• Pure Times Are Over
    Rollentopic            Praattopic 5


    Inter Orbis Terrarum
    Metanoia Academy


    Het Inter Orbis Terrarum, oftewel de Tussenwereld, is een wereld die zich bevind tussen het sterfelijke leven en de onsterfelijkheid. De Metanoia Academy is het enige gebouw in deze tussenwereld, voor de rest zal men enkel natuur en dichtbegroeide bebossing kunnen vinden. Echter is deze niet zo uitgestrekt als je zou verwachten. Sommige leerlingen krijgen het zelfs voor elkaar om stiekem weg te sluipen naar de rand van de Tussenwereld waar de grens ligt naar het Demonenrijk waar het uitgaansleven hoog aangeschreven staat.
          De leerlingen aan de academie worden volitare’s genoemd. De kinderen worden opgeleid om te bepalen wie ze de rest van hun leven willen dienen; de Heer of de Duivel. Het is een keuze die uiterst serieus genomen moet worden, hoewel niet alle volitare’s deze keuze vanuit het hart kunnen maken. Ze worden in de gaten gehouden en vaak beïnvloed door de volleerde Engelen en Demonen die zich in het Metanoia bevinden.

    Het gebouw zelf ziet eruit alsof het een oorsprong heeft van maar liefst duizenden jaren geleden, wat ook zeker het geval is. Ondanks deze oudheid en het feit dat op sommige plekken het kasteel langzaam in verval raakt, is het toch voor iedereen duidelijk dat hij nooit in zal storten. Over elke versiering in het marmer en steen is nagedacht. Daarbij is elke millimeter versierd met inkervingen en details, sommige onleesbaar aangezien ze vergaan zijn door de tand des tijds. De waterspuwers die waken over het gebouw hebben zowel de vorm van Engelen als Demonen, maar zijn ook aanwezig in de vorm van draken, paarden, honden en andere dieren.









    Volitares

    Charlize      ♢      The Queen of Mean      ♢      Veda
    Dinah      ♢      The Devilish Angel      ♢      Veda
    Zibiah      ♢      The Witchling      ♢      Veda
    Evelynn      ♢      The Girl That Went Rogue      ♢      Enjoy_20
    Alyssa      ♢      Ray of Sunshine      ♢      Enjoy_20
    Florence      ♢      The Queen of Hearts      ♢      Iotte
    Kali      ♢      The Little Rascal      ♢      Morrigann
    Zuzana      ♢      The Fluffball      ♢      Morrigann
    Leya      ♢      Persephone      ♢      Morrigann
    Aristotle      ♢      Status incoming      ♢      Morrigann
    Lara      ♢      The Sacrificed      ♢      calice
    Valentina      ♢      The Fair-feathered One      ♢      Dimitrescu
    Ramsey      ♢      The Troublemaker      ♢      calice
    Salem      ♢      Prince Charming      ♢      calice
    Elias      ♢      The Half-blood      ♢      Fika
    Jonah      ♢      The Fallen King      ♢      Fika
    Elijah      ♢      The Invisible Ink      ♢      Raccoon
    Luca      ♢      The New White King      ♢      Raccoon
    Donovan      ♢      The Mysterious One      ♢      Iotte
    Laslo      ♢      The Morally Grey      ♢      Amren
    Gabrièl      ♢      Lucifer Jr.      ♢      Amren
    Jouka      ♢      The Golden Advisor      ♢      Helvar
    Asherah      ♢      The Dark Princess      ♢      Epione
    Sorin      ♢      The Artist      ♢      Epione


    Docenten

    Asteria      ♢      Leer van het Sterfelijke en Onsterfelijke      ♢      Veda
    Evicka      ♢      Taken van een Aartsengel & Schoolpsycholoog      ♢      Veda
    Kenna      ♢      Taken van een Helbewaker & Taken van een Schaduw      ♢      Veda
    Yuliya      ♢      Demonenleer      ♢      Amren
    Jacob      ♢      Engelenleer      ♢      calice
    Belial      ♢      Zelfverdediging & Invaller Boogschieten      ♢      Raccoon
    Cyrus      ♢      Taken van een Adviseur & Schermen      ♢      Raccoon





                                                                                                   

    Regels

    — Quizlet huisregels
    — Zowel Engels als Nederlands is toegestaan
    — 16+ is toegestaan, wel aangeven aan begin van de post
    — Minimale woordenaantal staat op 150 woorden
    — Alleen ik, Nikita, maak de nieuwe topics aan
    — Vermelding post; naam, locatie en gezelschap
    — Laten we met z'n allen weer wat leven brengen op Q!




                                                                                                   

    Kamerindeling

    Ira : Evelynn, Laslo, Ramsey, Charlize
    Castitas : Sorin, Alyssa, Elias, Leya
    Acedia : Florence, Lara, Jouka, Aristotle
    Industria: Donovan, Elijah, Zibiah, Zuzana
    Humanitas : Dinah, Kali, Gabriél, Salem
    Temperantia : Luca, Valentina, Asherah, Jonah

    [ bericht aangepast op 17 juli 2021 - 11:18 ]


    I have seen my own sun darkened

    JACOB
    671 years • Engelenleer • Binnenplaats • Florence



    "Dat had ik graag willen zien, misschien moet ik de volgende keer maar in de problemen raken dan.” Grapte Florence.
    Maar Jacob vond het niet grappig. Hij stopte met lopen en keek Florence bezorgd aan. “Wil jein de problemen komen?” Vroeg hij haar en hij vervolgde zijn pas. Florence was toch een Engel? Of zou hij dit jaar ontdekken dat er ook een demonic zijde aan de dame zat.
    “Dat kunt u wel stellen ja. Hele bijzondere exemplaren.” Stemde Florence met hem in.
    Jacob was zich bewust van Florence haar status binnen de school als Queen of Hearts. Het was geen geheim dat menig mannenhart sneller door haar ging kloppen. Jacob zijn hart inbegrepen. Toch voelde hij jaloezie opborrelen bij de woorden die Florence nu sprak. Hij wou helemaal niet dat zij wist wat voor een jongens er op de school zaten. Het liefste had hij dat ze alleen oog voor hem had.

    “Mijn zomer was leuk, niet heel veel anders dan andere zomers, maar ik heb wel genoten.” Vertelde Florence over haar eigen zomervakantie.
    Jacob vroeg zich voornamelijk af wie de jonge Volitare had laten genieten.
    “Jacob,” sprak Florence en zijn hart maakte opnieuw een sprong toen ze zijn naam uitsprak. “Geeft u trouwens nog steeds lessen biologie?” Haar stem was serieus, ze maakte zich duidelijk zorgen. “Ik kan namelijk wel wat bijles gebruiken dit jaar.”
    Jacob fronste en keek haar aan. “Denk je niet dat je beter aan Olivia kan vragen om bijles van haar te krijgen?” vroeg hij. Zij was bovendien de docent Biologie op Metanoia. Daarnaast wist Jacob niet zeker of hij de extra uurtjes met Florence aan zou kunnen. Haar mentor zijn was één, maar om haar daarnaast ook nog te zien... het aanbod was aanlokkelijk, maar ook gevaarlijk.
    “Maar ja, ik geef nog steeds biologie bijles. Dus als je daar behoefte aan hebt dan kunnen we vast wel tijd vinden waarop we allebei kunnen.. Met welk onderdeel heb je de meeste moeite?” Vroeg hij haar geïnteresseerd. Het was bovendien zijn taak om toe te zien op de schoolcarriere van Florence. Als haar bijles geven hieraan zou bijdragen, dan was het zijn plicht dit op zich te nemen.
    “En denk je dit jaar nog tegen problemen aan te lopen?” vervolgende hij het mentorgesprek. “Zijn er twijfels die je wilt bespreken met mij als je mentor?” Jacob zijn ogen zochten die van Florence op. “Je kan dat namelijk eerlijk tegen mij zeggen, ik zal niet oordelen.”


