• EXPERIUM - THE PREQUEL

    Voordat de Zuivering begon, speelden er heel andere verhalen...



    LIONS
    ⚜️
    Fire Vuur
    Fox Dieren veranderen
    Astreal Astral projection
    Tony Onzichtbaar in het donker
    Emil Duplicatie
    ~
    Onna Ondoordringbare huid
    Vera Vliegen
    Serena Stembeheersing
    Heidi Groene vingers
    8226 Praten met dieren

    Buffalo's
    ⚜️
    Ednoces Tijd bevriezen voor 10 sec
    Dalit Immuniteit voor gaven
    Goliath Ant-man
    Rai Electriciteit
    8034 Gevarensonar
    ~
    Sarah Onbekend
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]

    Rhino's
    ⚜️
    Romeo Emoties manipuleren
    Damon Dementor
    Peter Spiderman
    Azrael Krachten afnemen en aanvullen.
    Darian Objecten materialiseren
    ~
    Maaya Hallucinates.
    Melissa [Onbekend]
    Alice Spiegelloper
    Medusa Verstenen onder haar blik
    Naamloze Gedachtenlezen

    Elephants
    ⚜️
    [Onbekend] [Onbekend]
    Vision Met zintuigen spelen
    Nish Aanwezigheid verbergen
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]
    ~
    Kijo Veranderen in een Oni.
    Stella Licht ombuigen.
    Vera Leugendetector.
    Helene Genezing.
    [Onbekend] [Onbekend]



    Oud-studenten
    Conway Lion [Onbekend]
    Raz Lion [Onbekend]
    Ylva Lion [Onbekend]
    Tuuli Lion Wind
    Kris Buffalo Edelstenen manipulatie
    Safira Buffalo Drakengedaante
    Zebediah Rhino Manipulatie
    Thor Rhino Sterk
    Moacir Rhino [Onbekend]
    Adrasteia Rhino Via bloed gave overnemen
    Ryan Panther [Onbekend]

                     
    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^

    ~
    Rollentopic

    ~
    Tijdlijn
    ✧ (2009) - Aankomst 1 (Zebediah)
    ✧ (November 2011) - Aankomst 861 (Fire)
    ✧ (Februari 2012) - Aankomst Romeo
    ✧ (2012) - Aankomst 1694 (Onyx)
    ✧ (2012) - Aankomst 1695 (Maaya)
    ✧ (Juni 2013) - Aankomst 2194 (Fox)
    ✧ (Mei 2015) - Aankomst 4184 (Jester)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4585 (Dezi)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4965 (Vienna)
    ✧ (September 2015) - Aankomst 5666 en 5667 (Fersephone en Fayr)
    ✧ (September 2016) - Aankomst 6445 (Yrla)
    ✧ (Augustus 2019) - Aankomst 7223 (Merrin)
    ✧ (Juli 2020) - Aankomst 8102 (Nenya)
    ✧ (Augustus 2020) - Aankomst 8175 (Adam)


    [ bericht aangepast op 12 juli 2020 - 14:50 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    November 2016


    Nish


    Nish pakte Yrla’s hand weer vast en liep bij het gebouw weg. Pas toen ze door de geluidskoepel waren, liet hij zichzelf en Yrla onzichtbaar worden. In een rustig tempo liepen ze naar de campus van de Panthers toe.
          ‘Is je eerste echte feestje bevallen?’ vroeg Nish.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla


    November 2016

    "Het was geweldig!" zei hij enthousiast. Ergens wilde hij het dolgraag aan Jester vertellen, maar hij begreep ook dat het eigenlijk de bedoeling was dat dit geheim bleef. Daarentegen, Vienna wist dit wel! Dus hij had een partner waarmee hij kon sparren! "Ik zal in ieder geval heerlijk dromen vannacht," zei hij grinnikend. "En jou avond?"


    It's never gonna happen, Guys.

    November 2016


    Nish


    ‘Goed zo. Ik ben blij dat je ik je heb meegevraagd, je was goed gezelschap.’ Hij liet zijn onzichtbaarheid gaan toen ze bij de campus waren aangekomen. Zijn vingers liet hij tergend langzaam uit die van Yrla glijden. Hij had zin om zich weer onzichtbaar te maken en lichtjes zijn lippen tegen die van de jongen te drukken, maar iets gaf hem het gevoel dat hij het daarmee misschien alsnog verpestte. Misschien de volgende keer.


    Every villain is a hero in his own mind.

