• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Lane • Emily
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    • Brenn • Katrijn
    • Jordyn • Beater• Natas
    • Kyra • Chaser/Prefect • Cheryl
    • Arianna • Noa
    •
    •
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    •
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Jemina • Cheryl
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Marcus • Beater • Noa
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    • Prudence • Katrijn
    •
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    • Nora • Cheryl
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Theo • Chaser/Prefect • Noa
    • Vinnie • Natas
    •
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique

    [ bericht aangepast op 25 juni 2021 - 16:16 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Mozart "Mosh" Bauer


    Mosh klopte zijn kraag af. ‘Tjee, je lijkt wel hondsdol man. Misschien kan ze je beter aanlijnen.’
          Hij keek weer even naar Rosalie. Dat was best een mooie opmerking, hij was blij dat haar broer eroverheen blafte want hij had even met zijn mond vol tanden gestaan.

    [ bericht aangepast op 22 juni 2021 - 23:13 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Marcus Hyakinthos Lestrange
    Seventeen years old | Slytherin | Beater | With Nora | Slytherin table




    Hij was gisteravond vrijwel meteen de Common Room uitgelopen na het zien van Nora's reactie. Altijd had hij zichzelf voorgenomen dat hij niet zoals zijn vader zou zijn. Dus hij deed het enige wat hij kon bedenken en liep weg. Hoe fucking sneu?
    De kloktoren was een perfecte plek om te zitten, er kwam niemand surveilleren en 's ochtends vroeg was er ook nog niemand te bekennen. Hier kon hij prima zitten. Zijn ogen vielen op zijn hand waarmee hij had geslagen en vooral op hoe zijn knokkels bloedden en dezen al langzaam blauw werden. Misschien was een healing charm een goed idee. Marcus had zijn zus genoeg van die zien doen, dus hij moest het ook wel kunnen voor zoiets kleins. Het 'briljante' idee voerde hij dus ook uit, maar in plaats van dat het beter werd verergerde de pijn. ''Verdomme.'' mompelde hij pissig terwijl hij keek hoe de blauwe kleur donkerder werd. Hoofdschuddend stopte hij zijn wand weer in zijn gewaad en leunde hij zijn hoofd tegen de muur aan, waarna hij zijn ogen sloot.

    Marcus werd wakker gemaakt vanuit zijn half slaap door Nora, die hem overeind trok en mee sleurde. De twee waren eerst naar de Common Room gegaan, waar hij zich snel en stil had omgekleed in een schoon en bovenal warmer uniform. Momenteel zaten de twee aan de Slytherin tafel in de Great Hall. Door het vrijwel niet slapen had hij koppijn en was hij wat misselijk. Het hielp ook niet dat zijn zus steeds meer eten op zijn bord schepte.
    ''Als ik meer eet, moet ik kotsen,'' merkte hij op. ''maar jij daarintegen hebt nog niets gehad.'' Marcus pakte het bord dat voor haar stond en schepte haar wat eten op. Vervolgens schonk hij haar een glas thee in. ''Kijk eens aan.'' zei hij, terwijl hij voor zichzelf de koffiekan pakte.

    ''Wat is je eerste les voor vandaag?'' vroeg hij haar. Ergens hopend dat ze het niet over gisteravond hoefden te hebben.

    [ bericht aangepast op 23 juni 2021 - 9:45 ]


    Tommi, ich glaub, ich hab' Heimweh. Ich will mal wieder am Rhein stehen.

    KYRA ALIYEVA
    gryffindor • chaser • prefect • great hall; gryffindor table • jordyn, justin and rafael
    "Of het een natte droom of nachtmerrie was hangt er waarschijnlijk vanaf wat er precies na de bruiloft gebeurde," grinnikte Kyra. "Maar ik voel heel vereerd dat ik je maid of honour ben bij je droombruiloft. Anders wil ik ook wel met je trouwen, als Raf en Jus denken dat ze het niet aandurven." Ze drukte een kus op Jordyn's wang. "Volgens mij betekent trouwen in een droom iets van dat je klaar bent voor een verandering in je leven. Of... je hebt ergens spijt van."


