• EXPERIUM - THE PREQUEL

    Voordat de Zuivering begon, speelden er heel andere verhalen...



    LIONS
    ⚜️
    Fire Vuur
    Fox Dieren veranderen
    Astreal Astral projection
    Tony Onzichtbaar in het donker
    Emil Duplicatie
    ~
    Onna Ondoordringbare huid
    Vera Vliegen
    Serena Stembeheersing
    Heidi Groene vingers
    8226 Praten met dieren

    Buffalo's
    ⚜️
    Ednoces Tijd bevriezen voor 10 sec
    Dalit Immuniteit voor gaven
    Goliath Ant-man
    Rai Electriciteit
    8034 Gevarensonar
    ~
    Sarah Onbekend
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]

    Rhino's
    ⚜️
    Romeo Emoties manipuleren
    Damon Dementor
    Peter Spiderman
    Azrael Krachten afnemen en aanvullen.
    Darian Objecten materialiseren
    ~
    Maaya Hallucinates.
    Melissa [Onbekend]
    Alice Spiegelloper
    Medusa Verstenen onder haar blik
    Naamloze Gedachtenlezen

    Elephants
    ⚜️
    [Onbekend] [Onbekend]
    Vision Met zintuigen spelen
    Nish Aanwezigheid verbergen
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]
    ~
    Kijo Veranderen in een Oni.
    Stella Licht ombuigen.
    Vera Leugendetector.
    Helene Genezing.
    [Onbekend] [Onbekend]



    Oud-studenten
    Conway Lion [Onbekend]
    Raz Lion [Onbekend]
    Ylva Lion [Onbekend]
    Tuuli Lion Wind
    Kris Buffalo Edelstenen manipulatie
    Safira Buffalo Drakengedaante
    Zebediah Rhino Manipulatie
    Thor Rhino Sterk
    Moacir Rhino [Onbekend]
    Adrasteia Rhino Via bloed gave overnemen
    Ryan Panther [Onbekend]

                     
    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^

    ~
    Rollentopic

    ~
    Tijdlijn
    ✧ (2009) - Aankomst 1 (Zebediah)
    ✧ (November 2011) - Aankomst 861 (Fire)
    ✧ (Februari 2012) - Aankomst Romeo
    ✧ (2012) - Aankomst 1694 (Onyx)
    ✧ (2012) - Aankomst 1695 (Maaya)
    ✧ (Juni 2013) - Aankomst 2194 (Fox)
    ✧ (Mei 2015) - Aankomst 4184 (Jester)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4585 (Dezi)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4965 (Vienna)
    ✧ (September 2015) - Aankomst 5666 en 5667 (Fersephone en Fayr)
    ✧ (September 2016) - Aankomst 6445 (Yrla)
    ✧ (Augustus 2019) - Aankomst 7223 (Merrin)
    ✧ (Juli 2020) - Aankomst 8102 (Nenya)
    ✧ (Augustus 2020) - Aankomst 8175 (Adam)


    [ bericht aangepast op 12 juli 2020 - 14:50 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    November 2016


    Nish


    De pijn gierde door zijn borstkas en hoewel het in zijn ogen te zien moest zijn, weigerde Nish eraan toe te geven. Hij was blij dat Yrla er een grapje van kon maken – dat zou hij zelf ook hebben gedaan. ‘Met jouw reflexen is in elk geval niks mis,’ zei hij met een scheve grijns. ‘En je bent best een lekkere landing.’
          Het was wel heel cliché om zijn lippen op die van Yrla te drukken, nu die zo onder hem lag, maar het voelde alsof er een dolk vlak boven zijn middenrif zat en heel chill zoenen was dat waarschijnlijk ook niet. Met een grom liet hij zich van Yrla afglijden terwijl hij zijn ademhaling vlak probeerde te houden. Hij wreef voorzichtig over de beurse plaats, half verwachtend dat er een stuk rib uit stak, maar dat was gelukkig niet zo.
          ‘Nou, tot zo ver ons uitstapje, vrees ik.’
          Van het idee dat hij kruipend door de kristallen buis door het krachtveld moest gaan én daarna nog een pokkeneind naar huis moest lopen, werd hij al licht in zijn hoofd.


    Every villain is a hero in his own mind.

    November 2016

    Yrla


    "Geef me tien minuten." Hij was al zo vaak gevallen met zijn gave, de pijn was niet echt verrassend meer. Hij merkte dat hij steeds sneller ook weer herstelde, hoe vaker hij viel. Al lag het ook een beetje aan de verwonding die hij opgelopen was. Vooral breuken waren kut, want die genazen soms zo snel dat het verkeerd aan elkaar groeide. Bij gewone pijn voelde het altijd een beetje gek, alsof de scherpe pijn langzaam uitdoofde. "Misschien vijf."
          Yrla legde grijnzend zijn armen onder zijn hoofd en keek naar het bladerdak boven hem. Het had hem een soort vreemde rush gegeven, het feit dat hij zo in de bres gesprongen was. Dat hij zijn gave gebruikt had om een wezen te slim af te zijn. Hij keek even opzij naar Nish en een bezorgde blik gleed over zijn gezicht. "Gaat het wel?"


    It's never gonna happen, Guys.

    November 2016


    Nish


    ‘Ik heb denk ik één of meer ribben gekneusd. Of gebroken.’ Hij staarde omhoog, naar de donkere lucht. ‘Teruglopen klinkt als een ware martelgang, maar veel keuze heb ik niet.’ Hij glimlachte vluchtig naar de jongere jongen. ‘Ik overleef het wel.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    November 2016

    Yrla


    Yrla verschoof even met zijn rug, voelde iets kraken en kwam toen opgelucht weer overeind. De pijn was als sneeuw voor de zon verdwenen. Hij bewoog even met zijn rug, maar het zat op zich allemaal weer lekker. De jongen draaide op zijn zij en zette zijn arm onder zijn hoofd, zo kon hij neerkijken op het gepijnigde gezicht van Nish. "Ik breng je wel netjes thuis hoor. Of naar de ziekenzaal als je dat liever hebt." Hij glimlachte even naar de jongen.


    It's never gonna happen, Guys.

    November 2016


    Nish


    Nish trok een mondhoek op. ‘Wat een service.’
          Hij klemde zijn kiezen op elkaar en kneep zijn ogen stijf dicht terwijl hij opstond. Toch kon hij niet voorkomen dat hij een grommende kreet slaakte. Toen hij eenmaal stond en op zijn ademhaling lette, ging het redelijk.
          ‘Oké, let’s go.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    November 2016

    Yrla


    Yrla dook onder de arm van Nish heen en sloeg zijn arm zo om zijn eigen schouder heen. "Ik weet niet of het helpt, maar je kan op mij leunen," zei hij zachtjes. Hij voelde zich toch wel lichtelijk schuldig, aangezien hij met die weddenschap was gekomen.


    It's never gonna happen, Guys.

    November 2016


    Nish


    In wezen deed deze houding alleen maar meer pijn, maar hij hield zich groot en vond het wel een mooi excuus om tegen Yrla aan te leunen. Hij hoopte vooral dat hij rondom het hek straks nog voldoende concentratie zou hebben om hen onzichtbaar te laten worden. Ook nog eens betrapt worden zou wel helemaal een domper op dit uitje zijn.
          Uiteindelijk hielp Yrla hem helemaal naar de ziekenboeg toe.
          ‘De volgende keer nemen we het op,’ zei Nish met een halve grijns. ‘De Experium-versie van Jackass.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    December 2016


    Nish


    ‘En, neem je je pup vanavond weer mee?’
          Kris grijnsde naar hem en gaf hem een plagerig duwtje met zijn voet. Ze zaten op een hoog muurtje van een gebouw dat niet zo lang geleden was afgebrand. Er hing nog steeds een rokerige lucht. Waarom Experium de restanten nog niet had weggehaald, wist hij niet. Al had het wat lugubers. Dat paste wel weer bij de school.
          Nish rolde met zijn ogen. ‘Moet je horen wie het zegt. Het verbaast me dat je nog geen halsband voor Fox hebt gekocht.’
          ‘Dat denk jij. Op de juiste gelegenheden draagt hij hem vol trots.’
          Gal kroop zijn keel in.
          ‘Nee maar serieus…’ Kris’ uitdrukking veranderde, werd inderdaad serieus. ‘Hij is net vijftien. Vind je hem niet… een beetje jong?’
          Nish snoof. ‘Jouw speeltje is net een twaalfjarige. Een geestelijke gehandic-‘
          Voor hij de zin kon afmaken, greep Kris hem bij zijn haren en rukte zijn hoofd met zoveel kracht naar achteren dat hij iets voelde knakken. Nish schreeuwde van schrik. Kris' ogen waren pikzwart.
          ‘Praat niet zo over hem of ik breek je fucking nek.’
          Er ging een rilling langs zijn rug. Niettemin zorgde zijn gezicht zo dicht bij dat van hem ervoor dat hij sneller ging ademen. Hij kon Kris’ ademhaling op zijn lippen voelen. Deed hij dat expres? Terwijl hij in die onstuimige ogen staarde en zijn borst hevig op en neer ging, voelde hij hoe krap het werd in zijn broek. Hij wilde dat Kris zijn hand daar weer in liet glijden, wilde zijn vingers eromheen voelen. Het was al zolang geleden, maar hij kon het nog helder voor zich zien, kon ieder gevoel zo omhooghalen. Zijn blik rustte op zijn lippen, op het kleine zilveren bolletje eronder. Jaloezie kronkelde door hem heen bij de gedachte dat Fox dat koude stukje metaal overal op zijn lichaam kon voelen, iedere dag opnieuw.
          Zijn lippen tintelden, hij wilde ze zó graag tegen die van Kris drukken, verdergaan waar ze tweeënhalf jaar geleden zo plots mee gestopt waren… Maar toen hij weer in Kris’ ogen keek, zag hij niet de twinkeling. Zijn ogen waren kil, niet langer warm, niet gevuld met een opgewonden spanning.
          Hij wendde zijn blik af en haalde diep adem. ‘Sorry,’ mompelde hij, al meende hij er geen barst van. Maar het was stom – hij wist dat hij beter zijn mond kon houden over Fox. Ze hadden er al zó vaak ruzie over gehad, maar zulke opmerkingen flapten er soms gewoon uit.
          Kris zuchtte. ‘Vind je hem leuk?’ vroeg hij uiteindelijk.
          Nish haalde zijn schouders op. Leuk op zich wel ja. Maar niet… Hij onderdrukte een zucht. Niet zo leuk als jou.
          ‘Ik denk het,’ zei hij toen toch. Hij was dan misschien niet verliefd, maar het was wel de eerste keer sinds Kris dat hij wel íéts voelde. Iets wat verderging dan een fysiek verlangen alleen, want Yrla had verder nog niet echt laten blijken dat hij wat voor hem voelde. En toch verveelde de jongen hem niet. ‘Misschien is hij jong, ja. Maar hij is wel volwassen voor zijn leeftijd. En hij heeft mijn leven gered,’ voegde hij met een scheef grijnsje aan toe. ‘Hij is echt wel meer dan een groentje die net z’n naam heeft gehaald.’
          Kris keek hem peinzend aan, toen haalde hij zijn schouders op en trok een pakje sigaretten uit zijn broekzak. ‘Nou – ga ervoor, zou ik zeggen.’ Hij trok een mondhoek op. ‘Er is in elk geval iemand die niet kan wachten om te dubbeldaten.’
          Dubbeldaten. Tenzij hij Fox ergens in een gat mocht dumpen en dat dichtgooien, zag hij dat echt niet gebeuren. En het idee dat zijn vriend hem aanmoedigde, vond hij bij nader inzien nog vervelender dan dat hij over zijn leeftijd ging lopen zaniken.
          ‘Zolang die poedel van jou de date maar niet gaat organiseren,’ bromde hij.
          Kris nam grinnikend een hijs van zijn sigaret. ‘Oh, je weet niet wat je mist, gast.’
          Nope. En dat wilde hij zo houden.

    [ bericht aangepast op 28 aug 2020 - 23:11 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    December 2016


    Nish


    Van sommigen avonden wenste je dat ze nooit zouden eindigen. Dit was zo’n avond. Even voelde het als vroeger, als zijn eerste jaar, toen er nog niemand tussen Kris en hem in stond. Fox was vandaag ziek thuis gebleven en Kris was gelukkig wel gekomen. Omdat Nish zich zo lang buitengesloten had gevoeld wanneer Kris en Fox samen waren, betrok hij Kris wel in alles en het leek Yrla allemaal niet veel uit te maken. Ze deden verscheidene drankspelletjes totdat ze allemaal flink aangeschoten waren. Na een rondje Truth or Dare had Kris de Panther erop uitgestuurd om drie nummers van knappe medeleerlingen te vragen en Nish volgde hem met zijn ogen van een afstandje.
          ‘Vroeger deden we dit elke week,’ zei Nish toen ze allebei een shotje achterover sloegen. Hij zocht de ogen van zijn vriend, zoekend naar hetzelfde verlangen als toen. Niet meer helemaal stabiel meer, leunde hij tegen Kris aan. Hete bubbels stegen vanuit zijn buik op toen Kris een arm om hem heen sloeg om hem staande te houden. ‘Zie je? Feestjes zijn ook leuk zonder Fox. Gewoon – jij en ik.’ Hij sloeg nu ook een arm om Kris heen en haalde gespannen adem. ‘Ik wil zoenen.’
          Kris grinnikte. ‘Ik zou het er gewoon op wagen. Hij is wel een beetje gespannen rondom je. Hij doet dan wel niet zo kneuzig als Fox vroeger, maar erg op zijn gemak voelt ie zich ook niet en hij mag je duidelijk wel.’
          Het kostte hem een paar tellen voor hij doorhad dat zijn vriend over Yrla sprak. Niet over zichzelf. Zijn kaak verstrakte iets. Zou het Kris écht niets doen als hij met een ander stond te zoenen? Misschien dat de herinneringen dan terug zouden komen, dat hij jaloers werd, dat hij eindelijk besefte dat Nish óók iets bij hem losmaakte. Het kón gewoon niet dat al die gevoelens helemaal weg waren!
          Als Yrla straks terug was, zou hij het er inderdaad op wagen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    December 2016

    Yrla



    Vol goede moed was hij met de Dare van Kris aan de slag gegaan. Het eerste meisje wat hij probeerde haar nummer te vragen, had hem met opgetrokken wenkbrauw aangekeken, omdat hij lichtelijk stond te stamelen. Teleurgesteld keek hij haar achterna, maar hij had al gauw zichzelf weer bij elkaar geraapt. Bij twee meiden had hij het voor elkaar gekregen om een nummer te scoren. Hij had zich afgevraagd hoe Nish het gedaan zou hebben en hij had bij beide meiden een gewaagd compliment gegeven in ruil voor hun nummer. Hij voelde een blijde schok door zijn maag razen toen het lukte een nummer te krijgen. Het streelde zijn ego lichtelijk, waardoor er een grote grijns op zijn gezicht kwam te staan.
          Nu moest hij nog een laatste. Hij keek even de ruimte door en zijn oog viel op een meisje dat niet veel ouder dan hem kon zijn. Ze had prachtige bruine krullen, was ontzettend slank en gelukkig niet een van de kleinsten. Hij had net besloten dat dat meisje het ging worden, toen ze met een paar prachtige blauwe ogen zijn kant op keek. Normaal zou hij wegflitsen, Yrla was nog niet helemaal thuis in dit flirt gedoe, al had Nish hem de afgelopen maanden behoorlijk wat bijgeleerd. Maar de drank achter zijn kiezen gaf hem moed en hij stapte op het meisje af. Hij sloeg een arm om haar schouder heen, waardoor ze verstoord op keek. "Sorry," verontschuldigde hij zich, terwijl hij het meisje weg trok bij een aantal anderen. "Maar ik heb zojuist een Dare gekregen om het nummer van de knapste leerlingen van dit feestje te verzamelen. En jij mag daar absoluut niet aan ontbreken. Je bent by far de meest prachtige persoon op dit hele feestje. Dus mag ik je nummer?" Yrla viste onhandig zijn iNet uit zijn zak en stak hem het meisje voor. Het meisje keek hem met opgetrokken wenkbrauw recht in zijn ogen aan, waardoor hij even verdwaalde in het blauw. "Je ogen zijn als de zon schittert op het water. Pareltjes."
          Yrla schudde die opmerking van zich af. Dat was vreemd om te zeggen, maar de alcohol zorgde ervoor dat hij minder helder nadacht over wat hij precies zei. Het meisje echter moest erom grinniken en opeens had hij zijn derde nummer te pakken. Yrla grijnsde, boog voor het meisje, pakte haar hand en drukte een lichte kus op haar handpalm. "Dank u vriendelijk," zei hij zachtjes. Met een grijns op zijn gezicht draaide hij van haar weg en keerde terug naar Nish, die gearmd met Kris op hem stond te wachten. Hij zwaaide met zijn telefoon in zijn handen naar beiden jongens. "Ik heb ze," zei hij met een grijns.
          Yrla keek even naar de nummers in zijn telefoon. Dat laatste nummer ging hij onthouden. Misschien kon hij er wel iets van maken, zoals Nish altijd zei! Hij stompte tegen Nish zijn arm aan. "Geleerd van de beste," zei hij met een grijns. Hij stopte zijn iNet in zijn broekzak en keek naar de jongens. "Oké, wie is nu ook alweer?"

