• The Path to War
    It's changing out there. There's a storm coming, Harry... just like last time.









    TIMES ARE CHANGING
    Voldemort is terug. Nadat zelfs minister van Toverkunst Droebel het moest toegeven lijkt er geen weg meer terug. De tovenaarsgemeenschap bevindt zich op de vooravond van een oorlog. Inmiddels is Droebel afgetreden en daar is Schobbejak voor in de plaats gekomen. De gemeenschap heeft de hoop dat hij hun door deze donkere tijden zal leiden. Tot dus ver heeft hij echter weinig succes gehad. Een massauitbraak uit Azkaban, dementors die de tovenaarsgevangenis hebben verlaten en zich hebben aangesloten bij Hij Die Niet Genoemd Mag Worden en de vele moorden die worden gepleegd... Het lijkt alsof deze storm nog lang niet gaat liggen.

    De zesdejaars leerlingen keren na een donkere zomer terug op Hogwarts, wat gaat dit jaar hun brengen? En is iedereen veilig?
    Hoe reageert de school na dreigementen aan het adres van leerlingen en wat uiteindelijk leidt tot de vermissing van één van hen?



    CHARACTERS
    Naam
    Leeftijd
    Bloedstatus
    Afdeling
    Innerlijk
    Uiterlijk
    Verleden
    Familie
    Relaties
    Extra

    Gryffindor
    ♂ Aster Muir — Adrien Sahores — Lerwick— 1.1
    ♂ Archer St.James — Faceclaim — Sisu— 1.2
    ♂ Ashley Joseph Jones — Cole Sprouse— calice — 1.3
    ♂ Castor Aelius Black — Faceclaim — Morrigann— 1.5
    ♀ Margaret 'Margo' Graves — Maisie Williams— Klaar— 1.2
    ♀ Jordyn Mariah Kingsley — Dasha Taran— Peitho — 1.3
    ♀ Name — Faceclaim— Isolophilia — page
    ♀ Eurybia Clarke— Faceclaim — Nesber — 1.7

    Hufflepuff
    ♂ Aidan Tomas Fenwick — Max Barczak — Helvar — 1.3
    ♂ Julian Nolan Lartius — Faceclaim — Fika —1.4
    ♂ Theseus Owen Scamander — Faceclaim — Schumacher —1.7
    ♀ Aiofe Zara O'Conner— Isabel Moner — Iotte— 1.1
    ♀ Sasha Diggory — Zoe Kravitz — calice— 1.2
    ♀ Novalie Aria Fitzgerald — Elle Fanning — Peitho — 1.3

    Ravenclaw
    ♂ Name — Faceclaim — Nesber — page
    ♂ Name — Faceclaim — Helvar — page
    ♀ Lorraine Venus Malfoy — Dove Cameron — DarkOne — 1.1
    ♀ Jemina Gauthier— Zendaya — Morrigann— 1.3
    ♀ Pandora Lovegood — Sabrina Carpenter — Calice — 1.4
    ♀ Avalon Isolde Fitzgerald — Elle Fanning — Iotte — 1.4

    Slytherin
    ♂ Dimitri Viktor Volkov — Timur Simakov— calice — 1.1
    ♂ Zaheer Aceves Selwyn— Iotte — 1.2
    ♀ Zoya Elaine Crawfort— Faceclaim— Peitho— 1.4
    ♀ Amira Lucretia Black — Faceclaim— Schumacher— 1.4
    ♀ Eileen Greengrass — Faceclaim — Klaar— 1.5


    VAKKEN

    • Astronomy
    • Charms
    • Defence Against the Dark Arts
    • Herbology
    • History of Magic
    • Potions
    • Transfiguration
    • Alchemy
    • Arithmancy
    • Care of Magical Creatures
    • Divination
    • Muggle Studies
    • Study of Ancient Runes


    QUIDDITCH

    Gryffindor
    • Captain: Margaret Graves
    • Keeper: Ron Weasley
    • Chaser: Margaret Graves
    • Chaser: Jordyn Kingsley
    • Chaser: Ashley Jones
    • Beater: Aster Muir
    • Beater: Castor Black
    • Seeker: Harry Potter

