• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    Onyx. 23 Muziek en dromen Maneur Croweater
    (studieobject) 8175 (Adam) 17 Tijdreizen Margeaux Croweater
    Jester Madcap 20 Overtuiging Cackle ProngsPotter
    (studieobject) 7223 (Michiel) 16 Gedaanteverwisseling Moreau Slughorn
    Yrla 18 Superspeed Williams Slughorn

    Vienna 20 Telekinese Maxwell Slughorn
    Fayr Fixfault 19 Repareren Navkar ProngsPotter
    (studieobject) 8102 (agami) 15 Helderziend Mentor? ProngsPotter
    Dezi 20 Samenvloeien met draak Naam Croweater
    Fersephone 19 Slopen Gates Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    Fire Lions Vuur
    Fox Lions Dieren veranderen.
    Astreal Lions Astral projection.
    Tony Lions Onzichtbaar in het donker.
    Emil Lions Dupliceren
    Onna Lions Ondoordringbare huid
    Vera Lions Vliegen
    Serena Lions Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    Heidi Lions Groene vingers.
    8226 Lions Praten met dieren




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:
    • Ed(noces)

    Meisjes:
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo

    Meisjes:
    • Maaya
    Buffalo's
    Jongens:


    Meisjes:
    • Kijo

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * GeschiedenisSogat
    * Muziek /CreatiefWish
    * Les rondom je gaveEigen Mentor
    * Lunch
    * Wiskunde Margeaux
    * Engels Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training Navkar
    * Gymnastiek Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates

    Woensdag
    * Engels Cackle
    * Maatschappijleer Maneur
    * Gave training Eigen mentor
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Wiskunde Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief Wish
    * Geschiedenis Sogat

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates
    * Gave training Eigen Mentor
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^

    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 14 april 2020 - 12:55 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin

    Toen Merrin zag dat 8102 ook bijgekomen was, liet hij los. "Er is denk ik nog iemand voor je, die altijd naast je staat." Hij blikte op het meisje achter hen. Het deed ontzettend veel pijn om hem los te laten, nog erger om hem in de armen van het meisje te gooien dat Adam leuk vond. Maar Merrin vond dat 8102 ook wel wat credits had verdiend, zeker nadat ze naar Adam had omgekeken de afgelopen dagen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Agami

    Dit had ze niet van Merrin verwacht en ze keek verrast van hem naar Adam en weer terug. Toen zond ze hem een brede glimlach en kwam dichterbij. Ze durfde niet hardop te zeggen dat zijn geheim nu helemaal niet meer gevaarlijk was omdat Merrin ernaast stond, dus zei ze maar gewoon niets en trok haar vriend in een knuffel. Oh, ze hoopte zó dat het nu allemaal gewoon goed zou komen. Hij had het zo moeilijk gehad, de afgelopen dagen.
          "Zie je wel," fluisterde ze. "Yrla en Dezi logen dat het gedrukt staat."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam
    ———


    Adam veegde nog een laatste traan weg en gaf haar dankbaar een kus op haar voorhoofd. 'Je bent echt een enorme steun geweest,' zei hij zacht. 'Bedankt dat ik op je kamer mocht blijven.' Hij keek even over zijn schouder naar Michiel en glimlachte onzeker. 'Maar als jij het goed vindt en mijn bed nog niet vergeven hebt, zou ik weer heel graag jouw kamergenoot worden.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin

    Het stak, de kus. Maar hij probeerde er niet door van slag te zijn. Adam viel nu eenmaal op meisjes. Blijkbaar waren Agami en hij dichter naar elkaar toe gegroeid in de afgelopen dagen en hij was blij dat Adam het gevonden had. Althans, hij probeerde blij te zijn. Zijn glimlach bereikte zijn ogen niet en hij probeerde heel hard de steek in zijn maag te negeren. "Ik weet het niet," zei hij bedenkelijk. "Snurk je?" vroeg hij met een grijns. "Dat kan ik namelijk echt niet hebben." Hij porde adam even in zijn zij, sloeg zijn arm om zijn schouder en trok hem dichterbij. "Natuurlijk mag je terugkomen," zei hij blij.


