• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Lane • Isolophilia
    • Rafael • Beater/Prefect • Slughorn
    • Justin • Keeper • Catan
    • Andreas • Sombre
    • Brenn • Trijn
    • Margo • Chaser• Klaar
    • Jordyn • Beater• Croweater
    • Kyra • Chaser/Prefect • Morrigann
    • Arianna • Frangente
    •
    Ravenclaw

    • Nomad • Catan
    • Roman • Keeper/Headboy • Croweater
    • Noah • Trijn
    • Cole • Catan
    •
    • Blythe • Chaser• Catan
    • Isabella • Slughorn
    • Jemina • Morrigann
    • Rhae • Croweater
    • Elsie • Catan
    Slytherin

    • Casper • Croweater
    • Mosh • Seeker • Croweater
    • Marcus • Beater • Frangente
    • Thomas • Slughorn
    • Evan • Sombre
    • Prudence • Trijn
    • Lene • Keeper • Klaar
    • Daphne • Croweater
    • Zoya • Head girl • Catan
    • Nora • Morrigann
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Croweater
    • Theo • Chaser/Prefect • Frangente
    • Vinnie • Croweater
    •
    •
    • Mavis • Beater • Catan
    • Rosalie • Slughorn
    • Tilly • Catan
    • Maddie • Trijn
    • Novalie • Prefect •Slughorn

    [ bericht aangepast op 15 juni 2021 - 19:13 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    <3


    - thank you for existing -

    Rosalie Williams
    ~ Op de gang naar Common room ~


    Ze glimlachte naar hem. "Dat geeft niet," zei ze vriendelijk. Ze kwamen even voor een moment tot stilstand, aangezien ze bij de ingang van hun common room waren gekomen. Rosalie hoorde hoe Vinnie op de tonnen speelde en ergens vroeg ze zich af hoe ze dat zelf moest doen. Ze hoorde het deuntje dan wel, maar kon absoluut niet zien waar de goede tonnen zaten. Misschien moest ze dat morgen maar even aan professor Sprout moest vragen.
          "Ik kreeg Ravi vlak nadat ik blind was geworden," begon Rosalie toen Vinnie weer begon te lopen. "Hij was toen nog vrij jong en we hebben samen veel moeten oefenen om tot hier te komen. Hij kan me de weg wijzen door de school. Vaak volg ik gewoon het geluid van zijn vleugelslagen, maar hij kan ook even kort krassen om richting aan te geven. Als ik fout loop, dan krast hij wat langer." Rosalie liet begeleiden tot de bank, liet daar Vinnie los en ging zitten. " Hij kan ook aangeven of iemand me vriendelijk gezind is, vaak fluit hij dan twee keer hoog. Als iemand dat niet is, krast hij waarschuwend. Maar die laatste is nog lastig, aangezien het moeilijk daarmee oefenen is."

    [ bericht aangepast op 30 mei 2021 - 16:39 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    MT.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Marcus Hyakinthos Lestrange
    Seventeen years old | Slytherin | Beater | With Thomas, Evan | Slytherin Common Room




    "Hoezo aan het lachen krijgen, tsk." mompelde hij wat verontwaardigd tegen hemzelf door Nora haar opmerking. Even later werd zijn zus door Daphne meegesleurd. Met een grijns volgde hij Evan die de Great Hall uit liep.
    Uiteindelijk arriveerden ze in de Slytherin Common Room en keek hij naar Thomas en Evan.
    "Jagen we deze tweede jaars weg of gaan we in de slaapkamer?"


    Tommi, ich glaub, ich hab' Heimweh. Ich will mal wieder am Rhein stehen.

    KYRA ALIYEVA
    gryffindor • chaser • prefect • gryffindor common room • all the crazy gryffindors
    Kyra rolde met haar ogen. "Hmm, eerst kijken wat de avond nog meer te bieden heeft," antwoordde ze op Lane. "Maar ik zal je in mijn hoofd houden. Het klinkt in elk geval alsof je een wilde nacht gepland hebt." Veel anders was ze ook niet van haar beste vriend gewend, maar desondanks dat ze beide met behoorlijk wat mensen hebben gerotzooid, hebben ze nooit samen wat gedaan. Kyra sloeg haar arm om Andreas' middel heen. "Jij hebt verder nog geen slachtoffers op het oog dus? Ik wil er ook wel eentje voor je kiezen?" Bij zijn drank vraag trok ze een wenkbrauw op. "En natuurlijk heb ik whiskey gehad. Jij niet?" Het verbaasde haar lichtelijk, want de jongen kon zelf ook aardig wat alcohol naar binnenwerken.
          Ondertussen hadden ze de Gryffindor common room bereikt waar al meerdere van hun afdelings- en jaargenoten enkele banken bezet hielden. "Hoor daar iemand 'drankje' zeggen?" Kyra woelde met haar hand door Justin's haar. "Andreas wil de prefect badkamer op stelten gaan zetten."


