• Pure Times Are Over
    Rollentopic            Praattopic 1            Speeltopic


                                                                                                                           





    Groep 1 Gemeenschapsruimte :
    Luca > Martell > Alyssa

    Groep 2 Gemeenschapsruimte :
    Kyle > Jacob

    Groep 2 Gemeenschapsruimte :
    Kali > Florence > Donovan

    Groep 3 Gemeenschapsruimte :
    Lysias > Nesrin

    Groep 4 Gemeenschapsruimte :
    Asteria > Darion > Dinah > Jonah > Ruhn

    Groep 5 Gemeenschapsruimte :
    Fenix > Jeriah > Elijah

    The hallways :
    Evelynn > Elias

    Wandering around schoolgrounds :
    Salhi > Darrian

    On the way to Evicka's office :
    Ramsey > Evicka

    Alleen :
    Lilith, Belial, Donovan, Amarina

    Legenda
    Naam : iemand is aan de beurt
    Naam : iemand is verplaatst, maar nog niet aan de beurt
    Naam : Iemand is weggegaan



    Belangrijke data




    Verjaardagen
    September : 16 (Alyssa),
    Oktober : 1 (Darion / Ziam), 4 (Jonah), 31 (Devrim)
    November : 3 (Salhi)
    December : 18 (Dinah)
    Januari : 1 (Jacob), 19 (Kyle), 31 (Ruhn)
    Februari : 11 (Donovan)
    Maart : 14 (Zuzana), 18 (Luca), 20 (Jeriah & Darrian)
    April : 2 (Ramsey), 14 (Kali), 16 (Evelynn)
    Mei : 10 (Martell)
    Juni : 16 (Isara), 30 (Charlize)
    Juli : 4 (Elijah & Nesrin),
    Augustus : 24 (Elias & Florence), 31 (Laslo)

    Onbekend : Lysias, Evicka, Asteria

    Feestdagen

    31 oktober : Samhain (Ritueel: schrijf een wens op een tak en verbrand die in een groots vuur. Dit feest stamt uit de tijd waarin demonen vooral in het donker actief waren. Het luidt een nieuwe periode in waarin de nacht langer duurt. Over het algemeen wordt dit feest gevierd door de demonen, maar op het Metanoia wordt er van iedereen verwacht dat hij/zij mee participeert. Vaak wordt dit feest gecombineerd de sterfelijke variant: Halloween.)

    24 december : Christmas Eve (Kerstmis wordt groots gevierd op het Metanoia en vooral in het laatste jaar wordt er extra veel aandacht aan besteed in de vorm van een gala.)

    25 & 26 december : Christmas (Het is traditie dat op de ochtend van 25 december de leerlingen de mogelijkheid krijgen hun cadeaus uit te wisselen, eventueel ook aan de docenten. Op de tweede kerstdag doen de docenten dit ook, hoewel dit niet iets officieels is. Er wordt een grootste ontbijt klaargezet, evenals een groot avondmaal)

    30 april : Beltane (Ritueel: de mannen geven een corsage van een bloem naar keuze aan hun speciale persoon. Dit feest is de tegenhanger van Samhain en hiermee wordt gevierd dat het licht langer in stand blijft. Ergens zou je kunnen zeggen dat dit vergelijkbaar is met ‘Valentijnsdag’. Dit wordt meestal gevierd door engelen.)

    Er komen misschien meer feestdagen erbij, maar dit is alvast een voorproefje voor de skips waarmee we nog te maken krijgen, hihi. Hopelijk zit er iets bij wat jullie ook aanspreekt.


    [ bericht aangepast op 6 mei 2021 - 14:37 ]


    I have seen my own sun darkened

    Mon topics


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    MT


    someone out there feels better because you exist

    MT


    Adventurer at heart, but oh how she loved to be home

    mt

    MT

    MT.


    Whatever causes night in souls, causes stars too.

