• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    Onyx. 23 Muziek en dromen Maneur Croweater
    (studieobject) 8175 (Adam) 17 Tijdreizen Margeaux Croweater
    Jester Madcap 20 Overtuiging Cackle ProngsPotter
    (studieobject) 7223 (Michiel) 16 Gedaanteverwisseling Moreau Slughorn
    Yrla 18 Superspeed Williams Slughorn

    Vienna 20 Telekinese Maxwell Slughorn
    Fayr Fixfault 19 Repareren Navkar ProngsPotter
    (studieobject) 8102 (agami) 15 Helderziend Mentor? ProngsPotter
    Dezi 20 Samenvloeien met draak Naam Croweater
    Fersephone 19 Slopen Gates Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    Fire Lions Vuur
    Fox Lions Dieren veranderen.
    Astreal Lions Astral projection.
    Tony Lions Onzichtbaar in het donker.
    Emil Lions Dupliceren
    Onna Lions Ondoordringbare huid
    Vera Lions Vliegen
    Serena Lions Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    Heidi Lions Groene vingers.
    8226 Lions Praten met dieren




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:
    • Ed(noces)

    Meisjes:
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo

    Meisjes:
    • Maaya
    Buffalo's
    Jongens:


    Meisjes:
    • Kijo

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * GeschiedenisSogat
    * Muziek /CreatiefWish
    * Les rondom je gaveEigen Mentor
    * Lunch
    * Wiskunde Margeaux
    * Engels Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training Navkar
    * Gymnastiek Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates

    Woensdag
    * Engels Cackle
    * Maatschappijleer Maneur
    * Gave training Eigen mentor
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Wiskunde Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief Wish
    * Geschiedenis Sogat

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates
    * Gave training Eigen Mentor
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^

    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 8 april 2020 - 21:43 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fayr

    Het werd Fayr haar beurt weer en ze dobbelde vijf. 8102 was ondertussen hard op weg om te winnen, maar haar laatste pionnetje stond precies vijf stapjes voor die van Fayr. Het meisje grijnsde en telde zorgvuldig de stappen voordat ze 8102 van het bord af sloeg.
          "Há," zei ze tevreden. "Ga nog maar een rondje."
          8102 leek even verrast en moest toen zelf ook grinniken terwijl ze de dobbelsteen van Fayr aannam. "Die krijg je terug," beloofde ze onheilspellend. Ze gooide de dobbelsteen over het bord, maar kreeg helaas een drie. "Ooit," voegde ze toen aan haar eerste zin toe, en gaf de dobbelsteen door aan 8175.
          Fayr had eigenlijk niet verwacht zoveel plezier in het potje te hebben, maar het had ook wel wat om eens een keer de meest fanatieke te zijn. Normaal zou ze met Phone of Vienna spelen, en die waren allebei een stuk agressiever als het aankwam op spelletjes.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Merrin

    "Juist. En ik doe vanaf het begin van onze vriendschap al de moeite om hem te laten zien dat ik te vertrouwen ben. Maar wat ik ook probeer, hij wil me gewoon niet vertrouwen. Ik kan niet aan een dood paard trekken, Jester." Hij schoof naar de rand van zijn bed en keek met een zucht uit het raam. "Ik waardeer echt wat je hier probeert, maar ik zou niet meer weten wat ik zou kunnen doen om onze vriendschap te redden. Ik zie nu in dat de jongen me gewoon niet vertrouwd. Onyx is bij jou ten minste eerlijk geweest over de reden. Adam blijft elke keer maar om de reden heen draaien en elke keer een andere reden verzinnen. Uiteindelijk komt het erop neer dat hij me wil beschermen. Maar van wie? Van Yrla? Van Dezi, van zichzelf? Ik heb geen flauw benul, want hij wisselt elke keer van standpunt. Ik durf het gevaar aan te gaan, maar niet als ik niet weet van wie het gevaar komt."
          Hij wilde het eigenlijk helemaal niet meer over Adam hebben, en eigenlijk was het al vreemd dat hij het daarover had met Jester. "Kwam je daarom naar hier? Om het te hebben over mijn vriendschap tussen mij en 8175?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna

    Vienna had gelachen om zijn verhaal, had de spanning gevoeld en af en toe was ze geschrokken van zijn plotselinge uitspattingen. "Ben je altijd de hoofdpersoon uit je eigen verhaal?" vroeg ze grinnikend. Precies op dat moment trok hij een paar takken opzij, waardoor ze zicht kreeg op een waar worteldoolhof. Vol ongeloof klom het meisje over de omgevallen boomstam heen en keek verwonderd om zich heen. "Wauw." Terwijl ze achteruit liep, bekeek ze de wortels, die over haar hoofd als een grote poort liepen. Het was werkelijk waar vreemd om te zien en de dichtheid maakte dat het donker werd, hoe verder ze liep. "Gaan we erin?" Uiteindelijk liep ze achteruit tegen iets aan en gilde het uit. Toen ze zag dat ze tegen een uitstekende wortel was gelopen, schoot ze beschamend in de lach. "Ik ben wel een echte held, niet waar?" zei ze beschaamd.


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          "Waarom durf je het pas aan als je weet vanuit welke hoek je de klap kan verwachten?" vroeg Jester terug.
          Stel dat Onyx nu weer met dezelfde afstandelijke shit aan kwam zetten... het kon hem in alle eerlijkheid niet schelen. Welke nesten die jongen zich ook ingewerkt had, hij zou zich er samen met Jester maar weer uit zien te werken en dat was dat. Hij was niet van plan binnenkort eens los te laten, want de wereld was een heel stukje leuker met Onyx erbij.
          Daarover gesproken, zijn vriend verdiende nog zijn nederige excuses en dat verdiende het volgende plekje op zijn mentale checklist.
          "Misschien is het geen kwestie van willen vertrouwen, maar een kwestie van durven. Wat als jij toch de sprong met hem niet aandurft en hem alleen laat? Om vrienden met hem te kunnen zijn moet je je recht in het gevaar storten en wie zou dát nu doen alleen maar om vrienden met hem te kunnen zijn? Minderwaardigheidscomplex van hier tot Tokio. Natuurlijk kan je wel aan een dood paard trekken, zeker als je weet dat het tot leven komt als je het nog een metertje verder uit de rivier Stynx zeult."
          Jester knipoogde. "En, om je vraag te beantwoorden, onder andere. Je vertelde Onyx dat Adam de vriendschap probeerde te verbreken en dat was zo'n rode vlag dat een stier hem zou opeten. En gezien ik dus wat ervaring heb in het idioten-departement..." Jester gebaarde naar de kamer. "Oh, en daarop aansluitend wat de fuck er met Fox gebeurd was en je algehele mening over een verbond met Fire." Hij haalde zijn schouders op. "Ik had een plan."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Merrin

    Hij negeerde Jesters eerste vraag. Het was een vraag waar hij het antwoord niet op wist en waar hij op het moment niet over na wilde denken. Jester begreep het niet. "Het gaat niet om gebrek aan vertrouwen aan mijn kant, maar aan zijn kant," probeerde hij nogmaals. "Ik ben er alleen maar voor de leuke dingen. Meer niet. Zo'n vriendschap wil ik niet hebben, ik wil meer dan dat."
          Hij had kunnen weten dat zijn onderonsje met Onyx ook naar Jester doorgekoppeld was. "Fox?" Hij kraakte even zijn hersens. Het leek al eeuwen geleden door de heftige situatie van net. "Oh! We gingen inbreken in het house van de Rhino's. Fox had een fles Whiskey van Fire omgestoten en we moesten een nieuwe ergens regelen. Ik veranderde alleen... in de verkeerde persoon. Ik denk dat Fox diegene niet zo mocht, en vandaar flipte." Hij besloot om Romeo's naam hier maar buiten te houden. Het voelde alsof hij het vertrouwen van Fox beschaamde als hij die naam zou zeggen. "Maar donut worry, ik heb het al opgelost. Waarschijnlijk moet alles weer goed zijn voor morgen de onderhandelingen." Hij keek Jester even nadenkend aan. "En wat was je laatste vraag ook alweer?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox

    ———


    Fox grinnikte. 'Dat geeft niks. Daar voelt een jongen als ik zich stoer door.' Hij liet zijn hand in die van Vienna glijden en trok haar mee tussen de hoge wortels door, totdat ze erover een heen moesten klimmen. 'Als je wat ziet bewegen zijn het waarschijnlijk gewoon hazen,' stelde hij haar gerust.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Jester had heus wel door dat Merrin zijn eerste vraag niet beantwoord had.
          "Draai dat eens om." Jester keek Merrin serieus aan. "Als je er ook voor hem wil zijn in de moeilijke tijden, dan moet je niet verwachten dat het makkelijk gaat. Als je écht zijn vriend wil zijn, Merrin, dan maakt het niet uit hoeveel moeite je daarvoor moet doen. Welke gevaren je ervoor moet trotseren, of hoe hard je dat dode paard uit de Stynx moet trekken. Als Onyx in zeven sloten tegelijk huppelt, you bet your ass dat ik er gezellig achteraan ga. Al is het maar om hem constant eraan te herinneren dat de bruggetjes ook best leuk geweest waren en dat hij best mag doorzwemmen als hij wil, maar dat de trappetjes links zitten."
          En dat vond hij een mooie afsluiter van het onderwerp.
          "Je veranderde in de verkeerde persoon? Wie dan?" Zou Fox daar het idee van de Rhino's opgevat hebben? Het was immers logisch om in een Rhino te veranderen als je daar ging inbreken, dan hoefde je alleen te zorgen dat de echte Rhino je niet tegenkwam. De rest zou niet raar opkijken. "En ik zou het geweldig vinden om me cupgeen zorgen te maken, hoe heb je het weer opgelost? Voordat Fire morgen álweer meer weet dan ik, want dat is best vervelend. Mijn laatste vraag was wat je vond van een bondgenootschap tussen de Lions en de Panthers."

    [ bericht aangepast op 6 april 2020 - 17:54 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fire

