• Pure Times Are Over
    Rollentopic            Praattopic 5

                                                                                                   

    Regels
    — Quizlet huisregels
    — Zowel Engels als Nederlands is toegestaan
    — 16+ is toegestaan, wel aangeven aan begin van de post
    — Minimale woordenaantal staat op 150 woorden
    — Alleen ik, Nikita, maak de nieuwe topics aan
    — Vermelding post; naam, locatie en gezelschap
    — Laten we met z'n allen weer wat leven brengen op Q!




                                                                                                   

    Kamerindeling

    Ira : Evelynn, Laslo, Ramsey, Charlize
    Castitas : Sorin, Alyssa, Elias, Leya
    Acedia : Florence, Lara, Jouka, Aristotle
    Industria: Donovan, Elijah, Zibiah, Zuzana
    Humanitas : Dinah, Kali, Gabriél, Salem
    Temperantia : Luca, Valentina, Asherah, Jonah

    [ bericht aangepast op 19 aug 2021 - 9:32 ]


    I have seen my own sun darkened

    KALI
    she wore a smile like a loaded gun
    twenty • with ramsey • humanitas • outfit

    PART 2

    Zoals alles met Ramsey werkte alles als een absolute rollercoaster. Geen kinderachtbaan, maar eentje met meerdere loopings, afdalingen en stijgingen. Hij had praktisch niet gereageerd op haar woorden over die ochtend, nadat ze hem zo goed als mogelijk een uitleg probeerde te geven. Kali wilde hem flink aan zijn schouders heen en weer schudden. In de ochtend was hij er flink boos om geworden, maar wanneer er de mogelijkheid om er over te praten, wilde hij niet meer. En ze kon er niet eens echt boos om zijn. Zelf was ze er ook lang niet altijd eerlijk over tegen hem, over gevoelens en emoties. Alles was ingewikkeld. Ze waren er in geval over uit dat ze het allebei niet fijn vonden als ze niet met elkaar konden praten. Het was iets van vooruitgang.
          Ramsey walste het gesprek opnieuw terug naar het feest, alsof ze het niet zojuist over geheel iets anders hadden gehad. Ze vielen weer terug in hun gebruikelijk banter, met hun gebruikelijke aanrakingen en plagerijen. Het was te makkelijk bij hem en ze kon zichzelf niet helpen. Het was stiekem een van haar lievelingsdingen op de wereld. En zoals leidde het weer tot andere dingen. Ramsey plaatste zijn handen op haar middel, zette haar op de tafel en voor ze het goed en wel door had, waren zijn lippen op de hare drukte. De keren dat ze elkaar gezoend hadden kon ze allang niet meer bijhouden, maar elke keer bleef het voel spanning en adrenaline voelen. Met hoe ze nu in elkaar opgingen zou je niet verwachten dat ze het nog geen halfuur geleden bijgelegd. De zoen voelde nog intenser dan normaal. Het voelde meer dan goed en –. Toen was het voorbij. Met grote, verwarde ogen keek Kali op naar Ramsey.
          ”Ik heb Eve gezoend. En ze vindt me leuk, denk ik, en ik haar ook. En dat ga ik haar vertellen. Vanavond. Sorry, dat ik je zoende. Maar eigenlijk, nee, niks sorry. Ik moest je gewoon nog zoenen. Ik vind het fucking schijt dat je me altijd afwijst, maar ‘s avonds wel bij me wilt tukken.. of met me wilt naaien.. of zoenen.. of weet ik veel. Dus.. ik weet niet wat we zijn, of wat we waren, of wat we worden... en ik weet ook niet of je het meende toen je zei dat hoe fucked up het ook is, je me niet kwijt wilt.. maar dit is hoe ik me voel.”
          Het was alsof hij een emotionele klap in haar gezicht had gegeven. Met elk woord praatte hij luider en met elk woord krimpte zij iets meer ineen, niet zozeer alleen door zijn woorden, ook door het onverwachte ervan, dat hij nu alweer boos was net toen het weer toen goed leek te gaan. Het gat tussen hun in dat net gemaakt was, was weer opengescheurd. Er gingen zoveel verschillende emoties in haar om dat ze niet wist waar ze moest beginnen met iets te voelen. Een klein deel van haar wilde dat ze wreed genoeg was om Eve te vertellen dat Ramsey die ochtend nog boos was geworden op haar voor ‘nee’ zeggen tegen zijn date, en over hun zoen van zonet. Er was echter geen mogelijkheid dat ze Ramsey aan kon doen, niet als hij Eve zo leuk vond dat hij samen met haar wilde zijn. Ze wilde dat niet voor hem verpesten.
          De stilte tussen hen in voelde moordend, zeker na hun geplaag van net. Kali durfde nauwelijks adem te halen terwijl tranen in haar ogen vormden. “Ik… ik snap niet. Waarom zoen je me als – als je Eve vanavond gaat vertellen dat…” De woorden kwamen hakkelend uit haar mond. Alles wat Ramsey had gezegd was zoveel om in haar op te nemen dat haar eigen gedachten van de hak op de tak sprongen. Ze vloekte zachtjes en leunde voorover, met ellebogen op haar knieën en haar handen in haar donkere lokken. Waarom waren woorden zo moeilijk om te vormen? Zeker met Ramsey, als het om dit soort dingen ging. Kali wist als geen ander hoe hij was en hoe gemakkelijk hij alles wat je zei compleet anders kon opvatten als je ook maar één woord verkeerd zei.
          Na nog enkele minuten van stilte kwam ze overeind, zodat ze hem op z’n minst aan kon kijken. Ze deed geen moeite om de tranen op haar wangen te verbergen. Haar stem trilde nog altijd toen ze eindelijk een nieuwe poging deed om te praten. Stap voor stap. “De dates en het afwijzen… Ik… ik wist oprecht niet dat je het zo erg vond dat ik ze afwees.” Het had altijd als een running joke tussen hen gevoeld. Ze had haast niet gedurfd om er ‘ja’ op te zeggen, zodat Ramsey niet kon reageren met ‘ha, grapje, loser’. “Het laatste wat ik wil is jou kwetsen.” Satan, hoe ging ze dit zeggen. “Als ik het had geweten dat het oprecht was, ik weet niet of ik ‘ja’ had gezegd. En voor dat je kunt denken dat het is omdat ik je niet zie zitten, dat is het niet,” gaf ze toen, waarna ze diep ademhaalde. “Ik zie je wel zitten alleen. Ik meende wat ik zei, ik wil je absoluut niet kwijt, ik zou zoiets nooit aan je vertellen als ik het niet meen. En dat is precies het ding. Wij zijn zoveel voor elkaar. Je bent mijn soort persoon en ik ben bang dat er dingen tussen ons verpest raken als we wel op een date gaan ik zou mezelf daar nooit voor kunnen vergeven. Net zoals ik bang ben dat… dat jij –“ Verdomme, dit was moeilijk. Ze had zichzelf nog nooit op deze manier opengesteld en het liet haar kwetsbaar voelen op een manier dat ze het liefst regelrecht de andere kant op rende. “Als jij met Eve bent, dat je mij niet meer nodig hebt en dat ik je kwijt raak.” Na een korte aarzeling gleed ze van de tafel af en pakte ze Ramsey’s handen vast. “Je betekend verdomd veel voor me okay? Niks kan dat veranderen. Zelfs niet als je van die idiote, fucked up dingen doet zoals mij zoenen en daarna verteld dat je een ander meisje leuk vindt. Of wanneer je mijn make-up verpest.” Kali legde haar wangen op de weerszijden van zijn gezicht en drukte een zachte kus op zijn lippen. Waar de kus boven op de tafel vurig was, was deze teder en liefkozend. Na enkele seconden liet ze hem los. Haar armen verdwenen rondom zijn middel en ze drukte haar gezicht tegen zijn borstkas.

