• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    Onyx. 23 Muziek en dromen Maneur Croweater
    (studieobject) 8175 (Adam) 17 Tijdreizen Margeaux Croweater
    Jester Madcap 20 Overtuiging Cackle ProngsPotter
    Merrin 16 Gedaanteverwisseling Moreau Slughorn
    Yrla 19 Superspeed Williams Slughorn

    Vienna 20 Telekinese Maxwell Slughorn
    Fayr Fixfault 20 Repareren Navkar ProngsPotter
    Nenya Agami15 Helderziend Mentor? ProngsPotter
    Dezi 20 Samenvloeien met draak Naam Croweater
    Fersephone 20 Slopen Gates Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    Fire Vuur
    Fox In dieren veranderen.
    Astreal Astral projection.
    Tony Onzichtbaar in het donker.
    Emil Dupliceren
    Onna Ondoordringbare huid
    Vera Vliegen
    Serena Stembeheersing
    Heidi Groene vingers.
    8226 Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    Vision Met zintuigen spelen
    Dalit Immuniteit voor gaven
    Rai Electriciteit
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]
    Kijo Veranderen in een Oni.
    Stella Licht ombuigen.
    Vera Leugendetector.
    Helene Genezing.
    Cherry Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    Romeo Emoties manipuleren
    Damon Dementor
    Peter Spiderman
    Azrael Krachten afnemen en aanvullen
    Darian Objecten materaliseren
    Maaya Hallucinates.
    Melissa Fauna manipulatie.
    Alice Spiegelloper
    Medusa Verstenen onder haar blik
    Naamloos Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    Ednoces Tijd bevriezen voor 10 sec
    Nish Aanwezigheid verbergen
    Goliath Ant-Man
    Klaus Necromancer
    8167 [Onbekend]
    Evelin Reizen tussen werelden/dimensies
    8034 Gevarensonar
    Nemesis Vloeistoffen sturen
    Maevis [Onbekend]
    Sarah Binding

    • Buiten de school •
    Nathaniël Broer van Gabriël (Yrla)
    Rory Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    Adrasteia Vampier - overname gaves door bloed
    Casey Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * GeschiedenisSogat
    * Muziek /CreatiefWish
    * Les rondom je gaveEigen Mentor
    * Lunch
    * Wiskunde Margeaux
    * Engels Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training Navkar
    * Gymnastiek Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates

    Woensdag
    * Engels Cackle
    * Maatschappijleer Maneur
    * Gave training Eigen mentor
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Wiskunde Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief Wish
    * Geschiedenis Sogat

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates
    * Gave training Eigen Mentor
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^
    Speeltopic 38: Klik ^^
    Speeltopic 39: Klik ^^
    Speeltopic 40: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Safira



    Safira kromde haar klauwen in enthousiasme toen ze de woorden van het meisje in haar hoofd hoorde. Pas toen ze Yrla hoorde kreunen, trok ze haar nagels weer in.
          ’Eindelijk iemand die me verstaat, godenzijdank! Nee – alles gaat niet goed.’ Ze aarzelde. Tja – wat ging ze deze wildvreemde griet vertellen? Ze had niet zo heel veel keus dan haar te vertrouwen, maar makkelijk was het niet. Straks holde ze alsnog naar het bestuur toe en was het met haar gedaan. ‘Je moet tegen Yrla zeggen dat Dezi onder invloed van Zebediah stond. Hij heeft haar opgedragen om Jester te doden, toen ze buiten bewustzijn was na de aanval in het muzieklokaal. Binnenkort stuurt hij vast iemand anders.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    8226