    [ bericht aangepast op 30 mei 2021 - 18:31 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Jordyn Mariah Kingsley


    >> In de Gryffindor-common room <<


    ‘De prefect-badkamer?’ herhaalde Jordyn met opgetrokken wenkbrauwen. ‘Good lord, het is duidelijk dat jullie spannende plannen maar aan Raf en mij moeten overlaten. Zoiets doe je alleen na middernacht, vriend,’ zei ze met een blik op Andreas. ‘Als er geen twintig Prefectjes zijn die een duik in het bubbelbad willen nemen, nu ze zo vlak na de treinreis drijfnat van het angstzweet zijn door een zekere Lady Crawford.’

    [ bericht aangepast op 30 mei 2021 - 18:44 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    ANDREAS WILLIAMS
    Gryffindor | Gryffindor table | with Gryffindors

    Kyra sloeg haar arm om Andreas zijn middel en stelde voor een slachtoffer voor hem uit te kiezen, dat leek Andreas wel een leuke verassing.
          'Hmm, verras me maar,' zei hij dan ook soepeltjes. 'Tenzij je zelf nieuwsgierig bent, I won't judge.' Andreas gaf een por in Kyra's zij. 'En natuurlijk heb ik Whiskey gehad, mijn vader is een muggle weet je nog? Man, ze kunnen er wat van hoor, die muggle's.' Andreas doelde hier op het brouwen van drankjes. Er waren ontelbaar veel soorten, van slap tot sterk. Ondertussen betraden de drie musketiers de Gryffindor Common-room, die al flink gevuld was met andere studenten. Kyra stond meteen op scherp door het woord 'drankje' en voegde zich enthousiast bij de rest. Ze vertelde over de plannen in de prefect-badkamer, al leek Jordyn het daar niet helemaal mee eens te zijn. Wanneer was die meid het eigenlijk wel ergens mee eens.
          'Jordy, please, dan wachten we toch lekker tot middernacht. Ik hoef nergens te zijn hoor vriendin, jij wel?' De bijdehante toon van Andreas was heerlijk geplaatst om Jordyn lichtelijk te irriteren. Hij mocht haar graag, maar toch kon hij niet zo goed tegen haar opmerkingen. Andreas liet zijn blik even glijden naar Arianna en glimlachte dan ook even haar kant op ter begroeting.


    - thank you for existing -

    Jordyn Mariah Kingsley


    >> In de Gryffindor-common room <<


    ‘Wachten is zonde van de tijd. Waarom gaan we niet gewoon naar de Kamer van Hoge Nood? Zijn er geen badderende Prefects die ons betrappen en krijgen Raf en Kyra ook geen gehannes. Gewoon aan een stomend bubbelbad denken omdat we ons zo ranzig voelen na de treinreis en we kunnen onze lol op, toch?’
          Als Roman hen betrapte met drank kregen ze vast wel een waarschuwing, maar dat was toch anders dan dat de twee Prefects hun privileges op zo’n manier misbruikten. Roman was ongetwijfeld best een chille head boy, maar ze geloofde ook dat je hem niet te veel moest pushen en een dronken party houden met je halve afdeling op een plek waar alleen Raf en Kyra hoorden te komen, vond ze ergens respectloos overkomen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vinnie Davies

    >> In de leerlingenkamer van Hufflepuff met Rosalie <<

    Vinnie ging naast Rosalie zitten en keek verwonderd naar de uil. ‘Wat gaaf dat hij dat allemaal kan! Lijkt me wel heel fijn, iemand die de hele tijd bij je is.’ Hij glimlachte naar het dier. Er klonk een mauw en toen hij opzij keek sprong Cooper op zijn schoot. Het dier spinde toen hij haar achter de oren kriebelde. ‘Hoe doe je dat met eten geven?’ vroeg hij. ‘Gaat hij ’s nachts jagen? Of krijg je dat van iemand? De andere uilen zijn natuurlijk in de uilenvleugel,’ dacht hij hardop terwijl hij Coopers vacht streelde.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rhae Storm

    >> In de leerlingenkamer van Ravenclaw met Blythe en Isabella <<


    Het laatste zonlicht viel door grote erkerramen naar binnen. Ertussen hingen banieren met het embleem van Ravenclaw. Aan een tafel aan de zijkant zat een groep jongeren een kaartspel te spelen en de riante stoelen bij de haard waren ook allemaal bezet.
          ‘Het ziet er gezellig uit,’ zei ze met een glimlach. ‘Wie zit er nog meer in onze jaarlaag?

