• The Path to War
    It's changing out there. There's a storm coming, Harry... just like last time.









    TIMES ARE CHANGING
    Voldemort is terug. Nadat zelfs minister van Toverkunst Droebel het moest toegeven lijkt er geen weg meer terug. De tovenaarsgemeenschap bevindt zich op de vooravond van een oorlog. Inmiddels is Droebel afgetreden en daar is Schobbejak voor in de plaats gekomen. De gemeenschap heeft de hoop dat hij hun door deze donkere tijden zal leiden. Tot dus ver heeft hij echter weinig succes gehad. Een massauitbraak uit Azkaban, dementors die de tovenaarsgevangenis hebben verlaten en zich hebben aangesloten bij Hij Die Niet Genoemd Mag Worden en de vele moorden die worden gepleegd... Het lijkt alsof deze storm nog lang niet gaat liggen.

    De zesdejaars leerlingen keren na een donkere zomer terug op Hogwarts, wat gaat dit jaar hun brengen? En is iedereen veilig?
    Hoe reageert de school na dreigementen aan het adres van leerlingen en wat uiteindelijk leidt tot de vermissing van één van hen?



    CHARACTERS
    Naam
    Leeftijd
    Bloedstatus
    Afdeling
    Innerlijk
    Uiterlijk
    Verleden
    Familie
    Relaties
    Extra

    Gryffindor
    ♂ Aster Muir — Adrien Sahores — Lerwick— 1.1
    ♂ Archer St.James — Faceclaim — Sisu— 1.2
    ♂ Ashley Joseph Jones — Cole Sprouse— calice — 1.3
    ♂ Castor Aelius Black — Faceclaim — Morrigann— 1.5
    ♀ Margaret 'Margo' Graves — Maisie Williams— Klaar— 1.2
    ♀ Jordyn Mariah Kingsley — Dasha Taran— Peitho — 1.3
    ♀ Name — Faceclaim— Isolophilia — page
    ♀ Eurybia Clarke— Faceclaim — Nesber — 1.7

    Hufflepuff
    ♂ Aidan Tomas Fenwick — Max Barczak — Helvar — 1.3
    ♂ Julian Nolan Lartius — Faceclaim — Fika —1.4
    ♂ Theseus Owen Scamander — Faceclaim — Schumacher —1.7
    ♀ Aiofe Zara O'Conner— Isabel Moner — Iotte— 1.1
    ♀ Sasha Diggory — Zoe Kravitz — calice— 1.2
    ♀ Novalie Aria Fitzgerald — Elle Fanning — Peitho — 1.3

    Ravenclaw
    ♂ Name — Faceclaim — Nesber — page
    ♂ Name — Faceclaim — Helvar — page
    ♀ Lorraine Venus Malfoy — Dove Cameron — DarkOne — 1.1
    ♀ Jemina Gauthier— Zendaya — Morrigann— 1.3
    ♀ Pandora Lovegood — Sabrina Carpenter — Calice — 1.4
    ♀ Avalon Isolde Fitzgerald — Elle Fanning — Iotte — 1.4

    Slytherin
    ♂ Dimitri Viktor Volkov — Timur Simakov— calice — 1.1
    ♂ Zaheer Aceves Selwyn— Iotte — 1.2
    ♀ Zoya Elaine Crawfort— Faceclaim— Peitho— 1.4
    ♀ Amira Lucretia Black — Faceclaim— Schumacher— 1.4
    ♀ Eileen Greengrass — Faceclaim — Klaar— 1.5


    VAKKEN

    • Astronomy
    • Charms
    • Defence Against the Dark Arts
    • Herbology
    • History of Magic
    • Potions
    • Transfiguration
    • Alchemy
    • Arithmancy
    • Care of Magical Creatures
    • Divination
    • Muggle Studies
    • Study of Ancient Runes


    QUIDDITCH

    Gryffindor
    • Captain: Margaret Graves
    • Keeper: Ron Weasley
    • Chaser: Margaret Graves
    • Chaser: Jordyn Kingsley
    • Chaser: Ashley Jones
    • Beater: Aster Muir
    • Beater: Castor Black
    • Seeker: Harry Potter

    Hufflepuff
    • Captain: Sasha Diggory
    • Keeper: unknown
    • Chaser: Lee Williams
    • Chaser: ♂ Name — Faceclaim — Schumacher —page
    • Chaser: unknown
    • Beater: Mavis Keegan
    • Beater: unknown
    • Seeker: Sasha Diggory

    Ravenclaw
    • Captain: Avalon Fitzgerald
    • Keeper: Roman Keegan
    • Chaser: Avalon Fitzgerald
    • Chaser: unknown
    • Chaser: unknown
    • Beater: unknown
    • Beater: unknown
    • Seeker: unknown

    Slytherin
    • Captain: Dimitri Volkov
    • Keeper: Eileen Greengrass
    • Chaser: Amira Black
    • Chaser: Dimitri Volkov
    • Chaser: unknown
    • Beater: Vincent Crabbe
    • Beater: Gregory Goyle
    • Seeker: Draco Malfoy:


    PREFECTS
    Prefects

    Gryffindor
    Ron Weasley
    Hermione Granger

    Hufflepuff
    Aidan Fenwick
    Novalie Fitzgerald

    Ravenclaw
    Anthony Goldstein
    Avalon Fitzgerald

    Slytherin
    Amira Black
    Zaheer Selwyn

    Headboy & Headgirl:



    RULES
    ◆ Er is geen minimum woordenaantal
    ◆ De huisregels van Quizlet gelden ook hier.
    ◆ Posts worden in correct Nederlands geschreven
    ◆ 16+ (sex, extreem geweld, etc) is toegestaan, maar geef dit aan aan de bovenkant van je post.
    ◆ Alle leerlingen zitten in hun zesde jaar
    ◆ Als je twee weken niet reageert, zal ik je een PB sturen. Als je een geldige reden hebt zal je niet uit de RPG gezet worden.
    ◆ Als je niet meer met plezier meespeelt of niet meer mee wilt doen, meld je dan netjes af én schrijf nog minimaal een post over hoe je personage het gesprek af rond o.i.d.
    ◆ Bespeel andermans personages niet zonder toestemming
    Je bent vrij om mee te spelen, echter willen we deze RPG actief houden, dus je moet wel genoeg tijd hebben om te schrijven.
    Je mag een bestaand personage spelen of een zelfbedacht personage.
    Laat van te voren weten als je een tijdje niet kan schrijven of geen tijd hebt.



