• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    • Rai •Electriciteit
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 7 okt 2020 - 19:56 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    Onyx draaide zijn hoofd met een ruk opzij toen de deur openging en wist even niet wat hij moest voelen toen Yrla daar stond. Uiteindelijk snoof hij minachtend. 'Je liet je voormalige beste vriend bijna doodvriezen, dus jouw hulpaanbod is wel echt fantastisch.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nish


    Nish vond het niet heel erg nodig om zijn woorden te herhalen en knikte alleen. ‘Ik denk dat hij bang was dat er wat tussen Onyx en jou zou gaan gebeuren. Onyx was amper binnen of Fox kwam al aanzetten met dat hij deze keer beter niet het feestje verpestte en dat je na gisteren nul vertrouwen in zijn zelfbeheersing had. Onyx trok zich er toen niet al te veel van aan en ik denk dat het Fox alleen maar wanhopiger maakte.’ Hij kreeg opeens medelijden met Jester. Fox had een beetje Onyx’ plaats ingenomen de afgelopen weken, net zoals Nish dat bij Onyx had gedaan. Dat betekende ook dat Jester hem vertrouwd had en dat had Fox toch wel op een ontzettend egoïstische manier misbruikt.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    "Vienna. Gaat het wel?" Het voelde alsof ze uit haar gedachten werd getrokken door de zachte stem. Ze keek even naar het meisje naast haar en het duurde een paar tellen voor ze haar herkende. Evelin. "Uh ja, het gaat prima met me. Ik schrok alleen van iets." De leugen rolde zo over haar lippen heen, veel te gemakkelijk.. Want nee het ging niet. Het voelde alsof iemand haar hart vastgegrepen had en er heel hard in kneep. Evelin schonk haar een kleine glimlach, die ze met moeite wist te beantwoorden. "Zal ik je even helpen het op te ruimen?" Even keek Vienna haar niet begrijpend aan, maar besefte al snel dat haar schoenen drijfnat waren en dat ze in knarsend glas stond. "Ja graag," zei ze met een glimlach, even blij dat iemand er was om haar te helpen. Evelin hielp haar een bezem en stoffer en blik te vinden. Samen ruimden ze de glasscherven op en gooiden het ver weg in een losse vuilniszak in een hoekje. Even draaide Vienna zich om naar Evelin achter haar. "Bedankt voor je hulp. Heb je Yrla toevallig gezien?"
          Het roodharige meisje wees in de richting van de uitgang. "Ik zag hem haastig naar buiten rennen. Het leek alsof hij zich zorgen maakte." De blik op het gezicht van het meisje betrok. Vienna was echter te druk bezig met zich af te vragen waar haar beste vriend heen was gegaan. Achter Onyx aan waarschijnlijk. Het besef kwam hard binnen. Zij was niet de enige wie er heel erg geschrokken was van de kus, voor Onyx moest dit nog tien keer erger zijn. "Uh, ik moet.." Ze wees in de richting van de deur. Evelin knikte alleen begrijpend, waardoor Vienna de kans kreeg langs haar heen te vluchten. Het feit dat iemand haar gewoon zo simpel weer had aangezet, betekende dat alles ineens weer aan het terugkomen was. En ze wilde uit deze zaal weg, voor iemand haar zag huilen of in paniek of woedend zag, of welk gevoel er nu ook omhoog aan het komen was. Vienna rende de gang in, keek even schichtig om zich heen bij de welbekende plek, maar zag voor de rest niemand. Met haar gave tilde ze de steen aan de kant, die de opening naar het theater voor haar opende. Achter zich sloot ze de plek weer en met lood in haar natte schoenen liep het meisje naar het podium. Het matras wat ze er neer had gelegd met Yrla weken terug lag er nog steeds en verslagen ging ze erop zitten.
          Ze was veilig hier. De anderen moesten zich maar op Onyx richten, er voor hem zijn. Hij had het zwaarder dan haar. Na alles wat er met Jester gebeurd was, ze kon zich lichtelijk voorstellen hoe hij zich moest voelen. Verraden, alleen, machteloos, misschien wel woest. Het waren de gevoelens die bij haar ook door haar heen stroomden, al overstemde het verdriet. Bij Onyx moest het echter tien keer erger zijn, dus ze klaagde niet. Ze ging ook niet mensen afleiden met haar verdriet, want zij huilde alleen om een gebroken hart, dat zes weken eerder al gebroken was. Wat nogal rustig gegaan was, al was het misschien een leugen. Het werd er nu alleen nog eens lekker in gewreven. Nee, zo egoïstisch was ze niet, er was niets aan de hand.
          Vienna trok haar knieën op naar haar buik en hoewel ze niet wilde, kwamen de tranen dan toch.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    ‘Ik weet het niet,’ mompelde hij tegen Merrins schouder. ‘Onyx werd agressief en hij snauwde dat hij me haatte. En nu – nu ben ik bang dat hij weer helemaal terug bij af is.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Voor een moment stond hij Onyx alleen maar ongelovig aan te staren. Maar hij besefte zich al snel dat Onyx dit waarschijnlijk alleen maar zei juist om hem pijn te doen en daarmee weg te jagen. Hij wilde Onyx een preek geven over zijn eigen aandeel erin, maar besefte gelukkig op tijd dat hij daar echt niet meters mee maakte. En waarschijnlijk niet bereikte wat hij wilde bereiken. "Een voormalig beste vriend die er zelf vandoor rende. Ik heb de hele godganse nacht naar hem gezocht en hem geprobeerd te bereiken. Maar Jester was te koppig om ook maar van iemand hulp aan te nemen. Ik heb mijn best gedaan om hem te helpen, misschien wat aan de late kant. Maar ik heb het geprobeerd." Hij bleef aardig rustig, wat hij zelf behoorlijk verrassend vond. Maar hij hield Onyx wel strak in de gaten toen hij sprak. "De nacht erna kostte het bijna zelfs een tweede leven, omdat ik gedacht had dat daar niets kon gebeuren. Wat denk je dat ik hier aan het doen ben? Ervoor zorgen dat ik die fout in ieder geval niet nog een keer maak."
          Hij glimlachte even naar Onyx. Het was waar wat hij zei, hij wilde het niet nog een keer meemaken, niet nog een keer het risico lopen een vriend te verliezen.

