• The Path to War
    It's changing out there. There's a storm coming, Harry... just like last time.









    TIMES ARE CHANGING
    Voldemort is terug. Nadat zelfs minister van Toverkunst Droebel het moest toegeven lijkt er geen weg meer terug. De tovenaarsgemeenschap bevindt zich op de vooravond van een oorlog. Inmiddels is Droebel afgetreden en daar is Schobbejak voor in de plaats gekomen. De gemeenschap heeft de hoop dat hij hun door deze donkere tijden zal leiden. Tot dus ver heeft hij echter weinig succes gehad. Een massauitbraak uit Azkaban, dementors die de tovenaarsgevangenis hebben verlaten en zich hebben aangesloten bij Hij Die Niet Genoemd Mag Worden en de vele moorden die worden gepleegd... Het lijkt alsof deze storm nog lang niet gaat liggen.

    De zesdejaars leerlingen keren na een donkere zomer terug op Hogwarts, wat gaat dit jaar hun brengen? En is iedereen veilig?
    Hoe reageert de school na dreigementen aan het adres van leerlingen en wat uiteindelijk leidt tot de vermissing van één van hen?



    CHARACTERS
    Naam
    Leeftijd
    Bloedstatus
    Afdeling
    Innerlijk
    Uiterlijk
    Verleden
    Familie
    Relaties
    Extra

    Gryffindor
    ♂ Aster Muir — Adrien Sahores — Lerwick— 1.1
    ♂ Archer St.James — Faceclaim — Sisu— 1.2
    ♂ Ashley Joseph Jones — Cole Sprouse— calice — 1.3
    ♂ Castor Aelius Black — Faceclaim — Morrigann— 1.5
    ♀ Margaret 'Margo' Graves — Maisie Williams— Klaar— 1.2
    ♀ Jordyn Mariah Kingsley — Dasha Taran— Peitho — 1.3
    ♀ Name — Faceclaim— Isolophilia — page
    ♀ Eurybia Clarke— Faceclaim — Nesber — 1.7

    Hufflepuff
    ♂ Aidan Tomas Fenwick — Max Barczak — Helvar — 1.3
    ♂ Julian Nolan Lartius — Faceclaim — Fika —1.4
    ♂ Theseus Owen Scamander — Faceclaim — Schumacher —1.7
    ♀ Aiofe Zara O'Conner— Isabel Moner — Iotte— 1.1
    ♀ Sasha Diggory — Zoe Kravitz — calice— 1.2
    ♀ Novalie Aria Fitzgerald — Elle Fanning — Peitho — 1.3

    Ravenclaw
    ♂ Name — Faceclaim — Nesber — page
    ♂ Name — Faceclaim — Helvar — page
    ♀ Lorraine Venus Malfoy — Dove Cameron — DarkOne — 1.1
    ♀ Jemina Gauthier— Zendaya — Morrigann— 1.3
    ♀ Pandora Lovegood — Sabrina Carpenter — Calice — 1.4
    ♀ Avalon Isolde Fitzgerald — Elle Fanning — Iotte — 1.4

    Slytherin
    ♂ Dimitri Viktor Volkov — Timur Simakov— calice — 1.1
    ♂ Zaheer Aceves Selwyn— Iotte — 1.2
    ♀ Zoya Elaine Crawfort— Faceclaim— Peitho— 1.4
    ♀ Amira Lucretia Black — Faceclaim— Schumacher— 1.4
    ♀ Eileen Greengrass — Faceclaim — Klaar— 1.5


    VAKKEN

    • Astronomy
    • Charms
    • Defence Against the Dark Arts
    • Herbology
    • History of Magic
    • Potions
    • Transfiguration
    • Alchemy
    • Arithmancy
    • Care of Magical Creatures
    • Divination
    • Muggle Studies
    • Study of Ancient Runes


    QUIDDITCH

    Gryffindor
    • Captain: Margaret Graves
    • Keeper: Ron Weasley
    • Chaser: Margaret Graves
    • Chaser: Jordyn Kingsley
    • Chaser: Ashley Jones
    • Beater: Aster Muir
    • Beater: Castor Black
    • Seeker: Harry Potter