    RELATIONSHIPS

    Relatielijstjes in het praattopic:
    Gryffindor
    ♂ Aster Muir — 1.7
    ♂ Archer St.James
    ♂ Ashley Joseph Jones — 1.5
    ♂ Castor Aelius Black
    ♀ Margaret 'Margo' Graves
    ♀ Jordyn Mariah Kingsley — 1.5

    Hufflepuff
    ♂ Aidan Tomas Fenwick
    ♂ Julian Nolan Lartius
    ♀ Aiofe Zara O'Conner — 1.8
    ♀ Sasha Diggory — 1.7
    ♀ Novalie Aria Fitzgerald — 1.7

    Ravenclaw
    ♀ Lorraine Venus Malfoy
    ♀ Jemina Gauthier
    ♀ Pandora Lovegood — 1.5
    ♀ Avalon Isolde Fitzgerald — 1.13

    Slytherin
    ♂ Dimitri Viktor Volkov — 1.8
    ♂ Zaheer Aceves Selwyn — 1.13
    ♀ Zoya Elaine Crawfort
    ♀ Amira Lucretia Black — 1.9
    ♀ Eileen Greengrass — 1.14



    [ bericht aangepast op 8 mei 2021 - 22:00 ]

          AVALON ISOLDE FITZGERALD     
    Be known for your kindness and grace


    AIDAN TOMAS FENWICK • NOTHING LESS, NOTHING MORE
    Aidan is de beste vriend van haar tweelingzusje, waardoor ze Aidan dus wel redelijk kent. Tussen Aidan en Avalon hangt een beschaafde sfeer. Ze doen aardig tegen elkaar, maar hebben verder niet heel veel met elkaar.

    AIOFE ZARA O’CONNOR • FUTURE SISTER IN LAW
    Aiofe en Avalon zitten in dezelfde vriendengroep, maar gaan één op één weinig met elkaar om. Dit gaat waarschijnlijk in de toekomst veranderen doordat Avalon meer en meer om zal gaan met Aiofe’s broer Darryn.

    AMIRA LUCRETIA BLACK • HARD WORK AND TRAINING. THERE’S NO SECRET FORMULA.
    Amira en Avalon zijn study en training buddies. Ze trainen en studeren regelmatig samen en hebben onderling een vriendschappelijke compitite.

    ARCHER ST. JAMES • THE PASSION IS MUTUAL
    Ava en Archer zijn vrienden en hebben hetzelfde doel voor ogen: beide tieners willen graag in de toekomst een carriere als Schouwer starten. Ze kunnen en het goed met elkaar vinden en duelleren vaak in een friendly way.

    ASHLEY JOSEPH JONES • THAT ONE CRUSH THAT NEVER REALLY GOES AWAY
    Ashley was een van de eerste jongens ooit die het hart van Avalon sneller heeft doen slaan. Tijdens haar eerste aan jaar viel ze als een blok voor deze rebelse Gryffindor, maar ze heeft haar gevoelens nooit echt hardop durven toegeven. In de jaren die volgde is haar interesse in Ashley verwaterd. Zij werd steeds populairder, terwijl zijn visies en ideeën steeds feller begonnen te worden. Dit was iets waar Avalon eigenlijk geen zin in had, waardoor zij de boot af begon te houden, en wat uiteindelijk ook de reden is geworden dat de twee uit elkaar gegroeid zijn. Echter geeft ze wel nog heel erg om Ashley, als vrienden, ook al hebben ze weinig contact meer.

    ASTER MUIR • YOU’VE GOT TO DO WHATEVER IT TAKES TO PROTECT THE ONES YOU LOVE
    Avalon had nooit veel met Aster, maar sinds er iets is voorgevallen tussen hem en haar tweelingzus Novalie, is haar kijk op deze jongen negatief veranderd. Ze wil niets met hem te maken hebben en zal beschermend voor haar zus opkomen mocht deze in de toekomst nog eens in contact komen met deze Gryffindor.

    CASTOR AELIUS BLACK • SOMETIMES YOU MISS THE MEMORIES, NOT THE PERSON
    Castor en Avalon begonnen in hun vierde jaar te daten. Er hing een bepaalde spanning tussen de twee die met geen pen te beschrijven viel. Helaas is de relatie langzaam maar zeker doodgebloed waardoor de twee uit elkaar zijn gegroeid. Avalon werd met het vooruitzicht op het vijfde jaar een stuk serieuzer en volwassener, zodat ze kans zou maken op de titel Prefect, Cas daarentegen bleef zijn speelse zelf. De twee zijn uiteindelijk uit elkaar gegaan, maar hebben altijd wel redelijk contact gehouden. Avalon begrijpt niet meer zo goed wat zij in hem gezien heeft en irriteert zich vaak nog aan zijn speelsheid.