    Haar glimlach verdween langzaam als sneeuw in de zon, als de woorden van Azumi begonnen door te sijpelen in haar hoofd.
    'Zebediah?' Ze keek Azumi met een frons in haar voorhoofd aan, terwijl haar maag ineenkromp. Als dit de waarheid was, dan was dit zeker geen goed nieuws. Ze knikte met een strak gezicht als Azumi vroeg om het door te geven aan Yrla. Ze kauwde wat twijfelend op haar lip, maar keek dan toch opzij naar Yrla.
    'Ik moet doorgeven dat Dezi onder invloed van Zebediah stond.' Ze liet haar adem langzaam ontsnappen. Nu was ze eindelijk Zebediah even vergeten. 'Hij heeft haar opgedragen om Jester te vermoorden. Ze was toen buiten bewustzijn na de aanval in het muzieklokaal.' Dit hoorde ze allemaal voor het eerst, en haar ogen toonden nu wat angst. Wat als Zebediah haar onder invloed zou brengen? Ze slikte haar overmatig speeksel weg. 'Azumi denkt dat hij iemand anders zal sturen.'

    [ bericht aangepast op 18 april 2021 - 12:57 ]

    Yrla



    Hij bevroor voor een moment onder het nieuwtje dat 8226 voor hem vertaalde. Dezi moest Jester vermoorden in opdracht van Zebediah. Hoewel het nieuws hem schokte, was het ergens misschien ook een lichte opluchting, wetende dat Dezi hier toe aangezet was? Hij had het al bijzonder gevonden dat Dezi zo ver zou gaan voor wraak, maar na wat ze Adam had aangedaan, had hij er niet lang over getwijfeld of ze het kon.
          "Ik zal hem zo wel even bellen," zei Yrla stijfjes, terwijl het nieuws door zijn hoofd bleef spoken. Dezi moest Jester vermoorden... Van Zebediah... En opeens zag hij Azumi voor zich met Jesters bloes en een mes, in de bieb. Azumi had geprobeerd hem hiervoor te waarschuwen. Maar hij had het toen niet begrepen en hoewel de boodschap naar Jester was gekomen hadden ze er niet veel mee gedaan. Hadden ze gisteravond kunnen voorkomen als ze Azumi haar waarschuwing serieus hadden genomen? Die gedachte liet hem alleen maar nog bleker ogen. Ze hadden er niets mee gedaan...

    [ bericht aangepast op 18 april 2021 - 13:19 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Safira



    ‘Dat lijkt me niet verkeerd.’
          Safira dacht na. Hoe vaak zou ze de kans krijgen om een tolk te vinden? Ze kon maar beter meteen álles zeggen. Ze richtte zich weer tot het meisje.
          ‘Ik was ooit een mens,’ zei ze. ‘Kun je dat ook tegen hem zeggen? Ik zit al zes jaar in deze gedaante vast en Experium denkt dat ik niet meer besta. Ze hebben me uit ieders geheugen gewist en me daarna opnieuw voor een experiment gebruikt. Fox was vroeger mijn maatje – zijn gave lijkt op de mijne. Misschien kan hij me helpen om terug te veranderen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    8226


    Ze knipperde met haar ogen als het kleine draakje verder gaat met uitleggen. Ze kreeg het gevoel alsof de grond onder haar wegzakte. Wat vreselijk, vastzitten in een dierenlichaam terwijl je een mens bent. 'Yrla, ze zegt dat ze ooit een mens was.' Ze luisterde gespannen verder. 'Al zes jaar is ze ondertussen deze gedaante, waardoor ze op Experium denken dat ze niet meer bestaat.' Ze voelde een vlaag van medelijden opkomen. 'Ze hebben iedereen zijn geheugen gewist zodat ze haar niet meer kenden. En ze is opnieuw gebruikt voor een experiment.' Ze sloot haar ogen even gepijnigd. Dit is vreselijk. 'Ze was vroeger vrienden met Fox, en zijn gave lijkt op de hare.' Ze keek opzij naar Yrla. 'Denk je dat hij ze kan helpen om weer te veranderen naar mens?'

