• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Lane • Emily
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    • Brenn • Katrijn
    • Jordyn • Beater• Natas
    • Kyra • Chaser/Prefect • Cheryl
    • Arianna • Noa
    •
    •
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    •
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Jemina • Cheryl
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Marcus • Beater • Noa
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    • Prudence • Katrijn
    •
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    • Nora • Cheryl
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Theo • Chaser/Prefect • Noa
    • Vinnie • Natas
    •
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique

    [ bericht aangepast op 25 juni 2021 - 16:16 ]


    Every villain is a hero in his own mind.



    Brenn


    Hij keek op als er plots iemand tegen hem begon te praten. Had de kerel zijn naam niet vernoemd, dan had hij nooit doorgehad dat hij effectief tegen hem bezig was.
    'Een wilde nacht?' Hij grijnsde lichtjes. 'Ergens kan je het zo wel noemen.' Ook al had ie zelf geen lik alcohol aangeraakt. 'En jij bent?'

    Blythe Carmichael

    Het ging allemaal behoorlijk snel en Blythe had vrij laat door wat er aan de hand was. Toen Isa echter opstond en wegliep, liep Blythe direct achter haar aan - en ze zag Noah hetzelfde doen. Ze gaf even een dankbaar knikje aan Justin en glimlachte aarzelend naar Rafaël, die achter hem stond (haar hartslag nam een beetje toe) en zorgde daarna met een klein drafje dat ze op gelijke hoogte met Isa kwam. Zodra ze de grote zaal hadden verlaten, pakte ze voorzichtig Isa's hand terwijl ze verderliepen.

    [ bericht aangepast op 24 juni 2021 - 19:29 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain


    Noah


    Hij schrok zich te pletter als er plots uit het niets een pakje voor hun neus op de tafel viel. Recht op zijn mok melk, dat hij daarnet juist had opgekuist. Instinctief speurde hij meteen de Grote Zaal af alsof hij verwachtte dat er iemand met een gigantische grote pijl boven zijn/haar hoofd zou staan met bijschrift: IK BEN DE VERZENDER! In uitdrukkelijke schreeuwende letters. Zijn gezicht veranderde in compleet afgrijzen als hij zag wat ze uit het pakje haalde. Eerst had hij niet echt door wat het moest voorstellen- dat het zelfs überhaupt een kledingstuk was - maar toen viel het muntje bij het subtiel meekijken op het stukje papier. Dit komt van een professor?! Nee, dat kan niet. Isa zou zoiets nooit doen- Zijn gedachten werden verstoord door Justin die plots superman komt spelen. Who the f***
    Hij bleef maar wat verward zitten, en staarde met een schampere blik naar Justin. Wat sta jij hier eigenlijk nog te doen? Verwacht je een kusje of zo?Uiteindelijk stond ie recht, aangezien Isabella de Grote Zaal verliet met Blythe, en volgde snel om dan aarzelend opzij te kijken naar Isa. 'Gaat het wat?' fluisterde hij zo stil mogelijk terwijl hij haar hand bemoedigend wou vastnemen. Nee, toch maar niet doen. En zeker niet aangezien Blythe hem al voor was. Waarom is iedereen hem voor?!

    [ bericht aangepast op 24 juni 2021 - 19:55 ]

    ANDREAS WILLIAMS
    Gryffindor | Great hall | with Lane & Brenn

    Andreas rolde met zijn ogen na Mosh zijn opmerking. Aanlijnen... pff, hij was geen hond, hij was misschien wel een beetje overdreven soms, maar nog net geen hond. Andreas gaf Mosh nog even een vuile blik, tot zijn zusje het intenste testosteron staarcontest had onderbroken. Ze greep Andreas bij zijn oor en trok hem mee naar de tafel.
          'Auw, auw, auw, Rosalie!' Mopperde Andreas terwijl hij haar hand wegtikte van zijn oor zodat hij zelf kon lopen. Voor een klein blind meisje had ze toch een beste greep in haar vingers.
          'Zoek jij een plekje voor mij uit, ik ga liever niet op iemands schoot zitten.' Dat kleine kreng had geluk dat ze zo schattig was en dat ze familie was. Andreas rolde met zijn ogen en keek de Hufflepuff tafel even over.
          'Eens even zien, Lee en Mavis...' begon Andreas terwijl hij de tafel bekeek. 'Novalie en Tilly...' - 'En Theseus met Vinnie.' Uiteraard zou Rosalie voor Novalie en Tilly kiezen, dus liep hij met zijn zusje naar de dames, waar hij Rosalie hielp met plaatsnemen.
          'Dames,' begroette hij Novalie en Tilly. 'Eetsmakelijk smurf, niet weer tegen die kneus opbotsen alsjeblieft,' Andreas maakte een kusgeluid en liep vervolgens terug naar de Gryffindor tafel. Hij zag Lane naast een jongen zitten die hem wel bekend voorkwam, maar hij kon even niet plaatsen wie het was. Hij besloot er bij te gaan zitten. Met een plof kwam hij terecht op het bankje, om direct wat koffie in te schenken.
          'Morguh, heren.' Bracht hij dan ook droogjes.