    DMITRI VIKTOR VOLKOV • BEST FRIENDS; IT’S A PROMISE, NOT A LABEL
    Dmitri en Avalon zijn al jaren beste vrienden. Avalon is gek op deze sportieve jongen van Russische afkomst, en is blij met een beste vriend zoals hem. Ze kan altijd op hem rekenen, haar hart luchten en bovendien haar zelf bij hem zijn. Ze heeft geen geheimen voor hem.

    EILEEN GREENGRASS • COMPETITION MAKES US FASTER, COLLABORATION MAKES US BETTER
    De relatie tussen Avalon en Eileen is gebaseerd op wederzijdse triggers. Eileen is zo getalenteerd en ambitieus dat Avalon zich lichtelijk bedreigd door haar voelt, maar tegelijkertijd stimuleert omgaan met Eileen Avalon ook heel erg om nog beter te worden. En dit is vice versa ook het geval. Ze trekken elkaar op, waardoor ze het beste in zichzelf omhoog kan halen.

    JORDYN MARIAH KINGSLEY • I RESPECT PEOPLE THAT TELL ME THE TRUTH, NO MATTER HOW HARD IT IS
    Door Ava’s populariteit wordt er door verschillende leerlingen, wat nergens voor nodig is, naar Avalon opgekeken. Men had hierdoor vaak de neiging om dingen te zeggen waarvan zij dachten dat Ava dat wou horen. Juist om deze reden vindt ze het daarom zo fijn om met Jordyn om te gaan, omdat Jordyn precies het tegenovergestelde is en ongevraagd haar ongezouten mening geeft. Jordyn zegt waar het opstaat, en dat houdt Ava scherp. Al is er wel spanning tussen deze twee meiden. Niet alleen doordat ze beide chasers van hun afdelingen zijn, maar ook omdat Avalon ten opzichte van Jordyn, haar hart niet in het spel heeft zitten. Tot grote ergernis van Jordyn, die vindt dat Avalon daardoor de titel Captain niet verdiend

    JULIAN NOLAN LARTIUS • HAPPY WITH A FRIEND LIKE YOU
    Avalon heeft Julian op het Quidditch veld leren kennen tijdens een van hun wedstrijden tegen elkaar. Avalon kende Julian nog niet, maar dat veranderde nadat zijn tijdens een project samen werden gezet. Sindsdien zijn de twee vrienden geworden en zoeken elkaar regelmatig op voor een vliegtochtje of een lunch in het zonnetje.

    JEMINA GAUTHIER • NOTHING MORE, NOTHING LOSS
    Ava en Jem hebben een neutrale vriendschap. Ze zijn wat closer geworden doordat ze in het verleden een schoolopdracht samen hebben moeten maken. Ze raakte aan de praat en sindsdien zoekt Ava Jem geregeld op voor het bespreken van Quidditch strategieën.

    LEE WILLIAMS • THE ONE IN BETWEEN
    Lee en Avalon zijn goed bevriend en kent hem al vanaf jongs af aan. De jongen kwam vaak bij de zusjes Fitzgerald over de vloer gedurende de zomer en kent de tweeling dus ook vrij goed. Hij is dus ook een van de enige die gemerkt heeft hoe hun relatie veranderd is en zit daar een beetje tussen in.

    LORRAINE VENUS MALFOY • ?

    MARAGARET “MARGO” GRAVES • FROM A CAPTAIN TO A CAPTAIN
    Tussen de twee dames, die beide voor hun eigen afdeling de positie van captains bekleden, hangt een wederzijds respect. Hun vriendschap is vooral gebaseerd op Quidditch. Wanneer de twee meiden samen zijn gaat het gesprek ook vooral daar over. Hun vriendschap kan worden beschreven als oppervlakkig, omdat ze eigenlijk nooit echt persoonlijke dingen bespreken.

    NOVALIE ARIA FITZGERALD • THERE IS NOBODY IN THE WORLD THAT KNOW ME BETTER THAN MY TWIN SISTER
    Ondanks hun geschiedenis en dat de twee zusjes een heel ander leven leiden, in twee verschillende afdelingen, blijven ze toch verbonden. Ze delen immers hetzelfde bloed. Al zijn ze niet meer zo hecht als vroeger, hebben ze nogsteeds een goede band en het beste met elkaar voor. Waardoor ze elkaar altijd terug vinden en op elkaar kunnen rekenen, mocht dit nodig zijn.

    PANDORA LOVEGOOD • THERE’S SOMETHING ABOUT CHILDHOOD FRIENDS THAT YOU JUST CAN’T REPLACE
    Avalon kent Pandora al sinds dat ze een kind was. Samen met Novalie ging Avalon van kleins af aan al met Pandora om. De twee kunnen goed met elkaar overweg, al zijn ze niet de beste vriendinnen. Close zijn ze nooit echt geweest, maar Avalon heeft altijd een fijn gevoel bij Pandora gehad, en vind haar een lieve meid. Ava en Pandora delen dezelfde afdeling, waardoor ze geregeld nog contact hebben in de leerlingenkamer.

    SASHA DIGGORY • GIRLS WILL ALWAYS BE GIRLS
    Ava en Sasha zijn pas sinds kort goede vriendinnen geworden, en de relatie tussen de twee is heel goed. Met Sasha doet ze typische meisjes dingen zoals feesten, make-uppen, kletsen over jongens, sleepover, etc. De twee hebben echt een girly friendship. Avalon is graag met Sasha en is heel blij met hun vriendschap.