    [ bericht aangepast op 30 mei 2021 - 19:34 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Thomas Byrne
    Slytherin Common room met Marcus en Evan


    Hij gaf niet eens antwoord op Marcus vraag. "Opdonderen," siste hij de tweedejaars toe. De jonge Slytherins keken even naar hem op, maar maakten zich toch schoorvoetend uit de weg. Thomas reputatie sprak duidelijk voor zich, want geen een van hen ging in protest. "Opgelost, moment..." Thomas liep even door naar hun kamer, waar hij een fles FireWhiskey uit zijn koffer trok. Eenmaal terug viel Thomas in een van de vrijgekomen luie stoelen en had hij drie glazen in zijn hand. Hij schonk ze alledrie in en gaf er twee aan Evan en Marcus. "Op je terugkomst, Hale," maakte hij er maar van en als een soort toost hief hij zijn glas in de lucht, voor deze aan zijn lippen te zetten.


    It's never gonna happen, Guys.

    Rafaël Wilson
    In de Gryffindor Common Room


    "Ik ben het eens met Jor," zei hij voor Jordyn en Andreas straks in een woordenwisseling uitbarstten. "Ik heb mijn geluk vandaag al een keer beproefd in de Prefect coupé en als Zoya me nog een keer betrapt vandaag, breng ik het er niet levend vanaf ben ik bang."
          Plus de prefect badkamer ging hem dan weer een beetje ver. Natuurlijk was hij er wel eens geweest met Jordyn, maar dat was anders dan er een feestje geven. Het was simpelweg gewoon vragen om problemen. En tja, je moest altijd een uitweg hebben toch? Regel nummer 1...


    It's never gonna happen, Guys.

    EVANDER | EVAN | HALE
    arriving a little late | Slytherin table | Thomas, Marcus

    Evan liep met zijn handen in zijn gewaad door de gangen richting de Slytherin Common-room. Hij voelde Bob ontwaken en langs zijn hand glijden, waardoor Evan met zijn duim langs de kop van het beestje ging. De heren kwamen de ruimte binnen en Marcus vroeg direct waar ze gingen zitten. Het antwoord was overduidelijk, want Thomas had de brugpiepers al per direct weggejaagd.
          'Goed gehandeld,' grinnikte Evan dan ook goedkeurend terwijl hij naar de grote leren sofa liep en zichzelf er kalm in liet zakken. Thomas was naar één van de kamers verdwenen, maar kwam al snel terug met een prachtige fles en drie glazen. Thomas schonk de glazen in en deelde ze uit, waardoor Evan even naar voren schoof en een glas aannam.
          'Bedankt heren, op een goed jaar.' Proosste Evan terug. Hij ging weer achterover zitten in de bank en haalde Bob uit de zak van zijn gewaad. Als hij ergens rustig zat vond Bob het heerlijk om in Evan's nek te liggen. Hij verplaatste de slang dan ook naar zijn nek, waar de slang zich comfortabel nestelde in zijn kraag.
          'Er is geen bank op de wereld die beter zit dan deze oude makker,' bracht Evan tevreden uit terwijl hij een slok van zijn drankje nam.


    - thank you for existing -

    Marcus Hyakinthos Lestrange
    Seventeen years old | Slytherin | Beater | With Thomas, Evan | Slytherin table




    Zijn vraag werd al beantwoord toen Thomas de tweedejaars wegjoeg. Een grijns sierde zijn lippen. De jongere studenten waren zo makkelijk bang te maken. Hij ging zitten in een van de fauteuils en gooide zijn benen op de tafel die in het midden stond. Vervolgens pakte hij het glas aan die Thomas aan hem uithield, nadat die snel naar de slaapzaal was gerend.
    Ook Marcus hief zijn glas op als een toost. ''Op een goed jaar ja.'' zei hij, de bittere ondertoon die dit had kon hij goed verbergen. Hij nam een slok van zijn glas en moest vervolgens even lachen om wat Evan zei. ''Vertel eens Hale, hoe is Amerika in vergelijking met het koude Schotland?''


    Tommi, ich glaub, ich hab' Heimweh. Ich will mal wieder am Rhein stehen.

    Arianna Reign Tudor
    Seventeen years old | Gryffindor| With the Gryffindors | Gryffindor Common Room




    Ter begroeting glimlachte ze terug naar Andreas. Haar ogen lichtten wat op bij de woorden drank en stomend bubbelbad. De discussie over waar boeide haar niet zo veel. ''Een bubbelbad en drank klinkt perfect,'' zei ze met een glimlach. ''net zoals de Room of Requirement.''
    Vervolgens dacht ze even na, voordat ze herinnerde dat ze ook flessen muggle drank mee had genomen. Het geluk van ouders te druk om koffers te controleren. ''Ik heb vodka en tequila mee kunnen krijgen.''

    [ bericht aangepast op 30 mei 2021 - 21:05 ]


    Tommi, ich glaub, ich hab' Heimweh. Ich will mal wieder am Rhein stehen.