• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia •The Alder• Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey •The Oak• Mentaal binnendringen

    • Afgestudeerd •
    •Ryan •Panther •Portalen maken
    • Onbekend • Buffalo • onbekend
    •Melody •Rhino•Banshee/ geluid-manipulatie


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^
    Speeltopic 38: Klik ^^
    Speeltopic 39: Klik ^^
    Speeltopic 40: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 1 okt 2021 - 19:07 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Rai



    Rai was te betoverd geweest door Cherry, dat hij geen woord uit zijn keel had kunnen krijgen. Azrael had gelukkig het al overgenomen en daarna voelde Rai alleen maar haat voor de donkere jongen die achter haar stond. Hij voelde zijn gave onder zijn vingers suizen, overspringen van vinger naar vinger en Rai moest even moeite doen om zijn woede onder controle te krijgen. Hij haatte Vision, en niet zo'n klein beetje ook.
          Hij vond het nog steeds belachelijk dat Vision Azrael ervan beledigde dat hij degene was die Cherry zo moe maakte en de laatste tijd begon hij een vermoeden te krijgen dat het juist bij Vision zelf lag, die wel heel makkelijk Cherry zo klein kon houden. En als je niet goed zag, kon dat makkelijk tot hoofdpijn leiden toch? Hij had Cherry er laatst naar gevraagd of ze niet goed zag, maar dat kon ze natuurlijk niet herinneren. En op het moment dat hij haar sprak, kon ze prima kijken. Haar beeld was gewoon scherp geweest. Rai wilde op Vision reageren, maar werd uit zijn gedachten getrokken door een stotterende Azrael. Bloosde hij nou? Hij keek zijn vriend even wantrouwend aan, terwijl ze samen naar beneden liepen. "Misschien is het leuk als Blerrin meedoet?" vroeg hij met opgetrokken wenkbrauw, maar ook met een geamuseerde lach op zijn gezicht.


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin


    De avond was echt geweldig geweest. Zo'n romantische date had hij nog nooit gehad en het was werkelijk waar geweldig geweest met Adam. Hij had Adam al meerdere keren bedankt die ochtend. Echt goed geslapen had hij niet in het veld. Niet dat hij het koud had gehad, maar erg comfortabel had hij niet gelegen. Hij vond het zelfs bijna jammer dat hij afscheid moest nemen van Adam, toen de klok bijna tien uur sloeg en hij op weg moest om Cherry op te halen. Even drukte Merrin een lange kus op de lippen van zijn vriend, verlangend dat hij kon blijven. "Tot straks," mompelde hij zachtjes.
          Merrin liet Adam los en begon aan zijn rit naar de Elephant campus. Hij had beloofd dat hij Cherry elke keer zou ophalen en netjes terug zou brengen en aan die belofte aan haar hield hij zich netjes. Ook al moest hij iedere keer daarvoor die chagrijnige vriend van haar onder ogen komen. Merrin mocht hem nog steeds niet, ook al hadden ze nauwelijks gesproken. Na een week hetzelfde pad gevolgd te hebben, klopte hij aan bij Cherry haar slaapkamer.


    It's never gonna happen, Guys.

    Azrael


    Nerveus wreef hij de vingers van zijn rechterhand langs elkaar. Wat vond zijn vriend het meest raar? De uitnodiging zelf? Of dat hij zijn naam niet wist? Hij haalde zo nonchalant mogelijk zijn schouders op. ‘Ben gewoon niet zo’n held in namen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Kassander

    Kassander sloeg een arm om zijn schouder en trok zijn vriend tegen zich aan. ‘Hé geeft niets joh. Is toch logisch.’ Hij merkte wel dat Robin zich ervoor schaamde, maar hij vond het onnodig. Het was nou eenmaal een griezelige bedoening. Het meisje had een paar kristalscherven in haar bovenlijf gehad en hij kende niemand op school die zo’n gave had. Het was een volslagen raadsel waarom ze vermoord was. Met zijn gave had hij een beetje rondgezocht om te zien of hij een schuldige kon vinden, maar ook dat was niet gelukt. Zelfs de leraren leken er geen raad mee te weten.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rai



    Rai grinnikte. "Nee, dat zal." Hij kon zich niet herinneren dat Azrael niet goed was met namen, maar hij merkte zijn nervositeit wel op. Hij liet het echter verder zitten, niet van plan Azrael te ondervragen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Vision