    ZAHEER ACEVES SELWYN • THERE’S SOMETHING ABOUT THE BAD BOYS THAT MAKES THE GOOD GIRLS FALL IN LOVE
    Via via kent Avalon Zaheer’s reputatie, maar persoonlijk heeft ze eigenlijk vrij weinig contact met hem gehad. Avalon heeft de geruchten gehoord en als ze de verhalen mag geloven is Zaheer nogal een bad boy. Op het moment dat hij met haar zusje gaat daten, gaat ze de jonge Slytherin beter leren kennen. Als ze Zaheer tegenkomt in de gangen of tijdens hun gezamenlijke lessen komt hij als een keurige jongeman over, die echt het beste met haar zusje voor zal lijken te hebben. In Avalon’s ogen zeggen daden meer dan woorden en gedraagt Zaheer zich voorbeeldig, waardoor ze op dit moment geen problemen met hem heeft.

    ZOYA ELAINE CRAWFORT • BLACKMAIL IS MORE EFFECTIVE THAN BRIBERY
    Een goed bewaard geheim waar niemand van af weet is toch wel de manier waarop Avalon haar plaats als Quidditch Captain heeft weten te bemachtigen. Om haar plek als Quidditch Captain veilig te stellen, heeft ze namelijk dingen gedaan waar ze vandaag de dag nog steeds niet trots op is. Echter zag ze geen andere weg, ze moest en zou worden verkozen als captain, want anders kon ze de waardering van haar ouders wel op haar buik schrijven. Het waren namelijk niet haar skills, al zijn deze goed genoeg, maar haar charmes waardoor Avalon benoemd is tot captain. Door de toenmalige Ravenclaw Captain, die wegens zijn laatste jaar op Hogwarts opzoek was naar zijn vervanger, te verleiden wist zij gekozen te worden als opvolger. Helaas was Ezra op het juiste moment op de juiste plek en betrapte hen op heterdaad. Vanaf dat moment heeft Zoya Avalon in haar greep en voorziet Avalon haar, tegen haar gewoonte in, van alle roddels en nieuwtjes waar zij interesse in heeft. Avalon is er namelijk als de dood voor dat haar geheim openbaar zou worden, dit zou namelijk een deuk in haar populariteit opleveren en nog erger: haar ouders zouden zwaar in haar teleurgesteld zijn.


    someone out there feels better because you exist

    Klaar schreef:
    Wat super sneu, Natas & Marjanne. Ik had na het feestmaal aangeduid in de poll omdat dat was wat ik zelf prefereerde, maar het was oprecht niet als een middelvinger bedoeld (denk niet dat iemand het zo bedoelde, trouwens) & ook niet als een soort "echt niets anders lukt voor mij". Het spijt me echt als het zo overkwam. :/ Ik vind het echt enorm, enorm jammer, vooral voor jullie. Ik hoop dat jullie er in elk geval voldoening uit halen jullie karakters een stuk verder te kunnen uitwerken in jullie ORPG, want ze zijn allemaal echt enorm fijn uitgewerkt. <3


    Lerwick schreef:
    Mijn opmerking over het op één punt beginnen was ook totaal niet bedoelt naar één van de keuzes. Het had voor mij eender welke mogen zijn, maar ik wou gewoon een duidelijk startpunt. Dus ik hoop niet dat die verkeerd overgekomen is. Jammer dat jullie stoppen, maar ik wens jullie wel heel veel plezier met jullie ORPG. Die gaat ongetwijfeld ook heel gezellig en leuk worden. (;


    Nou ja, het voelde wel een beetje rot dat zo veel mensen toch voor de avond-optie kozen terwijl er een paar mensen, niet alleen ik, hadden aangegeven dat het voor hun personage belangrijk was om er een paar scènes voor te doen. Ik hoefde ook niet per se iets bij de treinreis te schrijven, maar omdat het voor Cole belangrijk was (wat ik begreep) leek het mij logisch om in elk geval een een tijdstip te kiezen waarop Catan dan niet in de knoei komt met haar personage. Dus het voelde wel een beetje als vooral kijken wat voor jezelf uitkomt in plaats van een manier bedenken waarop ieder zijn plan/personage tot zijn recht komt. En natuurlijk, ik keek ook naar wat mij uitkwam, maar daarbij kwam geen van jullie dingen in geding en vroeg het alleen om wat meer geduld.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Croweater schreef:
    (...)

    Nou ja, het voelde wel een beetje rot dat zo veel mensen toch voor de avond-optie kozen terwijl er een paar mensen, niet alleen ik, hadden aangegeven dat het voor hun personage belangrijk was om er een paar scènes voor te doen. Ik hoefde ook niet per se iets bij de treinreis te schrijven, maar omdat het voor Cole belangrijk was (wat ik begreep) leek het mij logisch om in elk geval een een tijdstip te kiezen waarop Catan dan niet in de knoei komt met haar personage. Dus het voelde wel een beetje als vooral kijken wat voor jezelf uitkomt in plaats van een manier bedenken waarop ieder zijn plan/personage tot zijn recht komt. En natuurlijk, ik keek ook naar wat mij uitkwam, maar daarbij kwam geen van jullie dingen in geding en vroeg het alleen om wat meer geduld.


    Dat snap ik. Ik wel wel even duidelijk maken dat ik totaal niet doorhad dat Catan het over mijn personage had omdat daar niets over gecommuniceerd was. Ik had misschien duidelijker alle posts in dit topic moeten lezen ofzo. Het was in ieder geval niet mijn bedoeling om iemand knel te zetten, maar dan was een berichtje misschien ook net wat duidelijker geweest. In ieder geval nog eens sorry van mijn kant.


    Nothing is impossible in my own powerful mind.

    Croweater schreef:
    (...)