    Hufflepuff
    • Captain: Sasha Diggory
    • Keeper: unknown
    • Chaser: Lee Williams
    • Chaser: ♂ Name — Faceclaim — Schumacher —page
    • Chaser: unknown
    • Beater: Mavis Keegan
    • Beater: unknown
    • Seeker: Sasha Diggory

    Ravenclaw
    • Captain: Avalon Fitzgerald
    • Keeper: Roman Keegan
    • Chaser: Avalon Fitzgerald
    • Chaser: unknown
    • Chaser: unknown
    • Beater: unknown
    • Beater: unknown
    • Seeker: unknown

    Slytherin
    • Captain: Dimitri Volkov
    • Keeper: Eileen Greengrass
    • Chaser: Amira Black
    • Chaser: Dimitri Volkov
    • Chaser: unknown
    • Beater: Vincent Crabbe
    • Beater: Gregory Goyle
    • Seeker: Draco Malfoy:


    PREFECTS
    Prefects

    Gryffindor
    Ron Weasley
    Hermione Granger

    Hufflepuff
    Aidan Fenwick
    Novalie Fitzgerald

    Ravenclaw
    Anthony Goldstein
    Avalon Fitzgerald

    Slytherin
    Amira Black
    Zaheer Selwyn

    Headboy & Headgirl:



    RULES
    ◆ Er is geen minimum woordenaantal
    ◆ De huisregels van Quizlet gelden ook hier.
    ◆ Posts worden in correct Nederlands geschreven
    ◆ 16+ (sex, extreem geweld, etc) is toegestaan, maar geef dit aan aan de bovenkant van je post.
    ◆ Alle leerlingen zitten in hun zesde jaar
    ◆ Als je twee weken niet reageert, zal ik je een PB sturen. Als je een geldige reden hebt zal je niet uit de RPG gezet worden.
    ◆ Als je niet meer met plezier meespeelt of niet meer mee wilt doen, meld je dan netjes af én schrijf nog minimaal een post over hoe je personage het gesprek af rond o.i.d.
    ◆ Bespeel andermans personages niet zonder toestemming
    Je bent vrij om mee te spelen, echter willen we deze RPG actief houden, dus je moet wel genoeg tijd hebben om te schrijven.
    Je mag een bestaand personage spelen of een zelfbedacht personage.
    Laat van te voren weten als je een tijdje niet kan schrijven of geen tijd hebt.



    RELATIONSHIPS

    Relatielijstjes in het praattopic:
    Gryffindor
    ♂ Aster Muir — 1.7
    ♂ Archer St.James
    ♂ Ashley Joseph Jones — 1.5
    ♂ Castor Aelius Black
    ♀ Margaret 'Margo' Graves
    ♀ Jordyn Mariah Kingsley — 1.5

    Hufflepuff
    ♂ Aidan Tomas Fenwick
    ♂ Julian Nolan Lartius
    ♀ Aiofe Zara O'Conner — 1.8
    ♀ Sasha Diggory — 1.7
    ♀ Novalie Aria Fitzgerald — 1.7

    Ravenclaw
    ♀ Lorraine Venus Malfoy
    ♀ Jemina Gauthier
    ♀ Pandora Lovegood — 1.5
    ♀ Avalon Isolde Fitzgerald — 1.13

    Slytherin
    ♂ Dimitri Viktor Volkov — 1.8
    ♂ Zaheer Aceves Selwyn — 1.13
    ♀ Zoya Elaine Crawfort
    ♀ Amira Lucretia Black — 1.9
    ♀ Eileen Greengrass — 1.14



    [ bericht aangepast op 8 mei 2021 - 22:00 ]

    Klaar schreef:
    Oh wow, kan het ajb niet vanavond al? Ik moet nog even mijn relatielijstjes op orde stellen want ik ben tbh het overzicht even kwijt, 'k had er wel op gerekend dat het pas morgennamiddag zou zijn. (Morgenmiddag is ook goed voor mij, maar ik zou echt nog wat tijd kunnen gebruiken om wat dingen op orde te stellen hier. :/)


    Okii, wat mij betreft prima om te wachten dan.^^


    Every villain is a hero in his own mind.

