• Pure Times Are Over
    Rollentopic            Praattopic 5


    Inter Orbis Terrarum
    Metanoia Academy


    Het Inter Orbis Terrarum, oftewel de Tussenwereld, is een wereld die zich bevind tussen het sterfelijke leven en de onsterfelijkheid. De Metanoia Academy is het enige gebouw in deze tussenwereld, voor de rest zal men enkel natuur en dichtbegroeide bebossing kunnen vinden. Echter is deze niet zo uitgestrekt als je zou verwachten. Sommige leerlingen krijgen het zelfs voor elkaar om stiekem weg te sluipen naar de rand van de Tussenwereld waar de grens ligt naar het Demonenrijk waar het uitgaansleven hoog aangeschreven staat.
          De leerlingen aan de academie worden volitare’s genoemd. De kinderen worden opgeleid om te bepalen wie ze de rest van hun leven willen dienen; de Heer of de Duivel. Het is een keuze die uiterst serieus genomen moet worden, hoewel niet alle volitare’s deze keuze vanuit het hart kunnen maken. Ze worden in de gaten gehouden en vaak beïnvloed door de volleerde Engelen en Demonen die zich in het Metanoia bevinden.

    Het gebouw zelf ziet eruit alsof het een oorsprong heeft van maar liefst duizenden jaren geleden, wat ook zeker het geval is. Ondanks deze oudheid en het feit dat op sommige plekken het kasteel langzaam in verval raakt, is het toch voor iedereen duidelijk dat hij nooit in zal storten. Over elke versiering in het marmer en steen is nagedacht. Daarbij is elke millimeter versierd met inkervingen en details, sommige onleesbaar aangezien ze vergaan zijn door de tand des tijds. De waterspuwers die waken over het gebouw hebben zowel de vorm van Engelen als Demonen, maar zijn ook aanwezig in de vorm van draken, paarden, honden en andere dieren.









    Volitares

    Charlize      ♢      The Queen of Mean      ♢      Veda
    Dinah      ♢      The Devilish Angel      ♢      Veda
    Zibiah      ♢      The Witchling      ♢      Veda
    Evelynn      ♢      The Girl That Went Rogue      ♢      Enjoy_20
    Alyssa      ♢      Ray of Sunshine      ♢      Enjoy_20
    Florence      ♢      The Queen of Hearts      ♢      Iotte
    Kali      ♢      The Little Rascal      ♢      Morrigann
    Zuzana      ♢      The Fluffball      ♢      Morrigann
    Leya      ♢      Persephone      ♢      Morrigann
    Aristotle      ♢      Status incoming      ♢      Morrigann
    Lara      ♢      The Sacrificed      ♢      calice
    Valentina      ♢      The Fair-feathered One      ♢      Dimitrescu
    Ramsey      ♢      The Troublemaker      ♢      calice
    Salem      ♢      Prince Charming      ♢      calice
    Elias      ♢      The Half-blood      ♢      Fika
    Jonah      ♢      The Fallen King      ♢      Fika
    Elijah      ♢      The Invisible Ink      ♢      Raccoon
    Luca      ♢      The New White King      ♢      Raccoon
    Donovan      ♢      The Mysterious One      ♢      Iotte
    Laslo      ♢      The Morally Grey      ♢      Amren
    Gabrièl      ♢      Lucifer Jr.      ♢      Amren
    Jouka      ♢      The Golden Advisor      ♢      Helvar
    Asherah      ♢      The Dark Princess      ♢      Epione
    Sorin      ♢      The Artist      ♢      Epione


    Docenten

    Asteria      ♢      Leer van het Sterfelijke en Onsterfelijke      ♢      Veda
    Evicka      ♢      Taken van een Aartsengel & Schoolpsycholoog      ♢      Veda
    Kenna      ♢      Taken van een Helbewaker & Taken van een Schaduw      ♢      Veda
    Yuliya      ♢      Demonenleer      ♢      Amren
    Jacob      ♢      Engelenleer      ♢      calice
    Belial      ♢      Zelfverdediging & Invaller Boogschieten      ♢      Raccoon
    Cyrus      ♢      Taken van een Adviseur & Schermen      ♢      Raccoon





                                                                                                   

    Regels

    — Quizlet huisregels
    — Zowel Engels als Nederlands is toegestaan
    — 16+ is toegestaan, wel aangeven aan begin van de post
    — Minimale woordenaantal staat op 150 woorden
    — Alleen ik, Nikita, maak de nieuwe topics aan
    — Vermelding post; naam, locatie en gezelschap
    — Laten we met z'n allen weer wat leven brengen op Q!




                                                                                                   

    Kamerindeling

    Ira : Evelynn, Laslo, Ramsey, Charlize
    Castitas : Sorin, Alyssa, Elias, Leya
    Acedia : Florence, Lara, Jouka, Aristotle
    Industria: Donovan, Elijah, Zibiah, Zuzana
    Humanitas : Dinah, Kali, Gabriél, Salem
    Temperantia : Luca, Valentina, Asherah, Jonah

    [ bericht aangepast op 17 juli 2021 - 11:18 ]


    I have seen my own sun darkened

          FLORENCE
    She is a saint with the lips of a sinner and an angel with a devilish kiss
    19 • queen of hearts • with jacob • at tuinen



    In trying to avoid one sin, I've committed another


    “Maak je geen zorgen, je bent bij mij in goede handen.” Dat geloofde ze meteen. Onder handen nemen mocht voor Flo trouwens ook wel. Daar was ze niet vies van. “Ik zal er persoonlijk op toezien dat je voor Biologie goede cijfers behaald dit jaar.” Verzekerde hij haar. Ze glimlachte liefjes. “Dank u wel, u bent erg behulpzaam.”
          Voor een tijdje liepen de twee zwijgend door de tuinen van Metanoia. De stilte was niet onaangenaam. De enorme rust die hier hing, in vergelijking met de binnenplaats, was prettig. Even geen gedoe of drama was ook wel eens fijn. Dit ding tussen haar en Jacob ging de goede kant op. Voor nu leek alles volgens plan te verlopen. Kali zou hier vast het fijne van willen weten. Flo wist dat haar beste vriendin tevreden zou zijn met de voortgang die ze vandaag had gemaakt. Dat kon niet anders. Ze was daar zelf ook tevreden over.
          De twee dwaalde steeds dieper de tuinen in, zo ver was Florence in al die jaren op Metanoia nog nooit gekomen. Hier kwam zelden iemand, dat kon ze wel zien aan de bijna dichtbegroeide paden. Florence keek om zich heen. Ze was onder de indruk. De natuur hier was nog onaangetast en de mooiste bloemen stonden te bloeien. Wat een prachtig mooie plek was dit. Door dat ze zo om zich heen aan het kijken was had Florence niet doorgehad dat Jacob was gestopt met lopen en was bijna tegen hem opgebotst. Ze had nog maar net kunnen uitwijken. Hij draaide zich naar haar toe. Zijn blauwe ogen boordde zich in die van haar. Iets in zijn gelaat was anders dan dat ze van hem gewend was. Al kon Florence niet precies haar vinger erop leggen. Hij leek wat zekerder.. wat dwingender.. mannelijker dan ooit te voren. Interessant. “Florence, hoeveel is er eigenlijk waar van je reputatie als Queen of Hearts” zijn directe vraag overrompelde haar. Dit had ze niet verwacht. Althans niet van hem. Vrijwel meteen wist ze zichzelf te herpakken. “Dat ligt eraan,” ze nam een stapje in zijn richting en bleef vlak voor hem staan. Haar lichaam raakte nog net niet die van hem, maar ze kon zijn lichaamswarmte bijna voelen. Brutaal kantelde ze haar hoofd om hem aan te kunnen kijken. “Wat heeft u gehoord?”

    [ bericht aangepast op 29 juni 2021 - 11:48 ]


    someone out there feels better because you exist


    Evelynn
    20 | The girl who went roque | With Lara | binnenplaats | Outfit


    ”Some people are not meant to be tamed."

