• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    Onyx. 23 Muziek en dromen Maneur Croweater
    (studieobject) 8175 (Adam) 17 Tijdreizen Margeaux Croweater
    Jester Madcap 20 Overtuiging Cackle ProngsPotter
    (studieobject) 7223 (Michiel) 16 Gedaanteverwisseling Moreau Slughorn
    Yrla 18 Superspeed Williams Slughorn

    Vienna 20 Telekinese Maxwell Slughorn
    Fayr Fixfault 19 Repareren Navkar ProngsPotter
    (studieobject) 8102 (agami) 15 Helderziend Mentor? ProngsPotter
    Dezi 20 Samenvloeien met draak Naam Croweater
    Fersephone 19 Slopen Gates Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    Fire Lions Vuur
    Fox Lions Dieren veranderen.
    Astreal Lions Astral projection.
    Tony Lions Onzichtbaar in het donker.
    Emil Lions Dupliceren
    Onna Lions Ondoordringbare huid
    Vera Lions Vliegen
    Serena Lions Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    Heidi Lions Groene vingers.
    8226 Lions Praten met dieren




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:
    • Ed(noces)

    Meisjes:
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo

    Meisjes:
    • Maaya
    Buffalo's
    Jongens:


    Meisjes:
    • Kijo

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * GeschiedenisSogat
    * Muziek /CreatiefWish
    * Les rondom je gaveEigen Mentor
    * Lunch
    * Wiskunde Margeaux
    * Engels Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training Navkar
    * Gymnastiek Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates

    Woensdag
    * Engels Cackle
    * Maatschappijleer Maneur
    * Gave training Eigen mentor
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Wiskunde Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief Wish
    * Geschiedenis Sogat

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates
    * Gave training Eigen Mentor
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^

    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 8 april 2020 - 21:43 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna

    Ze lag hijgend op haar rug en lachte om de rode blos op zijn gezicht. Ze waren allebei ontzettend fanatiek geweest, dus Fox was zeker een beduchte tegenstander. Op het moment dat ze haar gave had mogen gebruiken was ze toch minder kansloos geweest dan ze dacht. De wortels mochten dan niet zweven, maar Fox zijn schoen wel. Ze had het leuker gevonden dan gedacht, waardoor ze toch uitgeput naast hem lag. "Uhm, sure. Lead the way," zei ze met een grijns.

    [ bericht aangepast op 7 april 2020 - 10:52 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fersephone

    Fersephone blikte even naar Fayr. Haar zus was altijd al zachtaardig geweest en het verbaasde Fersephone niet dat ze aardig tegen de naamlozen was. Phone zou er nooit gaan zitten, maar ze had wat dat betreft ook niet perse iets tegen naamlozen. Zolang zij haar met rust lieten, liet Fersephone de naamlozen met rust. Vaak was het maar een keer nodig om een keer goed dat duidelijk te maken. Ze liep achter Dezi aan naar hun slaapkamer en plofte uitgeput op bed. Om een of andere reden voelde haar gave weer op peil, wat alleen kon betekenen dat Fayr weer wat van haar gave gebruikt was.
    "Weet je zeker dat ik niet moet helpen met wraak?" vroeg ze nog maar eens aan Dezi. Zolang Dezi niet vertelde wie dit gedaan had, kon Phone geen wraak nemen. Maar als Dezi het niet wilde, dan zou Fersephone het van zich af laten glijden. Zo werkte het altijd.


