• • RUN •
    - Gebaseerd op de gelijknamige serie -

    One simple word can change your life -- Acht jaar geleden maakte een vriendengroep een belofte aan elkaar op de dag voor hun diploma uitreiking. Mocht het na high school minder goed uitpakken dan gehoopt, dan zouden ze weer samen komen en hun saaie leven achter zich laten. Op reis gaan zonder een bestemming in hun hoofd, tot ze de plek zouden vinden waar ze thuis horen. Het enige wat ze moeten doen, is het woord 'run' sturen naar elkaar. Zodra iedereen dit heeft gedaan zullen ze elkaar diezelfde dag nog ontmoeten bij het centrale punt van Grand Central Terminal, het treinstation van New York.
    Het eerste bericht is binnengekomen, de rest volgde verassend snel. Acht jaar later is iedereen toch bereid om hun leven te veranderen en te vertrekken met hun oude vriendengroep. Maar was dit wel zo'n goed idee als het toen leek? Misschien was het enkel het impulsieve idee van een paar tieners.. Een ding is zeker, het wordt een groot avontuur. De onderlinge relaties worden herontdekt, een inkomen moet onderweg gevonden worden en uiteindelijk zal er een plan gemaakt moeten worden. Is dit voor hen allemaal wel weggelegd, of hadden sommigen toch tevreden moeten zijn met hun comfortabele, voorspelbare wereldje..

    • PERSONAGES •

    • Bailey Rose Madison - 25 - 1.1 - Mandalorian
    • - - - Rosay
    • Odelia "Odie" Alyson Pembrook - 25 - 1.1 - Punkween
    • Claire Sophia Smith - 26 - 1.2 - Venustic
    • Ayla Imogen Lee - 25 - 1.4 - Velns

    • Jax Damian Moralez - 27 - 1.2 - xLiberosis
    • Santino Juan Reyes - 27 - 1.2 - Mandalorian
    • - - - Reeses
    • Ezra Lucas Thompson - 26 - 1.3 - Fika
    • Alexander George Howell - 27 - 1.4 - GoldenTrout



    • INVULLEN •

    • Naam
    • Leeftijd
    • Uiterlijk
    • Innerlijk (dit hoeft van mij niet persé een boekwerk te zijn, als het maar duidelijk is)
    • Geschiedenis
    • Extra
    • Relaties

    • REGELS •

    • Er is geen woordenminimum, maar zorg er wel voor dat je anderen iets met je post kunnen
    • Reageer minimaal een keer per week, als dit echt niet kan geef het dan gerust door
    • We sluiten niemand buiten!
    • Drama in de RPG zelf is prima, maar vecht het OOC maar uit in PB's (;
    • OOC in het praattopic
    • 16+ is uiteraard toegestaan, maar geef het aan bovenaan je post
    • Niemand is perfect!
    • Be creative
    • Weet zeker dat je mee wilt doen. Ik wil niet dat dit na twee dagen al dood loopt.


    [ bericht aangepast op 8 aug 2020 - 0:19 ]


    El Diablo.

    Mag ik een meisje reserveren?

    Ofcourse!


    El Diablo.

    Ohh, I like this! Zou ik een man kunnen reserveren?

    Natuurlijk!


    El Diablo.

    Even een vraagje voordat ik begin met mijn man. Ik neem aan dat ze allemaal uit NY komen, aangezien ze daar elkaar ontmoeten?

    xLiberosis schreef:
    Even een vraagje voordat ik begin met mijn man. Ik neem aan dat ze allemaal uit NY komen, aangezien ze daar elkaar ontmoeten?


    Yess. De high school was in ieder geval in NY, dus die periode moeten ze in ieder geval daar gewoond hebben ^^


    El Diablo.

    Even een MT^^ Het lijkt me heel leuk, maar ik weet niet of ik qua tijd ga uitkomen ;O

    Reeses schreef:
    Even een MT^^ Het lijkt me heel leuk, maar ik weet niet of ik qua tijd ga uitkomen ;O


    Ooh, heel leuk als je mee zou doen ofcourse ^^ Ik zal in elk geval mijn best doen dat iedereen het bij kan houden


    El Diablo.