    - thank you for existing -

    EVANDER | EVAN | HALE
    Great hall | fucking hungover | Mosh

    Na met een rustige pas naar de ontbijt zaal te zijn geschuiveld, had Evan eindelijk plaatsgenomen aan tafel. Zijn ogen gingen even over het eten dat op tafel lag, maar het sprak hem allemaal niet echt aan. Hij wilde liever een sigaret. Hij nam een broodje vast en smeerde er wat chocoladepasta op. Hij moest toch iets eten als hij deze dag rechtop wilde blijven staan. Thomas was al sociaal gaan doen, waardoor Evan rustig alleen aan tafel met lange tanden zijn broodje weg kon kauwen. Dat rustig aan tafel zitten leek echter niet lang te duren. De zaal was extra rumoerig deze ochtend. Evan werd even uit zijn eigen bubbel getrokken toen er iemand naast hem op het bankje plofte.
          'Wilde nacht gehad?' Hoorde hij Mosh vragen. Evan keek de jongen even zwijgend aan. Ging dit nou echt zo'n dag worden? Dat iedereen de hele dag aan hem ging vragen hoe zijn avond was geweest en wat er was gebeurd?
          'Heb gevochten met een draak,' kwam er dan ook sarcastisch over zijn lippen. Evan nam nog een laatste hapje van zijn broodje, die hij gekgenoeg vrij snel naar binnen had gekregen en was klaar om op te staan voor een sigaret.
          'Ik ga roken,' kwam er mopperend over zijn lippen. Als Mosh ook een sigaret zou willen liep hij vast en zeker wel mee. Evan schonk nog even snel wat koffie in een mok om mee naar buiten te smokkelen. Het rooster dat hij eerder van Snape had gekregen was al weer in zijn gewaad verdwenen. Daar keek hij zo wel naar.


    - thank you for existing -

    Rhae

    Een beetje beteuterd bleef Rhae achter. Ze had nog overwogen om met Blythe mee te gaan – al kon ze de situatie lastig inschatten, dus wellicht was het beter van niet – maar toen Noah ook opstond liet ze het maar zo. Ze had verder nog niet echt kennisgemaakt met anderen, maar bij deze twee jongens had ze niet meteen een onderbuikgevoel. Tot slot had de ene net Isa gered en de andere was Blythes crush. ‘Ik ben trouwens Rhae,’ zei ze tegen de twee. Ze keek de rechtse aan. ‘Dat had je smooth opgelost.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Isabella Fitzgerald

    Met Blythe en Noah


    Ze glimlachte even naar Blythe toen die haar hand vast nam. Ze zei geen enkel woord, vroeg niet direct hoe het ging en dat waardeerde Isa enorm aan Blythe. Ze wist niet goed of ze erover wilde praten en waarover ze dan wilde praten. Isa had alleen uit de Great hall gewild. Even klemde ze haar hand met een glimlach om die van haar vriendin. Misschien wilde ze wel gewoon een knuffel (en dat was niet iets wat ze snel wilde of toe gaf).
          Toen Noah aan de andere kant opdook, voelde ze zich een klein beetje overdonderd. "Ja, het gaat wel," zei ze bijna automatisch. "Ik ga mezelf gewoon even opfrissen en mijn spullen pakken. Ik zie je zo wel in de les." Ze voelde zich lichtelijk schuldig dat ze Noah nu afwimpelde, maar om met twee mensen te moeten praten vond ze een beetje ingewikkeld. Het was wel lief dat hij het vroeg. Misschien moest ze dat maar even zeggen, om hem niet helemaal lullig te laten voelen. "Dank je, dat je het vraagt," zei ze zachtjes. Isa keek even om naar haar beste vriendin achter haar. Eigenlijk was zij de enige aan wie Isa even behoefte had. Hoewel Blythe waarschijnlijk helemaal nog niet naar de toren moest waarschijnlijk, nam Isa haar vriendin gewoon aan haar hand mee. Het voelde wel fijn om niet alleen te zijn.