    KALI
    she wore a smile like a loaded gun
    twenty • outfit minus sunglasses • with don • trainingroom

    Don had de korte tijd dat ze in de trainingszaal waren nog geen woord gezegd, maar dat was niet veel nieuws. De blik in zijn ogen vertelde haar echter ook genoeg en lieten haar mondhoeken geamuseerd omhoog krullen. Zijn antwoord over wat er was voor gevallen, beviel haar echter wat minder. Zijn stilzwijgen en weinige worden waren zowel aantrekkelijk aan hem, als een frustratiepunt. Soms vroeg Kali zich af hoe Don en Ramsey vrienden waren geworden, maar misschien was hij juist bevriend beraakt met de andere demon omdat hij dan niet veel hoefde te praten. Ramsey had graag zelf het woord. De twee waren ying en yang wat dat betreft, maar dat vond ze zo leuk aan de vriendschap tussen de jongens. Het was eigenlijk wel aandoenlijk.
          ”Niet iets waar jij je zorgen over hoeft te maken.” De duistere uitdrukking die voor even op zijn gezicht verscheen was duidelijk genoeg. Misschien inderdaad niet iets voor haar om bezorgd over te zijn, maar wel iets waar ze nieuwsgierig naar was, zeker als het hem zo deed reageren. Normaal was hij vrij goed in het afschermen van zijn emoties, al waren haar de afgelopen weken steeds meer kleine dingen in zijn doen en laten opgevallen. Nauwelijks opmerkbaar als je niet wist waar je op moest letten.
          Tot haar frustratie ontdeed hij met gemak zijn shirt uit haar greep en binnen enkele seconden was zij degene die met haar rug tegen de muur gedrukt stond. Vele andere jongens had ze gelijk een klap verkocht bij zulk gedraag, maar bij Don stokte haar adem in haar keel. Kali beet op haar onderlip terwijl ze naar hem opkeek. Hun lengteverschil werd alleen maar meer benadrukt, met zijn lichaam zo dichtbij de hare. Haar ogen geleden van zijn gezicht, naar zijn armen, die zich aan beide kanten van haar hoofd bevonden, waardoor ze als ware opgesloten zat tussen Don en de muur. Een opsluiting waar ze absoluut geen ‘nee’ tegen zei.
          “En jij dan? Van wie of wat moest jij afgeleid worden?” murmelde hij in haar oor.
          Er trok lichte rilling over haar rug bij het voelen van zijn warme adem in haar nek. “Oh brombeer. Niet iets waar jij je zorgen over hoeft te maken,” kaatste Kali de bal terug, op een brutale toon. Het leek haar niet heel handig dat ze hem vertelde dat ze gefrusteerd was om zowel Ramsey als Laslo. Liever dacht ze ook niet na over die jongens op dat moment, maar wilde ze haar aandacht schenken aan de demon voor haar neus.
          Met zijn gezicht vlak naast die van haar, en de licht inval, viel haar nu ook iets anders op. Glitters. “Don…” begon ze langzaam, terwijl ze moeite deed om een lach in te houden. “Heb je nu daadwerkelijk glitters op je wangen?” Ze vroeg zich af wie dat voor elkaar had gekregen. “Ik weet dat je al een heuse stralende ster bent, die extra schittering heb je echt niet nodig om op te vallen.” Een ondeugende fonkeling stond in haar ogen. Kali bracht haar vingers naar zijn gezicht en streek met haar vingers over zijn wangen, waardoor er ook glitters aan vingers bleven plekken. “Zeer interessant. Dit heeft wel iets, deze nieuwe look.” Vervolgens veegde ze haar met glitter besmeurde vingers af aan haar eigen wangen. “Hoe staat het bij mij?” Haar handen vonden een weg naar zijn hals, waar ze bleven liggen. Onbewust traceerde ze met haar vingers de tattoo in zijn nek, die net zichtbaar was.

    [ bericht aangepast op 23 juni 2021 - 22:55 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

          FLORENCE     
    She is a saint with the lips of a sinner and an angel with a devilish kiss
    19 • queen of hearts • with jacob • at binnenplaats



    In trying to avoid one sin, I've committed another


    Na Florence’s grapje stond Jacob plots stil. Een bezorgde blik verscheen in zijn ogen. “Wil je in de problemen komen?” Vroeg hij haar waarna hij zijn pas vervolgde. Meneer snapte geen humor, noted. “Natuurlijk niet, dat was een… grapje, geen zorgen.” Stelde ze hem gerust.
          Op de vraag of hij nog bijlessen biologie gaf fronsten Jacob even met z’n wenkbrauwen. “Denk je niet dat je beter aan Olivia kan vragen om bijles van haar te krijgen?” Was zijn antwoord. Oliva was de docent Biologie op Metanoia. Dat had Florence zich in ieder geval laten vertellen, want ze had niet eens biologie in haar pakket zitten. “Olivia is goed in wat ze doet, maar ik heb gehoord dat uw lessen de beste zijn,” slijmde Florence en ze glimlachte liefjes naar hem. “Maar ja, ik geef nog steeds biologie bijles. Dus als je daar behoefte aan hebt dan kunnen we vast wel tijd vinden waarop we allebei kunnen.. Met welk onderdeel heb je de meeste moeite?” Vroeg hij haar geïnteresseerd. Bingo, dat is wat ze wou horen. “Dat zou fijn zijn,” ging ze in op zijn voorstel. “Ik heb wat moeite met voortplanting en het menselijk lichaam.” Antwoordde Florence zonder blikken of blozen en keek hem recht in zijn ogen aan. Lichtjes kantelde ze haar hoofd om zijn reactie te pijlen. “Zou u mij dat kunnen uitleggen?” Voordoen mocht ook.
          “En denk je dit jaar nog tegen problemen aan te lopen?” vervolgende Jacob het mentorgesprek. Ja, één groot probleem genaamd Ramsey. Of dat hoopte ze op z’n minst. Maar dat was niet iets waar ze Jacob mee zou lastig vallen. “Zijn er twijfels die je wilt bespreken met mij als je mentor?” Zijn ogen vonden die van haar. “Je kan dat namelijk eerlijk tegen mij zeggen, ik zal niet oordelen.” Ze beet even op haar onderlip. Ze kon nu een zielig verhaaltje op gaan lopen doen in de hoop dat hij nog wat langer bij haar bleef, maar Florence wist ook wel dat Jacob hier en in deze setting niet zou toegeven, als zou die het willen. Ze moest hem in een andere omgeving krijgen eer ze zou krijgen wat ze wou. “Er is misschien wel iets,” begon ze, gespeeld, aarzelend. “Maar misschien is nu… niet helemaal het juiste moment.” Ging ze wederom gespeeld onzeker verder. “Zou u misschien een keer ergens een drankje willen doen, zodat we het er over kunnen hebben?” Vroeg ze vervolgens krachtig en doelgericht op de man af. Haar ogen hadden hem geen moment uit het oog verloren.


    someone out there feels better because you exist


    Evelynn
    20 | The girl who went roque | With Lara | binnenplaats | Outfit


    ”Some people are not meant to be tamed."

          "Heb je alles van het drama van net meegekregen?" had Eve aan haar beste vriendin gevraagd. Een twijfelachtige ja rolde over Lara haar lippen. Eve stond al klaar om een gedetailleerde uitleg te geven maar hield zich nog even in. Lara was nog niet klaar met antwoorden. “Of nou... Ramsey en Laslo waren lekker volwassen bezig.” Haar oordeel over de twee jongens was duidelijk hoorbaar in de zin. Eve slikte dan ook even. Ze wist niet zeker hoe haar vriendin zou reageren. Lara had haar al meerdere keren gewaarschuwd voor Ramsey en tja haar mening over Laslo behoefde geen uitleg..
    “Wat was er aan de hand?”
    Eve fronste en dacht even na. Ze wist eigenlijk niet eens hoe het allemaal zo had kunnen escaleren. "Ik weet het eigenlijk niet eens zeker," gaf ze toe. "Het begon toen ik met Las stond te praten." Kort stopte Eve na het uitspreken van de afkorting van Laslo zijn naam. Ze had hem al heel lang tegenover andere niet meer zo genoemd. Het had altijd te vriendelijk geklonken. Dat ze de afkorting nu wel gebruikte, liet een kleine verandering binnenin haar zien. "Hij vond dat Ramsey te erg op ons aan het letten was en stak zijn middelvinger naar hem op en de rest heb je kunnen zien..." vervolgde ze zichzelf. Eve had haar beste vriendin niet uit haar eerdere gesprek getrokken om de ruzie van de twee jongens uitgebreid te bespreken. Ze wilde het eerder hebben over haar eigen verwarde gevoelens.