    BAILEY ROSE MADISON

    NAAM
    Bailey - berry clearing
    Rose - rose, a flower
    Madison - Mad's son

    Haar naam wordt zo nu en dan afgekort naar Bai/Bae.

    LEEFTIJD
    25 - 20/06 - Gemini

    UITERLIJK
    • Blanke huidskleur
    • Lang blond haar, altijd haar trots geweest
    • Grote Bambi ogen
    • Smalle neus en vollere lippen
    • Strakke kaaklijn
    • Draagt meestal simpele make up
    • 1,65 lang
    • Slank, fit lichaam
    • Geen tattoos
    • Heeft meerdere piercings (oren, tepels, navel)
    • Heeft een simpele, girly stijl
    • Draagt altijd een simpele, gouden armband (van haar oma gekregen)

    KARAKTER
    • Spontaan
    • Extravert, life of the party
    • Vrolijk, always smiling
    • Behulpzaam
    • Optimistisch
    • Charmant & flirty
    • Avontuurlijk
    • Uitdagend
    • Geordend
    • Doorzetter
    • Zeer impulsief
    • Erg competitief
    • Heeft wat egoïstische trekjes (niet materieel)
    • Vind het niet al te erg om het hard te spelen, om eigen doelen te behalen
    • Koppig
    • Heeft een rebelse kant
    • Heeft een ietwat losbandig leven buiten werk


    GESCHIEDENIS
    Mom - Roxanne Madison - 52 - Former gymnast/Coach
    Dad - Christian Madison - 57 - Chef

    Bailey is het enige kind van Roxanne en Christian Madison, een prachtig koppel. Roxanne was jarenlang een geweldige turnster voor ze de coach werd van opkomende talenten en Christian was een befaamd chef die bekend stond om heerlijke, gezonde gerechten. Al van jongs af aan ging alle aandacht naar Bailey en haar opvoeding, waardoor ze al snel gewend was aan de aandacht en nummer 1 positie. Iets wat verder ging in de sportwereld, ze begon met turnen maar ze werd al snel verliefd op hockey. Dit heeft ze gedaan tot ze haar high school diploma behaalde, waarna ze enkel in de sportschool stond in plaats van op het veld.
    Op school was Bailey meer een gemiddelde leerling, met een paar vakken waar ze in uit blonk. Vrienden maken was echter haar sterke kant en het duurde niet lang voor ze populair genoemd kon worden. Ondertussen vond ze echter de vriendengroep waar ze tot het einde mee was, en waar ze voor door het vuur zou gaan.
    Na de High School ging ze naar de universiteit van Florida voor een business-studie, maar kwam er al snel achter dat het niks voor haar was. De universiteit dan. Ze hield nou eenmaal meer van het campusleven dan de lessen, en na een jaar keerde ze terug naar New York. Hier vond ze echter nog steeds snel een baantje, als de assistent van de CEO van een miljoenenbedrijf. Blake Mitchell.
    Bailey was goed in wat ze deed. Ze is altijd al zeer geordend geweest, en was een waar talent qua plannen en organiseren. Blake kon haar echter iets te goed waarderen, en met zijn charmes en goede uiterlijk had hij Bailey ook uiteindelijk gewonnen. Dat hij thuis een gezin had werd voor het gemak vergeten, en dat was het begin van een vurige affaire. Een echte cliché.
    Voor Bailey was het meer een spannend spel, met zo hier en daar een prachtig cadeautje. Of meerdere. Toen Blake echter een halfjaar later bereid was om zijn gezin op te geven voor haar, raakte ze wat in paniek. Het simpele bericht was dan ook een geschenk uit de hemel en zonder twijfelen heeft ze toegestemd en is ze verdwenen.


    EXTRA
    • Geaardheid: Hetero, maar flexibel waar nodig.
    • Love: Ze had al 7 maanden een affaire met haar baas, maar is hier eigenlijk een beetje voor gevlucht. Verder heeft ze twee vriendjes gehad op de high school.
    • Afkomst: Amerikaans.
    • Talen: Engels, redelijk woordje Spaans.
    • Talenten: Natuurtalent in de sportschool, koken,
    • Verslavingen: Starbucks, sporten


    RELATIES

    [ bericht aangepast op 29 juli 2020 - 19:05 ]


    El Diablo.