    [ bericht aangepast op 24 juni 2021 - 21:09 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Rafaël Wilson
    Met Justin en Rhae


    Hij keek met een naar gevoel in zijn buik Isa achterna. Ergens wilde hij heel graag helpen, maar bij Isabella zou hij het alleen erger maken. Om een of andere reden had ze echt de pik op hem en Rafaël had nooit geweten waarom. Hij had even terug geglimlacht naar Blythe en keek haar een beetje beteuterd achterna. Hij hoopte maar dat Blythe iets voor Isa kon betekenen.
          Rafaël zelf had zich nogal ongemakkelijk gevoeld toen hij besefte wat er in het pakketje zat. Een enorme blos was naar zijn wangen gestegen bij het zien van het pikante pakje. Ergens was hij stiekem ook opgelucht geweest dat Justin het weggraaide. Alleen door Justins woorden volgde daarna de gedachte dat Jordyn het waarschijnlijk ook nog zou doen ook, dat pakje aantrekken. Een beeld van zijn beste vriendin schoot onwillekeurig door zijn hoofd en direct schudde hij het beeld met een enorme schaamte uit zijn hoofd. Zijn kop was nog roder geworden dan al eerder.
          Daarom ging hij maar al te graag in op de woorden die hij hoorde. Rafaël draaide zijn hoofd om naar de spreker en werd even overvallen door Rhae haar schoonheid. Hij knipperde een keer extra met zijn ogen, toen hij naar het meisje aan de andere kant van de tafel keek. En om een of andere reden voelde hij zich ineens een stuk zelfverzekerder. "Ja, een echte held hierzo," zei hij grijnzend, terwijl hij Justin aanstootte. Hij keek even terug naar het meisje aan de andere kant van de tafel. "Rafaël," stelde hij zichzelf met een grijns voor. "En onze held hier is Justin." Rafaël keek even naar zijn beste vriend, gaf hem een zachte duw tegen zijn arm. "Ik hoop dat je dat ding ritueel verbrand," zei hij met een grijns. En anders zou hij het wel stiekem doen, want hij wilde absoluut niet weten wat er anders mee kon gebeuren.

    [ bericht aangepast op 24 juni 2021 - 21:13 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Lee Williams


    ‘Nou we kunnen er nog even over nadenken. In ieder geval lijkt het me wel leuk om twee mensen te doen.’ Hij had gezien dat Rosalie weer met haar vriendinnen was opgestaan en besloot niet veel later dat hij maar meteen moest gaan praten. Eten kon hij toch niet binnenhouden. De hoofdpijn was dan wel weg, maar er zat nog steeds een wee gevoel in zijn maag en hij had voldoende ervaring met katers om te weten dat hij niet veel zou binnenhouden behalve die ene cracker die hij had weggewerkt.
          Hij vond Rosalie met haar twee vriendinnen in de leerlingenkamer. Een beetje ongemakkelijk vlocht hij zijn vingers in elkaar. Hij had geen flauw idee hoe boos ze nog was.
          ‘Roos?’ vroeg hij zacht. ‘Kunnen we misschien nog even praten? Over gisteravond? Ik weet niet of je nog boos op me bent maar dan zou ik dat liever uitpraten.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rosalie Williams


