• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •(studieobject) 7223 (Michiel)• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 18 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 19 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •(studieobject) 8102 (agami) •15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 19 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    •Fire • Lions • Vuur
    • Fox •Lions • Dieren veranderen.
    • Astreal • Lions • Astral projection.
    • Tony • Lions • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Lions • Dupliceren
    • Onna • Lions • Ondoordringbare huid
    •Vera • Lions • Vliegen
    •Serena • Lions• Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    • Heidi • Lions • Groene vingers.
    •8226 • Lions • Praten met dieren
    •Ednoces • Elephants • Tijd bevriezen voor 10 sec• Onna • Stella • Elephants • Licht ombuigen.
    •Vera• Elephants • Leugendetector.
    • Naamloos• Elephants • Genezing.
    • Romeo •Rhinos • Emoties manipuleren
    • Damon • Rhinos • Dementor
    • Peter • Rhinos • Spiderman
    • Azrael • Rhinos• Krachten afnemen van anderen.
    • Maaya • Rhinos • Hallucinates.
    •Melissa • Rhinos • Onbekend.
    • Goliath • Buffalos • Groei manipuleren
    • Kijo • Buffalos • Veranderen in een Oni.
    •Sarah• Buffalos • Onbekend




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:
    • Ed(noces)

    Meisjes:
    • Stella
    • Vera
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo
    • Max
    • Peter
    • Azrael

    Meisjes:
    • Maaya
    • Melissa
    Buffalo's
    Jongens:
    • Goliath

    Meisjes:
    • Kijo
    • Sarah

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    Lijst wacht buiten:
    Emil - Adam
    Vera - Onyx --- Speech van Merrin :P
    Onna - Nenya
    Vrijwilligers vanwege de Disneyquiz.
    Serena - Vienna
    Fox - Fersephone
    Heidi - Fayr.
    Astreal - Merrin
    Naamloze - Jester
    Fire - Yrla (Aanval Damon)

    [ bericht aangepast op 1 juni 2020 - 10:30 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna



    "Ik snap dat je daar niet over wilt praten. Maar Zebediah is gewoon een lul, en dat is nog zacht uitgedrukt. Hij is een van de grootste klootzakken die ik ken." Ze begon steeds harder te praten in haar zin. Er kwam een sidderende woede ineens opvliegen, die ze al tijden niet had gevoeld. "Ik heb er nog steeds spijt van dat ik niet een keer een tafel in zijn gezicht geboord heb." Al was ze iets veel ergers van plan. Hij had haar zo geraakt, samen met Thor dat ze in staat was geweest een mes in zijn maag te planten. Het was dat Yrla dat allemaal voorkomen had dat ze hier nog zat, dat begreep ze nu ook wel. Maar alsnog haatte ze hem van diep binnenin. Uiteindelijk schudde ze het van zich af, wetende dat ze Fox hier niet meer zou helpen.
          Ze liet hem even los, zodat ze Fox recht in zijn gezicht aan kon kijken. "Weet dat als je het nodig hebt, ik er voor je ben. En je mag zoveel praten over hem als je wilt. Hij hoort bij je toch? Ondanks dat hij er niet meer is," zei ze met een glimlach.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    Fox wist dat driekwart van de school een hekel had aan Zebediah, dus hij keek niet echt op van Vienna’s reactie. Toch wilde hij vragen of hij haar persoonlijk iets had aangedaan, maar hij wilde niet deze date verpesten door te veel aan zijn ex te denken. Zijn invloed op zijn leven was al zo groot… het mocht vanavond niet minder mooi maken. ‘Dat is lief,’ zei hij. ‘En je kan ook altijd bij mij terecht hè? Ik mag dan wel van praten houden, maar ik kan ook best luisteren.’ Hij gaf haar een knipoog.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    "Dank je," ze ze met een glimlach. Ze wist alleen niet of ze er al klaar voor was. Misschien als hij het net gevraagd had, misschien had ze iets kunnen zeggen. En misschien moest ze een keer haar eigen raad opvolgen en er meer over praten. Maar ze wilde hun date nu niet verpesten, ze wilde niet voor zijn neus in tranen uitbreken. Niet nu.
          En toch was ze blij dat ze het gevraagd had, dit had ze ergens willen weten. Maar ze wist nu ook dat hij haar genoeg vertrouwde om persoonlijke dingen te delen. Sommige dingen wilde Fox dan niet aan terugdenken, maar ook niet alles hoefde al op tafel te liggen. En omdat ze niet de zwaarte op hun date wilde leggen, Romeo had al genoeg verpest aan het begin van de avond, veranderde ze het onderwerp. "Zijn we helemaal klaar voor morgen?" vroeg ze met een kleine glimlach.
          Nu voor het eerst in de avond dacht ze trouwens weer aan Romeo en Vienna kon het niet helpen zich af te vragen of ze dat onderwerp nog door moesten lopen deze avond. Ze had er alleen niet zoveel zin in.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    ‘Ik denk het wel! De quiz is zo goed als af, we hebben hapjes… Morgen nog wat drank en ander vreten inslaan… Oh – en we moeten nog een prijs voor de kostuumwedstrijd. En eigenlijk ook nog wat sprookjesachtige versieringen.’ Hij grijnsde. ‘Misschien kunnen we iedereen bij binnenkomst in glitters onderdompelen. Heb jij nog ideeën?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    "Ik denk dat niemand het je in dank afneemt als je iedereen onderdompelt in glitters. Hebben ze zo hun best gedaan op hun kostuum, ga jij ze bestrooien met glitters! Die je sowieso over drie weken nog overal terug vindt," zei ze grinnikend. Ze aarzelde keek even door het gat naar beneden. "Misschien dat er beneden nog wat versieringen liggen? We kunnen straks of morgen wel even kijken. Er ligt genoeg hier." Ze glimlachte naar hem. "Ik vind het leuk dat we dit samen doen, Fox. Al heb jij meer gedaan door dat gedoe met Maaya. Maar mocht er ooit nog een keer een feest komen, lijkt me leuk om dat weer samen te doen." Om een of andere reden ontstond er een blos op haar wangen die ze niet zo goed kon verklaren.