          Het ontging Eve niet hoe haar beste vriendin met haar ogen rolde nadat ze de afkorting van Laslos naam had gebruikt. Ze wist eigenlijk nu al – nog voor ze haar gedachtes uitgelegd had hoe Laar zou gaan reageren. Niet al te happy. Toch vervolgde Eve haar verhaal. Een interventie was misschien precies wat ze nodig had.
    "–Maar Ramsey is iets nieuws en verfrissend en doet ook nog steeds echt wel iets met me.." Laar ademde diep in en uit. Oh...I'm dead.. dacht Eve. “Als eerste Laslo” Zijn naam werd luid en duidelijk uitgesproken. Laars bedoeling was even helder. Laslo heette Laslo en dat moest niet lieflijk worden verkort. “Natuurlijk voelt het vanouds. Je bent al met hem geweest en we weten allebei hoe dat is afgelopen.” Eve voelde een lichte steek in haar borst. Niet omdat ze het vervelend vond dat Lara dat zei maar meer omdat de waarheid gewoon pijnlijk was. “He’s a cheater.” Lara pakte de redheads beide armen vast en doorboorde Eve met haar strenge blik. “Hij is en blijft een cheater. Hij is vreemdgegaan toen hij een relatie had met mij, hij is vreemdgegaan toen hij een relatie had met jou–" Eve beet op haar onderlip. Het was een tic die ze had als ze ergens mee geconfronteerd werd. "En daar gaat nu niet ineens verandering in komen. Zet die jongen uit je hoofd, Eve. Please.” smeekte Lara haar. Eve zuchtte. Ze wist dat haar vriendin gelijk had maar toch bleef er een gedachte aan haar knagen. Wat nou als Laslo wel echt veranderd was? Die vraag spookte door de roodharige haar hoofd waardoor ze ietwat dromerig de volgende twee opmerkingen van Lara wat minder meekreeg. "vergeet die gast..."
    De redhead was waarschijnlijk gek of tekende haar eigen doodsvonnis maar kon het niet laten om lichtjes tegen Lara in te gaan. "Maar wat nou als hij wel echt veranderd is Laar? Mensen kunnen veranderen toch? Ik bedoel, ik ben veranderd en jij bent veranderd.." Eve doelde op haar eigen duistere ommekeer en op de recente verandering die Lara als demon richting engel leek te maken. "Misschien verdient hij dan wel een echte kans?" voegde Eve aan haar eerdere opmerking toe. “Dan Ramsey...” Hier kwam ronde twee. Eve glimlachte kort. Ze kreeg dan wel op haar kop toch vond ze het heerlijk hoe eerlijk en direct Lara was. Ze hield zich in ieder geval niet in en dat waardeerde de redhead. Hier was een beste vriendin voor in haar ogen. Of ze het advies daadwerkelijk zou opvolgen was echter een heel ander verhaal.
    “Wat je in hem ziet, snap ik niet–" Eve wilde haar mond openen om haar interesse uit te leggen maar Lara hield haar tegen. "En wil ik ook niet begrijpen!” De lippen van de roodharige dame sloten zich als vanzelf.
    "Maar wat wil je met hem bereiken? Als in zou je echt een relatie met hem willen?...” Ja
    Eve haalde haar schouders op. "Zou dat zo raar zijn?" vroeg ze oprecht aan haar vriendin. Tuurlijk, Ramsey had zo zijn momenten maar maakte dat hem per definitie ongeschikt voor een relatie?


    “Ik weet het niet, Eve.. Het is niet dat dat aan jou ligt, maar... zie jij die jongen écht settlen?” De toon van haar beste vriendin was minder fel en op dit moment eerder waarschuwend te noemen. Ze had ook wel een punt. Ramsey hield van aandacht en dan vooral vrouwelijke. Zijn aandacht voor Florence en Kali waren daar het perfecte voorbeeld van. Terwijl Lara haar een bedenkelijke blik schonk, ontstond er ook lichte twijfel in haar eigen ogen. "Hm.. misschien op dit moment nog niet maar wie weet in de toekomst." probeerde ze zichzelf wat meer hoop te geven. "Hij hoeft nu ook nog helemaal niet loyaal te zijn. We hebben nog niets. In een relatie zou hij iedereen misschien nog wel eens kunnen verassen!" praatte ze Ramseys geflirt met alles dat bewoog goed.
    “Je kunt het beste zo ver mogelijk uit die gast z’n buurt blijven. Er komt alleen maar narigheid van hem..” Lara raakte afgeleid en Eve had dat gelijk door. "Ik ben gewoon in de war denk ik," was Eve haar eigen conclusie over zichzelf. "En jij? Ben jij ergens door in de war?" vroeg de redhead met samengeknepen ogen aan haar beste vriendin. Lara schudde haar hoofd en sloeg haar ogen ten hemel. Yup, Eve was niet de enige met gedoe.
    "Gisteren ben ik weer bij Gabe blijven slapen..” Biechtte haar beste vriendin meteen op. Eve haar hart maakte kort een sprongetje. Het klonk stom maar ze shipte Lara en Gabe wel. Het waren twee van haar beste vrienden. Hoe leuk als ze dan kon thirdwheelen. Er was echter ook een keerzijde. Wat nou als dit helemaal fout ging en ze uiteindelijk een kant moest gaan kiezen? Eve had oprecht geen idee hoe Gabe over Lara dacht maar wilde daar binnenkort wel naar gaan polsen. Ze wilde niet dat haar vriendin gekwetst zou worden. “Maar ik ben nog niet over Donovan heen en ik had echt niet gedacht dat ik ooit nog verliefd zou kunnen worden, maar...” Eve wachtte geduldig af.
    “Het is leuk wanneer ik met Gabe ben.” Een glimlach leek Lara spontaan te ontsnappen. Het werkte aanstekelijk en Eve glimlachte ook. “Please, zeg me dat ik gek ben en dat ik dit idee uit m’n hoofd moet zetten. Want volgens mij zit ik weer in de problemen...” Eve schudde grijnzend haar hoofd bij het zien van Laars wanhopige blik. "Het is alleen maar goed dat je wat afleiding van Donovan krijgt. Het is fijn om uiteindelijk weer door te kunnen gaan en al helemaal als dat met zo een leuke jongen als Gabe is." Eve dacht kort even na. "Ik zou het gewoon leuk blijven houden en wie weet wat eruit komt? Je kan het altijd voorzichtig polsen?" Eve porde haar vriendin kort in haar zij. "Het is wel een mijlpaal dat je voor het eerst weer verliefde gevoelens begint te krijgen! Geniet daar ook een beetje van!" adviseerde ze haar bestie. Waarom moest verliefdheid op Metanoia altijd zo'n gedoe zijn?



    ”Feel like making a deal with the devil?"

