• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •(studieobject) 7223 (Michiel)• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 18 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 19 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •(studieobject) 8102 (agami) •15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 19 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    •Fire • Lions • Vuur
    • Fox •Lions • Dieren veranderen.
    • Astreal • Lions • Astral projection.
    • Tony • Lions • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Lions • Dupliceren
    • Onna • Lions • Ondoordringbare huid
    •Vera • Lions • Vliegen
    •Serena • Lions• Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    • Heidi • Lions • Groene vingers.
    •8226 • Lions • Praten met dieren
    •Ednoces • Elephants • Tijd bevriezen voor 10 sec• Onna • Stella • Elephants • Licht ombuigen.
    •Vera• Elephants • Leugendetector.
    • Naamloos• Elephants • Genezing.
    • Romeo •Rhinos • Emoties manipuleren
    • Max • Rhinos • Onbekend
    • Peter • Rhinos • Onbekend
    • Azrael • Rhinos• Krachten afnemen van anderen.
    • Maaya • Rhinos • Hallucinates.
    •Melissa • Rhinos • Onbekend.
    • Goliath • Buffalos • Groei manipuleren
    • Kijo • Buffalos • Veranderen in een Oni.
    •Sarah• Buffalos • Onbekend




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:
    • Ed(noces)

    Meisjes:
    • Stella
    • Vera
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo
    • Max
    • Peter
    • Azrael

    Meisjes:
    • Maaya
    • Melissa
    Buffalo's
    Jongens:
    • Goliath

    Meisjes:
    • Kijo
    • Sarah

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 23 april 2020 - 8:23 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    Goede Goden, begon Yrla nu ook al?
          "Jongens..." zei Jester, voordat Yrla weer met nóg een kutopmerking eroverheen kon gaan. "We zijn bondgenoten nu, het Shakespeareaanse over en weer beledigen is ondertussen passé."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    ———


    Het was niet helemaal zijn bedoeling, maar hij moest toch grijnzen om Fox' opmerking. 'Toch is die Lion hier meer welkom aan tafel dan jij,' zei hij tegen Yrla. 'En dat zegt wat, want ik vind het maar een imbeciel.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna

    "Dank je. Al voelt dat een beetje vreemd om daar voor te bedanken," zei ze eerlijk. Toen de jongen naar Fersephone vroeg, keek ze hem twijfelend aan. Hoewel ze dacht dat Fire een prima gozer was, was dit misschien niet de beste timing om hem met te praten. "Ja..." zei ze aarzelend. "Maar ik weet niet zeker of je nu wel met haar kan spreken. Phone, ze..." Vienna zweeg, moest ze dit wel aan Fire vertellen? Wel, hij zou er waarschijnlijk snel genoeg achter komen. "Ze heeft voor de derde keer deze week haar gave tot het limiet gebracht en is vandaag voor de tweede keer out gegaan. Ze is ziek, goed ziek. Koorts, ze klaagde over hoofdpijn en spierpijn. Ze was niet meer dan een slappe vaatdoek, geen kracht niets." Nieuwsgierig keek ze Fire aan. "Waarom wil je haar zien?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    Onyx slaagde erin om toen zowel Yrla (op wie hij nog steeds boos was en zover Jester wist qua daden nog steeds vergeleek met Maaya) en Fox (die hij gewoon niet mocht ofzo) in één zin tegelijk te beledigen en Jester vond het toen tijd voor de elleboogstoot in Onyx' zij die hij al sinds het begin van die opmerkingen in gedachten had.
          "Yrla, je kwam voor Merrin, zei je?" vroeg hij toen aan de blonde jongen, in de hoop het gesprek weer wat op de rails te krijgen.

    [ bericht aangepast op 24 april 2020 - 16:34 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fire

    ———


    ‘Oh, wat vervelend voor haar.’ Dat meende hij – ondanks haar roddels wist hij wel dat ze het moeilijk had nu ze haar beste vriendin kwijt was. Gisteren was ze immers ook niet de vrolijkste geweest, tot hij haar wat afleiding had geboden. ‘Ze heeft roddels over me verspreid en ik wilde haar toch zeggen dat ik dat niet op prijs stel in plaats van het gewoon te negeren. Zo ga je in mijn ogen niet met elkaar om.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla

    Hij keek Jester aan alsof hij gek was. "Wel, hij begon," zei hij tegen Jester. Hij had het hierbij willen laten, voor Jester wilde hij het wel doen. Tot het moment dat Onyx eroverheen ging. Yrla liep in de richting van de tafel, zijn humeur stond op barsten en hij had geen geduld om te wachten op Merrin. Zeker niet in een kamer, waar blijkbaar het merendeel hem niet mocht. Hij negeerde Jester en keek Onyx aan. "Don't worry. Ik was ook niet van plan te blijven, ik doe niet mee aan jullie gezellige theekransje," zei hij ijskoud. Hij keek met een ruk Merrin aan die bevroor onder zijn blik. "Wij zouden gaan oefenen en dat gaan we nu doen. En ik ben niet het meest geduldige persoon." Hij ging achter Merrin zijn rolstoel staan en legde zijn arm op de leuning. Hij keek de buurman ernaast even aan en kon de opmerking niet laten.
    "Oh, ik zei nooit iets over dat je je leuter liet zien. Ik snap dat die van jou weinig beweging krijgt. Waarschijnlijk heb ik afgelopen week met de mijne al meer plezier gehad dan jij in afgelopen jaren. Just telling."

