• Pure Times Are Over
    Rollentopic            Praattopic 5


    Inter Orbis Terrarum
    Metanoia Academy


    Het Inter Orbis Terrarum, oftewel de Tussenwereld, is een wereld die zich bevind tussen het sterfelijke leven en de onsterfelijkheid. De Metanoia Academy is het enige gebouw in deze tussenwereld, voor de rest zal men enkel natuur en dichtbegroeide bebossing kunnen vinden. Echter is deze niet zo uitgestrekt als je zou verwachten. Sommige leerlingen krijgen het zelfs voor elkaar om stiekem weg te sluipen naar de rand van de Tussenwereld waar de grens ligt naar het Demonenrijk waar het uitgaansleven hoog aangeschreven staat.
          De leerlingen aan de academie worden volitare’s genoemd. De kinderen worden opgeleid om te bepalen wie ze de rest van hun leven willen dienen; de Heer of de Duivel. Het is een keuze die uiterst serieus genomen moet worden, hoewel niet alle volitare’s deze keuze vanuit het hart kunnen maken. Ze worden in de gaten gehouden en vaak beïnvloed door de volleerde Engelen en Demonen die zich in het Metanoia bevinden.

    Het gebouw zelf ziet eruit alsof het een oorsprong heeft van maar liefst duizenden jaren geleden, wat ook zeker het geval is. Ondanks deze oudheid en het feit dat op sommige plekken het kasteel langzaam in verval raakt, is het toch voor iedereen duidelijk dat hij nooit in zal storten. Over elke versiering in het marmer en steen is nagedacht. Daarbij is elke millimeter versierd met inkervingen en details, sommige onleesbaar aangezien ze vergaan zijn door de tand des tijds. De waterspuwers die waken over het gebouw hebben zowel de vorm van Engelen als Demonen, maar zijn ook aanwezig in de vorm van draken, paarden, honden en andere dieren.









    Volitares

    Charlize      ♢      The Queen of Mean      ♢      Veda
    Dinah      ♢      The Devilish Angel      ♢      Veda
    Zibiah      ♢      The Witchling      ♢      Veda
    Evelynn      ♢      The Girl That Went Rogue      ♢      Enjoy_20
    Alyssa      ♢      Ray of Sunshine      ♢      Enjoy_20
    Florence      ♢      The Queen of Hearts      ♢      Iotte
    Kali      ♢      The Little Rascal      ♢      Morrigann
    Zuzana      ♢      The Fluffball      ♢      Morrigann
    Leya      ♢      Persephone      ♢      Morrigann
    Aristotle      ♢      Status incoming      ♢      Morrigann
    Lara      ♢      The Sacrificed      ♢      calice
    Valentina      ♢      The Fair-feathered One      ♢      Dimitrescu
    Ramsey      ♢      The Troublemaker      ♢      calice
    Salem      ♢      Prince Charming      ♢      calice
    Elias      ♢      The Half-blood      ♢      Fika
    Jonah      ♢      The Fallen King      ♢      Fika
    Elijah      ♢      The Invisible Ink      ♢      Raccoon
    Luca      ♢      The New White King      ♢      Raccoon
    Donovan      ♢      The Mysterious One      ♢      Iotte
    Laslo      ♢      The Morally Grey      ♢      Amren
    Gabrièl      ♢      Lucifer Jr.      ♢      Amren
    Jouka      ♢      The Golden Advisor      ♢      Helvar
    Asherah      ♢      The Dark Princess      ♢      Epione
    Sorin      ♢      The Artist      ♢      Epione


    Docenten

    Asteria      ♢      Leer van het Sterfelijke en Onsterfelijke      ♢      Veda
    Evicka      ♢      Taken van een Aartsengel & Schoolpsycholoog      ♢      Veda
    Kenna      ♢      Taken van een Helbewaker & Taken van een Schaduw      ♢      Veda
    Yuliya      ♢      Demonenleer      ♢      Amren
    Jacob      ♢      Engelenleer      ♢      calice
    Belial      ♢      Zelfverdediging & Invaller Boogschieten      ♢      Raccoon
    Cyrus      ♢      Taken van een Adviseur & Schermen      ♢      Raccoon





                                                                                                   

    Regels

    — Quizlet huisregels
    — Zowel Engels als Nederlands is toegestaan
    — 16+ is toegestaan, wel aangeven aan begin van de post
    — Minimale woordenaantal staat op 150 woorden
    — Alleen ik, Nikita, maak de nieuwe topics aan
    — Vermelding post; naam, locatie en gezelschap
    — Laten we met z'n allen weer wat leven brengen op Q!




                                                                                                   

    Kamerindeling

    Ira : Evelynn, Laslo, Ramsey, Charlize
    Castitas : Sorin, Alyssa, Elias, Leya
    Acedia : Florence, Lara, Jouka, Aristotle
    Industria: Donovan, Elijah, Zibiah, Zuzana
    Humanitas : Dinah, Kali, Gabriél, Salem
    Temperantia : Luca, Valentina, Asherah, Jonah

    [ bericht aangepast op 17 juli 2021 - 11:18 ]


    I have seen my own sun darkened

    ARISTOTLE
    I’d take you to the movies but they don’t let snacks inside
    twentyfour • status still coming • with kenna (& ramsey & belial) • bag check

    Aris hoopte bovenal van zijn kamergenoten dat hij niet bij Salem terecht zou komen. Dat was confontratie, of eigenlijk meer bevestiging, waar hij absoluut niet klaar voor was en ook niet ooit klaar voor wilde zijn. Zijn goede vriend ontlopen was de afgelopen week wel gelukt. Verder had hij niet bijzonder veel mensen met wie hij geen kamer wilde delen, zolang Zib maar niet terecht kwam bij Jouka. Hij was er nog niet steeds zeker van wat er precies gebeurd is tussen die twee, maar zijn zusje was niet meer hetzelfde geweest sinds een van haar sessies enkele jaren geleden, en het was Jouka wie zij het meest leek te ontwijken.
          Hij wachtte tot Zib veilig en wel door de controle was gekomen, voordat hijzelf aanschoof in de rij. Zijn keuze viel voor de aantrekkelijk uitziende, blonde demon. Hij had haar gezicht afgelopen jaar al enkele keren voorbij zien komen. Dat ze Belial een klap op zijn achterhoofd gaf, zorgde alleen maar voor meer pluspunten. Met een zo onschuldig mogelijk gezicht voegde Aris zich bij het groepje. Later op de dag moest hij Ramsey maar vragen hoe zijn onderonsje met Yuliya. Het was niet bepaald een straf om alleen met Yummy Yuliya, zoals zijn vriend haar gedoopt had, in een kantoortje te zijn. Of wat voor ruimte dan ook.
          “Naam? Zet je tas neer op tafel en haal alles eruit wat erin zit. Alles dat ik vind dat er niet thuishoort, is van mij.” Een bazige dame dus. Aris wisselde een veel betekende blik uit met Ramsey.
          ”Aris,” antwoordde hij, terwijl hij braafjes zijn tas op de tafel zette. “Hmm. Ik vind ook wel dat ik hier niet thuis hoor. Ben ik dan ook van jou?” Hij wist beter dan dingen mee te smokkelen, de meeste docenten wisten de illegale goederen er toch wel uit te pikken. Bovendien konden dingen als drank later toch weer uit het demonenrijk gehaald worden. Niks om moeilijk over te doen. Rustig haalde Aris alles uit zijn tas, inclusief zijn groeiende collectie aan breinaalden en zijn nieuwe breiproject – een deken voor Zib


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

          DONOVAN
    I stopped fighting my inner demons, we're on the same side now
    23 • the mysterious one • with kali • at kleedruimte