    YULIYA
    docent demonenleer • 1777 / 29 • office • outfit • with Ramsey

    Dat Ramsey vroeger nooit een correctieve tik van iemand had gekregen, was wel duidelijk. Yuliya achtte het spijtig, gezien het misschien ervoor had gezorgd dat de jongen niet zo’n mislukking was geworden. “Het feit dat je wilt weten met wie ik het doe en heb gedaan baart me zorgen,” antwoordde ze. Het ging Ramsey niks aan en daarnaast was hij waarschijnlijk zo narcistisch dat hij zichzelf gelijk of zelfs beter achtte dan al deze mannen. Dat er iets goeds mis was met deze jongen was wel duidelijk. Yuliya rolde met haar ogen, terwijl Ramsey het bleef proberen. Zijn stem begon haar haast te vermoeien.
          ”Mijn lessen zijn goed? Ik weet niet hoor, maar ik heb je nog nooit zien opletten, dus hoe weet jij nou hoe goed mijn lessen zijn? Wat dat betreft, trouwens, vertoon dit jaar hetzelfde gedrag en ik laat je zakken. Waarschijnlijk zal een jaar overdoen toch goed voor je zijn,” ging Yuliya verder. Nee, ze snapte echt niet hoe zoveel vrouwelijke volitares voor Ramsey leken te vallen. Geen enkel punt aan hem was aantrekkelijk. Eerder vermoeiend en vreselijk irritant. Aangekomen in haar kantoor ging haar mentor leerling vrolijk verder met het verkondigen van onzin. Yuliya blokkeerde het meeste wat hij uitkraamde maar gewoon.
          ”Ik denk niet dat het ligt aan het feit dat ik een dame ben, maar aan het feit dat je uit je nek lult, Ramsey,” zei ze tegen hem, nadat hij haar ervan probeerde te overtuigen dat wat er op het plein gebeurde slechts een vriendschappelijke begroeting was. Op zich was het niet vreselijk geweest als ze nu Belial bij haar had. Niet dat ze haar eigen battles niet kon vechten, maar als ze haar oude vriend al het werk kon laten doen, dan bleven haar nagels ten minste heel. Daarnaast was Belial net wat efficiënter met zijn klappen dan Yuliya ooit zou zijn. Ook zou Ramsey, tenzij hij echt gek gestoord was, het niet zien als een uiting van romantische gevoelens voor hem.
          Yuliya voelde zich ongemakkelijk bekeken door haar student, maar om nou een mes door zijn ribben te steken, zoals ze deed bij mannen die haar niet aanstonden toen ze nog leefde, was niet bepaald geaccepteerd gedrag. Zeker niet als ze een plekje in de hemel wilde krijgen. Een tik in Ramsey’s gezicht leek ook niet te werken, aangezien hij dat alleen maar leuk leek te vinden. Yuliya wist niet goed wat ze kon doen om dit waardeloos stuk vlees ervan te overtuigen dat er niks tussen hen zou gebeuren.
          Yuliya was haast onder de indruk van Ramsey toen ze luisterde naar haar bevel om op de aangewezen stoel te gaan zitten. Ze had verwacht dat hij moeilijker zou zijn. Of zou tegenwerken. Het was immers een etter met een onderontwikkeld peuterbrein. “Oh je snapt niet waarom je een mentor nodig hebt? Heb je - jezelf wel eens gezien? Het laatste jaar is drie uur bezig en je hebt jezelf al in de problemen gewerkt,” antwoordde Yuliya Ramsey’s vraag, terwijl een wenkbrauw omhoog schoot. “Ik ben aangesteld om ervoor te zorgen dat jij je laatste jaar haalt, wat ik op dit moment niet zie gebeuren.”
          Yuliya keek toe hoe de jongen op zijn stoel aan het wippen was en de gedachte om hem eraf te schoppen overviel haar. Toen Ramsey zijn voet op haar bureau wilde leggen, keek ze de jongen aan met een blik die kon doden, wat hem ervan weerhield. Toch nog enige intelligentie in dat brein.
          ”Ik denk eigenlijk dat de kleuterklas nog te hoog gegrepen is voor je, een peuterspeelzaal werkt misschien wel beter,” zei Yuliya terug op Ramsey’s opmerkingen. “Ik bedoel, als je toch alleen maar wilt spelen. Krijg je als peuter tijd genoeg voor. Perfecte plek voor iemand als jij, niet?” Een gemene glimlach verscheen op haar lippen. Ramsey maakte het te makkelijk voor haar om hem te beledigen. Vooral omdat hij totaal geen zelfkennis had. Toen de jongen weer begon te zoeken naar antwoorden over haar privéleven, rolde ze voor de zoveelste keer deze ochtend met haar ogen. Yuliya keek toe hoe Ramsey weer op zijn stoel begon te wippen en zonder schaamte haar begon te bekijken. Dat was het moment dat het haar niet uitmaakte in welke problemen ze mogelijk zou terechtkomen.
          Met een tik van haar voet tuimelde de stoel, met Ramsey er in, op de grond, waardoor de jongen hard neerkwam. Een korte lach verliet Yuliya’s lippen, terwijl ze rustig bleef zitten en niet de moeite nam haar leerling overeind te helpen. Ze sloeg haar ene been over de andere en keek Ramsey aan. “Dít is hoe ik mijn stoom afblaas. Irritante kinders op de grond laten vallen,” zei ze, terwijl ze hem een lieve glimlach gaf. Daarna focuste ze zich weer op haar nagels, Ramsey alweer vergeten.
          ”Nou, kom je nog overeind of blijf je de rest van de dag met een verkreukt ego op de grond liggen? Ik heb nog een serieus mentor gesprek met je te voeren. Over hoe je denkt je jaar te halen en welke baan je wilt in de demon realm. Of misschien dat we het moeten hebben over je twijfelachtige gedrag en keuzes, die zijn er toch genoeg,” zei Yuliya na een korte stilte, terwijl ze weer naar Ramsey keek.



    [ bericht aangepast op 28 juni 2021 - 0:22 ]


    That is a perfect copy of reality.

    slight 16 +


    KALI
    she wore a smile like a loaded gun
    twenty • outfit minus sunglasses • with don • trainingroom trainingroom showers


    Soms was het te leuk om met mensen hun grenzen te spelen, bleek wel weer. Het was niet altijd even verstandig om te doen, maar ze wist ondertussen bij wie ze het wel en niet kon flikken. Don was nog knorriger dan normaal, met zijn vuist tegen de muur. Haar blik gleed langzaam van zijn vuist, naar zijn aangespannen arm – hallo –, naar zijn gezicht. Ze kon niet zeggen dat ze het geheel erg vond om hem te horen grommen. Het maakte haar wel des te nieuwsgierig naar wat er gebeurd was, heel makkelijk was het ook niet om hem in deze staat te krijgen, maar daarvoor eerst het andere wat ze hem kon bieden: afleiding, zoals nu al enkele maanden gebeurde. Eerst werd ze zelf nog afgeleid door iets anders. Zijn wangen waren bedekt onder een laagje van glitters. Dit zou ze hem voorlopig niet laten vergeten. Er dwaalden al genoeg pick-up lines over glitters door haar hoofd, al schatte Kali de kans klein in dat deze hem aan het lachen zouden krijgen, en dat was net wel de bedoeling. De glitters kwamen door middel van haar handen ook op haar eigen gezicht te terecht. Ze had een lichtelijk chagrijnige reactie van hem verwacht, maar in plaats daarvan was de blik in zijn ogen compleet veranderd, terwijl haar handen in zijn nek lagen. De blik herkennende ze goed, alleen normaal moest ze daarvoor iets meer doen. Nu had ze nauwelijks nog iets gedaan, en ze betwijfelde sterk of de glitters waren. Dat hij nu leiding nam vond ze echter ook totaal niet erg. Met grote ogen keek ze naar hem op terwijl hij zijn gezicht richting de hare bracht. Het was een automatische geworden om zelf op haar tenen te staan. Dit alles voelde veel beter dan eigenlijk zou moeten, maar Kali was niet van plan om het stoppen, en ook niet om te stoppen wat er überhaupt gaande was tussen hun. Ze dacht er liever niet al te veel over na.

    well we all know what happens here

    De glitters zaten allang niet meer enkel op haar wangen, of enkel Don’s wangen. Met een nog snel bonzend hart keek ze naar Don. Dit had zeker haar humeur een stuk opgeknapt. “Nou, dat was eh…” Kali wist niet echt wat voor woord ze er aan moest geven, maar hij kon het waarschijnlijk zelf ook wel opmaken uit haar eerdere reacties. Daar was hij intelligent genoeg voor. Veel zin om al weg te gaan, of haarzelf los te maken van Don had ze echter nog niet. Haar blik gleed van de jongen naast haar, naar de deur van de kleedkamers en douches. “Ik denk dat we ook maar een douche moeten nemen.” Ze tikte met haar vinger op enkele glitters op zijn borstkas. “Je bent veranderd in een discobal.” Ze kwam overeind en sleurde Don ook omhoog, zover dat lukte. “Samen, onder het mum van goed voor het milieu?” Niet dat er hier een milieu was dat te redden viel, maar het ging om het idee. Kali pakte hun kleding op en zoals wel vaker, pakte ze zijn hand vast en trok ze hem mee voordat hij al te veel kon protesteren.
          In de kleedkamers gooide ze hun kleding op een van de bankjes, waarna ze een aarzelende blik over haar schouders wierp, op Don. Ze hadden eerder samen gedouched, in hoeverre dat douchen genoemd kon worden. “Kom.” Haar stem was een stuk zachter nu, waarna ze hem mee de douche ruimte introk.
    .

    [ bericht aangepast op 28 juni 2021 - 9:03 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    JACOB
    671 years • Engelenleer • Binnenplaats • Florence



    Jacob kwam graag in de tuinen van Metanoia om afstand te nemen van de chaos binnen de school. Hij had hier echter nog nooit met iemand anders gelopen. Hij was voornemens geweest om met Evicka hier te gaan wandelen, wanneer ze elkaar wat beter hadden leren kennen. Maar nu zou hij voor Evicka iets anders moeten verzinnen. Het voelde verkeerd om haar hiernaar toe mee te nemen, nu hij hier met Florence had gelopen. Niet dat er iets zou gebeuren tussen hem en zijn studente, maar emotioneel voelde het als verraad. Ondanks dat hij nog helemaal niets had wat ook maar in de buurt van een relatie met Evicka kwam. Hij zou met Evicka in ieder geval een andere route lopen, als ze ooit met hem een wandeling wou maken. Dat leek Jacob de beste oplossing. De aartsengel verdiende al zijn aandacht en een uitje die volledig op haar was gericht. Niet een wandeling die hij ook met een andere vrouw had gemaakt, of in dit geval een volitare.
    Florence, hoeveel is er eigenlijk waar van je reputatie als Queen of Hearts?” Vroeg Jacob Florence op de man af. Dit was zijn kans om deze vraag aan haar voor te leggen. Nu ze alleen waren en Jacob de bovenhand had.