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Justin Trelawney

    'Ik ben vooral flink beledigd dat je zo'n droom als "creepy" beschouwt,' zei Justin, die zijn best deed om beledigd te klinken. 'Het klinkt voor mij als de perfecte bruiloft, waar ik al van droomde toen ik nog een klein jongetje was. En dan ook nog eens met jou.' Hij schudde zijn hoofd. 'Ik zou toch meer neigen naar natte droom, hoor.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Blythe Carmichael

    'Nee, ik heb dus wél een leven naast school,' grijnsde ze. 'Ik volg vijf vakken, en daarnaast zit ik in het zwerkbalteam en ben ik hoofdredacteur bij schoolkrant. En ik zit ook nog in de duelleerclub.' Ze grinnikte. 'Ik heb het ook wel druk. Maar ik heb wel tijd voor je, hoor.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Mavis Keegan

    'Nou, laten we dan naar de ontbijtzaal gaan.' Toen ze binnenkwamen en gingen zitten, kregen ze hun rooster al vrij snel aangeboden. 'We moeten vaker vroeg komen,' zei Mavis verbaasd. 'Lekker relaxed.' Ze bekeek haar rooster en legde die naast die van Lee. 'We hebben vandaag Potions en Charms samen! Al moet ik eerst nog Ánderling, terwijl jij lekker vrij bent. Hoe ziet jouw rooster eruit, Vinnie?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Lee Williams


    Lee wist dat Nomad die vakken ook had, dus hij had er meteen niet meer zoveel zin in. Sterker nog, Herbology was het enige vak dat de jongen níét met hem had. Zijn nieuwe lievelingsvak dan maar. ‘Vinnie heeft dezelfde vakken als ik,’ zei Lee. ‘En… een paar meer.’
          Hij grijnsde naar de jongen, die bedeesd knikte en schichtig naar Mavis keek. ‘Ik eh, h-heb ook nog D-defense Against the Dark Arts en T-transfiguration.’
          Lee wierp een blik op de Ravenclaw-tafel. Nomad was er nog niet.
          Stond hij altijd laat op? Lee wist het niet, aangezien hij zelf normaal gesproken pas laat aanschoof. Maar als dat zo was, moest hij voortaan maar heel vroeg gaan eten.
          Hij zuchtte diep, al ging het zware gevoel in zijn borst er niet door weg.
          ‘Is Rosalie gisteren nog teruggegaan naar het feestje?’ vroeg hij zacht aan Mavis.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Theseus Owen Scamander
    Seventeen years old | Hufflepuff | Captain & Chaser & Prefect | With Mavis, Vinnie & Lee | Hufflepuff table




    Nadat hij zich had gedoucht en zijn uniform aan had gedaan in de vroege ochtend, was hij eerst een stukje gaan wandelen. Toen hij de Great Hall uiteindelijk in kwam lopen was het al redelijk druk, maar hij kon nog makkelijk Mavis, Vinnie en Lee spotten aan de Hufflepuff tafel. Voordat hij zich bij hen voegde liep hij eerst lang professor Sprout, tegen wie hij eerst netjes 'goedemorgen' zei en van haar nam hij zijn rooster in ontvangst.

    ''Goedemorgen,'' begroette hij Vinnie terwijl hij plaats van bij het drietal, gezien de andere twee nog in gesprek waren. ''hebben je een beetje een prima rooster ontvangen?''

    [ bericht aangepast op 23 juni 2021 - 12:07 ]


    Tommi, ich glaub, ich hab' Heimweh. Ich will mal wieder am Rhein stehen.

    Mavis Keegan

    Mavis schudde haar hoofd. 'Ik heb haar niet meer gezien. Wat was er gebeurd?'