    Throw me to the wolves and I'll return leading the pack


    “Hmm.” Kali keek hem aan en kantelde haar hoofd. “Ik ben nooit klaar met jou.” Dat was goed om te horen. Hij ook niet met haar. “Daddy-vibes,” bevestigde Kali zijn woorden. “Maar fijn dat alles nu okay is.” Ging ze verder. Haar stem klonk serieus en oprecht. Op de vraag hoe het nu met haar ging gaf ze geen antwoord. Sterker nog ze ontweek zijn blik en beet op haar lip. Geen goed teken. Helemaal geen goed teken. Voor een moment stonden de twee zwijgend tegenover elkaar, waarna Kali zonder iets te zeggen de douche uitdraaide en opzoek ging naar handdoeken. Eentje overhandigde ze aan Don en de andere knoopte ze om haar borstkas. Dankbaar pakte hij de handdoek van haar aan, wreef zijn haar droog en wikkelde deze vervolgens om zijn middel. “Het gaat okay,” mompelde ze uiteindelijk afwezig. Okay klonk niet okay. Ze was duidelijk met haar hoofd er niet bij en leek in gedachten verzonken. Dat baarde hem zorgen. Hij snapte sowieso al vrij weinig van vrouwen, maar vooral niet als ze ergens mee zaten. Hij was al geen prater en als het dan over gevoelens moest gaan haakte hij snel af. Hij was er gewoon niet goed in en hij zou er ook nooit goed in worden.
          In de drie jaar dat hij samen was geweest met Lara was het een enkele keer voorgekomen dat Lara zich zo down had gevoeld op de manier hoe Kali zich op dit moment leek te voelen. Althans daar ging Don van uit. Hij had zich geen raad geweten wat hij toen met Laar aan moest. Don had er voor haar willen zijn, net zo als hij er nu voor Kali wou zijn, maar hij had geen idee hoe. Lara had het hem echter nooit kwalijk genomen. Zij kende hem immers het allerbeste en wist hoe hij werkelijk was. Zonder woorden leek ze hem te snappen. Dat had hij juist zo fijn gevonden aan haar: in die jaren dat ze samen waren geweest had Lara al zijn kanten wel eens gezien, de goede maar vooral de slechte. Hij had haar echt zijn ware ik getoond en zelfs toen was ze bij hem gebleven. Ze had hem zo onvoorwaardelijk lief gehad. Waar het fout was gegaan was voor hem tot op de dag van vandaag daarom nog steeds een raadsel. Hij kon er met zijn hoofd niet bij. Van de één op de andere dag had ze niet meer met hem willen praten. Hij wou het begrijpen, maar om eerlijk te zijn snapte hij er niets van. Dit was niets voor Lara, of misschien was dit juist iets voor Lara maar kwam hij er nu pas achter dat hij haar toch minder goed leek te kennen dan dat hij dacht.
          Stop. Hij mocht niet aan Lara denken. Nu niet, nooit niet. Hij mocht niet aan ze gedachtes toegeven. Hij was hier op dit moment met de prachtige Kali en het zou niet eerlijk tegenover haar zijn. Was het überhaupt wel eerlijk? Het stemmetje in zijn hoofd duwde hij gauw weg. Hij wist het antwoord dondersgoed. Het was niet eerlijk tegenover Kali, omdat zijn hart nog bij Lara leek te liggen en het was niet eerlijk tegenover Lara, omdat hij nu al gevoelens leek te hebben voor een ander. Als ie hier toch eens met iemand over zou kunnen praten, misschien zou dat helpen z’n gedachtes te ordenen. Ramsey kwam hier in ieder geval niet voor in aanmerking. Don zou dit nooit aan zijn beste vriend voor kunnen leggen. Waarschijnlijk ook om de reden dat het ook niet eerlijk tegenover Ramsey was dat hij seks had met Kali. Voor iemand die niet van drama hield was dit voor Donovan echt veel te veel.
          ”Don,” begon Kali langzaam en bracht hem weer terug in het hier en nu, “denk jij dat…” ze aarzelde. Ze keek hem aan en haar blik stond vol twijfels. “Vind jij dat ik een… een slet ben?” Ze leek haast te fluisteren zo zacht klonk haar stem. Don had z’n best moeten doen om de woorden op te vangen, maar had daarbij de trilling in haar stem wel degelijk gehoord. “Je kunt eerlijk antwoorden, het is okay.” Deze vraag was alles behalve okay. Donovan was geen jongen die zich druk maakte om wat anderen deden. Het kon hem simpelweg gewoon niets schelen. Leven en laten leven was zijn motto. Hij was gewoon niet de persoon die zich klakkeloos inliet met roddels. Verhalen gingen altijd te ronde, maar minder dan de helft leek altijd maar te kloppen. Hij wist niets over het liefdesleven van Kali, en al wist hij dat wel; wie was hij om te oordelen. Dat waren gewoon dingen wat hem, en wie dan ook, niets aan ging.
          Zachtjes en liefdevol pakte hij voorzichtig met beide handen haar gezicht vast, zodat ze niets anders kon dan hem aan kijken. Zijn ogen vonden die van haar. “Je mag dit nooit meer zeggen.” Het deed hem pijn om haar zo onzeker te zien. Niemand had het recht om Kali zo aan zichzelf te doen laten twijfelen. Niemand. “Je bent geen slet, hoor je me?” Hij hoopte dat zijn woorden doordrongen en trok haar in een knuffel. Voor een moment stonden ze zo tot Don de stilte verbrak. "Kleed je aan, we moeten gaan. Mensen zullen zich wel afvragen waar je blijft." Hij was hier gewoon niet goed in noch subtiel.

    [ bericht aangepast op 8 juli 2021 - 19:36 ]


    someone out there feels better because you exist

    Sorin
          20      ―      The Artist      ―      Outfit (without sunglasses)      ―      met Alyssa      ―      Dormitories, room 2





         
    Sorin liet zijn ogen nog eens goed door de kamer gaan toen hij binnen kwam. Van vloer tot plafond waren de muren bedekt door kasten en met name boeken kasten. Tussen alle boekenkasten zat er een openhaard, iets waar hij erg blij mee was. Een openhaard was altijd fijn om te hebben. De bank en zetel zagen er beiden comfortabel uit. Dit als onderkomen voor het komende jaar was geen straf. Er was genoeg ruimte voor hem om te tekenen en het licht was er ook perfect voor. Daarnaast was er een grote selectie uit boeken die hij kon lezen. Lezen was niet zijn favoriete hobby, maar het was een perfect iets om te doen als hij tijd voor zichzelf nodig had. Daarnaast hielp het ook als het tekenen of schilderen niet zo ging als hij wou. Zijn ongeduld kreeg dat de overhand.

          Er was al een persoon aanwezig in de ruimte. Alyssa. Een glimlach was op zijn gezicht gekomen bij het zien van de dame en hij begroette haar.
    “Laat me je helpen!” bood ze aan en voordat hij kon protesteren had ze al een van zijn tassen gepakt, deze zette ze even verderop op de gele bank.
    “Ik dacht even dat je niet door de controle gekomen was.” had hij plagend gezegd tegen haar. Bij Alyssa voelde hij zich vrijwel altijd op gemakt, in vergelijking tot bij anderen hier.
    “Ja, het was inderdaad wel even spannend.” zei de dame plagend terug. Zonder twijfel had ook zij meteen door mogen lopen. “Het voelde wel raar om zo voorgetrokken te worden vond je niet?”
    Hij knikte even. ''Heel raar,'' gaf hij toe. ''maar het scheelt wel weer tijd, dus ik klaag niet.'' Het had wat onwennig gevoeld om zo door te kunnen lopen. Voor zijn gevoel werd hij ook aangestaard, al dit hoogstwaarschijnlijk niet zo was.

          Sorin zei dat hij blij was Alyssa te zien en vroeg of ze zin had in het laatste jaar.
    “Ja absoluut! Ik heb enorm van m’n tijd hier genoten maar ik ben meer dan ready om God te dienen. Moet je bovendien kijken waar we dit laatste jaar door mogen brengen!” antwoordde Alyssa zijn vraag met een vrolijke toon. Wederom bekeek hij kort de kamer. De kamer bleef prachtig, maakte niet uit hoevaak hij er naar keek. “Als je van lezen houdt, zit je hier wel goed.”
    ''We hebben echt geluk gehad met de kamer, het is hier prachtig.'' Zijn tas die op de bank stond pakte hij op en zette hij samen met zijn andere tas op de grond. Vervolgens nam hij plaats op de bank. ''Er is inderdaad genoeg te lezen. Houdt je van lezen?''
    “Ben je een beetje blij met de indeling?”
    De indeling was prima, het kon altijd erger. ''Opzich wel, jij?'' antwoordde hij en vroeg hij terug. ''Waar kijk je het meeste naar uit dit jaar?

    〚      Some infinities are bigger than other infinities      〛






    Tommi, ich glaub, ich hab' Heimweh. Ich will mal wieder am Rhein stehen.