    ———


    Fire baalde er wel een beetje van dat Fox verkeerde conclusies had getrokken uit het feit dat Merrin zich in Romeo had veranderd. Doordat hij de geschiedenis kende tussen de twee jongens begreep hij dat en kon hij dat hem niet kwalijk nemen, maar het was een verhaal dat hij niet aan de Panthers kon verkopen. Toch geloofde hij dat het ergens goed voor was geweest. Het was interessant om te zien hoe de twee Panthers op de beschuldigingen hadden gereageerd. Ze hadden hun zelfbeheersing behouden en hoewel Jester geërgerd had geklonken en zijn formuleringen af en toe op het randje waren geweest, kon hij wel een paar mensen bedenken die wat minder kalm zouden hebben gereageerd.
          Een van die mensen zat op de top van een heuvel en staarde nukkig vooruit. Het beest dat boven haar cirkelde had hem laten zien waar ze was en iets had hem ertoe aangezet om naar haar toe te gaan.
          Dat iets toonde zich waarschijnlijk in de vorm van een flinke snee op haar gezicht. Hij kende Dezi goed genoeg om te geloven dat zij een verminking als dat niet zo maar over haar kant zou laten gaan, maar hij had verder geen mensen met uitgestoken ogen of afgerukte oren gezien. Dus ja, hij was wel nieuwsgierig.
          Haar schouders spanden zich aan toen hij naast haar ging zitten. Met een ruk draaide ze haar hoofd opzij. Er trok iets samen in zijn maag. Een fijn gezicht was het niet.
          ‘Kom je je om mijn mismaakte kop verkneukelen?’ gromde ze.
          ‘Ik wilde je nog wat brandblaren aanbieden om je horrorlook te perfectioneren,’ antwoordde hij met een opgetrokken mondhoek.
          Haar ogen kregen een ijzige blik.
          Het was die blik waardoor hij zich tot haar aangetrokken voelde. Ze waren letterlijk als vuur en ijs – en hij was benieuwd geweest of dat echt zo onmogelijk was. Hij begon nu te denken van wel. Ze was harder geworden. Hij zag het aan de trekken van haar gezicht, aan haar blik. Er speelde iets op de achtergrond wat de kanten die hij leuk aan haar had gevonden nu wegvrat.
          Fire keek weer naar voren. ‘Hoe denk jij over een bondgenootschap tussen de Panthers en de Lions?’
          Ze snoof. ‘Als jij wilt samenwerken met zo’n idioot als Jester heb je echt een doodswens.’
          ‘Dat zegt men ook als ze horen dat ik jou probeer te versieren.’
          ‘Daar ben je anders ook niet bepaald succesvol in.’
          Hij grinnikte. ‘Nee, niet echt hè?’
          Ze reageerde niet.
          ‘Waarom zit je hier alleen?’ vroeg hij.
          Ze trok haar schouders op. ‘Ik zit zo vaak alleen.’
          ‘Normaal zijn de muren om je heen een meter hoog, nu honderd.’
          ‘Blijkbaar zijn ze nog niet hoog genoeg want ik hoor je nog steeds praten.’
          ‘Wat is er met je gezicht gebeurd?’
          Met een ruk keek ze weer opzij. ‘Wat ben je heerlijk tactvol.’
          ‘Ach kom op, Dezi,’ reageerde hij met rollende ogen. ‘Ik weet tegen wie ik praat.’
          ‘Doe niet alsof je me kent.’
          Fire leunde naar achteren in het gras. Waarom hij hier nog steeds zat, wist hij ook niet. ‘Het zal wel een bad ass litteken te worden.’
          ‘Dus eigenlijk moet ik er blij mee zijn?’
          Hij haalde zijn schouders op. ‘Een blije Dezi lijkt me eng.’
          Plotseling voelde hij een ruk aan de kraag van zijn shirt, het volgende moment waren haar lippen op die van hem. Hun lippen sisten tegen elkaar en zond een vreemd soort opwinding door hem heen. Voor hij haar kon terugzoenen, duwde ze hem weer van zich af.
          ‘Heb je nu wat je wilt?’
          ‘Waarom ben jij niet langer de leider?’
          ‘Omdat ik geen kneuzen-knuffelaar als Jester ben.’
          ‘Je zoent er alleen mee?’ vroeg hij met opgetrokken wenkbrauwen.
          ‘Alleen als ze gay zijn. Blijkbaar zit mijn hele afdeling vol nichten.’
          Hij grinnikte. ‘Dat verklaart waarom Fox zo graag bij jullie rondhangt.’
          ‘Fox.’ Ze snoof minachtend. ‘Die smeerlap die ons vermomd als kakkerlak in de kleedkamer bespiedt?’
          ‘Alsof jij dat erg vindt,’ lachte hij. ‘Die baljurk van jou was nog net geen ‘werk-mij-in-een-donker-hoekje-af’-uitnodiging.’
          Dezi kneep haar ogen samen. ‘Je hebt wel erg goed op mij gelet hè? Was je eigen date zo saai?’
          Hij grijnsde. ‘Allerminst. Maar ik had me die avond een andere missie voorgehouden dan urenlang aan Naamloze vastplakken. Heeft hij zijn handtekening op je gezicht achtergelaten of was dat van een andere boze minnaar?’
          Ze leunde naar hem toe, haar kou beet in zijn wangen. ‘Pas maar op dat ik mijn handtekening niet op jouw mooie gezichtje achterlaat.’ Na die woorden stond ze om en beende ze weg.
          Fire gniffelde zacht. Het was maar goed dat Jester haar plaats had ingenomen, anders had hij zéker met de Elephants moeten samenwerken.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin

    Hij lachte zachtjes. "Je mist het punt, Jester. Ik wil zijn vriend niet zijn," mompelde hij zachtjes. Hij zei het met een verdrietige glimlach, maar nu hij het hardop uitsprak, voelde hij pas aan hoe erg het waarheid was geworden. Hij schudde zijn verdriet van zich af. "Maakt niet uit in wie ik veranderde, het zinde hem even niet. Ik heb gewoon met hem gesproken. We hebben het er gewoon even over gehad, Fox gaf niet echt een reden, maar dat was ook niet perse nodig. Het zit weer goed. En wacht... Je wilt mijn mening over het bondgenootschap?!" Hij keek Jester even verbaasd aan, maar toen die hem koppig aan bleef staren en niets terug zei, ging Merrin verbluft zitten. "Wel, ik denk op zich dat ze een goede partij zijn. Fire lijkt me een hele steady leider. Heel rustig, wel rechtvaardig, maar denk ik ook niet bang zijn handen vies te maken. Ik weet niet wat voor gaven ze hebben, maar -in tegenstelling tot ons - lijken ze wel een team te vormen." Zo, het was eruit. Hij had zijn eerlijke mening gegeven, waar hij een klein beetje kritiek had geuit, hij hoopte dat Jester dat kon hebben.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fersephone

    "Ah daar ben je!" Fersephone had de hele dag Dezi al gemist. En hoewel het leuk was geweest met Yrla - wat ze absoluut niet ging toegeven - was het toch anders dan Dezi. Nog altijd wist het meisje niet wat er met haar vriendin was gebeurd, en dat terwijl zij haar beste vriendin behoorde te zijn! Ze kwam Dezi halverwege de heuvel tegen, en wist alleen dat ze daar was, omdat ze Azumi had zien vliegen. "Waar de fuck zat je, man? Je hebt me de hele dag alleen gelaten met die blonde bimbo. En dat na..." Fersephone keek even omhoog en zag daar de blonde jongen met het lange haar staan. Fire, de Lions leider. "Oh, ik snap het al. Neukertjes voor je beste vriendin, niet?"
          Woest draaide Fersephone zich weer om. Dit was zooooo haar dag niet!


    It's never gonna happen, Guys.

    Fire

    ———


    Fire keek even over zijn schouder hoe Dezi's vriendin wegstormde. 'Nou Dees...' zei hij nadat hij zijn gezicht weer had teruggedraaid. 'Gelijk heeft ze. Wat doe je bij dit neukertje als je BFF blijkbaar naar je op zoek is? Hup, ren achter haar aan. Het ziet er naar uit dat je wel een vriendin kan gebruiken.'
          Dezi negeerde hem en liep in de richting van haar House. Fire slenterde een andere richting uit. Er was nog een Buffalo aan wie hij een bezoekje wilde brengen.

    [ bericht aangepast op 6 april 2020 - 21:12 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna

    Ze voelde een lichte blos naar haar wangen stijgen, toen Fox haar hand vastnam. Ze was blij dat het al aardig donker was, waardoor hij het waarschijnlijk niet kon zien. Aan zijn hand klom ze mee naar boven, soms heel voorzichtig voelend waar ze kon staan. Vienna was nu heel blij dat ze gewoon naar Fox had geluisterd en wat makkelijks aan had getrokken. Ze had nog even overwogen eigenwijs te zijn, maar daar had ze alleen zichzelf mee gehad.
          Op het moment dat ze misstapte voelde ze een sterke ruk aan haar hand. Fox trok haar zonder enige moeite het gat uit, waarin ze had gedreigd weg te zakken. Hij had haar echter zo omhoog getrokken dat ze nu heel dicht op hem stond. Ze wist niet hoeveel ruimte ze nog tussen hen vond, maar ze zwoer dat ze de warmte van zijn lichaam op de hare kon voelen. Ze sloot voor heel even haar ogen, toen ze zijn geur oppikte. Oh help, wat rook hij lekker! Snel opende ze weer haar ogen en keek op in zijn bruine kijkers. "Je moet daar echt een keertje mee stoppen," zei ze grinnikend.


