• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Fersephone

    "Het gaat prima," bromde ze. Fersephone gooide de laatste spullen in haar tas en gooide hem over haar schouder.
          "Zoent hij goed?" Fersephone keek even met een dodelijke blik over haar schouder naar Vienna. Haar humeur was compleet omgeslagen door het vooruitzicht dat Vie en Fayr het nu wisten. "Gaat je dat wat aan?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Fayr



          Fayr haalde lichtjes haar schouders op en glimlachte alsof ze zich van geen kwaad bewust was. 'We zijn gewoon betrokken, toch, Vie?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Vienna



    "Ja, we willen gewoon een goede vriendin en goede zus zijn, door te vragen hoe het is met je nieuwe vriendje," zei ze zoetjes met een glimlach. Vienna moest heel erg moeite doen om haar lachen in te houden, aangezien het hoofd van Fersephone al op onweer stond. Het meisje sloot de deur van de slaapkamer achter haar en gaf verrassend genoeg al op. "Fijn," zuchtte ze. "Wat willen jullie weten?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Evelin


    Ietwat nerveus stond Evelin op de drempel van de eetzaal. Ze plukte onhandig aan de onderkant van haar haren, die ze van Demetrius los had moeten laten hangen. Het meisje was het niet meer gewend om haar krullen vrij spel te geven. Ze had net haar ontbijt gehaald, tot ze tot haar grote schrik ontdekte dat Yrla aan de tafel zat. De plek naast hem was nog leeg en tot haar grote verschrikking hoorde ze Demetrius zeggen dat ze gewoon naast hem moest gaan zitten. Ze had het beloofd. En dus schudde ze even haar hoofd, rechtte haar schouders en liep met haar dienblad naar de tafel, waar ze naast Yrla plofte. Evelin glimlachte even naar Klaus die tegenover haar zat en haar met zijn grote ogen even bekeek. Ze wist het niet zeker, maar ze dacht een kleine glimlach langs zijn lippen te zien.
          'Mag ik echt alles bepalen vandaag? Mag ik alles doen? hoorde ze Demetrius zenuwachtig vragen in haar oren. Evelin knikte als antwoord en blikte even opzij naar de otter op haar schouder, totaal wantrouwend op die vraag. Ze had het met zichzelf afgesproken, dat wilde niet zeggen dat ze dingen leuk ging vinden. Demetrius leek echter helemaal in zijn nopjes. De otter was op zijn achterste gaan zitten en had zijn staart erbij gepakt, die hij nu uitgebreid aan het aflikken was. Even keek Evelin met opgetrokken wenkbrauw naar Demetrius, waardoor ze voor een moment een blik wisselde met Yrla. Direct wendde ze weer haar hoofd af en keek naar Klaus die tegenover haar zat. Ze zei geen woord tegen Yrla, maar dat hoefde gelukkig ook niet van Demetrius.
          Ze was net bij haar tweede broodje, toen een schreeuw haar liet opspringen van schrik. Ze keek met een ruk opzij, waar ze nog net Demetrius het shirt van Yrla in zag kruipen. De jongen wreef over zijn oor. Demetrius had duidelijk zijn natte staart in het oor van de jongen gestopt. Yrla probeerde nu angstvallig Demetrius te vangen met zijn handen, maar de otter zat op plekken waar hij net niet bij kon. "Evelin, haal hem weg." Het meisje had haar grijns achter haar hand verstopt en liet hem nu zakken. "Sorry, ik heb geen controle over hem," zei ze met een kleine glimlach.
          Ze hoorde Yrla een paar keer pijnlijk kreunen op het moment dat Demetrius hem beet, voor de otter snel weer vluchtte en onder haar haren kwam te zitten. De blonde jongen keek boos haar kant op. "Waar was dat goed voor?" Demetrius kwam ietwat gewaagd onder haar haren tevoorschijn. 'Die heb je verdiend, omdat je zo'n lul was gisteravond.' Evelin voelde een blos op haar wangen zakken, maar herpakte zich snel en herhaalde Demetrius. "Hij zegt dat je het verdiend hebt, omdat je zo'n lul was gisteravond." Ze wierp hem even een glimlachje toe en keek toen weer naar Klaus, die haar verrassend genoeg nu met een enorme grijns aankeek.


