• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Lane • Robin
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    • Brenn • Katrijn
    • Jordyn • Beater• Natas
    • Kyra • Chaser/Prefect • Cheryl
    • Arianna • Noa
    •
    •
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    •
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Jemina • Cheryl
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Marcus • Beater • Noa
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    • Prudence • Katrijn
    •
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    • Nora • Cheryl
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Theo • Chaser/Prefect • Noa
    • Vinnie • Natas
    •
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique

    [ bericht aangepast op 27 juli 2021 - 9:49 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Blythe Carmichael

    'Op een leuke avond,' herhaalde Blythe. 'Heb je vandaag alweer op de bezem gezeten?' vroeg ze nadat ze een slokje had genomen. 'Ik moet nog wel wat trainingsuren maken om jullie team te kunnen verslaan, ben ik bang.'

    [ bericht aangepast op 16 aug 2021 - 13:27 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Elsie Bee

    Ze glimlachte. 'Nou, dan ga ik maar eens een drankje halen. Met alcohol.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rosalie Williams
    De grote zaal - Met Justin


    "Dat geloof ik niet," zei ze misschien iets serieuzer dan de bedoeling was. Hun gesprek werd even onderbroken doordat ze de grote zaal in liepen. Rosalie had het vooral in de gaten dat ze er waren, doordat Ravi even kort kraste. Maar vooral doordat het lawaai steeds sterker toenam. Wat zou ze er wel niet voor geven om nu te zien hoe de grote zaal eruit zag, om mensen misschien wel te zien dansen, om hun te zien in misschien wel hun leukste jurk. De glimlach bevroor even op haar gezicht en en kwam een verdrietige gloed over haar gezicht te liggen.
          Een beetje ongemakkelijk schraapte ze haar keel en draaide haar gezicht in de richting van Justin. "Ik vind het echt heel leuk dat we samen gaan," zei ze, terwijl ze een beetje een brok in haar keel voelde. "Maar ik kan ook begrijpen als je me even zat bent of even met Rafael wil praten of zoiets." Als hij haar zat zou worden, zou ze hem nog gelijk geven ook. Het moest vast vermoeiend zijn om iemand die blind was de hele avond te begeleiden. En voor het eerst die dag voelde ze zichzelf een beetje een obstakel. "Zou je me dan bij Novalie willen brengen? Er zijn hier zoveel mensen dat ik mijn spreuken niet kan gebruiken en het lijkt me nogal vervelend te moeten dwalen in zo'n drukte. Ik kan niet zelf mensen vinden."

    [ bericht aangepast op 16 aug 2021 - 13:34 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    NOVALIE ARIA FITZGERALD
    17 years      —      Hufflepuff Prefect      —      Grote zaal      —       w. Tilly, Cole en Lee



    Het was een beetje een vaag verhaal, wat Cole vertelde. Maar ze kon aan hem zien dat het hem in de war bracht en dat hij er zelfs een beetje door van slag was. "Misschien is het een herinnering?" opperde Novalie als optie. "En is er iets gebeurd waardoor die telkens nu weer naar voren komt?" Het was niet haar beste ingeving, maar het kon helpen toch? "Of misschien is het wel een boodschap. Dat iemand je iets probeert te vertellen."
          Novalie had nog nooit gehoord van zogenaamde foto's die maar een persoon kon zien en niemand anders. Of die zomaar in je beeld opdoken. Maar ze woonden in de tovenaarswereld, dan was alles mogelijk toch? Dat wilde Novalie anders wel geloven. "Kon je iets zien van de krant? Wat er geschreven stond?" vroeg ze met een glimlach aan hem, terwijl ze de grote zaal inliepen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Rafaël Wilson
    Onderaan de trap >> Grote zaal - met Blythe


    "Jazeker!" zei hij enthousiast. Hij had er niet af van kunnen blijven. "Ik ben samen met Rhae een rondje gevlogen rond het terrein. Je nieuwe vriendin is aardig," zei hij met een glimlach. "Oh en vanmiddag heb ik ook nog een rondje met Jor gedaan. Jordyn wilde hem perse uitproberen." Het was best gezellig geweest met Jordyn vliegen, gewoon zoals vanouds. Alsof ze elkaar niet net zes weken elkaar hadden moeten missen.
          Heel even keek Rafaël naar Blythe. Ergens wilde hij haar vragen voor morgenavond samen te vliegen, maar hij slikte de vraag nog in. Dat wilde hij liever doen op het moment dat hun avond voorbij was. Als een soort mooie afsluiter, maar er kwam nog wel een vervolg. "Rhae en ik hadden trouwens het idee opgedaan dat we best even een oefenpotje kunnen doen met zijn allen. Jij en Rhae, tegen Jus, ik en Jordyn. Moeten we alleen nog even een derde speler voor jullie team vinden."


    It's never gonna happen, Guys.

    Justin Trelawney

    De toon in haar stem was volledig veranderd - en hij voelde zijn hartslag toenemen. 'Hé, ik heb jou gevraagd omdat ik het leuk vind om met jou naar het feest te gaan. Ik spreek Raf elke dag, jou heb ik jaren niet gesproken.' Niet face to face, in ieder geval. 'Dus je hoeft niet bang te worden dat ik je zat wordt. Hoe kan ik jou nou zat worden?' Hij had het, voor hij er erg in had gehad, al uitgesproken, en voelde zijn gezicht rood kleuren. 'Misschien word je mij wel zat. Dan zal ik je naar Novalie brengen,' grapte hij snel.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Blythe Carmichael

    'Klinkt goed!' zei Blythe enthousiast, al kon ze direct al twee bezwaren bedenken; tenzij Rhae enorm getalenteerd was, zou het team van Rafaël mákkelijk winnen (want Justin stak nu eenmaal met kop en schouders boven de rest uit), en waarschijnlijk zou Jordyn er niet zoveel plezier uithalen. Het was iets wat aan haar knaagde - Jordyn mocht haar niet. Blythe deed altijd aardig tegen haar, maar dat leek haar alleen maar meer te irriteren. 'Misschien wel handig om dat pas ná de selectie te doen. Jij weet al zeker dat Justin je weer in het team laat spelen?' Ze grijnsde. Zelf was ze ook captain dit jaar, dus als Rhae ook in het team wilde, hoopte ze wel echt dat zij goed bleek te zijn - anders zou ze haar moeten afwijzen en dat vond ze niet fijn.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rosalie Williams
    De grote zaal - Met Justin


    "Dank je," zei ze met een blos op haar wangen. Ze tikte even met haar schouder tegen zijn arm aan. Ze was ergens opgelucht dat mensen niet zo .. zo moeilijk deden over haar mankement. Als ze het zo mocht noemen. "En dat laatste zal vast ook niet gebeuren. Ik heb twee jaar met je in te halen," zei ze met een kleine glimlach. Ook al hadden ze wel regelmatig geschreven.


    It's never gonna happen, Guys.

    Cole Esworthy

    Hij was blij dat ze hem niet voor gek verklaarde - al had hij waarschijnlijk de juiste persoon uitgekozen om dit aan te vertellen, want als iemand lief zou reageren, was het Novalie wel. 'Nee, niets. Alleen die foto. Misschien kwam het ook wel niet uit een krant, het was er gewoon. Onder mijn kussen, ook, vanmorgen, maar die was later ook ineens verdwenen. Ik moet wel klinken als een idioot.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rafaël Wilson
    Onderaan de trap >> Grote zaal - met Blythe


    "Als Justin me eruit trapt, slinger ik net zo lang beukers tegen hem aan tot hij zich bedacht heeft." Rafaël keek even met een grijns naar Blythe naast hem. Jordyn en hij waren een super goed team, Justin kon ze er gewoon niet uittrappen. Hij geloofde er wel in dat hij dit jaar weer het team zou halen.
          "Maar waarom pas na de selectie?" vroeg hij nieuwsgierig. Het ging toch om een vrienden-potje? Niet om team tegen team? "Ik denk dat ik het juist wel prettig vind om nog even een ronde te gaan, voor we de selecties hebben."


    It's never gonna happen, Guys.

    NOVALIE ARIA FITZGERALD
    17 years      —      Hufflepuff Prefect      —      Grote zaal      —       w. Tilly, Cole en Lee



    Novalie haalde haar schouders op. "Er is zoveel mogelijk. Het valt wel mee." Ze aarzelde voor een moment, maar raakte even kort Cole zijn arm aan. Novalie glimlachte even tegen hem. "Nou, wie weet komt de foto nog wel een keer opdagen. Dan kan je misschien beter kijken wat er allemaal bij staat."


    It's never gonna happen, Guys.

    Justin Trelawney

    Zijn hartslag nam toe. 'Dat is waar,' zei hij, en hij dacht terug aan de laatste keer dat hij haar gezien had voor ze opeens naar het St. Holisto's was gebracht. En hij dacht aan de woorden die hij vanmiddag nog tegen Jordyn had uitgesproken. 'We eh - we hebben elkaar niet meer gesproken na - nou ja, onze laatste date, denk ik.'

    [ bericht aangepast op 19 aug 2021 - 16:38 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Blythe Carmichael

    'Dat is ook wel zo,' knikte ze. 'Even oefenen is misschien wel handig dan. Heb je in de vakantie nog geoefend?' Ze was best wel benieuwd naar zijn vakantie.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Cole Esworthy

    'Thanks.' Hij glimlachte even. 'Ik hoop het maar.' Hij was de laatste tijd nogal verward door alle informatie die zijn ouders hem gegeven hadden en dit hielp niet om alles op een rijtje te krijgen. Het was inderdaad bijna alsof iemand hem een boodschap wilde sturen, of zo. 'Hoe is het verder met jou, Noof? Hoe was je vakantie?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Daphne Saunders
    Outfit


    'Zolang je het meent mag je het best zeggen,' antwoordde Daphne met een knipoog. 'Al weet ik dat ik er altijd goed uitzie.'


    Every villain is a hero in his own mind.