht is niet voorbij zolang de portalen naar huis gesloten blijven.


    all magic comes with a price —



    » I M P O R T A N T


    Er zijn zo ongelooflijk veel soorten wezens: wees creatief!
    Is er iets niet duidelijk, heb je ergens hulp bij nodig of kom je er niet uit: vooral vragen. Ik brainstorm graag mee.
    Ik ga er vanuit dat iedereen de Q huisregels in acht neemt.
    Wees zeker dat je de tijd hebt om mee te doen.
    Het verhaal zal al gaande uitgediept worden, en het is de bedoeling dat we daar gezamenlijk voor gaan zorgen. Voel je vrij om ideeën en plottwists in de groep te gooien.
    De woordenquota is 100: zorg er gewoonweg voor dat anderen genoeg hebben om mee te kunnen werken, en heb vooral respect voor elkaars werk. Ik vind kwaliteit veel belangrijker dan kwantiteit en zou het super vinden als we elkaars posts lezen, ook wanneer jouw character daar geen interactie mee heeft.
    Zolang de aantallen gelijk worden gehouden, mag je zoveel rollen op je nemen als je aankunt. Mits er hierbij geen verwaarlozing plaatsvind.
    Laten we er met z'n allen een interessant verhaal van maken met originele characters. (:




    and in all chaos there is calculation.






    R O L E S «


    ♀ ● Name ● Creature ● Username ● Page
    ♀ ● Vivianne 'Vee' Laurier ● Lycanthrope ● Fleetfoot ● 1.7
    ♀ ● Ghislaine Voss ● Half fae ● Fleetfoot ● 1.7
    ♀ ● Shiva ● Necromancer ● Resourcefulness ● 1.6
    ♀ ● Saxa Katrena Laufeyson ● Halfgodin ● Sombre ● 1.2
    ♀ ● Nova Lynx ● Heks ● Estralita ● 1.5
    ♀ ● Vada Quintus 'Villmumon' ● Demon ● e_nnazus ● 1.5
    ♀ ● Sakura Yamamoto ● Kitsune ● spellcasters ● 1.7
    ♀ ● Blanche ● Yuki onna ● Lolicia ● 1.8

    ♂ ● Name ● Creature ● Username ● Page
    ♂ ● Nox 'Hadeon' Zion ● Demonic vessel ● Resourcefulness ● 1.3
    ♂ ● Angel ● Beschermengel ● Guavara ● 1.2
    ♂ ● Caelan ● Oracle ● Naiad ● 1.7
    ♂ ● Roman Ax Robbinson ● Halfgod ● Sombre ● 1.6
    ♂ ● Analu Kekoa ● Part giant ● Guavara ● 1.6
    ♂ ● Blayze Kieran Breathnach ● Bearman ● spellcasters ● 1.8
    ♂ ● Douglas Hamilton ● Kelpie ● Klaus ● 1.8

    Invullen:

    Naam
    Leeftijd → (20 to ?) Afhankelijk van het wezen kan de werkelijke leeftijd uiteraard veel hoger liggen.
    Wezen → Benoem wat je character is of kan, hoe hij/zij zo geworden is (geboren/vervloekt/gebeten etc.), zwaktes en sterktes.
    Innerlijk
    Uiterlijk
    Geschiedenis → Probeer in elk geval even toe te lichten waar je character vandaan komt.
    Extra → Handig om te vermelden wat zijn/haar business is op de Schaduwmarkt. Waarvoor is hij/zij gekomen? Heeft dit met Zielennacht te maken, of komt deze persoon er vaker?

    [ bericht aangepast op 6 april 2020 - 12:40 ]


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Guavara schreef:
    Ik twijfel nog tussen een shapeshifter en een guardian angel (misschien dat deze zijn / haar "eigenaar" kwijt is en daardoor vrij weinig krachten heeft oid). Niet dat ik al weet of ik een dame of een heer pak, maar okay haha.


    Ohhh die tweede klinkt wel echt intriguing.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

          Saxa Katrena Laufeyson       ★

    ☽☾      "She wears darkness and strength equally well, the girl has always been half goddes, half hell."