    [ bericht aangepast op 15 okt 2021 - 20:27 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

          ℟𝕒𝕞𝕤𝕖𝕪      
    I'm crazy, but you like that, I bite back
    Volitare •  20 years old •  The Troublemaker • Humanitas •  w. Kali
    plain white t • black jeans • silver necklace ♆

    PART 1.
    Kali trok haar wenkbrauw omhoog. Ramsey vroeg zich af hoe vaak hij die wenkbrauw al op die manier omhoog had zien schieten. Het zou inmiddels niet meer te tellen zijn. Bijna iedere keer wanneer hij zijn mond open trok, moest Kali haar afkeer tegen zijn woorden laten blijken. Toch vatte Ramsey het nooit als afkeurend op. En ook nu weer verraadde Kali haar grinnik dat ze hem eigenlijk helemaal geen idioot vond.
    “Geef je nu vrijwillig toe dat je slet bent? Dat is ook nieuw.” vroeg het meisje.
    Ramsey knikte trots met een grijns op zijn gezicht. “Misschien wel.” Hij maakte geen geheim van zijn bodycount; het was een van de dingen die zorgden voor zijn zelfverzekerdheid. Als zoveel meisjes hem zagen zitten, dan moest hij wel een mooie lul zijn toch?
    “En je weet dat het mij wel uitmaakt wat je zegt, Rams” ging Kali verder. Ze porde hem hard in zijn zij.
    “Au!” Bracht Ramsey overdreven uit. “Als je door me heen wilt prikken kun je beter een speer pakken, ofzo, gek.” Hij wreef gepijnigd over de plek heen waar Kali hem had gepord. Wie weet zou het wat medelijden bij Kali voor hem opwekken en wilde ze hem troosten. Het was in ieder geval het proberen waard.
          “Je vindt het echt veel te leuk om een idioot genoemd te worden,” murmelde Kali, terwijl ze zachtjes zijn hoofd opzij duwde. Ramsey glimlachte. Kali had gelijk. Het maakte niet echt uit wat ze hem noemde, als hij maar aandacht van haar kreeg. Als Kali hem idioot wilde noemen, dan mocht ze dat doen.
    Ramsey ging door op het plan om Dinah op te sluiten en herinnerde Kali eraan dat iedereen sinds die ochtend een eigen kamer had. Het washok was dus niet meer nodig.
    ”Correctie, een kamer met een kamergenoot, niet iedereen doet zijn of kamergenoot dat soort dingen aan.” protesteerde de brunette direct. Twijfelend keek ze hem aan en Ramsey zou willen dat hij wist waar Kali nu aan dacht, maar zoals altijd kon hij niets anders doen dan gissen. Plots besefte Ramsey dat niet alleen hij kamergenoten had, maar dat ook Kali een slaapkamer moest delen met iemand anders. Hij had zich de hele dag alleen maar bezig gehouden met Eve en een kamer met haar regelen, dat Kali haar kamerindeling hem volledig was ontschoten. Paniek schoot door hem heen en hij wilde het haar vragen, maar Kali was hem voor en opende haar mond.
    “Hoewel, er zijn nog altijd andere plekjes op Metanoia, verlaten torenkamers…”
    Ramsey wist niet wat hij moest zeggen. Dat was hún plekje. Bedoelde ze nu dat ze daar andere personen mee naar toe nam? Ramsey fronste zijn wenkbrauwen, maar het lukte niet om Kali er naar te vragen. Het was alsof zijn hoofd een kortsluiting had. Hij was er altijd overtuigd van geweest dat Kali alleen hem mee nam naar die plek ging.
          Gelukkig bood het feest dat die avond gepland stond een uitweg. Kali haar mond viel open en begon met lachen.
    “Jij bent soms echt niet te houden soms, hé? Ik hoorde jou gisteravond anders niet klagen toen ik bij je in bed kroop. Je trok me gelijk tegen je aan, big spoon.” kaatste Kali naar hem terug.
    Opnieuw verscheen die tevreden grijns op Ramsey zijn gezicht. Kali wist die zo goed uit te lokken. “Ik klaag ook niet.” Ramsey maakte Kali haar haren in de war. “Ik zie je vanavond wel weer verschijnen.” Fuck. Alwéér sprak hij zijn mond voorbij. “Of niet. We zien wel...” Deed hij een verwoede poging het nonchalanter te laten klinken dan het deed en hij haalde zijn schouders op.
    Wat er ook die avond zou gebeuren, Ramsey wilde wel met Kali dansen.
    “Oh?” Vroeg Kali uitdagend. “Ik dacht dat jij zonet zei dat feestjes waar jij bent nooit saai zijn, of ga je de woorden nu terug nemen.” Een minuscuul glimlachje sierde haar mooie lippen.
    “Ik neem mijn woorden nooit terug.” Walste hij dwars door Kali haar zin heen.
    “Maar nee, in elk geval niet Jonah lastigvallen, okay? Dan kom ik hoogstpersoonlijk achter je aan,” zei Kali. “Ik heb een nieuw trucje geleerd om iemand tegen de grond te krijgen, ik wil die met alle liefde op jou uitproberen.”
    “Je moet geen vrienden zijn met dat soort types.” Zei Ramsey hoofdschuddend. Het koste de grootste moeite om niet te vragen of Kali dat trucje niet nu meteen wilde demonstreren. Haar handen op zijn lichaam klonk niet verkeerd aan in zijn oren. Al was het om hem te tackelen...
          “Hoe dan ook, zonder mij kom je niet binnen, dus ja, we gaan samen en over die dans..” Kali keek Ramsey aan met een onderzoekende blik in haar ogen. “Natuurlijk gaan we dansen. Ik wil weten of je danspasjes die ik je de vorige keer geleerd heb nog weet of dat je wat nieuwe lessen nodig hebt.” Ze glimlachte en die glimlach maakte Ramsey alleen maar meer enthousiast voor een dansje met Kal.
    “Nee, ik ben echt heel goed geworden.” Schepte hij op. “Ik denk dat je verbaasd zal zijn én dat ik jou,” hij prikte Kali haar borst. “wat nieuwe danspasjes moet bijleren. Straks loop je nog voor gek met allemaal shit die allang uit is.” ging hij uitdagend verder. “Ik wil niet geassocieerd worden met losers, dat weet je.”
    En dan was er nog Kali haar jurkje. Soms verdacht Ramsey Kali ervan dat ze hem probeerde te martelen met al die korte en strakke jurkjes die ze aantrok. En niet alleen Kali... wel meer meisjes op Metanoia leken het er een sport van te maken om Ramsey uit te lokken met hun kledingkeuze.
    ”Is er iets mis met wat ik draag?” vroeg Kali verontwaardigd. “Ik wil mij ook wel omkleden, hoor,” zei ze op een gevaarlijk lieve toon. “Ik heb nog wel wat… luchtigere kleding in mijn hangen, als je denkt dat dat beter is? Ik krijg het sowieso wel warm door het dansen, maar wel lief dat je je daar zo om bekommerd.” Een kort klopje op zijn hoofd volgde.
    Wijselijk hield Ramsey zijn mond en hij stak zijn handen in de lucht. “Ik zeg al niets meer.”
          Lara kwam binnen en vertrok weer, net zo abrupt zoals ze was vertrokken uit Ramsey zijn vriendengroep. En dat was maar goed ook, ze waren beter af zonder die freak.
    “Een slaafje nog wel, ik zou dat woord niet gaan gebruiken in je verkooppraatjes om iemand te vinden, prinses. En ik had niet echt problemen met haar, zij meer met mij volgens mij,” zei Kali.
    “Maak je over mijn verkooppraatjes maar geen zorgen. Gabe en ik hebben een plan.” Ramsey sloeg zijn armen voldaan over elkaar heen.
    “Ik zou niet zeggen dat ik blij ben dat ze weg is… maar wel dat het beter is.”
    “Dat zeg ik.”
    Kali keek omhoog naar de slaapkamerdeur waar Lara achter was verdwenen.
    “Misschien is het wel niks,” zei Kali. “Ga geen roddels verspreiden als er ook niks kan zijn.”
    “Niks?” Vroeg Ramsey verbaasd. “Ben jij blind? Waarschijnlijk loopt ze hem nu al af te zuigen, joh.” Hij lachte. “Niks..” herhaalde hij nog een keer hoofdschuddend. “Dat geloof je niet echt toch, Kal?”