    Vision rolde met zijn ogen toen er wéér iemand kwam om Cherry’s aandacht op te eisen. Die stomme Panther weer. Hij was blij dat ze bijna klaar waren met die opdracht, dan had hij geen excuus meer om zijn vriendin lastig te vallen. Hoewel hij zin had om de jongen met een snauw weg te jagen, liet hij het woord toch maar aan Cherry over.
          ‘Hé Merrin,’ hoorde hij haar vrolijk zeggen. Ze had haar schooltas al gepakt. ‘Ik ben klaar om te gaan! Hoe gaat het met je?’ Ze wierp nog een glimlach over haar schouder naar Vision en stapte toen de deur uit.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    "Gaat prima," zei hij enthousiast. "Adam heeft me gisteravond echt verrast met de meest geweldige date ever." Merrin vertelde honderduit aan Cherry wat ze de vorige avond gedaan hadden en waarmee Adam hem verrast had. Hij merkte dat hij nog steeds praatte, toen ze bij de school waren. En Merrin voelde een blos op zijn wangen ontstaan. "Ik praat wel veel he?" vroeg hij zachtjes. Hij haalde even ongemakkelijk een hand door zijn haren. "Hoe gaat het nu met jou?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Kassander


    Na de lunch keerden Robin en Kassander terug naar hun slaapkamer. Hij trok zijn wenkbrauwen op toen hij een envelop op zijn kussen zag liggen. Lucas, stond hij op.
          Nou – dat was hij niet.
          En hij kende ook geen enkele Lucas, dus hij vond dat hij dan wel de inhoud mocht zien. Al vond hij dat sowieso wel, aangezien het ding op zijn kussen lag.
          ‘Kijk eens, ik heb nog een geheime aanbidder,’ zei hij met een grijns tegen zijn vriend. Hij wachtte tot zijn vriend naast hem kwam zitten. Wat hem betrof mocht Robin de inhoud ook wel zien – ze deelden zo’n beetje alles met elkaar. Dat vond Kassander wel zo fair, aangezien hij letterlijk Robins gedachten kon opvangen als hij dat wilde.
          Hij maakte de envelop open. Er zat een foto in.
          ‘Wat de fuck…’ mompelde hij toen hij naar de twee jongens staarde. Zijn blik schoot naar de datum. 5 november, 9:28. Die was vanochtend gemaakt. In eerste instantie dacht hij zichzelf te zien, behalve dat zijn haar aan de zijkanten korter was en ze dus een iets ander kapsel hadden. Oh – en hij kende de jongen wiens hand hij vasthield niet.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Cherry

    ‘Oh geeft niets! Ik vind het superleuk om het te horen. Die vriend van jou klinkt wel echt súperromantisch.’ Ze slaakte een verlangende zucht. ‘Ik zou er bijna zelf verliefd op worden.’ Ze giechelde om haar woorden. Nee – dat kon ze natuurlijk niet maken. Ze hield van Vision. Maar hij was allesbehalve romantisch en die vriend van Merrin klonk wel echt als een droomprins. 'Met mij gaat het goed, hoor! Vanochtend wist ik al mijn herinneringen van gisteren nog,' verkondigde ze trots.

    [ bericht aangepast op 14 aug 2021 - 14:46 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Robin


    Hij had lichtelijk gegrinnikt om de opmerking van Kassander en had nieuwsgierig meegekeken over wat er uit de envelop kwam. Toen hij de foto zag, maakte zijn maag toch nog even een ommekeer. Was dat...? Hij keek naar de twee jongens op de foto, waarvan een Kassander was en de ander een totaal vreemde jongen. Echter aan de manier te zien hoe ze naar elkaar keken, en het feit dat ze hand in hand liepen, zei al genoeg. Even keek Robin met pijn in zijn ogen op naar zijn beste vriend. Kassander had gezegd dat hij niet op jongens viel... Voor een moment voelde hij een enorme teleurstelling over zich heen zakken. Had Kassander tegen hem gelogen?. "Ik dacht dat je zei dat je niet op jongens viel," zei hij zachtjes.
          Misschien had Kassander gewoon hem niet leuk gevonden, maar dat had zijn beste vriend dan gewoon kunnen zeggen toch? Dat hij hem gewoon niet leuk vond, in plaats van dat hij helemaal niet op jongens viel... Robin zijn crush op zijn vriend was nog niet helemaal uitgedoofd, maar nu hem met een andere jongen zien, deed hem meer pijn dan hem lief was. Robin stond op van het bed en liep naar de wastafel, terwijl hij een traan probeerde te verbijten. Hij had niet verwacht dat Kassander met een ander zien hem nog zoveel zou doen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin


    "Hij is van mij! Als je dat maar weet," zei hij met een plagende grijns terug, terwijl hij Cherry aanstootte. "Oh, wat goed! Wat fijn," zei Merrin. Dat scheelde hem in ieder geval vijf minuten herhalen van wat ze gisteren hadden gedaan, konden ze mooi meteen door met hun opdracht. "Ik denk dat als we een beetje bijzetten vandaag dat we morgen al klaar kunnen zijn met de opdracht! Zijn we lekker op tijd!" Ergens vond hij het jammer dat hij zijn uurtjes met Cherry zou gaan missen, maar hij was ook wel blij dat hij als een van de eerste straks de opdracht af had.


    It's never gonna happen, Guys.

    Kassander


    ‘Hé gast, rustig aan.’ Verschrikt stond Kassander op toen Robin van hem wegliep. Wanneer iemand emotioneel was en hij zelf – zoals nu – ook in de war was, was het moeilijk om iemands gedachten buiten te sluiten en daardoor ving hij een flard van Robins gedachten op.
          Misschien had Kassander me gewoon niet leuk gevonden, maar dat had hij me gewoon kunnen zeggen toch? Dat hij me gewoon niet leuk vindt, in plaats van dat hij helemaal niet op jongens valt.
          ‘Geloof me – áls ik op jongens viel, was het wel op jou. Maar dat doe ik dus niet.’
          Het leek hem in elk geval helemaal niks, dingen doen met een jongen. Niet dat hij wel wat met een meisje had gedaan sinds hij hier woonde, maar hij vond ze wel aantrekkelijk. Naar jongens keek hij gewoon niet zo – ook al vond hij het helemaal prima als anderen dat wel deden.
          Hij was halverwege in de kamer bleven staan, onderweg naar Robin, maar nu dwaalde zijn blik weer af naar de foto in zijn hand.
          ‘Hij is vanochtend genomen, de datum en het tijdstip staan erop. En zoals je weet, was ik toen aan het frisbeeën met jou.’ Hij overbrugde de laatste stappen naar de wastafel en duwde de foto weer onder Robins neus. Hij wees naar de tijdstempel. ‘Dus iemand kan waarschijnlijk goed fotoshoppen.’ Hij floot zachtjes, onder de indruk. ‘Heel goed.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Cherry


    ‘Ja, laten we dat doen. Dan is het lekker af.’ Ze glimlachte opgetogen. ‘Al heb ik twee vrienden van me beloofd om daarna te tafeltennissen. Ze vroegen trouwens of jij ook meekwam! Hou je van tafeltennissen?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Robin


    Ergens was het verzachtend de woorden die Kassander uitsprak, al was het nog altijd zuur. Hij keek even naar het punt waar Kassander wees. "Misschien is hij vorig jaar genomen?" zei hij zachtjes. Vorig jaar hadden ze elkaar nog niet leren kennen, als er een vorig jaar voor hen was. Niemand wist hoe zijn tijd voor Inquistium was geweest. Tweede vraag dan was hoe ze aan die foto moesten komen. Hoewel Kassander ouder was dan hem, kwam hij later naar school dan Robin gedaan had. Hij keek even naar zijn beste vriend, maar meestal zag hij wel aan Kassander als hij loog. Nu leek hij vooral in de war en onder de indruk van de foto. "Of misschien heb je toch die tweelingbroer die op jongens valt," grapte hij. "In dat geval wil ik zijn nummer." Hij stak even zijn tong naar Kassander uit, voor hij een bekertje van de wastafel pakte en deze vulde met water. Hij mocht er nu dan wel over grappen, maar dat maakte niet dat hij geen hol gevoel had in zijn buik.

    [ bericht aangepast op 14 aug 2021 - 15:43 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin


    "Ja!" Het antwoord was er sneller dan Merrin erover na had kunnen denken. Hij voelde langs de rand van zijn gedachten herinneringen sijpelen. Van een enorme zaal, met verschillende tafels erin. Een batje in zijn hand en focus op de bal. De herinneringen duizelden Merrin een beetje. "Ik heb vroeger veel tafeltennis gespeeld," mompelde hij meer voor zichzelf. Hij had dagen achter elkaar in de zaal gestaan, gewoon om maar niet thuis te zijn. Het spel had hem afgeleid van het verschrikkelijke van alles dat thuis gebeurde. Het had hem getrokken en hij was zoveel in de zaal geweest dat hij er vrij goed in was geworden.
          Merrin schrok van zichzelf, toen hij besefte dat hij die woorden hardop had uitgesproken. "Nou ja... Ik bedoel, voordat Adam kwam. Alleen deed ik het toen veel alleen, met mezelf," zei hij met een blos op zijn wangen. Hopelijk had hij het daar nog een beetje mee gered. Al vond hij Cherry niet iemand die dat verder rond zou bazuinen. (Of misschien zelfs wel hopelijk vergat).


    It's never gonna happen, Guys.