    Hufflepuff tafel/ Common room

    Wat een aansteller, dacht Rosalie bij zichzelf. Zo hard trok ze niet eens aan zijn oor. "Ja, ja. Stoere Bink, ga nu maar weer lekker terug naar je vriendjes." Ze zwaaide grijnzend in de lucht, niet eens wetend of ze wel echt naar Andreas zwaaide. Ze hield van haar broer, maar het bleef ook leuk om hem te plagen. "Hoi meiden," zei ze met een glimlach. Al kletsend over hun rooster en wat de dag zou brengen, zat Rosalie aan haar ontbijt. Haar eerste les was pas om drie uur, wat betekende dat ze gewoon de hele ochtend voor zichzelf had, al had Novalie ook gelukkig een groot deel van de ochtend vrij.
          Na het ontbijt liep Rosalie terug met Novalie en Tilly naar de common room. Ze hadden besloten om een spelletje Magisch doolhof te doen, waarbij de bedoeling was dat je je karakter met verschillende zetten uit het doolhof kreeg. Maar je kon elkaar flink dwars zitten en het spelbord veranderde met elke zet. Het was niet het allermakkelijkste spel voor Rosalie, maar ze had het poppetje in het doolhof zo betoverd dat het tegen haar kon praten. Deze pion was alleen nogal eigenwijs, want hij mopperde vooral dat ze hem de verkeerde kant op stuurde.
          Ze was net aan het twijfelen welke kant ze hem opstuurde, toen een stem haar onderbrak. Ze richtte haar hoofd op naar de richting waar de stem vandaan kwam. "Boos? Ik ben niet boos," zei ze verbaasd. Ze kon zich niet herinneren dat ze boos was geweest. "Uh, ja natuurlijk." Rosalie hoorde hoe Novalie opstond en haar vertelde dat ze hen even alleen liet, Tilly deed hetzelfde. Rosalie knikte dankbaar en wachtte tot Lee naast haar kwam zitten.

    [ bericht aangepast op 24 juni 2021 - 21:36 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Mozart "Mosh" Bauer


    Mosh had willen vragen hoe die draak dan heette, maar blijkbaar was het een zeer gevoelig puntje aangezien die gast meteen chagrijnig werd en nog weg wilde gaan ook.
          ‘Oké dan…’ reageerde hij dan met een spottende ondertoon. ‘Nou, gezellig dat je terug bent dan.’

    [ bericht aangepast op 24 juni 2021 - 21:38 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rhae Storm


    ‘Verbranden? Misschien wil Blythe hem wel voor je aandoen,’ plaagde Rhae. ‘Als jullie het zoen- en handjes vasthoud stadium voorbij zijn.’
          Blythe had haar vrij makkelijk verteld dat ze met Rafaël gezoend had, dus het was vast geen geheim dat ze elkaar leuk vonden. Dan konden ze een grapje vast wel hebben. En ze was wel benieuwd hoe de jongen erop zou reageren – of hij het macho-type was waar ze zo’n hekel aan had of dat hij een beetje bleu was.

    [ bericht aangepast op 24 juni 2021 - 21:42 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rafaël Wilson
    Met Justin en Rhae


    Blythe? Opnieuw voelde hij een hoog rode blos naar zijn oren op kruipen. Rafaël deed enorm zijn best om het beeld uit zijn hoofd te houden, omdat hij nog helemaal niet op die manier aan Blythe wilde denken. "Ik.. Ik.." Maar verder dan dat kwam hij niet. Hij keek even naar het meisje en flapte er opeens iets uit waar hij direct spijt van had. "Waarom doe je het zelf niet?" Het was dat zijn gezicht al rood was, een tintje donkerder maakte nu toch niet meer uit.

    [ bericht aangepast op 24 juni 2021 - 21:50 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Lee Williams


    Lee ging naast haar zitten. ‘Je bent niet boos? Heb ik me dan allerlei dingen ingebeeld? Ik herinner me dat ik je vroeg of je het vervelend vond als Casper me gitaarles gaf en dat ik had verteld dat hij ik hem een beetje sneu vond zo zonder vrienden en toen werd je toch boos en snauwde je tegen me en beende je uiteindelijk weg? Ik hoorde van Mavis dat je niet meer bent teruggekeerd naar het feestje dat ze voor je georganiseerd hadden…’ Hij keek haar vol onbegrip aan.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rhae Storm


    Rhae vond het aandoenlijk toen de jongen zo’n enorm rood hoofd kreeg dat ze bijna bang werd dat hij uit elkaar spatte. Hij was in elk geval niet het type dat iemand alleen maar voor de seks wilde. Ze wisselde even een blik met Justin en grijnsde naar hem voor ze met gespeelde grote ogen aan Rafaël vroeg: ‘Bedoel je nou dat je wil dat ik hem voor je aantrek?’

    [ bericht aangepast op 24 juni 2021 - 21:55 ]


    Every villain is a hero in his own mind.