    [ bericht aangepast op 24 april 2020 - 16:59 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———


    ‘Jij bent toch degene die iets goed te maken heeft?’ vroeg Adam en hij keek opzij. Hij vond het irritant dat alles nu op Yrla zijn tijd moest. ‘Merrin vertelt het je wel als het spelletje klaar is.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna

    Ze twijfelde. Eigenlijk moest ze zich hier niet in mengen, maar Fersephone was duidelijk op een zelfdestructief pad. Zoals ze eruit had gezien, Vienna had zich zorgen gemaakt. Ze mocht dan wel geen vriendinnen zijn met Phone, maar het was wel Fayr haar zus. Dezi was nu weg, maar misschien kon ze haar een beetje helpen met een nieuwe vriend. "Wees niet te hard voor Fersephone. Ze deed het waarschijnlijk om een of andere stomme reden, zonder over de gevolgen na te denken. Althans, dat is hoe ik haar ken," zei ze schouderophalend. "Maar ik kan je nummer geven of een bericht doorgeven? Dan neemt ze wel contact met jou op."


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla

    Heel even had hij de neiging om woest naar 8175 te kijken, maar schonk hem uiteindelijk alleen een glimlachje. "Daar wou ik aan beginnen, maar prima. Ik wacht wel buiten." Hij had er bijna sarcastisch 'Zoals je het wenst, meneer' eruit geflapt, maar dat zou hem geen ene moer verder helpen. Hij liet zijn handen van de rolstoel los en stapte met handen omhoog naar achteren. "Ik wacht buiten wel op je, Merrin," zei hij zachtjes en liep de kamer weer uit.
          Buiten liep hij langs Fire en Vienna heen, ietwat verbaasd, maar ging uiteindelijk op de veranda zitten met zijn gezicht op onweer. Deed hij er een poging toe om iets te doen voor Merrin en dan dit...


    It's never gonna happen, Guys.

    Fire

    ———


    Fire kon alleen maar stomme redenen bedenken om zo’n leugen over iemand te verspreiden, maar dat zei hij maar niet. ‘Ze kan me wel een berichtje sturen als ze zich goed genoeg voelt om erover te praten,’ antwoordde hij, waarna hij zijn iNetnummer opsomde.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin

    Hij keek hoe Yrla afdroop en voelde gek genoeg medelijden voor Yrla in hem naar boven komen. Merrin had het gevoel gehad dat dit allemaal niet eerlijk was. Hij had wat moeten zeggen, maar durfde niet zo goed door de harde toon, waarop iedereen sprak en door de spanning die duidelijk in de kamer hing. Hij legde zijn kaarten op tafel. "Sorry, jongens. Maar ik kan beter achter Yrla aangaan," Hij zuchtte. "Dit is mijn schuld. Ik had met Yrla afgesproken. En ik ben nu te laat, dus..."
          Hij rolde zijn rolstoel al achteruit. Hij voelde zich verschrikkelijk schuldig, maar wat hij nu precies fout had gedaan wist hij niet.

    [ bericht aangepast op 24 april 2020 - 18:32 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———


    Adam kwam ook overeind en liep een stukje met Michiel mee zodat ze buiten gehoorafstand waren. Hij zakte toen voor zijn vriend neer.
          'Je hoeft niet gewoon maar op te draven als Yrla roept hè?' Hij legde een hand op Michiels knie. 'Voordat Yrla zei dat jullie vanmiddag gingen oefenen, hadden wij al afgesproken dat we vanmiddag samen wat zouden doen, met Agami en Fox. Yrla had ook gewoon aan je kunnen vragen wanneer het uitkwam, in plaats van het je min of meer op te dragen, en ook nu had hij je kunnen vragen hoe lang het nog ongeveer zou gaan duren in plaats van je bijna te bevelen om mee te komen terwijl wij met z'n zessen een spelletje aan het spelen zijn. Het is niet zo dat de hele wereld om Yrla draait.' Hij keek Michiel aan, maar hij wist niet zo goed hoe zijn vriend zich nu voelde. 'Als je nu wilt gaan en wil stoppen met Risken dan kan dat natuurlijk, maar doe het dan niet omdat Yrla zo ongeduldig is en jou het gevoel geeft dat je niet je eigen agenda mag indelen.'