    Ah top! En ik gok zo dat de leeftijden rond de 26 zullen liggen?

    xLiberosis schreef:
    Ah top! En ik gok zo dat de leeftijden rond de 26 zullen liggen?


    Yes, zo tussen de 25 en 27 (:


    El Diablo.

    Mandalorian schreef:
    (...)

    Ooh, heel leuk als je mee zou doen ofcourse ^^ Ik zal in elk geval mijn best doen dat iedereen het bij kan houden


    Op zich is 1x per week reageren wel haalbaar, maar af en toe is mijn rooster onmogelijk waardoor het niet haalbaar is^^ Als dat verder geen probleem is, zou ik graag een man reserveren (:

    Reeses schreef:
    (...)

    Op zich is 1x per week reageren wel haalbaar, maar af en toe is mijn rooster onmogelijk waardoor het niet haalbaar is^^ Als dat verder geen probleem is, zou ik graag een man reserveren (:


    Geen probleem, dat kan ons allemaal gebeuren. Ik zet je erbij! (:


    El Diablo.

    MT


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

    ODELIA "ODIE" ALYSON PEMBROOK






    LEEFTIJD

    25. Odie is jarig op 21 september.

    EXTRA

    • Seksualiteit: heteroseksueel
    • Allergieën: Geen
    • Angsten: alleen zijn, falen, panische claustrofobie
    • Job: fact checker voor een publiciteitsgroep + deeltijMUA
    • Odelia is vegetariër
    • Ze heeft een Brits (regio Birmingham) accent
    • Ze is een natuurlijke fashionista en een kunstenaar met make-up
    • Likes: gummi-beertjes; maar enkel de groene, Demi Lovato, (prosthetic) make up, goedheid in mensen, oude tekenfilm series zoals Tom & Jerry of The Loony Toons, zonneschijn, chocolademelk met pepermunt, kleine hoop earrings, een bad nemen met lavendel, rozemarijn en drijfkaarsjes, Nicholas Sparks boeken, het kleur roze, Kerstmis, dikke wollige anti-slip sokken, konijntjes, Ophelia Adison, kinderen, haar job als MUA, Annie (de film), Candy Crush.
    • Dislikes: alle citrus-geuren en smaken, personen die schreeuwen tegen haar, onweer, stripboeken, Starbucks drankjes, drugs (na een slechte ervaring), drankjes met prik (dat voelt niet fijn aan haar gehemelte), het strand (komt overal te zitten waar het niet hoort), koude (en Odie heeft het áltijd koud), instagram.
    • Eigenaardigheden: eet graag erwtjes op haar pizza's, heeft kriebels onder haar kin en moet niezen als ze gekriebeld wordt, heeft altijd een eigen balpen op zak, eet ijs het liefst in de winter, draagt altijd twee verschillende sokken.