    It's never gonna happen, Guys.

    Dezi

    ———


    Dezi versnelde haar pas zodat ze naar haar vriendin liep. 'Mijn schedel is bijna open gekliefd. Wat is jouw excuus voor je humeur?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fox

    ———


    Fox grijnsde. 'Oh, gaan we nu de zelfstandige dame uithangen en willen we geen hulp meer?' Fox stapte bij haar vandaan en sprong op een wortel. 'Durf je dan ook al een spelletje "de grond is lava" aan?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Damn.
          Dat was niet de bedoeling.
          Ze waren zo onafscheidelijk geweest, de afgelopen maand. Hoe kon Adam die vriendschap zo erg beschadigen, dat Merrin het opgaf? Voor even wist Jester niet meer wat hij terug moest zeggen en luisterde zwijgend naar de redenatie achter een verbond met de Lions. Merrin wilde Adam's vriend niet meer zijn? Wat, Adam had net iets te vaak gezegd dat hij hem wilde beschermen? Stom, ja. Ontiegelijk. Maar juist de reden dat je bleef vechten. Dat dode paard enzo.
          Toen Merrin klaar was viel er even nog een stilte. Half en half wilde hij Merrin verwijten dat hij niet verwacht had dat de jongen zo snel zou opgeven, maar hij was hier om wat meer eenheid te creëren. Niet om gelijk te krijgen, zelfs al had 'ie dat wel. Uiteindelijk zei Jester maar helemaal niets terug en ging in plaats daarvan verzitten.
          "Jup. Raar, ik weet het. Toen ik het aan de rest voorlegde zat je bij de Lions, dus dat ging toen even moeilijk. En," zei Jester, met iets meer tegenzin, "de onderhandelingen met Fire gingen in eerste instantie beroerd, maar die gozer had wel een punt. Het is intern bij ons een zooitje en tenslotte ben ik democratisch als leider verkozen, dus dat is nu mooi mijn probleem." Hij grijnsde. "Dus ziehier, na aanmoediging van iemand die tot voor kort uit principe een aartsvijand was, een andere strategie. Of zij ook een team zijn..." Jester wreef even in zijn nek. "Volgens mij verkijk je je daarop. Laten we het erop houden dat we echt niet de enige afdeling zijn met interne problemen, alleen heb ik zo het idee dat Fire er nog niet vanaf weet."
          Onyx had een goed punt, daarover. Misschien moest hij het maar eens ter sprake brengen als dit verbond zijn vruchten afwierp.
          "Samenwerken met hem zie ik in ieder geval zitten. Veel meer dan met de andere afdelingen en ik hoop dat de onderhandelingen morgen beter gaan. Het toernooi is immers mega dichtbij en ik wil heel graag dat hij aan mijn kant staat voordat de opdracht begint." Hij zocht Merrins blik even op. "Wat je zei, vanmiddag, dat was ergens wel logisch. Ik had er inderdaad geen rekening mee gehouden dat iedereen me vertrouwt zover als ze me kunnen gooien. Dat was een goed punt. Zeg dat een volgende keer alleen tegen mij, en niet als de tegenpartij ernaast staat te gniffelen. Toen mocht ik eerst gaan uitleggen waar die waarschuwing vandaan kwam en dat hielp niet echt."
          Als je jezelf beheerst, clap your hands. Als je jezelf beheerst, clap your hands. Even if you wanna kill them, or would love to try and grill 'em, als je jezelf beheerst, clap your hands.
          Nu zijn frustratie was bekoeld viel het wel mee met de drang om Merrin werkelijk te grillen en het was honderd keer zo waarschijnlijk dat Merrin een volgende keer beter zou opletten, als Jester dat aan hem vroeg als ene normaal mens. Hopelijk. Anders kon dat grillen daarna vast ook nog.

    [ bericht aangepast op 6 april 2020 - 21:22 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.