    Volgens mij komen we aardig gelijk uit, met vijf 5 mensen die na het avondeten willen beginnen en 5 ervoor. :')

    Is het een idee om dan alleen de echt relevante stukken te posten (dus Cole die aan Aster en Margo over zijn adoptie vertelt), mijn scene met Lee en Cas, en evt. Ramon en Novalie, en dat de rest dan naar de avond gaat? (en anderen die nog wat hadden dan?) Op die manier skippen we geen rare momenten en hebben we ook geen superlange treinreis? Dat we gewoon boven de post even zetten of het perron/trein/aankomst of avond is?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Croweater schreef:
    Volgens mij komen we aardig gelijk uit, met vijf 5 mensen die na het avondeten willen beginnen en 5 ervoor. :')

    Is het een idee om dan alleen de echt relevante stukken te posten (dus Cole die aan Aster en Margo over zijn adoptie vertelt), mijn scene met Lee en Cas, en evt. Ramon en Novalie, en dat de rest dan naar de avond gaat? (en anderen die nog wat hadden dan?) Op die manier skippen we geen rare momenten en hebben we ook geen superlange treinreis? Dat we gewoon boven de post even zetten of het perron/trein/aankomst of avond is?


    Dat zou ik persoonlijk wel redelijk verwarrend vinden... Mij lijkt het fijner als iedereen gewoon gelijk op hetzelfde punt begint, maar als de meerderheid het wel ziet zitten is het zo.


    Nothing is impossible in my own powerful mind.

    Lerwick schreef:
    (...)

    Dat zou ik persoonlijk wel redelijk verwarrend vinden... Mij lijkt het fijner als iedereen gewoon gelijk op hetzelfde punt begint, maar als de meerderheid het wel ziet zitten is het zo.


    Dat lijkt mij ook het ideaalst. Maar aangezien er toch een heleboel zijn die per se de ochtend en middag willen overslaan, lijkt me dat nog de beste oplossing.


    Every villain is a hero in his own mind.

    calice schreef:
    (...)

    Noted! Vnv wordt hem dan sws niet.


    Dankjewel! (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried


    Thanks Dumbledore, you cute.
    Dit is mijn oordeel als topic starter en zo zit het:

    - We zijn met 13 schrijvers, 6 mensen hebben gestemd om het verhaal te starten na het feestmaal.
    - We zullen het verhaal dan ook starten na het avondmaal.
    - Iedereen start vanaf dat punt. Wil jij nog terugblikken op een stuk trein?
    Prima, maar in je begin post moet je personage in ieder geval ook al in het kasteel zijn na het feestmaal.
    Anders vind ik het ook te veel door elkaar heen lopen. Daar ben ik niet bai.
    - Het speeltopic komt morgen om 12:00 online.


    Reminder: wil jij persé een bepaalde verhaallijn met een van jouw personages en een van iemand anders uitschrijven?
    Start dan een orpg samen, ik raad het aan (heb momenteel heel veel fun met @Morrigannn en @Iotte haha),
    maar dan hoef je geen rekening te houden met anderen en kun je alles zelf bepalen.
    No sass btw, ben serieus. Wil jij nu al iets schrijven met iemand anders?
    bijv als je echt uitgebreid wilt schrijven over wat er in de trein is gebeurd,
    start samen een orpg en schrijf het daar!


    & ik heb zin om te gaan schrijven (blush)

    [ bericht aangepast op 26 april 2021 - 19:34 ]

    Amen to that.


    Nothing is impossible in my own powerful mind.