    ────────────────── D I N A H ──────────────────
          The Devillish Angel            22 jaar            Kleding            Met Zuzana Cassiel      〛
    ─────────

                angel face, devil thoughts           
          Op mijn vraag of de danslessen bedoelt waren voor iets speciaal kleurden de wangen van mijn vriendin rood. Met een nonchalante grijns leunde ik achterover in de bank. “Oké, wie is de gelukkige?” vroeg ik haar plagend waarna ik Zuze in haar zijde porde. Ietwat aarzelend kwam er toen over haar lippen dat ze Luca een dans beloofd had. Ik schoot in de lach en trok haar iets dichter tegen me aan in een omhelzing. “Je bent een schat, wist je dat? Zoek me straks maar op nadat je al je spullen bij elkaar hebt geraapt en naar je nieuwe kamer hebt gebracht. Dan gaan we kijken of er nog iets aan je danskunsten te redden valt.”
          Met die woorden liet ik Zuzana weer los zodat ze haar tassen kon gaan pakken. Ikzelf was zo verstandig geweest om deze al mee te nemen naar de briefing zodat ik vanuit daar gelijk door kon lopen naar mijn nieuwe slaapruimte. Zodra ze weg was, hees ik dan ook mijn rugzak op mijn schouder en vervolgde mijn weg naar de nieuwe slaapzalen.
          Eenmaal aangekomen vlakbij het indrukwekkende gebouw zag ik verschillende docenten klaarstaan om de tassen van de leerlingen te controleren. Aangezien ik dit verwacht had, was ik voorbereid geweest. Wegens mijn reputatie als een volitare die meer richting God neigde, had ik het vermoeden dat ik sneller door de douane zou komen dan menigeen. Voor de zekerheid had ik dan ook niets in mijn tas gestopt. Het enige wat ik mee had genomen, waren twee zakjes partydrugs die ik in mijn bh die ik nu droeg had gestopt. Als ik nu langs een mannelijke docent zou gaan, zou deze minder snel de nijging voelen om met zijn handen daarlangs te gaan. Zeker onder het wakende oog van zowel Evicka als Kenna.
          Mijn eerste keus zou dan ook Jacob zijn geweest maar zoals het er nu uitzag, had hij zijn handen vol aan Florence. Een demon vertrouwde ik niet goed genoeg: die zouden het waarschijnlijk geen probleem vinden om hun vingers langs mijn bh te laten glijden dus Belial en Cyrus viel ook af. De enige mannelijke docent die dan overbleef, was Cassiel.
          Ik ademde diep in en liep met doelbewuste passen op de engel af. “Goedemiddag, Cassiel,” begroette ik hem op een energieke toon. Ik zette mijn tas op tafel en deed een stap achteruit zodat hij er ongehinderd bij kon. “Lang geleden dat we elkaar gesproken hebben, niet? Binnenkort weer zin in een goed gesprek met een sterke kop koffie?” vroeg ik zodat hij ietwat afgeleid zou zijn.

    [ bericht aangepast op 9 juli 2021 - 11:45 ]


    I have seen my own sun darkened

    LASLO
    The Morally Grey • 25 • courtyard • with Evicka (+ Jacob & Flo)

    Belial’s dreigementen deden de jongen minder dan ze zouden moeten, maar Laslo wist dat zijn mentor hem toch niks kon maken. Geweld gebruiken naar leerlingen was niet toegestaan en hij was al overleden. Daarom ook dat Laslo slechts zijn schouders ophaalde. Het maakte hem niet zoveel uit als ze het kantoor niet bereikten, hier op de gang konden ze evengoed hun gesprek houden toch? Daarnaast bleken ze er toch bijna te zijn, aangezien Belial niet veel later met veel kracht een deur open gooide. De man had zeker zijn dacht niet, of zo. Misschien moest hij eens een dagje vrij nemen?
          Laslo negeerde de duw tegen zijn achterhoofd. Hij was inmiddels wel wat gewend van Belial, die zijn emoties duidelijk alleen maar fysiek kon uiten. Erg primitief wezen was het ook, nooit geleerd om te communiceren. Laslo ging op de stoel zitten tegenover Belial’s bureau en keek toe hoe hij een glas whiskey vulde. Het deed Laslo licht fronsen, aangezien het middaguur nog niet eens bereikt was. Zijn mentor ging een zware dag tegenmoet als hij hier al een drankje voor nodig had. Met een half oor luisterde Laslo naar alles wat Belial hem te vertellen had. Iets over dat er regels waren die hij moest volgen, dat het leuk was om Laslo neer te zien gaan en iets over dat de arme man zijn koffie niet eens kon opdrinken. Pas toen Belial over sancties begon, werd Laslo’s volledige aandacht getrokken. Dat kon niet goed aflopen voor hem.
          Even later stond Laslo weer buiten, chagrijniger dan toen hij binnenkwam. Als straf werd er van hem verwacht dat hij drie weken als boksbal ging spelen tijdens Belial’s lessen. Ze hadden hier geluk dat je een straf niet kon weigeren, anders had Laslo dat zeker gedaan. Hoezo stond een straf als deze gelijk aan het een paar klappen verkopen aan iemand zo waardeloos als Ramsey? Beter kreeg die sukkel een even zware straf van zijn mentor. Met grote passen was Laslo weer naar het plein gelopen, waar het inmiddels tijd was om gefouilleerd te worden, zodat er verhuisd kon worden naar de nieuwe slaapvertrekken.
          Door Laslo’s twijfelachtige gedrag van de afgelopen jaren wist hij dat hij extra goed gecheckt zou worden. Hij dacht aan de halflege fles alcohol in zijn tas, die hij hoogstwaarschijnlijk ging moeten inleveren. Ach ja, het was het proberen waard toch? Als hij er geen plezier meer aan kon beleven, dan de leraren wel. Al had Laslo natuurlijk het liefst dat de fles verborgen zou blijven. Hij raapte al zijn spullen bij elkaar en keek kort rond naar een leraar die vrij was. Uiteindelijk eindigde hij bij Jacob en Evicka, waardoor hij niet bepaald kansen zag voor zijn arme fles. Laslo slaakte een diepe zucht en liep de kant van de leraren uit.
          ”Goedemorgen, Evicka,” begroette Laslo de aarstengel, waarna hij zijn hoofd naar de docent Engelenleer draaide. “Goedemorgen, Jacob.” Hij deed wat hem werd verteld en zette de tas op de tafel neer, waarna hij de kant van de mannelijke engelendocent opliep om gefouilleerd te worden. Echter leek de aandacht van de man op iets anders gefocust dan Laslo, wat hem nieuwsgierig maakte. Laslo volgde dan ook Jacob’s blik en grijnsde toen hij zag wat precies zijn aandacht had. Evicka die Florence aan het fouilleren was. Ah, dus Jacob vond zulke dingen interessant. Of misschien wel de dames. Goed om te weten. Uiteindelijk richtte de man zijn aandacht weer op Laslo.
          ”Natuurlijk draag ik niets bij me, ik ben niet dom,” antwoordde Laslo op Jacob’s opmerking. Hij weerhield zich ervan om niet met zijn ogen te rollen, vooral omdat Evicka er bij stond en deze vrouw hem meer intimideerde dan Laslo wilde toegeven. Hij vond het dan ook absoluut niet fijn dat zijn tas door haar gecontroleerd ging worden. Misschien dat hij zijn halflege fles goed genoeg verborgen had? Laslo had er in ieder geval weinig hoop voor. “Dus, mannen mogen geen vrouwen fouilleren, hè? Waarom is dat? Bang dat we spontaan hard worden van het vrouwelijk lichaam?” vroeg Laslo, terwijl hij een snelle blik wierp op Jacob, die nu door Florence’s ondergoed aan het zoeken was. “Misschien is dat ook wel zo, eigenlijk,” vervolgde Laslo, terwijl hij zijn tas openritste voor Evicka.



    [ bericht aangepast op 9 juli 2021 - 15:14 ]


    That is a perfect copy of reality.

    GABRIÈL
    Lucifer Jr. • 22 • courtyard • with Cyrus (+ Char & Yul)

