• The Shadowmarket
    Rollentopic ● Praattopic ● Speeltopic



    » S e t t i n g


          De Schaduwmarkt is een parallelle dimensie die zich in deze wereld bevindt — maar ook weer niet. Hij is toegankelijk vanuit werkelijk elke uithoek van de aarde middels portalen, welke zich vaak op de meest onverwachte plaatsen bevinden. De verschillende entrees zijn namelijk magisch beveiligd en onthullen zich enkel aan de bovennatuurlijken onder ons. Mensen zullen deze daarom nooit vinden, mits zij de nodige hulp krijgen om door de zogenaamde glamour heen te kijken, wat uiteraard ten strengste verboden is en voor de meeste stervelingen niet goed uitpakt.

          Op deze buitengewone markt stikt het van de grijze en zwarte magie: bezeten voorwerpen, kopieën van beruchte spreukenboeken, gekooide faeries, vampierbloed, cocktails die de doden weer tot leven zouden moeten wekken — maar ook een lucratieve handel in de vraag en aanbod naar dubieuze diensten behoort hier tot de dagelijkse gang van zaken.
          Wezens uit alle windstreken bewandelen de eindeloze paden langs de kraampjes, één van de weinige plekken waar ze niet hoeven te verbergen wat ze zijn.

          Vanuit welke doorgang je de Schaduwmarkt ook binnenkomt, het lijkt altijd nacht. Betreden is op eigen risico, evenals het kopen van de aangeboden waar, want de betaling is lang niet altijd in geld. Voor je het weet heb je tien jaar van je leven neergelegd, of je eerstgeborene. Oplichters zijn er bovendien ook te vinden.

          Er is echter één nacht in de eeuw die zelfs de meest teruggetrokken figuren naar de Schaduwmarkt weet te lokken: de Nacht der aller Zielen, ookwel Zielennacht genoemd. Gedurende dit fenomeen verschijnen de meest zeldzame items, is magie ongeëvenaard sterk en lijken grenzen te vervagen.



    Atmosphere


          De markt is te betreden en verlaten door gebruik van portalen. Normaal gesproken zijn er een handjevol doorgangen verdeeld tussen de kraampjes. Het hoofdportaal (waar je vanuit de mensenwereld meestal binnenstapt) bevindt zich in het hart van de markt. Dat is een plein, een open vlakte, waar omheen de gehele markt lijkt gebouwd. Hier worden bijvoorbeeld ook vaak shows gegeven.
          Het is altijd nacht op de markt. Wanneer je omhoog kijkt, zul je geen maan of sterren aantreffen. De markt is letterlijk een schaduwdimensie en dus ook niet geschikt om permanent in te leven. Tijdens de Nacht der aller Zielen, echter, is de lucht compleet anders. Dit is dan ook meteen wat menigeen naar de markt trekt.
          Voor portalen geldt dat die bijna verdriedubbelen. Werelden en dimensies die normaal gesproken niet te bereiken zijn—zijn dat gedurende dit fenomeen wel. Reizen door portalen vergt wel enige kennis, die niet nodig is om de Schaduwmarkt te kunnen binnenstappen. Iedereen met een percentage aan bovenmenselijk bloed zou dit moeten lukken.

          Je zou de layout van de markt als een klok kunnen zien: het hart is het midden van de klok en de verschillende paden die je kunt nemen de cijfers. Je kunt je voorstellen dat het een doolhof kan worden als je niet oppast welke kant je neemt.
          De paden zelf zijn over het algemeen goed verlicht (doormiddel van kaarsen die nooit lijken op te branden of een vleugje magie). Om niet te verdwalen, verschillen de meeste 'straten' (zoals ze ook wel genoemd zouden kunnen worden) gelukkig. Er zijn echter niet alleen kraampjes overal, maar ook winkels tussenin te vinden. Hoewel er wat permanent aanbod is, verschijnen en verdwijnen stands en shops te pas en te onpas. Voor Zielennacht geldt dat het volledig staat volgebouwd met items en curiosa die normaal schaars te vinden zijn. Hoe verder je echter bij het hart vandaan dwaalt, hoe duisterder de zaakjes lijken te worden, en hoe zwarter te magie. Rondom het hart is het dan ook altijd het drukst en meest bruisend, verderweg over het algemeen wat rustiger en obscuurder.

          De Schaduwmarkt wordt gehandhaafd door enkele warlocks en ancient figuren die een oogje in het zeil houden. Het geldt als neutral territory, waardoor deze zijn eigen regels en wetten kent (of juist het gebrek eraan). Het meeste wordt onderling geregeld.

          De markt is een explosie aan geur, kleur en geluid. Je ziet er de meest fabelachtige figuren en krachten en kunt er zelfs levend gekooide creaties kopen.
    Er worden talen in alle tongen gesproken — maar dat alles een prijs heeft is algemeen gedachtegoed.

    [ bericht aangepast op 5 april 2020 - 13:39 ]


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Fleetfoot schreef:
    Ik heb even een indruk van de markt aan dit topic toegevoegd. Ik hoop dat het zo iets duidelijker is? Ik ga echt niemand vastpinnen aan mijn visie van de markt: het is een fantasy plek, alles is mogelijk.


    OMG, ik kan niet wachten op maandag. :Y)


    My magical crystall ball tells me •´¯`•» you're full of shit «•´¯`•.

    Ik neem aan dat de enige hoofdportaal op de Schaduwmarkt via meerdere portalen in de menselijke wereld bereikt kan worden of is er ook maar één hoofdportaal op aarde?

    Estralita schreef:
    Ik neem aan dat de enige hoofdportaal op de Schaduwmarkt via meerdere portalen in de menselijke wereld bereikt kan worden of is er ook maar één hoofdportaal op aarde?


    Dat klopt! Op aarde zijn er echt heel veel portalen, verspreid over de continenten te vinden. Maar omdat je technisch gezien altijd vanuit de menselijke wereld komt, stap je dus door één ingang binnen. Ik hoop dat dat het ophelderd.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Fleetfoot schreef:
    (...)

    Dat klopt! Op aarde zijn er echt heel veel portalen, verspreid over de continenten te vinden. Maar omdat je technisch gezien altijd vanuit de menselijke wereld komt, stap je dus door één ingang binnen. Ik hoop dat dat het ophelderd.


    Yes, danku!

    @ Fleetfoot: Bedankt voor de moeite die je erin stopt en voor het beantwoorden van mijn vragen. Was allang bezig met mijn rol. Net af en gepost in het rollentopic. Hope you'll approve it.

    [ bericht aangepast op 5 april 2020 - 17:41 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Mijn rol komt eraan. Hij heet Douglas, Doug als afkorting, hij is een kelpie uit een achterbuurt in Schotland.


    Bowties were never Cooler


    Haha ik moet altijd gelijk hier aan denken ookal is dit Dug. Sorry not sorry ^^ Ik ben super benieuwd tho!


    Marrow deep, soul deep, essence deep

    Ik heb al een beginpost gemaakt die ik morgen in het speeltopic kan droppen (i.v.m. werk) dus mocht iemand alvast denken ‘I wanna meet up with Caelan’, please slide into my GB.


    •

    Er staat een beginnetje van Doug. Ik hoop dat jullie hem een beetje leuk vinden. Ik probeer hem nog voor morgen volledig te krijgen.
    Ik twijfel met een fc alleen nog tussen Cameron Monaghan en Harry Richardson


    Bowties were never Cooler

    KIaus schreef:
    Er staat een beginnetje van Doug. Ik hoop dat jullie hem een beetje leuk vinden. Ik probeer hem nog voor morgen volledig te krijgen.
    Ik twijfel met een fc alleen nog tussen Cameron Monaghan en Harry Richardson


    Oeh lastig is dat altijd. Persoonlijk vind ik Harry Richardson volwassener ogen dan Cameron, mocht die input ook maar oor enigszins van belang zijn ^^


    Marrow deep, soul deep, essence deep

    Zeker van belang, gezien ik hem juist een beetje een onervaren jonge hond wil maken. Thanks!

    [ bericht aangepast op 5 april 2020 - 22:11 ]


    Bowties were never Cooler

    KIaus schreef:
    Zeker van belang, gezien ik hem juist een beetje een onervaren jonge hond wil maken. Thanks!

    You're Welcome ^^


    Marrow deep, soul deep, essence deep

    @ Fleetfoot: Is de rol goed zo?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Lolicia schreef:
    @ Fleetfoot: Is de rol goed zo?


    Ik had je al in het rollenlijstje gezet. De rol is prima! (:


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Oeh, I love the atmosphere. c: Great job on that!


    I'm your little ray of pitch black.