• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    • Rai •Electriciteit
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • [Onbekend]

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Emil


    ‘Ja, dat kan ik me voorstellen. Astreal hield me aan de praat.’ Hij glimlachte vluchtig. ‘Heb je zin om te dansen?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ———

    Adam liet Merrins woorden op zich inwerken.
          ‘Dat had ik niet verwacht,’ gaf hij toe. ‘Toen Onyx vanmiddag Yrla tegenhield om Maxwell te gaan halen toen dat van Cackle moest en Jester de leraar zelfs met zijn gave overtuigde om te vergeten wat hij had gezien, dacht ik dat er wat ergs zou gebeuren als Maxwell er wel achter zou komen. Zeker toen ik niet in de kamer mocht blijven. Misschien moeten we eens vragen waarom ze dat deden,’ peinsde hij verder. ‘Want het is wel een beetje gek hè? Dat hij zoiets voor zichzelf houdt.’
          Wie weet wat hij straks terug wil voor die informatie…


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Hij grinnikte zachtjes. "Doe normaal, idioot. Vind ik toch alleen maar leuk." Hij aarzelde voor een moment, maar bedacht zich toen dat hij misschien maar beter wat weg kon geven. Het voelde ook wel goed om het even met iemand te delen. "Maar ik had eerder gedacht dat het van Jester vandaan kwam. Dat had voor even de hoop laten opleven dat onze vriendschap nog een kans had. Maar die blijkt zo dood als een pier te zijn nog altijd. De enige waar hij oog voor heeft is Onyx." Hij lachte even spottend. En pas na twee tellen besefte hij wat hij zei. "Oh, sorry," zei hij geschrokken. "Ik hoorde van Onyx dat je samen met hem was. Ik.. Sorry."


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    Nish was opgelucht te horen dat het niets met hem te maken had. ‘Het geeft niet,’ beantwoordde hij zijn verontschuldiging. ‘Jester vertelde me even geleden dat hij nog steeds verliefd op Onyx is – en ik weet dat Onyx ook nog steeds van hem houdt. Dus het was maar van korte duur.’ Hij glimlachte een beetje triest. ‘Ze zijn nu met elkaar aan het praten. Maar als die eenmaal weer bij elkaar zijn, heeft Jester misschien weer meer ruimte in zijn hoofd om jullie vriendschap op te pakken?’ Hij aarzelde. Valse hoop kon heel pijnlijk zijn en hij wist niet goed waar het bij die twee verkeerd was gegaan. ‘Je kunt in ieder geval wel een stunt bij hem uithalen toch? Laten zien dat het wat jou betreft nog niet over is? De aanhouder wint, zeggen ze vaak.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    "Het ziet ernaar uit dat je in je handjes mag knijpen met je huisgenoten, want ze hebben je een boel problemen bespaard.". Dat waren blijkbaar Jester en Onyx geweest. Hij wilde wel weten waarom ze dat gedaan hadden, waarom ze zich bemoeid hadden met hem. Was er inderdaad iets met Maxwell aan de hand? Of was het door de manier van reageren van Cackle geweest? Er was vast meer wat zij wisten. En als hij wilde bepalen wat hij van Maxwell moest vinden, kon hij misschien maar beter iets vragen. "Ik denk dat ik tot nu toe gewoon geluk heb. En ik weet niet wat ik van Maxwell moet denken, tot nu toe is hij behoorlijk behulpzaam."

    [ bericht aangepast op 14 nov 2020 - 10:07 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla



    "Dat spijt me voor je. Liefde is kut." Dat was niet perse wat hij had willen zeggen, maar het was nu eenmaal zo dat ook hij weinig succes had in zijn liefdesleven. Hij keek even naar Nish en glimlachte. Hij waardeerde het dat Nish het probeerde, maar hij durfde niet meer te hopen dat het goed kwam. "Dat is aardig, maar het gaat niet meer veranderen. Jester moet me gewoon niet." Hij wilde niet meer hopen, hij moest het nu gewoon loslaten. "Maar we kunnen alsnog wel zijn kamer doen. Ik moet nog wraak van mijn verjaardag. Zin om te helpen?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    ‘Ja… Ik vraag me af waarom,’ zuchtte Adam. ‘Ik ben heel blij dat hij het in de doofpot stopt, absoluut… maar het lijkt me dat hij daarmee wel zijn baan op het spel zet.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    Ze stond een tijdje te kletsen met Darian over van alles en nog wat. Hoewel ze een groepje van vijf vormden, merkte ze toch dat hun gesprekken niet echt vermengden. En dat ze lichtelijk uit gespreksstof raakte op het moment. "Zullen we anders een spel doen?" Stelde ze voor aan iedereen. "Truth or dare of zoiets?"