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    Het duurde even voordat Nish inzag dat Yrla gisteren met Evelin een date had gehad. Evelin, of all people. Met stip het saaiste wijf van hun afdeling. Hij trok zijn wenkbrauwen op en keek haar langs Yrla heen aan. ‘Als je niet wil dat jongens lullig tegen je doen, moet je ze misschien niet laten zitten bij een date en vervolgens de hele avond alleen maar lopen janken. Veel zelfinzicht heb je blijkbaar ook niet, als je iemand een lul noemt omdat ie je een leuke avond wilde bezorgen die je zelf verneukt hebt.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Evelin


    Vol ongeloof keek ze naar Yrla, die haar blik vakkundig ontweek. Daarna keek ze naar Nish, waarvan ze niet begreep waarom hij zich ermee bemoeide. "Bemoei je je er niet mee. Je hebt geen idee waar je het over hebt," beet ze hem toe. Ze draaide haar hoofd van Nish weg, opeens ergens geïrriteerd dat dit zomaar in haar gezicht werd gegooid. Bijna opstandig nam ze een hap van haar ontbijt. Blijkbaar had Yrla zitten klagen bij Nish, terwijl het zijn eigen schuld was dat de avond zo verlopen was.
          Ze keek even boos naar Klaus, maar de jongen keek haar nog altijd even onaangeroerd aan als altijd. Om een of andere reden bracht het beeld van haar vriend haar rust. En meteen had ze spijt van de gedachte dat het Yrla zijn fout was. Misschien was hij in eerste instantie niet heel aardig voor haar geweest, maar hij had het wel proberen goed te maken. Terwijl zij die poging daadwerkelijk verpest had. Haar broodje smaakte opeens niet lekker meer. Misschien had ze zich teveel in Demetrius wraak mee laten slepen. Ze tikte Yrla naast haar even aan. "Sorry," zei ze zachtjes, in de hoop dat Nish het niet hoorde. "Kunnen we zo even praten, zonder dat iedereen erbij is?"

    [ bericht aangepast op 10 feb 2021 - 21:09 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla



    Hij keek even een keer van Nish naar Evelin en voelde het schaamrood tot op zijn oren zakken. Dit vond hij misschien nog wel erger dan gisteravond. Hij had Nish niet willen vertellen met wie hij op date was geweest, maar nu was de jongen er toch achter gekomen. En hoewel hij het waardeerde dat Nish voor hem opkwam, maakte dat de situatie er om een of andere reden niet beter op. Hij had om een of andere reden gewild dat Nish het liever niet wist.
          Van het roodharige meisje naast hem begreep hij geen fluit. Het ene moment was ze heel scherp en fel, het andere moment dimde ze volledig in. "Als het moet," bromde hij terug. Een gesprek had hij eigenlijk niet zo heel veel zin in, al was hij aan de andere kant nieuwsgierig wat ze te zeggen had na gisteravond.

    [ bericht aangepast op 10 feb 2021 - 21:12 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    Borderline-Evelin maakte zijn humeur er niet beter op, dus hij negeerde haar maar en ging verder met zijn ontbijt, wat hoe dan ook al een opgave was om door zijn keel te krijgen. De meeste Buffalo’s waren inmiddels al aangeschoven en hij onderdrukte een zucht toen hij Nemesis’ blik ving, die haar wenkbrauwen optrok en met haar ogen naar Yrla seinde.
          ‘Dat wordt je nieuwe poging om een Panther in je bed te krijgen?’
          Nish rolde zijn ogen en stak alleen zijn middelvinger op met de hand waarmee hij zijn krentenbol vasthield. Alle stemmen om hem heen bezorgden hem een doffe hoofdpijn en hij wenste dat hij de eetzaal had kunnen verlaten, maar uitgerekend vandaag kwam Experium met een of andere stomme mededeling waar hij echt geen ruimte voor had in zijn gedachten.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    De opmerking liet de rillingen over zijn rug gaan. Hij moest er absoluut niet aan denken om dat te doen, hij vond het al lastig dat hij op het moment zo dicht op Nish zat. Yrla was iets van Evelin weggeschoven, waardoor hij dichter tegen de jongen aan was komen zitten. Hij had het gevoel dat zijn zij brandde, terwijl hij nauwelijks Nish aanraakte. Voor een moment flitste het feest voor zijn neus langs, maar dat schudde hij direct uit zijn hoofd. Hij hoefde niet bang te zijn voor Nish of dat Nish meer van hem wilde dan dat hij wilde. Daarnaast, hij zou nooit zoiets doen. Dat kon gewoon niet, mocht niet. Hij was niet zo.
          Toch probeerde hij niet te laten merken wat de opmerking van binnen met hem deed. "Jaloers?" vroeg hij droog.