    Nou ja, het voelde wel een beetje rot dat zo veel mensen toch voor de avond-optie kozen terwijl er een paar mensen, niet alleen ik, hadden aangegeven dat het voor hun personage belangrijk was om er een paar scènes voor te doen. Ik hoefde ook niet per se iets bij de treinreis te schrijven, maar omdat het voor Cole belangrijk was (wat ik begreep) leek het mij logisch om in elk geval een een tijdstip te kiezen waarop Catan dan niet in de knoei komt met haar personage. Dus het voelde wel een beetje als vooral kijken wat voor jezelf uitkomt in plaats van een manier bedenken waarop ieder zijn plan/personage tot zijn recht komt. En natuurlijk, ik keek ook naar wat mij uitkwam, maar daarbij kwam geen van jullie dingen in geding en vroeg het alleen om wat meer geduld.


    Ik had er weinig idee van hoe enorm belangrijk het voor jullie was toen ik die poll invulde, aangezien ik de posts wat diagonaal gelezen had en ervan uit ging dat de "start" vd RPG de bedoeling had van een "waar starten we met z'n allen/wat is het belangrijkste even aan het begin van de RPG"-begin te zijn eerder dan een "hier kunnen geen twee posts meer voor tussen twee karakters". Als in: dat jullie nog wat posts konden schrijven en niet in de shit komen zonder dat we een hele treinscène moesten gaan uitwerken.
    Had ik me bewust geweest van het feit dat de poll bedoeld was als strikt startpunt, dan had ik wel wat anders aangeduid zodat jullie er niet mee in de problemen geraakten. Het had dus zeker niet de intentie enkel uit te kijken voor mezelf, dat is het laatste wat ik zou doen, en het spijt me enorm dat het zo overgekomen is en dat mijn pollkeuze een dergelijk effect gehad heeft. Dat was bepaald niet de bedoeling van die stem.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Lerwick schreef:
    (...)

    Dat snap ik. Ik wel wel even duidelijk maken dat ik totaal niet doorhad dat Catan het over mijn personage had omdat daar niets over gecommuniceerd was. Ik had misschien duidelijker alle posts in dit topic moeten lezen ofzo. Het was in ieder geval niet mijn bedoeling om iemand knel te zetten, maar dan was een berichtje misschien ook net wat duidelijker geweest. In ieder geval nog eens sorry van mijn kant.


    Het gaat er niet echt om dat het over jouw personage gaat, ook als het gaat om dingen tussen twee personages die niet van jou zijn, moet dat toch de ruimte krijgen om geschreven te kunnen worden? Maar goed, we zijn gewoon anders gewend om te rpg'en, denk ik. Ik weet niet beter dan dat wanneer iemand zegt 'yoo ik heb even wat voor de ochtend voor we naar de avond gaan' dat daar dan ruimte voor is.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Klaar schreef:
    (...)

    Ik had er weinig idee van hoe enorm belangrijk het voor jullie was toen ik die poll invulde, aangezien ik de posts wat diagonaal gelezen had en ervan uit ging dat de "start" vd RPG de bedoeling had van een "waar starten we met z'n allen/wat is het belangrijkste even aan het begin van de RPG"-begin te zijn eerder dan een "hier kunnen geen twee posts meer voor tussen twee karakters". Als in: dat jullie nog wat posts konden schrijven en niet in de shit komen zonder dat we een hele treinscène moesten gaan uitwerken.
    Had ik me bewust geweest van het feit dat de poll bedoeld was als strikt startpunt, dan had ik wel wat anders aangeduid zodat jullie er niet mee in de problemen geraakten. Het had dus zeker niet de intentie enkel uit te kijken voor mezelf, dat is het laatste wat ik zou doen, en het spijt me enorm dat het zo overgekomen is en dat mijn pollkeuze een dergelijk effect gehad heeft. Dat was bepaald niet de bedoeling van die stem.


    Ja ik denk dat dat ook gewoon een beetje het probleem was. Zo'n poll is handig, maar een gesprek erover houden en luisteren naar wat ieders wensen zijn, werkt beter. Want zeker op zo'n website gaan we er weleens onterecht vanuit dat mensen alles hebben gelezen.

    " Als in: dat jullie nog wat posts konden schrijven en niet in de shit komen zonder dat we een hele treinscène moesten gaan uitwerken. "
    >> Juist daarom had ik nog een alternatief gegeven waarin er dus een paar posts worden geschreven, maar dat werd ook meteen aan de kant geschoven door eigenlijk één persoon en dat stoot me dus een beetje tegen het zere been en dat is waarom ik twijfel of ik nog met deze rpg door wil gaan, ook als we hier wel uit zouden komen. Ik vond het niet fijn dat er zo neergekalkt werd hoe we het zouden moeten gaan doen en dat we voor ons belangrijke scènes maar ergens anders moeten gaan uitwerken --- zo bouw je toch niet met elkaar een verhaal op? En anders geef je zoiets toch eerst als een suggestie, zodat we kunnen kijken of dat zou werken? Het is gewoon de hele manier van communiceren en van met elkaar omgaan die ik moeilijk vind.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik denk dat het veelal ook een miscommunicatie is geweest. Ik had zelf ook aangegeven in de poll het liefst na het avondmaal te beginnen want dat vond ik een fijner startpunt, maar ik had niet doordat het voor sommige echt heel belangrijk was bij de treinreis te beginnen. Van mij was dit niet als steek bedoeld, en ik weet zeker van anderen ook niet. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het ook niet geheel handig vind om van te voren al van een startpunt van een RPG uit te gaan – hoewel bij HP RPGs de treinreis vaak het beginpunt is dus wat dat betreft kan ik het wel snappen.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Wat mij inderdaad het meeste dwars zit/zat - maar dat is hoe RPG'en hier vaak werkt, en waarom ik ook een tijdje geen RPG's heb gedaan op Quizlet - is dat de topicmaker een soort macht heeft om altijd alles te beslissen. Wat ik zeg, dat is nu eenmaal hoe het werkt, maar voor mij is zo'n verhaal er vooral om gewoon leuk met elkaar te schrijven. Daarbij is in mijn ogen ieders inbreng even belangrijk, en daarom vind ik het moeilijk als er dan uiteindelijk een topicmaker is die in iedere situatie het eindwoord heeft (niks ten nadele van calice, want dit is hoe het er vaker aan toe gaat). Maar dat heeft er bij mij wel voor gezorgd dat ik waarschijnlijk niet op de manier aan dit verhaal kan schrijven dat ik het prettig vind, namelijk écht met z'n allen, en daarom heb ik besloten ermee te stoppen.

