• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •(studieobject) 7223 (Michiel)• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 18 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 19 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •(studieobject) 8102 (agami) •15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 19 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    •Fire • Lions • Vuur
    • Fox •Lions • Dieren veranderen.
    • Astreal • Lions • Astral projection.
    • Tony • Lions • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Lions • Dupliceren
    • Onna • Lions • Ondoordringbare huid
    •Vera • Lions • Vliegen
    •Serena • Lions• Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    • Heidi • Lions • Groene vingers.
    •8226 • Lions • Praten met dieren
    •Ednoces • Elephants • Tijd bevriezen voor 10 sec• Onna • Stella • Elephants • Licht ombuigen.
    •Vera• Elephants • Leugendetector.
    • Naamloos• Elephants • Genezing.
    • Romeo •Rhinos • Emoties manipuleren
    • Damon • Rhinos • Dementor
    • Peter • Rhinos • Spiderman
    • Azrael • Rhinos• Krachten afnemen van anderen.
    • Maaya • Rhinos • Hallucinates.
    •Melissa • Rhinos • Onbekend.
    • Goliath • Buffalos • Groei manipuleren
    • Kijo • Buffalos • Veranderen in een Oni.
    •Sarah• Buffalos • Onbekend




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:
    • Ed(noces)

    Meisjes:
    • Stella
    • Vera
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo
    • Max
    • Peter
    • Azrael

    Meisjes:
    • Maaya
    • Melissa
    Buffalo's
    Jongens:
    • Goliath

    Meisjes:
    • Kijo
    • Sarah

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    Lijst wacht buiten:
    Emil - Adam
    Vera - Onyx --- Speech van Merrin :P
    Onna - Nenya
    Vrijwilligers vanwege de Disneyquiz.
    Serena - Vienna
    Fox - Fersephone
    Heidi - Fayr.
    Astreal - Merrin
    Naamloze - Jester
    Fire - Yrla (Aanval Damon)

    [ bericht aangepast op 1 juni 2020 - 10:30 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fire


    Daar dacht Fire even over na. ‘We hebben het wel geprobeerd, zijn mentale muren versterken, maar Serena is de enige met een mentale gave en die werkt heel anders. Maar het zou hem denk ik inderdaad zelfvertrouwen geven, als hij kan oefenen met jou. En het geeft mij wat rust. Al wil ik niet dat hij er iets van weet.’ Hij was even stil. ‘Is hij ook in staat om… fysiek hier te komen? Of werkt hij met een contactpersoon?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "Stevige mentale muren kan een mens altijd gebruiken. Bovendien hangen de Rhino's ons ook nog boven het hoofd, dus dat zou een reden zijn dat we gaan oefenen." Hij keek de jongen even schattend aan. "Ben ergens ook wel benieuwd hoe sterk je jouwe zijn als je me juist úit je hoofd wil houden," zei hij met een klein lachje. Toch gleed die ook weer snel van zijn gezicht af. "Fysiek hier. Ik heb 'm gezien bij de bosrand."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fire


    Fire wreef over zijn gezicht. Ook dat nog. ‘Heb je enig idee hoelang hij hier al toegang tot heeft? Hoe lang weten jullie dit alles?’ Er zat een naar gevoel in zijn maag – het gevoel dat de hele zuivering een enorme afleidingsmanoeuvre was van een heel ander gevaar. ‘Ik weet niet wie er in je netwerk zitten – en ik wil dat ook niet weten – maar als jullie erachter kunnen komen hóé hij zich hierheen transporteert dan zou dat onwijs fijn zijn. Dan kan ik Fox beter beschermen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "Ik ben de enige die het weet," herhaalde Jester zijn eerdere leugen. Hoewel Zebediah er wel doorheen zou prikken als Fire constant zou zeggen dat hij het volgende beweerd had, dus dat trucje werkte ook maar één keertje. "Het hele verhaal ken ik al een tijdje," zei hij vaag. "Probeer er nog altijd oplossingen voor te verzinnen, dus als je suggesties hebt hoor ik het graag."