    Hufflepuff
    • Captain: Sasha Diggory
    • Keeper: unknown
    • Chaser: Lee Williams
    • Chaser: ♂ Name — Faceclaim — Schumacher —page
    • Chaser: unknown
    • Beater: Mavis Keegan
    • Beater: unknown
    • Seeker: Sasha Diggory

    Ravenclaw
    • Captain: Avalon Fitzgerald
    • Keeper: Roman Keegan
    • Chaser: Avalon Fitzgerald
    • Chaser: unknown
    • Chaser: unknown
    • Beater: unknown
    • Beater: unknown
    • Seeker: unknown

    Slytherin
    • Captain: Dimitri Volkov
    • Keeper: Eileen Greengrass
    • Chaser: Amira Black
    • Chaser: Dimitri Volkov
    • Chaser: unknown
    • Beater: Vincent Crabbe
    • Beater: Gregory Goyle
    • Seeker: Draco Malfoy:


    PREFECTS
    Prefects

    Gryffindor
    Ron Weasley
    Hermione Granger

    Hufflepuff
    Aidan Fenwick
    Novalie Fitzgerald

    Ravenclaw
    Anthony Goldstein
    Avalon Fitzgerald

    Slytherin
    Amira Black
    Zaheer Selwyn

    Headboy & Headgirl:



    RULES
    ◆ Er is geen minimum woordenaantal
    ◆ De huisregels van Quizlet gelden ook hier.
    ◆ Posts worden in correct Nederlands geschreven
    ◆ 16+ (sex, extreem geweld, etc) is toegestaan, maar geef dit aan aan de bovenkant van je post.
    ◆ Alle leerlingen zitten in hun zesde jaar
    ◆ Als je twee weken niet reageert, zal ik je een PB sturen. Als je een geldige reden hebt zal je niet uit de RPG gezet worden.
    ◆ Als je niet meer met plezier meespeelt of niet meer mee wilt doen, meld je dan netjes af én schrijf nog minimaal een post over hoe je personage het gesprek af rond o.i.d.
    ◆ Bespeel andermans personages niet zonder toestemming
    Je bent vrij om mee te spelen, echter willen we deze RPG actief houden, dus je moet wel genoeg tijd hebben om te schrijven.
    Je mag een bestaand personage spelen of een zelfbedacht personage.
    Laat van te voren weten als je een tijdje niet kan schrijven of geen tijd hebt.



    RELATIONSHIPS

    Relatielijstjes in het praattopic:
    Gryffindor
    ♂ Aster Muir — 1.7
    ♂ Archer St.James
    ♂ Ashley Joseph Jones — 1.5
    ♂ Castor Aelius Black
    ♀ Margaret 'Margo' Graves
    ♀ Jordyn Mariah Kingsley — 1.5

    Hufflepuff
    ♂ Aidan Tomas Fenwick
    ♂ Julian Nolan Lartius
    ♀ Aiofe Zara O'Conner — 1.8
    ♀ Sasha Diggory — 1.7
    ♀ Novalie Aria Fitzgerald — 1.7

    Ravenclaw
    ♀ Lorraine Venus Malfoy
    ♀ Jemina Gauthier
    ♀ Pandora Lovegood — 1.5
    ♀ Avalon Isolde Fitzgerald — 1.13

    Slytherin
    ♂ Dimitri Viktor Volkov — 1.8
    ♂ Zaheer Aceves Selwyn — 1.13
    ♀ Zoya Elaine Crawfort
    ♀ Amira Lucretia Black — 1.9
    ♀ Eileen Greengrass — 1.14



    [ bericht aangepast op 8 mei 2021 - 22:00 ]

    For the record: ik heb het stuk van Margo wat aangepast omdat ik het stuk waar Jem iets tegen hen zei compleet gemist had. Sorry, Cheryl! (Zo veel verschil zit er niet in, want Jem is toch al weer weg, maar ik wilde het gewoon even laten weten.)


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Amren schreef:
    (...)

    Hahaha, je bent vast niet de enige! Ik zal morgen eens een relatielijstje maken, heb nu nog niet zo goed een idee van wat ik wil met Illias!


    Alright, here we go! Als je trouwens nog andere ideeën hebt, laat maar horen!