    [ bericht aangepast op 10 feb 2021 - 21:58 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    ‘Ontzettend,’ antwoordde Nemesis op net zo’n droge toon.
          Nish wist dat Nemesis hem gewoon zat te sarren of Yrla uit zijn tent wilde lokken, maar de hap krentenbol leek in zijn keel te blijven steken. Hij dacht terug aan de laatste keer dat hij wat van Yrla gedaan had geprobeerd te krijgen en hij wist zeker dat de jongen daar ook aan moest denken.
          Natuurlijk wist Nemesis niet dat het een pijnlijk onderwerp voor hem was – en al helemaal na wat er vannacht was gebeurd. In elk geval kon hij zich nu wel voorstellen dat zo’n ervaring ervoor zorgde dat je liever voor het andere geslacht koos. Zou hij ook van mannen walgen, als Zebediah met hem klaar was? Omdat de herinneringen traumatiserend waren?
          Zijn binnenste bevroor.
          Als Zebediah klaar met je is? Wat – je gaat toch niet passief afwachten tot hij weer bij je langskomt?
          Weer voelde hij het zuur omhoog komen. Voordat hij midden in de zaal over zijn nek kon gaan, schoof hij zijn stoel naar achteren en mompelde dat hij moest pissen. Na een paar stappen maakte hij zichzelf onzichtbaar. Tegen de tijd dat hij bij de toiletten was, stond het zweet op zijn voorhoofd en trilden zijn handen. Hij greep de wasbak vast en haalde een paar keer diep adem voor hij de kraan opendeed en koud water in zijn gezicht plensde. Een huivering trok door hem heen.
          Met brandende ogen staarde hij in de spiegel, die zijn spiegelbeeld niet liet zien.
          Kon hij maar altijd zijn gave hebben aanstaan, dan kon Zebediah hem nooit vinden.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Heel even keek Yrla bezorgd Nish achterna. Had hij iets verkeerd gezegd? Had hij nu Nish schuldig laten voelen weer over wat er tussen hen gebeurd was? Het liefste wilde Yrla achter hem aangaan, maar dat zou benadrukken dat er wat aan de hand was. Hij keek naar zijn bord, die nu toch wel aardig leeg was. Hij zuchtte. Goed, dat werd rustig aandoen vandaag, want veel zin in eten had hij niet meer.
          Hij tikte Evelin aan. "Oké, kom maar op dan. Dan ben ik er vanaf." Yrla stond overeind en pakte zijn dienblad op. "Nu?" vroeg het meisje verbaasd. Yrla keek even met een geïrriteerde blik op haar neer. "Ja, nu of nooit." Tot zijn verrassing knikte Evelin en pakte ze ook haar eigen dienblad. Yrla liep naar de opruimennband, legde zijn dienblad weg en liep toen door naar de hoek van de zaal, waar het wat rustiger was. De zaal verlaten mocht om een of andere reden niet, aangezien de school een mededeling wilde doen. "Wat wilde je zeggen?" vroeg hij verveeld


    It's never gonna happen, Guys.