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx

    ———


    Zo — dat waren nog eens woorden die hij nooit van Merrin verwacht had te horen. Wat een kerel toch. Voor hij iets kon antwoorden, stoof de jongen ervandoor en hij wendde zich weer tot Jester. 'Ik weet allang dat je als een blok voor me gevallen bent, kleintje.' Hij gaf hem een knipoog. 'Maar als je bang bent dat je nooit meer overeind komt als we zo doorgaan, kunnen we beter in de veronderstelling blijven dat je nog niet écht gevallen bent en als een wiedeweerga een andere knul — of meid — voor je zoeken, voordat ik hartenbreker aan mijn cv moet toevoegen en onze vriendschap vaag en awkward gaat worden.'

    [ bericht aangepast op 10 april 2020 - 11:54 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "Ik doe niet aan vaag en akward," zei Jester. "Daar ben ik veel te cool voor." Hij rekte zich uit om bij de saxofoon te kunnen die hij eerst voorzichtig in het gras had neergelegd. "En stiekem ben jij ook al head over heels voor mij, dus dat gaat dan nooit werken," zei hij grinnikend.
          Auwtch. Dat was toch nog een best duidelijke never gonna happen van Onyx. Het deed meer pijn dan hij wilde en hij had er nu al spijt van dat hij die eerdere opmerking gemaakt had. Fucking Merrin ook. Jester inspecteerde het rietje en blies voorzichtig een paar noten. "En gaan we nog een muziekstuk schrijven, of hoe zit dat, Scary Vibes?"


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam
    ———


    Adam kreeg het warm toen zijn vriend hem naar zich toetrok en een arm om hen heen sloeg. Hij voelde dat er een blos op zijn wangen kwam. Die had hij de afgelopen dagen in ieder geval niet gemist... Hij sloeg een arm om Michiels onderrug en grijnsde. 'Stiekem heb je mijn gesnurk gewoon heel erg gemist vannacht.' Hij vond het fijn om Michiels arm om zich heen te voelen en leunde onbewust wat meer tegen hem aan. Nu maakte het niet meer uit als anderen ontdekten dat hij op zijn beste vriend verliefd was. Zelfs als Michiel er zelf achterkwam was het geen ramp — hij geloofde niet dat het hun vriendschap om zeep zou helpen. Maar hij wilde ook weer niet onnodige stress aan hun relatie toevoegen, dus voorlopig zou hij het voor zichzelf houden en hij zou blijven proberen om over hem heen te komen. Zonder hem van zich af te duwen. 'Wat denk je? Zijn de tortelduifjes nog steeds aan het zoenen of kunnen we straks aan die opdracht voor de les beginnen?'
          Het was nog steeds een vreemd idee. Onyx en Jester die op elkaar verliefd waren, en er prikkelde jaloezie in zijn onderbuik. Zelf zou hij er nooit opgekomen zijn dat de band tussen de jongens dieper ging dan vriendschap. Het bewijs dat Dezi en Yrla tegen hem logen had recht onder zijn neus gelegen en hij had het gewoon niet gezien.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx

    ———


    'Ik schrijf wel wat,' reageerde hij schouderophalend. 'Moeten we het later deze week nog wel een keer oefenen. Hij keek opzij en zag dat de drie weer terug kwamen gelopen. Een glimlachje krulde om zijn lippen toen hij zag dat de twee jongens een arm om elkaar heen hadden geslagen. 'Straks hebben de Panthers nog een gay-stel, let maar op. Yrla kan z'n lol op.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin

    "Ik denk dat Onyx letterlijk met zijn hoofd in zijn kont loopt. Hij is echt een mega-idioot, heeft zijn eigen gevoel niet eens in de gaten. Misschien moeten we Jester een beetje helpen door Onyx een beetje te pushen. Al heb ik er geen flauw benul van hoe we hem laten beseffen dat hij tot over zijn oren is op Jester." Jester bemoeide zich altijd met hen, misschien kon hij het nu ook even andersom doen. Merrin kreeg een grijns van oor tot oor op zijn gezicht. Hij keek Agami aan. "Jij weet vast wel wat. Meisjes zijn toch altijd zo goed in die liefdesdingen..."