          ℟𝕒𝕞𝕤𝕖𝕪      
    I'm crazy, but you like that, I bite back
    Volitare •  20 years old •  The Troublemaker • Humanitas •  w. Kali
    plain white t • black jeans • silver necklace ♆

    PART 2.
    Kali haar plagende woorden waren de druppel geweest. Hij moest haar wel zoenen. Ook al spraken haar woorden tegen dat hij dat moest doen. Nog één zoen. En dan was het klaar. Tot zijn verbazing ging Kali mee in hun omhelzing en kus. Ramsey ging volledig op in het contact dat hun lippen en lichamen maakten. Al die jaren verliefd zijn op zijn beste vriendin moest hij afleren met één laatste zoen. Ramsey zijn handen hielden Kali stevig vast en hij kuste haar, nét iets langer dan noodzakelijk, en toen liet hij haar los.
    Ramsey begon met praten. Hij biechtte alles op. Over Eve. Dat hij haar leuk vond, dat hij haar dat ging vertellen. Ramsey vertelde Kali dat hij het kut vond dat ze hem voor zijn gevoel aan het lijntje hield. En hij vertelde over die dates.. dat het voor hem meer was dan een stomme grap. Zijn stem werd luider en luider en Kali werd kleiner en kleiner. Ze zat nog steeds op de tafel waar Ramsey haar op had gezet. Haar benen bungelden boven de grond, haar ogen stonden groot en ze leek net het kleine meisje dat hem had gebeten toen ze elkaar ontmoetten.
          Hijgend en trillend stond Ramsey voor zijn beste vriendin. Kali zei niets. De stilte in Humanitas was verstikkend. De stilte moest verbroken worden, maar Ramsey had niets meer te zeggen. Alles was hij jarenlang had opgekropt had hij er in één keer uitgegooid.
    Tranen vulden Kali haar ogen toen ze elkaar uiteindelijk weer aankeken. Shit, shit shit. Kal mocht niet huilen..
    “Ik… ik snap niet. Waarom zoen je me als – als je Eve vanavond gaat vertellen dat…”Begon ze met praten. Omdat ik haar leuk vind, maar jou ook? Omdat ik dacht dat dit de laatste kus zou zijn die we ooit zouden delen? Omdat ik dacht dat jij mij niks vond? Omdat ik een reactie bij je wilde uitlokken... Omdat ik van je -
    Kali vloekte en liet haar hoofd zakken. Haar handen vonden haar haren en Ramsey kon haar gezicht niet langer zien. Het enige wat hij zag waren de tranen die hier en daar een duikvlucht maakten en kapot spatten op de grond.
          Hij stond daar maar. Volledig bevroren. Het was Ramsey zijn bedoeling niet geweest om Kali aan het huilen te maken. Het maakte haar toch niet uit? Waarom huilde ze dan nu?
    Het duurde even voor Kali overeind kwam en in de tussentijd was Ramsey er niet in geslaagd om een hand naar haar uit te rijken of om iets te zeggen. In stilte stond hij voor haar. Compleet verloren.
    Haar ogen waren rood en haar wangen waren nat van de tranen. “De dates en het afwijzen… Ik… ik wist oprecht niet dat je het zo erg vond dat ik ze afwees.” vervolgde ze en Ramsey bleef zwijgen. Nu was het aan haar om te praten en hij wilde haar niet onderbreken. “Het laatste wat ik wil is jou kwetsen.” ging ze hakkelend verder. Het was alsof ze de woorden met de grootste moeite haar lippen over moest duwen. “Als ik het had geweten dat het oprecht was, ik weet niet of ik ‘ja’ had gezegd.” Ramsey sloeg zijn ogen ten gronde. Zie je wel...
          Maar ze ging verder. “En voor dat je kunt denken dat het is omdat ik je niet zie zitten, dat is het niet,” Het was alsof ze zijn gedachten kon lezen. Kali ademde diep in en uit. “Ik zie je wel zitten,” Ramsey keek hoopvol op. “alleen.” en toen weer weg.” Ik meende wat ik zei, ik wil je absoluut niet kwijt, ik zou zoiets nooit aan je vertellen als ik het niet meen. En dat is precies het ding. Wij zijn zoveel voor elkaar. Je bent mijn soort persoon en ik ben bang dat er dingen tussen ons verpest raken als we wel op een date gaan ik zou mezelf daar nooit voor kunnen vergeven. Net zoals ik bang ben dat… dat jij –“ ze stopte haar zin.
    Ramsey zijn hart klopte bijna zijn borst uit. Waar hij net leek te hijgen, had hij nu het gevoel alsof hij zojuist een marathon had gelopen. Was hij altijd zo benauwd?
          “Als jij met Eve bent, dat je mij niet meer nodig hebt en dat ik je kwijt raak.” gaf Kali toe en ze liet zichzelf van de tafel afglijden. Ramsey voelde hoe Kali zijn handen vastpakte, maar hij keek haar niet aan.
    “Je betekent verdomd veel voor me okay? Niks kan dat veranderen. Zelfs niet als je van die idiote, fucked up dingen doet zoals mij zoenen en daarna verteld dat je een ander meisje leuk vindt. Of wanneer je mijn make-up verpest.” Haar handen vonden zijn wangen. Ramsey glimlachte waterig. Zijn ogen prikten. Hij wilde zijn mond open doen om iets te zeggen. Hij had nog geen idee wat hij moest zeggen, maar Kali verdiende iets van een antwoord. Maar nog voor hij iets kon zeggen kuste Kali hem.
          Deze kus was anders. Het was niet hun gebruikelijke lust. Geen dagenlange opbouw van spanning die er in één keer uit moest worden gegooid. Nee, Kali haar zoen was zacht, warm en vol van liefde. Ramsey kuste haar terug en hij hoopte dat hij Kali met net zoveel zorg en affectie kon kussen als zij hem.
    Het was uiteindelijk Kali die hun zoen beeindigde en sloeg haar armen om zijn middel heen. Haar gezicht verdween tegen zijn borst en Ramsey omhelsde haar. Hij trok haar stevig tegen zich aan en kuste haar kruin. Een paar minuten verstreken terwijl ze daar stonden.
          ”Oke.” zei Ramsey zacht. Nog steeds wist hij niet goed wat Kali precies bedoelde. Ze vond hem leuk, maar ze wilde er niets mee doen? Was dat het? Zelf dacht Ramsey ook altijd dat hij er zo in stond, maar door zijn uitbarsting van een paar minuten geleden besefte hij dat hij het liever allemaal riskeerde dan dat hij het nooit met Kal zou proberen. Maar op basis van haar woorden, kwam Ramsey tot de conclusie dat zij nog niet op dat punt was. Misschien hield ze wel van hem, maar was het niet genoeg... “Dan verpesten we niks.” besloot hij. “Je betekent ook veel voor mij.” zei Ramsey, de woorden waren slecht te verstaan doordat zijn lippen amper het contact met Kali haar hoofd verbraken. “En ik zal je altijd nodig hebben.. ook als ik met Evel-.” vervolgde hij, alleen het lukte hem niet om Evelynn haar naam volledig uit te spreken. Dat voelde wreed tegenover Kal. “Je bent mijn beste vriend.” Nog een kus op haar kruin. “En sorry dat ik je make up heb verpest.” zei Ramsey, eigenlijk wilde hij zeggen dat hij haar niet aan het huilen wilde maken, maar dat kon hij niet.
          Langzaam liet Ramsey Kali los. Hij wilde nog zoveel dingen vragen, maar er was maar één onderwerp dat hij durfde aan te snijden. “Neem je anderen mee naar onze zolder?” Vroeg hij voorzichtig.


    Alyssa
    20 | Ray of sunshine | With Salem | at the party | Outfit


    ”Let kindness be the language of your heart."