    Hey allemaal,

    Wegens tijdsgebrek heb ik niet echt alles kunnen volgen, waardoor ik merk dat ik niet echt de tijd heb om zo'n gigantische RPG te onderhouden.
    Dertien schrijvers is een beetje te hectisch voor mij, ik ben meer het type om het slechts met enkele mensen te doen.
    Bij deze schrijf ik Madison en Noah uit de RPG.
    Ik wens jullie heel veel plezier :D

    Groetjes,

    Katrijn.

    Hee allemaal,

    Ik heb besloten om toch niet mee te doen met deze rpg. Ik vind het heel rot, en ik hou het zelfs niet helemaal droog, want ik had echt onwijs veel zin in dit verhaal en heb heel veel tijd gestoken in het uitdiepen van de personages. Ik heb al uitgelegd waardoor ik het belangrijk vond om toch een paar scènes voor het avondeten te doen en ik heb ook al andere opties aangedragen omdat sommigen toch per se in de avond wilden beginnen, zelfs al zouden andere personages daardoor in de knel komen te zitten of bepaalde dingen niet door kunnen gaan. En ik vind dat onwijs jammer – ik ben zelf gewoon heel erg gewend dat degene die wat in de ochtend moet schrijven, dat schrijft, vervolgens gaan we naar de middag en dan naar de avond, en als iedereen een dagdeel wil skippen dan doen we dat. Nu had ik leuke scènes in mijn hoofd die niet meer kunnen en daar lijkt niet zo veel begrip voor te zijn. En dat is echt oké – maar niet voor mij. En als ik me nu al rot voel over de manier waarop we rekening houden met elkaars wensen, dan denk ik dat het de komende periode niet beter gaat worden.

    Calice gaf zelf al aan dat we in het geval we het er niet mee eens zijn maar een ORPG moeten starten, dus ik zal inderdaad iets soortgelijks opstarten met in ieder geval Catan (aangezien veel van onze personages met elkaar te maken hadden) en mochten er mensen willen aanhaken dan zijn jullie welkom. Ik hou daar in elk geval deze personages en de verhaallijnen die ik had bedacht en ik wil in elk geval ruimte geven aan ieder zijn wensen en zoeken naar manieren waarop ieders karakterontwikkeling het beste naar voren komt. Waarschijnlijk is met veertien schrijvers schrijven ook gewoon veel te ambitieus. In elk geval wens ik jullie veel schrijfplezier toe en sorry aan degenen die uitkeken naar een verhaallijn met een van mijn personages. Ik baal er echt van, maar ik zit me nu ook al een paar uur op te vreten en als het voor mij al met zo’n domper begint, denk ik niet dat het daarna beter gaat worden.

    Liefs,
    Natas


    Every villain is a hero in his own mind.

    Wat jammer ): ! Ik heb nog wel heel veel zin om te beginnen en zal vandaag proberen om de relaties van Zaheer en Avalon af te ronden. Is het een idee om de rollen die nu wegvallen en waar al wel relaties mee afgesproken zijn als eventuele NPC's te gebruiken?


    someone out there feels better because you exist

    ohh wat jammer :c


    Tommi, ich glaub, ich hab' Heimweh. Ich will mal wieder am Rhein stehen.

    Croweater schreef:
    Hee allemaal,

    Ik heb besloten om toch niet mee te doen met deze rpg. Ik vind het heel rot, en ik hou het zelfs niet helemaal droog, want ik had echt onwijs veel zin in dit verhaal en heb heel veel tijd gestoken in het uitdiepen van de personages. Ik heb al uitgelegd waardoor ik het belangrijk vond om toch een paar scènes voor het avondeten te doen en ik heb ook al andere opties aangedragen omdat sommigen toch per se in de avond wilden beginnen, zelfs al zouden andere personages daardoor in de knel komen te zitten of bepaalde dingen niet door kunnen gaan. En ik vind dat onwijs jammer – ik ben zelf gewoon heel erg gewend dat degene die wat in de ochtend moet schrijven, dat schrijft, vervolgens gaan we naar de middag en dan naar de avond, en als iedereen een dagdeel wil skippen dan doen we dat. Nu had ik leuke scènes in mijn hoofd die niet meer kunnen en daar lijkt niet zo veel begrip voor te zijn. En dat is echt oké – maar niet voor mij. En als ik me nu al rot voel over de manier waarop we rekening houden met elkaars wensen, dan denk ik dat het de komende periode niet beter gaat worden.