    [ bericht aangepast op 14 nov 2020 - 10:07 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    Liefde is kut.
          Nish wist niet of hij daarin geloofde. Hem had het een hoop pijn gedaan, maar hij had ook gezien hoe Onyx erdoor was opgebloeid en zijn liefde voor Onyx had er ook voor gezorgd dat hij een totaal ander pad in was geslagen dan drie jaar geleden.
          ‘Hebben jullie er weleens over gepraat?’ vroeg Nish zich af. ‘Gewoon… een open gesprek? Over waar jullie tegenaan lopen?’ Hij kwam overeind van het bed. ‘En prima – ik help wel mee.’ Dat kon best terwijl ze een gesprek voerden.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fire


    Dat was nou niet echt zijn favoriete tijdverdrijf, maar dit waren wel mensen die geen geheimen zouden gaan rondbazuinen en hij wilde niet weer degene zijn die het voor de anderen verpestte. Bovendien was het gezellig met Fayr en Phone, maar vorderingen maakte hij nog steeds niet echt. Misschien hielp een spelletje als dat om even een andere mindset te krijgen waardoor hij zich wat vrijer zou voelen en wat minder nadacht over alles wat hij zei en deed. En hé – meer dingen over Fersephone te weten komen was natuurlijk altijd mooi meegenomen.
          ‘Ja, dat klinkt wel leuk,’ zei hij daarom met een aarzelend glimlach.
          Aan de lichaamstaal van zijn vriend merkte hij dat Darian ook een beetje terughoudend was, maar uiteindelijk knikte hij toch .’Ik vind het ook best.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    "Misschien moet ik het hem vragen," zei hij zachtjes. Dat had al in zijn hoofd gezeten, maar dat Adam diezelfde vraag had, bevestigde dat hij die ook moest stellen. Hij drukte een kus in Adam zijn haar. "Dit blijft tussen ons oké? Ik wil niet dat mijn zus zich zorgen gaat maken en ik weet nog niet goed wat ik hiermee moet."

    [ bericht aangepast op 14 nov 2020 - 10:07 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla



    "Nee," zei hij zachtjes. Yrla dook zijn tas in op zoek naar zijn spuitbussen met spinnen spul. "Maar ik weet niet of dat nog wel kan. Er is veel gebeurd en ik ben al geen makkelijke prater." Hij gaf een spuitbus aan Nish en zuchtte. "Ik weet ook niet of ik het zelf nog wel wil, of ik Jester nog genoeg vertrouw." Dit was de eerste keer dat hij zijn twijfels zo hardop uit sprak, ondanks het feit dat hij het wel vaker met Vienna erover had gehad. Maar hij had Jester niet over Nish verteld, en was ook nog steeds niet bereid daarover te vertellen. Yrla stak over naar de kamer van Jester en hield de deur voor Nish open.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fersephone


    "Wie ben ik dan om nee te zeggen?" Zei ze schouderophalend, gevolgd door een kleine glimlach. Ze keek even om zich heen. "Maar kunnen we wel even een rustige plek zoeken om te zitten?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    ‘En Onyx en Jester?’ vroeg Adam. ‘Misschien is het handig om eerst uit te zoeken wat die weten. Er moet een reden zijn geweest dat ze fel reageerden. Misschien weten ze wel dingen over Maxwell die wij niet weten.’
          Adam wist niets over die vent, dus wat dat betreft was het erg aannemelijk. En hij wist dat Onyx en Jester wel van meer dingen op de hoogte waren waar zij zelf alleen maar naar konden gissen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nish


    ‘Praten is iets wat je kan leren, toch? Ik ken er wel meer die alles opkropten en dat toch een beetje hebben losgelaten. Inclusief ikzelf.’ Hij liep achter Yrla aan naar de volgende kamer. Onderwijl schudde hij met de spuitbus die Yrla hem had gegeven. ‘En vertrouwen moet opnieuw groeien.’ Hij keek Yrla aan. ‘Jullie waren best close en het feit dat het je hele humeur omgooide toen de grap niet van hem bleek, bewijst toch dat het best wel diep zit, toch? Hij ging een heftige periode door, het is niet niks als iemand van wie je houdt zelfmoord probeert te plegen en vervolgens geen steun van je wil.’


    Every villain is a hero in his own mind.