    Jemig, dat is lang geleden dat er zo snel een nieuw praattopic aangemaakt moest worden whahah. Echt superbedankt voor al jullie enthousiasme!! ❤️


    I have seen my own sun darkened

    MT


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    MT


    How far is far

    Jayus schreef:
    Jemig, dat is lang geleden dat er zo snel een nieuw praattopic aangemaakt moest worden whahah. Echt superbedankt voor al jullie enthousiasme!! ❤️


    jaa zo leuk! We hebben gelukkig genoeg te bespreken

    mt


    "I don't have sweet dreams.. I have beautiful nightmares" †

    EVICKA
    247.000 years      —      Oldest Archangel      —      Outfit      —      In front of the dormitory      —       w. Jacob, Florence & Laslo




    Aan de manier waarop Laslo stond en hoe zijn vleugels erbij hingen, was duidelijk te merken dat deze volitare een aantal onrustige nachten achter de rug had. Het liet me terug denken aan mijn eigen schoolperiode op Metanoia, wat al eeuwen geleden was. Onder het fouilleren van Florence ontging het me niet dat Jacob zich voorover boog om de jonge volitare iets toe te spreken. Normaal gesproken zou ik hem niet hebben afgeluisterd wegens respect voor zijn privacy maar vanwege bepaalde handelingen spitsten mijn oren zich haast vanzelf.
          “Als je dit jaar ooit ergens tegenaan loopt, over iets wilt praten, en je niet zoveel aan je. . . mentor hebt dan staat mijn deur altijd voor je open. Wat het ook is,” hoorde ik mijn goede vriend fluisteren. Ik kuchte lichtjes en strekte mijn vleugels uit. “Belial is wellicht een verkeerde keuze geweest. Ik zal je aan dit aanbod houden,” was het antwoord van Laslo.
          Nonchalant stond ik op en wilde gaan beginnen aan de tas van Laslo. Voordat ik dit echter deed, zei ik met een heldere stem: “Volgens mij hebben we daar ook een schoolpsycholoog voor, niet? Jacob?” Ik keek hem glimlachend aan alvorens ik mijn ogen weer richtte op de tas voor me. “Een schoolpsycholoog zal onafhankelijk je kunnen helpen met bepaalde zaken die moeizaam gaan in je leven. In dit geval ben ik aangesteld als de nieuwe schoolpsycholoog en zal ik ervoor zorgen dat de regels vanuit het Verdrag streng worden nageleefd,” legde ik op een vriendelijke toon uit.
          Hierna nam het gesprek een wending op die ik liever had vermeden uit bescherming voor Jacob zijn geloofwaardigheid als docent. De blikken die hij met Florence gewisseld had waren me al eerder opgevallen en de opmerking van Laslo gaf aan dat ik daarin niet de enige was. Toen ik hem ietwat streng vroeg wat hij bedoelde met zin opmerking gaf de jongeman schoorvoetend toe: “Nou, gewoon, dat bepaalde mannen op deze school zichzelf niet onder controle kunnen houden bij het vrouwelijk schoon.” Hij haalde zijn schouders op. Ik besloot om het daarbij te laten. De vermoedens die ik had, waren nog niet hier om uit te spreken. Daarbij zou ik eerst de kant van Jacob willen horen.
          Mijn vingers raakte het koele oppervlak van een wijnfles die ik uitdrukkingloos tevoorschijn haalde en heen en weer bewoog boven de tas. “Dit is alles wat ik heb, overblijfsel van een gezellige avond. Ik vond het zo zonde om het achter te laten. Maar hey, nu kan u er toch gebruik van maken? Win-win situatie als je het mij vraagt.” Ik trok mijn wenkbrauw naar hem op. De fles zette ik uiteindelijk aan de zijkant van de tafel neer met de bedoeling om deze straks leeg te gooien in de wasbak zodra ik daar de kans voor kreeg. “Ik moet het goede voorbeeld geven,” zei ik lachend. “Dus de inhoud van deze fles wordt straks gewoon weggespoeld.” Ook Jacob haalde een fles uit de tas van Florence tevoorschijn.