    [ bericht aangepast op 18 april 2021 - 15:35 ]

    Jester Madcap



    Ze zaten met zijn zevenen in de woonkamer. Hemzelf en Onyx al meegerekend. Vienna zag bleek en Adam keek ook alsof hij de problemen al voelde hangen. Jester knikte langzaam. 'Ja, dit is iedereen.' Hij rechtte zijn rug iets en keek de groep nog eens rond. Hij wist eigenlijk niet eens hoeveel de jongste drie hadden meegekregen van afgelopen nacht. Volgens Onyx waren ze er niet bij geweest, gelukkig niet. Scheelde weer een trauma, weetje.
          Dat moest hij dan eerst maar even uitleggen. 'Oké. Waarschijnlijk zitten jullie vol met vragen en zorgen na de afgelopen dag, en al helemaal vanwege dit overleg. Het is mijn bedoeling zoveel mogelijk aan jullie uit te leggen nu, over wat er met Dezi gebeurd is, wat met mij en waar Fayr is. Als jullie willen, vertel ik alles. Zoals Phone een tijdje geleden zei: we zijn een team. Daar hoort ook bij dat je de keuze hebt over hoeveel je wil weten. Dat is niet zonder risico, zowel voor jezelf als voor de plannen waar Onyx en ik mee bezig zijn. Als die uitlekken naar de verkeerde personen, op welke manier dan ook, hebben we een nog veel groter probleem. Hoe meer je weet, hoe meer je een doelwit bent om die informatie van afhandig te maken. Noem het gerust paranoïde, want dat is het eerlijk gezegd ook.' Hij keek de anderen allemaal even aan. 'Dus, wat willen jullie liever?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam
    ———

    ‘Wij zijn toch al een doelwit,’ zei Adam zacht. Zeker door deze woorden voelde hij al wel aan dat wat er ook aan de hand was, iets met Zebediah en Maxwell te maken had. Daarnaast had hij via Onyx al best veel dingen meegekregen. Het leek hem alleen maar goed als hij het hele plaatje kon zien. ‘Ik wil het wel weten.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Melissa


    Maaya’s onthullingen hadden Melissa de hele dag beziggehouden.
          Zebediah die ergens mee bezig was. Iets moois kon het nooit wezen.
          Melissa had nooit veel met die blaaskaak opgehad, al had hij haar altijd wel met rust gelaten. Een soort zogenaamd wederzijds respect. Niet dat Melissa veel respect voor hem had, maar dat had ze hem nooit in zijn gezicht gezegd.
          Het verbaasde haar niet dat hij haar buiten zijn plannen hield. Ze wist best hoe hij te werk ging en mensen – ook zonder gave – voor zijn karretje spande; door halve waarheden te verkondigen, loze beloftes te doen of te dreigen anderen iets aan te doen. Geen van die methodes zou bij haar werken en ze twijfelde er niet aan dat Zebediah dat ook wist. Hij zou rekening met haar houden, haar uiteindelijk de keuze geven om zich bij hem aan te sluiten en haar anders dwingen of uit de weg ruimen.
          Daar ging ze niet op wachten.
          En dus was ze op weg naar de enige persoon waarvan ze honderd procent zeker wist dat Zebediah er niet mee wilde samenwerken: Fire. De jongen die hem al eens bijna gedood had en die daarnaast de o zo fantastische bijwerking had om niet te kunnen liegen. Dat was toch wat problematisch als je Zebediah heette en wilde dat de wereld dacht dat je dood was.
          Haar leek Fire daarentegen best een goede eerste bondgenoot. Hij was de enige die langer op school zat dan zij, had zijn gave uitmuntend onder de knie en een groot eergevoel. Dat laatste zorgde ervoor dat ze niet dacht dat hij haar ooit zou belazeren. Ze was niet zo naïef dat ze ervan uitging dat hij haar zou vertrouwen, maar helemaal hopeloos zag ze de situatie ook niet in. Tot slot leek het ook dikke mik met de Panthers te zijn. Een little birdie had haar zelfs verteld dat hij samen was met de sloopkogel van de school. Wat ook best een gunstige bijkomstigheid was. Ze kon wel wat mensen met pit gebruiken.
          Melissa zag de oude vuurplaats al voor zich liggen, die nog uit een tijd stamde dat er geen afdelingen waren. Voor zover ze wist werd hij al heel lang niet meer gebruikt en waren de tegels niet eens meer zichtbaar door het onkruid. Een zwak gloeiend silhouet stak af tegen de omringende duisternis. Hoewel hij haar berichtje niet beantwoord had, had ze geen ogenblik getwijfeld dat hij zou komen. Of hij echt alleen was, betwijfelde ze. Waarschijnlijk zat zijn dierenvriend ergens verstopt. Daar moest ze hem eerst maar naar vragen. Hoewel ze op Fires discretie vertrouwde, gold dat niet voor zijn vriend. Zeker Zebediah was een gevoelig onderwerp voor hem. Voorlopig hoefde verder niemand te weten dat ze wist dat hij nog leefde.
          Ze liet haar ogen op de leider van de Lions rusten terwijl ze dichterbij stapte.
          ‘Fire…’ zei ze toen ze binnen gehoorafstand was gekomen. ‘Goed dat je gekomen bent.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fire