    [ bericht aangepast op 23 juni 2021 - 12:10 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Roman Keegan


    Omdat Nomads bed onbeslapen was geweest, had hij verwacht de jongen in de leerlingenkamer aan te treffen. Toen hij daar niet bleek te zijn, aarzelde hij even, maar uiteindelijk liep hij toch met Cole mee. Nomads gedrag was niet het enige wat hem dwars zat – zijn eigen gedrag deed dat ook. Hij moest zijn excuses aan Rhae aanbieden, maar hij was als de dood dat hij weer zoiets idioots zei.
          ‘Heb jij Rhae al gesproken?’ vroeg hij wat onhandig aan zijn vriend, hopend dat die een betere eerste indruk had gemaakt zodat het meisje niet het gevoel had dat ze met een stel smeerlappen in huis was beland.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Cole Esworthy

    Cole knikte. 'Het ging - niet zo soepel.' Hij schudde zijn hoofd. 'Ik weet niet zo goed waarom, maar ik viel dus ineens hun gesprek binnen. En dat kon ze niet zo waarderen. En Isabella maakte het natuurlijk niet beter, met haar haat jegens mannen.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rhae Storm


    ‘Oh, speel je zwerkbal?’ vroeg Rhae verrast. ‘Wat leuk! Zijn er vorig jaar plaatsen vrijgekomen in het team? Ik speelde als Chaser op Beauxbatons.’ Ze glimlachte flauwtjes. Ze had het heel leuk gevonden, maar achter haar rug om werd er altijd gepraat dat ze helemaal geen talent had en ze alleen een welkome stoorzender was doordat jongens door haar afgeleid raakten.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Roman Keegan


    ‘Dat eh, valt nog mee,’ mompelde Roman. Met een kop als een boei, wendde hij zijn gezicht af en gaf toe: ‘Ik vroeg haar mee in bad. Ik heb ook geen idee waarom.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jordyn Mariah Kingsley


    ‘Hmm ja, het is meer het idee van trouwen alleen waar ik kurkdroog van word. Je hele leven met één iemand – nou daar lijkt me geen klap aan. Maar als het dan moet – dan toch maar met één van jullie drie.’
          Het had vast ook voordelen, anders deden zo veel mensen het niet.
          Wilde die droom dan zeggen dat ze klaar was voor een verandering in haar leven? Dat ze eens verder moest kijken dan seks alleen? Met Justin? Met Kyra? Met Mosh?
          Nou – die laatste viel meteen af.
          Ze schudde haar hoofd.
          Wat een onzin. Sinds wanneer trok ze zich iets van dromen aan?
          Nou ja, misschien wel omdat je ze verder nooit herinnert.
          ‘We zagen er wel zielsgelukkig uit, Jus, dus misschien moeten we het eens een kans geven. Wil je later huisdieren? En hoeveel kinderen? Niet te veel hoor, een vrouw wordt er na zo’n bevalling niet mooier op.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Lee Williams


    Lee streek een krul voor zijn ogen vandaan. Hij pakte een toastje en besmeerde die met tonijnsalade, al werd hij er misselijk van zodra hij het rook. Hij liet het op zijn bord liggen en keek Mavis weer aan.
          ‘Gisteren… werd Nomad kwaad toen ik vertelde dat ik hem leuk vond. En ik was zo gekwetst dat ik daarna mijn gitaar van de rotsen gooide. Casper heeft hem toen voor me gemaakt en zei dat hij me wel gitaarles kon geven.’ Hij beet op zijn wang. ‘Dus ik vroeg Rosalie gisteren of ze dat vervelend vond... En toen zei ze inderdaad dat ze dat vond.’ Hij sloeg zijn ogen neer. ‘Toen vroeg ze waarom ik dat zou willen, dus toen vertelde ik haar dat Nomad me een vieze flikker had genoemd en me geen gitaarles meer wilde geven en hoe Casper me toen kwam troosten. En toen zei ik tegen haar dat ik het afschuwelijk vond wat hij haar had aangedaan, maar dat ik ook medelijden met hem had omdat hij helemaal geen vrienden heeft. Nou ja – en toen werd ze boos.’


    Every villain is a hero in his own mind.