    November 2016


    Nish


    Het was zo’n twee weken geleden dat hij Yrla had gesproken. Het was geen onwil om de jongen op te zoeken, hij had flink op z’n flikker gekregen omdat hij te veel lessen had gemist en moest die opeens allemaal inhalen. Over twee weken was er pas weer een feest, maar hij vond het lame om hem dan mee te vragen zonder elkaar in de tussentijd te hebben gesproken. Toevallig kwam hij op een donderdagmiddag Yrla na de lessen op de gang tegen. De jongen had hem nog niet gezien, dus Nish liet zichzelf verdwijnen en ging naast Yrla lopen, die in gesprek was met zijn roodharige vriend. Op het moment dat die even afgeleid raakte door een andere jongen, greep hij Yrla bij zijn pols, trok hem opzij en duwde hem met een plagerige grijns tegen de muur aan.
          ‘Heb je vanmiddag zin in wat spannends?’ fluisterde hij in zijn oor.


    Every villain is a hero in his own mind.

    November 2016

    Yrla


    In eerste instantie schrok hij. Daarna werd hem de adem ontnomen , omdat hij tegen de muur aangedrukt werd. Hij zag echter niemand, voelde alleen een hand tegen zijn borst aandrukken. Pas toen hij de stem in zijn oren hoorde, had hij door dat het Nish was.
          "Zoals?" vroeg hij zachtjes. Hij slikte een brok in zijn keel weg. Nish had twee weken niets van zich laten horen en Yrla was er onderhand al vanuit gegaan dat de jongen geen interesse meer in hem had, dat het leuk was geweest voor een avondje. Hij was echter nog niet vergeten hoe ongemakkelijk hij zich soms gevoeld had bij Nish in de buurt. Dat ongemak zat hem er nu vooral in het feit dat hij Nish niet kon zien. Toch wist Yrla zijn mondhoek op te trekken in een kleine grijns.


    It's never gonna happen, Guys.

    November 2016


    Nish


    'Dat is nog een geheimpje. Ik beloof je dat niemand van je klasgenoten er ooit geweest is. En het is obviously de bedoeling dat dat zo blijft.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    November 2016

    Yrla


    Yrla knikte. Heel even blikte hij naar Jester, maar die was gewoon doorgelopen zonder dat hij merkte dat Yrla was afgehaakt. "Goed, waar zien we elkaar?"


    It's never gonna happen, Guys.

    November 2016


    Nish


    'Als we er zijn.' Hij legde een hand tegen Yrla's onderarm zodat zijn gave erin trok en hij ook verdween. 'Je hebt nu vast niets beters te doen.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    November 2016

    Yrla


    Eigenlijk had hij even 'doei' willen zeggen tegen Jester, die zich nu waarschijnlijk wel afvroeg waar hij gebleven was. Het tintelende gevoel in zijn lichaam leidde hem echter af, net als het feit dat Nish voor zijn gevoel nog altijd dicht op hem stond. "Ik heb nog niets," zei hij, toch nieuwsgierig waar Nish hem mee naar toe zou nemen.


    It's never gonna happen, Guys.

    November 2016


    Nish


    Nish nam Yrla mee naar het bos. Toen hij hier net op school zat, ging hij daar vaak met Kris naartoe. Tegenwoordig drentelde Fox altijd achter hem aan en had Nish daar niet zo veel zin in, dus het was al een tijd geleden dat hij via de onzichtbare ladder over het hek was geklommen. Omdat hij Yrla moest loslaten zodat hij omhoog kon klimmen, keek hij eerst om zich heen om zeker te weten dat er niemand was die hem zag. Toen dat inderdaad zo was, bracht hij Yrla’s hand naar de eerste sport. ‘Aan de andere kant is geen ladder, dus je moet je laten zakken. Of springen.’

    [ bericht aangepast op 18 aug 2020 - 12:55 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    November 2016

    Yrla


    Hij knikte, maar klom toch een beetje wiebelig via de ladder over het hek heen. Elke keer leek het alsof hij in de lucht moest grijpen om de volgende sport te vinden. Toen hij eenmaal boven was, sprong hij met een opgeluchte zucht van het hek af en wachtte op het moment dat Nish er ook overheen kwam. Hij zag Nish echter nog nergens.


    It's never gonna happen, Guys.