    Calice gaf zelf al aan dat we in het geval we het er niet mee eens zijn maar een ORPG moeten starten, dus ik zal inderdaad iets soortgelijks opstarten met in ieder geval Catan (aangezien veel van onze personages met elkaar te maken hadden) en mochten er mensen willen aanhaken dan zijn jullie welkom. Ik hou daar in elk geval deze personages en de verhaallijnen die ik had bedacht en ik wil in elk geval ruimte geven aan ieder zijn wensen en zoeken naar manieren waarop ieders karakterontwikkeling het beste naar voren komt. Waarschijnlijk is met veertien schrijvers schrijven ook gewoon veel te ambitieus. In elk geval wens ik jullie veel schrijfplezier toe en sorry aan degenen die uitkeken naar een verhaallijn met een van mijn personages. Ik baal er echt van, maar ik zit me nu ook al een paar uur op te vreten en als het voor mij al met zo’n domper begint, denk ik niet dat het daarna beter gaat worden.

    Liefs,
    Natas


    Om hier maar meteen even op in te haken: ook ik trek me terug. Ik begrijp dat het zo gaat, maar zoals Natas ook al zegt ben ik gewend om een verhaal in samenspraak te schrijven, waarbij iedereen evenveel input heeft. Dit is niet helemaal hoe het hier gaat. Dat is prima, maar dat vind ik geen prettige manier van werken en omdat ook voor mij geldt dat mijn personages me nu al aan het hart gaan, ga ik met Natas een ander verhaal starten.

    Ook ik bied mijn excuus aan naar iedereen die al plannen had met mijn personages en ik denk dat dit een hartstikke leuk verhaal kan worden. Ik wens iedereen dan ook heel veel plezier (: Misschien dat het makkelijker te managen is als er minder schrijvers aan meedoen. ;)


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Hee Natas en Catan! Wat jammer om te lezen dat het bij jullie helemaal verkeerd is aangekomen. Het moet natuurlijk leuk zijn en niet dat je er vervelender door gaan voelen. Dus ik begrijp jullie keuze. Hoop dat jullie een leuk verhaal gaan schrijven (flower)

    Iotte schreef:
    Wat jammer ): ! Ik heb nog wel heel veel zin om te beginnen en zal vandaag proberen om de relaties van Zaheer en Avalon af te ronden. Is het een idee om de rollen die nu wegvallen en waar al wel relaties mee afgesproken zijn als eventuele NPC's te gebruiken?


    Jaa ik vind dit wel een goed voorstel! Kan de rest zich daar ook in vinden?

    Wat super sneu, Natas & Marjanne. Ik had na het feestmaal aangeduid in de poll omdat dat was wat ik zelf prefereerde, maar het was oprecht niet als een middelvinger bedoeld (denk niet dat iemand het zo bedoelde, trouwens) & ook niet als een soort "echt niets anders lukt voor mij". Het spijt me echt als het zo overkwam. :/ Ik vind het echt enorm, enorm jammer, vooral voor jullie. Ik hoop dat jullie er in elk geval voldoening uit halen jullie karakters een stuk verder te kunnen uitwerken in jullie ORPG, want ze zijn allemaal echt enorm fijn uitgewerkt. <3

    [ bericht aangepast op 26 april 2021 - 20:20 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Mijn opmerking over het op één punt beginnen was ook totaal niet bedoelt naar één van de keuzes. Het had voor mij eender welke mogen zijn, maar ik wou gewoon een duidelijk startpunt. Dus ik hoop niet dat die verkeerd overgekomen is. Jammer dat jullie stoppen, maar ik wens jullie wel heel veel plezier met jullie ORPG. Die gaat ongetwijfeld ook heel gezellig en leuk worden. (;


    Nothing is impossible in my own powerful mind.