    [ bericht aangepast op 29 aug 2020 - 19:06 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    December 2016

    Kris



    ‘Heb je nou allemaal meisjes gevraagd?’ vroeg Kris plagerig. ‘Ik weet iemand die daar best teleurgesteld over is.’ Hij gaf de jongen een knipoog, zich afvragend of hij toch niet op vrouwen viel. Of vond hij op jongens afstappen eng? Hij zou niet de eerste zijn.
          Kris gunde Nish een leuke vriend. Yrla was dan wel een paar jaar jonger, maar het was inderdaad niet echt te merken. Bovendien vergat hij nog weleens dat Nish ook twee jaar jonger was dan hij, waardoor het leeftijdsverschil groter leek dan hij daadwerkelijk was.
          ‘En jij bent aan de beurt,’ zei hij tegen Yrla. Al was hij van plan om de twee straks alleen te laten, zodat er eventueel wat tussen ze kon gebeuren.


    Every villain is a hero in his own mind.

    December 2016

    Yrla



    Was er iets mis met het feit dat hij alleen meisjes gevraagd had? Hij besloot er maar een draai aan te geven. "Wel, de drie knapste heren staan hier toch? En aangezien ik Nish nummer al heb, mijn eigen uit mijn hoofd ken en de jouwe vragen vast vals spelen is, heb ik het niet gevraagd." Hij grijnsde breed naar de jongens. "Maar je mag best je nummer in mijn iNet zetten hoor, Kris." Hij knipoogde naar de jongen die hij steeds aardiger begon te vinden. Hij kon af en toe wat bot zijn en soms nog vreemder dan Nish. Maar hij was ook grappig. Hij vond het best oké om vaker met hen op te trekken. "Oké Nish, volgende is voor jou. Truth of dare." Yrla dook over de bar heen en trok nog een biertje voor zichzelf open. Dit feestje was misschien nog wel geslaagder dan de vorige.


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish

    'Hmm doe mij maar een dare. Je weet dat je me sowieso altijd alles kan vragen.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    December 2016

    Yrla



    Hij keek even naar Nish en begon toen te grijnzen. Hij wilde echt iets kuts doen, gewoon om te kijken hoe Nish zou reageren en of hij dat zou doen. Nish had hem vaak genoeg gepusht, eens zien of hij het ook andersom kon. "Gedraag je de komende vijf minuten als Kris huisdier," zei hij grijnzend.


    It's never gonna happen, Guys.

    December 2016


    Nish


    ‘W-wat?’ stamelde Nish.
          Kris verstevigde zijn greep om hem heen, boog zich naar hem toe en fluisterde: ‘Ik kan Fox’ halsband wel voor je halen?’ Hij grinnikte en gaf hem plagend een kus op zijn wang.
          Nish voelde de hitte naar zijn wangen trekken. Nooit voelde hij zich onzeker, maar nu wist hij niet wat hij moest zeggen of doen en zijn benen voelden als pudding. Zijn lichaam gloeide en hij keek zijn vriend aan. Die kus – dat betekende iets toch? Of hoorde dat bij het zogenaamde spelletje? Verward keek hij Yrla aan.
          ‘Wat moet ik doen dan?’

    [ bericht aangepast op 30 aug 2020 - 11:55 ]


    Every villain is a hero in his own mind.