    Saxa [sah-ksah]       een oud Germaanse naam met de betekenis "kort zwaard of dolk"
    Katrena [kah-tre-nah]       de Germaanse variant van Katrina met de betekenis "zuiver, puur"
    Laufeyson [Lau-fey-son]       deze achternaam heeft ze geërfd van haar grootvader, Loki.


    Saxa draagt het lichaam en het uiterlijk van een 22 jarige, waar ze ontzettend tevreden over is.
    Haar oorspronkelijke leeftijd weet ze eigenlijk niet helemaal, ze bestaat in ieder geval al erg lang.
    Ze weet dan ook niet wanneer haar verjaardag is, maar ze viert meestal wel een feestje in oktober, op halloween. Oktober is haar lievelingsmaand en halloween haar favoriete feest.

    ☽☾      "My mother is the goddes of damnation and the underworld, you think your words can hurt me?"

    Saxa's moeder is Hel, ook wel bekend als Hela, de godin van de onderwereld. Haar moeder is duister en onaardig in tot het diepste van haar hart, maar ze had zich een tijdje verveeld en is toen op aarde gaan leven. In haar tijd op aarde had ze een man ontmoet, een man die duister was en mysterieus, waarna zij daar een avond mee heeft doorgebracht. Deze man heeft er voor gezorgd dat Saxa ontstond, in de buik van Hela. Dit maakt dat Saxa half goddelijk en half sterfelijk.

    © sombre


    - thank you for existing -

    Daar hebben we alvast een klein opzetje, ik ga vanavond denk ik ff verder (:


    - thank you for existing -

    Ik gebruik voor mijn jongen Nox cause I love my demon boy. Voor een dame ben ik nog een beetje zoekende wat ik wil. Necromancer of misschien juist iets goeds wat daar gevangen word gehouden voor iets.


    Marrow deep, soul deep, essence deep

    A n g e l

          Guardian Angel      |||      Fairy Godmothersomething      |||      Protector      |||      Guardian Spirit      |||      Al Hafathah      |||      Savior     

                      n a m e
    Eenmaal in de hemel mogen Beschermengelen zelf kiezen onder welke naam ze willen leven, en gezien deze Engel geen creatief brein lijkt te hebben is deze gegaan voor de simpelste naam die er maar mogelijk is — Angel.

                      a g e
    Angel heeft geen besef van jaren, en bestaat al millennia, maar echt besef is er niet. Tot dusver is er nooit echt een reden geweest om een verjaardag te vieren.

                      g e n d e r
    Beschermengelen hebben geen geslacht van origine, maar in het algemeen heeft Angel een voorkeur naar mannelijke lichamen in plaats van vrouwelijke, wat de engel het idee geeft dat deze misschien eerder een man is dan een vrouw.

                      c r e a t u r e
    Angel is een Beschermengel, wat aardig wat dingen betekend. Zo zit Angel vast aan één persoon, maar heeft deze wel de vrijheid om de aarde (of Shadowmarket) te bewandelen zodra het mens even geen hulp nodig heeft — Angel kan namelijk in een flits verplaatsen tussen locaties.
          Buiten dat om, zoals hierboven gezegd wordt, heeft Angel de mogelijkheid elk lichaam over te nemen, al zal dit nooit met plezier gedaan worden en probeert Angel altijd krachtige wezens te nemen — of anders mensen die toestemming geven. Bovendien zal het ook nooit zo lang duren dat er permanente schade op zal lopen.
          Verdere krachten heb meer met bescherming te maken, zoals een beschermingsschild kunnen creëren voor degene die ze beschermen, iets slechts in iets goeds veranderen en andere overpowered mogelijkheden. Hiervoor moet de Engel wel echt bij de persoon in kwestie in de buurt zijn, anders nemen deze krachten af — en deze takelen aardig snel af.