    Het viel Gabrièl op dat Elias het klopje op zijn schouder niet bepaald leek te waarderen, al was het hem onbekend waarom. Het liet hem kort fronsen, al hield hij de vraag voor zich. Als Elias erover wilde praten, moest hij er zelf mee komen. Om de opmerking van de jongen, grinnikte Gabrièl kort, waarna hij zijn schouders ophaalde. “Tsja, wat kan ik zeggen? Het is gewoon veel memorabeler om te zien hoe twee losers vechten om de aandacht van meisjes,” antwoordde Gabrièl, terwijl hij terug naar de plek staarde waar de heisa nu verdwenen was. Begreep hem niet verkeerd: zowel Laslo als Ramsey waren zijn vrienden, alleen snapte Gabrièl het constante haantjes gedrag niet. Hadden beide jongens dan echt niet door dat als je om een meisje moest vechten, ze alleen maar je aandacht wilde en niet jou?
          “Dacht je echt dat die kamerwisseling slechts een rumoer was? Dat is al jaren zo,” zei Gabrièl, kijkend naar Elias. Hijzelf wist het al sinds dat zijn oudere broer en zus in het laatste jaar kwamen, inmiddels ruim vijf jaar geleden, daar zij op latere leeftijd Metanoia binnenkwamen en dus minder lang op deze plek hoefden te blijven. De dag dat ze afstudeerden was de laatste keer dat Gabrièl ze gezien had en ook zou zien. Beiden hadden immers gekozen voor de kant van God. Hij snapte hun keuze niet, maar respecteerde het wel. Zijn broer en zus bleven namelijk alsnog dat, familie. Gabrièl haalde zijn schouders op toen Elias de kamerwisseling bullshit noemde. Zelf was hij het daar bepaald niet mee eens. “Bullshit? We zijn nu eindelijk van die akelige jongere jaars af. Ik werd oprecht gestoord van hun geschreeuw.”
          Gabrièl dronk in een paar scheuten zijn kopje koffie leeg en keek Elias aan. “Hey, lelijk zou ik je nooit noemen, eerder onverzorgd. Je wallen lopen namelijk van hier tot de grond van de aarde, je haar is een zooitje en je ziet eruit alsof je door Hel en terug bent geweest,” verkondigde hij zijn iets te eerlijke mening. Gabrièl grinnikte kort, terwijl hij een tweede kopje koffie maakte. Hij ging een grote dosis cafeïne nodig hebben om door deze eerste dag te komen. Niet omdat hij moe was, maar omdat hij niet de energie had om te dealen met iedereen vandaag. “Maar goed, je ruikt wel lekkerder dan de meesten hier, doe je ten minste een ding goed.” Gabrièl wilde Elias nog een klap op de schouder geven, maar weerhield zich er net op tijd van.
          ”Laslo en Ramsey liggen elkaar niet bepaald, dat testosterone gevecht was ook tussen die twee. Gezien dat feestje van vanavond voor Laslo is, is de andere niet uitgenodigd,” antwoordde Gabrièl de vraag. Er verscheen weer een grijns op zijn gezicht bij het horen van Elias’ andere woorden. Zijn eigen nachtrust vond Gabrièl wel degelijk belangrijker dan een feestje, waardoor hij ook zeker het niet al te laat ging maken vannacht. Zeker niet als ze de volgende ochtend direct met lessen zouden beginnen. “Hmm, ik vind mijn nachtrust toch echt belangrijker, moet ik zeggen. Maar we gaan zien hoe interessant het vanavond wordt. Misschien gaat er zich nog wat drama ontwikkelen, is altijd leuk om naar te kijken, moet ik zeggen.”
          ”Mijn enige eis is dat ik niet met engelen op een kamer komt. Daar kan ik echt niet mee overweg, die zijn me veel te saai en houden zich te erg aan al die kleine regeltjes…-” zei Gabrièl, waarna hij een slok van zijn koffie nam, “-… verder maakt het me absoluut niet uit. Jij?” Op dat moment kwam er geroezemoes vanuit het plein, wat waarschijnlijk betekende dat ze eindelijk gingen beginnen met het fouilleren en de koffer check. Gezien Gabrièl’s status, wist hij dat een grondig onderzoek moest ondergaan. Alsof hij echt zo dom was om zelf verboden voorwerpen mee te nemen. Alles had hij eerder die ochtend aan Jouka gegeven, zijn slaafje. Sinds dat Gabrièl het geheim van die jongen wist, was hij vreselijk makkelijk te manipuleren. Een kleine grijns verscheen er op zijn gezicht.
          ”Nou, Elias, blijkbaar komen onze wensen sneller uit dan gedacht. Het is eindelijk tijd om erachter te komen met welke sukkels we dit jaar slapen. Let’s go?” vroeg Gabrièl aan zijn vriend, waarna hij zijn spullen pakte en begon te lopen. Gabrièl draaide zich kort terug om naar Elias. “See you later, alligator,” zei hij tegen hem, waarna hij wegliep en hij Charlize tegen kwam. Een grijns verscheen er op zijn gezicht. “Lize,” sprak Gabrièl haar naam lijzig uit, terwijl hij zijn arm om haar schouder legde. Vanaf een afstandje wees Asteria naar welke docenten het tweetal toe moest lopen. Vanzelfsprekend waren het demonen, met iemand anders werden ze natuurlijk niet vertrouwd.
          ”Nou, laten we maar eens gaan? Hoe sneller we met deze onzin klaar zijn, hoe beter,” zei Gabrièl, terwijl hij de kant van Yuliya en Cyrus opliep, zijn arm nog steeds om de schouder van Charlize gewikkeld. Bij de docenten aangekomen liet hij de dame los en pleurde hij zijn tas met een klap op de tafel. Al dit serieuze gedoe was nergens voor nodig. Het was niet alsof mensen die gecheckt werden dom genoeg waren om echt verboden spullen mee te nemen. ”Ik heb niks mee, dus dit is totaal overbodig, maar goed, het moet maar,” zei Gabrièl de man, waarna hij zijn koffer openritste om het te laten checken. Mocht Cyrus iets willen vinden en hem straffen, dan zou hij bij deze erg teleurgesteld worden.



    [ bericht aangepast op 9 juli 2021 - 14:44 ]


    That is a perfect copy of reality.

    Jouka
    23      •      The Golden Advisor      •      with Lara      •      at their room

    There's always that stupid mistake that changes everything






         
    Oh, misschien had Jouka zijn begroeting niet zo onverwacht moeten inzetten. Lara schrok duidelijk van zijn stem, haar veelkleurige vleugels daarbij uitslaand en zo haar tas van de stoel stotend. Oeps, het was niet zijn bedoeling haar te laten schrikken. Hij hief dan ook even verontschuldigend zijn handen, waarna hij ze op de balustrade liet rusten.
          'Je liet me schrikken. Ik dacht dat ik de eerste was,' legde ze hem uit, haar hand nog op haar hart. 'Het spijt me,' wierp hij er gauw nog tussendoor voor ze zijn verdere vragen beantwoordde. Hij had haar oprecht niet willen laten schrikken, maarja opeens tevoorschijn komen op een balustrade was daar op zich niet erg behulpzaam bij.
          'Ja, het is hier prachtig,' zei ze over de kamer. 'Alleen ben ik op dit moment vooral geïnteresseerd in wie onze kamergenoten gaan zijn. Jij bent wel echt een fijne verrassing.' Haar laatste opmerking deed hem breed glimlachen.
          'Fijn om te horen, ik was ook aangenaam verrast om jou op de lijst te zien.' Hij vond het belangrijk om Lara op haar gemak te stellen, maar hij meende zijn woorden wel. Hoewel hij meerdere vrienden had met wie hij graag de kamer had willen delen, was Lara als kamergenoot wel een uitgelezen kans voor hem. Hij was tot veel bereid om haar aan de engelenzijde te houden en hij wilde haar ook graag wat beter leren kennen. Beiden werd hem een stuk makkelijker gemaakt door deze kamerindeling. Anders zou ze toch een persoon zijn die hij voornamelijk tijdens de lessen zou spreken.
          'Hing er geen lijst?' vroeg ze hem, haar aandacht weer terug. Eerder had ze onrustig naar de deur zitten kijken, duidelijk niet op de hoogte van met wie ze nog meer hun kamer deelden. Blijkbaar bang haar kamer met bepaalde personen te moeten delen. 'Bij de controle zei Jacob dat ik in Room 3 zat... dus ik heb daarna niet meer aan die lijst gedacht. Weet jij bij wie we verder zitten?'
          'Heb jij geluk dat ik er wel aan heb gedacht om op de lijst te kijken.' Hij glimlachte loom, maar bedoelde er niets vervelends mee. Niet iedereen had nu eenmaal het geduld om op die lijst te kijken. Of werd liever verrast, iets wat hij deze mensen ook niet kwalijk nam. Wel was hij zelf nogal graag voorbereid. 'We moeten deze ruimte delen met Florence en Aris.' Hij probeerde zijn toon neutraal te houden bij het noemen van hun namen. Lara hoefde niet te weten hoe graag hij Aris probeerde te vermijden. 'Zitten er nog vrienden van jou bij of zijn het voor jou ook gewoon medestudenten?'
          Hoewel Jouka zijn geest zo open mogelijk probeerde te houden, had hij op zich niet bijster veel contact met twijfelaars zoals Florence en Aris. Hij had zijn handen al vol genoeg aan zijn nicht Dinah. Hoewel hij haar keuze zou moeten accepteren, zou het hem toch pijn doen mocht ze voor Lucifer kiezen in plaats van God. De emoties die haar eventuele keuze bij hem opwekten, vond hij wel genoeg voorlopig. Lara zou hij er nu ook bij accepteren, maar verder hield hij de onrust die twijfelaars meebrachten liever op een afstand.