    [ bericht aangepast op 26 mei 2020 - 19:24 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Romeo



    Oke, dit was het punt waar het gevaarlijk werd. Het werd erop of eronder voor hem. Hij zuchtte, leidde Fayr weer terug naar de kussens en ging daar zitten. Ietwat onzeker - dankzij haar - keek hij Fayr aan. Dit werd een van zijn grootste blufmomenten van zijn leven tot noch toe. "Zebediah," begon hij maar met de naam van zijn vriend. "Hij was de enige die me niet behandelde als anders, als een stuk vuil. Mensen om me heen hadden altijd schrik van me, door wat ik met met gave kan. Doordat ik alles kan voelen door een aanraking of dingen kan beïnvloeden. Soms kreeg ik de schuld van een woedebui van iemand, terwijl ik daar totaal geen vinger in de pap had. Niemand durfde zich ooit zo open naar me te stellen, ze maakten me zelfs belachelijk. Hij niet."
          Voor zover de waarheid. Romeo wist dat de beste leugens opgebouwd waren rondom de waarheid.
          "Zebediah was de enige die vriendelijk voor me was. Waarom weet ik niet precies. Misschien vreesde hij mijn gave, misschien zag hij een kans. En door die vriendelijkheid bestempelden mensen me al gauw als zijn vriend."
          Halve waarheid, so far, so good. "Natuurlijk wist ik wat voor persoon hij was, maar ik negeerde zijn streken vanwege het feit dat niemand anders leek te schelen hoe het met me ging. Hij was de enige en in ruil daarvoor hoefde ik af en toe hem alleen wat emoties te bezorgen, woede of verdriet."
          Eerste leugen. Natuurlijk negeerde hij ze niet, hij werd juist meegenomen in die heerlijke wereld. En die emoties hoefde hij echt niet te bezorgen, hij stond zelf met alle liefde toe te kijken. "Ik weet dat hij vast geen zuivere dingen deed met die emoties. Maar voor het eerst lieten mensen me met rust en had ik iemand die aardig was. Er was geen vuiltje aan de lucht, tot de dag dat Fox doordraaide."
          En terug naar de waarheid. Hij keek even met een glimlachje naar Fayr. "Wist je dat Fox een relatie had met Zebediah?"

    [ bericht aangepast op 26 mei 2020 - 19:08 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fayr



          Fayr luisterde kalm en gaf een geruststellend kneepje in zijn hand. "Nee," zei ze. "Wat is er gebeurd dan?"


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fire


    Fire begon een klein beetje geïrriteerd te raken van Jesters vage antwoorden. ‘Als ik vragen stel, kan ik de antwoorden hebben oké? Heb je enig idee of Zebediah hier drie weken rond loopt, of drie maanden of al een heel jaar? Als het al een jaar is, dan is de dreiging beduidend minder voor Fox. Als hij er net is, moet ik hem extra dicht bij me houden. Snap je? Zolang ik niet weet wie er in je complot zitten en wat jullie precies aan hem willen gaan doen, zit je wel veilig, maar informatie die niet nieuw is voor Zebediah zelf kun je met me delen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "Vier dagen geleden kwam ik erachter," zei Jester toen maar direct. De frustratie in Fire's stem merkte hij wel op en besloot de voorzichtigheid maar te laten varen. Ergens vond hij het wel jammer om, niet nog meer aandacht te kunnen besteden aan het wel/niet kunnen liegen (want eerlijk was eerlijk, dat was gewoon ontzettend interessant) maar hij begreep ook wel dat het voor Fire frustrerend moest zijn. Jester had van Yrla een uitgebreide uitleg gekregen en dat was al moeilijk te verwerkten geweest.
          "Ik weet niet hoelang hij al op het terrein kan. Hij een paar maanden geleden begonnen, volgens mij. Voor de Zuivering al."