    "I care. I always care. That is my problem."
                      c h a r a c t e r
    Zoals enkele andere Guardian Angel is Angel in het bezit van standaard principes en moralen, waardoor deze enorm gericht is op andere personen en hun wensen en mogelijke gevaren. Telkens wanneer Angel een persoon aangewezen krijgt is het niet enkel op deze persoon gericht, maar ook tegenover de personen die het dichtbij staan, puur om dat ook zo soepel mogelijk te laten verlopen. De beschermende, zorgzame en zelfs behulpzame kanten zullen echter altijd doorschemeren, ongeacht wie er tegenover Angel te vinden is — zelfs de duivel zal liefde verdienen.
          Zoals alle Engelen is Angel in het bezit van een bepaalde natuurlijke charme, waardoor mensen en wezens ernaartoe getrokken worden. Ongeacht in wat voor mens of wezen Angel dan ook zit, deze zal direct als aantrekkelijker gezien worden. Dit zorgt er natuurlijk ook voor dat anderen Angel sneller vertrouwen, al zal deze dat nooit willen schaden. Zelfs dingen die Angel opmerkt van anderen zullen nooit hoorbaar gemaakt worden, tenzij de persoon in kwestie er zelf naar vraagt. Geheimen zijn dan ook altijd veilig, en Angel draagt er veel over de jaren heen.
          Angel is een goedgelovig wezen, wat vaak gezien kan worden als naïef. Zodra je Angel’s vertrouwen schaad zul je echter iets te snel weer met open armen ontvangen worden gezien de engel geen kwaad bot in het wezen heeft zitten. Wanneer iemand dan ook dichterbij is komen te staan, is het voor Angel vaak moeilijk zich terug te trekken van vertrouwde handelingen — zoals overbezorgdheid en zelfs paranoia met betrekking tot vijanden en de omgeving.
          Met betrekking to Angel’s eigen gevoelens, is deze erg delicaat en haast gemaakt van porselein. Omdat Angel altijd probeert te handelen vanuit anderen en wat zij willen, komt het enorm hard aan op de engel wanneer deze persoon Angel aanvalt door middel van beledigingen. Angel’s hart is dan ook enorm breekbaar en gevoelig voor het kleinste beetje commentaar. Daarom doet deze altijd zijn best zich terug te trekken in een benarde situatie met betrekking tot zichzelf, en kan deze echt vast komen te zitten in Angel’s eigen hoofd.
          Deze engel is erg intelligent, maar bijvoorbeeld weer waardeloos in adviezen geven. Over de jaren heen zijn er genoeg pogingen gedaan, maar nooit werkt het uit zoals bedoeld. Ratelen is dan ook één van de meest bekende handelingen die Angel zal verrichten bij nerveusheid, stress of ook maar het geringste aan zorgen — iets dat de gebruikelijk neutrale gemoedsrust van Angel lijkt te breken.
          Angel is vanuit zichzelf ook erg liefdevol en kan zelfs omschreven worden als een hopeloze romanticus, maar gezien Angel daar zelf geen tijd voor heeft doet de engel dit door middel van de persoon waar deze over waakt. Dit is dan ook iets dat Angel zielsgelukkig kan maken. Ook blije koppels zien op de straat kan de engel helemaal laten glunderen. Zelf heeft Angel wel het een en ander qua ideeën, maar uitvoeren is simpelweg geen tijd voor geweest over al deze jaren.
          Natuurlijk is Angel zeker niet perfect, zo heeft deze een waardeloos gevoel voor humor — als het al humor te noemen valt wat er over de lippen van de engel rolt zo nu en dan. En daar bovenop kan het ook nog eens een aardige doemdenker zijn, waarbij Angel vaak het slechtste eindresultaat calculeert om dit te voorkomen. Soms kan deze hier echt iets te lang in blijven hangen, waardoor de slechte gedachten de overhand nemen. Ondanks dat Angel namelijk het goede wil zien in elke mens, zal deze door opmerkzaamheid en waakzaamheid de slechte kanten ook zeker opvangen.
          Angel is over het algemeen goed in communiceren — met het toegewezen mens (of zelfs wezen) althans. Alle mensen en wezens erbuiten gaan de engel soms wat moeilijker af, gezien ze simpelweg niets van deze persoon zullen weten. Altijd zal de engel proberen het subtiel te brengen, maar soms klinkt het simpelweg neutraler, iets dat de schuld is aan de constante woordenkots in het hoofd van Angel. Er spelen zoveel gedachten, dat het moeilijk is overal met de volle honderd procent bij te zijn, juist vooral op persoonlijk vlak.
          Ondanks dit alles, en vooral de constante oorlog in het hoofd van de engel, zal je Angel niet gauw horen zeuren. Dat zit simpelweg niet in het wezen. Toch heeft Angel nooit de kans of mogelijkheid gezien om oprecht het hart te luchten, waardoor er enorm veel diepgang verstopt zit achter deze engel.
          Ondanks dat Angel dus op het oppervlak pure goedheid lijkt, zit er ergens wel een duistere kant aan. Deze komt echter sneller naar voren wanneer de engel opgaat in stress — en versterkt enkel wanneer deze weg is van het toegewezen mens. De keuzes zullen dan namelijk vanuit Angel zelf moeten komen, en dat is tot op heden nooit helemaal netjes verlopen. Soms zal deze dan ook onorthodoxe manieren bedenken om zichzelf en het mens in veiligheid te willen brengen.