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          "Jup." In de volgende minuten deed Jester zijn best om zo kort mogelijk te vertellen wat Merrin allemaal gezegd had, vertelde over de haarbal en de haar-herinnering en de ontdekking dat Merrin dus hartstikke gay was en dat Yrla daar vanaf wist en Adam blijkbaar ook en dat die laatste er, volgens Yrla, ontzettend van walgde. "En dat vind ik raar, want daar vind ik Adam dus helemaal het type niet voor. Bovendien heeft hij zelf ook een geheim dat Yrla óók weet en waarvan hij zegt dat het een levensgevaarlijk geheim is, aldus de simpele doch bedreigende vinger over de keel. Én, welke naamloze gaat er nou naar Ýrla voor advies? Whattefuck gaat er dan om in je hoofd? Anyhow, de spullen van Adam zijn dus verdwenen..."
          Jester lag ondertussen op zijn rug op zijn bed en had even ergens het idee dat hij dit ook best ietsje bondiger had kunnen samenvatten en een lijstje had kunnen maken, maar hij was nu toch al bezig. Hij stelde zijn vertrouwen maar op het feit dat Onyx een van de weinige mensen was die hem wel leek te begrijpen als hij dingen zo uitgebreid vertelde. "In conclusie: Adam is een betere idioot dan jij en Merrin wil zijn vriend niet meer zijn. Op een verdrietige -ik-wou-dat-het-anders-was-maar-dat-is-het-niet manier."
          Hij keek opzij. "Snap je het nog, of moet ik het voor je uittekenen?"


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fox

    ———


    Fox voelde zich weer helemaal energiek terwijl hij Vienna naar het kratermeer leidde en hij was blij dat ze toch besloten hadden de date voort te zetten. Het meer weerspiegelde de maan boven hun hoofd.
          'Het water is wel paars,' zei hij. 'Maar dat trekt na een paar minuten weg als je opgedroogd bent en de wasmachine krijgt het wel weer uit je kleren.' Hij trok zijn shirt over zijn hoofd. 'Durf je in je ondergoed of is dat een echte no-go? Dan hou ik, amicaal als ik ben, ook mijn broek aan.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Dezi

    ———


    Dezi zakte op de rand van haar bed neer. 'Als je direct wraak op hem neemt heb ik morgen waarschijnlijk geen oog meer,' bromde ze. 'Dus mijn wraak gaat heel subtiel zijn, maar je mag me best een beetje helpen door de nieuwe de grond in te trappen.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx

    ———


    Onyx had zich op zijn rug laten zakken en staarde naar het plafond terwijl zijn vingers alsnog zachtjes de snaren beroerden en hij het belangrijkste uit Jesters verhaal probeerde te filteren.
          'Die knul zou echt niet naar Yrla gaan voor hulp. Hij zou eerder naar jou gaan,' besloot hij. 'Waarschijnlijk nog eerder naar mij. Wij hebben hem geholpen met zijn gave, wat heeft Yrla ooit voor hem gedaan?' Hij schoof zijn andere hand onder zijn hoofd. 'En Adam een homohater?' Hij snoof. 'Dan moet hij wel een hekel hebben aan mannenlichamen in het algemeen, aangezien hij bij gym altijd naar de muur staart. Wat best zou kunnen. Weten wij veel wat hij vroeger heeft meegemaakt waardoor hij zich ongemakkelijk voelt bij het zien van mannenlichamen? Misschien is Dezi wel helemaal niet de eerste die hem misbruikt heeft. Of misschien heeft hij echt een gigantisch minderwaardigheidscomplex en heeft Yrla dáár nog een schepje bovenop gedaan.' Hij snoof. 'Maar Merrin is wel echt een slappe zak als hij zijn vriend links laat liggen op zo'n moment. Als jij degene was die ik gisteren onder de douche vandaan had moeten tillen dan had Dezi niet eens meer geademd. Het is nou niet zo dat ik zo veel van verliefd zijn weet, maar je zou toch wel moordneigingen moeten krijgen als iemand je liefje zo aftuigt.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Je zou toch wel moordneigingen moeten krijgen als iemand je liefje zo aftuigt.
          Als jij degene was die ik gisteren onder de douche vandaan had moeten tillen dan had Dezi niet eens meer geademd.

          Bedoelde hij nou-
          Wát?
          Omdat ze echt goede vrienden waren en Onyx geen moeite had met wat moord voor het ontbijt?
          Of omdat volgens deze filosofie Onyx dus verliefd was- Maar hij zegt er juist niet veel van te weten- Hèh?
          Het stemmetje in zijn hoofd keek naar de bolletjes wol, het prikbord, naar de wol en weer terug en gaf het op.
          "Dat dacht ik dus ook," mompelde hij, in plaats van alle verwarde vragen die door hem heen schoten. "Maar áls Adam inderdaad zo'n homofoob zou zijn... dan komt hij toch niet naar de twee gozers die midden in de kantine gingen zoenen? In dat geval is het een stuk geloofwaardiger dat hij dan naar Yrla gaat, gezien die nou ook niet echt een Gay-is-oké-cheerleader is. Het ís uit te leggen, maar Yrla? Adam is ook vrienden met 8102, zou hij niet veel eerder bij haar aan de bel trekken dat hij een probleem heeft? En hoe weet Adam überhaupt dat Merrin verliefd op hem is?"
          Jester viel stil en staarde weer naar het plafond.
          "Ik heb hem nooit verteld wat er is gebeurd. Dat Dezi... Adam heeft verkracht." Het bleef moeilijk om dat hardop te zeggen. Afschuw, woede en we-steken-geen-mensen-neer-in-hun-slaap-want-dat-is-niet-hoe-de-wereld-functioneert streden om voorrang en hij wist nog steeds niet welke van de drie hoorde te winnen. En wat hij dan moest doen. Jester draaide zijn hoofd opzij zodat hij Onyx kon aankijken. "Jij wel?"


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Vienna

    Het was prachtig. De paarse gloed van het water gaf het meer een schitterende uitstraling. Ze was zo afgeleid dat ze de vraag bijna miste en toen ze opzij keek, kwam ze met een grote blos erachter dat hij zijn shirt al uitgetrokken had. "Is dit je manier om een meisje snel uit de kleren te krijgen," grapte ze. Ze keek even naar het water. Fox vroeg echt dingen van haar die ze anders nooit zou doen. Klimmen over een doldwaas wortelbos was nu niet iets wat ze gisteren verwacht had te doen. En nu.. Ging ze met hem zwemmen? Het was maar zwemmen toch, niet iets meer. Fox zag er vast verder niets achter behalve een rondje zwemmen. Het meisje haalde even diep adem en trok haar shirt over haar hoofd heen. Ze durfde niet zo goed opzij te kijken naar Fox, maar trok vervolgens haar schoenen en broek uit en legde voorzichtig haar bril bovenop haar hoopje kleding. Ze was nu zo blij dat ze geen string aan had gedaan vandaag, misschien had ze het dan wel niet gedaan. Voor het eerst keek ze even opzij naar Fox en schonk hem een onzeker glimlachje. Hij stond iets verder van haar vandaan, waardoor de jongen al ietwat wazig werd. Misschien was het maar beter dat ze de uitdrukking op zijn gezicht nu niet zo goed kon zien...
          De bosondergrond voelde vervelend aan onder haar voeten. Zonder enige twijfel rende het meisje het meer in en dook in een keer vooruit, wetende dat dan de klap dan het minst erg zou zijn. Toen ze weer bovenkwam, rilde ze van top tot teen. "Koud!" piepte ze.

    [ bericht aangepast op 7 april 2020 - 12:26 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fersephone

    "De nieuweling?" Wat had hij ermee te maken? "Was hij niet je verrassende date voor het bal?" Phone trok haar pyjama over haar hoofd heen en kroop onder de dekens. Ah, wat kon je bed heerlijk zacht aanvoelen na een drukke dag.


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx

    ———


    Onyx aarzelde. Hij was ervan uitgegaan dat Adams boezemvriend dat ook wel had kunnen invullen als Onyx dat had gekund, maar ze hadden het natuurlijk wel over Merrin. Die dacht waarschijnlijk nog eerder dat Adam naakt door braamstruiken had liggen rollen.
          'Goed punt,' gaf hij toe. 'Waarschijnlijk weet hij het niet.'
          Als Adam dat zelf ook wist, bespaarde dat hem mogelijk wat schaamte.
          Hij verplaatste zijn aandacht naar de rest van het raadsel. 'Hij was al overstuur de dag dat jij als leider werd gekozen. Toen ie de hele avond de hort op was. Aangenomen dat hij toen al voor "hulp" naar Yrla was gegaan — dat lijkt me traumatisch genoeg om een hele nacht weg te blijven — dan wist hij in elk geval niets van onze zoen in de kantine, want dat was pas de dag erna. Dan moet hij voor die tijd al hebben ontdekt dat Merrin op hem valt, wat ook weer niet héél aannemelijk is aangezien Merrin door de hele aula schreeuwde dat hij met Vienna naar het bal wilde.' Hij dacht terug aan de avonden die gevolgd waren en baalde ervan dat hij weinig herinneringen had aan het naamfeestje van Merrin. 'Merrin was dronken op zijn feestje, toch? Hoe waren die jongens toen? Het staat me vaag bij dat de twee Naamlozen er wel bij waren...'
          Hij wist niet precies waar hij naar op zoek was. Hij wilde weten wat er die dag was gebeurd dat Adam zo lang verdwenen was, én hij wilde weten wanneer het fout was gegaan tussen de twee jongens. Er bestond een kans dat dat niets met elkaar te maken had, maar dat kon hij zich toch ook weer moeilijk voorstellen.

    [ bericht aangepast op 7 april 2020 - 14:25 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Dezi

    ———


    'Uhu... En iemand vond het niet leuk om hem in mijn bed aan te treffen. Die wilde hem blijkbaar voor zichzelf,' snoof ze.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fox

    ———


    Zodra Fox zijn broek had uitgetrokken dook hij er ook achteraan, ergens halverwege de duik hopend dat hij door de vaart zijn boxer niet verloor. Zodra hij door het wateroppervlak schoot trok hij het ding weer wat omhoog en kwam weer boven. Koud was het inderdaad, maar met een paar slagen zou hij er wel aan wennen. Hij streek zijn krullen voor zijn ogen vandaan en zwom naar Vienna toe. 'Met een beetje geluk zien we vannacht nog een eenhoorn.' Hij wiebelde met zijn wenkbrauwen.

    [ bericht aangepast op 7 april 2020 - 12:40 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna

    Vienna schoot in de lach en keek om zich heen. Ze kon gelukkig nog zien waar ze vandaan waren gekomen, maar heel scherp was het allemaal niet. "Ik denk dat ik weinig zie zonder bril," zei ze lachend. Ze zwom iets dichter naar Fox toe, zodat zijn gezicht wat beter te zien was. Zijn bruine krullen zaten als het ware tegen zijn hoofd aangedrukt en ze kon in zijn ogen die sprankeling van plezier zien. Die had ze gemist aan het begin van de avond, maar ze was blij dat hij het ook naar zijn zijn had. Ze glimlachte naar hem. "Dit is wel de meest bijzondere date die ik gehad heb," zei ze met een grijns. Ze zwom een klein rondje om Fox heen en voelde de kou afnemen met het feit dat ze bewoog. "Het is werkelijk prachtig hier. Echt vreemd dat we dit gewoon op ons schoolterrein hebben en er maar weinig mensen zijn die er vanaf weten."


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          Jester haalde zijn schouders op. "Tegen het einde aan mocht Adam Merrin zoenen. Kreeg een kop als een boei natuurlijk-" Jester viel abrupt stil. Die twee mochten elkaar zoenen en dat deden ze eigenlijk met best wat overgave. Toen was het natuurlijk een spelletje, maar na een heeel miniem kusje dat ervoor door had gekund als het moest, had Adam zijn lippen daarna écht op die van Merrin geduwd. Dat deed je niet als je een homofoob was, dan weigerde je namelijk te spelen. En als hij dáár al wist dat Merrin op hem viel, dan zou hij dus echt die tweede kus erachteraan gegooid hebben. "Adam draaide Michiel, gaf hem een verlegen kusje -met een tedere hand op de wang, voor het complete plaatje- en gooide er toen direct een tweede achteraan." Jester kwam overeind. "Dat doe je echt niet als Gay's je misselijk maken. Yrla lult uit zijn nek."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fersephone

    Fersephone schudde afkeurend haar hoofd. "Echt Dezi, wat moet je soms met al die jongens. Kijk mij. Geen jongens, geen drama," zei ze met een grijns.


    It's never gonna happen, Guys.