    "Maar Laar.." begon ze dan ook zacht. "Dat was niet waarom ik je heb weggetrokken." Eve zuchtte even kort – ergens balend van haar opborrelende emoties. Ze wist zelf nog niet eens wat ze betekende maar ze moest ze met iemand bespreken en de twee dames bespraken nou eenmaal alles met elkaar.
    "Ik was dus met Laslo in gesprek en ik weet het niet... het voelde ergens weer als vanouds.. en het was best fijn.." Ze hield tijdens het uitspreken de gezichtsuitdrukkingen van haar vriendin nauwlettend in de gaten. Ze leek er niet helemaal bij. Eve keek kort even naar achteren. Opzoek naar hetgeen waar Laars aandacht door getrokken was, maar kon niets vinden. Eenmaal teruggedraaid vervolgde ze haar woorden.
    "–Maar Ramsey is iets nieuws en verfrissend en doet ook nog steeds echt wel iets met me.." De meeste mensen zouden dat waarschijnlijk niet kunnen begrijpen maar Ramsey was in Eve haar ogen enorm interessant. Ze wist wel zeker dat er meer achter de jongen verschool dan alleen een grote mond. Niet dat ze zijn grote mond niet waardeerde – het had wel iets aantrekkelijks.
    Ditmaal dwaalde Lara haar ogen opnieuw af en Eve wilde weten waar ze naar toe trokken. Ze volgde ze op de voet en haar eigen blik viel ook op Gabe. Een korte frons verscheen op de redheads gezicht. "Ik ben gewoon in de war denk ik," was Eve haar eigen conclusie over zichzelf. "En jij? Ben jij ergens door in de war?" vroeg ze aan haar vriendin met wat meer samengeknepen ogen doelend op haar lange blik die vastgeplakt aan Gabe bleef.


    ”Feel like making a deal with the devil?"

    [ bericht aangepast op 24 juni 2021 - 16:40 ]

    YULIYA
    docent demonenleer • 1777 / 29 • office • outfit • with Ramsey

    De dag was nog maar net begonnen toen er al ruzie uitbrak tussen de studenten. Twee bekende relschoppers, waarvan er een tot haar grote ergernis haar mentor leerling was. Als ze ergens vandaag toch geen zin in had, dan was het wel leraar moeten spelen en leerlingen een preek geven voor slecht gedrag. Belial, wiens mentor leerling de hare aan het bevechten was, leek er hetzelfde over te denken. “Ik heb wel twee potjes koffie nodig om deze dag te overleven,” zuchtte ze zachtjes, terwijl ze hem terug aankeek. Allebei zaten ze het aankomende jaar opgescheept met een kleuter die het niet verdiende in zijn laatste jaar te zitten. Zou het Lucifer’s manier van demonen kwellen zijn?
          ”Oh, als Cyrus toch eens oprot, dan zijn veel van mijn problemen op deze school direct opgelost,” antwoordde Yuliya haar oudste vriend, terwijl ze toekeek hoe een engelendocent tegen de onderadviseur tekeer ging. Niet bepaald een goede indruk naar de leerlingen, al gaf het Yuliya een sprankel van hoop. Als Nikolas, als engel zijnde, zulk gedrag kon vertonen zonder er in al te grote problemen door te raken, dan maakte zij misschien ook kans om over te stappen, Hoewel de demonen nieuwkomers dat weer zouden vermoeilijken.
          Yuliya slaakte een diepte zucht en knikte zacht op Belial’s vraag. “Het lijkt erop van wel, inderdaad. Ik ga die Ramsey wat aandoen,” bromde ze, waarna ze zich uit de voeten maakte. Vlak achter haar volgde Belial. Ze had ergens medelijden met Laslo, die waarschijnlijk er slechter vanaf zou komen dan haar leerling, maar dan had hij maar niet zo dom moeten zijn om te vechten in het midden van het plein. Als hij niet in de problemen wilde komen, had de jongen Ramsey maar in privé moeten opzoeken. In enkele vleugelslagen was ze bij de groep aangekomen. Met een een simpel bevel nam ze de jongen met haar mee, weg van de groep, bij zijn kraag. Oncomfortabel misschien, maar meer verdiende hij toch niet.
          ”Ja, doe je dat?” beet Yuliya terug naar de jongen, toen hij zich losrukte van haar grip. Ze rolde met haar ogen toen ze in haar ooghoeken Ramsey een gebaar zag maken. Seksueel gefrustreerde kleuter was het ook. “Haal je maar niets in je hoofd, lieverd. Ik doe het alleen met mannen,” zei Yuliya tegen de jongen, zonder hem een blik waardig te keuren. Ze bleef voor Ramsey uit lopen, wetende dat hij toch wel zou volgen. Tenminste, wel als hij nog ergens een paar verdwaalde breincellen had.
          Toen Ramsey zijn pas versnelde en naast Yuliya kwam lopen, liet ze haar ogen kort over de jongen naast haar glijden. Werkelijk alles aan hem schreeuwde pain in the ass en ze verheugde zich niet op de onzin die er elk moment uit de jongen’s mond zou komen. “Slijmbal,” zei ze terug op Ramsey’s opmerkingen. Ze rolde kort met haar ogen. “Maar om je vraag te beantwoorden: ik had inderdaad verdacht dat een simpele ziel als jij zou kiezen op basis van uiterlijk. Al vind ik het doodjammer dat ik gelijk heb.” Yuliya slaakte haar tweede zucht van de ochtend en negeerde Ramsey’s verdere gebrabbel. De jongen wilde duidelijk iets bereiken, maar dan had hij toch de verkeerde vrouw gekozen. Misschien dat hij meer kans had bij iemand anders.
          Inmiddels waren ze aangekomen bij haar kantoortje, waarna Yuliya de deur opende en wachtte tot Ramsey ook binnen was. Ongemanierd ging de jongen gelijk op een van de stoelen zitten. Hij ging oprecht een handvol worden. Ten eerste om hem basismanieren aan te leren. “Ja, het is erg spijtig dat jij bent uitgekozen als mijn leerling,” zei ze doodleuk, terwijl ze omliep om aan haar kant van het bureau te zitten. Haar wenkbrauw ging omhoog toen Ramsey uit zichzelf begon uit te leggen wat er nou buiten was gebeurd. Of al dan toch zijn versie van het verhaal. Tezamen met alle onzin die daarbij kwam kijken.
          ”Ah ja, als ik mijn vrienden zie geef ik ze natuurlijk ook een kopstoot als begroeting, helemaal vergeten,” zei Yuliya, terwijl ze met een half oor naar de verdere excuses van haar leerling luisterde. Als de jongen nou op zijn minst probeerde er iets geloofwaardig van te maken, kon ze hem nog een schouderklop geven voor de goed geprobeerde poging. Nu zette hij zichzelf alleen maar voor schut. Yuliya bekeek haar nagels, terwijl Ramsey weer zijn mond opende om weer met lege complimentjes te strooien. Het was in ieder geval geen opgever, dat moest ze hem meegeven.
          ”Zo dan, ben je eindelijk klaar?” vroeg Yuliya hem uiteindelijk. “Lieverd, ik ben bijna 1800 jaar oud. Als je indruk wilt maken op mij, moet je toch echt met iets beters komen dan mijn kantoor complimenteren. Hoewel ik het zeker waardeer dat je het zo mooi ingericht vind, verdoen we een beetje elkaars tijd nu, niet?” Ze gaf hem een kleine glimlach, waarna ze opstond om hem een schouderklop te geven.
          ”Vind je zelf ook niet dat je - jezelf een beetje voor schut zet nu, Ramsey? Ik zou bijna geneigd zijn je gedrag aan te geven bij Evicka, de schoolpsycholoog. Verder was mijn ochtend wel prima, tot dat jij zonodig met je ‘vriend’ moest vechten,” ging Yuliya rustig verder, terwijl ze naast de stoel waar hij inzat ging staan. Ze keek naar beneden. Haar mentor leerling was een interessant figuur. Ontzettend wanhopig naar liefde, dat zeker, maar nog steeds interessant. Hoewel ze absoluut geen zin had om het hele jaar met hem te moeten dealen, waren zijn pogingen om haar ego te streken wel lief. Zelfs al meende hij er niks van en wilde hij alleen maar binnen haar broek kruipen. Ramsey had zeker lef. Misschien was dat waarom vele dames rond hem leken te hangen.
          ”Maar goed, gaan we ons eindelijk gedragen en een mentorgesprek voeren of moet ik je terugsturen naar de kleuterklas waar je zo overduidelijk thuishoort?” vroeg Yuliya hem uiteindelijk na een korte stilte, terwijl ze de jongen een lieve glimlach gaf. Tegelijkertijd wees ze naar de stoel die tegenover haar bureau stond, als teken dat hij daar moest gaan zitten, zoals elke normale leerling zou doen als hij of zij op gesprek moest komen voor slecht gedrag. Al was Ramsey niet bepaald te beschrijven als een normale leerling, in tegenstelling zelfs.




    [ bericht aangepast op 24 juni 2021 - 23:57 ]


    That is a perfect copy of reality.

    JACOB
    671 years • Engelenleer • Binnenplaats • Florence



    Jacob vond de grap die Florence had gemaakt helemaal niet grappig. Hij was stil blijven staan en keek haar bezorgd aan.
    “Natuurlijk niet, dat was een... grapje, geen zorgen.” Kwam Florence op haar woorden terug. De poging om hem gerust te stellen was niet volledig gelukt, maar het deed hem wel goed dat ze zelf in zag dat het niet handig was om in de problemen te komen.
    “Olivia is goed in wat ze doet, maar ik heb gehoord dat uw lessen de beste zijn.” glimlachte Florence, haar gezicht was zo lieflijk.
    Jacob was het overigens met haar eens. Hij vond zijn eigen lessen ook beter dan die van Olivia, niks te nadele van zijn collega. Maar van hemzelf wist hij dat hij de volle 100% gaf voor zijn studenten. Dat viel niet over elke docent te zeggen die er op Metanoia rondliep.
    Dus stemde Jacob in om Florence bijles te geven. “Ik geef nog steeds biologie bijles. Dus als je daar behoefte aan hebt dan kunnen we vast wel tijd vinden waarop we allebei kunnen.. Met welk onderdeel heb je de meeste moeite?”
    Alleen al de opluchting op het gezicht van de studente was het al waard om haar bijles te geven.
    “Dat zou fijn zijn,” zei Florence . Ze moest het vak wel echt lastig vinden. “Ik heb wat moeite met voortplanting en het menselijk lichaam.” Haar blauwe ogen keken hem recht in de zijne aan. Haar gezicht bleef volledig neutraal.
    Jacob daarentegen bleef niet zo rustig. Hij glimlachte en snoof kort, in een poging zijn eigen ongemakkelijkheid weg te werken. Kort keek hij weg van zijn mentorleerling, God hoe kon hij zichzelf hieruit redden? Hij keek Florence weer aan en zij bracht haar hoofd schuin, ze wachtte nog steeds op een antwoord. Zeg iets!
    “Zou u mij dat kunnen uitleggen?”
    Jacob knikte. “Natuurlijk.” Besloot hij. “Dat zou niet te moeilijk moeten zijn. Ik weet zeker dat je het snel onder de knie krijgt.” Goed werk, Jake... Meteen had hij spijt van zijn woordkeuze, maar misschien zou Florence het niet eens horen.

    Na zijn vraag of Florence dacht tegen problemen aan te lopen dit jaar maakten ze opnieuw oogcontact. Jacob wou dichterbij Florence gaan lopen, maar deed zijn uiterste best om zijn afstand tot haar te bewaren.
    Florence beet op haar onderlip. God, sta me bij.
    “Er is misschien wel iets,” Aarzelde de jonge Volitare. Maar misschien is nu… niet helemaal het juiste moment.” Haar stem bleef onzeker klinken. Ze zat duidelijk met iets. “Zou u misschien een keer ergens een drankje willen doen, zodat we het er over kunnen hebben?”
    Als zijn hart nog niet hard klopte, dan deed het dat nu wel. Een drankje drinken met Florence...
    ”Ja.” Zei hij snel, alsof hij haastig zijn hengel binnen moest halen. Hij had nu beet en als hij niet snel was dan zou hij haar weer verliezen aan andere, duistere, figuren.
    “Absoluut. Als jij denkt dat nodig te hebben, dan stel ik voor dat we dat doen. Mag ik vragen waar het over gaat? Of wil je dat liever ook tot later bewaren.” Stemde hij met haar plan in. “En we kunnen altijd een drankje op mijn kantoor doen, of is dat niet wat je in gedachte had?” Vroeg hij in een poging te peilen waar Florence behoefte aan had.


          ♁ 𝕷𝖆𝖗𝖆 ♁     
    I've seen the devil, yeah, I met him last night.
    One conversation, now he's spendin' the night
    I think I love him, though I know it ain't right
    The Sacrificed • 22 years old • Binnenplaats • outfit• w. Evelynn

    Lara haar beste vriendin stond bezorgd tegenover haar. Drama op Metanoia was niet echt leuk op zichzelf, maar de drama bespreken met Eve was een van Lara haar favoriete bezigheden. De afgelopen jaren hadden de twee vriendinnen genoeg drama meegemaakt om samen te bespreken. Toch leken ze nooit uitgepraat, er deed zich altijd wel weer nieuwe drama voor om over te speculeren.
    “Wat was er aan de hand?” Vroeg Lara, die stiekem heel nieuwsgierig was naar wat zich nu precies had afgespeeld bij het groepje van Eve.
    Kort fronste haar beste vriendin en leek ze na te denken. "Ik weet het eigenlijk niet eens zeker," zei ze aarzelend. "Het begon toen ik met Las stond te praten." Lara rolde met haar ogen bij het horen van de bijnaam voor Laslo. Ze vond het maar niets dat Eve hun ex-vriendje bij die naam noemde. Maar daar zou Lara zo wel op terugkomen, eerst wou ze weten wat er was gebeurd.
    "Hij vond dat Ramsey te erg op ons aan het letten was en stak zijn middelvinger naar hem op en de rest heb je kunnen zien..." vertelde ze. "Maar Laar.. Dat was niet waarom ik je heb weggetrokken." Ze zuchtte.

    Here we go.. dacht Lara.
    "Ik was dus met Laslo in gesprek en ik weet het niet... het voelde ergens weer als vanouds.. en het was best fijn.." gaf Eve eerlijk toe. "–Maar Ramsey is iets nieuws en verfrissend en doet ook nog steeds echt wel iets met me.."
    Lara ademde diep in en uit. Ze had al haar zelfbeheersing nodig om dit goed aan haar vriendin uit te leggen. “Als eerste Laslo” En ze sprak zijn naam luid en duidelijk uit. Niks niet Las, we hebben hier te maken met Laslo. “Natuurlijk voelt het vanouds. Je bent al met hem geweest en we weten allebei hoe dat is afgelopen.” Lara trok haar wenkbrauwen op en keek haar vriendin streng aan. “He’s a cheater.” Lara pakte Eve haar beiden armen vast en keek haar recht in haar ogen aan. “Hij is en blijft een cheater. Hij is vreemdgegaan toen hij een relatie had met mij, hij is vreemdgegaan toen hij een relatie had met jou. En daar gaat nu niet ineens verandering in komen. Zet die jongen uit je hoofd, Eve. Please.” Smeekte ze haar vriendin en ze liet haar weer los. “Dat spel is uitgespeeld, bovendien kun je bij Laslo alleen maar verliezen... echt hij is het niet waard.” Vurig hoopte Lara dat dit de laatste keer zou zijn dat ze deze preek moest geven. Maar die kans was erg klein. "Hij geeft je alleen maar hoop om je vervolgens de grond in te stampen.. vergeet die gast..."
    “Dan Ramsey...” Die naam sprak ze uit alsof ze het over iets vies had. “Wat je in hem ziet, snap ik niet. En wil ik ook niet begrijpen!” zei ze snel, voordat Eve haar gevoelens voor Ramsey ging uitleggen. Als het geen belediging was, hoefde ze niks over die jongen te horen. “Maar wat wil je met hem bereiken? Als in zou je echt een relatie met hem willen?...” Nu werd Lara haar stem minder fel en eerder waarschuwend. “Ik weet het niet, Eve.. Het is niet dat dat aan jou ligt, maar... zie jij die jongen écht settlen?” Lara keek Eve bedenkelijk aan. “Je kunt het beste zo ver mogelijk uit die gast z’n buurt blijven. Er komt alleen maar narigheid van hem..” Ik kan het weten....

    Kort was Lara afgeleid en zoals een echte beste vriendin had Eve dat meteen door.
    "Ik ben gewoon in de war denk ik," was Eve haar eigen conclusie over zichzelf. "En jij? Ben jij ergens door in de war?" vroeg Evelynn met samengeknepen ogen.
    Lara schudde haar hoofd en sloeg haar ogen ten hemel. Het was dus zo duidelijk...
    “Gisteren ben ik weer bij Gabe blijven slapen..” Biechtte ze meteen op. “Maar ik ben nog niet over Donovan heen en ik had echt niet gedacht dat ik ooit nog verliefd zou kunnen worden, maar...” Lara haalde haar schouders op. “Het is leuk wanneer ik met Gabe ben.” Ze kon een glimlach niet onderdrukken bij de gedachte aan afgelopen nacht. “Please, zeg me dat ik gek ben en dat ik dit idee uit m’n hoofd moet zetten.” En ze keek Eve wanhopig aan. “Want volgens mij zit ik weer in de problemen...”
    Soms hoorde Lara van andere studenten dat zij nog nooit verliefd waren geweest. Can’t relate, was dan meestal wat er door Lara heen ging. Zij leek zó snel verliefd te kunnen worden, dat er wel iets mis met haar moest zijn.
    Toch kon ze er niks aan doen dat ze alleen al bij de gedachte aan Gabe moest glimlachen en dat ze niet kon wachten om weer met hem te zijn.
    Hij ging vast ook naar het feest vanavond. Dan had ze weer een kans om met hem te praten.


    You got me fucked up
    I won't let this happen again
    This the last time
    You won't take advantage of my innocence


    [ bericht aangepast op 25 juni 2021 - 21:25 ]

    Elias


    20 – The Halfblood - Outfit - With Gabrièl - Gemeenschapsruimte
          So far, so good. Er was nog geen docent boos op hem afgestapt, maar te vroeg juichen wilde hij nog niet doen. Desondanks wist hij zijn schouders iets te laten zakken en zijn adem wat meer los te laten. Er was van alles aan de hand wat de aandacht van de docenten vereiste. Bleek de Metanoia drama toch nog van pas te komen.
          Vanuit zijn ooghoek hield hij de tafel met versnaperingen in de gaten. Hij kon wel een goede kop koffie gebruiken, maar de tafel was nog te veel in het zicht. Tot nu toe ging het plan nog prima en Elias was niet van plan om dat te verpesten voor een kopje energie, hoe welkom het dan ook was. De teleurstelling was zichtbaar in de plotselinge drang tot geeuwen. Elias kon nog net zijn hand voor zijn mond slaan, waarna hij even in zijn ogen wreef. Dit ging een lange dag worden.
          Uit het niets klonk een bekende stem, al duurde het even voordat Elias dat door had, gevolgd door een klap op zijn schouder. '' Mate, you look like you have broken some rules,'' Sprak Gabrièl terwijl hij naast Elias kwam staan. Het was Elias niet helemaal duidelijk of het plotseling schouderklopje ervoor zorgde dat hij uit reflex naar adem hapte, of dat het kwam door het feit dat hij toch nog op zijn hoede was voor de docenten. Misschien was het wel een combinatie van beiden. “But so tell me, what have you done last night that causes you to hide in a corner now?” Vroeg Gabrièl hem. De preciezie van zijn woorden veraste Elias, al was hij niet van plan om toe te geven dat hij bijna de hele nacht wakker had gelegen dankzij de nachtmerries die terug keerden zodra hij ook maar zijn ogen sloot. Gabrièl mocht er lekker van uit blijven gaan dat Elias iets interessants had gedaan de afgelopen nacht.
          Elias richtte zijn kijkers kort omhoog en vloekte binnensmonds. ''Is het zo opvallend?'' Zuchtte hij. ''Ik heb een nogal korte nacht gehad en heb de hele opening gemist. Je weet wat de docenten daarvan vinden. Heb ik nog iets interessants gemist?'' Zijn vraag doelde eigenlijk op alles behalve de openingsspeech die toch elk jaar hetzelfde was,
          ''Don’t you think all of this is rather boring, too? Also mate, you look like you haven’t slept in weeks. How about we grab a coffee first and then talk a little? That is, until we finally can get to our rooms, of course,” Elias keek hem afwachtend aan terwijl Gabrièl zijn voorstel deed. Zijn mondhoeken krulden omhoog bij het horen van ‘coffee’. Dat klonk als een zeer goed plan. ''You're damn right.'' Elias rechtte zijn rug en kwam al in beweging om richting de koffietafel te gaan. ''Ik voel me ook alsof ik weken niet geslapen heb, die koffie is meer dan welkom.'' Vastberaden begaf hij zich dan ook naar de koffietafel. ''Maar over energie gesproken, jij bent weer gebruikelijk energiek. Ben je nog naar het beruchte feestje van gisteren geweest? Zo ja, wat heb je genomen en waar kan ik dat krijgen?'' Vroeg Elias al grinnikend waarna hij een van de bekertjes vulde met koffie. ''Jij ook?'' Vragend keek hij Gabrièl aan terwijl hij de kan verhief.
          ''Vanavond ronde twee?'' Vroeg hij, al was het eerder een retorische vraag, Elias kende Gabrièl goed genoeg om te weten dat de jongeman geen nee zei tegen een feestje. Zelf was hij ook niet van plan om deze avond uit te zitten, hij moest enkel even door het begin van de dag heenkomen. Uit ervaring wist Elias dat hij na een paar uur weer wakker genoeg was, misschien zelfs eerder met behulp van de koffie.

    [ bericht aangepast op 25 juni 2021 - 22:12 ]


    Adventurer at heart, but oh how she loved to be home

    ZUZANA
    she had magic in her eyes even the stars envied
    nineteen • fluffball • outfit minus accessoires • luca and don dinah • binnenplaats

    Haar wangen waren ondertussen zolang rood dat ze als stoplicht zou kunnen werken in de menselijk wereld. Het scheelde dat er op Luca’s wangen ook een rode tint te vinden was. Don daarentegen leek nog steeds furieus, in tegenstelling tot de kalmheid van Luca. Ze kon het wel waarderen van hem dat voor op kwam, ook al wist ze zeker dat Don het ook niet slecht bedoelde. Zuze snapte vooral het hele waarom niet. Was het zo verkeerd dat ze met Luca wilde dansen? Waar ze zich op dat moment meer druk om maakte was het antwoord op haar vraag richting de engel – of hij überhaupt nog met haar wilde dansen.
          ”Natuurlijk wilt hij dat. Ik dat.”
          Zuze’s ogen lichtten op bij het horen van zijn antwoord, de bozer wordende blik op Don’s gezicht ging compleet langs haar heen.
          “Ik zie je dan vanavond, want ik denk dat hij me gaat doodbliksemen met zijn blik,” vervolgde Luca op een fluistertoon in haar oor. “Dan ga ik nu mijn mentor opzoeken.” Met die woorden ging de witgevleugelde voltaire er vandoor. Het was misschien maar goed. Zuze wist niet of ze nog fatsoenlijk kon functioneren in zijn aanwezigheid, nu ze wist dat ze diezelfde avond nog met hem zou gaan dansen.
          “Loop maar weg, ja,” gromde Don hierop.
          Haar mond viel een stukje open en ze gaf de jongen een por. “Doe eens lief!” protesteerde ze. “Hij heeft helemaal niks misdaan. Voor zover ik weet is met iemand dansen is geen misdaad.” Zuze besloot dat de jongen echt een opkikker nodig had. Waarschijnlijk zou glittervrije wangen hierbij helpen, maar eigenlijk gunde ze hem dat nog niet. Voor ze hier verder over na kon denken, werd haar aandacht afgeleid door Ramsey die een vreemd gebaar achter Yuliya’s rug maakte. Aparte, maar intrigerende jongen. “Ik denk dat je je beter zorgen kunt maken om zijn gesteldheid,” mompelde Zuze, terwijl ze Ramsey nakeek. De kans voor Don om hierop te reageren werd ontnomen door Kali, die simpelweg meldde dat ze hem nodig had, waarna het tweetal gezamenlijk de ruimte verliet. Of eigenlijk, Don werd meegesleurd door de veel kleinere demon. Hoofdschuddend keek Zuze de ruimte in. Haar blik viel al snel Dinah, die een eindje verder op een van de bankjes zat. Met een omweg via de koffie-en thee tafel kwam Zuze naast het meisje terecht. “Thee?” vroeg ze, terwijl ze ook plaats nam op het bankje. “Jij volgt dans toch?” vervolgde ze tegen haar vriendin. “Uuh, hoeveel tijd heb je denk je nodig om iemand te leren om niet op iemand’s tenen te staan tijdens het dansen? Is een uur genoeg?”

    [ bericht aangepast op 25 juni 2021 - 23:20 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    LASLO
    The Morally Grey • 25 • office • with Belial

    Laslo waardeerde het dat Evelynn het zojuist voor hem had opgenomen, zelfs al was het niet nodig. Ramsey’s opmerkingen deden hem nou niet bepaald zeer. Die jongen riep alles wat er in hem opkwam om maar een reactie bij iemand uit te lokken. Toch was het lief en gaf het Laslo een sprankje hoop, aangezien Evelynn van een week geleden dat nooit voor hem gedaan zou hebben. Misschien dat het ze na twee jaar eindelijk ging lukken een vriendschap op te bouwen? Of nog beter zelfs: opnieuw een relatie? Hoewel natuurlijk Ramsey nu wel in de weg zat, natuurlijk.
          De daaropvolgende gebeurtenissen gingen voorbij in een waas. Ramsey lag opeens bovenop hem, iets wat Laslo amuseerde. Als Ramsey het met hem wilde doen, kon hij het ook gewoon vragen. Enkele minuten later stonden ze beiden weer overeind, terwijl Kali hen streng toesprak. Iets wat Ramsey niet leek te waarderen, aan zijn commentaar op de dame te horen. Laslo’s wenkbrauw ging omhoog in een vraag toen zijn naam viel. “Gozer, misschien is therapie een idee. De jaloezie die je voelt is zo toxic dat je straks moederziel alleen achterblijft,” zei hij lichtelijk geamuseerd. Laslo vond het totaal geen probleem dat Kali en Ongewenst Projectiel met elkaar aan het ruziën waren. Misschien dat zijn vriendin dan eindelijk van de jongen afknapte.
          ”Jeetje, Ramsey, voor iemand die alle meisjes op deze school wilt hebben, maak je - jezelf niet bepaald gewild of aantrekkelijk nu,” merkte Laslo op toen de ruziezoeker Kali bleef beschuldigen van alles en nog wat. No way dat zij in de nabije toekomst nog iets met haar fuckvriendje te maken wilde hebben zo. Wat dat betreft was meneer erg goed in het dichtgooien van deuren voor zichzelf. Echter, voordat Ramsey zijn tirade jegens de brunette kon afmaken, was een van de docentes ertussen gekomen, die Laslo’s vijand direct had meegetrokken naar waar dan ook. Hij focuste zich op Evelynn, die hem nu aan het bekijken was. “Hoezo niet zo grijnzen? Ik mag toch blij zijn dat die lul krijgt wat hij verdient en ik er zonder problemen vanaf kom?” zei Laslo, schouderophalend. Hij wuifde haar tweede opmerking weg. Inmiddels zou Evelynn hem wel moeten kennen. Hij en Ramsey hadden nu eenmaal al zolang ze elkaar kenden bonje. Om welke domme reden dan ook.
          Laslo draaide zich, nog steeds grijnzend om, om weg te lopen van de groep voor wat te drinken, toen er plotseling een hand in zijn gezicht werd geslagen, waarna er snel een brommend geluid volgde. Laslo’s mentor. Fuck, dan kwam hij er toch niet goed vanaf. “Oh,” was het enige wat hij uit wist te brengen, terwijl hij pal tegenover Belial stond. Misschien dat hij nu toch spijt had van zijn keuze om de slechte man te kiezen als zijn mentor. Hij was nogal intimiderend namelijk, wanneer zijn gezicht op onweer stond. Toen Laslo aan zijn haar meegetrokken werd, hield hij zijn kaken op elkaar geklemd, zodat hij geen geluid zou produceren.
          ”Yo, ik loop al mee. Je hoeft me niet aan mijn haar mee te sleuren, gek,” bromde Laslo uiteindelijk, toen hij eenmaal zijn ballen bij elkaar gesprokkeld had. Hij durfde zich echter niet los te rukken, bang dat er een pluk haar achter zou blijven in Belial’s handen. Terwijl Laslo zich liet meesleuren naar zijn mentor’s kantoor, keek hij zijn omgeving rond. “Zeg, ik neem aan dat ik niet een straf krijg voor een beetje vechten toch? Ik bedoel, je bent een demoon. Dit soort gedrag hoor je toch aan te sporen?” Op dat moment kwamen ze aan bij Belial’s kantoor, waar Laslo’s haar eindelijk bevrijdt werd van hun hel waardige grip.
          ”Dus.. Wat nu?” vroeg hij aan zijn mentor, deels uit nieuwsgierigheid, deels om te treiteren. Laslo wist dat het dom was, maar hij kon er maar niet mee stoppen. Vaak genoeg hadden mensen hem gevraagd of hij een doodswens had. Niet dat hij als volitare überhaupt dood kon gaan, zolang hij de regels maar niet al te hard brak.




    [ bericht aangepast op 27 juni 2021 - 19:11 ]


    That is a perfect copy of reality.

    ℟𝕒𝕞𝕤𝕖𝕪
    I'm crazy, but you like that, I bite back
    Volitare • 20 years old • The Troublemaker • Yuliya's office• mood • w. Yuliya

    Ramsey had zichzelf losgerukt uit Yuliya haar greep. Iets wat hij duidelijk niet had moeten doen.
    “Ja, doe je dat?” beet ze hem toe.
    Maar hoe moest hij anders zijn grap tegenover Donovan maken? De twee jongens wisselden een geamuseerde blik uit. Gelukkig kon hij altijd rekenen op zijn beste vriend als zijn publiek. Er leken maar weinig grappen te zijn die Ramsey maakte die Donovan niet waardeerde. Iets wat misschien niet meteen zo leek, gezien zijn norse uiterlijk. Maar met Don kon hij het ontzettend naar zijn zin hebben.
    “Haal je maar niets in je hoofd, lieverd. Ik doe het alleen met mannen,” Ramsey dacht Yuliya met haar ogen te zien rollen, maar ze liep zonder verder iets te zeggen door. Duidelijk niet té beledigd door zijn grap.
    “Oja...?” reageerde hij vrijwel meteen en hij probeerde haar in te halen. “Met wie dan?” Zolang hij de grens niet had gevonden zou hij deze blijven opzoeken.
    “Slijmbal.” Waren haar enige woorden over de complimentjes die hij haar zojuist had gegeven. “Maar om je vraag te beantwoorden: ik had inderdaad verdacht dat een simpele ziel als jij zou kiezen op basis van uiterlijk. Al vind ik het doodjammer dat ik gelijk heb.”
    “Uiterlijk?” zei hij semi-beledigd. “Nee, ik heb u gekozen omdat ik uw lessen zo goed vind. Al ziet u er natuurlijk ook geweldig uit. Maar daar zou ik nooit mijn mentorkeuze op baseren.”
    Zijn overige pogingen om aandacht van Yuliya te trekken leken te mislukken. Ze liep voor hem uit richting de school en ging verder niet op hem in.

    Aangekomen in Yuliya haar kantoortje was Ramsey neergeploft in een van haar stoelen.
    “Ja, het is erg spijtig dat jij bent uitgekozen als mijn leerling,” zei ze, terwijl ze naar haar bureau toeliep en ging zitten. Met één wenkbrauw uitdagend opgetrokken hoorde ze Ramsey zijn verhaal aan. Wat hij interpreteerde als een uitdaging en het voor hem alleen maar leuker maakte om zijn verhaal te vertellen.
    “Ah, ja, als ik mijn vrienden zie geef ik ze natuurlijk ook een kopstoot als begroeting, helemaal vergeten.” Haar stem was duidelijk sarcastisch, maar Ramsey maakte zijn verhaal af.
    “U bent een dame, misschien zijn kopstoten gewoon niet uw stijl.” grijnsde Ramsey en hij bleef zijn mentor geïntrigeerd aankijken.
    ”Zo dan, ben je eindelijk klaar?” Yuliya haar geduld leek op te zijn. “Lieverd, ik ben bijna 1800 jaar oud. Als je indruk wilt maken op mij, moet je toch echt met iets beters komen dan mijn kantoor complimenteren. Hoewel ik het zeker waardeer dat je het zo mooi ingericht vind, verdoen we een beetje elkaars tijd nu, niet?”
    Ze had hem nu al twee keer lieverd genoemd... hij was goed bezig.
    Er verscheen een kleine glimlach op Yuliya haar gezicht, ze stond op en gaf hem een klapje op zijn schouder. Eerlijk gezegd mocht ze hem wel iets harder slaan, als het aan Ramsey lag. Maar dat zei hij niet, nog niet. Dat zou later wel ter sprake komen, wanneer ze elkaar beter kenden.

    ”Vind je zelf ook niet dat je - jezelf een beetje voor schut zet nu, Ramsey? Ik zou bijna geneigd zijn je gedrag aan te geven bij Evicka, de schoolpsycholoog.”
    Ramsey haalde zijn schouders op. Kan. Hoeft niet. Hij had niet het idee dat hij een probleem had, dus hem naar de schoolpsycholoog sturen was een beetje overdreven.
    “Verder was mijn ochtend wel prima, tot dat jij zo nodig met je ‘vriend’ moest vechten,” Yuliya kwam naast hem staan en keek op haar neer. Ramsey zijn mondhoeken krulden om, dit was óók geen vervelend gezicht. Net zoals haar billen in haar broek ook niet vervelend waren geweest.
    ”Maar goed, gaan we ons eindelijk gedragen en een mentorgesprek voeren of moet ik je terugsturen naar de kleuterklas waar je zo overduidelijk thuishoort?” Een lieve glimlach volgde, maar daarna wees ze naar de stoel die tegenover haar bureau stond.
    Ramsey bracht zijn handen omhoog en hij stond op om vervolgens te gaan zitten op de aangewezen stoel. Het was helemaal niet vervelend om bevelen van Yuliya op te volgen. Dus als zij de baas wou spelen, dan was dat prima. Later zou hij de rolverdeling wel omdraaien.

    “Eigenlijk snap ik niet zo goed waarom ik een mentor nodig ben.” Ramsey was gaan zitten en leunde meteen achterover, hij wipte de stoel op en neer, zodat de poten steeds van de grond kwamen en daarna weer landden. “Ik heb mijn keuze toch allang gemaakt, daar gaat echt geen verandering meer in komen.” Zei hij en hij keek zijn mentor aan. “Dus misschien kunnen we deze tijd beter gebruiken om elkaar beter te leren kennen...”stelde hij voor. Hij leunde met één ellenboog op de leuning van de stoel en liftte zijn been omhoog om zijn voet op het bureau van Yuliya leggen, maar bij het zien van haar gezicht besloot hij dat toch niet te doen. Hij zou later wel op haar bureau belanden, op of onder haar.
    “En kleuterklas... kleuterklas...” zei Ramsey en hij deed alsof hij nadenkt. “Dat is ook een beetje sterk uitgedrukt. Ik hou gewoon van een spelletje spelen. Maar kun je me dat echt kwalijk nemen? -Mag ik je zeggen?- Zo blijven dingen hier ten minste een beetje interessant. Of wil je me misschien vertellen dat jij je nooit verveelt op deze school?” Ramsey wist niet hoe Yuliya dacht over haar aanstelling aan de school, maar ze leek hem geen type die hier vrijwillig naartoe was gekomen. “Dus ja af en toe zoek ik een beetje vermaak. Dat doe jij toch ook wel eens?" Hij duwde zijn stoel opnieuw van de vloer, leunde achterover en hij beet op zijn onderlip. Schaamteloos nam hij Yuliya in zich op. Het was een hele knappe vrouw, maar haar lichtontvlambaarheid was wat haar écht interessant maakte. Ramsey wist dat Yuliya een duistere kant had en daar was hij heel nieuwsgierig naar. "Of heb je een andere manier om stoom af te blazen?"




          DONOVAN     
    I stopped fighting my inner demons, we're on the same side now
    23 • the mysterious one • with kali • at trainingszaal


    Throw me to the wolves and I'll return leading the pack

    “Oh brombeer. Niet iets waar jij je zorgen over hoeft te maken,” kaatste Kali brutaal terug. Touché. Zijn hand naast haar hoofd balde zich tot een vuist, waarna hij vervolgens tegen de muur sloeg. Hij gromde. Verdomme, die had hij natuurlijk kunnen verwachten en vooral van Kali, maar dat wou nog niet zeggen dat hij haar brutale gedrag kon waarderen. Wat was dat toch met de vrouwen in zijn leven. Lara, Zuze, Kali; stuk voor stuk even koppig. Hij had er een hekel aan als Kali hem zo uitdaagde en dat wist ze maar al te goed. Na dat hele gedoe met Luca was dit niet het perfecte moment.
          “Don…” begon Kali opeens langzaam, terwijl ze duidelijk moeite had om haar lach in te houden. “Heb je nu daadwerkelijk glitters op je wangen?” Oh ja, die verdomde glitters van Zuze. Die was hij straal vergeten. Met de rug van zijn hand wreef hij over zijn wang om zo goed als zo kwaad het ging de glitters weg te wrijven. Dat had zeker een intimiderende indruk achtergelaten zowel op Kali als op Luca. Not. Toch kon Don er niet van wakker liggen. Er gebeurde wel ergere dingen op de wereld, maar Kali kennende zou ze hier nog lang over door kunnen gaan, en dat irriteerde hem mateloos. Die lol gunde hij haar dan ook weer niet.
          “Ik weet dat je al een heuse stralende ster bent, die extra schittering heb je echt niet nodig om op te vallen.” Een ondeugende fonkeling stond in haar ogen. Ze bracht haar vingers naar zijn gezicht en streek met haar vingers over zijn wangen, wat een tinteling achterliet op de plekken waar haar vingers zijn huid raakte. “Zeer interessant. Dit heeft wel iets, deze nieuwe look.” Zie je, daar had je het al. Kali ging hem dit nooit meer laten vergeten. Ze veegde haar met glitter besmeurde vingers af aan haar eigen wangen. “Hoe staat het bij mij?” Vroeg ze hem speels. Zijn gedachten dwaalde echter af naar haar handen die hun weg zochten naar zijn hals. Die handen.. Kippenvel trok over heel zijn lichaam. Die handen.. Focus! Maar die zachte aanraking en de tinteling die het met zich mee bracht maakte hem echter gek van verlangen. Hij wou haar. Nu. Dit spel had lang genoeg geduurd. Zonder te antwoorden boog hij zich naar haar toe en zijn lippen vonden die van haar. Zijn handen gleden langs haar gezicht, over haar lichaam, om haar vervolgens nog wat dichter tegen zich aan te drukken. Het gevoel wat hem overspoelde toen zijn lippen die van haar raakte was met geen pen te beschrijven. Lord, please have mercy. Don was addicted en Kali was his drug.


    someone out there feels better because you exist

          FLORENCE     
    She is a saint with the lips of a sinner and an angel with a devilish kiss
    19 • queen of hearts • with jacob • at binnenplaats



    In trying to avoid one sin, I've committed another


    “Ik heb wat moeite met voortplanting en het menselijk lichaam.” Deelde ze hem mee terwijl ze zijn ogen gevangen hield met die van haar. Haar gezicht bleef volledig neutraal. Jacob’s gezicht daarentegen sprak echter boekdelen. Lichtelijk geamuseerd keek Flo toe hoe hij eerst glimlachte, kort snoof en van haar wegkeek. Ze kantelde haar hoofd om zijn verdere reactie te pijlen, maar ze wist eigenlijk al genoeg. Dat wist ze eigenlijk al gelijk, maar dit bevestigde nogmaals haar vermoedens. Ging hij nog wat zeggen? “Zou u mij dat kunnen uitleggen?” Moedigde ze hem aan tot reactie. Hij knikte. “Natuurlijk.” Besloot hij. “Dat zou niet te moeilijk moeten zijn. Ik weet zeker dat je het snel onder de knie krijgt.” Ze glimlachte. Hij moest eens weten. “Denkt u dat echt?” Ze viel even stil. “U moet me daar dan wel bij helpen.”
          Hij was met open ogen in haar toneelstukje getrapt. De smoes dat er iets zou zijn waar ze mee zat had zonder al te veel moeite gewerkt. De arme man wist niet waar hij aan begonnen was, en Florence was duidelijk nog niet klaar met hem. Op haar vraag of hij eens een drankje met haar wou doen antwoordde hij dan ook gretig ‘ja’. Iets te snel in haar ogen, dat was een goed teken. Die weddenschap met Kali kon ze in haar broekzak steken. “Absoluut. Als jij denkt dat nodig te hebben, dan stel ik voor dat we dat doen. Mag ik vragen waar het over gaat? Of wil je dat liever ook tot later bewaren.” Vervolgde hij vlug. Wederom een goede poging om zijn gretigheid te verbloemen. “Dat bespreek ik liever als we ergens alleen zijn.” Haar stem klonk nog steeds onzeker. Misschien moest ze maar overwegen om actrice te worden, als iedereen namelijk net zo naïef als Jacob was kwamen de Oscars vanzelf. Ergens had ze toch wel meer uitdaging verwacht van een man van zijn leeftijd, maar een easy win was voor de verandering ook wel eens fijn. “En we kunnen altijd een drankje op mijn kantoor doen, of is dat niet wat je in gedachte had?” Ging hij gulzig verder. “Dat klinkt perfect,” stemde ze in. Alleen, met z’n tweeën op zijn kantoor. Geen pottenkijkers en alle privacy die ze nodig zou hebben. Florence had het zelf niet beter kunnen verzinnen. Dit was ideaal. Nou maar hopen dat zijn kantoor een slot had.

    [ bericht aangepast op 26 juni 2021 - 1:10 ]


    someone out there feels better because you exist

    SALEM
    True love is always worth the risk
    Volitare • 24 years old • Prince Charming • Binnenplaats • alone

    Salem lag relaxt in het gras op de binnenplaats. Hij had de speech van Asteria met grote belangstelling aangehoord en genoot nu nog van de rustige vroege uurtjes van de dag. Alhoewel... er klonk geroep en geschreeuw op de binnenplaats. Salem duwde zichzelf omhoog en steunde op één arm, terwijl hij de bron van het rumoer zocht. Laslo en Ramsey waren met elkaar in gevecht verwikkeld en Salem fronste zijn wenkbrauwen. Al snel had hij de oorzaak van hun ruzie gevonden: Florence en Evelynn stonden ook bij de groep. Laslo kennende heeft hij zijn liefdesleven weer eens te bont gemaakt. Hij moest zijn vriend daar echt eens op aanspreken.... Een eindje verderop leken ook Donovan en Luca het niet heel gezellig met elkaar te hebben. Salem bleef de jongens even volgen, maar het opstootje liep met een sisser af. Donovan en Kali verdwenen snel van de binnenplaats en Luca bleef ongedeerd, gelukkig.
    Salem plofte weer in het gras neer en grijnsde. Zijn klasgenoten konden soms een beetje opvliegerig zijn. Zelf hield hij zich meestal niet bezig met de drama binnen de school. Hij spendeerde zijn energie liever aan zijn schoolwerk of echte vriendschappen. Maar als de dag al zo begon, dan beloofde dat nog wat voor de resterende uren die hen te wachten stonden.
    Dit laatste jaar betekende veel voor Metanoia’s Prince Charming. Hij was er altijd overtuigd van geweest dat hij de school zou verlaten met de juiste persoon aan zijn zij. Maar nu zijn relaties met Florence en Gabe allebei waren stukgelopen, was hij weer single. Florence en zijn relatie was gedoemd om te mislukken. Haar losbandige natuur tegenover Salem zijn aard als hopeloze romanticus was simpelweg geen match. Zijn relatie met Gabriel kwam ten einde doordat zijn vriendje steeds duisterder werd. Ze leken steeds meer uit elkaar te groeien. Gabriel en hijzelf kozen duidelijk een andere richting binnen de school en eerlijk gezegd was Salem niet een al te grote fan van zijn nieuwe vrienden. Dat betekende echter niet dat zijn gevoelens voor Lucifer Junior volledig zijn verdwenen. Er zal altijd een klein sprankje hoop in hem blijven leven dat hij weer closer met Gabriel zal worden.
    Nu hij hier in het gras lag ging hij over zijn opties heen. Hij kon niet ontkennen dat er meer was tussen hem en Alyssa. Maar ze waren al jaren goede vrienden en die relatie wou hij niet verknallen. En dan was daar nog Charlize. Wat hem precies aantrok naar de Queen of Mean kon hij niet goed uitleggen, maar hij moest ontdekken wat het precies was. Dit zou zijn enige kans zijn; aangezien Charlize overduidelijk zou eindigen bij de duivel en hijzelf bij God. Dit jaar was zijn laatste kans om haar beter te leren kennen. Hij had zichzelf dan ook voorgenomen om Charlize mee uit te vragen. Het liefste vandaag nog.






    [ bericht aangepast op 27 juni 2021 - 17:25 ]

    JACOB
    671 years • Engelenleer • Binnenplaats • Florence



    Florence had vol verwachting Jacob zijn reactie afgewacht. Hij was sowieso al redelijk in de war van dit gesprek met zijn mentorleerling, dus de vraag of hij haar de voortplanting van het menselijk lichaam wou uitleggen was voor hem de genadeklap. Haar blauwe ogen bleven hem hoopvol aankijken en Jacob kreeg het benauwd. Uiteindelijk stemde hij in om haar bijles te geven, wat moest hij anders doen? Hij was hier op Metanoia om jonge volitares te helpen. Hij had geen keuze.
    Florence glimlachte meteen. “Denkt u dat echt?” Een korte stilte viel. “U moet me daar dan wel bij helpen.”
    “Maak je geen zorgen, je bent bij mij in goede handen.” verzekerde hij Florence. “Ik zal er persoonlijk op toezien dat je voor Biologie goede cijfers behaald dit jaar.”

    Vervolgens had hij haar toegezegd een drankje samen te doen in zijn kantoor. Ze had twijfels die ze niet wou bespreken hier out in the open en dat begreep Jacob wel. Metanoia was een broedplaats voor chaos en verraad. Natuurlijk voelde het te kwetsbaar om hier over haar twijfels te spreken, je weet maar nooit wie ongevraagd iets te horen krijgt.
    “Dat bespreek ik liever als we ergens alleen zijn.” Florence haar stem was nog steeds onzeker.
    Jacob fronste zijn wenkbrauwen en keek haar serieus aan. Wat ging er in haar knappe koppie rond? Waar twijfelde ze zo erg over? Als ze er maar niet overdacht om aan het einde van dit jaar te kiezen voor de Duivel... Alles behalve dat.
    “En we kunnen altijd een drankje op mijn kantoor doen, of is dat niet wat je in gedachte had?”
    “Dat klinkt perfect.”
    Hij was binnen. Florence zou naar zijn kantoortje toe komen. Ze zouden een drankje samen doen. Alleen.

    Een tijdje liepen ze in stilte naast elkaar door de tuinen van Metanoia. Zijn ongemakkelijkheid werd met de stap minder en eigenlijk genoot hij wel van Florence haar aanwezigheid. Hij vond het fijn dat ze hem gehoorzaam volgde terwijl hij hen over het terrein leidde. Dat ze zo gewillig met hem mee liep gaf Jacob hernieuwde energie om nog verder de leiding te nemen in hun gesprek.
    En eenmaal buiten gehoorafstand van de andere bewoners van de school draaide Jacob zich naar Florence toe. Hij stopte met lopen en keek neer op het lieflijke gezicht van het meisje.
    Florence, hoeveel is er eigenlijk waar van je reputatie als Queen of Hearts?”