    INNERLIJK

    Odie is iemand met een extreem positieve ingesteldheid. Je zal haar zelden treffen zonder haar iconische glimlach op het gelaat. Als een probleem zich voordoet zal ze haar creativiteit aanwenden om er zo snel mogelijk een oplossing voor te zoeken. Iets laten liggen kan ze niet, ze leeft heel erg in het nu – ook wat mensen betreft. Ze is namelijk niet het type persoon dat snel wrok zal koesteren en probeert iedereen die ze ontmoet een eerlijke kans te geven. Ze is extravert en avontuurlijk en omringt zich het liefst met al haar vrienden tegelijk, maar kan tegelijk ook heel erg van de rust genieten en hecht ook veel waarde aan één-op-één tijd met degenen die dichtst bij haar staan.
    Wat je vooral van haar kunt zeggen is dat ze een oprecht persoon is. Haar liefdadigheidswerk doet ze niet om als morele heldin aanzien te worden, ze doet het omdat ze van de wereld een betere plek wil maken voor iedereen. Ze vindt het namelijk heel erg jammer dat de rijkdom ter wereld zo verdeeld is en slechts enkelen het geluk kunnen hebben zich alles te kunnen permitteren zonder zich zorgen te hoeven maken. Ze beseft wel dat ze dit alleen niet kan tegen gaan, maar doet wat ze kan om de minder fortuinlijken een stapje vooruit te helpen.
    Hoewel ze zelf behulpzaam is en een enorm warm hart heeft is ze iemand die zelf heel weinig hulp verlangt en durft vragen. Deze eigenschap heeft ertoe geleid dat ze een echt manusje-van-alles geworden is. Is er iets kapot? Odie can fix it. Moet er wat gekookt worden? Odelia volunteers. Deuntje zingen, kunstwerkje maken, spelletje poker spelen, fundraiser organiseren? Odie's your gal. Het probleem hiermee echter is dat ze naar haar mening nergens in uitblinkt. Dit, samen met nog enkele andere factoren, brengt voor haar helaas een hele grote onzelfzekerheid met zich mee. Odelia wil namelijk alles té goed doen en als dat niet lukt dan trekt ze zich dat persoonlijk heel erg aan. Het jammere aan deze zaak is dat ze dat moeilijk kan laten merken. Ze wil namelijk niemand tot last zijn en lijdt vervolgens dan ook liever in stilte. Ze is echter de eerste die een troostende schouder aan zal bieden als ze merkt dat iemand het moeilijk heeft, of ze die persoon nu in wezen mag of eerder niet. Het raakt haar immens om een ander verdriet te zien hebben.
    Ook is Odie behoorlijk naïef te noemen. Ze wil het beste zien in iedereen en heeft het met iedereen oprecht goed voor. Ze heeft het niet in zich letterlijk een vlieg kwaad te willen doen, waardoor ze soms vergeet dat dit bij anderen vaak niet het geval is. Zo heeft ze zich al verschillende keren figuurlijk aan dezelfde steen gestoten maar daarom leert ze haar les niet altijd.






    UITERLIJK
    fc: Haley Wight

    • Lengte: Met 1.64,5m is Odelia niet bijster groot, maar dat vindt ze ook niet erg. Ze vindt het zelf een goede lengte voor een meisje, al had ze die ene halve centimeter extra natuurlijk nog leuker gevonden.
    • Bouw: Van naturoogt Odie zeer tenger. Ze heeft een broeksmaat 34/36 en t-shirt maatje S. Ze heeft een kleine B-cup, en is daar wel behoorlijk onzeker over, ondanks dat dat niet eens zo abnormaal is. Haar schoenmaat is een kleine 37.
    • Huid: Odie heeft een bleke huid, altijd al gehad. In de zomer krijgt ze een beetje meer kleur op, maar het is verwaarloosbaar.
    • Haar: Odelia's haren zijn van nature lichtblond. Ze hebben een lengte tot net aan haar oksel. Ze zijn vanzelf golvend, maar heel zelden wil ze er nog wel eens de stijltang door halen. Meestal stopt ze het langs één kant achter haar oor. Het is, qua uiterlijk, haar grote trots en enkel de beste kapper mag erbij in de buurt komen -met of zonder schaar.
    • Ogen: Odie's felblauwe ogen zijn volgens haar vader "de meertjes van haar ziel". Wie haar oprecht kent zal aan de sprankelend-heid ervan haar gemoedstoestand af kunnen leiden. Ze zijn amandelvormig, en haar lange wimpers zet ze vaak nog extra in de verf door goede mascara te gebruiken.
    • Gezicht: Ze heeft een hartvormig gezicht, met een slanke hals. Haar wangen worden nog wel eens omschreven als schattig.
    • Bodymods: Odelia's gevoel voor humor komt naar boven in haar tattoo. Op haar heup, waar ze zeker weet dat enkel haar "uitverkorenen" het zullen zien, heeft ze in een aangschoten bui "Oh dee." laten zetten. Het is woordspeling op haar bijnaam en de uitdrukking 'oh dear'. Op wat extra oorbellen in haar oor na heeft ze geen piercings.