    [ bericht aangepast op 26 april 2021 - 22:19 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Morrigann schreef:
    Ik denk dat het veelal ook een miscommunicatie is geweest. Ik had zelf ook aangegeven in de poll het liefst na het avondmaal te beginnen want dat vond ik een fijner startpunt, maar ik had niet doordat het voor sommige echt heel belangrijk was bij de treinreis te beginnen. Van mij was dit niet als steek bedoeld, en ik weet zeker van anderen ook niet. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het ook niet geheel handig vind om van te voren al van een startpunt van een RPG uit te gaan – hoewel bij HP RPGs de treinreis vaak het beginpunt is dus wat dat betreft kan ik het wel snappen.


    Ja, daar heb je een punt hoor. Ik hoefde zelf overigens ook niet per se bij de treinreis zelf te starten, maar mij lijkt/leek het gewoon logisch om te kijken wat onze personages nodig hebben voor de beste start. En ik snap wel dat niemand een ander expres wil dwars zitten, maar het voelde toch een beetje wrang na een uitleg waarom sommigen toch wel wat posts konden gebruiken.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Croweater schreef:
    (...)

    Het gaat er niet echt om dat het over jouw personage gaat, ook als het gaat om dingen tussen twee personages die niet van jou zijn, moet dat toch de ruimte krijgen om geschreven te kunnen worden? Maar goed, we zijn gewoon anders gewend om te rpg'en, denk ik. Ik weet niet beter dan dat wanneer iemand zegt 'yoo ik heb even wat voor de ochtend voor we naar de avond gaan' dat daar dan ruimte voor is.


    Dan heb ik ergens iets verkeerd begrepen, want ik dacht dat er dan tegelijkertijd twee verschillende startpunten zouden (trein en in de avond) zijn en dat leek me gewoon verwarrend. Maar het ligt vooral aan miscommunicatie als ik het zo zie. Dus ik ga nog een derde keer sorry zeggen van mijn kant, maar het was zeker niet met opzet om dwars te liggen.


    Nothing is impossible in my own powerful mind.

    Lerwick schreef:
    (...)

    Dan heb ik ergens iets verkeerd begrepen, want ik dacht dat er dan tegelijkertijd twee verschillende startpunten zouden (trein en in de avond) zijn en dat leek me gewoon verwarrend. Maar het ligt vooral aan miscommunicatie als ik het zo zie. Dus ik ga nog een derde keer sorry zeggen van mijn kant, maar het was zeker niet met opzet om dwars te liggen.


    Ja, dat was bedoeld als een soort noodoplossing en om elkaar tegemoet te komen, zo konden degenen die de trein nodig hadden toch hun posts plaatsen en als de avondcrew niet kon wachten, konden ze toch alvast beginnen. Niet ideaal, maar was mijns inziens beter dan het skippen of het ergens achter de schermen schrijven, en zo was iedereen blij -- dacht ik. Maar goed, no hard feelings. De communicatie is inderdaad niet helemaal ideaal en ik pas blijkbaar niet zo goed bij deze vorm van rpg'en/communiceren, dus ik start morgen gewoon een andere HP rpg met in elk geval Trijn en Catan zodat we onze ideeën alsnog kunnen uitwerken en waar iedereen evenveel inbreng heeft. Komt vast goed. Zijn er hier in elk geval drie spelers minder, dat geeft misschien ook wat lucht. ;]


    Every villain is a hero in his own mind.

          ZAHEER ACEVES SELWYN     
    The beast inside is sleeping, not dead


    AIDAN TOMAS FENWICK • ENEMY
    Zaheer vindt Aidan maar een nietsnut en is niet onder de indruk van deze Hufflepuffer, hij snapt ook niet wat Novalie in deze knul ziet.

    AIOFE ZARA O’CONNOR • SHE SEEMS CUTE
    Zaheer vindt Aiofe schattig, maar heeft verder niet heel veel met haar te maken gehad en daar gaat ook niet heel snel verandering in komen.

    AMIRA LUCRETIA BLACK • JUST A NUMBER ON HIS LIST
    Zaheer heeft een korte tijd een relatie gehad met Amira. Hij genoot van haar liefde en de extraatjes die een relatie met zich meebracht, maar na een tijdje verveelde hij zich en vond dat het tijd was voor een nieuw speeltje.

    ARCHER ST. JAMES • FRENEMY
    De families van de twee jongens kunnen het goed met elkaar vinden, maar op Hogwarts botsen Archer en Zaheer heel erg.

    ASHLEY JOSEPH JONES • ENEMY
    Dat Ashley Zaheer niet mag steekt de jonge Gryffindor niet onder stoelen of banken, echter zijn deze gevoelens geheel wederzijds. Zaheer heeft zich alleen nooit echt druk gemaakt om Ashely. Hij is zich wel heel erg bewust van het feit dat Ashely hem niet mag, maar geeft hier niets om. Voor Zaheer is Ashley toch niets meer dan lucht. Tuurlijk heeft Zaheer wel van hem gehoord, maar heel veel interesse toont Zaheer niet in hem. Hij vindt Ashley maar een praatjesmaker, met zijn gezwets over gelijke rechten, waardoor Ashley een lachertje is geworden onder hem en zijn vriendengroep. Daarnaast is en blijft Ashley immers maar een halfbloed. Maar Zaheer zal Zaheer niet zijn als hij niet kickt op confrontatie, hierdoor zal hij een aanvaring met Ashely in het uiterste geval dan ook niet uit de weggaan, al is hij met zijn kliek van Slytherins angstaanjagend en onoverwinnelijk. Zaheer heeft echter zijn reputatie als perfecte student hoog te houden, wil hij Ashely treiteren, dan gaat dat voorlopig onder de gordel en waarschijnlijk niet eens door Zaheer uitgevoerd, maar door een van zijn volgelingen.