    Het meisje stopte met lopen en draaide zich langzaam naar Jacob om.
    “Dat ligt eraan,” Ze deed een gevaarlijke stap in zijn richting. Haar lichaam raakte die van hem nog net niet aan. Alsof ze het erom deed kantelde ze haar hoofd, wat de situatie voor Jacob niet beter maakte. “Wat heeft u gehoord?” Vroeg ze.
    Ze was in ieder geval al the Queen of his Heart wanneer ze zo naar hem keek...
    Jacob schraapte zijn keel en deed en stap achteruit. Hij kon niet zo dicht bij haar in de buurt zijn.
    Niet alleen omdat hij niet graag lichamelijk contact met anderen maakte, maar vooral om dat het onprofessioneel was. Hij was verbaasd hoe weinig afkering hij voelde van de gedachte aan lichamelijk contact met Florence. Maar ze bleef zijn leerling en dus zorgde hij voor nog meer afstand met haar. Hij vervolgde hij zijn wandeling, in de hoop dat Florence hem weer zou volgen.
    “Wij docenten” en hij benadrukte het woord ‘docenten.’ “houden ons niet te veel bezig met die bijnamen. Maar van mijn mentorleerlingen* vraag ik altijd na hoe ze bekend staan. Ik was verrast toen ik de bijnaam Queen of Hearts te horen kreeg.” Jacob zou zichzelf bijna complimenteren. Het was knap hoe snel hij met deze leugen op de proppen was gekomen. “Meer heb ik niet gehoord, maar ik moet je toegeven dat ik geschrokken was.” Dat gedeelte was wel waar. Hij vond de status van Florence intimiderend en jaloersmakend. “Gaat je schoolwerk of je toekomst verhinderen? Als jouw mentor is het belangrijk dat ik weet wat je in de weg kan zitten om je laatste jaar te halen, natuurlijk.” Leidde hij het gesprek terug naar Florence haar schoolcarrière. Dat was bovendien de reden van hun gesprek.

    *even ervan uitgaande dat Jacob haar mentor is.

    slight 16 +?

          DONOVAN     
    I stopped fighting my inner demons, we're on the same side now
    23 • the mysterious one • with kali • at douches


    Throw me to the wolves and I'll return leading the pack

    “Nou, dat was eh…” begon Kali, haar wangen waren nog rood van daar net. Ze hoefde haar zin niet af te maken. Don begreep wat ze bedoelde en kon het beamen. Zijn behoeftes waren in ieder geval weer bevredigd en zijn verlangens gestild. Sinds Lara uit zijn leven was verdwenen, wist Kali al maanden zijn knorrige humeur beter te maken. Het was begonnen als een afleiding voor zijn gevoelens, maar hij merkte steeds meer wat voor impact Kali op hem had. Tuurlijk, de seks was geweldig, maar hij was ook echt oprecht geïnteresseerd in haar geraakt.
          In al hun haast hadden de twee het zich, zo goed zo kwaad het kon, comfortabel gemaakt tegen één van de muren van de gymzaal. Hun kleding verspreid over heel de vloer. Met alleen oog voor elkaar hadden Don en Kali geen tijd genomen voor het vinden van een behaaglijkere plek. Het had Don op dat moment niet uitgemaakt waar het gebeurde, als het maar gebeurde. Nog na hijgend gleed Kali’s blik naar de deur waarachter de kleedkamers en douches zich bevonden. “Ik denk dat we ook maar een douche moeten nemen.” Ze doelde op de glitters die niet enkel meer op zijn wang zaten, maar over hun hele lichaam terug gevonden konden worden. Om haar woorden bij te staan tikte ze met haar vinger op enkele glitters op zijn borstkas. “Je bent veranderd in een discobal.” Ze kwam overeind en sleurde Don ook omhoog, zover dat lukte. “Samen, onder het mum van goed voor het milieu?” Vroeg ze hem en knipperde onschuldig met haar ogen. Daar kon hij geen nee op zeggen. Kali begon hun kleding bij elkaar te rapen en pakte vervolgens zijn hand en trok hem mee richting de douches. Gewillig liet hij zich meeslepen. Douche met Kali; hem zou je niet horen klagen.
          Net als de gymzaal, lagen de douches er verlaten bij. Met een sierlijke boog gooide Kali hun kleding op een van de bankjes, waarna ze een blik over haar schouder naar Donovan wierp. Haar blik stond aarzelend. Hij kon haar zorgen wel begrijpen, vooral met de type jongens die op Metanoia rond liepen en zo lang waren ze immers nog niet met elkaar bezig. Zijn ogen werden zachter en zijn handen vonden die van haar. Hij wou haar geruststellen, haar laten weten dat ze zich geen zorgen hoefde te maken. “Kom.” Haar stem was zacht, terwijl ze hem mee de douche ruimte in trok.
          Binnen en mum van tijd was de gehele douche ruimte gevuld met warme stoom, die afkomstig was van het hete douche water. Zwijgend trok hij Kali tegen zich aan en bleef haar vasthouden. Zo bleven ze staan. Het warme water stroomde in straaltjes over zijn rug. Het water kletterde op de stenen vloer en de warmte in de ruimte was aangenaam. “Mag ik?” Vroeg hij haar zachtjes, in zijn hand een tube douchegel. Langzaam, teder en bijna liefdevol begon hij haar schouders en rug in te zepen om zo haar lichaam glitter vrij te krijgen.

    [ bericht aangepast op 29 juni 2021 - 11:54 ]


    someone out there feels better because you exist

    FLORENCE
    She is a saint with the lips of a sinner and an angel with a devilish kiss
    19 • queen of hearts • with jacob • at tuinen



    In trying to avoid one sin, I've committed another


    Jacob schraapte zijn keel en deed en instinctief een stap achteruit. Was hij nu weer nerveus geworden? Florence kon de engel voor haar maar lastig pijlen. Zo snel zijn dwingende kant op was komen zetten, zo snel leek deze weer te zijn verdween. Er was geen touw aan vast te knopen. Ietwat gefrustreerd beet ze op haar onderlip. Heel even aarzelde ze over haar vervolg stap. Nog nooit had ze zich gewaagd aan een docent, al was er voor alles de eerste keer. Een geheel nieuw spel was het, ook voor haar, en dat bracht nieuwe regels met zich mee. Zou ze hem helemaal tegen het plafond aanjagen als ze nu weer een stap vooruit zou zetten. Eén stap vooruit in de goede richting met Jacob leken namelijk wel te resulteren in twee stappen naar achter. Lang had ze echter niet om na te denken. Zonder antwoord te geven was Jacob zijn wandeling hervat, waardoor Florence bijna verplicht werd om hem te volgen. Ze was namelijk te nieuwsgierig naar zijn antwoord. Ze had niet voor niets de status ‘Queen of Hearts’ gekregen, maar ze was benieuwd in hoeverre docenten precies van de statussen van de volitaires afwisten.
          “Wij docenten” begon hij eindelijk met het beantwoorden van haar vraag. Het woord ‘docenten’ werd hier duidelijk benadrukt. “houden ons niet te veel bezig met die bijnamen.” Bullshit. Ze had de blik in zijn ogen wel gezien toen hij haar op de man afvroeg naar haar status. Hij wou het fijne ervan weten en was opzoek naar meer informatie. Kon ze hem ongelijk geven? Nee. Vond ze het ergens wel vertederend dat hij het lef had gehad om het haar persoonlijk te vragen? Ja.
    “Maar van mijn mentorleerlingen vraag ik altijd na hoe ze bekend staan. Ik was verrast toen ik de bijnaam Queen of Hearts te horen kreeg.” Ging Jacob verder met zijn betoog. “Meer heb ik niet gehoord, maar ik moet je toegeven dat ik geschrokken was.” Ze trok haar perfect geëpileerd wenkbrauw op. “U was geschrokken? Waarom?” vroeg ze hem oprecht verbaasd. Hij was ooit toch ook jong geweest, hoelang was dat geleden als hij niet kon begrijpen dat volitaires van haar leeftijd gewoon een beetje lol wouden hebben? “Gaat je schoolwerk of je toekomst verhinderen? Als jouw mentor is het belangrijk dat ik weet wat je in de weg kan zitten om je laatste jaar te halen, natuurlijk.” Natuurlijk begon hij weer over school. Dat was geen verrassing. Kali vond hem niets voor niets een saaie. “U klinkt nu net als een vader,” Florence rolde even kort met haar ogen. “U, als mijn mentor, hoeft zich nergens zorgen over te maken. Mijn cijfers zijn, op biologie na, uitstekend.” Ook zij benadrukte nu het woord ‘mentor’, want wat hij kan kon zij ook. “Maar u heeft beloofd mij daar bij te helpen, dus dat zou geen problemen moeten opleveren voor mijn laatste jaar.” Ging ze verder, zonder ook maar een woord te reppen over haar reputatie.

    [ bericht aangepast op 28 juni 2021 - 17:55 ]


    someone out there feels better because you exist

          ♁ 𝕷𝖆𝖗𝖆 ♁     
    I've seen the devil, yeah, I met him last night.
    One conversation, now he's spendin' the night
    I think I love him, though I know it ain't right
    The Sacrificed • 22 years old • Binnenplaats • outfit• w. Evelynn


    Na Eve haar verhaal te hebben aangehoord - en haar te hebben onderbroken voordat ze haar voorliefde voor Ramsey wou uitleggen - begon Lara aan haar monoloog over waarom daten met zowel Laslo als Ramsey een slecht idee was. Maar Eve leek meer overtuigingskracht nodig te hebben dan alleen de reminder dat Laslo was vreemdgegaan en Ramsey een lul is.
    Lara haar beste vriendin stond voor haar, bijtend op haar lip. Eve zuchtte toen Lara was uitgepraat.
    "Maar wat nou als hij wel echt veranderd is Laar? Mensen kunnen veranderen toch? Ik bedoel, ik ben veranderd en jij bent veranderd.." probeerde Eve haar eigen gevoel weer recht te praten.
    Lara begreep haar volledig, maar ze kon haar beste vriendin niet met open ogen in deze val laten trappen.
    "Misschien verdient hij dan wel een echte kans?" voegde ze er nog aan toe.
    Lara pulkte aan de stof van haar rokje en keek naar de grond. Ze had het niet graag over haar plotselinge switch van de Duivel naar God.. “Ik weet het niet, Eve.” begon ze twijfelend. “Tuurlijk jij en ik zijn verandert, maar dat is ook duidelijk aan ons gedrag te zien, weet je wel. Bij Laslo zie ik geen enkele verandering of spijtbetuiging... hij is nog zo grijs als altijd. Wij zijn verandert, maar hij niet... Wat dat betreft weet je bij Ramsey ten minste nog waar je aan toe bent....” Ze keek haar beste vriendin weer aan. “Niet dat hij nu een goed plan is!” voegde ze snel toe aan haar verhaal.

    Na haar vraag of Eve oprecht een relatie met de demon wou aangaan haalde haar vriendin haar schouders op.
    "Zou dat zo raar zijn?"haar stem klonk oprecht.
    “Ik weet het niet, Eve.. Het is niet dat dat aan jou ligt, maar... zie jij die jongen écht settlen?”
    "Hm.. misschien op dit moment nog niet maar wie weet in de toekomst." hield Eve moed. "Hij hoeft nu ook nog helemaal niet loyaal te zijn. We hebben nog niets. In een relatie zou hij iedereen misschien nog wel eens kunnen verassen!"
    Lara grinnikte en rolde met haar ogen. “Ja verrassen doet de jongen ons allemaal genoeg. Maar een relatie....” Nu was het Lara die haar schouders ophaalde. “Ik weet het niet...” zei ze onzeker. “Maar met Don had ik ook een hele fijne relatie.. en aan die jongen zou je dat ook niet zien. Ik wil vooral niet dat je gekwetst wordt. Je verdient het beste van alle werelden.. deze, de hemel, de hel.” grapte Lara. “Nog zo’n situatie als Laslo die je bedriegt met Kali laat ik niet gebeuren.” Ze nam het Kali niet kwalijk, Laslo was de boosdoener geweest in die hele situatie.
    “Maar wat ga je vanavond doen met die twee drama queens?” Vroeg Lara vervolgens. “Op het feest... of ben je van plan om met ze allebei te gaan?” Een klein ondeugend glimlachje verscheen op Lara haar gezicht.

    Na te hebben opgebiecht dat ze de nacht weer bij Gabe had doorgebracht probeerde Lara Eve haar reactie te peilen. Maar ze kon aan haar gezicht niet aflezen wat haar vriendin precies dacht.
    Uiteindelijk schudde Eve grijnzend haar hoofd.
    “Het is alleen maar goed dat je wat afleiding van Donovan krijgt. Het is fijn om uiteindelijk weer door te kunnen en al helemaal als dat met zo een leuke jongen als Gabe is.” Ze dacht even na. “Ik zou het gewoon leuk blijven houden en wie weet wat eruit komt? Je kan het altijd voorzichtig polsen?"
    Eve porde Lara in haar zij. "Het is wel een mijlpaal dat je voor het eerst weer verliefde gevoelens begint te krijgen! Geniet daar ook een beetje van!"
    Lara duwde haar vriendin haar porrende arm snel weg. “Stop!!” protesteerde ze lachend. Ze kon absoluut niet tegen porren of kietelen... “Zou ik dat kunnen doen?” Vroeg ze toen ze Eve eindelijk had gestopt. “Zou ik het bij hem kunnen peilen?” Het leek zo... straightforward... was dat niet een afknapper? “Jij kent hem beter, denk je dat ik een kans maak?” Ze sloeg één hand voor haar gezicht. “Ik kan niet geloven dat ik dit vraag over Gabriel... Waarom kan ik niet gewoon verliefd worden op een engel?" vroeg ze aan zowel zichzelf als Eve. "Maar niks tegen Gabe zeggen, beloofd?!” en ze stak haar pink naar Eve op om de belofte te sealen.





    You got me fucked up
    I won't let this happen again
    This the last time
    You won't take advantage of my innocence


    [ bericht aangepast op 28 juni 2021 - 20:00 ]

    ───────────── Dinah ─────────────
          The Devillish Angel            20 jaar            Kleding            Met Zuzana      〛
    ─────────

                angel face, devil thoughts           
          Devrim en ik hadden besloten om langs mijn mentor te gaan om hem gedag te zeggen maar vanwege de drukte verloor ik zowel mijn mentor als Devrim uit het oog. Lichtelijk gefrustreerd om mijn eigen onoplettendheid liet ik mijn ogen glijden over de menigte – zonder veel succes. De band van mijn rugzak begon vervelend in mijn schouder te snijden waardoor het bankje naast me er steeds verleidelijker uit begon te zien. Met een diepe zucht gooide ik de tas naast me neer en plofte zelf op de houten zitting.
          Lang hoefde ik niet alleen te zitten. De pluizige stuiterbal, oftewel Zuzana, nam naast me plaats op het bankje nadat ze me thee had aangeboden. Ik glimlachte blij en nam het warme papieren bekertje van mijn vriendin over. “Nawh, dat had je niet hoeven doen hoor. Ik heb zelf ook twee armen en benen meegekregen bij mijn geboorte.” Ik viel even stil. “. . . En ook weer meegenomen na mijn dood. Zoals je kan zien,” zei ik plagend met een gebaar naar mijn intacte ledematen.
          “Jij volgt dans toch?” ging Zuze verder. Ik had net een slok genomen van mijn thee, verbrandde bijna mijn tong in deze handeling dus was slechts in staat om te knikken als antwoord. “Uuh, hoeveel tijd heb je denk je nodig om iemand te leren om niet op iemands tenen te staan tijdens het dansen? Is een uur genoeg?”
          Mijn ogen zochten de hare op en mijn wenkbrauw schoot verbaasd omhoog. “Vraag je dit voor jezelf of voor iemand anders? Aangezien een normaal persoon wel binnen een uur een simpele dans kan leren maar iemand met jouw motoriek hier zeker wel een week voor nodig heeft. Als het niet langer is.” Ik schoot in de lach bij de gedachte aan haar onhandigheid en de manier waarop ze vaker met haar hoofd in de wolken leek te zijn dan hier op Metanoia.
          “Is er een bijzondere reden dt je dit komt vragen? Ik bedoel, ik heb zelf voor meer dan genoeg platte tenen gezorgd. Dus ik ben zeker geen expert op dat gebied,” zei ik lachend alvorens ik slim genoeg om te blazen op mijn gloeiendhete thee en een slok nam.

    [ bericht aangepast op 28 juni 2021 - 21:18 ]


    I have seen my own sun darkened

    Jonah


    24 — The Fallen King — Outfit - With Leya — Gemeenschapsruimte
          “Hmm. In enkele uitzonderingen kan het zeker interessant zijn, ja.” Zei Leya zonder ook maar een vin te verroeren of weg te kijken. Dat was tevens één van de eigenschappen die hij wel aan haar kon waarderen. Ze mocht dan wel een kop kleiner zijn dan hemzelf – en tevens een hoop anderen – maar niets deed haar weg deinzen.
          ''That's what I thought.'' De woorden rolden over zijn lippen als een fluistering gevolgd door een enkele grinnik. Hij was zich ervan bewust dat hij zich op glad ijs bevond, maar dat leek nou eenmaal het effect te zijn wat Leya op hem had. Hij werd roekelozer. Een blik op zijn omgeving vertelde hem dat iedereen met zijn eigen ding bezig was, maar desondanks deed het Jonah de afstand –die niet eens enorm klein was – tussen hem en Leya vergroten waarna hij zijn armen losjes over elkaar sloeg. Deze verhouding hield hij liever geheim.
          Hij veranderde het onderwerp dan ook snel naar Laslo's feestje en ook Leya ging daarin mee. “Hmm, zolang je maar een dans voor mij bewaard, als je dat valse gezang van de menigte dus aandurft'' Zei ze. Jonah trok even een bedenkelijk gezicht, al was er vrij weinig om over na te denken.
          ''Hmm, dat gaat wel lukken. Dat is de gehoorbeschadiging wel waard.'' Met genoeg drankjes op was er natuurlijk ook nog de kans dat hij er zelf aan meedeed, al konden ze geen echte gehoorbeschadiging oplopen. Toch wel weer een voordeel. '’Zolang jij niet opgaat in de chaos die geheid gaat plaatsvinden. '' Dat er genoeg mogelijkheden waren was een gegeven. Alchohol, drugs en bovenal geen docenten zorgden voor vrij spel. Gezien de ochtend al onrustig begonnen was, was hij benieuwd wat de avond zou brengen.
          Al glimlachend vertelde Leya hem dat er een paar engelen zijn met wie ze wel een kamer zou delen, waarop Jonah opnieuw plagend reageerde met ''Een paar zelfs, toe maar.''
          Vervolgens stemde ze in dat Ramsey een niet al te fantastische kamer genoot was, al was het delen van de spiegel wel een reden die onderaan zijn lijst stond.
          “Zolang het iemand is die niet snurkt ben ik ook wel redelijk snel tevreden.” Ook een goed punt. Zo bleven er steeds minder mensen over. Misschien had hij dan ook wel te veel eisen. Van hem had het dan ook niet gehoeven. Zijn huidige kamer was eigenlijk wel prima.
          ''Heb jij enig idee wanneer ze dat bekend gaan maken?''


    Adventurer at heart, but oh how she loved to be home

    GABRIÈL
    Lucifer Jr. • 22 • courtyard • with Elias

    Gabrièl staarde de jongen even kort aan. Dacht Elias nu echt dat hij er niet verdacht uitzag? Die jongen moest maar geen schaduwwerk gaan doen na zijn afstuderen. “Vriend, je verschuilt je ergens in een hoek en probeert oogcontact met alle leraren te vermijden. Je bent zo subtiel als een vliegende baksteen,” antwoordde Gabe zijn vraag, terwijl hij hem een korte schouderklop gaf. “Maar om je vraag te beantwoorden: op een paar domme gevechten tussen mensen met een overvloed testosterone is het behoorlijk saai geweest. Ben wel benieuwd wat je nou hebt uitgespookt hoor.”
          Gabrièl’s mondhoeken schoten omhoog toen Elias zijn aanbod om koffie te gaan halen accepteerde, kennelijk het feit dat hij voor de docenten aan het schuilen was vergeten. Of misschien was de koffie het waard om in de problemen te komen. Al achtte Gabe het missen van de opening niet dusdanig erg dat Elias erop aangesproken zou worden. Het was niet alsof er iets nieuws was verkondigt, behalve het feit dat ze nieuwe kamers kregen. “Hmm, ik kom terug op mijn woorden. Er is een interessant ding verteld, namelijk dat we na onze mentorgesprekken gefouilleerd worden en dan naar Asteria moeten voor onze kamers,” zei Gabe niet veel later, gezien hij verwachtte dat de jongen dit ook niet gehoord zou hebben.
          Samen liepen ze richting de koffietafel, terwijl Elias hem uithoorde over het feest waar Gabe niet naartoe was geweest. “Nee man, niks te zoeken daar. Die gekken hebben zich helemaal lam gedronken en met alles wat los en vast zit gezoend, of zo,” antwoordde hij. Een korte lach verliet zijn lippen. De reden dat Gabe zo energiek was, was omdat hij een goede nachtrust had gekregen. Met een groot deel van de herrieschoppers tot diep in de nacht weg, was het erg rustig geweest. “Wat ik gewoon doe is op tijd gaan slapen. Het is erg effectief en zorgt er ook voor dat je - je er goed uitziet in de ochtend.”
          Gabe knikte toen Elias hem ook een bekertje koffie offerde. Hij wachtte tot het was gevuld, waarna hij gelijk een slok nam. Koffie met de temperatuur van hel deed Gabe inmiddels niks meer. Het werd hem haast een beetje aan de koude kant. Hij keek Elias even kort aan. “Nou ja, vanavond ronde een voor mij dus. Ik moet er nu wel aan geloven, anders zal Laslo me het de rest van het jaar niet vergeven. Daarnaast is volgens mij bijna iedereen uitgenodigd, behalve Ramsey, dus dat kan ik ook niet missen. Jij?”
          Gabe nam een tweede slok van zijn koffie, waarna hij zijn blik over de ruimte liet gaan. “Hoelang gaat het nog duren, denk je, voordat we overgaan naar het tweede onderdeel van de dag?”


    [ bericht aangepast op 29 juni 2021 - 11:48 ]


    That is a perfect copy of reality.


    Evelynn
    20 | The girl who went roque | With Lara | binnenplaats | Outfit


    ”Some people are not meant to be tamed."

          Terwijl Eve de verandering van beide dames aankaartte, pulkte Lara aan haar stoffen rokje. Eve probeerde haar blik te vangen maar Laars ogen focuste zich op de grond. Evelynn wist dat de plotselinge ommekeer van Lara een gevoelig punt was maar daar hield haar inzicht mee op. Het was het enige onderwerp waar de twee vriendinnen niet compleet eerlijk met elkaar over spraken. Eve wilde haar beste vriendin niet pushen. Lara zou er op een dag over willen praten en dan zou Eve er voor haar zijn. Tot die tijd wachtte de redhead geduldig af.
    “Ik weet het niet, Eve.” begon Lara twijfelend als antwoord op de vraag of Laslo niet een echte tweede kans verdiende.
    “Tuurlijk jij en ik zijn verandert, maar dat is ook duidelijk aan ons gedrag te zien, weet je wel. Bij Laslo zie ik geen enkele verandering of spijtbetuiging..." Eve keek bedenkelijk. Laslo had haar wel meerdere keren gezegd dat het hem speet. Bovendien was het moeilijk om een eventuele verandering in zijn gedrag te beoordelen. De redhead had de laatste tijd haar afstand tegenover de jongen goed weten te bewaren. Eve hield haar gedachtes voor zich en liet haar beste vriendin uitpraten. "hij is nog zo grijs als altijd. Wij zijn verandert, maar hij niet... Wat dat betreft weet je bij Ramsey ten minste nog waar je aan toe bent....” Een lichte verbazing verscheen op de roodharige haar gezicht. Gaf ze nu de voorkeur aan Ramsey?
    De blik in Eves ogen moest genoeg hebben gezegd gezien Lara zichzelf snel corrigeerde.
    “Niet dat hij nu een goed plan is!” Eve grijnsde. "Als het aan jou lag zou ik als non eindigen." grapte de redhead. Lara vond de jongens die Eve uitkoos vaak niet geschikt. Ze had er waarschijnlijk gelijk in maar Eve werd liever gekwetst door een demon dan door een engel. Van demonen kon je het tenminste zien aankomen.
    "In een relatie zou hij iedereen misschien nog wel eens kunnen verassen!" had Eve zichzelf weten te overtuigen van Ramseys loyaliteit in een relatie.
    Lara grinnikte en rolde met haar ogen. "Ja verrassen doet de jongen ons allemaal genoeg. Maar een relatie....” Lara haalde haar schouders op. Een onzekere
    “Ik weet het niet...” volgde. Het frustreerde Eve een beetje dat niemand vertrouwen in Ramsey leek te hebben. Waarom zag niemand wat zij zag? Was ze dan echt zo blind?
    “Maar met Don had ik ook een hele fijne relatie.. en aan die jongen zou je dat ook niet zien. Ik wil vooral niet dat je gekwetst wordt. Je verdient het beste van alle werelden.. deze, de hemel, de hel.” grapte Lara. Eve grinnikte kort waarna ze vooral een zoete "aww" uitbracht. "Kunnen wij niet gewoon een stel worden?" vroeg ze op een gespeelde wanhopige toon. "Aan liefde zou ik dan sowieso niet tekort komen." ging ze op een grappende toon verder. De eerdere woorden van Lara had ze echter goed opgeslagen. Haar relatie met Don bewees in Eves ogen dat ze de hoop niet op moest geven.



    “Nog zo’n situatie als Laslo die je bedriegt met Kali laat ik niet gebeuren.” Auch.. De concrete uitspraak van de gebeurtenis in het verleden gaf Eve een naar gevoel. Het was een harde realitycheck. Ze wist echter dat haar vriendin het lief bedoelde alsin –ik ben als het nodig is je persoonlijke pitbullbodyguard lief– en dus schonk ze haar vriendin een dankbare glimlach.
    “Maar wat ga je vanavond doen met die twee drama queens?” Vroeg Lara vervolgens. Ze had daadwerkelijk nog geen idee. “Op het feest... of ben je van plan om met ze allebei te gaan?” Een klein ondeugend glimlachje verscheen op haar beste vriendins gezicht. "Hm ze zeggen wel altijd try before you buy toch?" ging de redhead kort mee in de ondeugende vibe. Ze schudde echter al snel haar hoofd. "Nee, hoe verleidelijk dat ook klinkt wil ik geen herhaling van vanmiddag.. " Eve meende dat oprecht. Ze wilde niet dat beide jongens weer in de problemen zouden komen. "Bovendien wil ik Laslos feest niet verpesten dus ik zie wel hoe het allemaal loopt. Misschien dat ik of een duidelijke keuze maak of tegenover beide jongens wat meer afstand houd als dat nodig is?" sprak Eve twijfelachtig uit. De echte conclusie was vooral dat ze gewoon nog niet helemaal wist hoe ze het zou aanpakken. De aandacht van het gesprek verschoof van Eve en haar driehoeksverhouding naar Lara en Gabe hun nachtelijke pleziertjes. Eve had haar vriendin kort in haar zij gepord om de dame in te laten zien dat haar beginnende gevoelens misschien helemaal niet iets slechts waren. Eve haar porrende arm werd snel weggeduwd.
    “Stop!!” protesteerde haar vriendin lachend waarna de redhead haar arm terug trok.
    “Zou ik dat kunnen doen?” Vroeg Lara aarzelend. “Zou ik het bij hem kunnen peilen?” Eve dacht even na maar knikte uiteindelijk. "Ik denk wel dat het een beetje aan de situatie ligt. Stel je bent enorm verliefd en wilt het liefste een relatie of raakt gekwetst als hij met anderen zou gaan dan is het handig om te weten hoe hij er zelf in staat. Maar als je het op deze manier ook prima vind en je weet nog niet eens weet wat je eigen gevoelens zijn dan is het misschien handig nog even af te wachten en wat subtieler naar hints proberen te zoeken?" adviseerde Evelynn. "Maar ik weet niet of ik de beste relatieadviseur ben op dit moment.." voegde Eve er grappend aan toe.
    “Jij kent hem beter, denk je dat ik een kans maak?” Dit was gevaarlijk terrein. Het laatste wat Eve wilde was valse hoop geven. "Ik denk dat met jouw looks mensen gek moeten zijn om je af te wijzen. Maar ik durf niets te beloven, Laar. Ik heb geen idee hoe Gabe over je denkt in dat opzicht." Lara sloeg een hand voor haar gezicht.
    “Ik kan niet geloven dat ik dit vraag over Gabriel... Waarom kan ik niet gewoon verliefd worden op een engel?" vroeg Lara zich hardop af.
    "Demons are more fun?" gaf ze lachend antwoord op Lara haar vraag.
    "Maar niks tegen Gabe zeggen, beloofd?!” De redhead knikte.
    "Ik houd mn mond" sprak Eve terwijl ze haar pink om die van Laar heen wikkelde. "maar als je ergens achter wilt komen kan je me altijd voor die taak inzetten. Ik vind het niet erg om subtiel informatie te verzamelen!"


    ”Feel like making a deal with the devil?"

    ℟𝕒𝕞𝕤𝕖𝕪
    I'm crazy, but you like that, I bite back
    Volitare • 20 years old • The Troublemaker • Yuliya's office• mood • w. Yuliya

    "Ht feit dat je wilt weten met wie ik het doe en heb gedaan baart me zorgen,”
    Good. Het was helemaal niet erg dat Yuliya zich met hem bezighield. Laat haar maar zorgen maken om hem. Dit was nog niks vergeleken met de zorgen die ze later om hem zou hebben, wanneer Ramsey zijn zin had gekregen bij haar.
    ”Mijn lessen zijn goed? Ik weet niet hoor, maar ik heb je nog nooit zien opletten, dus hoe weet jij nou hoe goed mijn lessen zijn? Wat dat betreft, trouwens, vertoon dit jaar hetzelfde gedrag en ik laat je zakken. Waarschijnlijk zal een jaar overdoen toch goed voor je zijn,”
    Ramsey lachte alleen en wist verder zijn mond te houden. Een jaar overdoen was nog niet een zo’n ramp. Ramsey had zichzelf eerlijk gezegd verrast dat hij nog niet eerder een jaar is blijven zitten. Wat dat betreft liep hij eigenlijk voor op schema. Niet dat hij dit ooit aan iemand anders zou toegeven. Yuliya leek zijn complimentjes niet vervelend te vinden, maar ook niet bijzonder interessant. Dus moest Ramsey het over een ander boeg gaan gooien als hij verder de aandacht van zijn docent wou trekken.

    “Oh je snapt niet waarom je een mentor nodig hebt? Heb je - jezelf wel eens gezien? Het laatste jaar is drie uur bezig en je hebt jezelf al in de problemen gewerkt,” was Yuliya haar commentaar nadat Ramsey van stoel was verwisseld, zoals hem werd gevraagd, en zijn mening over het mentorschap had gegeven. Zijn docente had één wenkbrauw opgetrokken. Ramsey moest moeite doen om niet zijn lippen te likken bij het zien van de arrogante blik op het gezicht van Yuliya, zo mocht ze hem wel vaker aankijken. “Ik ben aangesteld om ervoor te zorgen dat jij je laatste jaar haalt, wat ik op dit moment niet zie gebeuren.”
    Ramsey wipte zijn stoel open neer en keek Yuliya uitdagend aan. “Dan hebben wij samen een leuk projectje het aankomende jaar. Ik denk dat we een heel goed team zullen zijn. Maak je maar niet te veel zorgen trouwens. Alleen al het feit dat ik het laatste jaar heb gehaald bewijst toch al dat ik precies weet wat ik doe. Statistisch gezien is de kans dat ik dit jaar haal, groter dan dat ik het niet haal, gebaseerd op de afgelopen jaren. ”
    Yuliya maakte een opmerking over de kleuterklas en peuterspeelzaal en het was ene oor in, andere oor uit. Wanneer gingen mensen leren dat zodra het woord ‘kleuter’ genoemd werd Ramsey niet meer luisterde. Hij was na al die jaren immuun voor dat woord geworden. Tegenwoordig was niemand meer creatief met hun beledigingen, zo zonde. Aan de andere kant kon hij het ze niet kwalijk nemen dat ze niet zo gevat waren als hijzelf. Er kon maar één de grootste troublemaker zijn op deze school. En dat was hij. De rest stond onder hem. Vanzelfsprekend waren hun belendingen dus ook wat minder.
    “Ik bedoel, als je toch alleen maar wilt spelen. Krijg je als peuter tijd genoeg voor. Perfecte plek voor iemand als jij, niet?”
    Ramsey haalde zijn schouders op. “Ik weet wel een betere plek voor mij.” zei de jongen geamuseerd en hij knikte naar Yuliya haar bureau. Hij bekeek zijn docente schaamteloos van top tot teen. Jaa.. hier kon hij wel wat mee.