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla



    "Geen plagende opmerking maken?" vroeg hij met opgetrokken wenkbrauw. Er kwam een grijns op zijn gezicht te staan. "Ah, kom op. Ik dans met de dood, die kan vast wel een opmerking hebben." Niet dat hij dat van plan was, absoluut niet. Maar hij wilde gewoon Jester jennen, zoals vanouds. Alhoewel, hij kon Onyx wel aan toch? Hij sloeg zijn armen achter zijn hoofd en liep nonchalant de kamer van Onyx in. Hij sloot de deur achter hem, negeerde de woeste blik dit hij toegezonden kreeg en ging op het bed van Jester zitten. Er hing een ijzige sfeer in de kamer, alsof Onyx letterlijk de temperatuur had laten dalen met een paar graden. "Wauw, je ziet er uit of je een moord kan plegen, wie gaat er dood?" zei hij droog met een flauwe grijns. Onyx snapte wel dat dit een grapje was, toch? Hij hoopte maar ten volle dat Onyx niet Jesters naam zou noemen, want dan zou hij zich wel degelijk zorgen maken.

    [ bericht aangepast op 25 mei 2020 - 17:52 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    Hoewel Onyx niet de moeite had genomen om overeind te komen toen Fire naar binnen was gekomen, deed hij dat nu wel en ging met zijn rug tegen de muur zitten. Hij had niet verwacht dat Yrla nog zou komen en ergens deed het hem goed en hij haatte dat. Hij had het gezelschap van een ander niet nodig. Toch was het even alsof de donkerte in zijn binnenste iets meer naar de randen kroop.
          ‘Ik broed op een gewelddadige muiterij,’ reageerde Onyx. ‘Dacht we maken er een mooie traditie van, Panther-leiders die het om en nabij een week volhouden.’

    [ bericht aangepast op 25 mei 2020 - 18:45 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fire


    Fire liet zijn blik over Jesters gezicht glijden. ‘Je ziet eruit alsof je een zware dag hebt gehad.’ Hij knikte naar de achterdeur. ‘Zullen we even op de veranda zitten?’ Hij aarzelde. ‘Ik zal het kort houden.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fox


    ‘Nou ik dacht toch wel aan een maandelijks feestje,’ zei Fox enthousiast. ‘Ik heb al ideeën voor een superheroes party en een 80’s party of een pirate party… De helft van mijn afdelingsgenoten is zo stijf dat er wel een paar feestjes voor nodig zijn voor ze zich écht durven laten zien. Hmm. Misschien moet we nog wat spelletjes bedenken voor het geval ik alleen Vera en Serena de dansvloer op krijg. Iets… ter kennismaking ofzo?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    "Klinkt gezellig. Wat moet ik ervoor doen? Een houten been aanknopen? De crew ophitsen tegen de grote leider? Al een idee wie zijn plaats in kan nemen?" Het was maar beter dat Jester hem niet hoorde op het moment, maar Yrla had het gevoel dat hij op het moment beter mee kon praten met Onyx, dan dat hij ertegenin moest gaan. "Maar goed, alle gekheid op een stokje. Je weet vast waarom ik hier ben."

    [ bericht aangepast op 25 mei 2020 - 18:53 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna



    "Zoiets als levend domino, bedoel je?" Dat was een van de weinige kenningsmakingspelletjes die ze kende. "Maar klinkt gaaf, ziet ernaar uit dat jij wilde plannen hebt. Wacht maar tot je een Panthers feestje achter de rug hebt, dan weet ik zeker dat je nog vaker wil." Vienna grijnsde. De feestjes van de Panthers waren inderdaad vaak wel leuk, iedereen deed vaak gezellig mee. Zoals die avond met het flesje draaien, en de naamavond van Nenya was vast ook leuk geworden als Maaya geen roet in het eten had gegooid.


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    ‘Ik denk dat het tijd wordt voor mijn schrikbewind.’
          Wat natuurlijk onzin was. Het werd tijd dat hij zich weer van anderen ging distantiëren, dus het laatste wat hij wilde was verantwoordelijk voor hen worden. Vanbinnen lachte hij zichzelf uit. Alsof íémand hem als leider wilde. De enige stem die hij had gehad, was van Jester en die zou dat echt niet nog een keer doen.
          Hij schudde het absurde idee van zich af en concentreerde zich weer op de reden dat Yrla hier was. Echt niet omdat hij gezellig kwam kwetsen. Hij was hier alleen omdat hij een oplossing voor Zebediah hoopte te vinden.
          ‘Wat voor plan heb je met Jester bedacht?’ wilde hij weten.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fox


    ‘Ja precies, zoiets! Maar goed – improviseren is mijn talent. Als het feestje saai dreigt te worden verzin ik wel wat.’ Hij grijnsde naar haar. ‘Misschien moeten we zo maar eens teruggaan. Vannacht hebben we allebei ook al amper geslapen, het moet toch niet gebeuren dat we morgen om negen uur al staan te knikkebollen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Yrla kon het niet laten en schoot in de lach. Onyx als leider van de Panthers, dat mocht dan wel schrikwekkend zijn voor de andere afdelingen, maar ook voor hun eigen afdeling. Yrla wist niet of het veel beter werd. Niet dat hij leider van de Panthers wilde worden, veel te zwarte taak als hij het zo aan Jester zag. En hij wilde voor geen goud in een nieuwe Jester veranderen, dat stukje lol hebben ging niemand van hem afpakken. "Dan mag ik vast wel een paar Rhino's vermoorden," zei hij daarentegen met een grijns. "Ik ben voor."
          Maar zodra Onyx over het plan begon, werd zijn blik weer serieus. "Nog niets. Jester en ik hebben gepraat, over wat er gebeurd was tussen jullie. En tussen Jes en mij." Hij wilde eerlijk hierover zijn tegenover Onyx, maar hij gaf verder niets weer over de inhoud van hun gesprek. Dat voelde weer ergens respectloos tegenover Jester. "Ik denk dat we zo nog gaan kijken naar een plan, ik heb zelf ook een vaag idee. Maar ik wilde eerst jouw idee horen. Jester wordt nu toch opgehouden door die blaaskaak van een Fire." Hij wees even met zijn duim naar de gang en kon de minachting niet van zijn gezicht weren.


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna



    "Je hebt gelijk," zei ze met een kleine glimlach. Al vond ze het best wel jammer. Op dit moment voelde ze zich nog vrij energiek, al wist ze dat zodra ze in haar kamer zou staan, dat de vermoeidheid erin zou slaan. Ze keek even op naar de sterren boven haar. Had ze het toch maar mooi gedaan. Ze was weer op deze plek teruggekomen, zonder echt aan Thor te denken. Zonder de plek te verbinden aan al het verdriet, woede en angst die er lagen. Voor het eerst in tijden had ze haar angst voor het dak weer overwonnen en was ze weer omhoog geklommen. Ergens was ze trots op zichzelf. Ondanks het feit dat Thor de laatste tijd veel in haar hoofd was, had ze nu het idee dat ze het misschien eindelijk een keer af kon gaan sluiten voor haarzelf.
          Ze schrok op uit haar gedachten, toen Fox haar naam riep. Met een kleine glimlach klom ze van het dak af en kroop achter Fox aan over de balustrade in de richting van de trap. Ze kon hier weer komen. En dat voelde prettig, dat voelde fijn. Het was niet meer zo verbonden met Thor. Dit was namelijk altijd haar plek geweest, al vanaf het begin. En ze zou het niet meer door hem laten verpesten.
          Op de terugweg hadden ze het vooral nog over het feest van de dag erna en veel te snel naar haar zin hadden ze het Panthers house weer bereikt. Ze draaide zich om naar Fox. "Bedankt Fox, voor de leuke avond." Ze was zo trots op zichzelf dat ze dit overwonnen had, dat ze een scheutje zelfvertrouwen voelde. Ze drukte een kus op Fox zijn wang, voor ze een paar stappen achteruit zette. "Slaap lekker."


    It's never gonna happen, Guys.