    Evelin


    Ze was nerveus. Maar goed, ze kon dit maar gewoon beter doen. Dan was het klaar en gingen ze hopelijk niet zo naar uit elkaar. "Ik wilde sorry zeggen van gisteravond." Evelin wreef even onrustig met een voet over de vloer. "Je probeerde gewoon wat goed te maken, maar ik stond er niet echt voor open. Ik had gisteren gewoon een enorme kut dag gehad en dat reageerde ik op jou af. Ik wilde wel gezellig doen, maar toen kwam je met het dansen en daar ben ik totaal niet goed in, dus dat maakte me nog.. onzekerder dan ik al was." Ze was verrast door haar eigen openheid. Maar misschien had het feit dat ze het toch al verpest had, het makkelijker gemaakt om te praten. "Dus, uhm... Sorry."


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla



    Nu begreep hij er helemaal niets meer van. Net noemde ze hem nog een lul, en nu was het opeens sorry? "Ik vind het heel moeilijk te geloven, je noemde me net nog een lul," wierp hij dan ook terug in haar gezicht. Hij zag het roodharige meisje even angstvallig naar een antwoord zoeken. "Dat was.." Ze wees al in de richting van de otter, maar leek zich toen opeens te herpakken. Ze keek lichtelijk boos naar hem op. "Omdat je dat ook was. Ik had gisteren niet eens de kans gehad om nee te zeggen, om je überhaupt te weigeren ondanks mijn kutdag. En met het feit dat ik bijna mijn hart bij je uitstortte, werd je alleen maar boos in plaats van te luisteren. Terwijl je er zelf naar gevraagd had. En de woorden die je zei toen je wegliep, waren ook niet heel aardig."
          Daar had ze ergens een punt, maar hij voelde woede in zich opkomen, omdat ze hem nu een soort van beschuldigde dat hij de reden was dat de avond kut was. Maar voor hij iets kon zeggen ging ze al door. "Maar dat geeft niet. Ik was gewoon vervelend gisteravond en ik snap wel dat ik je boos maakte. En dat spijt me. Ik hoop dat ik niet alles verpest heb tussen ons. Ik wil je nog steeds graag leren kennen."
          Met die laatste woorden wist hij absoluut niet wat hij moest. Gisteravond was een teleurstelling geweest, maar misschien was hij ook wel lichtelijk opdringerig geweest. Blijkbaar wilde het meisje nog van alles, terwijl hij onderhand wel klaar was na gisteravond. "Een wandeling, vanavond. Gewoon rondje om het meer. En als je me daarna nog vervelend vind, laat ik je met rust." Yrla was een beetje verbaasd door het voorstel. Zo verbaasd dat hij zichzelf in hoorde stemmen. "Vooruit dan, een rondje."


    It's never gonna happen, Guys.

    Fayr



          Fayr keek opzij naar Vienna, die beter was in zulk soort ondervragingen. 'Hoe zijn jullie samen gekomen? Als- als jullie samen zijn? Een stel?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fersephone


    "Geen idee eigenlijk. Ik denk het," zei Fersephone schouderophalend. Ze had hiernaar gevraagd wat hun kus nu precies betekende, maar of ze nu een stel waren? Fire was niet echt duidelijk en Fersephone beschouwde hem hier meer ervaren in als zij in ieder geval. Dus wist ze het niet zo goed. "We hebben het er maandag na het feest over gehad. D- dat we elkaar wel leuk vonden." Het was raar om tegen iemand anders te vertellen dan tegen Fire, ook al ging het hier om haar zus.
          Fersephone begon richting de eetzaal te lopen. "Hebben jullie gezoend?" Het meisje rolde met haar ogen op de vraag van Vienna. "Ja," gaf ze maar toe, ondanks dat het onwennig voelde. Liegen zou haar niet veel verder helpen. "En?" Fersephone keek even naar Vie naast haar en kon toen toch niet laten om te grijnzen. "Ik heb de lantaarnpaal gesloopt waar we onder stonden."
          Vienna begon te grinniken. "Dus het was zo goed of ontzettend slecht." Fersephone grijnsde."Nou in ieder geval niet dat laatste." Ze keek even naar het meisje met de bril en voor ze de volgende vraag kon stellen, schoot Fersephone er tussendoor. "En hoe was jouw date dan?" Fersephone glimlachte even kort. Het was niet dat ze echt geïnteresseerd was, maar dan was het onderwerp in ieder geval van haar weg.

    [ bericht aangepast op 12 feb 2021 - 16:15 ]


    It's never gonna happen, Guys.