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    Krak, zei het hart.
          Tja, dit was misschien de reden dat het bij Merrin ook als een volledige verrassing kwam dat hij op Onyx viel. Er was gewoon geen touw aan vast te knopen en tussen de pijnlijke opmerkingen en de spetterende zoenen door, begreep Jester stukje bij beetje steeds minder van het mens dat zichzelf Onyx noemde en er vast en zeker van overtuigd was dat hij heel helder communiceerde. De smiecht.
          Jester humde wat als bevestiging. "Bedoel je met straks iets schrijven trouwens nu, of niet? Als het even kan wil ik de rest van m'n gave voor morgen bewaren."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Agami

          "Ik? Je denkt dat ik Onyx wel kan peilen?" ze schudde lachend haar hoofd. "Ik geloof je hoor, geen mens zoent zó iemand anders zonder dat daar gevoelens bij meespelen, maar als je gelijk hebt en Onyx heeft inderdaad zelf niets door... Het voelde heel gevaarlijk om zo luchthartig over zo'n eng iemand te praten. Gelukkig waren ze nog buiten gehoorsafstand. "Misschien kunnen we hem jaloers maken ofzo?" bedacht ze zich, ondanks dat ze geen idéé had hoe ze dat konden klaarspelen.

    [ bericht aangepast op 10 april 2020 - 12:24 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Merrin

    "Jaloers maken huh?" Had Vienna ook niet al zoiets gezegd? Dat als je degene van wie je hield zag zoenen, dat dat pijn deed. Dan je dan besefte dat je echt van iemand hield? Maar wie.. Oh! "Ik weet al iemand die daar ons bij kan helpen," zei Merrin met een grijns. Hij knipoogde even naar Adam en Agami, voor hij luchtig Onyx en Jester begroette. "Moeten we nu nog wat doen? Of is het al tijd om terug te gaan?"
          Hij tikte Adam even aan en fluisterde zacht in zijn oor. "Ik wil dan sowieso hand in hand of een arm om je schouder of wat dan ook binnen lopen. Als maar direct duidelijk is dat we gewoon weer vrienden zijn." Hij voelde de onzekerheid hem overvallen. "Want dat mag ik weer laten zien toch? Of moet ik doen alsof?"

    [ bericht aangepast op 10 april 2020 - 12:33 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    -

    [ bericht aangepast op 10 april 2020 - 12:52 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam
    ———


    Adam verslikte zich in zijn speeksel en hoestte toen hij Michiels gefluisterde woorden hoorde. 'Hand... Hand in hand?' hakkelde hij. In een razend tempo voelde hij de hitte langs zijn gezicht trekken. Had hij dat wel goed verstaan? 'Dat — dat kunnen we wel doen ja.' Er fladderde iets warms rond in zijn buik bij de gedachte dat het alleen al in Michiel opkwam om elkaars hand vast te houden. Alsof — alsof zij ook een stelletje waren. Zijn hart maakte een buiteling en hij hoopte maar dat hij niet zo erg afgeleid raakte dat hij straks tegen de muur of de deurpost aan liep. Hij schonk zijn vriend een verlegen, nerveuze glimlach en realiseerde zich dat Dezi waarschijnlijk in zijn hoofd zou gaan krijsen. Maar dat had hij er wel voor over.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Agami

    Agami had geen tijd meer om Merrin te vragen wie hij kon bedoelen, want ze waren alweer bij het stel in kwestie aangekomen.
          "Alles weer koek-en-ei nou?" vroeg Jester, met opgetrokken wenkbrauwen. Hij had zijn saxofoon weer om zijn nek hangen en keek vragend naar de twee jongens. Agami keek ook naar Merrin en Adam en dacht wel voorzichtig te kunnen knikken. Als het goed is was alles nu opgelost, toch?
          "Ik ben straks in ieder geval weer kamergenoot-loos," zei ze met een lachje. Dat was vast veilig genoeg om te zeggen.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.