          Nadat Aly vrolijk met haar beste vriend geproost had, had ze hem bedankt. Hij had niet alleen een drankje voor zichzelf maar ook voor haar meegenomen. Het was super attent maar bescheiden als hij was, wuifde Salem het weg. “Tuurlijk, waar heb je anders vrienden voor." vrienden. Het klonk bitterzoet. Haar vriendschap met Salem betekende de wereld voor haar. Het was niet zo dat ze puur naar elkaar toe trokken omdat ze witte vleugels hadden. Salem begreep haar en niet alleen haar doelen en dromen. Toch kon ze het niet laten om vaker dan ze wilde te verlangen naar meer waardoor het woord vrienden een dubbele betekenis voor haar gekregen had. Ze had daar echter niets van laten merken. Een smalle glimlach had zich op haar gezicht genesteld en een vriendelijke maar zachte "Ja, dat is ook zo." had zich tussen haar lippen door naar buiten gewurmd. De brunette keek toe hoe de jongen een slok van zijn drinken nam. Ze zag te laat hoe hij zijn ogen dichtkneep. Ze had ondertussen zijn voorbeeld al gevolgd. Een warme maar enorm branderige gloed gleed door haar keel heen. Haar ogen waren wat wateriger geworden. Na het doorslikken had ze diep ademgehaald en haar keel geschrapen. Zo, die kwam binnen. “Sorry, misschien heb ik onze cocktails iets te sterk gemaakt.” verontschuldigde Salem zichzelf lachend. De brunette had vastberaden haar hoofd geschud. In eerste instantie had ze niet willen toegeven dat het drankje te sterk voor haar was. "Nee, het valt eigenlijk best–" Haar waterige ogen verraadde haar. Ze moest haar hand wel kort langs haar ogen halen anders rolde er straks een traan over haar wang. Dat zou pas beschamend zijn. "Hm okeee, misschien zijn ze een beetje sterk.." had ze uiteindelijk lachend toegegeven. "Maar alsnog wel lekker!" De nasmaak was zeker niet verkeerd en ze vond het stom om alleen negatief over het drankje te zijn terwijl Salem er juist zo attent mee was geweest. Aly vond het dan ook leuk om iets terug te doen. Ze had mysterieus gezegd dat hij nu ook wat van haar verdiende. “Wat dan?” had de jongen nieuwsgierig gevraagd. Aly was niet lang daarna als een enthousiaste wervelwind bezig geweest om glowsticks om de jongen zijn pols te binden. Bezorgd had ze uiteindelijk opgekeken en gevraagd of hij dat eigenlijk wel oke vond. “Ik vind ze prachtig!” stelde hij haar gerust waarna ze opgelucht adem haalde.
    “Laat me die van jou eens zien,” De jongen pakte dit keer haar pols vast. Een lichte kriebel vloog door haar maag. “Hmm... jij kan ook nog wel wat blauw gebruiken.” Met een brede glimlach keek Aly toe hoe de jongen een blauwe glowstick om haar pols deed. “Oh, en roze.” Salem was zo druk bezig met de roze glowstick dat Aly hem ongemerkt even in haar op nam. Ze had voor even op haar lip gebeten. Salem was zo aantrekkelijk.. Zijn blauw groene ogen, zijn warme lach en zacht maar sterke uitstraling, zijn donkere warrige haar en gespierde lichaam en zijn mooie innerlijk. Alles klopte. Hij was voor haar gemaakt en toch durfde ze geen stap te zetten om te ontdekken of hij meer voor haar voelde. Haar blik gleed terug naar de roze glowstick op het moment dat haar beste vriend er klaar mee was. "Net een kunstwerk." had ze hem plagend gecomplimenteerd. In plaats van haar los te laten, bleef Salem haar handen vasthouden. Zijn blik focuste zich op haar ogen. Wat gebeurde er? Kippenvel worstelde zich een weg naar boven en verscheen op haar huid. Eerst op haar rug om vervolgens door naar haar armen te schieten. Ze was blij dat ze een blouse met lange mouwen aan had. Al waren de kleine puntjes ook op haar hals en borst te zien. “Ik ben blij dat je er bent vanavond.” bonk........bonk......bonk....bonk...bonk..bonk. Alyssa haar hartslag schoot omhoog en vlinders fladderden door haar buik. Zei hij dit nu echt? Wat bedoelde hij ermee? Het voelde anders dan normaal dit moment tussen hun. Een lichte blos kleurde de dame haar wangen. Ze kon het voelen. Ach, dat kon ze altijd op de sterke drank van net gooien toch? Een verlegen glimlach krulde haar mondhoeken omhoog. Een schittering lichtte haar ogen op. Een van Salems halflange lokken viel uit model. Aly reikte er automatisch naar en voog de lok zachtjes terug op zijn plaats. "En ik ben heel blij dat jij er bent.." gaf ze oprecht toe terwijl haar