          “De regels zijn redelijk heteronormatief, dat moet ik je meegeven Laslo. Maar ze zijn er met een goede reden. Jullie educatie en veiligheid staat voorop,” deelde Jacob ons allen mee waarna hij zich tot Florence wendde. “En ik ben teleurgesteld in je, Florence. Je weet toch dat drank niet is toegestaan onder volitares?” Voor een kort moment vroeg ik me af wat deze plotselinge omslag had veroorzaakt. In eerste instantie leek Jacob te twijfelen om de fles tevoorschijn te halen. Er was namelijk een seconde geweest waarin hij als bevroren stond onder het checken van Florence haar tas, vlak voordat hij de fles tevoorschijn haalde en ik aangaf dat smeken een dame een dame geen goed deed. Misschien dat ik Jacob hier later op de avond naar zou vragen.
          “Hmm ja, onze educatie en veiligheid staat voorop, dat is waarom Belial op deze school werkt natuurlijk,” wist Laslo nog een duit in het zakje te doen. “Is er iets gebeurt?” vroeg ik en ik liet mijn ogen glijden op de imposante generaal die iets verderop stond naast Kenna. “Laat ik het anders stellen, is er iets gebeurt waarvan wij weet moeten hebben nadat Belial je meegenomen had naar zijn kantoor voor een gesprek? Ik heb niet precies doorgekregen wat er gebeurd was aangezien ikzelf met een klein opstootje te maken had.” Ik kneep bezorg in de schouder van de jongeman maar liet mijn hand daar niet liggen. In plaats daarvan schoof ik zijn tas weer de richting op van de eigenaar en vertelde hem dat hij kon gaan.
          “Voel je echt vrij om langs te komen. Het is niet verplicht en je eigen keuze, maar ergens over praten lucht op,” zei ik met een glimlach nadat de jongeman netjes zijn excuses had aangeboden voor de fles in zijn tas. Waar Laslo goede manieren liet zien, leek Florence enigszins ongeduldig haar tas weer over haar schouder te hijsen nadat Jacob aangegeven had haar nog te willen spreken in zijn kantoortje. Het wrange gevoel dat zich in mijn binnenste opspeelde probeerde ik te negeren. Ik hoopte met heel mijn hart dat Jacob wist waar hij mee bezig was want ik wilde niet nog een goede vriend verliezen zoals ik Asteria ook verloren had.
          “Wil je aan Valentina en Jouka laten weten dat ik hen ook wil spreken in mijn kantoor, later vandaag of ergens deze week?” vroeg Jacob vervolgens waarop Florence gedwee knikte. Voor een kort moment had ik verwacht dat ze er nog iets tegenin wilde werpen maar ze was verstandig genoeg om hier vanaf te zien. Met een bedankje liep ze langs ons heen waardoor alleen Jacob en ik overbleven.
          Ik schraapte mijn keel en hief mijn kin op zodat ik mijn vriend aan kon kijken. “Ik denk. . .” begon ik voorzichtig terwijl ik zijn reactie peilde. “. . . dat jij en ik inderdaad een hoop te bespreken hebben vanavond.” Normaal gesproken zou ik goedbedoeld in zijn hand hebben geknepen maar wetende dat hij niet zo dol was op de aanraking van anderen kon ik hem alleen geruststellen met een glimlach. Tenminste, ik hoopte dat het een geruststelling was. Want als mijn vermoedens niet werden tegengesproken, was ik bang voor het lot van mijn goede vriend.
          “Ik ga nu op zoek naar mijn mentorleerlingen. Ik heb eerder niet de kans gekregen om met ze te spreken vanwege het akkerfietje met Nikolas en Cyrus. Red jij het verder zo?” Ik wachtte beleefd op zijn antwoord en was van plan om daarna Alyssa, Salem en / of Sorin op te gaan zoeken.


    [ bericht aangepast op 18 juli 2021 - 18:50 ]


    I have seen my own sun darkened

    Jayus schreef:
    Nou, Nesrin staat.... Isnt she lovely? XDDD


    she's a charm

    Ik heb inmiddels ook weer gepost met Lilith ^^


    "I don't have sweet dreams.. I have beautiful nightmares" †

    Lotte je pun, ik ga stuk 😂


    To the stars who listen — and the dreams that are answered