    Dingen die ik nog zoek voor Illias, zijn:
    • Bad blood between the two (als het ware een vijand)
    • Nog wat extra vriendschappen is ook niet verkeerd
    • Iemand die uit kamp "volbloed & voldemort aanhanger" komt en bevriend is met Illias' gezin en als het ware is gevraagd om Illias de goede kant op te sleuren, gezien hij nu een doorn in hun oog is
    • Iemand om quidditch mee te spelen
    • Illias is een smart ass, dus mochten mensen nog bijles nodig hebben?
    • Een eerste (ongemakkelijke) kus
    • Een ex misschien?*

    * houdt er rekening mee dat dit waarschijnlijk een hele korte relatie was en dat het ten tweede op een slechte manier ophield, omdat meneer Eisenberg relaties het liefst uit de weg gaat en ook niet weet hoe hij normaal moet functioneren als hij in een relatie is :Y)


    That is a perfect copy of reality.

    Amren schreef:
    (...)

    Alright, here we go! Als je trouwens nog andere ideeën hebt, laat maar horen!

    Dingen die ik nog zoek voor Illias, zijn:
    • Bad blood between the two (als het ware een vijand)
    • Nog wat extra vriendschappen is ook niet verkeerd > Jordyn & Novalie
    • Iemand die uit kamp "volbloed & voldemort aanhanger" komt en bevriend is met Illias' gezin en als het ware is gevraagd om Illias de goede kant op te sleuren, gezien hij nu een doorn in hun oog is
    • Iemand om quidditch mee te spelen > Jordyn
    • Illias is een smart ass, dus mochten mensen nog bijles nodig hebben? > Jordyn
    • Een eerste (ongemakkelijke) kus > Novalie in het geheim?
    • Een ex misschien?*

    * houdt er rekening mee dat dit waarschijnlijk een hele korte relatie was en dat het ten tweede op een slechte manier ophield, omdat meneer Eisenberg relaties het liefst uit de weg gaat en ook niet weet hoe hij normaal moet functioneren als hij in een relatie is :Y)


    I have seen my own sun darkened

    Amren schreef:
    (...)

    Alright, here we go! Als je trouwens nog andere ideeën hebt, laat maar horen!

    Dingen die ik nog zoek voor Illias, zijn:
    • Bad blood between the two (als het ware een vijand)
    • Nog wat extra vriendschappen is ook niet verkeerd
    • Iemand die uit kamp "volbloed & voldemort aanhanger" komt en bevriend is met Illias' gezin en als het ware is gevraagd om Illias de goede kant op te sleuren, gezien hij nu een doorn in hun oog is
    • Iemand om quidditch mee te spelen >> Margo en/of Eileen
    • Illias is een smart ass, dus mochten mensen nog bijles nodig hebben?
    • Een eerste (ongemakkelijke) kus > Eileen (mss, weet niet goed, je ziet maar haha)
    • Een ex misschien?* > Eileen? (weet niet, ik zie het wel verkeerd aflopen tussen hen, hahaha, ze zijn allebei nogal zelfingenomen)

    * houdt er rekening mee dat dit waarschijnlijk een hele korte relatie was en dat het ten tweede op een slechte manier ophield, omdat meneer Eisenberg relaties het liefst uit de weg gaat en ook niet weet hoe hij normaal moet functioneren als hij in een relatie is :Y)


    (edit: kheb even in je bericht zelf aangeduid ook) Eileen en Margo kunnen allebei wel een Quidditch buddy gebruiken. Ik weet niet wie je prefereert? Eileens karakter sluit dichter aan bij Ilias, maar wat betreft Margo denk ik ook wel dat dat zo werken tbh.

    [ bericht aangepast op 30 april 2021 - 15:47 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Amren schreef:
    (...)

    Alright, here we go! Als je trouwens nog andere ideeën hebt, laat maar horen!

    Dingen die ik nog zoek voor Illias, zijn:
    • Bad blood between the two (als het ware een vijand) -> eventueel ook Zaheer
    • Nog wat extra vriendschappen is ook niet verkeerd -> Aiofe, Avalon
    • Iemand die uit kamp "volbloed & voldemort aanhanger" komt en bevriend is met Illias' gezin en als het ware is gevraagd om Illias de goede kant op te sleuren, gezien hij nu een doorn in hun oog is -> Zaheer
    • Iemand om quidditch mee te spelen
    • Illias is een smart ass, dus mochten mensen nog bijles nodig hebben? -> Aiofe
    • Een eerste (ongemakkelijke) kus
    • Een ex misschien?*

    * houdt er rekening mee dat dit waarschijnlijk een hele korte relatie was en dat het ten tweede op een slechte manier ophield, omdat meneer Eisenberg relaties het liefst uit de weg gaat en ook niet weet hoe hij normaal moet functioneren als hij in een relatie is :Y)


    someone out there feels better because you exist

    Amren schreef:
    (...)

    Alright, here we go! Als je trouwens nog andere ideeën hebt, laat maar horen!

    Dingen die ik nog zoek voor Illias, zijn:
    • Bad blood between the two (als het ware een vijand)
    • Nog wat extra vriendschappen is ook niet verkeerd
    • Iemand die uit kamp "volbloed & voldemort aanhanger" komt en bevriend is met Illias' gezin en als het ware is gevraagd om Illias de goede kant op te sleuren, gezien hij nu een doorn in hun oog is
    • Iemand om quidditch mee te spelen-> Julian
    • Illias is een smart ass, dus mochten mensen nog bijles nodig hebben? -> Julian

    • Een eerste (ongemakkelijke) kus
    • Een ex misschien?*

    * houdt er rekening mee dat dit waarschijnlijk een hele korte relatie was en dat het ten tweede op een slechte manier ophield, omdat meneer Eisenberg relaties het liefst uit de weg gaat en ook niet weet hoe hij normaal moet functioneren als hij in een relatie is :Y)


    Adventurer at heart, but oh how she loved to be home

    Alright, ik ben eindelijk klaar met werken, dus hierbij mijn reacties.
    @Peitho, ik denk dat Illias wel met beide meiden goed kan omgaan! Also quidditch buddies is fine for me! Waar precies heeft Jordyn bijles voor nodig? Op de eerste kus kom ik nog op terug!

    @Klaar, wie heb jij liever als personage om quidditch mee te spelen? Als Eileen meer past bij Illias lijkt dat mij wel een goede, maar ik sta open voor alles! Ik stuur je nog een berichtje over het ex idee!

    @Lotte, ik moet zeggen dat ik het idee van Zaheer en Illias die elkaar niet kunnen uitstaan, maar Zaheer die hem wel moet overtuigen de "goede" kant te joinen wel leuk, hahaha! Waar heeft Aoife bijles voor nodig? Kunnen eventueel een vriendschap daaruit voort laten bloemen? Ik zal ook nog even Avalon's rol doorlezen en dan stuur ik wel een GB'tje!

    @Fika, ook aan jou de vraag: waar heeft Julian bijles voor nodig? Quidditch buddies kan wel trouwens, kan nooit genoeg mensen hebben om mee te trainen, toch? :Y)


    That is a perfect copy of reality.

    JEM'S RELATIONS

    Vijf jaar later, maar ik heb weer enigszins breincapaciteit na tentamens, dus bij deze. Ik hoop dat ik niemand vergeten ben haha.

    Aidan Tomas Fenwick - friends
    comingg

    Aiofe Zara O'Conner - friends
    Aiofe weet Jem wat te kalmeren en haar beurt probeert Jem Aiofe aan te moedigen meer voor zichzelf op te komen

    Archer St.James - best friend
    Archie en Jem zijn al vrienden sinds de allereerste treinreis naar Hogwarts. Het klikte gelijk tussen de twee en ze groeiden al snel meer naar elkaar toe. In hun derde jaar hebben ze voor een korte tijd een prille relatie gehad, maar dit was meer kalverliefde en eindigde in de twee als beste vrienden. Jordyn is de enige die hier vanaf weet.

    Aster Muir - close friends
    Wanneer Aster een woede-aanval krijgt, staat Jem gelijk voor hem klaar. Jem is niet snel van haar stuk gebracht en weet hem hierdoor te kalmeren. Wanneer Jem weer eens compleet opgezogen is in haar favoriete onderwerp van dat moment, is Aster degene die haar er aan doet herinneren dat slapen en eten ook belangrijk zijn. Aster is een van de mensen bij wie Jem zich het meest op haar gemak voelt.