    Yuliya bracht haar voet in Ramsey zijn richting en het zag ernaar uit dat dit mentorgesprek de goede kant op ging... totdat ze met haar voet zijn stoel omduwde. Met een harde klap viel Ramsey met stoel en al achterover. Zijn donkere vleugels belanden op de grond en de veren prikten in zijn rug. Zijn mentor lachte kort, terwijl ze tevreden bleef zitten in haar stoel. ”Nou, kom je nog overeind of blijf je de rest van de dag met een verkreukt ego op de grond liggen? Ik heb nog een serieus mentor gesprek met je te voeren. Over hoe je denkt je jaar te halen en welke baan je wilt in de demon realm. Of misschien dat we het moeten hebben over je twijfelachtige gedrag en keuzes, die zijn er toch genoeg,”

    Dut dit is haar kink...
    Ramsey stond langzaam weer op en een glimlach verscheen op zijn gezicht. Hij wreef kort met zijn hand over zijn rug en schudde zijn veren uit. Zijn doel van het mentorgesprek had hij al bereikt; Yummy Yuliya beter leren kennen. Hij wist nu in ieder geval dat dat Yuliya complimentjes geven niet de manier was om haar in te palmen. Ze was duidelijk into iets ruigers dan dat. Soepel tilde Ramsey de omgevallen stoel op en zette deze weer voor het bureau neer.
    “Weet je, Yuul, ik vind het helemaal niet erg hoor als je de baas wilt spelen.” Hij nam weer voor haar plaats, schoof zijn stoel naar voren en bracht zijn ellebogen op het bureau. “Ik moet wel toegeven dat ik het niet gewend ben om submissive te zijn, maar voor alles een eerste keer, toch?” Hij leunde naar haar toe en beet op zijn lip, terwijl hij opnieuw zijn docent gretig bekeek. “Er is vanavond een feestje, volgens mij kun je wel wat ontspanning gebruiken. Kom een drankje met me doen, dan kunnen we het hebben over al die... wat zei je ook alweer? Laatste jaar halen, baan, etc.” Ramsey zocht in de kamer naar Yuliya haar drankvoorraad. “Of we kunnen het hier alvast iets interessanter maken? Als je wilt mag je me opnieuw van m'n stoel gooien, als dat je ding is... Ik oordeel niet.”




    [ bericht aangepast op 29 juni 2021 - 17:45 ]

    JACOB
    671 years • Engelenleer • Tuinen van Metanoia • Florence



    De emoties van Jacob leken alle kanten op te schieten. Het ene moment had hij het gevoel de baas te zijn in de situatie en het volgende moment leek hij volledig onderworpen te zijn aan de blonde Volitare in wiens gezelschap hij zich bevond. Toen Jacob een stap achteruit zette dacht hij te zien dat Florence op haar onderlip beet. Toen hij besefte wat hij had gezien kreeg hij het meteen benauwd en maakte hij zijn blik van haar los. Hoezo beet ze op haar lip? Was dat haar reactie op de afstand die Jacob zojuist bewust van haar had genomen?
    Jacob hervatte zijn wandeling en sprak de studente verder aan op haar status binnen de school.
    “U was geschrokken? Waarom?” klonk de verbaasde stem van Florence, ze trok bij die woorden één perfecte, zoals alles aan haar perfect was, wenkbrauw op.
    Hoe moest hij die vraag nu beantwoorden? Ik word overspoeld door jaloezie, doordat andere jongens en mannen aandacht van jou krijgen en ik niet? Dat zou hij nooit kunnen zeggen.
    Jacob haalde zijn schouders op. "In alle jaren dat ik lesgeef heb ik nog nooit zo'n statusnaam voorbij horen komen." Besloot hij te zeggen. "En ik heb heel wat volitares meegemaakt."

    “U klinkt nu net als een vader,” Ze rolde met haar ogen. Jacob grinnikte. Hij was blij dat hij geen familie van de dame was, hij bevond zichzelf nu al in een uitermate onethische situatie. “U, als mijn mentor, hoeft zich nergens zorgen over te maken. Mijn cijfers zijn, op biologie na, uitstekend.” de nadruk op ‘mentor’ was niet te missen. “Maar u heeft beloofd mij daar bij te helpen, dus dat zou geen problemen moeten opleveren voor mijn laatste jaar.”
    Jacob knikte langzaam en hij keek Florence weer aan. “Als jij zegt dat ik me nergens zorgen over hoef te maken, dan vertrouw ik op jouw woorden.”
    Ze waren aangekomen bij Jacob zijn favoriete plek in de tuinen rondom Metanoia. Tussen de dicht begroeide bossen bevond zich een open plek met een stenen bankje. Jacob kwam hier vaak om een boek te lezen en om alleen te zijn. Nog nooit had hij iemand meegenomen naar deze plek en eigenlijk had hij er niet over nagedacht om Florence nu met zich mee te brengen. Vrij automatisch had hij deze route gelopen, maar nu hij er was had hij geen spijt van zijn handelen.
    Jacob nam plaats en snoof de heerlijke buitenlucht in zich op.
    “Is het niet heerlijk hier?” Vroeg hij aan Florence. Hij leunde naar achteren en zag de groene boomtoppen. Vanaf hier leek de binnenplaats en Metanoia een andere wereld. Je hoorde niets van de lawaaierige school.
    “Dan heb ik nog een laatste vraag, als je mentor. De laatste jaren zijn je veren donkerder geworden.” leidde hij zichzelf in. “Is dit een trend die je dit jaar gaat doorzetten?” Jacob keek naar de veren van Florence. “En waardoor denk je dat je vleugels steeds donkerder zijn geworden?” Ze zou er nog prachtiger uitzien met witte veren... Jacob hield een hand uit naar Florence haar vleugels, maar hij raakte haar veren niet aan. Zijn hand bleef in de lucht rusten en net voordat hij haar aan kon raken trok Jacob zijn hand terug.

    [ bericht aangepast op 30 juni 2021 - 17:18 ]

    slight 16 +?


    KALI
    she wore a smile like a loaded gun
    twenty • outfit minus sunglasses • with don • trainingroom showers

    De normaal zo donkere blik in zijn ogen verzachtte toen ze hem aarzelend aankeek. Voor enkele seconden bleef haar aandacht hangen op zijn handen, die nu verstrengelt waren met de hare. Kali probeerde het verwarde gevoel van zich af te schudden en trok Don achter haar aan de douches in. Ze was opgelucht nu even rust te vinden op de dag drukke bezigheden die altijd plaatsvond aan het begin van het jaar.
          Hoewel ze geen bepaalde verwachtingen had bij deze douchebeurt, stond Don’s armen die zich plots om haar heen sloten laag op haar lijstje. Een zacht, verbaasd geluidje verliet haar lippen. Het werd zo een stuk lastiger om het verwarde gevoel te negeren, en waarschijnlijk was het een slecht idee, maar ze deed geen enkele poging om haarzelf los te maken uit zijn armen. Na een korte twijfeling sloeg ze haar armen rondom zijn middel. Ondanks dat ze naakt tegen elkaar aan stonden, was er niks seksueels aan. Dit was zo’n fel contrast met nog geen kwartier geleden dat haar hoofd – en hart – moeite had om alles bij te benen. Wat het dan allemaal wel was, was een vraag die ze liever niet beantwoordde. Op zijn vraag knikte ze slechts geluidloos. Dit voelde allemaal veel beter dan zou moeten.
          ”Dankjewel,” murmelde Kali toen Don klaar was. “Nu is het jouw beurt.” Ze plukte de douchegel uit zijn handen en spoot een vierde van de inhoud in haar handen. “Je hebt een groot lichaam, okay, niet protesteren.” En zeep was simpelweg leuk. Het werd al snel duidelijk dat Kali veel te douchegel had gepakt. “Ik kan wel zeggen, je ziet er zo erg soaphisticated uit.”
          Net zoals Don deed, zeepte ze teder zijn lichaam in. Haar hart ging ondertussen weer als een razende tekeer. “Ik ben nog steeds een fan van je tattoos.” Haar vingers bleven hangen op de zwarte lijnen op zijn rug. Er waren zoveel kleine littekens onder de inkt en op de rest van zijn lichaam te vinden dat ze zich zorgen zou maken als ze niet wist dat hij deze al sinds zijn dood bij zich droeg. Kali deed het nog steeds wel, ook al kon Don het zich niet meer herinneren. Het kon in geen geval prettig geweest zijn. “Hmm. Je bent weer voorlopig weer helemaal schoon.”
          Ze zouden zich klaar moeten gaan maken, maar ze wilde eigenlijk nog niet weggaan. In plaats van de douche uit te zetten, draaide ze Don weer om zodat ze hem aan kon kijken. De gehele douche ruimte was ondertussen gevoeld met stoom door het warme water. “Is het heet hier,” begon ze, “of ligt dat gewoon aan jou?” vroeg ze onschuldig. Het was niet de cheesy beste pick-up line die ze ooit op hem gebruikt had, maar het was een poging waard. De uitdrukking op haar gezicht werd hierna al snel weer serieuzer. “Voel je je alweer beter?” vroeg ze zachtjes, met een onderliggende toon van bezorgdheid. “Ik heb je niet eerder zo… zo gezien als eerder. Het, eh, zag er goed uit, heuze daddy-vibes, maar, alles okay nu?”

    [ bericht aangepast op 30 juni 2021 - 18:00 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered