• The Shadowmarket
    Rollentopic ● Praattopic ● Speeltopic



    » S e t t i n g


          De Schaduwmarkt is een parallelle dimensie die zich in deze wereld bevindt — maar ook weer niet. Hij is toegankelijk vanuit werkelijk elke uithoek van de aarde middels portalen, welke zich vaak op de meest onverwachte plaatsen bevinden. De verschillende entrees zijn namelijk magisch beveiligd en onthullen zich enkel aan de bovennatuurlijken onder ons. Mensen zullen deze daarom nooit vinden, mits zij de nodige hulp krijgen om door de zogenaamde glamour heen te kijken, wat uiteraard ten strengste verboden is en voor de meeste stervelingen niet goed uitpakt.

          Op deze buitengewone markt stikt het van de grijze en zwarte magie: bezeten voorwerpen, kopieën van beruchte spreukenboeken, gekooide faeries, vampierbloed, cocktails die de doden weer tot leven zouden moeten wekken — maar ook een lucratieve handel in de vraag en aanbod naar dubieuze diensten behoort hier tot de dagelijkse gang van zaken.
          Wezens uit alle windstreken bewandelen de eindeloze paden langs de kraampjes, één van de weinige plekken waar ze niet hoeven te verbergen wat ze zijn.

          Vanuit welke doorgang je de Schaduwmarkt ook binnenkomt, het lijkt altijd nacht. Betreden is op eigen risico, evenals het kopen van de aangeboden waar, want de betaling is lang niet altijd in geld. Voor je het weet heb je tien jaar van je leven neergelegd, of je eerstgeborene. Oplichters zijn er bovendien ook te vinden.

          Er is echter één nacht in de eeuw die zelfs de meest teruggetrokken figuren naar de Schaduwmarkt weet te lokken: de Nacht der aller Zielen, ookwel Zielennacht genoemd. Gedurende dit fenomeen verschijnen de meest zeldzame items, is magie ongeëvenaard sterk en lijken grenzen te vervagen.



    Atmosphere


          De markt is te betreden en verlaten door gebruik van portalen. Normaal gesproken zijn er een handjevol doorgangen verdeeld tussen de kraampjes. Het hoofdportaal (waar je vanuit de mensenwereld meestal binnenstapt) bevindt zich in het hart van de markt. Dat is een plein, een open vlakte, waar omheen de gehele markt lijkt gebouwd. Hier worden bijvoorbeeld ook vaak shows gegeven.
          Het is altijd nacht op de markt. Wanneer je omhoog kijkt, zul je geen maan of sterren aantreffen. De markt is letterlijk een schaduwdimensie en dus ook niet geschikt om permanent in te leven. Tijdens de Nacht der aller Zielen, echter, is de lucht compleet anders. Dit is dan ook meteen wat menigeen naar de markt trekt.
          Voor portalen geldt dat die bijna verdriedubbelen. Werelden en dimensies die normaal gesproken niet te bereiken zijn—zijn dat gedurende dit fenomeen wel. Reizen door portalen vergt wel enige kennis, die niet nodig is om de Schaduwmarkt te kunnen binnenstappen. Iedereen met een percentage aan bovenmenselijk bloed zou dit moeten lukken.

          Je zou de layout van de markt als een klok kunnen zien: het hart is het midden van de klok en de verschillende paden die je kunt nemen de cijfers. Je kunt je voorstellen dat het een doolhof kan worden als je niet oppast welke kant je neemt.
          De paden zelf zijn over het algemeen goed verlicht (doormiddel van kaarsen die nooit lijken op te branden of een vleugje magie). Om niet te verdwalen, verschillen de meeste 'straten' (zoals ze ook wel genoemd zouden kunnen worden) gelukkig. Er zijn echter niet alleen kraampjes overal, maar ook winkels tussenin te vinden. Hoewel er wat permanent aanbod is, verschijnen en verdwijnen stands en shops te pas en te onpas. Voor Zielennacht geldt dat het volledig staat volgebouwd met items en curiosa die normaal schaars te vinden zijn. Hoe verder je echter bij het hart vandaan dwaalt, hoe duisterder de zaakjes lijken te worden, en hoe zwarter te magie. Rondom het hart is het dan ook altijd het drukst en meest bruisend, verderweg over het algemeen wat rustiger en obscuurder.

          De Schaduwmarkt wordt gehandhaafd door enkele warlocks en ancient figuren die een oogje in het zeil houden. Het geldt als neutral territory, waardoor deze zijn eigen regels en wetten kent (of juist het gebrek eraan). Het meeste wordt onderling geregeld.

          De markt is een explosie aan geur, kleur en geluid. Je ziet er de meest fabelachtige figuren en krachten en kunt er zelfs levend gekooide creaties kopen.
    Er worden talen in alle tongen gesproken — maar dat alles een prijs heeft is algemeen gedachtegoed.

    [ bericht aangepast op 5 april 2020 - 13:39 ]


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Anyone who wants to be walked over by a witch :p?

    Caelan is eveneens vrij.

    Please, he’s kind of vulnerable right now — so be gentle? You can GB/PB me if necessary. But he’s pretty special to me.


    •

    Naiad schreef:
    Caelan is eveneens vrij.

    Please, he’s kind of vulnerable right now — so be gentle? You can GB/PB me if necessary. But he’s pretty special to me.
    Nawh, he is so nice to read. c: Wish I could help, maar ik weet zeker dat je iemand goeds zal vinden. ^^


    I'm your little ray of pitch black.

    Iemand waar ik Roman heen kan sturen ? (:

    edit: Caelan misschien?

    [ bericht aangepast op 10 april 2020 - 14:14 ]


    - thank you for existing -

    Dames en heren, laten we ons allemaal voorbereiden op het opkomende huwelijk van Saxa en Analu! Forget about the stress around the portal. :Y)


    I'm your little ray of pitch black.

    Guavara schreef:
    Dames en heren, laten we ons allemaal voorbereiden op het opkomende huwelijk van Saxa en Analu! Forget about the stress around the portal. :Y)

    Whahahaha, I couldn't help myself I'm so sorry.


    - thank you for existing -

    Estralita schreef:
    Anyone who wants to be walked over by a witch :p?

    Sakura is ook nog alleen volgens mij, not to meddle ^^ en anders mag je je van mij ook bij Shiva en Doug voegen als Klaus dat oké vind.


    Marrow deep, soul deep, essence deep

    Guavara schreef:
    Dames en heren, laten we ons allemaal voorbereiden op het opkomende huwelijk van Saxa en Analu! Forget about the stress around the portal. :Y)

    Well, that's a recipe for disaster if i ever heard one.


    Marrow deep, soul deep, essence deep

    Resourcefulness schreef:
    (...)
    Well, that's a recipe for disaster if i ever heard one.
    Naaah they'll be fine. There's already so much love, it can only grow.


    I'm your little ray of pitch black.

    Guavara schreef:
    Dames en heren, laten we ons allemaal voorbereiden op het opkomende huwelijk van Saxa en Analu! Forget about the stress around the portal. :Y)


    Enig idee voor huwelijkscadeau's?

    @Resourcefulness, Blanche en Sakura gaan elkaar ontmoeten, dus ik had daarom niks gezegd. Nova/Caelan kan zich wel bij hun voegen?


    My magical crystall ball tells me •´¯`•» you're full of shit «•´¯`•.

    Ik ga aankomend weekend een follow up post schrijven voor Caelan. M’n planning is een beetje in de soep gelopen voor hem. Excuses voor het ongemak.


    •

    Als Klaus/Lolicia het goed vinden dan voeg ik me wel bij één van de twee duo's c:

    Ik vind het prima!


    Bowties were never Cooler

    Ik heb een idee voor Villmumon, maar pas voor later.

    Wat zouden jullie vinden als ze een keer een soort droomachtig iets kreeg te zien van hoe haar leven had kunnen zijn als ze geen demon was geworden? En dat ze na die droom een soort groei doormaakt. Hoewel ze dan heel veel spijt heeft van dat ze een demon is (nog meer dan dat ze nu al heeft) wordt ze ook dankbaar voor hetgeen wat ze wel heeft. (bijv.: Blayze ontmoeten en leren kennen. En misschien ook andere personen.)

    En zat ook al na te denken over wat die droom zou kunnen veroorzaken en ik had verschillende mogelijkheden.

    - ze ziet Blayze voor het eerst in zijn berengedaante (dan wordt het misschien wel heel romantisch lol)
    - een gesprek met Cealan of Angel (of iemand anders?)
    - iets of iemand zet haar aan het denken
    - ze krijgt een klap op haar hoofd (de minst interressante optie, vind ik zelf)

    Ik ben benieuwd naar jullie meningen/ideeën

    Hallo — vanwege een verhuizing over ongeveer twee en een halve week, ben ik de aankomende periode hoogstwaarschijnlijk minder actief. Excuses.


    •