    GESCHIEDENIS

    Vader: Eggert Charles Pembrook • hartchirurg
    Moeder: Adeline Cora Carmichael • effectenmakelaar


    Eggert Charles Pembrook, afkomstig uit het Britse Birgingham, is de laatste erfgenaam van één van Groot-Brittannië's oudste families. Ze bezitten een Viscountcy en een groot landschap. Ondanks Odelia de titel van haar vader niet kan erven, zal het land en vastgoed ooit wel van haar zijn.
    Het stond voor Eggert dan ook zowat in de sterren geschreven dat alleen het beste van het beste voor hem weg gelegd zou zijn. Hij kreeg de meest prestigieuze opleidingen en de meest bijzondere kansen daarbinnen.
    Op die manier is hij in New York verzeild geraakt om er zijn residency af te leggen. Na een lange shift besloot hij bij de diner om de hoek een ontbijtje te halen, waar hij Adeline met een Brits accent hoorde praten en hierdoor naar haar toe getrokken werd. De twee praatten uren aan een stuk. Hij was meteen weg van haar, maar van haar kant was de liefde niet op het eerste zicht. Het kostte de man maanden van moeite doen om een date te versieren met de blonde dame. Zijn inspanningen werden echter wel beloond, want Adeline moest haar eerste indruk over hem grondig herzien. De twee deden het rustig aan, waardoor een intense band en innige relatie kon groeien. Zo danig zelfs dat Adeline na drie jaar bereid was Eggert definitief te volgen naar Amerika, toen hij daar een vaste positie als chirurg aangeboden kreeg. Aangedaan door dit gegeven vroeg Eggert zijn lief behoorlijk spontaan ten huwelijk, waarop het antwoord dan ook volmondig “ja” was.
    Hun huwelijksfeest werd tegelijk ook hun afscheidsfeest, waarmee ze familie en vrienden wilden bedanken voor alle steun die ze doorheen de jaren van hun gekregen hadden, en voor het enthousiasme waarmee hun nieuwe avontuur ontvangen werd.
    Zodra de twee in hun nieuwe huis gesetteld waren, bleek Adeline ook algauw in verwachting van hun eerste kindje... Hun geluk was groot, en zou alleen maar groter blijken toen hun dochtertje geboren was. Odelia, zoals het kleintje gedoopt werd, was een wolk van een baby. Ze huilde zo goed als nooit - alleen wanneer ze eten wilde of merkte dat ze helemaal alleen in een kamer was – en begroette elk nieuwe gezicht met een goddelijke lach.
    Met diezelfde, laatste, karaktereigenschap wist ze ook tijdens haar peuter- en kleuterjaren menig mens om haar kleine vingertje te winden. Het hielp ook dat het kindje over een oneindige positiviteit en wilskracht beschikte; viel ze om, dan krabbelde ze gewoon weer overeind om vrolijk verder te hollen en spelen. Haar eerste woordje was “ja”, waarmee ze reeds toen een bepaalde open mindedness en meegaandheid toonde. Door diezelfde trekken kwam ze echter iets vroeger dan het gemiddelde kind in de zogenaamde “zelf doen” fase. Ook probeerde ze zodra ze het kon ook de veters van andere kindjes te strikken, en helpen met dichtritsen van jassen. Hierdoor was ze ook bij leeftijdsgenoten altijd geliefd.
    Op de basisschool zorgde haar onvermoeibare inzet ervoor dat leerkrachten haar vaak als helpertje aanstelden. Odie was doorgaans vroeg klaar met haar eigen werkjes, waardoor ze -met plezier- kindjes die meer moeite hadden een handje mocht helpen. Hierdoor breidde haar vriendenkring zich ook al snel uit en Odie was zo goed als altijd omringd door mensen die oprecht genoten van haar gezelschap.
    Wellicht is het daar fout beginnen gaan met de verwachtingen die aan Odie gesteld werden. Want langzamerhand begonnen de dingen die ze aanvankelijk met hart en ziel deed meer en meer als een druk op haar schouders te voelen. Ze wilde goed blijven presteren en zichzelf overtreffen, om toch maar die blik van trots in de ogen van haar ouders en leerkrachten te zien, om toch maar dat ene vriendje extra te kunnen maken.
    Het is dan ook niet verwonderlijk, dat ze zichzelf bij de populairste groep van school mocht rekenen eens ze in het middelbaar zat. Voor wie niet beter wist leek het alsof de jongedame alles voor elkaar had -ookal kwam ze zowat om van de stress en prestatiedruk die haar als een schaduw achtervolgden. Ze haalde mooie resultaten, had een solide vriendenkring en een droom van een vriendje.
    Wat die laatste betrof zagen haar ouders het echter geheel anders. Ze vonden dat Santino een afleiding was, en bovendien niet zou passen binnen de Pembrook familie. Nadat hun dochter echter duidelijk aangegeven had niet van plan te zijn de jongen op te geven stuurden ze haar van de ene dag op de andere en zonder enige vorm van waarschuwing naar een all-girl boarding school in Groot-Brittannië.
    Het was een traumatische ervaring voor de jongedame, omdat ze al haar geliefde vrienden achter moest laten en de kans niet kreeg afscheid te nemen. Het kostte haar nieuwe klasgenotes bloed, zweet, tranen en vooral heel veel tijd om haar een beetje opgevrolijkt te krijgen. Wellicht was dat het moment dat ze haar liefde voor make up ontdekte. De meiden besloten haar op te maken onder het motto "als je er goed uit ziet voel je je ook beter." Het zorgde overigens ook voor mooie bonding momenten en langzaam maar zeker ging het beter met Odie.
    Tijdens haar studie journalistiek werd ze door haar ouders geïntroduceerd aan William Brightley, een jongeman diens familie zeer goed gekend en geliefd was bij de Pembrooks. Ze namen de tijd elkaar te leren kennen, en hoewel Odelia hem oprecht mocht was er van liefde nooit sprake. Ze had echter alle hoop al opgegeven om de ware nog te ontmoeten en aanvaardde dan ook zijn aanzoek. Het tweetal zou in New York in het huwelijksbootje stappen, als ultiem vertoon van samenkomst tussen de Amerikaanse Brightleys en de Britse Pembrooks. Toen Odelia het "run" bericht binnen kreeg van ... zag ze het als een teken en liet William -als enige- weten dat er geen trouwpartij zou zijn. Met de koffer die ze voor hun huwelijksreis gepakt had haastte ze zich richting het station.