    "Angel eyes can even see the best parts of the devil."

                      l o o k s
    Gezien Angel in elk lichaam kan springen, mits er een vorm van goedkeuring is, zal deze er nooit hetzelfde uitzien en valt er dus niet zozeer een vast uiterlijk op te geven voor deze engel. Toch heeft deze uiteraard een soort van engelenvorm, die ergens ook weer heel erg kan verschillen — juist omdat deze er nog altijd uit zal zien zoals de persoon in wie Angel op dat gegeven moment zit.
          Wanneer Angel eens de ware vorm van het wezen laat zien, zal deze een bepaalde Edward jaloers doen staan van de glitters die er vanaf stralen — goud ditmaal. De huid van de engel zit namelijk vol met glitters als het ware, en deze komen pas naar voren wanneer Angel hiervoor kiest (of iets de engel weet te dwingen). Ook de vleugels van Angel zijn een prachtige gouden kleur met een grootse span, en deze worden dan ook dagelijks verzorgd om er optimaal uit te blijven zien. Geen veer zal dwars zitten wanneer deze tentoongesteld worden.
          De engel kan de waren aard van het wezen laten zien door middel op subtielere vorm dan de vleugels, namelijk door middel van ogen. Deze zullen dan goud kleuren, en kunnen tevoorschijn komen en verdwijnen wanneer Angel hier zelf voor kiest (of hier dus voor gedwongen wordt). Voor de rest zijn er niet echt uiterlijke kenmerken die Angel tot beschikking heeft — maar goed ook.
          Mocht je echter Angel aan het bloeden krijgen, dan zal het helemaal duidelijk zijn wat er gaande is achter de persoon binnen wie de engel te vinden is. Deze persoon zal namelijk puur goud bloeden, of althans daar lijkt het op.

    "Always be pure, kind and honest."
                      h i s t o r y
    Angel heeft een lang verleden, maar erg belangrijk is het niet. Angel is simpelweg gekweekt als Guardian Angel, door God als het ware, en heeft daardoor niet zozeer ouders of een jeugd gehad. De leeftijd van de engel is nooit echt bijgehouden, evenals een verjaardag. Dit is dan ook niet echt een gewoonte voor engelen, waardoor het nooit een punt is geweest — of zal worden.
          Over de vele jaren heen heeft Angel de nodige mensen beschermend, de meesten goed van nature maar er zaten ook zeker wat duistere types tussen. Uiteindelijk had de engel zich dan ook omhoog gewerkt, waardoor deze ook beschermengel mag spelen voor wezens. Op dit moment is het echter geen wezen, maar een mens — een mens dat heel veel hulp nodig heeft omdat deze onwijs onhandig is en altijd wel een manier vindt om zichzelf in de nesten te werken.
          Nieuwe opgaven komen altijd per brief, en kunnen ten alle tijden komen. Een wisseling in guardian angels is dan ook niet geheel vreemd. Meestal is dit dankzij het overlijden van een familielid van de betreffende persoon, die het dan uiteraard over zal nemen. Deze brieven zijn altijd duidelijk herkenbaar aan een gouden embleem dat erop te vinden is.       De reden dat Angel dan ook op de Shadowmarket te vinden is, en dit eigenlijk vaak doet, is puur om Engelenessence af te geven, evenals Engelenbloed. Verkopen zal de engel nooit doen, maar deze wil wel wat het anderen kan helpen, gezien het een helende werking heeft. Eenmaal per week gaat deze engel dan ook langs vertrouwde verkopers, en geeft deze dit weg.


                      l i k e s
    Liefde ||| hulp bieden ||| technologie ||| Schaduwmarkt ||| de nacht ||| chocolade ||| dieren ||| kleding matchen ||| knuffelen

                      d i s l i k e s
    Wezens die dingen kunnen dwingen ||| gedwongen intimiteit ||| hartige snacks ||| sigaretten ||| drugs |||alcohol ||| melk

                      s e x u a l i t y
    Angel twijfelt als het ware al over het geslacht, maar qua seksualiteit heeft de engel geen voorkeur — al is er nooit liefde op deze wijze gevoeld tot dusver.

                      l a n g u a g e s
    Alle bestaande en dode talen ter wereld.



                      r e l a t i o n s h i p s
    Bring it on.

    [ bericht aangepast op 31 maart 2020 - 15:06 ]


    I'm your little ray of pitch black.

    Ik plaats dit even in mijn topics. Dan maak ik later een beslissing.


    [ heaven knows ]

    Ik denk dat Angel in grote lijnen wel af is, ik twijfel nog over bepaalde dingen... maar ik ben over het algemeen best tevreden. c:


    I'm your little ray of pitch black.

    I like him, echt een leuke rol. (:


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Hallo,

    Ik was nieuwsgierig en kwam even een kijkje nemen, maar eigenlijk ben ik helemaal niet bekend met rollentopics, dus ik vroeg me af of iemand aan me wil uitleggen hoe het werkt en wat de bedoeling is?

    Het ziet er leuk uit!

    e_nnazus schreef:
    Hallo,

    Ik was nieuwsgierig en kwam even een kijkje nemen, maar eigenlijk ben ik helemaal niet bekend met rollentopics, dus ik vroeg me af of iemand aan me wil uitleggen hoe het werkt en wat de bedoeling is?

    Het ziet er leuk uit!


    Je zet hier een rol neer (een karakter, verzonnen en in elkaar gezet door jou) waarmee je wilt schrijven in het verhaal dat de topic eigenaar heeft bedacht.


    - thank you for existing -

    Sombre schreef:
    (...)

    Je zet hier een rol neer (een karakter, verzonnen en in elkaar gezet door jou) waarmee je wilt schrijven in het verhaal dat de topic eigenaar heeft bedacht.


    Bedankt voor je reactie!

          Saxa Katrena Laufeyson       ★

    ☽☾      "She wears darkness and strength equally well, the girl has always been half goddes, half hell."

    Saxa [sah-ksah]       een oud Germaanse naam met de betekenis "kort zwaard of dolk"
    Katrena [kah-tre-nah]       de Germaanse variant van Katrina met de betekenis "zuiver, puur"
    Laufeyson [Lau-fey-son]       deze achternaam heeft ze geërfd van haar grootvader, Loki.


    Saxa draagt het lichaam en het uiterlijk van een 22 jarige, waar ze ontzettend tevreden over is.
    Haar oorspronkelijke leeftijd weet ze eigenlijk niet helemaal, ze bestaat in ieder geval al erg lang. Ze weet dan ook niet wanneer haar verjaardag is, maar ze viert meestal wel een feestje in oktober, op halloween. Oktober is haar lievelingsmaand en halloween haar favoriete feest.

    ☽☾      "My mother is the goddes of damnation and the underworld, you think your words can hurt me?"

    Saxa's moeder is Hel, ook wel bekend als Hela, de godin van de onderwereld. Haar moeder is duister en onaardig in tot het diepste van haar hart, maar ze had zich een tijdje verveeld en is toen op aarde gaan leven. In haar tijd op aarde had ze een man ontmoet, een man die duister was en mysterieus, waarna zij daar een avond mee heeft doorgebracht. Deze man heeft er voor gezorgd dat Saxa ontstond, in de buik van Hela. Dit maakt dat Saxa half goddelijk en half sterfelijk.
    "My mother is from another planet, you wouldn't understand."       ☽☾


    Saxa is ontstaan door een slordige reis van haar moeder, naar de planeet aarde. Haar moeder, Hela, heeft hier een man ontmoet, een man die zij oprecht interessant vond. de man was lang, gespierd, zat onder de tattoos en het fel blauwe ogen met donker haar. Hela werd geprikkeld door zijn schoonheid en besloot een avond met hem te besteden. Dat was niet erg handig, want op aarde is Hela kwetsbaarder dan op Jötunheim. Ook haar vruchtbaarheid is kwetsbaarder en dat heeft ze mogen voelen. Ze besloot op aarde te blijven, tijdelijk.
          Saxa werd geboren op de nacht van een volle maan, welke datum of welk jaar weet ze eigenlijk niet, aangezien Hela nooit haar verjaardag heeft gevierd. Het enige wat Hela haar vertelde was "je bent geboren onder de volle maan". Saxa groeide op als een ondeugend meisje op aarde. Hela had een oppas geregeld, want zelf een kind opvoeden was niet helemaal haar ding. De oppas deed haar best om van Saxa een braaf meisje te maken, maar dat ging niet helemaal volgens plan.
          Saxa had goddelijke krachten van haar moeder meegekregen, de duistere krachten stroomden door haar aderen en dat kon ze voelen. Op een dag wilde ze niet naar bed en haar oppas wilde haar toch naar bed brengen, waardoor Saxa hard begon te huilen. Door haar gekrijs ontstond er een storm buiten en sloeg er bliksem in het huis, door het dak, in de oppas. Saxa viel hierna direct in slaap en vanaf dat moment wist Hela dat Saxa toch niet volledig nutteloos was. Ze besloot Saxa toch maar zelf op te voeden en te scholen, vooral op het gebied van haar krachten en hoe ze die moest gebruiken. Saxa is echter maar half goddelijk, ze is ook half sterfelijk. Dit zorgt er voor dat haar krachten een limiet hebben, ze kan het niet uitputten, want dan raakt ze in een extreem slechte conditie.
          Saxa heeft vaak mensen per ongeluk pijn gedaan, maar nog veel vaker met opzet. Ze heeft dan ook heel wat mensen verloren, ook door haar moeder. Dit zorgt er voor dat Saxa niet graag dicht bij mensen komt, ze laat mensen niet snel toe.
          De krachten van Saxa zijn divers. Het ligt er een beetje aan hoe ze zich voelt welke krachten het meest naar boven komen. Ze is allereerst ontzettend flexibel, snel en sterk. Ze is niet zo sterk dat ze alles op kan tillen en kapot kan maken, het houdt bij 300kg wel op. Als ze heel boos is kan ze iets meer aan, maar is ze na de tijd ook kapot. Verder beschikt Saxa over bloedsturing, dit houdt in dat ze bloed (rode en witte bloedcellen) kan laten bewegen en muteren. Ze kan iemands lichaam laten koken en ontploffen van binnen uit, maar ook dit is beperkt. Als ze deze krachten intensief gebruikt valt ze flauw. Ze maakt er daarom niet erg vaak gebruik van. Verder is Saxa bijna volledig imuumn voor vuur, hoe dit precies kan weet ze zelf eigenlijk ook niet.

          "I'd rather go to hell, please just leave."

    ☽☾      "I am not mean, I just don't like people."

    direct      ★      sarcastisch      ★      introvert      ★      flirt      ★      kort lontje
    observerend      ★      eerlijk      ★      intelligent      ★      fijnproever      ★      perfectionistisch
    koppig      ★      dierenliefhebber      ★      caffeïneprobleem      ★      speels      ★      avontuurlijk
    wraakzuchtig      ★      chaotisch      ★      vrij      ★      loyaal      ★      sadistisch


    Saxa heeft een ingewikkeld karakter. Ze wilt soms wel aardig zijn tegen mensen, maar in haar ervaringen doet ze mensen voornamelijk pijn. Vandaar dat ze mensen niet graag dicht bij haar laat komen. De kleine groep mensen die wel dicht bij haar komen zijn dan ook bijna familie en wat dat betreft is Saxa ontzettend loyaal. Ze zal alles voor hen doen. Verder is Saxa wel heel avontuurlijk en speels, ze flirt graag en is niet bang voor een avontuurtje. Haar moeder heeft er voor gezorgd dat Saxa niet meer vruchtbaar is, zodat ze niet dezelfde fout zou maken als haar, dus over kinderen hoeft Saxa zich geen zorgen te maken.
          Als Saxa alleen is, wat ze best vaak is, houdt ze er van om met haar katten te knuffelen, films te kijken en koffie te drinken. Wellicht drinkt ze iets te veel koffie. Ze heeft twee zwarte katten, Asmodeus en Lilith. Ze kijkt graag films en series in haar eentje en ook is ze gek op boeken, Stephen King vooral. Ze houdt er ook van om op haar motor te touren en zo hard mogelijk te gaan over de snelweg, adrenaline opzoeken, dat geeft haar ontzettend veel energie. Ook luistert ze graag naar muziek. Het nummer waar ze echt van geniet is "The Phantom of the opera", dit nummer voelt heel persoonlijk voor haar.

    "It's important to appreciate beauty, even when it's evil. "       ☽☾


    Saxa is een slanke jongedame met een lichtelijk gespierd lichaam van zo'n 1,68. Haar huid is licht en lijkt in bepaald licht bijna porselein. Haar ogen zijn felblauw, gesierd door lange, gekrulde en donkere wimpers. Haar donkere wenkbrauwen en donkere haren zorgen voor een hoog contrast in haar gezicht, waardoor ze soms nog onaardiger over komt dan ze is. Saxa heeft een smalle neus en volle, goed doorbloede lippen. Saxa's gezicht heeft een elegante vorm en ze laat hem graag zien. Ondanks dat ze meestal haar haren los heeft hangen, kan ze het ook goed hebben als haar haren vast zitten.
          Saxa heeft een verleidelijke stem als ze rustig is, met niet echt een accent. Als ze boos begint te worden klinkt ze een stuk minder aardig en als ze eenmaal boos is herken je haar stem niet weer. Hij gaat dan van verleidelijk naar angstaanjagend. Een bepaalde rilling galmt door haar keel als ze schreeuwt, waardoor je kippenvel krijgt.
          Het liefst draagt Saxa strakke, maar toch comfortabele kleding. Bij voorkeur zwart, maar donker rood, blauw, paars of groen mag ook. Felle kleuren zijn niet echt haar ding. Ze houdt van kleine juwelen, niet te extravagant. Dat maakt alleen het risico groter om overvallen te worden en ze zou het zonde vinden van de persoon die het probeert. Dat zal hij of zij niet overleven. Verder draagt Saxa graag hakken, omdat ze niet erg lang is.

          "Why am I at this market? I am looking for a source of energy."


    © sombre


    - thank you for existing -

    Valt me nu ineens op dat Angel en Saxa twee compleet tegenovergestelde karakters zijn, ook als je kijkt naar de opmaak van rollen hahahaha.


    - thank you for existing -

    Nvm.

    [ bericht aangepast op 31 maart 2020 - 20:43 ]


    • • •

    @ Dreamweaver, thanks. c:
    @ Sombre, dat zal interessant worden dan haha. She sounds like fun though. ^^


    I'm your little ray of pitch black.