    [ bericht aangepast op 10 juli 2021 - 0:08 ]


    Stenenlikker

    Jonah


    24 — The Fallen King — Outfit - With Luca — Dormroom
          Er vormde een speelse grijns rond Leya haar lippen. “Oeps, betrapt. Maar weet wie weet, misschien kan jij mij wel afleiden van de chaos.” Haar opmerking deed hem even wegkijken, al was het wel met een grijns. Hij kon altijd een poging doen.
          Ze was overduidelijk over gegaan op de complimenten tour, al deed het hem eigenlijk wel goed. ''Geen zorgen, je staat ook mijn lijst.'' Vrijwel direct na zijn uitspraak drong het door hoe de uitspraak klonk. ''Voor de kamers.'' Probeerde hij er nog nonchalant aan toe te voegen om het type lijst te verduidelijken. Bij nader inzien was het misschien beter om gewoon zijn mond te houden. Dus vroeg hij maar naar het bekendmaken van de kamerindeling.
          Jonah was duidelijk de enige van de twee die zich zorgen maakte over de nieuwe kamerindeling. Eigenlijk was het zelfs best mooi om te zien hoe Leya er juist het positieve in probeerde te zien. De nieuwe kamerindeling ging zeker een hoop spanning en drama opleveren, al was hij daar liever een toeschouwer van.
          “Ik ga nog even andere mensen opzoeken. Sterkte alvast met wie je kamergenoot ook wordt.” Sprak Leya waarna ze wegliep. Jonah knikte nog even instemmend. Sterkte was een ding wat hij zeker nodig ging hebben. Toen ook Jonah weg wilde lopen trok Leya nog zijn aandacht. '' “Oh, en Jonah? Ik houd je aan die dans.” Vroeg ze, zich half naar hem teruggedraaid. Het was een belofte waar Jonah zich wel aan kon houden. Een dans kon niet zoveel kwaad. Toch? Mensen zouden toch wel praten en roddelen, een dans was wat anders dan een bekendmaking van hun friends-with-benefits relatie. Een dans kon geen kwaad.
          ''Uiteraard.'' Bevestigde hij met gespreide armen waarna hij zich omdraaide met grijns.

          Niet veel later kregen de volitares de opdracht om hun spullen te pakken. Gezien Jonah alles al netjes had ingepakt was het voor hem een kwestie van enkel zijn tas pakken. Wat er vervolgens weer voor zorgde dat hij de rijen voor was. Zowaar had niemand hem dit jaar benaderd met de vraag of hij wat mee wilde smokkelen terwijl het algemeen bekend was dat hij met gemak door de controle kwam. Zo ook deze keer; binnen no-time was hij voorbij Evicka, in tegenstelling tot de donker gevleugelde die wel van top tot teen werden gecontroleerd.
          Eenmaal voorbij de controle begaf hij zich direct naar de lijst met de kamer indeling. Nas het nemen van een diepe ademteug liet hij zijn ogen over de pagina glijden totdat hij zijn eigen naam had gevonden. Bij de eerste naam op de lijst zakte zijn hart al. Luca. Van de vriendschap die de twee ooit gehad hadden was niets meer over. En eigenlijk verliepen de afgelopen jaren wel prima doordat Jonah Luca zoveel mogelijk meed. Binnen één kamer was dat geen mogelijkheid.
          Met de overige twee kamergenoten had hij verder geen problemen, wat toch wel fijn was. Echter was de kamer wel opvallend ‘engelgericht’, op 1 twijfelaar na. Ondanks dat hij zelf ook nog het engelen pad bewandelde zorgde het wel voor wat spanning. Moest hij nu ook in zijn eigen kamer een perfecte versie van zichzelf zijn? Al was die boot al een tijd geleden vertrokken. De druk van zijn vroegere titel was altijd nog aanwezig.
          Met ware tegenzin besloot Jonah maar naar zijn kamer te gaan. Met een beetje geluk was hij de eerste.
          Dat was hij niet.
          Zijn gezicht verstarde bij het zien van Luca in het midden van de kamer. Luca met zijn perfecte gedrag en bijna perfecte wit met gouden vleugels. Met op elkaar geklemde kaken keek Jonah vanuit de deuropening toe hoe de Volitare de kamer in zich aan het opnemen was.
          Hij kon hier echter niet voor eeuwig blijven staan toekijken vol jaloezie en venijn. Hij zette zijn beste glimlach op, haalde diep adem om vervolgens de aandacht van de jongeman te trekken. ''Luca'' Wat een verassing...


    Adventurer at heart, but oh how she loved to be home

          ♁ 𝕷𝖆𝖗𝖆 ♁     
    I've seen the devil, yeah, I met him last night.
    One conversation, now he's spendin' the night
    I think I love him, though I know it ain't right
    The Sacrificed • 22 years old • Room 3outfit • Jouka


    Jouka zijn handen schoten in de lucht nadat Lara uit schrik was opgesprongen. Meteen verontschuldigde de jongen zich, iets waar Lara lichtelijk ongemakkelijk van werd. Ze ging nog niet lang genoeg met engelen om om gewend te zijn aan de excuses die blijkbaar normaal waren om te maken. In de jaren dat ze met demonen omging, maakte bijna nooit iemand zijn of haar excuses tegenover Lara. Donovan was een van de weinigen die zich écht bekommerde om Lara haar gevoelens. Zo had het ten minste gevoeld.
    Aangezien Lara niet goed wist hoe ze moest reageren op Jouka zijn verontschuldiging, gaf ze hier geen reactie op. Lekker bezig, Laar, nu denkt hij dat je rude bent... Maar zelfs nadat ze zichzelf als rude had bestempeld, wist ze nog steeds niet wat ze tegen de Engel moest zeggen.
    Zenuwachtig schoten haar ogen weer naar de deur van de kamer. “Alleen ben ik op dit moment vooral geïnteresseerd in wie onze kamergenoten gaan zijn. Jij bent wel echt een fijne verrassing.” Deelde ze haar zorgen met de jongen die nog altijd op de balustrade stond.
    “Fijn om te horen, ik was ook aangenaam verrast om jou op de lijst te zien.” vertelde Jouka haar.
    Vliegensvlug keek Lara omhoog. Hij vond het leuk dat zij zijn kamergenoot was? Een glimlach verscheen op haar gezicht, maar toen ze voelde dat haar wangen rood werden wendde ze haar blik af. Gênant.

    “Heb jij geluk dat ik er wel aan heb gedacht om op de lijst te kijken.” Jouka glimlachte. Lara voelde haar hart sneller kloppen, zenuwachtig bekommerde ze zich over haar omgevallen tas en de inhoud die over de grond verspreid lag. “We moeten deze ruimte delen met,” Lara slikte. “Florence en Aris.”
    “Meen je dat?” Zei ze bijna extatisch. “Florence en Aris?” Lara zette haar tas op de grond, misschien was hij daar veiliger, en plofte opgelucht neer op de fauteuil. Haar zenuwen leken in één klap te zijn verdwenen.
    ”Zitten er nog vrienden van jou bij of zijn het voor jou ook gewoon medestudenten?”
    Comfortabel liet Lara zich onderuit glijden in de stoel. “Ja, Aris en ik zijn heel close.” Zuchtte ze opgelucht. Ze zou haar laatste jaar een kamer delen met Aris... het geluk stond vandaag aan haar kant. “Florence ken ik niet echt.” Stiekem hoopte Lara dat ze niet een slaapkamer met haar zou hoeven delen. Ze voelde zich altijd nogal geïntimideerd door the Queen of Hearts en kon zich niet voorstellen dat ze zich ooit op haar gemak zou voelen als ze een kamer deelde met de dame. En dan nam ze de nachtelijke avonturen van de volitare nog niet eens mee, want als ze de verhalen moest geloven waren die wild. In de buurt van Florence voelde Lara zich altijd erg klein. Niet een gevoel die ze het hele jaar in haar veilige haven wou ervaren.
    ”En jij?” Lara keek weer naar de Engel op de balustrade. “Ben jij blij met onze kamergenoten?”






    You got me fucked up
    I won't let this happen again
    This the last time
    You won't take advantage of my innocence


    [ bericht aangepast op 10 juli 2021 - 22:04 ]


    Alyssa
    20 | Ray of sunshine | With Sorin | Room 2 | Outfit


    ”Let kindness be the language of your heart."

          “Het voelde wel raar om zo voorgetrokken te worden vond je niet?” Sorin knikte. “Heel raar,” gaf hij toe. Aly was blij dat ze niet de enige was die zich ongemakkelijk gevoeld had. “maar het scheelt wel weer tijd, dus ik klaag niet.” Dat was een goed punt. Een heel goed punt. “Ja das waar,” gaf ze hem gelijk. “We mogen niet ondankbaar zijn. In plaats van in de rij te moeten staan, kunnen we hier alvast wat rondneuzen!” beaamde ze zijn eerdere woorden.
    Nadat Sorin had gezegd dat hij blij was om Aly te zien, had de brunette breed geglimlacht. Zij was ook heel blij om hem hier als eerste te zien. Het tweetal plaagde elkaar al sinds Aly zich kon herinneren – op een grappige en niet vervelende manier. Hoe meer jaren er voorbij vlogen, hoe closer ze werden. De brunette was dan ook uitermate tevreden dat ze samen in kamer 2 zaten.
    Sorin was het ermee eens dat de kamer geweldig was. “We hebben echt geluk gehad met de kamer, het is hier prachtig.” De jongen maakte ruimte op de gele bank door de tassen naar de grond te verplaatsen waarna hij erop neer plofte. Aly volgde zijn voorbeeld maar ging tegenover hem zitten op de donkere zachte stoel. Ze schopte rustig haar schoenen uit, trok haar benen op – haar voeten ook op de zetel tillend en nam een comfortabele houding aan.
    “Er is inderdaad genoeg te lezen. Houdt je van lezen?” Aly knikte enthousiast. “Nou en of! Ik houd ervan om me te verliezen in een goed boek. Dat is een van de redenen dat ik bij the book club ben gegaan,” Dat en het fijne gezelschap. Terwijl de brunette sprak, schitterde haar ogen. Ze voelde enorme passie voor het lezen van boeken.
    “Ik heb tijdens het rond kijken al enorm veel romantische boeken en boeken over de aarde gevonden dus wat dat betreft zit ik hier echt meer dan op m’n plek.” Romantische boeken en boeken over de aarde behoorden tot Alys lievelingsgenres. Ze had met een simpele blik al zo’n 6 boeken gespot die ze wilde lezen. Wel moest dat wachten tot ze het boek dat Kali haar had gegeven uit had.



    “Tijdens het rondneuzen kwam ik er trouwens achter dat er twee slaapkamers zijn. Volgens mij mogen we wel zelf bepalen met wie we die kamer delen!” deelde Aly mee. Ze wist niet met wie Sorin zijn slaapkamer zou willen delen. Als hij met Elias wilde gaan dan vond ze dat geen probleem. Het enige wat ze wilde vermijden was om zelf een kamer met Elias te moeten delen.
    “Opzich wel, jij?” had Sorin de vraag of hij blij was met de kamerindeling teruggekaatst. Aly twijfelde of ze eerlijk moest zijn. “Ja, het had echt veel erger gekund. Ik bedoel ik ben super blij met jou en Leya maar–“ Ze stopte even. Wilde ze dit delen? Sorin was 100 procent te vertrouwen, dat wist ze zeker. Daarnaast zou het fijn zijn om iemand in de buurt te hebben naar wie ze toe kon als ze erover wilde praten. “Elias en ik hebben een beetje een stroeve band.. We waren vroeger goede vrienden maar dat is compleet verwaterd omdat hij me enorm weg duwde. We hebben elkaar echt al jaren niet meer gesproken dus ik ben nogal nerveus om met hem een kamer te delen.” Vertelde ze uiteindelijk eerlijk. Het luchtte op. “Ben jij goede vrienden met Elias?” vroeg ze nieuwsgierig. Misschien wist Sorin wel meer over waarom Elias haar weg geduwd had of kon hij erachter komen. Ze merkte nu ze er zo over sprak dat ze er meer door gekwetst was dan ze had willen toegeven.
    “Waar kijk je het meeste naar uit dit jaar?” Het was een fijne vraag om haar zenuwen over de toekomstige ontmoeting met Elias weg te nemen. Het was wel een moeilijke vraag. “Hm lastig,” gaf ze toe. Ze dacht even na terwijl ze naar de zwarte kroonluchter die aan het plafond hing, staarde. “Ik denk vooral om meer tijd met m’n vrienden door te brengen voor iedereen misschien wel z’n eigen kant op gaat.” Alhoewel bijna al haar vrienden hetzelfde pad gekozen hadden, waren er een paar uitzonderingen. De knappe verschijning Kali was daar een van. Het was onwaarschijnlijk dat de twee dames aan dezelfde kant zouden eindigen en dus wilde Aly dit jaar meer tijd met haar doorbrengen. “Oeh en kerst! Kerst op Metanoia is altijd iets om naar uit te kijken!” Het was misschien nog erg ver weg maar Aly was gek op kerst. Na de zomer keek ze altijd al uit naar het knusse en warme winterfeest. “En jij? Waar kijk jij het meeste naar uit?”



    "There is strength in your softness."

    Elias


    20 – The Halfblood - Outfit - With Evelynn - Gemeenschapsruimte
          Gabrièl had opnieuw een goed punt. De jongere jaars kon hij missen als kiespijn, hoewel het soms ook wel lachen was. Je kon ze van alles wijsmaken, iets waar Elias wel vaker schuldig aan was. Desondanks waren ze wel ontzettend druk. Tot irritatie aan toe, al betwijfelde hij of het een stuk rustiger ging worden nu ze met hun jaargenoten op een kamer zaten.
          Nu de koffie was afgekoeld durfde hij het aan om nog een slok te nemen. En nog een slok terwijl Gabe even zijn uiterlijk bekritiseerde. Toen hij eenmaal klaar was rolde Elias met zijn ogen. '''Was dat alles?'' Het deed hem gelukkig niet veel vandaag, ook daar had hij te weinig energie voor. Al kon hij het niet laten om zijn hand door zijn krullen te halen. Voor iemand die toch wel regelmatig slechte nachten had functioneerde hij verassend slecht op weinig slaap. Toch niet regelmatig genoeg om eraan gewend te raken dus. Voor zover dat kon dan.
          Elias volgde Gabe zijn voorbeeld op en schonk nog wat voor zichzelf in. Hij kon alle koffie wel gebruiken vandaag. Misschien dat het de wallen wat zou verminderen. Achteraf gezien deden Gabe's woorden hem toch wel wat. Gelukkig was er ook nog positief nieuws. Kon hij lekker ruiken toch nog van zijn lijstje afstrepen. Hij knikte even grijnzend ter erkenning.
          ''Saai zeg.'' Reageerde Elias plagend nadat Gabe hem vertelde dat zijn slaap toch eigenlijk wel voor ging. Het zou voor Elias ook geen kwaad kunnen om het niet al te laat te maken vanavond, maar hij beschouwde een feestje toch wel als iets belangrijkers. Of eerder leukers.
          Elias was het deels eens met de hoop om niet met engelen op een kamer te komen. Een kleine kanttekening was echter wel dat het niet voor alle engelen gelde. Er waren er zat die ook de kleine regeltjes door de vingers zagen en met die engelen kon hij het eigenlijk wel goed mee vinden. Net voordat hij kon reageren trok het geroezemoes in de ruimte zijn aandacht.
          ''Nou, Elias, blijkbaar komen onze wensen sneller uit dan gedacht. Het is eindelijk tijd om erachter te komen met welke sukkels we dit jaar slapen. Let’s go?” Zei Gabe. Elias rechtte zijn rug en knikte. ''Dat werd tijd. Ik moet alleen mijn spullen nog pakken. Ik zie je later.'' Waarna hij wegliep.
          Erg veel spullen had hij niet dus het inpakken was ook zo gedaan. Zeker gezien de koffie zijn werk begon te doen. Met een stuk meer energie en een minder wazig hoofd keerde hij terug naar de binnenplaats om vervolgens een kleine wachtrij te zien bij de docenten. Ondanks de rij was het duidelijk dat de meeste Volitares al voorbij de controle waren. Het plein was zo goed als leeg op een enkeling na. Eén daarvan was een al te bekende roodharige: Evelynn. Met een glimlach liep hij op haar af. Als er één iemand was waarmee hij wel een kamer zou willen delen dan was het Evelynn wel. Gezien hun sterke vriendschap bevonden ze zich wel vaker op elkaars kamer. Het zou dan in ieder geval een stuk gezelliger zijn op de kamer. Misschien was een nieuwe kamerindeling zo slecht nog niet. Automatisch was hij van het negatieve uitgegaan, terwijl er ook een kans was dat de kamerindeling meeviel.
          ''Eve'' Groette hij haar toen hij binnen gehoorafstand was. ''Hoeveel illegale dingen gaan ze uit je tas halen? Of is dat niet waarom je hier als een van de weinigen nog staat?'' De plagende ondertoon in zijn stem was onmisbaar. ''Nee, laat me raden, het is de kamerindeling, niet?''


    Adventurer at heart, but oh how she loved to be home

    EVICKA
    247.000 years      —      Oldest Archangel      —      Outfit      —      In front of the dormitory      —       w. Jacob, Florence & Laslo


    "the woman with the highest walls — "

    " — have the deepest love."