hand zich iets had laten zakken en zacht langs de jongen zijn wang heen gleed. Het had voor even gevoeld alsof ze hier alleen waren maar in een flits hoorde Aly alle andere stemmen opeens weer. Ze had haar hand terug langs haar zij laten vallen. ”Heeft Dinah ook iets op jouw pols getekend?” Haar handen werden losgelaten en Aly moest even schakelen maar het lukte. Ze knikte. "Ja! Jij hebt dus ook een figuurtje op je pols staan?" vroeg ze nieuwsgierig. “Wat zouden Dinah en Kali nu weer bedacht hebben..?” Nadenkend fronste Aly haar wenkbrauwen. "Ik dacht eigenlijk dat het gewoon een leuk glow in the dark tekeningetje was.." gaf ze lachend toe. Aan de andere kant... iedereen kreeg een symbooltje en het tweetal dames dat dit allemaal gepland had, zag ze er wel voor aan om er een twist aan te geven. "maaaaar nu ik er zo over nadenk kan het best meer zijn ja... misschien iets van een wedstrijd?" Alsof ze het licht gezien had, werden haar ogen groot. "Oh! Oh! misschien iets van een danswedstrijd!" Ze sprong nog net geen gat in de lucht. "Een beetje van dit–" De dame zette haar beker even op de tafel naast hen neer en liet peacetekens voor haar ogen langs glijden als discomove. "Of dit–" Haar tweede move was geïnspireerd op onder water duiken. Ze pakte haar neus met dr ene hand zacht vast en liet dr andere arm in een golvende beweging naar beneden glijden. Lachend pakte ze haar beker weer op van de tafel. "Met zulke moves kan iedereen het wel schudden!" grapte ze.



    "There is strength in your softness."

    [ bericht aangepast op 16 okt 2021 - 16:19 ]


    Evelynn
    20 | The girl who went roque | With Donovan | @ the party | Outfit


    ”Some people are not meant to be tamed."

          Nadat Eve Donovan op de hoogte had gebracht van het feit dat mensen soms ook voor de lol dronken, had ze haar hoofd terug getrokken en hem gespeeld geshockeerd aangekeken. ‘Hoe gek is dat?!’
    ’Heel gek,’ antwoordde Donovan met een stalen gezicht. Hij vertrok geen spier. He was not impressed. Het was daadwerkelijk een talent. Door de jongen zijn antwoord had Eve moeite om haar lach in te houden. She did all that en hij bleef nog steeds serieus. Op deze manier leek ze nog idioter dan ze normaal al was. Toch hield ook zij haar gezicht in de plooi. Ze had de wijnfles naar haar lippen gebracht en gulzig grote slokken alcohol door haar keel voelen glijden. Uitnodigend had ze de fles in de richting van Donovan gehouden. ‘Wil je meedoen met lol hebben?’ De jongen zijn talent om serieus te blijven moest doorbroken worden en dus was Eve sneller dan ze zelf had gedacht over gegaan op het plan om hem dronken te voeren. Er was in eerste instantie geen aanstalten geweest vanuit Donovan om de fles van haar aan te pakken maar ze zag hem denken. Vastberaden bleef ze de fles dan ook naar hem uit steken. Hij zou wel toegeven. Zwijgend pakte hij de fles uiteindelijk van haar aan. Een voldane grijns verscheen op de dame haar gezicht. Het voelde als een kleine overwinning. Enthousiast keek ze toe hoe de jongen meerdere grote slokken rosé uit de fles nam. Overmoedig als ze was, deed ze er toen hij haar de fles terug gaf nog een schepje bovenop. ‘Ik weet zeker dat ik je eruit kan drinken..’ Ze kon zweren dat zijn gezicht nu al minder serieus stond al kon ze zich dat ook gewoon inbeelden. ‘Is dat zo?’ Eve knikte zelfverzekerd. 'Oh ja, zeker weten!' ‘Dat wil ik wel eens zien dan,’ Bingo De dame glimlachte breed. 'Kom maar op.' daagde ze hem nonchalant uit. ’Maar, we hebben wel wat sterkers nodig.’ Daar was ze het mee eens. Zijn donkere ogen vonden die van haar. ‘Althans, als je dat aankan.’ Ditmaal was het de jongen die haar uitdaagde. Ze hield hier wel van. Uitdagingen dreven haar. Een smalle grijns versierde haar lippen terwijl haar ogen op die van hem gericht bleven. Met haar hand omving ze zijn wang terwijl ze haar hoofd lichtjes kantelde. 'Aw, wat schattig–' sprak ze met een opgezette lieflijke stem. Haar hand verdween van zijn wang en porde hem kort zacht op zijn borst. 'maar je hebt geen idee wat ik allemaal wel niet aan kan..' het klonk ondeugender dan het bedoeld was maar Eve was fine with it. Het hoorde er allemaal een beetje bij. Ze hoopte dat Donovan dat ook begreep en het niet erg vond dat ze hem aanraakte.





    'Maar volgensmij voel ik hier een weddenschap aankomen?' Een weddenschap was precies wat ze nodig hadden. Een stok achter de deur waardoor Donovan niet opeens zou stoppen als hij er geen zin meer in had. De vraag was dan wel waar ze om gingen wedden. 'En ik ben het wel met je eens dat we ook wat sterkers nodig hebben. Gelukkig weet ik precies waar we dat kunnen vinden!' Eerder die middag had Eve aan Dinah gevraagd wat de beste verstop plekken hier waren. Dinah had haar ze allemaal laten zien waarna de redhead haar flessen sterke drank bij onder andere Zuze was gaan ophalen. Ze had er voor vanavond twee daarvan in de zaal verstopt. Enthousiast had dit keer zij Donovan meegesleurd naar een andere hoek waar een sta tafel stond. Ze knielde achter de tafel neer en stak haar hand bij de opening aan de onderkant door de zwarte stof heen. Ze voelde hoe haar jurkje wat omhoog kroop. Het was een kort en uitdagend ding maar volgens mij net lang genoeg om al het nodige te bedekken. Triomfantelijk kwam ze omhoog met een fles wodka in haar hand. 'Is dit een beetje wat je in gedachte had?' Ze duwde de fles in Donovan zijn handen en keek naar de fles rosé in haar eigen hand. Fuck it, ze moesten daar toch vanaf. Alsof het niets was duwde ze de fles opnieuw tegen haar lippen en dronk ze zonder te stoppen meer dan de helft ervan leeg. 'Nu jij, dan zijn we er maar vanaf en kunnen we ons focussen op het betere werk..' De redhead had zin in de rest van de avond. Ze vermaakte zich tot haar verbazing nu al meer dan prima met Donovan.


    ”Feel like making a deal with the devil?"

    [ bericht aangepast op 16 okt 2021 - 18:54 ]

    DONOVAN
    I stopped fighting my inner demons, we're on the same side now
    23 • the mysterious one • with eve • at feestzaal

          ‘Althans, als je dat aankan.’ Ditmaal was het Donovan die Evelynn uitdaagde. Een smalle grijns speelde rond haar lippen terwijl haar ogen op die van hem gericht bleven. Een kleine siddering trok door zijn lichaam op het moment dat haar hand voorzichtig zijn wang omvatte. Ze kantelde haar hoofd lichtjes. Geïntrigeerd bleef hij haar aankijken, maar zei niets.
          'Aw, wat schattig–' haar stem klonk liefelijk, waarna ze zijn wang losliet en haar hand omlaag gleed naar zijn borst. 'Maar je hebt geen idee wat ik allemaal wel niet aan kan..' zachtjes porde ze met haar vinger in zijn borst. Haar woorden hadden ietwat ondeugend geklonken. ‘Ik ben heel benieuwd.’ Antwoordde Donovan met zijn zware, ietwat hese stem. Zijn ogen boorde zich nog altijd in die van haar.
          ’Maar volgensmij voel ik hier een weddenschap aankomen?'
    ‘Weet waar je aan begint.’ Waarschuwde hij de roodharige dame alleen maar. Ze had zijn interesse zodanig gewekt, dat er nu geen weg meer terug was. Donovan was nieuwsgierig geworden. Kon ze het daadwerkelijk aan of was het alleen maar grootspraak geweest?
          ’En ik ben het wel met je eens dat we ook wat sterkers nodig hebben. Gelukkig weet ik precies waar we dat kunnen vinden!' Donovan keek haar onderzoekend aan. Zonder te antwoordde sleurde de redhead hem mee naar de andere kant van de zaal. Weg uit de schaduwen. Bij een van de statafels hield ze half. Ze knielde achter de tafel neer en stak haar hand door een opening aan de onderkant van de zwarte stof heen. Donovan had haar handelingen met zijn ogen nauwkeurig gevolgd. Het was hem daarbij niet ontgaan hoe haar korte jurkje wat omhoog was gekropen. Geluidloos ging hij onmiddellijk achter haar staan, zodat zijn lichaam dat van haar kon afschermen en haar zo uit het zicht kon onttrekken, waarna hij vervolgens onwennig wegkeek. Misschien moest hij haar zijn hoodie aanbieden, die zou in ieder geval meer huid bedekken dan het jurkje dat ze nu droeg.
          Triomfantelijk kwam Eve omhoog met een fles wodka in zijn hand. Hij knikte goedkeuren. Kijk, now they were talking. ‘Is dit een beetje wat je in gedachte had?’ Ze duwde de fles in zijn handen. ‘Dit is een goed begin,’ klonk hij onverschillig, desondanks was dit wel daadwerkelijk wat hij in gedachten had. Ze bewoog de fles rosé weer naar haar mond. Gulzig klokte ze de helft naar binnen, waarna ze hem de fles voorhield. ‘Nu jij, dan zijn we er maar vanaf en kunnen we ons focussen op het betere werk..’ hij haalde zijn schouders op, pakte de fles van haar over en zette deze ook tegen zijn lippen. Moeiteloos dronk hij de fles leeg en zette deze met een klap neer op de statafel. ‘Oké, wat nu?’

    "Throw me to the wolves and I'll return leading the pack"

    [ bericht aangepast op 17 okt 2021 - 13:31 ]


    someone out there feels better because you exist

    Elias






    Have you ever wanted to share more of yourself, but felt terrified?




    20 – The Halfblood - Outfit – With Zuze – At the food & drinks table – Yellow cup
          In koor klonken er excuses terwijl Elias er vrij zeker van was dat het zijn fout was. Onverwachte bewegingen, zoals plotseling omdraaien en wegstappen, gingen nou eenmaal niet goed samen met feestjes. Zelfs niet in een hoek waar het een stuk rustiger was.
          ''Alles oké?'' Had hij haar gevraagd waarop Zuze bevestigend zijn woorden had herhaald om vervolgens te vragen hoe het met hem ging. Het duurde even voordat hij doorhad dat ze vroeg naar de schade van de botsing, niet om hoe het daadwerkelijk met hem ging. Het antwoord daarop was al jaren ‘goed’ terwijl hij toch wel meerdere dingen kon benoemen die niet goed gingen. Een uitstekend voorbeeld van die dingen was dan ook het verhullen van die problemen onder een simpele ‘goed’.
          ''Ja, alles oké,'' herhaalde ook hij de woorden. Buiten zijn gemorste drinken was alles nog intact. Dit had het moment kunnen zijn waarop hun wegen weer scheidden, maar iets daaraan voelde verkeerd. Dat terwijl ze de afgelopen weken niets anders hadden gedaan dan elkaars bestaan negeren. ”Kan ik je een drankje aanbieden ter excuses?”
          Ook Zuze besloot nog geen punt achter het gesprek te zetten toen ze zijn aanbod accepteerde. Misschien had het beter geweest als ze dat wel deed, maar voor nu genoot hij nog even van haar aanwezigheid.
          Elias draaide zich een kwartslag terug naar de bar en liet zijn hand kort boven de bekers hangen. Die verdomde kleuren ook. Wat als ze in het geheim al iemand anders had? Net op dat moment complimenteerde ze zijn outfit, wat de druk om een keuze te maken wat opvoerde. Hij koos uiteindelijk toch maar voor een gele beker. Mocht er iemand in haar leven zijn dan was het in ieder geval nog niet officieel en daar was geen kleur voor.
          ''Bedankt, jij zit er ook goed uit. Leuke jurk,'' zei hij. Zijn blik was kort op haar gericht voordat hij terugkeerde naar het voorbereiden van haar drankje. Het drankje dat in de maak was, was een mixdrankje die hij expres ietsjes sterker maakte dan gebruikelijk. Zuze kennende kon ze wel wat extra's gebruiken om de drukke avond door te komen. Hij wist immers dat mensenmenigtes niet haar ding waren. Het was ook niet helemaal zijn ding, maar een goed drankje wist dat altijd te verbloemen. Terwijl hij wat voor haar inschonk plaatste ze haar hand op zijn schouders. Echter trok ze haar hand net zo snel weer weg, alsof ze zich bedacht had. Hij wist niet goed wat dat precies met hem deed. Had haar hand daar mogen blijven liggen of had hij liever zijn ruimte?
          ''Oh en eh, gele beker.’’ Elias verstarde. ''Uh ja, en jij ook als dat nog klopt?'' Twijfelend stak hij de beker naar haar uit. De opmerking benaderde een onderwerp waar ze het nooit echt over gehad hadden. Eerder dit jaar had hij nogal abrupt een punt achter hun relatie gezet. Destijds had hij het gebracht als ‘dit werkt niet meer voor mij,’ en daarna hadden ze elkaar praktisch niet meer gesproken, op een grote ruzie na waarin ze hem een goede klap had verkocht. Dat was hoe hij wist dat hij de afstand tussen hen groot genoeg had gemaakt. Zuze sloeg nooit zomaar iemand.
          En nu kondigde ze vastberaden aan dat hij te weinig glowsticks had. De afstand was verkleind, zowel letterlijk als figuurlijk. Ze moest hem verdomme haten, niet controleren of hij oké was met het vastpakken van zijn pols. En hij had niet instemmend moeten knikken, maar voordat hij het doorhad was dat precies hetgeen wat hij had gedaan. De spieren in zijn kaken spanden zich aan terwijl hij toekeek hoe ze de gekleurde glowsticks vastmaakte., het licht ervan weerkaatsend in haar gezicht. Waarom kon ze hem niet slaan, uitschelden of wat dan ook. Alles was beter dan dit.
          Hij kon niet nogmaals een dolk in haar rug steken. Kon niet nogmaals de verwarring in haar ogen over zien gaan naar verdriet en pijn. Hij kon niet een nieuwe leugen bedenken omdat de waarheid te pijnlijk was.
          Zodoende slikte hij alle gedachtes weg en krulde zijn mondhoeken omhoog. Ze was zo tevreden met haar glowstick creatie, wie werd daar nou niet blij van? Al knikkend verhief hij zijn hand om de armbandjes te bekijken. ''Zeker beter, geen neonfeest zonder glowsticks'' Zei hij grinnikend. Nu was het zijn beurt om haar hand te pakken en open te vouwen waarna hij er wat nootjes in liet vallen. Het was hem niet ontgaan dat ze eerder onopvallend een nootje uit zijn hand had gevist. Iets wat ze wel vaker deed, wat regelmatig leidde tot een nootjes gevecht. De winnaar was degene die als eerst een nootje in de mond van de ander wist te gooien. ''Hier, in ruil voor de glowsticks.''
          Er viel een stilte, die hij na een slok drinken verbrak met een vraag waarvan hij ergens het antwoord niet wilde weten. ''Ben je hier met iemand gekomen?''