    ASTER MUIR • ENEMY
    Aster moet helemaal niks van Zaheer weten en zal het ook nooit onder stoelen of banken steken dat hij de jongen niet moet hebben. De gevoelens van Zaheer naar Aster zijn geheel wederzijds.

    AVALON ISOLDE FITZGERALD • KNOWING EACHOTHER
    Zaheer en Avalon hebben eigenlijk geen tot nauwelijks een geschiedenis met elkaar. De twee zijn altijd jaargenoten van elkaar geweest, waardoor ze beiden van elkaar weten wie ze zijn. Beiden kennen ze elkaars reputatie op de school, maar verder dan een beleefd praatje komen de twee niet. Wel vindt Zaheer het nog erg moeilijk om Avalon en zijn potentiële slachtoffer Novalie uit elkaar te houden, omdat de tweeling qua uiterlijk zoveel op elkaar lijken. Net als haar tweelingzus vindt hij Avalon een ongelofelijke knappe verschijning en zal hij altijd vriendelijk en beleefd tegen haar blijven omdat hij weet dat haar kennis, door haar vele connecties op Hogwarts, en populariteit hem ooit nog handig van pas kunnen gaan komen.

    CASTOR AELIUS BLACK • WHO?
    Castor en Zaheer zijn geen vrienden en gaan ook niet met elkaar om.

    DMITRI VIKTOR VOLKOV • FRIENDS
    Met Dmitri heeft Slyterhin een oppervlakkige vriendschap. Ze kunnen het goed met elkaar vinden en mogen elkaar. Daar houdt het verder bij op.

    EILEEN GREENGRASS • KEEP AN EYE ON HER
    Eileen is verre familie van die van Zaheer, waardoor Eileen en Zaheer dus familie blijken te zijn. Zo kwamen ze elkaar vaak tegen op familiefeestjes, maar Zaheer spendeerde niet zoveel tijd met haar. Vanaf het moment dat ze samen begonnen op Hogwarts is dat veranderd. Eileen trok in hun eerste jaar steeds meer naar Zaheer toe, waardoor ze een goede vriendschap hebben opgebouwd. Wat Zaheer niet weet is dat Eileen deze vriendschap puur gesloten heeft doordat haar ouders dit van haar verwachtte en ze zo een bepaalde status kan behouden. Zaheer is een Selwyn en ondanks dat ze verre familie van elkaar zijn, kon het volgens haar ouders nooit geen kwaad om wat closer met hem te worden. Zaheer daarentegen mag de familie van Eileen erg graag en wil haar wel onder zijn hoede nemen. Dit doet hij om haar uiteindelijk zo te kunnen vormen op de manier wat haar familie voor haar voor ogen heeft. Daarom houdt hij haar scherp in de gaten, maar zal hij niet aarzelen om haar familie in te lichten als het blijkt dat Eileen enig vorm van bloedverraad begaat.

    JORDYN MARIAH KINGSLEY • FRENEMY
    Zaheer is ijdel en wil zijn shape graag behouden. Tegen zijn zin in, staat hij daardoor één dag in de week extreem vroeg op om een flink stuk hard te kunnen lopen om zo zijn conditie op deze manier deels op pijl te houden. Wie fit wil zijn moet pijn lijden in geval. Tijdens deze vroege ommetjes komt hij, vaker dan dat hij lief heeft, Jordyn tegen. Door onverklaarbare reden ligt Zaheer al vanaf het moment dat hij Jordyn ontmoette met elkaar in de clinch. Waar de rest Zaheer zijn gang laat gaan en geen weer woord heeft, neemt Jordyn geen blad voor haar mond. Dit is iets wat Zaheer uitermate irriteert. Op een of andere manier brengt Jordyn het slechtste bij Zaheer naar boven en kan ze door haar opmerkingen echt het bloed onder zijn nagels vandaan halen. En toch heeft hij ook een soort van respect en waardering voor haar ontwikkelt, want haar competitiviteit triggerde hem. Want desondanks Jordyn een uitmuntende quidditch player is, is ze tijdens het duelleren ook een bedaarde tegenstandster. Wat Zaheer wel kan waarderen, want er zijn maar weinig mensen die aan zijn niveau hebben kunnen tippen gedurende zijn leven. Hierdoor is hij haar gaan zien als gelijke. Daarnaast is Zaheer dit jaar ook aangewezen om Jordyn bijles Charms te gaan geven. Dat wordt nog wat.

    JULIAN NOLAN LARTIUS • ENEMY
    Zaheer heeft niets met Julian, die in de dreuzelwereld is opgegroeid. Dit was echter wel de perfecte gelegenheid voor Zaheer om hier gebruik van te maken en zodoende werd Julian gepromoveerd naar één van de velen pispaaltjes.

    JEMINA GAUTHIER • UP ALL NIGHT GOT DEMONS TO FIGHT
    Zaheer kent Jem al van kinds af aan, doordat haar vader een jeugdvriend van zijn vader is, die hun tijd op Hogwarts samen hebben gespendeerd in Slytherin. Hierdoor kent hij haar redelijk goed, omdat ze veel tijd samen hebben doorgebracht. Ze kunnen elkaar wel redelijk waarderen, maar schreeuwen dit niet van de daken. Hun vriendschap, in hoeverre je die kan noemen is eerder erg subtiel. Vooral als de twee elkaar in het holst van de nacht tegenkomen, kunnen ze over hele diepe onderwerpen discussiëren. Wat Jem niet weet is dat haar vader gevraagd heeft of Zaheer Jem kan overhalen naar de kant van Voldemort.

    LORRAINE VENUS MALFOY • ?

    MARAGARET “MARGO” GRAVES • WHO?
    Zaheer kent Margo alleen van gezicht, maar kent haar verder niet persoonlijk. Hier zal ook niet snel verandering in komen.

    NOVALIE ARIA FITZGERALD • IT IS JUST A DARE
    Bijna twee jaar na vernederd te zijn door Lysandra Zwarts gaat zijn plan om Lysandra dwars te zitten verder. Zo heeft hij nu zijn zinnen gezet op één van haar beste vriendinnen, de naïeve en zachtaardige Novalie. Novalie past precies in het plaatje wat Zaheer voor ogen heeft voor zijn potentiële doelwitten. Ze is hartstikke knap, bescheiden, op de achtergrond en het allerbelangrijkste: een volbloed. Na afgelopen zomer, aan het begin van het nieuwe schooljaar stapte Zaheer zonder blikken of blozen op haar af in de Klassenoudste coupé in de Hogwarts Express en sindsdien overlaat hij haar met complimentjes en gedraagt hij zich in haar buurt als een gentleman, een romanticus en de ideale schoonzoon. Hij is lief en geïnteresseerd in alles wat zij doet en denkt. Hij laat haar voelen alsof ze echt iets waard is. Om vervolgens in de toekomst haar op te kunnen zetten tegen haar beste vriendin en daarna haar hart te breken.

    PANDORA LOVEGOOD • IT’S WRITTEN IN THE STARS
    Sinds de vader van Zaheer de functie van Head of the Department of Magical Law Enforcement bekleedt, worden de Selwyns vaker dan voorheen uitgenodigd voor etentjes bij andere tovenaar families. Zo ook door de Lovegood familie. De moeder van Pandora is werkzaam bij het Department of Magical Law Enforcement, wat Zaheer’s vader haar baas maakt. Annie en Cygnus kunnen het op het werk goed met elkaar vinden, waardoor er iets van een vriendschap tussen die twee ontstond. Misschien ook juist door de invloed en de idealen van Cygnus is Annie de laatste tijd meer dan gewoonlijk bloedzuiverheid gaan sympathiseren, niet alleen op de werkvloer maar ook thuis. Om de vriendschap met de Selwyns de versterken begon Annie met het uitnodigen van haar baas en zijn zoon voor etentjes bij haar thuis, zodat haar dochter Pandora en haar baas zijn zoon Zaheer een vriendschap zou kunnen sluiten. Wat zowel Pandora als Zaheer niet weten is dat hun ouders hen in de toekomst graag zien trouwen en hebben gesproken over een arranged marriage. Tijdens zulke etentjes liet Zaheer zich uiteraard van zijn beste kant zien en was hij zijn charmante zelf. Op Hogwarts daarentegen vond hij Pandora maar een rare, met haar dromerige verschijning en ondanks dat hij zelden uit zijn rol viel als perfecte student kon hij het soms niet laten om haar te plagen. Al zou Pandora’s moeder haar nooit geloven mocht ze dit ooit laten doorschemeren. Daarvoor heeft Pandora’s moeder de Selwyns te hoog op een voetstuk staan.

    SASHA DIGGORY • ONE OF MANY
    Zaheer heeft eens een zoen uitgewisseld met deze knappe Hufflepuffer, maar daar is het dan ook bij gebleven. De zoen was niet slecht, dus Zaheer weet eigenlijk niet precies waarom er niet meer gebeurd is. Nu staat ze vooral bekend als het zusje van, en dat maakt haar ook ergens interessant.

    ZOYA ELAINE CRAWFORT • TO BE TRUSTED IS A GREATER COMPLIMENT THAN BEING LOVED
    Zoya is het vierde en laatste lid van Zaheer’s clubje. Waar Rabastan en Walden hersenloze volgelingen zijn beschouwt Zaheer Zoya wel degelijk als een capable vriendin. Zaheer kent de geschiedenis en reputatie van haar familie, maar ondanks wat haar vader gedaan heeft heeft Zaheer wel respect voor Zoya. Hij mag haar graag. En Zoya heeft al meerdere malen laten zien dat Zaheer’s back heeft, wat haar de waardering van Zaheer opleverde. Hoewel Zoya op Zaheer nog steeds ietwat mysterieus overkomt, fungeert zij nu als zijn betrouwbare rechterhand/adviseur.


    someone out there feels better because you exist

    In de beginpost voor het speeltopic wil ik btw een lijstje van studenten toevoegen die zijn uitgenodigd voor de Slug Club.
    Nu zat ik zelf - natuurlijk - te denken aan Zaheer en verder Zoya, Avalon, Eileen, Pandora (al wordt zij denk ik na 1 diner niet nog een keer uitgenodigd haha)

    Voor wiens personage is dit nog meer iets?
    Aster? Archie? Nova? Avalon?

    Laat maar weten of je dit ook nog iets vind voor jouw personage!

    [ bericht aangepast op 27 april 2021 - 0:01 ]

    Ik denk dat Jem ook wel uitgenodigd zou worden!


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Archer was net goedgekeurd voor Potions, maar is er geen groot talent in, dus ik denk niet dat Slughorn hem Zou uitnodigen om eerlijk te zijn :')

    Wel zie ik Archer als toevoeging bij de duelleerclub :3


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH