• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Lane • Emily
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    • Brenn • Katrijn
    • Jordyn • Beater• Natas
    • Kyra • Chaser/Prefect • Cheryl
    • Arianna • Noa
    •
    •
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    •
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Jemina • Cheryl
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Marcus • Beater • Noa
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    • Prudence • Katrijn
    •
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    • Nora • Cheryl
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Theo • Chaser/Prefect • Noa
    • Vinnie • Natas
    •
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique


    Every villain is a hero in his own mind.

    Tilly James

    'Wat spannend!' zei Tilly. 'Ik zal mijn ogen voor je openhouden.' Ze grijnsde. 'Voor je mystery man. En ik zal ook proberen om Enzo in de gaten te houden, zodat je niet te vaak wordt lastig gevallen.' Ze had een aantal goede spreuken geleerd in het afgelopen jaar, die haar al meerdere keren van pas waren gekomen. Ze was niet bang om ze weer te gebruiken.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Jordyn Mariah Kingsley

    >> Met Justin • In het Ancient Ruins-lokaal • Derde uur <<


    ‘Dan zijn we vast snel op elkaar uit gekeken.’ Jordyn gaf hem een plagerig schouderduwtje. Er waren wel meer redenen waar ze hem om waardeerde dan de seks alleen. Ze liepen het lokaal in en gingen samen ergens aan de zijkant zitten.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Lee Williams

    >> Met Elsie • Onderweg naar de Great Hall voor de lunch <<


    ‘Ohh, doedelzak spelen is echt héél moeilijk toch?’ Lee was meteen onder de indruk. ‘Lijkt me superleuk om eens samen te spelen!’ Hij grinnikte om haar laatste woorden. ‘Ja ik ben natuurlijk wel leuker om naar te kijken dan Casper of Nomad.’ Al vond hij die twee jongens eigenlijk allebei wel een stuk kapper dan zichzelf. Vooral Nomad. Hij drukte de gedachte aan de Ravenklauwer gauw weg en vervolgde: ‘Maar met oordopjes in ben ik vast beter dan die twee.’
          Samen met Elsie begon hij in de richting van de eetzaal te lopen. Vanochtend had hij amper kunnen eten, maar nu hij had hij echt wel honger en zijn maag rammelde.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Isabella Fitzgerald
    Potions met Casper


    Ze keek even geërgerd opzij, tot ze merkte dat het Casper was die naast haar was komen zitten. Voor een moment voelde ze een golf van opluchting door haar heen gaan, eentje die haar verbaasde. Met Casper die ochtend was het helemaal niet vervelend geweest om in de les te zitten, maar ze had niet verwacht dat het opluchtend zou werken dat hij daar kwam zitten. Maar goed, Mosh was dan ook wel de ergste persoon die naast haar kon komen zitten, een van de jongens waar ze het meest een grafhekel aan had. Er was er maar eem die nog erger was...
          Isabella schudde angstvallig het beeld van haar netvlies af en keek vlug naar Casper naast haar. Eigenlijk vond ze het wel prettig dat hij daar zat, in plaats van Mosh. "Als je een paar schunnige opmerkingen maakt, moet het vast lukken," zei ze met een kleine glimlach. Het was niet echt haar ding die opmerkingen, maar Casper kon nauwelijks erger zijn dan Mosh. Althans, dat hoopte ze.


    It's never gonna happen, Guys.

    Casper Ainsworth

    >> Met Isabella • In het potions-lokaal • Het vijfde uur <<


    Casper grinnikte. ‘Nou daar moet je dan maar even mee helpen, dat doe ik doorgaans alleen bij Mosh zelf.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Isabella Fitzgerald
    Potions met Casper


    "Wel, om heel eerlijk te zijn is dat ook niet mijn beste kant," zei ze toch lichtelijk geamuseerd. Dat was lichtelijk uitgedrukt, want het liefst had ze niets met die grapjes te maken. Ze zag er de humor absoluut niet van in. "Ik weet vooral goed hoe je mensen moet wegjagen, maar ik denk niet dat je daar hulp bij nodig heb," zei ze met een grijns.

    [ bericht aangepast op 12 juli 2021 - 17:38 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Casper Ainsworth

    >> Met Isabella • In het potions-lokaal • Het vijfde uur <<


    Casper grijnsde terug. Er waren weinig mensen die zoiets recht in zijn gezicht zouden zeggen – en van Isabella kon hij het om de een of andere reden wel hebben. ‘Tot nu toe gaat dat me prima af, ja. En, wat is jouw beste strategie?’
          Ze had best een lief koppie, waardoor hij zich niet kon voorstellen dat mensen daar nou bang van werden.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Isabella Fitzgerald
    Potions met Casper


    Isabella haalde ietwat arrogantie omhoog. "Gewoon.." zei ze koeltjes. "Met een onweerswolk boven je hoofd lopen. Of de complete bitch uithangen, dat helpt vaak ook." Ze keek even opzij naar Casper, waarbij ze haar arrogantie liet zakken voor een gegrinnik. "Heb je nog iets beters?" vroeg ze hem.


    It's never gonna happen, Guys.

    Casper Ainsworth

    >> Met Isabella • In het potions-lokaal • Het vijfde uur <<


    Iemand zijn ogen laten dichtgroeien.
          Als hij dat onverschillig opnoemde, joeg hij haar waarschijnlijk ook wel meteen weg. Dan zat ie alsnog naast Andreas, waar hij helemaal geen zin in had.
          ‘Alleen dingen waardoor de meesten met een grote boog om je heen lopen. Zou ik alleen doen als je voor een sociopaat wil doorgaan. Maar af en toe een lesje naast mij doorbrengen wil ook weleens wonderen doen voor je sociale leven,’ zei hij met een scheve grijns.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Elsie Bee

    'Veel beter!' knikte Elsie, die met pijn in haar hart besefte dat ze nu alweer afscheid van hem moest nemen om aan haar eigen afdelingstafel te gaan zitten. 'Wanneer zou je samen kunnen spelen?' Ze voelde haar hart luid bonzen toen ze het vroeg. 'Als dat je leuk lijkt.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Lee Williams

    >> Met Elsie • Onderweg naar de Great Hall voor de lunch <<


    ‘Tuurlijk, lijkt me hartstikke leuk! Mijn rooster zit alleen ergens onder in mijn tas. Misschien kunnen we tijdens de volgende les die we samen hebben naast elkaar zitten en onze roosters naast elkaar houden? Ik moet ook nog even met Theo bespreken wanneer we gaan oefenen.’ De try-outs waren vast bijna en Lee wist wel dat hij die ieder jaar met zijn hakken over de sloot had doorlopen. Wat extra oefenen zou hij dan ook blijven doen – zeker nu ze al een paar weken niet gezwerkbald hadden. ‘Heb je zo Potions?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Isabella Fitzgerald
    Potions met Casper


    Zijn zin bezorgde haar alsnog de kriebels. Ze wist namelijk wat hij gedaan had en ze hoopte maar niet dat hij daarop doelde. "Het is best te overleven," zei ze schouderophalend, doelend op naast hem zitten in de les.


    It's never gonna happen, Guys.

    Casper Ainsworth

    >> Met Isabella • In het potions-lokaal • Het vijfde uur <<


    ‘Gelukkig maar,’ zei hij ietwat cynisch.
          Casper wist niet zo goed of er iets aan haar houding of aan haar blik veranderde, maar zijn opmerking leek niet helemáál lekker te vallen. Dat was wellicht waarom hij ook soms geen reet van andere mensen snapte; hij begreep soms echt niet waar de grens lag met wat je wel en niet kon zeggen. Normaal trok hij zich daar ook weinig van aan, maar het zat hem om de een of andere reden niet lekker. Al kon dat ook komen doordat haar antwoord hem het gevoel gaf dat ze zijn opmerking over het naast hem zitten niet zo interpreteerde als zijn bedoeling was, want op deze manier klonk het bijna alsof hij zichzelf zielig vond dat er vaak niemand naast hem zat en zij het nodig vond om hem het idee te geven dat het allemaal wel meeviel. Hij pakte zijn tas van de grond en haalde zijn boeken eruit, terwijl hij naar achteren leunend in zijn stoel wachtte tot de klas volstroomde.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Elsie Bee

    'Ja! Ik zit graag naast je in Potions.' Ze voelde een warm gevoel door haar lichaam spreiden bij het idee dat ze straks een heel uur naast elkaar zouden zitten. 'Tot straks!' Ze waren bij de grote zaal aangekomen, dus stak Elsie haar hand nog een keer op en liep ze toen naar de Ravenklauw-tafel. Daar plofte ze naast Noah neer, waar ze dromerig en zachtjes neuriënd een broodje smeerde.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain


    Noah

    onderweg met Vinnie


    Hij trok een gezicht bij de gedachte dat Casper misschien echt interesse zou hebben. Dat leek hem echter nogal sterk. Maar hoe groot zou de ironie zijn als hij na al die tijd nog steeds Isa niet kon strikken, maar dan wel een gozer als potentiële geliefde zou kunnen krijgen. Dan haat het universum hem echt.
    'Ik denk niet dat Casper mij leuk vindt, Vin.' Hij keek opzij naar zijn vriend en haalde toen zijn schouders op. Vinnie was overgeschakeld naar puntje twee.
    'Ze, eh, gaf mij tips.' Hij keek wat bedenkelijk. 'Je weet wel... om meisjes hun harten te veroveren.' Een diepe frons verscheen in zijn voorhoofd. ' Of zo iets.' Zijn gezicht met een ruk opzij naar Vinnie, waardoor zijn nek even gevaarlijk kraakte - aw - en zijn ogen fonkelden lichtjes. 'Misschien ben jij ook wel iets met die tips!