    Niet alleen viel het me op dat Jacob niet reageerde op de begroeting van Florence, ook zag ik de manier waarop Florence haar blik iets langer op de goudgevleugelde engel liet hangen. Mijn ogen knepen zich bedenkelijk samen maar ik besloot er niets van te zeggen. In plaats daarvan gaf ik aan dat het me een beter idee leek om Florence aan mij over te laten zodat Jacob Laslo onder handen kon nemen die zich zojuist bij ons gezelschap voegde.
          Ik klopte ritmisch over het lichaam van Florence waarna mijn blik haar ogen vond aangezien ik iets tegen haar had willen zeggen. Echter zag ik dat haar blauwe kijkers niet op mij gericht waren maar op de man naast me. Ik schraapte mijn keel om haar aandacht te krijgen. “Je hebt verder niets in je ondergoed verstopt, neem ik aan?” Er was een bepaalde gewichtigheid in mijn stem die er veelal voor wist te zorgen dat mensen de waarheid spraken. “Anders hebben we aparte ruimtes waar de mogelijkheid is om je kleding uit te doen.”
          Naast me deed Jacob hetzelfde bij Laslo. “Hij draagt niets bij zich,” vertelde hij me waarna hij tegen Laslo aangaf dat ik zijn tas zou gaan controleren. Ook ik gaf de jongedame haar bewegingsruimte weer terug waarna ze me liefjes bedankte. Of dit ook daadwerkelijk welgemeend was, vroeg ik me af. In ieder geval waren beide volledig opgegaan in elkaars gezelschap wat mijn wenkbrauwen deed doen fronsen.
          Laslo daarentegen gaf uitdagend een weerwoord, ten teken dat Jacob toch minder respect genoot dan hij deed voorkomen onder de leerlingen. “Natuurlijk draag ik niets bij me, ik ben niet dom.” Mijn ogen flitsen onmiddellijk naar zijn verschijning, zeker omdat zijn woorden me ervan verzekerden dat er in zijn tas verboden middelen zaten. Hij benadrukte immers het feit dat hij niets bij zich droeg aan zijn lichaam. “Nou, dan vind je het vast niet erg als ik je tas controleer. Dan vinden we vanzelf het antwoord of je ‘dom’ bent of niet,” zei ik glimlachend.
          Ik kon vanuit mijn ooghoeken Florence zien verstrakken. “Wat is er?” vroeg ze Jacob fluisterend en de smekende blik in haar ogen was net de druppel die de emmer deed overlopen. Laslo gooide zijn ‘gevatheid’ er ook tegenaan. “Dus, mannen mogen geen vrouwen fouilleren hè? Waarom is dat? Bang dat we spontaan hard worden van het vrouwelijk lichaam? Misschien is dat ook wel zo, eigenlijk,” zei hij achteloos waarna hij zijn tas voor me openritste.
          Op een ietwat strengere toon vervolgde ik: “Wat wil je daarmee suggereren? En, Florence, smeken zal je
    niet gaan helpen, dame. ” Mijn ogen flitsen kort weer terug Laslo's kant op waarna ik zijn tas mijn kant op schoof. Ik grabbelde beheerst in Laslo zijn tas en mijn gezichtsuitdrukking veranderde niet zodra ik de fles tegenkwam. “Ik mag hopen dat dit de enige fles is die je bij je hebt, Laslo. Of wil je nog een gesprek beginnen over je intelligentie?” klonk mijn stem op een strenge doch vriendelijke toon waar een vleugje van mijn humor in te horen was.

    [ bericht aangepast op 13 juli 2021 - 11:27 ]


    I have seen my own sun darkened

    KALI
    she wore a smile like a loaded gun
    twenty • outfit minus sunglasses • with don • before bagcheck

    Al bijtend op haar lip keek Kali op naar Don, nerveus voor zijn reactie, ondanks dat hij niet iemand was die anderen snel veroordeelde voor de dingen die ze deden. De blik op zijn gezicht was echter een die ze niet eerder had gezien, of niet naar haar gericht. Met zijn handen aan de weerszijden van haar gezicht moest ze hem wel aankijken. Een deel van haar wilde koppig haar ogen sluiten, zodat ze de blik in zijn ogen kon vermijden, maar ze wist ook wel beter dan dit bij hem te proberen. Ze had weinig zin in nog iemand die geïrriteerd was door haar.
          “Je mag dit nooit meer zeggen. Je bent geen slet, hoor je me?” Zijn woorden werden gevolgd door een knuffel. Zowel zijn woorden als daden lieten haar iets beter voelen, maar het kleine stemmetje in haar achterhoofd bleef bestaan. Haar armen sloten om Don’s middel. Had ze de situatie zojuist ingewikkelder gemaakt? Waarschijnlijk. Had ze daar spijt van? Daar was ze nog niet over uit. "Kleed je aan, we moeten gaan. Mensen zullen zich wel afvragen waar je blijft."
          Met tegenzin liet Kali Don los, wetende dat hij gelijk had. Ze had geen idee hoelang ze nu al weg waren. “Dat geldt ook voor jou, Donnie.” Hij mocht dan wel stil en broody zijn, hij was lastig te missen. Haar donkere lokken waren nog nat en plakten tegen haar wangen terwijl ze haar kleding weer aantrok, maar daar was op het moment niks aan te doen. Don’s korte haar was al zo goed als droog, geen zorgen daar. “En, Don?” Haar hand vond voor enkele seconden weer de zijne, waar ze zachtjes in kneep. “Dankje.”

    Nadat ze de trainingszaal waren uitgeglipt, hadden ze allebei hun spullen uit hun oude slaapzalen gehaald, waarna ze gezamelijk richting de tassencontrole liepen. Hier aangekomen leken de meeste docenten nog druk bezig te zijn. Met een zucht liet Kali haar tas op de grond vallen en leunde ze tegen de stenen muur achter haar. Al snel ontmoetten haar ogen die van Ramsey. Zijn woorden spookten nog steeds door haar hoofd en al snel wendde ze haar blik weer af. Hij had het meer dan duidelijk gemaakt dat hij haar gezicht voor de rest van de dag niet meer wilde zien. Ondanks haar stomige sessie met Don voelde ze zich op dat vlak nog niet veel beter. Normaal was Ramsey degene die haar beter liet voelen, als ze zo was, alleen ging dat een stuk lastiger wanneer hij deel van de oorzaak was. Voor even gleed haar blik weer naar Ramsey.

    Kali zat stilletjes in de kleine ruimte toen de deur piepend open ging. Haar aandacht bleef gericht op het boek in haar schoot. Er was maar één iemand die wist dat hij haar hier kon vinden.
          ”Is dat mijn sweater?”
          ”Het was jouw sweater.”
          Het was voor enkele seconden stil terwijl Ramsey naast haar ging zitten. Kali had nog altijd niet opgekeken.
          ”Kal, waarom ben je hier? Is er iets gebeurd?”
          ”Nee, alles is prima. Gewoon geen zin in mensen.” Haar nagels die in haar handpalmen drukten bewezen het tegendeel.
          Een zucht kwam over Ramsey’s lippen terwijl hij Kali op tilde en tussen zijn benen zette, met haar rug tegen zijn borstkas. Hij pakte een van de dekens die ze over de jaren hier verzameld hadden en legde die over hen heen. Zijn handen verstrengelden met de hare en hij trok haar dichter tegen zich aan. “Als je er over wilt praten…”
          ”Dan weet ik je te vinden. Geen zorgen, prinses.” Ze protesteerde zachtjes toen hij het boek pakte. “Ik was nog niet klaar.” Haar pogingen om het boek terug te grissen liepen nergens op uit.
          ”Rustig! Ik lees, jij luistert. En waag het niet om te vragen of ik wel kan lezen!” waarschuwde Ramsey.
          ”Oh, ik zou niet durven.” Ze wisten beiden dat ze dat wel degelijk van plan was. Stilletjes nestelde ze zich tegen Ramsey aan, terwijl zijn stem de ruimte vulde.


          Kali forceerde een glimlach op haar gezicht en keek op naar Don. “Jij nog een voorkeur voor wie jou gaat fouilleren?” De vraag wie haar voorkeur had om een kamer mee te delen had ze de afgelopen dagen al te vaak gehoord. Ze was er ook benieuwd naar of Don een teacher’s crush had. Als God en Satan wilden dat de Volitares niet afgeleidt werden tijdens de les, dan hadden ze verkeerde docenten uitgekozen. “En ik reken er wel op dat je vanavond komt. Ik eis minstens één dans van je.” Hij was geen danser, maar het was het laatste jaar en eens moest hij er aangeloven. Hoe eerder hij er aan toegaf, hoe eerder hij er vanaf was. Van Aly wilde ze ook nog een dans stelen, en haar mening weten over het laatste boek die ze haar gegeven had. Of eigenlijk, haar mening over een paar specifieke hoofdstukken.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    DONOVAN
    I stopped fighting my inner demons, we're on the same side now
    23 • the mysterious one • with kali • at tassen controle

    “Dat geldt ook voor jou, Donnie.” Waren haar woorden dat mensen hem wel zouden missen. Dat betwijfelde hij echter. Hij was niet graag onder de mensen, en als het dan toch verplicht was bleef hij liever in de luwte. Hij werd niet gemist, eerder vergeten en dat vond hij prima. Ze hadden zich stilletjes weer aangekleed en stonden op het punt om de trainingszaal te verlaten toen Kali zijn hand vast pakte. “En, Don?” Ze kneep zachtjes. “Dankje.” Kort kneep hij terug, zijn enige reactie op haar bedankje. Daar waren vrienden toch voor. Snel liet hij haar hand weer los, zodat hij de deur voor haar kon open houden. Hij gebaarde dat ze naar buiten kon lopen en sloot de deur van de trainingszaal met een klap achter hen.
          Nadat Kali en Don hun tassen bij hun oude slaapvertrekken hadden opgepikt, hadden ze zich bij de groep volitaires die al stonden te wachten voor het controleren van hun tassen gevoegd. Don’s ogen speurde meteen de open plek af op zoek naar Lara, een tik die na al die jaren samen nog steeds in zijn systeem zat. Old habits die hard. Al snel kon hij concluderen dat ze niet aanwezig was, waardoor hij weer opgelucht leek te kunnen ademen. Toch betrapte hij zichzelf er op dat hij het jammer vond dat ze nergens te bekennen was. Hij moest Lara echt uit zijn hoofd leren zetten.
          Met een glimlach op haar gezicht keek Kali naar Donovan op. “Jij nog een voorkeur voor wie jou gaat fouilleren?” Hij haalde zijn schouders op. Het maakte hem eigenlijk niets uit. Hij wou er gewoon snel van af zijn. Al deze poespas vond hij nergens voor nodig en kon hem gestolen worden. “Ik reken er wel op dat je vanavond komt. Ik eis minstens één dans van je.” Ging Kali onverstoorbaar verder. Hij trok zijn wenkbrauw op. “Vanavond?” Oh ja, het feest van Laslo. Dat was hij haast vergeten. “Ik dans niet.” Antwoordde hij nukkig. Ze kon hoog en laag springen, maar in nog geen honderd jaar zou hij zich op de dansvloer begeven. Zelfs niet voor Kali. Zijn blik gleed van Kali naar de docenten die bezig waren met het fouilleren van de volitaires. Onbewust had hij gekozen voor de rij van Kenna en nog even en hij zou aan de beurt zijn.




    [ bericht aangepast op 13 juli 2021 - 9:13 ]


    someone out there feels better because you exist


    Evelynn
    20 | The girl who went roque | With Elias | binnenplaats | Outfit


    ”Some people are not meant to be tamed."

          Het gesprek tussen Eve en Lara was onderbroken door de mededeling dat alle leerlingen naar hun slaapkamers konden gaan. De timing was perfect geweest. Eve had haar beste vriendin net verteld dat ze recentelijk met iemand naar bed was geweest. Ze wilde nog niet zeggen met wie en dus had Eve de kans om weg te komen met beide handen aangegrepen. Ze was haar spullen gaan halen en had op de weg terug naar de binnenplaats een fles alcohol aan Zuzana gegeven om mee te smokkelen langs de leraren. De redhead wist vrij zeker dat Zuzana of gelijk door kon lopen of maar heel kort en oppervlakkig gecontroleerd zou worden. Het bleek maar weer dat het handig was om haar te vriend te houden – ook al was ze zo zoet en daardoor irritant als maar kon. Terug op de binnenplaats had Eve bij het zien van de wachtrij kort gezucht. Ze had totaal geen zin om achteraan te sluiten en te moeten wachten tot een freaky Asteria, een strenge Evicka of een onnozele Jacob haar zou controleren. Haar ogen gleden naar de overige leraren en in het specifiek naar Belial, Kenna, en Cassiel. They could feel her up anytime. Eve besloot dan ook te wachten tot een van die leraren vrij zou komen.
    Nog voor ze zich kon afvragen wat ze tot die tijd moest doen, hoorde ze een bekende stem haar naam roepen. “Eve” groette Elias haar waarna hij dichterbij kwam. Een glimlach verscheen op Eves gezicht. Ze was altijd blij om haar beste vriend te zien. “Hoeveel illegale dingen gaan ze uit je tas halen? Of is dat niet waarom je hier als een van de weinigen nog staat? Nee, laat me raden, het is de kamerindeling, niet?” De plagende ondertoon in zijn stem was onmisbaar en Eve kon niet anders dan grijnzen. “Lieve Elias, denk je nou echt dat ik onvoorbereid die rij in ga?” vroeg ze terwijl ze haar hand gespeeld verontwaardigd op haar borst legde. Ze schudde speels haar hoofd. “Kom op, je kent me beter dan dat” Ze gaf haar vriend een plagende por.

    “Ik heb Zuzana weten te strikken als smokkelaar.” Eindigde ze met een ondeugende en trotse glimlach. “Heb jij iets geregeld of ben je een adrenaline junkie en probeer je zelf iets mee te smokkelen?” vroeg ze nieuwsgierig.
    Elias zijn woorden gaven de roodharige dame het besef dat de kamerindeling inderdaad al bekend was. “Wat betreft de kamerindeling heb ik nog geen idee met wie ik zit. We kunnen zo samen wel even kijken? Volgens mij hangt er een briefje op het prikbord. Je moet me wel beloven dat ik bij je mag crashen als ik vervelende of saaie kamergenoten heb.” Eve gaf haar beste vriend onschuldige puppy-ogen zodat al zou hij het willen hij geen nee kon zeggen. Niet dat ze daar bang voor was. Het afgelopen jaar had ze al vaak genoeg bij de jongen gecrasht. “Ik stond eigenlijk te wachten tot ik gecheckt kan worden door een docent naar mijn keuze. I mean een Belial of een Cassiel zouden hun handen echt wel over me heen mogen laten glijden. Heb daar zeker niets op tegen.” Grijnsde de redhead. “Heb jij een voorkeur voor wie in je zakken mag voelen?” vroeg Eve nieuwsgierig.
    Eves aandacht werd getrokken door een bekende stem. Het was Ramsey. Zijn stem herkende ze uit duizenden. “Hee Eve!” galmde het door de hal en binnenplaats. Ze keek om en zag Ramsey bij de kamerindeling staan. Het zou toch niet. Had ze echt zoveel geluk? “Wat zeg je ervan om dit jaar met mij een slaapkamer te delen?” Ja, ze had dus echt zoveel geluk. Voor een seconde spookte het idee dat dit een stomme grap was door haar hoofd. Bij het zien van de geamuseerde twinkeling in Ramseys ogen vervloog dat idee erg snel. Jackpot. “Waarom niet?” riep ze nonchalant instemmend terug terwijl ze haar schouders ophaalde om de jongen wat te plagen. Een smalle grijns gave her away. “Natuurlijk wil ik dat, lijkt me erg leuk!” galmde het enkele seconde later enthousiast door de hal terug naar de demon.
    De woorden hadden nog maar net haar lippen verlaten of Laslo stond al voor haar neus. “Is dat nou wel zo verstandig om te doen, Eve?” De redhead fronste even. Waarom zou het niet verstandig zijn? En waarom had Laslo zoveel interesse in haar kamerindeling? “Ik bedoel, met de grote hoeveelheid meisjes die Ramsey naar zijn bed brengt.. Lijkt me erg lastig slapen, niet? ” Op die manier had ze er nog niet tegenaan gekeken. Het was een goed punt. Ze moest maar hopen dat Ramsey genoeg respect voor haar had om dat niet te doen. Hij verdiende op z’n minst een kans om dat te bewijzen.
    Charlize is een veiligere optie.” Eindigde Laslo zijn verhaal en alles viel op z’n plek. Laslo was niet geïnteresseerd in haar kamerindeling maar in hun kamerindeling. “Jij en Charlize zijn zeker m’n andere twee kamergenoten?” Eens er een instemmend antwoord was, verzachte haar blik. Als zij en Ramsey een kamer gingen delen, betekende dat dat Laslo met Charlize moest. Ze wist hoe Las over die dame dacht. Een kort schuldgevoel bekroop de redhead. “Ik weet dat je niet met Charlize wilt Las en ik snap dat volkomen maar je weet dat ik ook niet met d’r wil.” Ze zuchtte even. “En wij zijn pas net weer on speaking terms,” Eve pakte Las zijn hand zacht vast. “ik wil heel graag weer aan een betere band werken maar samen een slaapkamer delen is niet slim.” Ze kneep zacht als verontschuldiging in zijn hand. “Sorry, maar ik ga in de kamer bij Ramsey.” Ook al had ze een zwak voor Las en haalde hij engeleigenschappen zoals schuldgevoel bij haar naar boven, moest ze egoïstisch zijn. Ze was tenslotte een demon for fuck sake.







    ”Feel like making a deal with the devil?"

    [ bericht aangepast op 16 juli 2021 - 17:10 ]