    November 2016


    Nish


    ‘We kunnen beter nog even onzichtbaar blijven,’ zei Nish en hij pakte Yrla’s hand weer vast. Misschien was het niet écht nodig, maar eigenlijk kwam hij hier nooit zonder zijn gave te gebruiken. Als hij dat voordeel toch had, voelde het stompzinnig om daar geen gebruik van te maken.
          Het was best een stuk lopen. Ze praatten niet aan een stuk door, maar spraken wel over hoe de afgelopen weken waren geweest, over hun gaven en wat Yrla’s indruk was van dit hele experiment. Niet heel diepgaand, maar ze waren ook niet snel uitgepraat. Er was zeker wel bijna een uur verstreken toen ze bij een brede rivier kwamen.
          ‘Experium heeft ook experimenten gedaan met dieren, wist je dat? DNA gemixt – dat soort shit. Ze leven allemaal aan de andere kant van de rivier.’ Hij trok een mondhoek op. ‘Wil je erheen? Het is echt wel gevaarlijk – maar met jouw supersnelheid moet je je toch prima kunnen redden. Er lopen echt wel bizarre schepsels rond.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Maart 2013

    Onyx


    Een paar minuten voor één kwam Onyx bij het theater aan. Kris was er al. Hoe Onyx hem moest begroeten wist hij niet zo goed, hij schoof één hand in zijn broekzak en gaf een knikje. Om middernacht uit zijn campus sneaken was niet echt iets nieuws, maar het was wel voor het eerst dat hij dat met Kris deed. Het was op een vreemde manier spannend. Tegen Maaya had hij dan ook niets gezegd. Als zij wat voor hem verborgen hield, mocht hij dat ook.
          ‘Ah, je bent er.’ Kris knikte de andere kant op. ‘Kom, dat theater kennen we nou zo onderhand wel.’
          Onyx versnelde zijn pas zodat hij naast de jongen liep. Als eerste dwaalde zijn blik af naar Kris’ ogen – vandaag waren ze felgeel, als die van een uil. Hij kon zijn blik er maar moeilijk van afhouden, zo onnatuurlijk zag het eruit.
          Ze zeiden niet veel tegen elkaar terwijl ze in de richting van het bos liepen. Daar waren wachttorens en al snel sloeg Kris af naar links, richting het meer. Daar ging hij hem voor tussen de struiken door, tot er een open plaats was van zo’n vijfentwintig vierkante meter. In het midden stond een kristallen toren. Het maanlicht toonde verscheidene kleuren en sommige stukken fluoresceerden zelfs.
          Onyx floot. ‘Wauw dude. Hoelang staat dit er al?’
          ‘Een paar uur,’ grijnsde Kris. ‘Speciaal voor jou gemaakt.’ Hij gaf hem een knipoog.
          Onyx kreeg het warm. Misschien had hij zijn vest toch wel thuis kunnen laten, hij was niet echt een koukleum.
          ‘Een beetje uitslover ben je wel dan,’ grijnsde Onyx. Hij liet zijn hand langs het gladde steen glijden.
          ‘Als je dat nu al zegt.’ Plots greep Kris hem bij zijn pols. Een vreemd gevoel trok door zijn arm, hij wilde hem wegtrekken maar Kris’ greep was ferm. Onyx draaide zijn hoofd opzij. Ze keken elkaar aan en Onyx merkte dat hij zijn adem inhield. Waarom wist hij niet. Waarom Kris hem in vredesnaam bij zijn pols vasthield wist hij ook niet – totdat ze opeens opstegen. Een kristallen pilaar tilde hen omhoog.
          Kris schoot in de lach. ‘Je kop was echt goud waard. Ik dacht, ik probeer eens een lift.’
          De pilaar stopte voor een platform boven op de toren. Kris stapte op de doorzichtige ondergrond en plofte neer op een stapel kussens. Onyx vond het hele gebeuren nog steeds een beetje ongemakkelijk, al kon hij echt niet bedenken waarom. Hij zakte naast Kris neer en zakte gelijk een stukje weg. Vanaf hier kon hij het bos zien, waaruit af en toe de roep van een of ander beest klonk. Verder dan het bos kon hij niet zien – en ook in alle andere richtingen kon hij niet zien wat er buiten het terrein was.
          Naast hem stak Kris een sigaret op. Na een paar trekjes stak hij hem naar Onyx uit, die zich afvroeg of hij er niet meer had. Hij zei er maar niets van en nam zelf ook een hijs voor hij hem weer teruggaf. Vanuit zijn ooghoeken nam hij Kris in zich op. Iets leek vandaag anders aan hem – net als hij zich ook een beetje vreemd voelde. Was dit een slecht idee geweest? Kris draaide opeens zijn hoofd opzij alsof hij Onyx had zien kijken en in een reflex draaide Onyx zijn hoofd weg. Zijn hart bonkte zwaar in zijn borstkas, zijn handen voelden klam. Hij vond dit maar niks. Wat een gedoe was het om vrienden te worden. Met Maaya had hij daar nooit last van gehad.
          Kris zette de muziek op zijn iNet aan en opende een fles Spaanse likeur.
          ‘Oké we moeten ons niet lam zuipen want als we vallen zijn we hartstikke dood,’ zei Kris. ‘Maar een paar slokken kan best.’
          Zodra de drank door zijn slokdarm gleed en de vertrouwde muziek hem omringde, voelde Onyx de spanning uit zijn schouders wegtrekken. Kris vertelde hem dat hij weg wilde van de school en dat hij nu bezig was om onder de grond een soort tunnel te maken met behulp van zijn kristal.
          ‘Maar het zakt steeds in als ik het kristal weghaal,’ zuchtte hij.
          Onyx pakte de sigaret aan en schoof hem tussen zijn lippen. ‘Kun je de binnenkant niet uithollen? Dan kunnen we erdoorheen kruipen.’
          ‘Dat lukt op de een of andere manier nog niet zo goed. Het blijft dan instabiel. Maar misschien is het een kwestie van nog even flink door oefenen.’
          Onyx knikte langzaam. Hij keek omhoog naar de sterren. Naast hem zong Kris zachtjes mee met de muziek. Een zacht briesje streek langs zijn gezicht – al met al vond hij het nu best wel chill. Hij nam nog een slok van de likeur en leunde naar achteren in de kussens. Voor hij het wist, zakten zijn ogen dicht en viel hij in slaap.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Maart 2013