    Ashley Joseph Jones - midnight flirtationship/deep talks
    In de late uren van de avond is Jem vaak bij Ash te vinden. Politiek is vaak één van hun aangeschoten onderwerpen, hoewel er ook andere dingen aan te pas komen. In haar tipsy staat weet Jem enigzins beter te flirten, maar het valt nog steeds onder ‘sorry for roasting you i was trying to flirt’.

    Avalon Isolde Fitzgerald - tentative friends but also not really
    Jem helpt Ava soms met wat Quidditch strategiën, maar vindt blonde soms nog steeds een goody-two-shoes en ze zal regelmatig met haar ogen rollen.

    Dimitri Viktor Volkov - language buds
    Jem is fan van mensen met ambities, en zo ook van Dimitri met zijn Quidditch dromen. Daarnaast leert hij haar Russisch en hebben ze ooit eens gezoend.

    Castor Aelius Black - Idiot

    Eileen Greengrass - friends
    Hoewel ze vriendinnen slingert Jem regelmatig een opmerking Lene’s kant op wanneer zij iets zegt wat niet door de beugel kan.

    Illias Eisenberg - baby best friends & fake bf
    Het valt met vrij veel zekerheid vast te stellen dat de ouders van Illias en Jem er ondertussen spijt van hebben dat ze deze twee als babies al bij elkaar gestopt hebben, met het anti-auritaire gedrag dat de twee vertonen. Illias en Jem zijn zeer goed op elkaar afgesteld en weten elkaars argumentatie aan te vullen zonder voorbedachte rade – tot irritatie van veel professoren – en weten met enkele blikken over en weer al een heel gesprek te voeren. Sinds enkele weken houden ze een fake relatie op, zodat ze allebei in elk geval tijdelijk van het gezeur van hun ouders af zijn.

    Jordyn Mariah Kingsley - best friend
    Jordyn is – naast Archie – de enige die haar Mimi mag noemen, al krijgt ze hier alsnog regelmatig een dodelijke blik voor terug. Jem is dol op haar vurige vriendin, en plaagt haar met alle liefde over die dingen ze soms voor elkaar krijgt tijdens bijles. Ze heeft haar net als Archie tijdens de eerste treinreis ontmoet.

    Julian Nolan Lartius - gamebuddies
    Als er spelletjes zijn waarin het om partnerwerk gaat, dan claimed Jem gelijk Julian. Ze vindt het echter ook heel leuk om hem in te maken tijdens 1-op-1 potjes, hoewel dat niet altijd zo makkelijk gaat als ze zou willen.

    Novalie Aria Fitzgerald - teabuddies
    Novalie is de enige voor wie Jem wel eens thee drinkt ipv haar grote favoriet koffie.

    Margaret 'Margo' Graves - friends
    Jem en Margo kennen elkaar via Aster en kunnen goed frustraties bij elkaar kwijt. Wel voelt Jem zich regelmatig ongemakkelijk wanneer Margo het heeft over Aster’s uitbarstingen, maar ze kapt haar niet af. Jem heeft doordat Margo veel meer te zeggen heeft dan ze laat blijken en probeert haar dan ook te porren om zich hier meer over uit te spreken.

    Pandora Lovegood - good friends
    Jem en Pandora hebben elkaar gevonden in Ravenclaw doordat ze allebei niet het stereotype ‘klaslokaal manier van leren’ zijn. Jem heeft er veel bewondering voor dat Pandora haar eigen spreuken probeert te creëren en als de blondine voorstelt een les te skippen, dan is het antwoord vrijwel altijd volmondig “ja”.

    Sasha Diggory - friends
    De twee meiden zijn pas vorig jaar vriendinnen geworden. Het maakte Jem niet veel uit dat Sasha niks zei, maar ze ging gewoon naast haar zitten, waardoor er in stilte een vriendschap opgebloeid is.

    Zaheer Aceves Selwyn – weet niet hoe dit te noemen tbh
    De vaders van Jem en Zaheer zijn jeugdvrienden die samen in Slytherin hebben gezeten. Hierdoor kennen Jem en Zaheer elkaar al sinds ze klein zijn en hebben ze heel wat tijd samen doorgebracht. Dit is wellicht een onderliggende reden waarom Jem geen hekel heeft aan Zaheer, in tegenstelling tot vele in de school. Ze is verre van onder de indruk van zijn gehele doen en laten. Hoewel ze het absoluut niet met vele van zijn meningen eens is, vindt ze het wel altijd interessant om zijn gedachten te porren, over vrij obscure topics waar ze het niet geheel snel met anderen over zou hebben. Regelmatig drukt Jem een boek in zijn handen als ze denkt dat hij deze interessant zou vinden. Jem is zich er niet van bewust dat haar vader met Zaheer’s vader heeft besproken dat Zaheer gaat proberen om haar meer Voldemort’s kant op te krijgen.

    Zoya Elaine Crawfort - enemies
    Jem is er simpelweg geen fan van dat Zoya regelmatig contact heeft met haar broer en hem Voldemorts kant optrekt. Ze was er dan ook niet geheel blij mee dat ze in de zomer geforceerd tijd met haar moest doorbrengen.

    [ bericht aangepast op 30 april 2021 - 20:26 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ik ga waarschijnlijk niet kunnen posten vanavond, want ik voel me wat ziekjes en veel scherm doet me niet goed atm. Alvast mijn excuses!


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Klaar schreef:
    Ik ga waarschijnlijk niet kunnen posten vanavond, want ik voel me wat ziekjes en veel scherm doet me niet goed atm. Alvast mijn excuses!


    Beterschap (flower)

    Iemand vrij voor Illias trouwens? Hij is namelijk zo goed als af, moet nog een paar dingen uitwerken, maar het meeste staat. Is hij trouwens goedgekeurd? Dat is ook wel belangrijk om te weten, hahah


    That is a perfect copy of reality.

    Amren schreef:
    Alright, ik ben eindelijk klaar met werken, dus hierbij mijn reacties.
    @Peitho, ik denk dat Illias wel met beide meiden goed kan omgaan! Also quidditch buddies is fine for me! Waar precies heeft Jordyn bijles voor nodig? Op de eerste kus kom ik nog op terug!

    @Klaar, wie heb jij liever als personage om quidditch mee te spelen? Als Eileen meer past bij Illias lijkt dat mij wel een goede, maar ik sta open voor alles! Ik stuur je nog een berichtje over het ex idee!

    @Lotte, ik moet zeggen dat ik het idee van Zaheer en Illias die elkaar niet kunnen uitstaan, maar Zaheer die hem wel moet overtuigen de "goede" kant te joinen wel leuk, hahaha! Waar heeft Aoife bijles voor nodig? Kunnen eventueel een vriendschap daaruit voort laten bloemen? Ik zal ook nog even Avalon's rol doorlezen en dan stuur ik wel een GB'tje!

    @Fika, ook aan jou de vraag: waar heeft Julian bijles voor nodig? Quidditch buddies kan wel trouwens, kan nooit genoeg mensen hebben om mee te trainen, toch? :Y)


    Hahaha mee eens! Julian kan wel wat hulp gebruiken bij History of Magic ^^


    Adventurer at heart, but oh how she loved to be home

    Amren schreef:
    Iemand vrij voor Illias trouwens? Hij is namelijk zo goed als af, moet nog een paar dingen uitwerken, maar het meeste staat. Is hij trouwens goedgekeurd? Dat is ook wel belangrijk om te weten, hahah


    Zeker goed gekeurd (:
    & wat mij betreft kan hij zich aansluiten bij Ash, Pandora en Margo. Als Klaar daar ook oké mee is, aangezien ze vnv niet schrijft.
    Alleen moeten we dan wel even relaties bespreken ahha

    calice schreef:
    (...)

    Zeker goed gekeurd (:
    & wat mij betreft kan hij zich aansluiten bij Ash, Pandora en Margo. Als Klaar daar ook oké mee is, aangezien ze vnv niet schrijft.
    Alleen moeten we dan wel even relaties bespreken ahha


    Voor mij is dat goed! Ik zal zeker proberen morgen wat te schrijven, dan!


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    calice schreef:
    (...)

    Beterschap (flower)


    Bedankt! c:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried