• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •(studieobject) 7223 (Michiel)• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 18 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 19 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •(studieobject) 8102 (agami) •15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 19 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    •Fire • Lions • Vuur
    • Fox •Lions • Dieren veranderen.
    • Astreal • Lions • Astral projection.
    • Tony • Lions • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Lions • Dupliceren
    • Onna • Lions • Ondoordringbare huid
    •Vera • Lions • Vliegen
    •Serena • Lions• Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    • Heidi • Lions • Groene vingers.
    •8226 • Lions • Praten met dieren




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:
    • Ed(noces)

    Meisjes:
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo

    Meisjes:
    • Maaya
    Buffalo's
    Jongens:
    •

    Meisjes:
    • Kijo

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^

    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 8 april 2020 - 21:43 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx

    ———


    Voor iemand die zijn problemen door zijn snelheid oploste, vond Onyx het wel vermakelijk om Yrla in drijfzand te laten zinken. Weinig dingen waren vervelender dan een langzame verstikkingsdood, zeker als je daar door een op hol geslagen kudde koeien in terechtkwam. Voor zich zien hoe Yrla vergeefs voor zijn leven vocht terwijl iedereen om wie hij riep om de rand kwam staan en vertikte om een poot uit te steken, verdreef de frustratie die hij had gevoeld op het moment dat hij het campusgebouw binnen was gegaan. Tevreden liet hij zijn gitaar in zijn schoot rusten.
          Belofte aan 8175 was waargemaakt. In elk geval één van de zeven dromen.
          Nu hij in de stemming was, had hij zin om aan de volgende droom te werken. Er waren echter urgentere zaken – zoals die bloedband met Maaya. Vlak nadat ze hun vriendschap had verbroken, had hij gezocht naar een manier om díé band ook te verbreken, maar dat was niet zo gemakkelijk gebleken. Hij had de bibliotheek erop nageslagen, maar daar had hij geen informatie kunnen vinden. Het was echter al jaren geleden – en nu hij minder op zichzelf gericht was dan in de afgelopen jaren, begon hij zich af te vragen of Fayr in staat zou zijn om het litteken weg te halen en zijn bloed te zuiveren. Zou ze dat kunnen? Hulp vragen aan anderen was nog steeds niet echt zijn hobby, maar als het betekende dat hij de rest van zijn leven niet aan Maaya vastzat, was dat toch wel het proberen waard. Dan konden ze een echt bondgenootschap aangaan met de Lions – en hij zou Maaya vanzelfsprekend niet laten weten dat hun band verbroken was. Zij mocht best de rest van haar leven denken dat zij doodging als hij dat ook deed.
          Een beetje ongeduldig wierp hij een blik op de deur. Het werd nu wel eens tijd dat Jester terugkwam. Hopelijk had hij het probleem met de Siamese tweeling opgelost, want hij had het blijkbaar grondig bij de nieuwe knul verpest.

    [ bericht aangepast op 6 april 2020 - 21:43 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fersephone

    "Wel, laten we zien. Het feit dat ik gisteravond mijn gave tot het randje gebruikt heb, waardoor ik me de hele dag al leeg voel. Het fucking vroege opstaan vanmorgen, het kut eten, Yrla, Yrla... en nog eens Yrla. Ja, dat somt het wel op." Phone stopte met lopen en keek bezorgd naar haar vriendin naast haar. "Oh en het feit dat het gezicht van mijn vriendin bijna doorkliefd is, die zich de hele dag niet laat zien, waardoor ik me zorgen maak. Oh en waardoor ik niet weet op welke idioot ik nu wraak moet nemen." Fersephone zuchtte eens diep. Pfoe, alleen dat hard op zeggen luchtte al op. Fersephone deelde niet snel haar gevoel met iemand en nu Dezi er was, kon ze eindelijk het gevoel kwijt dat haar al de hele dag op het randje van ontploffen stond. "Ik had je gewoon nodig," zei ze schouderophalend. "En ik was bezorgd om je," vervolgde ze zacht. Dat was iets wat Fersephone nooit zomaar toe zou geven, mits het echt goed waar was. En dat was het nu, ze maakte zich zorgen om haar vriendin.


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna

    Oh shit, dat was niet het resultaat waar ze op gehoopt had. Wat ze wel had gehoopt, wist ze niet precies. "Natuurlijk!" zei ze fanatiek. Ook al was ze niet zeker van zichzelf. Ze klom zelf op de volgende wortel, maar deed dat lang niet zo soepel als Fox dat deed. Dit ging ze verliezen. Ach, ze had haar eigen gedachte en die van Fox afgeleid, besefte ze voor het eerst deze avond. Dat was de moeite waard. Ze klom door naar de volgende wortel. "Oke, wat zijn precies de regels?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Dezi

    ———


    'Ik kan me vervelender gezelschap indenken dan Yrla,' antwoordde ze. 'Zoals onze vuurkoning.' Ze rolde met haar ogen. 'Je hoeft je geen zorgen te maken. Degene die dit gedaan heeft krijgt zijn verdiende loon nog wel. Jouw date met Yrla was gisteren dus niet zo heel geslaagd?'

    [ bericht aangepast op 6 april 2020 - 22:24 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin

    Het was de zoveelste keer dat Jester hem deze avond verraste. "Oke, doe ik," zei hij met een knikje. Hij had niet bij stil gestaan dat hij Jester voor schut had gezet, maar aan de andere kant had het hemzelf wel een lolletje opgeleverd. Het was een keer goed geweest dat Jester op zijn plek gezet werd. Dat de jongen geen wraak nam was nieuw. "Je bent echt veranderd," flapte hij eruit. Hij schudde die opmerking van hem af.
          "Maar goed, als je het niet erg vindt, ga ik bij deze slapen." Merrin stond op. "Bedankt, Jester. Voor... voor wat dit ook was." Hij schonk de roodharige jongen tegenover hem een glimlach.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox

    ———


    Fox keek om zich heen naar iets wat hij weg kon gooien, maar hij zag alleen takken en die leken nogal veel op elkaar. Hij trok een schoen uit en slingerde die een eind weg. ‘Degene die als eerste mijn schoen heeft gepakt zonder de grond te raken heeft gewonnen?’ vroeg hij met een grijns.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Jester kwam overeind en viste zijn schoenen weer ergens van de vloer vandaan om zijn voeten er weer in te wurmen. "Moeten we elkaar nu ook nog klef een knuffel geven of laten we die shit aan de meiden over?" zei hij grappend. Hij richtte zich op en liep naar de deur. Vlak voordat hij hem opendeed, draaide hij zich nog een keer om. "Over veranderd gesproken... sorry dat ik je een jaar lang het leven zuur heb gemaakt. Een beetje plagen moet kunnen, maar dit ging er vaak aan voorbij." Hij trok de deur open, stapte er doorheen en bedacht zich op het allerlaatste moment nog een heel belangrijk punt. Hij stak zijn hoofd vlug om de hoek. "Als je trouwens aan Onyx vertelt dat ik op jongens val voordat ik zelf de kans heb gekregen dat nog eens in zijn domme gezicht te duwen, hang ik je inderdaad aan je enkels uit het raam. Goed idee."
          En met die woorden liet hij Merrin écht alleen.
          De uitgebreide samenvatting van de hele situatie bewaarde hij voor over ongeveer drie minuten, voor nu was er alleen even een heel korte conclusie nodig.
          Die luidde als volgt: Adam was een idioot. En een best vaardige idioot, die erin geslaagd was zijn voormalige bestie zó ontzettend ver van hem af te duwen, dat said bestie nu inderdaad geen vrienden meer wilde zijn. Op een verdrietige-het-is-niet-anders manier. En als er Jester iets afschúwelijk leek, dan was het dat wel. Dus misschien was dit een goed moment om nog eens te benadrukken dat Onyx dat dus niet bij Jester hoefde te proberen. Nu niet, na een ruzie niet, na Maaya niet, nooit niet.
          Hij stak de gang over naar hun eigen kamer, waar al zachte muziek vandaan klonk. Jester moest ondanks het zorgelijke nieuws rondom Adam glimlachen. Iemand kreeg een nachtmerrie vannacht. Afgaande op de rij beloftes die Onyx gedaan had, vermoedde Jester zomaar dat het slachtoffer blond zou zijn. En zich toevallig ook nog eens vandaag als een klojo had gedragen. Eenheid in de afdeling deel twee kon best nog een nachtje wachten.
          Hij duwde de klink omlaag en stapte de drempel open. Onyx zat op zijn bed, inderdaad met zijn gitaar in zijn handen en de vlindertjes in zijn buik kwamen weer tot leven. Wat had hij gezegd? Dat hij zelf nog een paar keer aan Onyx duidelijk zou maken dat hij eigenlijk ontzettend verliefd was.
          Geleidelijk! Natuurlijk. Er bestond een plan, voor dat soort dingen.
          Alleen kon dat plan bést wat extra sneller gaan, toch?
          Voordat hij veer terug zou vallen op drie-maanden-ideeën, liep Jester recht op Onyx af (voorzag al enige problemen met de gitaar straks tussen hen in, maar Onyx was een lange gozer dus dat kwam in eerste instantie vast goed), pakte hem bij zijn shirt en duwde zijn lippen zacht maar vastberaden op die van zijn vriend.
          ...persoon-waar-hij-verliefd-op- CRUSH.
          En net zoals de vorige keren, was hij alweer verbaasd over hoe zacht Onyx' lippen waren. Jester liet weer los voordat de vlinders de overhand kregen en hij acuut vergat dat er nóg iets was wat hij moest doen. "Je had gelijk," wist hij uit te brengen. Misschien alleen een tíkje hees. "Ik deed hypocriet. Sorry." Hij was er niet helemaal op voorbereid dat hij geen samenhangende lange zinnen meer kon samenstellen zoals normaal, maar de boodschap was nog steeds enigszins begrijpbaar. Hoopte hij.

    [ bericht aangepast op 6 april 2020 - 23:08 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    ———


    Hoewel het nou niet bepaald de eerste keer was dat hij Jesters lippen op die van hem voelde, leek het deze keer wel anders. Hun vorige zoenen waren uitdagend geweest, bedoeld om de ander op een plagerige manier te verrassen. Nu kwam hij met een excuus en Onyx kon niet helemaal bedenken waarom daar een kus bij hoorde. Niet dat hij het een ramp vond, maar het maakte hem wel een beetje sceptisch en liet hem zoeken naar de achterliggende reden. Zodat hij hem makkelijker vergaf? Probeerde hij hem bewust op andere gedachten te brengen?
          'Wat wil je daarmee zeggen?' vroeg Onyx terwijl hij zijn gitaar opzij legde. 'Dat ik voortaan mee moet naar elk gesprek dat jij wil voeren of dat ik af en toe ook ruimte krijg om te doen waar ik goed in ben zonder dat iemand me op de vingers kijkt?' Of waar hij in elk geval dácht goed in te zijn, want zijn laatste momentje met Adam had wel uitgewezen dat zijn dreigementen niet tegen die van Dezi konden opwassen. Hij was niet te beroerd om toe te geven dat de jongen niet zo lovend was over zijn wraakactie, maar alleen als Jester inzag dat ze wel alles samen konden bespreken, maar dat ze nog niet per se alles samen hoefden te dóén.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fersephone

    "Oh, het was wel geinig." Fersephone keek even schichtig om zich heen. "We hebben ingebroken in het lab. En ik heb even heerlijk los mogen gaan. Voor het eerst heb ik een keer mijn volledige gave los kunnen laten. Ik heb alleen helaas het resultaat niet gezien en al de hele dag er een kater van." Fersephone slaakte een zucht. En ze hadden gezoend. Ze had Yrla gezoend en het niet erg gevonden. Dat zat haar nog het meest dwars. Maar echt niet dat ze dat aan Dezi zou toegeven. Net zoals ze net op de schietbaan met Yrla wel leuk gevonden had, en ze haatte haarzelf erom. "Maar goed, na een goede avond denkt hij al dikke vrienden met me te zijn of zoiets, en daar heb ik geen zin in," zei ze nors.


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna

    "Ik ga dit heel hard verliezen, is het niet?" zei ze lachend. "Maar kom maar op," zei ze met een grijns. Ze zette haar handen op de wortels en begon aan de eerste klim. Ze leek vrij hoog te zitten en Vienna wist een misstap zou niet handig zijn. De wortels om haar heen zouden niet reageren op haar gave, want het waren levende dingen. Ze moest er maar gewoon vanuit gaan dat haar klim skills genoeg waren. En die waren helaas niet al te best.