    [ bericht aangepast op 10 okt 2020 - 14:37 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin


    Hij trok Adam in een diepere knuffel. "Hij bedoelde het vast niet zo. Onyx is gewoon boos. Je weet dat hij dan onredelijke dingen roept." En wel meer deed dan onredelijke dingen roepen. Als Onyx agressief was dan was hij.. "Heel boos waarschijnlijk," maakt hij zijn eigen gedachte af. Hij drukte een kus in Adam zijn haren. "Hij draait vast wel weer bij. Hij heeft zoveel werk verzet de afgelopen weken en je hebt hem daar zo goed bij geholpen, dat verdwijnt vast niet als sneeuw voor de zon."


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    Onyx liet zich achterover op het bed zakken en staarde naar het plafond. Er kwam een cynisch lachje over zijn lippen. ‘Nou als ik dood wilde, dan zorgde ik er deze keer wel voor dat het lukte.’ Hij bleef omhoog turen. ‘En wel – je had dat kutjong van de Lions uit zijn nest kunnen trekken. Maar goed. Achteraf bezien was hem laten doodvriezen helemaal zo verkeerd nog niet.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Oke... Ze waren nu op dat punt, dat was een hele omschakeling. Hij negeerde de opmerking over Jesters dood maar even. Onyx praatte in ieder geval. "Daar heb ik serieus niet bij stilgestaan," zei hij verbluft door Onyx antwoord. Dat had hij kunnen doen. Had... "Ik mag hem niet, dus hij is niet de eerste aan wie ik hulp zou vragen." Yrla wees op het bed tegenover Onyx. "Mag ik gaan zitten?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          Met ieder woord dat Nish zei, viel de grond een stukje verder onder zijn voeten vandaan. Hij wilde dat hij zijn hoofd kon schudden en kon zeggen dat Nish loog, maar dat kon niet. Nish had geen enkele reden om te liegen en de reactie van Fox op zijn beschuldiging had alles al bevestigd. Was dat ook de reden dat Onyx niet meer was teruggekomen na het liedje? Van de kant waar hij Onyx verwacht had, was Fox ineens komen aanlopen. Had hij toen ook zulke nare dingen gezegd en had Onyx ze geloofd? Zijn hoofd tolde en hij schudde zijn hoofd.
          'Dat was niet waar. Niks daarvan is- hoe wist ik dat niet? Ik had-' Jester vloekte en versnelde zijn pas. Ze moesten hem vinden, en snel ook. Als Onyx ooit nog naar hem wilde luisteren, dan moest hij weten dat het gelogen was. Dat hij niet had geweten wat Fox allemaal achter zijn rug om had gezegd en als hij dat wel had geweten, dat hij het gestopt zou hebben. Als ze nu te laat zouden zijn, vergaf hij het zichzelf nooit.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    Onyx haalde zijn schouders op. Het maakte hem niet uit. Niets maakte hem meer uit.
          Een lange tijd zei hij niets en gleed hij van herinnering in herinnering. Nu hij hier op Nish’ bed lag en zijn ademhaling een beetje tot rust was gekomen, probeerde hij de waarheid wat in elkaar te puzzelen. Was Jester echt overal bij betrokken geweest? Of was Fox degene die dit alles had opgezet, die het wilde laten líjken of Jester hem haatte?
          Hij dacht aan Nish’ woorden. Dat Fox vaker in relaties en vriendschappen stookte.
          Merrin en Adam had hij ook leugens verteld om ertussenin te komen.
          Was dit niet precies waar Fox op uit was geweest? Dat hij Jester zou gaan haten? Dat hij in zijn woede weer iets deed waar Jester hem weer door zou gaan haten?
          Hij wist niet meer wat hij moest geloven, hoe hij eráchter kon komen wat hij moest geloven.
          ‘Heb jij je weleens afgevraagd of een vriendschap echt was?’ vroeg hij zich af.

    [ bericht aangepast op 10 okt 2020 - 15:06 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Hij was gaan zitten op het andere bed en was gewoon stil geweest. Hij had niet eens geweten wat hij had moeten vragen of hoe hij precies met Onyx moest praten. Dus was hij stil geweest, in de veronderstelling dat Onyx vanzelf wel zou praten als hij dat wilde. De eerste vraag die hij stelde overrompelde hem. "Uh..." Hij was zo uit het veld geslagen dat hij even over het antwoord na moest denken. Toen hij het antwoord had, kwam dat als zuur omhoog zetten. "Ja, meermaals zelfs. Met verschillende personen." Hij wist niet of dit het goede antwoord was, maar hij wist niet zo goed waar Onyx heen wilde. Dus leek eerlijkheid hem maar het beste.


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    Nish stuurde Onyx een berichtje om te vragen waar hij was en of hij alleen was. De kans dat zijn iNet niet op stil stond was klein, maar het was het proberen waard en hij stak het toestel weer weg. Jester beende een stukje voor hem uit, duidelijk geagiteerd door de waarheid over Fox. Met een paar stappen had Nish hem weer ingehaald.
          ‘Hij zorgde er echt wel voor dat je het niet merkte, neem dat jezelf niet kwalijk. Onyx wist dat het leugens waren en heeft dat ook geregeld tegen Fox gezegd. Jullie zoen was pijnlijk en triggerde iets, maar hij komt echt wel weer bij zinnen. Daar zorg ik wel voor.’
          Ze bereikten de wachtpost. Voor Nish iets kon doen, klom Jester al naar boven.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx


    'En? Hoe vond je uiteindelijk het antwoord?' Onyx draaide zijn hoofd opzij.
          Tot tweemaal toe had een vriend hem permanent de rug toe gekeerd, maar op de een of andere manier voelde dat nog altijd beter als helemaal geen grip meer hebben op of iets echt was of niet.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    "Dat heb ik nog niet," zei hij schouderophalend. Hij aarzelde voor een moment. Dit had hij alleen nog maar met Vienna en een stukje met Adam besproken. Hij keek Onyx voor twee tellen aan en haalde toen diep adem. "Ik ga morgen met hem praten. Misschien dat ik daar antwoorden uit kan halen. Dat hoop ik." Dat hoopte hij echt. Hij hoopte dat zijn gesprek met Nish heel veel kon ophelderen, dat het hem in ieder geval wat rust kon geven. Hij vond het ontzettend spannend, maar dat nam niet weg dat hij stiekem ook uitkeek naar datzelfde gesprek.
          "En wat Dezi betreft..." Zijn gezicht betrok en hij voelde het zuur uit zijn maag omhoog komen. "Wel, daar ben ik nog altijd niet over uit. Ze heeft me zoveel leugens verteld, me gekke dingen laten denken en doen. Ik weet niet meer wat de waarheid daar is. De momenten die we samen hadden, voelden oprecht en puur. Maar nu ik met Vienna er achteraf op terug kijk, ontdek ik zoveel leugens. En waarom? Ik denk dat ik dat misschien wel nooit te weten kom." Hij keek even met een glimlach naar Onyx op. "Het helpt in ieder geval om met Vienna erover te praten, het helpt me dingen op een rijtje te zetten en leugen van waarheid te scheiden. Ik denk dat die vriendschap niet echt was, maar ik ben daar nog niet honderd procent over uit."


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    Hij was er niet. De toren was leeg en Jester staarde alleen naar verrotte planken en niks anders.
          Hij was er niet.
          Net als de vorige keer. Hij zou toch niet- door hem-
          Misschien dat Azumi hem nog een keer kon vinden. Het draakje was zes weken geleden ook de eerste geweest. Misschien dat ze dat weer konden proberen. Jester klom naar beneden, de wanhoop als een donker vergif in zijn aderen. 'Hij is er niet,' zei hij nog tegen Nish toen hij beneden kwam, maar de jongen had het antwoord waarschijnlijk wel van zijn gezicht afgelezen. 'Azumi zit nog op mijn kamer. Die vond hem de vorige keer als eerste.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.