• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    Onyx. 23 Muziek en dromen Maneur Croweater
    (studieobject) 8175 (Adam) 17 Tijdreizen Margeaux Croweater
    Jester Madcap 20 Overtuiging Cackle ProngsPotter
    (studieobject) 7223 (Michiel) 16 Gedaanteverwisseling Moreau Slughorn
    Yrla 18 Superspeed Williams Slughorn

    Vienna 20 Telekinese Maxwell Slughorn
    Fayr Fixfault 19 Repareren Navkar ProngsPotter
    (studieobject) 8102 (agami) 15 Helderziend Mentor? ProngsPotter
    Dezi 20 Samenvloeien met draak Naam Croweater
    Fersephone 19 Slopen Gates Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    Fire Lions Vuur
    Fox Lions Dieren veranderen.
    Astreal Lions Astral projection.
    Tony Lions Onzichtbaar in het donker.
    Emil Lions Dupliceren
    Onna Lions Ondoordringbare huid
    Vera Lions Vliegen
    Serena Lions Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    Heidi Lions Groene vingers.
    8226 Lions Praten met dieren




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:
    • Ed(noces)

    Meisjes:
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo

    Meisjes:
    • Maaya
    Buffalo's
    Jongens:


    Meisjes:
    • Kijo

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * GeschiedenisSogat
    * Muziek /CreatiefWish
    * Les rondom je gaveEigen Mentor
    * Lunch
    * Wiskunde Margeaux
    * Engels Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training Navkar
    * Gymnastiek Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates

    Woensdag
    * Engels Cackle
    * Maatschappijleer Maneur
    * Gave training Eigen mentor
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Wiskunde Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief Wish
    * Geschiedenis Sogat

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates
    * Gave training Eigen Mentor
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^

    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 14 april 2020 - 12:55 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx

    ———


    'We kunnen haar ergens instoppen waaruit ze niet kan ontsnappen en dat in het bos ergens verstoppen?' Onyx trok een gezicht. Hij voelde al aan dat dit niet zijn beste ideeën-dag was.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fersephone

    "Onyx is de verantwoordelijke voor je gezicht? Wat the fuck is er mis met die dude?" Fersephone trok arrogant een wenkbrauw op. "Wel, ik kan altijd je uitkijk zijn of hem afleiden voor je?" opperde ze als idee. Precies op dat moment kwam Yrla binnen en Fersephone werd zenuwachtig bij het zien van de blonde jongen. Zijn had zat duidelijk gespalkt en met een blik op onweer schoof hij vlak naast haar op de tafel. Fersephone keek even vluchtig naar Dezi, maar leunde uiteindelijk naar Yrla toe om in zijn oor te fluisteren. "Sorry, echt waar. Het was niet mijn bedoeling je hand te breken."


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla

    Muziek, oftewel herrieles. Yrla haatte deze les vaak, aangezien dit een van de weinige lessen was, waar hij geen dutje kon doen als dat echt nodig was. Daarnaast was deze les vaak hels met spierpijn. Met zijn gezicht op onweer ging hij naast Fersephone zitten en keek naar het kleine clubje dat er was. De helft van de klas miste. Bij het horen van Fersephone haar woorden was hij enigszins verbaasd, maar hij zou het haar niet laten merken. Hij boog naar haar toe om terug te fluisteren. "Je zorgt maar dat je het op een of andere manier goed maakt." Hij nam afstand van het meisje en volgde met een knipoog. Boos op Phone was hij allang niet meer, zo gespalkt en onder pijnstiller was de pijn te behappen. "Wat doen we eigenlijk," vroeg hij aan niemand in het bijzonder.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———


    'Ik heb nooit tegen je gelogen,' antwoordde Adam. Behalve over het feit dat ik op Agami verliefd zou zijn. 'Dingen verbergen omdat ik je probeer te beschermen betekent niet dat ik je niet vertrouw. Ik heb je verteld over de herinneringen, dat weet verder niemand. Er is maar één ding wat je niet weet en dat wil ik zou houden omdat je mij daar toch niet mee kunt helpen, net zoals je me niet met de herinneringen kan helpen, en als ik het je wel vertel word je medeplichtig. Dat wil ik niet. Vertrouwen komt van twee kanten. Jij moet er ook op vertrouwen dat het soms veiliger is als je iets niet weet.'
          Michiels woorden deden meer pijn dan hij aan zijn vriendwilde toegeven. Hij had hem willen beschermen, hij had zich nota bene om die reden laten verkrachten en Michiel gaf nu toe dat hij "er geen zin meer in had gehad" omdat hij "vaag" was. Het voelde wrang dat hij over vertrouwen sprak terwijl hij dat blijkbaar ook niet in hem had. Tot drie keer toe had hij de jongen vertelt wat er op zijn hart lag, had hij zich kwetsbaar opgesteld en alsnog had Michiel geen behoefte meer aan hun vriendschap gehad. Het deed hem pijn dat de jongen hun vriendschap definitief had willen opgeven omdat Adam hem probeerde te beschermen. Hij kon zich niet voorstellen dat hij dat ooit zelf zou doen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin

    "Ik zeg ook niet dat je gelogen hebt," antwoordde hij gefrustreerd. Adam ging nu voor hem dingen invullen en dat kon hij echt niet hebben. Merrin stond op, hij was te onrustig om te blijven zitten. "Dit is gewoon pas de eerste keer dat je echt open ben. En ik krijg natuurlijk alle verhalen van alle kanten. Jij die de vriendschap verbreekt met mij om een of andere vage reden, en daar moet ik je blijkbaar maar op vertrouwen. Ik loop blijkbaar gevaar, maar niemand wil me vertellen waarom. Dan Yrla eroverheen die nog graag in onze vriendschap zit te wroeten en vage beschuldigingen naar mijn hoofd gooit, Dezi die opeens vaag gaat doen. Ik wist niet wat er die nacht met je gebeurd was, oke? Ik wist alleen dat ik die nacht voor je heb klaar gestaan en dat je me zo de volgende dag weer liet vallen. Ik wist ook niet dat Dezi blijkbaar degene was die je daartoe aanstuurde. Je hebt niet zomaar dingen verborgen, Adam. Je hebt alles verborgen! En dan kom je wel aanzetten met een of andere vage reden dat je me wilt beschermen, maar ik weet niet eens waarvan! En dan spreek je jezelf ook nog eens tegen, waardoor ik het helemaal niet meer begrijp! Ik heb geprobeerd een beetje uit de buurt van Yrla of Dezi te blijven, maar ik word er toch wel in betrokken of je het nu wil of niet!" Hij schreeuwde dat laatste. En het luchtte zo op. Het luchtte zo verschrikkelijk op om al zijn frustraties en verwardheid eruit te gooien. Uitgeput vervolgde hij.
          "Je zegt dat vertrouwen van twee kanten komt, Adam. Maar ik vind het verdomd moeilijk om je te vertrouwen als jij het ook niet bij mij doet. Dit alles, dit gebeuren met Yrla en Dezi wist ik niets van... Ik wist alleen dat ze iets op je hadden, waarmee ze je konden chanteren en zo ver gaat mijn kennis. En dat is hetgeen wat je me nu waarschijnlijk ook niet wil vertellen. Ik kan je daarop vertrouwen dat ik dat beter niet kan weten, maar je moet ook weten dat ik prima voor mezelf kan zorgen. Je blijft er maar op hameren dat ik veilig moet zijn en dat je me wilt beschermen. Maar ik doe het al een jaar op mezelf en hoewel ik het allemaal super lief vind, moet je me erop vertrouwen dat ik ook voor mezelf kan zorgen."


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———


    Adam antwoordde niet meteen, maar dacht een tijdje over zijn woorden na. Had hij het anders kunnen doen? Hij wist gewoon echt niet wat. Wat had hij dan over het hoofd gezien 'Mag ik wat vragen?' vroeg hij zacht. 'Als Dezi jou had verkracht en met mij hetzelfde dreigde te doen als je de vriendschap niet verbrak, had je me dan gewoon dat risico laten lopen? Terwijl je wist hoe verwoestend zoiets is? Als ik de kans loop om te sterven als je mij je geheim vertelt, zou je het me dan toch verteld hebben? Omdat je vindt dat ik per se alles moet weten, zelfs al wordt het mogelijk mijn dood?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Voordat Jester kon zeggen dat hij het een slecht idee vond om Azumi levend te begraven ergens in het bos, begon Merrin te schreeuwen.
          Met een ruk keek Jester richting de twee jongens. "Uhm, ja, nee, dit gaat fout. We gooien Azumi wel gewoon bij Dezi ofzo, of in een leeg lokaal." Hij gebaarde met een rukje naar Adam en Merrin. "Die twee zijn incapabel tot iets uitpraten, goede goden."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    ———


    'Welnee, zolang Adam hem geen gebroken kaak slaat gaat het wel prima.' Hij vond Adam eigenlijk heel rustig ogen. In tegenstelling tot Merrin, dat wel. 'Dezi als draak opsluiten lijkt me een heel slecht idee, leeg lokaal lijkt me ook te risicovol. Straks hoort een docent haar en laat haar eruit, dan heeft ze Dezi zo gevonden.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin

    "Je luistert niet!" riep hij gefrustreerd. "Ik zeg net dat ik niet perse alles hoef te weten, maar.." Hij gromde van frustratie en zweeg. Een diepe frons ontstond op zijn gezicht, terwijl hij nadacht. En veel rustiger antwoordde hij. "Ik weet niet of ik daar zo over mag oordelen. Ik weet niet hoe het is om in jou schoenen te staan. Ik weet niet hoe het is je te voelen.... nadat je verkracht werd. Dus ik kan alleen vanuit gaan wat ik verwacht." Hij keek Adam aan, recht ik zijn ogen. "Ik weet dat ik alles zou doen om jou te beschermen, maar daarvoor zou ik andere wegen kiezen dan jij nu hebt gekozen. Ik weet niet wat de aanleiding is geweest tot de verkrachting, maar ik zou alles proberen om het bij mezelf te voorkomen en bij jou. En ik zou je verteld hebben wat Dezi van plan was en dan hadden we samen een plan bedacht. Over dat geheim..." Hij aarzelde even. "Dat vind ik een lastige. Hoe kan een geheim van mij ervoor zorgen dat jij ook sterft? Dat geheim zou alleen effect moeten hebben op mij..."
          En opeens maakte hij een beslissing. De woorden van Jester galmden door zijn hoofd en opeens was hij de roodharige jongen dankbaar. "Ik zou je mijn geheim verteld hebben, ondanks het feit dat ik weet dat je daaraan ook kan sterven. Ik zou het je vertellen, omdat ik weet dat je me nooit zou kunnen vergeven als ik het je niet verteld had. Jij bent misschien nog meer beschermend over mij dan ik over jou. Je had het me nooit vergeven als ik zoiets over mezelf zou verbergen voor je. En zoals Jester zegt, samen sta je sterk. Je bent vrienden voor het leven, ook in gevaar. Ik weet dat je dat gevaar wat mij dan ook boven het hoofd hangt met liefde voor me was aangegaan. Dus ja," Hij keek Adam diep in zijn ogen aan. "Ik zou het je verteld hebben."

    [ bericht aangepast op 9 april 2020 - 20:56 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          "Ik denk eerder de andere kant om," zei Jester langzaam. "Als we eenheid willen, moeten we dat niet een beetje sturen? Dingen komen maar zeer zelden vanzelf weer goed. En als we willen weten wat er aan de hand is, misschien moeten we het ze gewoon vragen?"
          Onyx had wel een punt wat Azumi betrof en hij wist niet hoe hij dat het beste kon oplossen. Waar liet je in hemelsnaam een draak? In een vrieskist ofzo? Ze hadden wel een koelkast in hun afdelingshuis, maar om die nou te gebruiken om Azumi in op te sluiten. Bovendien moest dat beest toch ook kunnen ademhalen.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam
    ———


    Adam keek hem droevig aan. Betekende dit dat Michiel hem nooit zou kunnen vergeven? 'Dan ben ik misschien een egoïst en een slechte vriend,' zei hij zacht. 'Maar ik kan niet zonder je. Ik kan het mezelf nooit vergeven als jij er niet meer bent door — door mij.' Met tranen in zijn ogen keek hij hem aan. 'Ik vind het knap als jij dat wel kan. Maar ik kan dat niet. Sorry. Misschien dat ik het had verteld als er een kans was dat je me kon helpen, als er iets was om samen tegen te vechten zoals tegen Dezi, maar dat is niet zo. Dit is gewoon een — afwijking in mijn brein.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx

    ———


    'Ze praten alweer op normale toon. Een beetje sturing kunnen we ze straks geven toch? Mochten ze nog onenigheden hebben kunnen wij onze wijsheid erover laten schijnen.' Hij grijnsde. 'En dan kunnen ze mooi meedenken over een plek om Azumi in te dumpen.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          Jester moest toegeven dat dat klopte. "Een vrieskist?" zei hij toen maar.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    ———


    'Tenzij zij iets beters weten.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin

    Hij wilde zeggen dat Adam geen slechte vriend was, maar kon het niet. Adam was nu niet echt een goede vriend voor hem geweest. Het was kut, zwaar kut voor hem wat hij had meegemaakt. En misschien was dit alles om hem te beschermen, maar dat betekende niet dat dit alles minder zeer deed. In plaats daarvan zei hij dit: "Als je niet zonder me kan, doe dan alsjeblieft niet zo hard je best me weg te jagen. Want er bestaat een kans dat ik er gewoon een keer voor val en echt wegblijf. En dat is dan echt je eigen schuld." Hij knielde neer naast Adam en sloeg zijn armen om hem heen. Ja, hij voelde zich opgelucht, al voelde hij zich nog steeds gekwetst. Maar voor het eerst in de week had hij de hoop dat hun vriendschap nog te redden viel.


    It's never gonna happen, Guys.