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin

    Merrin keek Jester verbluft achterna. Er waren nu drie dingen die er door zijn hoofd spookten.
          1. Jester ging zijn best doen om de Panthers bij elkaar te brengen - Merrin wenste hem erg veel succes
          2. Jester had zojuist zijn excuses aangeboden voor een jaar? Werkelijk?
          3. Had Jester nu net gezegd dat hij viel op Onyx?
    Dat verklaarde wel waarom Jester zo angstvallig aan de jongen vasthield. Merrin zag Onyx er nu niet echt voor aan om een relatie-type te zijn, dus hij wenste Jester erg veel succes. De jongen trok zijn shirt uit. Waar hij in eerste instantie het netjes op had willen ruimen, besefte hij opeens dat hij geen kamergenoot meer had. Uit een soort stil protest tegen Adam slingerde hij dus zijn kleding door de kamer heen en kroop onder de wol. Het was nog vroeg, maar om een of andere reden was hij doodop. En het duurde ook niet lang voor de jongen in slaap viel.

    [ bericht aangepast op 7 april 2020 - 9:15 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Dezi

    ———


    Dezi grijnsde. 'Tja, hij moet wat nu Jester alleen nog maar oog voor Onyx heeft.'
          Ze stapten het campusgebouw binnen. Ze trok haar wenkbrauwen op toen ze Fayr met twee kneuzen aan tafel zag zitten.
          'Blijkbaar is je zusje ook haar vriendenkring aan het uitbreiden.'
          Haar wenkbrauwen kropen dichter naar elkaar toe toen ze zag dat de huilebalk niet langer zijn sjaaltje droeg en dat er niets meer op zijn nek te zien was. Had hij het lef gehad om naar Fayr toe te stappen om te vragen hem te genezen? Hij zorgde ervoor dat ze zin had om opnieuw haar hand rond dat zachte vlees te klemmen totdat zijn ogen uitpuilden en zijn lippen bevend smeekten of ze wilde stoppen. Zou ze hem nog een keer zo ver krijgen? Ze dacht van wel. Die jongen deed alles voor zijn liefje. Ze had alleen niet zo veel zin in nog meer bemoeienis van Onyx. Nee... Ze moest het bij een subtiele aanpak houden. Het resultaat mocht er wezen; Kneus had niet bij hen aangeschoven. Dat stemde haar ook tevreden.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fox

    ———


    Fox telde tot drie, daarna begonnen ze allebei te klimmen. Zijn balans was minder goed met één voet zonder schoen en één met, maar zijn evenwicht was evengoed prima en aangezien hij dit niet echt voor de eerste keer deed, won hij de eerste ronde. Hij gooide zijn schoen nog een paar keer weg en hij stelde voor om deze keer hun gave te gebruiken, waardoor Vienna zijn schoen liet zweven en Fox in verschillende dieren veranderde om hem weer af te pakken. Uiteindelijk waren ze allebei een beetje buiten adem en hijgden uit op een van de wortels. Zijn krullen plakten tegen zijn gezicht.
          'En? Wat zeg je van een nachtelijke duik?' vroeg hij.

    [ bericht aangepast op 7 april 2020 - 9:34 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "Dat ik er ook af en toe naast zit." Jester haalde zijn schouders op. "En daar mag ik best mijn excuses voor aanbieden, want leuk was het niet." Hij schopte zijn schoenen weer eens uit en plofte op zijn eigen bed neer. "Dat mijn speech van vanochtend prachtig was, maar misschien ook een tikje kort door de bocht."
          Een rogue missie kon wel, als het missieplán maar groen licht had gekregen. Om maar bij de James Bond references te blijven. "En die zoen was een bedankje dat je niet een heel zwaar dood paard was om uit de Styx te trekken en weer tot leven te brengen, want er is een probleem vis-a-vis Merrin en Adam en best friends for life."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    ———


    Het zag ernaar uit dat Jester en hij weer samen op één lijn zaten. Dat was fijn. Er was al genoeg gedoe binnen hun afdeling zonder dat zij daar ook nog hun steentje aan bijdroegen. 'Ja, dat had ik begrepen. Heeft Merrin nog wat losgelaten?'


    Every villain is a hero in his own mind.