• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    • Rai •Electriciteit
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 7 okt 2020 - 19:56 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    Het kostte Onyx een enorme wilskracht om zijn arm niet om Jesters middel te slaan en hem dich tegen zich aan te trekken toen ze weer beneden stonden en een warm applaus in ontvangst hadden genomen. Toen hun ogen elkaar ontmoetten steeg er zo’n zwerm vlinders op dat het hem verbaasde dat hij zelf niet van de grond kwam. Om niets stoms te doen, liet hij een hand in zijn zak glijden. Daar voelde hij het kaartje weer. Was dit dan een goed moment? Nee – besloot hij. Over een paar minuten zou hij met Fox gaan zingen.
          ‘Nou we hebben wel een goed glas whisky verdiend. De laatste voor mij vanavond – hou me daaraan,’ grijnsde hij. ‘Voor ik weer kachel ben en me niks meer van deze mooie avond herinner.’
          Of dingen doe die ik nuchter niet gedaan zou hebben.
          ‘Ben zo terug. Eens kijken of mijn scary vibes nog genoeg overtuigingskracht hebben om vooraan in die rij te belanden.’ Hij gaf zijn vriend een klap op zijn schouder en liep naar de bar toe.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Damon



          'Gaan we klagen?' Damon trok even uitdagend een wenkbrauw op en keek toen van haar weg om over de menigte uit te kijken. 'Dat was geluk, Dezi,' legde hij uit. 'Een klein beetje maar, de meeste mensen kunnen niet zoveel in één keer hebben.' Hij wierp een korte blik opzij. 'Met mijn gave kan ik het geluk van anderen stelen en af en toe, als ik in een goede bui ben, geef ik dat ook wel eens aan iemand anders door. Dit was de light-versie.'

    [ bericht aangepast op 9 okt 2020 - 20:59 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Jester Madcap



          'Ik zal hoogstpersoonlijk alle andere alcoholische consumpties uit je handen stelen,' beloofde Jester plechtig. 'Dus als je het de rest van de avond bij whiskey houdt wordt dat zeker gewaardeerd.' Hij lachte naar zijn vriend en brak zowat zijn knieën door de klap op zijn schouder (dichterlijke overdrijving), en kon het niet laten om het jammer te vinden dat Onyx nu zo snel weer verdwenen was. Maar het vooruitzicht dat hij terugkwam met whiskey maakte dat wel weer goed.
          Jester leunde met een schouder tegen de muur aan en liet zijn blik over de rest van het feest glijden, terwijl het warme gevoel nog nasudderde in zijn borst. Maaya stond ergens verderop en besteedde geen aandacht aan hem. Haar oranje haren waren gemakkelijk te herkennen. Tony kon hij zo snel niet vinden en Damon dacht hij bij de bar te zien. Dat waren in ieder geval alle Rhino's met een bijna persoonlijke vete accounted for.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fox