    RELATIES

    • Santino Juan Reyes •
          Ex-boyfriend • Santino en Odelia leefden aanvankelijk een beetje naast elkaar in de groep, tot ze op een gegeven punt samen in een lift belandden en deze in panne viel. Odie kreeg een immense paniekaanval vanwege haar claustrofobie, waarop Santino zijn uiterste best deed haar te kalmeren en af te leiden. Het was het begin van iets moois, een intense band. Ze voelde zich veilig bij hem, geborgen. Clichématig nam Santino Odie mee op een eerste date naar de kermis, waar hij nog clichématiger een pluche konijn won voor Odelia. Het koste hem 20 dollar en ongeveer evenveel pogingen, maar hij wilde haar per sé dat konijn kunnen geven, omdat het hem aan haar liet denken "want het is roze en schattig".Grappend gaven ze het dan ook de naam "Ophelia Adison" in verwijzing naar Odie's eigen naam.
    De twee kenden elkaar door en door, soms zelfs beter dan hun eigen achterzak.
    Hun relatie kwam abrupt aan een tragisch einde, toen Odie amper een jaar later naar Engeland werd overgebracht door haar ouders, zonder ook maar enige kans om goed en wel afscheid te nemen van haar Santino, die ze altijd liefkozend Tiny had genoemd (wat ironisch was, gezien hij minstens twintig centimeter groter was dan haar).
    Na haar verhuis durfde Odie geen contact opnemen, uit angst dat Santino kwaad zou zijn en het alle pijn die ze na de breuk doorstaan had weer zou ophalen.








    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.