    Fire draaide zich om toen iemand zijn naam noemde.
          Dat was niet Kijo.
          Toen hij zag wie het wel was, stond zijn gave meteen op scherp. ‘Melissa.’
          Geringschattend liet hij zijn blik over haar heen glijden. Er moest wel iets heel serieus aan de hand zijn als zij met hem wilde praten.
          ‘Ben je alleen?’ vroeg ze.
          ‘Ja.’
          Ze gaf een knikje. Daarna liep ze langs hem heen en nam plaats op een vermolmd bankje. Toen het vervaarlijk kraakte, kronkelden er lianen om het hout heen die de boel bij elkaar hielden. ‘Kom je naast me zitten?’
          Hoewel haar stem vriendelijk klonk, ging er zoals altijd toch iets dreigends van uit. Fire aarzelde. Hij had zich nooit bij haar op zijn gemak gevoeld, haar beweegredenen waren altijd een mysterie geweest. Toch wilde hij zich niet laten kennen, dus hij ging naast haar zitten, op een gepaste afstand. Gelukkig was ze een van de weinige Rhino’s die het begrip ‘personal space’ kende en niet half op zijn schoot ging zitten.
          ‘Zeg het eens.’
          ‘Ik hoorde dat Zebediah nog leeft.’
          Zoals gewoonlijk wond ze er geen doekjes om. Hoewel hij dat zelfs doorgaans ook niet deed, werd hij zich nu bewust van het effect dat dat op mensen had.
          ‘Zo te zien was dat geen nieuws voor je.’
          Fire kneep zijn lippen op elkaar. Het beviel hem niet hoe makkelijk ze hem doorzag. Iets anders beweren kon hij echter niet. ‘Nee,’ zei hij daarom maar.
          ‘Hoelang weet je het al?’
          Fire was niet van plan zich gewoon te laten uithoren. Hij bestudeerde haar gezicht. ‘Waarom wil je dat weten?’
          ‘Wat ik heb gehoord was best verontrustend.’
          ‘Wat heb je gehoord?’
          ‘Wat heb jíj gehoord?’
          Fire onderdrukte de neiging om op te staan. ‘Ik heb geen zin in spelletjes.’
          ‘Wie weten er nog meer van? Jester?’
          ‘Waarom denk je dat?’
          ‘Het zou verklaren waarom ik Maaya zo ongeveer aan haar bed moet vastketenen om te voorkomen dat ze zijn vriend in het holst van de nacht bespringt. Met de groeten van Zebediah.’
          ‘Wil Zebediah haar gebruiken om Onyx te doden?’
          ‘Een andere definitie van bespringen. Zonder kleren aan, weet je wel. Dat kind ligt sinds gisteren te stomen in haar bed. Ik word er haast onpasselijk van.’
          Fire antwoordde niet meteen, zoekend naar de reden waarom ze dit vertelde. ‘Wat weet je precies?’
          ‘Hmm, niet veel. Dat Zebediah haar gisteren Onyx heeft beloofd en dat ze sindsdien net een krolse kat is. Hij heeft haar opgedragen om de godganse dag vunzige fantasieën over hem te hebben, ofzo. Alsof ze nog niet geobsedeerd genoeg was.’
          Fire fronste lichtjes. ‘Waarom zou hij dat doen?’
          ‘Zij krijgt wat ze wil en hij eist een wederdienst, zoiets? Ze is altijd al door hem geobsedeerd geweest.’ Melissa bestudeerde zijn gezicht. ‘Meer weet ik niet. Maar ik kan me niet voorstellen dat Maaya de enige is waarmee hij aan het klooien is. Blijkbaar heeft hij een manier gevonden om van Experium af te komen – dus er moet wel een goede reden zijn dat hij ook terugkomt.’
          ‘Hij is inderdaad ergens mee bezig,’ gaf Fire toe. ‘Maar je zult toch ook wel begrijpen dat ik me er niet goed bij voel om dat nu met jou te delen? Jullie zijn allebei Rhino’s.’
          ‘Dat maakt ons nog geen vrienden,’ antwoordde ze schouderophalend. ‘Ik weet dat hij mij buiten zijn plannen houdt. Gezien zijn gave zal hij me ongetwijfeld in een puppet willen veranderen en daar heb ik geen zin in. Met jou wil hij ook echt niet samenwerken, dus daarom ben ik hier.’
          Fire aarzelde. Hij was vast niet de enige die de oudste Rhino vreesde. Ze leek alleen loyaal aan zichzelf – daardoor kon hij wel geloven dat Zebediah ook weinig interesse in haar had, behalve op het allerlaatste moment waarop hij de school wilde omgooien. Daarentegen geloofde hij ook niet dat hij haar wél kon vertrouwen. Maar als ze dat wel konden, tot op zekere hoogte, dan hadden ze wel een hele krachtige bondgenoot. Tenslotte was Melissa iemand die je liever met dan tegen je had.
          ‘Er zijn anderen,’ gaf hij uiteindelijk toe – een conclusie die ze zelf ook wel had getrokken. ‘Ik zal hen zeggen dat je naar me toe bent gekomen. Grote kans dat ze eens met je willen praten.’
          Melissa keek hem geringschattend aan en knikte toen. ‘Oké.’ Na die woorden stond ze op. ‘Fijne avond dan nog, Fire. Ik hoor het wel.’
          Fire gaf een knikje. Daarna keerde hij terug naar het bos.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fox


    Fox’ eerste reactie op Jester was dat hij bereid was om elk risico te nemen. Hij weigerde bang te zijn voor wie dan ook. Toen hij ietsje langer over de woorden nadacht, kreeg hij toch twijfels. Ging het over Zebediah? Die kans was groot – hij wist dat Jester en Onyx daarmee bezig waren. Maar ze waren met zoveel bezig. Voor hetzelfde geld ging het over Maxwell, of over Cackle, of over de Rhino’s, of Romeo – of over heel iets anders.
          Hij leunde ietsje naar voren en zocht Jesters blik. ‘Gaat het over Zebediah?’
          Want eerlijk – hij wist niet of hij álles wilde weten.
          Tot nu toe was Zebediah zijn enige link naar Kris. En Fox mocht zijn ex dan wel niet vertrouwen en nog steeds boos op hem zijn, maar wat als hij nou wél contact kon leggen tussen Kris en hem? Of hem van deze school weghalen zodat hij naar Kris kon gaan zoeken? Daarvoor moest hij contact houden met Zebediah en als hij allerlei horrorverhalen over hem bleef horen werd het steeds moeilijker om zijn eigen gevoelens aan de kant te schuiven en zich op Kris te focussen. Want Jester zei dan wel een plan te hebben, maar plannen konden misgaan. Hij wilde zijn laatste kans niet verknallen doordat hij straks woest werd omdat die klootzak Fayr iets had aangedaan. Sommige dingen hoorde hij dan liever niet, zelfs al gaf hem dat ook een wrang gevoel. Maar zijn emoties zaten hem al zo vaak in de weg… dat mocht nu niet gebeuren. Niet als hij wat van Zebediah gedaan wilde krijgen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Jester gaf een knikje. 'Ja.' Even aarzelde hij. Eerder hadden ze Fox eigenlijk best bewust nog niets over Kris verteld. Of eigenlijk vooral Jester zelf, en de redenen waarom waren nu niet veranderd. Hij vertrouwde heus de goede bedoelingen van zijn vriend wel, maar als het over Kris ging verdween veel logica al gemakkelijk uit het oog. Hij had met Zebediah staan praten, nota bene. Jester nam het hem niet kwalijk en begreep het ook best wel, maar het zorgde gewoon dat het niet altijd handig was om Fox alles te vertellen. Maar aan de andere kant zat het hem ook niet lekker om wel alles aan de anderen te zeggen, maar niet tegen zijn eigen kamergenoot. Vragend blikte hij opzij naar Onyx. Zeggen dat Fox beter kon blijven, of niet?


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    Onyx was benieuwd waarom Fox specifiek naar Zebediah vroeg. Als ze dat toezegden, wilde hij het dan niet horen? Maar waarom niet? Hij wist waarschijnlijk meer over Zebediah dan de rest hier. Hij merkte dat Jester oogcontact zocht en wilde weten of ze Fox hierbij wilden hebben of niet. Tot slot wilden ze Romeo morgen voor zijn vriendje ruilen, dus het zou wel een beetje vreemd zijn als het hele House daarvan af wist en Fox niet. Al was het vast ook een leuke verrassing – en geen keiharde teleurstelling als hun vermoedens juist waren en Kris Zebediah werkelijk had aangevallen, mogelijk met een dodelijke afloop. Als Zebediah echt Fayr nodig had gehad, kon hij zich niet voorstellen dat de jongen Kris gezellig naar zijn vriendje terugstuurde. Dan kwam straks alleen zijn hoofd terug, ofzo. Hij haalde uiteindelijk maar zijn schouders op. Voor hun plannen maakte het niet veel uit. Morgenochtend wilden ze met Zebediah afspreken, nog voor de lessen begonnen. Voor die tijd kon Fox niet echt meer wat verkloten. Hij vroeg zich vooral af hoe Fox het zou oppakken als Kris níét terugkwam en hij geloofde dat Jester daar beter over kon oordelen dan hij. ‘Het is jouw maatje,’ zei hij op gedempte toon, maar wel op zo'n manier dat duidelijk maakte dat hij zijn twijfels had of Fox er beter van kon weten. ‘Your call.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    'Het gaat ook over Kris.' Jester keek Fox met een open blik aan. 'Misschien wel... goed om te weten. Anders is straks iedereen op de hoogte en weet jij niet eens dat we het daarover gehad zouden hebben. Het is jouw keuze of je erbij wil zijn of niet.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fox


    'K-Kris?' hakkelde hij vol ongeloof. Hij verstevigde zijn grip om Vienna iets. 'Dan blijf ik natuurlijk.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Alsof het verhaal op de moord van Jester nog niet genoeg was. Even keek Yrla naar het draakje op zijn schouder. Ze was een mens? Dat legde wel uit waarom hij Azumi slimmer was dan ze als normale draak zou moeten zijn. Hij had het in eerste instantie op draken-wijsheid afgeschoven, beetje zoals in films. Maar dit was ook een uitleg. Om eerlijk te zijn had hij liever deze informatie gehad voor ze had verteld over de moordpoging op Jester, dan had hij waarschijnlijk uitbundiger of vrolijker kunnen reageren dan nu. Nu zat zijn hoofd vooral vol gedachten die hij straks even een plek moest geven.
          "Uh.. Dat kan vast wel.." Hij wist niet zo goed hoe te antwoorden. "We kunnen het hem vragen."


    Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt


    It's never gonna happen, Guys.