    [ bericht aangepast op 26 mei 2020 - 20:09 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fire

    Fire voelde zich onrustig en begon te ijsberen. Uiteindelijk steunde hij met zijn handen op de balustrade en staarde in de verte. Hij haatte het dat hij door zijn gave niet álles kon weten en dat hij hier ook met niemand over kon praten. Hij haalde een paar keer heel diep adem, maar hij merkte dat het hout onder zijn handen begon te roken en hij trok vlug zijn handen terug. ‘Iemand heeft je erover verteld. Ik hoef niet te weten wie, maar kun je uitzoeken wanneer diegene precies benaderd is en hoe?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Romeo



    Hij had zich al tot halverwege het verhaal gered. "Fox en Zebediah hebben ongeveer een jaar gehad?" zei hij, terwijl hij na moest denken of dat nu waar was. Het was lang in ieder geval. Hij schudde zijn hoofd. En hier kwam de grote leugen.
          "Hun relatie was nogal met ups en downs, zeg maar. En dat kwam vooral door het feit dat Fox nogal jaloers is ingesteld. Op een dag kwam hij naar me toe, beweerde dat ik bij Zebediah vandaan moest blijven en dat ik hem met rust moest laten. Dat ik niet met mijn poten aan zijn vriendje moest komen. Ik wist niet waar hij het over had." Romeo haalde zijn schouders op. Deze stomme leugen kon hem trouwens misschien nog wel eens voordeling komen te staan. Hij dacht aan het meisje met de bril, die nu met de jongen met de krulletjes aan het daten was.
          "Zebediah nam het voor me op, wat uitmondde in een verschrikkelijke ruzie. Ik probeerde Fox te kalmeren met mijn gave, waardoor we een normaal gesprek zouden kunnen hebben. Maar het feit dat ik mijn gave op hem gebruikte maakte hem alleen nog maar woester. Mijn gave had per ongeluk een verkeerd effect op hem. Fox veranderde opeens in een enorme beer en viel mij en Zebediah aan. We wisten nog maar net op het nippertje te ontsnappen." Hij keek Fayr aan met de tranen aan de rand van zijn ogen, hij had eindelijk die verdrietige herinnering gevonden en even het verdriet voor zichzelf vergroot. "Later hoorden we dat Fox niet meer uit zijn berengedaante had kunnen komen. Hij was het Lions house ingegaan en had in woede gewoon zijn eigen huisgenoten aangevallen. Ik voelde me zo ontzettend schuldig, had het idee dat het allemaal mijn fout was."
          Hij schudde echter zijn hoofd en veegde ruw de net niet gevallen tranen weg. "Later bleek dat ik me nergens schuldig voor hoefde te voelen. Fox had de anderen verteld dat Zebediah en ik hem tegen de rest hadden opgestoken. Dat het in opdracht van Zebediah was geweest, dat hij zijn housegenoten had aangevallen en dat ik expres zijn woede had aangewakkerd. Ze geloofden hem natuurlijk, want Zebediah had toch al het streepje tegen van een wildeling te zijn. Hij loog, ten koste van ons." Hij keek op naar Fayr met een kleine glimlach. "Sindsdien haten de Lions me. Fire geloofde Fox natuurlijk meteen, omdat ze zo goede vrienden zijn. En iedereen weet dat Fire niet kan liegen. Hij heeft Fox waarheid voor zijn eigen waarheid aangenomen, dus iedereen denkt dat we dat ook daadwerkelijk hebben gedaan. Het was een lage streek.."
          Romeo nam Fayr haar gezicht even in zijn handen. "Ik weet dat jullie een bondgenootschap hebben met de Lions. Maar wees alsjeblieft voorzichtig in de buurt van Fox. Hij doet zich dan wel zo vrolijk voor, en hij probeert zogenaamd vriendjes te zijn met iedereen. Maar hij is gevaarlijker dan je denkt, veel gevaarlijker..."

    [ bericht aangepast op 26 mei 2020 - 20:16 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          "ik weet het al. En het antwoord maakt de boel er niet beter op. Wil je het alsnog horen?"