    [ bericht aangepast op 24 april 2020 - 19:36 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna

    Ze zwaaide Fire achterna en draaide zich toen om naar Yrla die chagrijnig achter haar zat. "Waar heb jij nu weer last van?" vroeg ze met opgetrokken wenkbrauw. Yrla keek haar nors aan, maar zei geen woord. "Kom op.. Yrla. We vertelden eerder altijd alles aan elkaar." Ze zag hoe hij ongeduldig met zijn voet bewoog, al ging de beweging zo snel dat ze alleen een waas zag. Vienna ging naast hem zitten op de bank, keek hem even kort met een glimlach aan en uiteindelijk ging Yrla rechter zitten.
          "Wel, ik probeer dingen goed te maken. En dan lopen ze alleen maar te zeiken," zei hij nors. Wel, dat zei Vienna niets.
          "Dus je hebt iets verkeerd gedaan en je wilt het goed maken, maar het gaat niet zoals je wil. Is dat wat je bedoelt?" zei ze met een lachje. Yrla knikte alleen nors. Vienna legde haar hand op zijn been en de jongen leek eronder te bevriezen. "Vertel het me." Yrla keek haar even peilend aan en zuchtte toen. "Ik heb Merrin aangeboden om te helpen met zijn revalidatie, omdat ik hem een keer wat geflikt heb. Ik dacht, dan kan ik bewijzen dat het me spijt. Maar Merrin is met de anderen een spelletje aan het doen. We hadden echter afgesproken dat we na het toernooi zouden oefenen. Dus toen ik hem net ging halen, ging iedereen meteen in de zeik. Eerst al die idiote Lion die me meteen beledigt, terwijl ik niets bijzonders zei en dan Onyx eroverheen. En nu moet ik dus fucking wachten, tot Merrin klaar is. Terwijl ik al later was vanwege Phone en dit gewoon de afspraak was." Nors keek hij voor zich uit. Vienna keek hem geduldig aan, iets wat absoluut iets was wat Yrla niet had.
          "Had je ze verdiend de beledigingen?" Yrla keek haar woest aan. "Nee! ... Ja...Misschien," zei hij met een zucht. "Ik zweer je dat ik gewoon normaal binnen kwam, deed niet boos of nors of zoiets. Ik had alleen geen zin om te wachten, dus ik zei dat tegen Merrin dat hij mee moest komen." Vienna grinnikte. "Oftewel, je bent weer eens ongeduldig. Ze kunnen toch dat spel afmaken en dan komt Merrin mee? Wat is het grote probleem?" vroeg ze nieuwsgierig. Yrla keek even naar Vienna naast haar. "Op zich niets. Als Merrin had gezegd dat het nog vijf minuten duurde, had het misschien best gekund. Maar iedereen was al vijandig, zodra ik in de kamer stapte. En Merrin zei niets..." Hij voelde Vienna haar hand op zijn schouder. "Yr, als iemand je moet vergeven, dan gebeurt dat niet zomaar 1, 2, 3. Je moet geduld hebben." Yrla zei voor even niets, maar mopperde uiteindelijk. "Dat weet ik ook wel..."

    [ bericht aangepast op 24 april 2020 - 19:01 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fersephone

    "Nee, het was een onbekende Buffalo, nou goed?" zei Fersephone, terwijl ze een wenkbrauw optrok. Ze sloeg uit in een hoestbui en gebaarde Fayr ondertussen dat ze dichterbij moest komen. Ze zette haar kussen goed tegen de muur aan, waardoor ze ertegen kon zitten. Ze nam een slok van haar water en keek Fayr met een glimlach aan. "Hi sis,"

    [ bericht aangepast op 24 april 2020 - 19:27 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin

    "Ik weet het," zei hij zachtjes. "Maar ik voel me schuldig, want iedereen doet nu ineens zo lelijk tegen hem en dat is eigenlijk mijn fout. Ik durfde niet zo goed eerlijk te zijn tegenover de anderen of überhaupt iets aan Yrla vragen, want ze waren allemaal zo fel." Merrin durfde Adam niet aan te kijken, want hij vond het lastig toe te geven dat hij een fout had gemaakt. Merrin had zich al eerder beseft dat hij een dubbele afspraak had gemaakt, maar was er al in meegegaan. "En als ik heel eerlijk ben, Adam. Yrla heeft het gevraagd, voor ik vroeg of we een spelletje konden doen. Dat was ik alleen vergeten. Hij had het vanmorgen al heel netjes gevraagd bij het ontbijt, en ook echt gevraagd of we na het toernooi konden oefenen. Dus om heel eerlijk te zijn, Adam. Yrla was eerst en niet wij. Hij heeft me zelfs al tijd gegeven door het te verplaatsen na de lunch en nu zat ik ook nog eens zo lang een spelletje met jullie te doen. Dus ik snap wel dat hij een beetje ongeduldig is." Hij keek even op naar Adam. "Sorry..." zei hij zachtjes.

    [ bericht aangepast op 24 april 2020 - 19:46 ]


    It's never gonna happen, Guys.