    Hij wist niet precies wat hij verwacht had van dat gesprek met Nish. Nish had hem nooit aardig gevonden, toch had hij het gevoel gehad dat ze nu in hetzelfde schuitje zaten. Zonder precies te weten waarom, voelde hij zich ontzettend gefrustreerd toen hij de feestzaal weer binnenging. Gelukkig waren Onyx en Jester inmiddels klaar met zingen. Nish’ woorden zaten nog in zijn achterhoofd, maar hij kon zich niet heel druk maken om diens dreigement. Het was nou eenmaal niet zo simpel als Nish zei. Fox wíst dat alles van deze avond afhing en hij kon zich maar niet aan het idee onttrekken dat Jester aan zijn ex zou toegeven. Niet omdat hij van hem hield, maar omdat hij bang was zijn nu zo vrolijke vriend weer kwijt te raken.
          Toen hij Onyx bij de bar zag staan met twee glazen in zijn handen, liepen zijn voeten er al heen voor hij het doorhad. Hij keek de jongen recht aan.
          ‘Vergis je niet. Hij mag dan wel weer met je lachen, maar vanbinnen is de pijn er nog steeds en dat zul je nog wel merken ook. Iets is moeilijk te vergeven als nachtmerries je nog iedere nacht aan je pijn herinneren.'
          Hij verwachtte een sneer, een spottende opmerking, maar in plaats daarvan wierp Onyx een blik op Jester en zakten zijn schouders naar beneden.
          Fox draaide zich om. Er zat een onbestendig gevoel in zijn maag, dat hij hard wegduwde. Hij deed dit met een goede reden. Uiteindelijk beschermde hij Jester, daar was hij van overtuigd. Iemand die zulke afschuwelijke dingen tegen iemand zei van wie hij beweerde te houden, zou heus niet in zes weken veranderen.
          Zijn oog viel op Jester, die nog bij het podium stond. Direct verdween het nare onderbuikgevoel en liep hij naar zijn vriend toe.
          ‘Dude, dat was een goed optreden,’ zei hij met een grijns. ‘Onyx heeft de lat wel hoog gelegd voor me.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          Jester schudde vlug de paranoïde gedachten weer zijn hoofd uit en richtte zich grijnzend tot Fox. 'Zijn we jaloers?' vroeg hij plagend. Hij wiebelde even met zijn wenkbrauwen en lachte toen. 'Het was echt leuk. Nog een dikke middelvinger naar Experium in the process, want ze prediken wel heel leuk over het beloofde land, maar met die Zuivering is het eerder een letterlijke snelweg naar de hel.' Hij lachte om zijn eigen grapje en schudde even zijn hoofd. 'Maar je hoeft je niet druk te maken om hoge latten hoor. Daar kan ik zelf namelijk niet eens bij.' Jester knipoogde en bedacht zich even dat zijn eerste opmerking misschíen niet heel tactvol was gezien, nouja, Fox' crush en dat verwarrende gevoel van hemzelf. Maar als Fox een relatie met Kris én Zebediah had overleefd (soort van), dan kon hij dat vast ook wel hebben. Zo veerkrachtig was hij wel.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    Het was alsof er iets uit elkaar spatte. Een zeepbel, waarin hij had gezeten vanaf het moment dat hij met Jester op dat podium had geklommen. Of misschien nog wel daarvoor. De gedachte dat Jester nog steeds door nachtmerries bezocht werd deed ontzettend pijn. Of hij Fox moest geloven wist hij niet, maar als hij eerlijk was wist hij ook niet in hoeverre hij Jester kon geloven. Er waren goede redenen waarom die de waarheid af en toe zou verbuigen.
          Met twee glazen whisky in zijn hand stapte hij bij de bar vandaan. Fox stond alweer bij Jester en de twee lachten samen. Hij kon het niet opbrengen om erheen te lopen en was blij toen hij Nish een paar meter bij hem vandaan zag staan, die hem met een bezorgde blik opnam.
          Onyx liep naar hem toe. Hij had zijn vriend al een tijdje niet gesproken, maar toch dook hij iedere keer op het juiste moment op. Hij gaf het glas aan Nish.
          ‘Wat zei hij nou weer?’ Nish’ stem klonk donker.
          Onyx walste de whisky in het glas en staarde erin. Hij wist niet waarom hij überhaupt nog aarzelde met antwoord geven. ‘Dat Jester nu wel met me lacht, maar dat hij vanbinnen nog steeds pijn heeft door wat ik heb gedaan en dat ik dat nog wel zou gaan merken. En dat hij nog steeds nachtmerries heeft die zijn pijn op de voorgrond houdt.’
          ‘Ik zal dat kutjong…’
          Onyx greep Nish pols en trok hem terug. ‘Laat maar. Ik wil geen gedoe, niet vanavond.’
          Nish keek hem aan. Er kolkte woede in zijn ogen. Uiteindelijk slaakte Nish een zucht en stemde toe.
          ‘Je gelooft hem toch niet hè?’
          ‘Ik weet niet meer wie of wat ik moet geloven.’
          ‘Mij. En ik zeg je dat je een prachtvent bent.’ Nish sloeg een arm om zijn middel en kuste toen opeens zijn slaap. De uitdrukking op zijn gezicht veranderde opslag en de jongen sloeg zijn ogen neer. Onyx voelde zijn slaap branden. Zelf had hij Adam weleens in zijn haar gekust na een paniekaanval en hij nam aan dat dit iets soortgelijks was, maar het voelde wel een beetje vreemd. Niet vervelend, maar hij wist niet zo goed wat wel. Zich afvragend of Nish soms net zo onhandig was met sociale gebaren als hij, besloot hij er maar niet te zwaar aan te tillen en leunde iets tegen de jongen aan om te laten merken dat hij het oké vond. Nish sloeg zijn ogen naar hem op en glimlachte een trillend glimlachje terwijl zijn greep boven zijn heup iets verstevigde.
    Onyx realiseerde zich dat dat precies was zoals hij net met Jester had willen staan. Dit was ook wel fijn, merkte hij, het was alsof Nish hem stevig op de grond hield. Hij glimlachte dankbaar naar zijn vriend en hief toen zijn glas.
          ‘Proost.’
          ‘Proost.’
          Ze namen beiden een slok. ‘Ik denk wel dat ik de filmavond een andere keer doe,’ mompelde Onyx. ‘Als Fox’ woorden niet de hele tijd in m’n kop zitten.’
          ‘En dat is prima,’ antwoordde Nish. ‘Je moet je er wel goed bij voelen en niks forceren.’
          Niks forceren. Niet opdringen.
          Hij kon beter wachten tot ze weer een keer spontaan film gingen kijken. Dan voelde het inderdaad niet zo geforceerd als nu. En hoewel hij zich daarin kon berusten, voelde hij toch een enorme teleurstelling.
          Onbewust zakte zijn hoofd iets opzij zodat die tegen dat van Nish rustte. Naar Jester durfde hij niet meer te kijken, hij voelde zich er rot over dat hij een drankje had aangeboden en vervolgens niet meer terugkwam, maar hij kon het nu gewoon niet opbrengen en deed maar alsof het Nish was die hem had afgeleid, in plaats van Fox’ harde woorden.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fox


    Fox grinnikte zachtjes. ‘Ja het liedje had wel iets meer diepgang dan Prince Ali. Maar ik heb wel zin in een lekker vrolijk nummer, wat jij?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Dezi



    Ze leunde met haar elleboog op de bar en steunde met haar hoofd op haar vuist terwijl ze naar zijn uitleg luisterde. Geen herinnering dus… Maar dit was misschien nog wel beter. ‘En degene van wie we wat geluk stalen voelt zich nu rot?’ vroeg ze nieuwsgierig.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          'Met eindeloos veel diepgang kom je het midden van de aarde tegen en ga je dood,' zei Jester wijs (wat ergens nog wel klopte, want constant pestende liedjes over Experium zingen was niet de gouden truc voor een en-ze-leefden-nog-lang-en-gelukkig). 'Het blijft een feestje, niet waar? We moeten deze barbaren een beetje cultuur bijbrengen, zo af en toe.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Damon



          'Zoveel geluk was dat niet. Dus voor even, misschien. Op een avond als dit is het echter gauw genoeg weer aangevuld.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fox


    ‘Precies!’ grijnsde Fox. Even dwaalde zijn blik naar opzij af. Onyx had zijn extra glas blijkbaar bij iemand anders gedumpt. Nish en Onyx stonden er verrassend cosy bij en hij vroeg zich af of hij Nish tóch niet een beetje van gedachten had laten veranderen. Hij hoopte het.
          Het huidige liedje – Wannabe van de Spice Girls – was bijna klaar en hij wipte enthousiast op zijn tenen. ‘We mogen bijna!’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Dezi



    'Hmm...' Ze keek de zaal even rond. Haar blik bleef op de blonde tweelingzus hangen over wie Damon net gesproken had. 'En Fayr is je favoriete smaakje, om het zo te zeggen?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Dat was inderdaad zo en Jester vroeg zich af waar Onyx bleef. Zoveel Scary Vibes was hij niet kwijtgeraakt, niet als hij dat wilde. Dus waarom duurde het zolang voor hij terug was? Hij humde een antwoord terwijl zijn blik over de menigte gleed--en bleef hangen bij de twee lange jongens een stukje verderop. Onyx en Nish stonden dicht tegen elkaar aan en leken de rest van de wereld een beetje vergeten te zijn.
          Oh. Jester wendde vlug zijn blik af voor iemand hem kon betrappen op staren en hield zichzelf voor dat hij het helemaal niet erg vond dat Nish Onyx had onderschept. Die twee waren hechte vrienden, het was vast fijn voor Onyx om nog iemand te hebben op wie hij zo kon steunen. Daar was Jester alleen maar blij mee, heus. Nish was een prima gast. Misschien dat die twee samen wel iets werden.
          Bij die gedachte gleed de glimlach een beetje van zijn gezicht.
          Maar alles op een stokje, híj had zelf gezegd dat ze ruimte nodig hadden en iemand duidelijker in de friend-zone zetten kon niet. Bovendien had hij Fox nu toch? Nish was vast ook goed in alcohol-duty en een liefdesdriehoek was sowieso stom dus het was maar beter als die dingen werden opgelost voor ze begonnen. Met iets van zijn vrolijkheid weer teruggewonnen keek hij weer terug naar Fox en grijnsde. 'Tijd voor some top-tier muziek.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Damon



          Damon grijnsde. 'Zo zou je het kunnen zeggen, ja.' Hij keek opzij en hield zijn hoofd even schuin. 'Wat vond je ervan?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fox


    Jester en hij hadden al zo ontzettend vaak samen gezongen dat het compleet vertrouwd voelde om zo met zijn vriend op het podium te staan. Schroom had Fox toch al niet, dus hij danste en zong er op los en had een glimlach op zijn gezicht die de rest van de avond vast niet meer zou verdwijnen. Gelukkig leek Jester het net zo naar zijn zin te hebben als tijdens het vorige nummer, waardoor zijn vertrouwen in een goede afloop voor hen samen alweer gauw toenam en hij weer helemaal lekker in zijn vel zat.


    Every villain is a hero in his own mind.