    Kris


    Damn it.
          Hoe kreeg hij het nou voor elkaar om binnen een kwartier zijn date in slaap te laten vallen? Fucking hell. Wat een mongool was hij. Ja – samen in slaap vallen had wel op zijn stiekeme wenslijstje gestaan. Maar niet zo snel. En niet terwijl hij nog klaarwakker en stijf van de zenuwen stond. Met een onderdrukte zucht trok hij een deken uit de hoek vandaan en legde die voorzichtig over de jongen heen. Het kon ’s nachts immers flink koud worden. Zijn blik gleed over zijn knappe gezicht en er kwam toch een klein glimlachje om zijn lippen. Ach ja – het was progress, right?
          Hij zette de muziek ietsje zachter, ging ook wat meer onderuitgezakt zitten en staarde naar de sterrenhemel.
          Er was zeker ruim een uur verstreken toen Onyx overeind ging zitten en in zijn gezicht wreef. ‘Ah sorry man,’ mompelde hij. ‘Had me wakker gemaakt.’
          ‘Je lag er zo lief bij,’ antwoordde Kris met een grijns.
          In het donker zag hij nog net dat Onyx zijn ogen rolde. Hij mompelde iets over een droge bek en draaide de dop van de likeur af om een paar slokken te nemen.
          ‘Wat is jouw sterrenbeeld?’ vroeg Kris zich af terwijl hij omhoog keek.
          ‘Geen idee.’
          Kris keek opzij. ‘Je weet je sterrenbeeld niet?’
          Hij haalde zijn schouders op. ‘Wat weten we nou van onszelf? Ze hebben 1 januari opgegeven als mijn verjaardag – maar Maaya ook. Dus misschien weten ze het gewoon niet.’
          ‘Zijn jullie een tweeling?’ vroeg hij zich verbaasd af. Hij had een tijdje gedacht dat ze met elkaar naar bed gingen – dat zou dan wel pretty fucked up zijn.
          ‘Ze zouden toch wel het fatsoen hebben om zoiets te zeggen?’
          Kris snoof. ‘Fatsoen. Hier. Echt niet.’
          ‘Kweenie. Denk het niet. Zoiets voel je vast aan.’
          Ja… misschien wel. ‘Het zou wel fucked-up zijn. Als ze zoiets niet vertellen. Voor je het weet lig je je broer of zus te naaien.’ Hij had zo het idee was Maaya dat best zag zitten. Direct daarna schaamde hij zich voor die gedachte. Ze was door haar leraar misbruikt. Waarschijnlijk wilde ze überhaupt niet dat er iemand aan haar zat.
          ‘Heeft ze je ooit iets verteld? Maaya? Over die keer…?’
          Onyx trok een wenkbrauw op. ‘Lekker smooth, die overgang.’
          Ja, goed punt.
          ‘Maar nee. Ze doet alsof er niets aan de hand is. Fucking irritant.’
          Kris aarzelde. Moest hij vertellen wat er was gebeurd? Het was niet alsof er nu nog wat aan veranderd kon worden. Het enige wat hij ermee bereikte was een pissige Maaya. En misschien kreeg Onyx wel het gevoel dat hij geen geheimen kon bewaren. Los van het feit dat het sowieso niet echt een gespreksonderwerp was voor tijdens een date.
          Misschien moest er toch maar wat meer drank in. Of werd hij dan nog lomper? Hij besloot maar een veiliger onderwerp aan te snijden en vroeg naar Onyx’ favoriete band en nummers. Dat ging makkelijker. Vrij vlotjes spraken ze over hun favoriete films en series – en eindelijk merkte Kris dat het ijs een beetje gebroken was. Onder het mom van “het is koud” stal hij een stuk deken van Onyx, zodat hij een mooi excuus had om wat dichter bij hem te zitten en uiteindelijk zelfs tegen hem aan in slaap te vallen.

    Toen hij weer wakker werd, kwam de zon alweer op. Hij hief zijn hoofd en zag dat Onyx al wakker was.
          ‘Morgen,’ zei hij met een scheve grijns.
          ‘Morgen.’
          ‘Ik heb niet aan ontbijt gedacht. Dacht dat je liever in je bed zou slapen.’
          ‘Dat viel niet mee, jij lag zo onderhand boven op me. Ik kon geen kant op.’
          ‘En toch liet je me maar al te graag liggen.’ Kris wiebelde zijn wenkbrauwen.
          ‘Ik was bang dat ik met je lift naar beneden zou storten als ik probeerde weg te vluchten.’
          Kris schoot in de lach. ‘Dat had gekund.’ Hij keek Onyx aan. ‘Al lijk je me wel het type dat van een beetje gevaar houdt.’
          ‘Ja… misschien wel.’
          Onyx hield zijn blik vast. Een kriebel sprong enthousiast rond in zijn buik. Kris’ blik dwaalde van zijn intense ogen af naar zijn lippen en hij leunde ietsje naar Onyx toe. Die bewoog zich niet, staarde hem recht aan toen Kris weer opkeek.
          En toen durfde hij niet meer.
          ‘Wat?’ vroeg Onyx toen hij hem weer aankeek.
          Wat? Ik wilde je zoenen, idioot.
          ‘Niks. Misschien moeten we maar eens ontbijt gaan fiksen.’
          Onyx leek dat wel prima te vinden want hij stond op. Het wilde vlindertje van net kroop weer weg in een ver hoekje. Soms leek die gast echt onbereikbaar ver weg.
          Ze namen de lift weer naar beneden en liepen in de richting van het schoolgebouw, al was het nog te vroeg voor ontbijt. Er hing weer een gespannen stilte tussen hen.
          Na een tijdje schraapte Onyx zijn keel. ‘Hé uh – ik vond het wel gezellig vannacht.’ Hij glimlachte aarzelend. Kris was gelijk klaar wakker. ‘Wel voor herhaling vatbaar, zeg maar.’
          ‘Vond ik ook,’ antwoordde hij. Al was dit zo ongeveer het beste moment van de hele date. Hij grijnsde. ‘Jij mag de volgende keer wat verzinnen.’
          Onyx trok een gezicht.
          ‘Wat? Ik blijf geen torens voor je bouwen. Zeker niet als je na aankomst in slaap valt.’ Hij gaf Onyx een schouderduwtje.
          ‘Hé, slapen hoort nou eenmaal bij mijn gave,’ antwoordde Onyx en hij duwde hem terug met zijn schouder. ‘It’s all part of the package.
          Kris grinnikte zacht. Hij was razend benieuwd wat er nog meer in die package zat.

    [ bericht aangepast op 19 aug 2020 - 23:28 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    November 2016

    Yrla


    Hij keek nerveus naar Nish naast hem. Hij wilde absoluut niet onderdoen voor de oudere jongen, en nergens laten merken dat hij toch wel een beetje bang van dat idee was. Hij keek rond naar het bos dat om hem heen stond. Misschien kon hij hier nog onderuit. Met opgetrokken wenkbrauw keek hij op naar Nish naast hem. "Je weet dat ik met mijn supersnelheid waarschijnlijk tegen elke boom op bots die hier staat? Ik heb niet genoeg ruimte op het moment om te rennen of om uit te wijken voor die bomen." Misschien was dat iets wat ze in zijn lessen konden gaan oefenen. Al waren ze nu nog steeds bezig om zich zo stil mogelijk te verplaatsen. Het ging al een stuk beter dan weken geleden, maar hij was nog altijd niet volledig stil.


    It's never gonna happen, Guys.