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fayr



    Fayr was er stil van. Ze herhaalde het verhaal in haar hoofd en probeerde het te linken aan de dingen die ze al wel geweten had. Zebediah had inderdaad nogal een reputatie en als wat Romeo vertelde waar was, was het ook niet zo gek dat iedereen de versie van Fox wel geloofd had en die van hen niet. Ze legde haar hand op de zijne en knikte.
          "Ik zal voorzichtig zijn," beloofde ze, voor de tweede keer op dezelfde dag. "Het klinkt als een heel verhaal, wat naar dat je dat hebt moeten meemaken, Romeo," zei Fayr zachtjes. "Dankjewel dat je het me verteld hebt."
          Ze had dit echt nooit achter die jongen gezocht. Achter Fox. Ze herinnerde zich nog de avond een paar nachten terug toen Adam plotseling was gaan schreeuwen en Fox haast tot moes had gemaald. Had hij toen weer zoiets gedaan? Fayr beet op haar lip. Fox had er zo geschrokken uitgezien, ze kon het zich eigenlijk niet voorstellen dat die iets kwaads in de zin had. Maar voorzichtig zijn zou ze doen. Eigenlijk was ze altijd wel voorzichtig, maar dat schoof ze even terzijde. Fox moest ze dus niet boos maken. Vienna ook niet, trouwens. Had zij niet ook gezegd dat Fox een paar keer rare dingen had gedaan?
          Maar dat was juist met iemand anders, toch? Had Vienna niet weer het idee gehad dat ze op de tweede plek had gestaan? Hoe kon dat als Fox juist zo bezitterig was? Fayr schudde de vragen uit haar hoofd. Ze zou het verhaal straks aan Fersephone vertellen, dan begreep die op zijn minst dat ze zich geen zorgen hoefde te maken over Romeo. Misschien had haar zus zelfs nog wel een tip hoe ze dit het beste tegen Vienna kon vertellen.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fire

    Fire knikte.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "Twee-en-een-halve maand geleden. Via een docent." Jester trok een gezicht. "En nu ik ervan weet dat ie in het complot zit, duikt hij toch toevallig naar op teveel plaatsen op." Even zocht hij naar woorden. "En op welke manier zijn ze benaderd, bedoel je denk ik? Iedereen hier heeft een verleden. Familie waar ze van weggerukt zijn, herinneringen die ze niet meer hebben. Daarmee worden ze omgekocht, informatie over henzelf, hun familie... Een stukje vrijheid terug, vast samen met de belofte dat als ze lang genoeg voor evil minion spelen, ze ook hun vrijheid krijgen. Dat is de reden dat ik ernaar vroeg, net." Hij keek Fire aan, die ongedurig heen en weer liep. Licht explosief, zou hij de jongen nu het beste beschrijven. Even aarzelde hij. "Helpt het juist wel of juist niet als ik zeg dat Zebediah zaterdag ook z'n lelijke kop hier weer eens gaat laten zien?"


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Romeo



    Hij zag de radartjes in haar hoofd aan het werk gaan. En hij moest voorkomen dat hij opgelucht zuchtte. Hij had het vage vermoeden dat ze hem echt geloofde! Dat kon nog wel eens van pas komen. Hij voelde aan haar hand dat er een hoop gevoelens door haar heen raasde, en op momenten als dit wenste hij bijna dat hij ook haar gedachten kon lezen. "Jij bedankt, Fayr. Ik wist dat je bijzonder was. Maar je bent een van de weinigen die tijd voor me neemt en naar me luistert." Hij streek een pluk haar achter haar oren en kriebelde met zijn vingers langs haar wang. "Je bent een van de weinigen die niet van me schrikt, die me gewoon neemt zoals ik ben. En daarom..." Ja, het h-woord. Blegh. "Daarom hou ik van je, Fayr." Het was eruit...
          "Misschien is het allemaal een beetje snel. Maar ik wist gewoon van het moment dat ik je zag dat ik het moest proberen om je de mijne te maken. En niet met behulp van mijn gave, want dan zou het niet echt zijn. Maar gewoon door je mee te vragen naar het bal en leuke dates voor je te verzinnen. Gewoon door verliefd te worden, zoals elk persoon. Je te verleiden met mijn charmes," zei hij met een lachje. Ach, hij was nu toch al de speech begonnen, nu mocht hij het wel afmaken.
          "Ik weet dat het nu misschien niet het goede moment ervoor is, na zo'n zwaar gesprek. Of misschien is het juist daardoor het goede moment. Maar ik kan ook hebberig zijn op het moment en wil je niet meer kwijt aan een ander. Dus Fayr," Hij boog iets voorover, en nam haar hand in de zijne. "Wil je mijn vriendinnetje zijn?"


    It's never gonna happen, Guys.