    Adventurer at heart, but oh how she loved to be home

    ☾       Dinah      ☽

    It is hard to sleep when your heart is at war with your mind

    22 years ⋆ The Devilish Angel ⋆ at the party ⋆ w. Jouka ⋆ Outfit




    De grom die ontsnapte aan Jouka zijn lippen liet mijn glimlach verbreden. Ik miste dit soort interacties nog meer nadat ik afscheid had moeten nemen van Darrian en Jeriah dus ik voelde iets meer van de oude Dinah omhoog komen in het bijzijn van mijn neef. Nou ja, oude Dinah. . . De oude Dinah zou niet zoveel gekleurde pilletjes in haar bh hebben gestopt om deze later uit te delen aan de liefhebbers. Misschien niet alleen voor de liefhebbers – eerder voor mezelf om te kunnen ontsnappen aan alle ingewikkelde gevoelens die zich in mijn leven hadden genesteld.
          “En jij bent degene die me een uk noemt?” was de tegenwerping die ik van Jouka voor mijn kiezen kreeg. Hij mocht dan wel langer zijn dan ik, ik bleef nog altijd de oudste van ons twee. “Er mankeert toch niets aan je oren, ofwel? Had ik je dan toch een gehoorapparaat moeten geven voor je verjaardag, hmm?” Ik trok mijn neefje plagend dichter tegen me aan wat voor hem een uitnodiging scheen te zijn om mijn haren door de war te gooien. “Zo nu ben je niet de enige met een verpest kapsel. Ik had toch zo mijn best gedaan.”
          Ik gooide mijn handen beschermend over mijn hoofd om de ergste schade te voorkomen vooraleer ik hem een speelse por in zijn buik gaf. “Pas maar op hoor, ik hou je cadeau anders nog langer voor je geheim. Of neem het gewoon weer mee terug naar het distributiecentrum. Lief doen tegen je oude nicht.” Ik trok een zo’n streng mogelijk gezicht – al werd deze gauw gevolgd door mijn kenmerkende lach. Hoe langer ik tijd met Jouka spendeerde, hoe minder geforceerd deze aan begon te voelen en ik stond dan ook toe dat mijn neefje me dichter tegen zich aantrok. Een knuffel die me goed deed – meer dan ik hardop zou toegeven.
          Na een aantal seconde maakte ik me los uit de omhelzing. “Wil je misschien iets drinken? Of, nee, wacht.” Ik rende naar de plek waar Kali en ik genoeg glowsticks uitgestald hadden voor iedereen. Gejaagd rukte ik er een aantal uit het bakje waardoor ik lomp er een aantal uit hun houders stootte. “Verdomme,” vloekte ik zachtjes voor me uit en ik bukte me om zo snel mogelijk alles weer terug in hun originele staat te brengen. Eer me dat gelukt was, haastte ik me weer terug naar mijn neef en knakte een aantal glowsticks die ik om zijn polsen wikkelde. “Zo, duurde even. Maar dan heb je ook wat,” zei ik waarna ik een stap achteruit deed om mijn kunstwerk te bewonderen en deed alsof ik het zweet van mijn voorhoofd veegde. Vervolgens vertelde ik dat we nog even moesten wachten op onder anderen Kali voordat de blacklights aankonden.
          “Moet ik bang zijn voor je plannen?” vroeg Jouka me met een grijns op zijn gezicht. Aangezien ik nog de ruimte aan het scannen was op zoek naar het gezicht van mijn vriendin kwam er slechts een niet al te snuggere ‘Huh?’ uit mij bij wijze van antwoord. “Ik wil toch wel graag weten wat dat symbool nu betekent. Ik hoop dat Kali er gauw is, des te eerder ik verlost ben.” Ik knikte nu ik wist waar Jouka op doelde en een geheimzinnige blik verscheen in mijn hazelkleurige ogen.
          “Je kent me toch? Kali is degene met de duistere plannen, niet ik. Ik ben de onschuld zelve.” Met een nonchalante beweging gooide ik mijn haar over mijn schouder en schoot ik in de lach aangezien we beide wisten dat dit niet waar was. “Kom, wil je wat drinken? Of heb je de taart al gezien? Als het goed is, heb ik alle verbrande stukjes er netjes uit weten te vissen,” zei ik half-grappend en half naar waarheid. Mijn eerste poging tot het bakken van de taart van de taart was in ieder geval niet gegaan zonder slag of stoot. Ik had gelukkig de hulp van mijn beste vriend Elias in kunnen schakelen, met de nodige protest, maar zonder zijn hulp zou de taart er niet zo grandioos uit hebben gezien. We mochten beide dan wel beschikken over een gelimiteerd geduld wanneer we samen onze krachten bundelden, kwamen we in ieder geval een heel eind. En hij smaakte nog prima ook – naar mijn bescheiden mening.

    [ bericht aangepast op 19 okt 2021 - 16:31 ]


    I have seen my own sun darkened


    JONAH♚ ▪
    24 | The Fallen King | Outfit | Alone at the glowstick stand | Yellow cup

    ▪ ♚      Hoe hard hij ook opzoek was naar afleiding, het mentorgesprek met Asteria wist steeds een weg terug te vinden naar de voorgrond. Als het haar doel was geweest om hem achter te laten met genoeg materiaal om over na te denken dan was ze daarin zeker geslaagd. De vragen die ze had gesteld hadden een zekere gedachtegang op dreef gebracht. Een terugblik op de afgelopen jaren liet hem inzien dat hij misschien meer in de slachtofferrol was gekropen dan noodzakelijk. De rol had zich destijds voorgedaan als een grijze wolk die het pad voor hem belemmerde. In zijn ogen waren alle opties dichtgegroeid en niet meer mogelijk vanaf het moment dat zijn vleugel nutteloos werd. Echter bestond er misschien nog wel een kans om een beschermengel te worden. Het was niet veel, maar ergens diep van binnen voelde het alsof er een kaarsje des hoop was aangestoken. Eén windvlaag en het zou verdwenen zijn, maar voor nu was het er.
          Mocht hij echter zijn oude rol weer op willen pakken, dan moesten er wel een aantal dingen veranderen. De 15-jarige Jonah had geen moeite met zich voorbeeldig gedragen, hij had dan ook het voordeel dat hij simpelweg niet wist wat een minder voorbeeldig leven inhield. De 24-jarige variant had deze ervaringen wel en die bleken lastiger los te laten dan hij had verwacht. Het vele feesten –zowel op Metanoia als in het demonenrijk, het zuipen totdat alle herinneringen van de vorige avond verdwenen in een zwart gat, het wakker worden in andermans bed en het uitproberen van elke drug die rondging onder de studenten, hij zou liegen als hij de levensstijl gemakkelijk op dacht te geven.
          Maar hij ging het wel proberen. Dit was zijn laatste jaar. Dit zou het schooljaar worden waarop hij zijn leven weer op de rails zou krijgen. Hij had hier immers het hele schooljaar de tijd voor.
          Te beginnen vanaf morgen, want een laatste feest kon niet zoveel kwaad toch? Eén laatste keer alles doen wat god verboden had, als een soort afscheid. Daarna zou hij de deur achter zich sluiten.
          Gekleed in een simpel wit shirt en een geblokte zwarte pantalon was hij aangekomen bij het eerste verzamelpunt. Ondanks dat hij vrij weinig met de jarigenhad, had hij een kleinigheidje achtergelaten in de vorm van chocolade repen. Bij een verjaardag hoorde immers cadeautjes.
          Samen met alle anderen had hij zich vervolgens naar het hoofdfeest begeven, maar niet voordat Dinah een mysterieus symbooltje op zijn pols had getekend. Bij elke poging tot informatie verkrijgen hield ze haar lippen stijf op elkaar. Voor nu was het doel van het symbooltje nog een raadsel.
          Het zaaltje zelf was net zo uitbundig versierd als de Humanitas kamer. Van ballonnen tot slingers, aan de versiering ontbrak niets. Luidde muziek groette de menigte uitnodigend. Hetzelfde gold voor de bar met genoeg drankjes en versnaperingen. Jonah nam even de tijd om de ruimte in zich op te nemen voordat hij wat te drinken voor zichzelf haalde. Om hem heen verschenen er steeds meer mensen met glowsticks. Die wilde hij ook. Een korte zoektocht door de ruimte bracht hem naar een tafel met de glowsticks voor het uitkiezen. Hoewel hij het liefste zijn gehele armen wilde bedekken met de gekleurde sticks, hield hij zijn keuze bescheiden en besloot hij maximaal twee armbandjes per arm te dragen.
          Zijn volledige aandacht was op de bandjes gericht die hij met een hand om probeerde te krijgen. Keer op keer schoten ze weer los, maar na enkele pogingen wist hij toch de ene kant klaar te hebben. Tevreden bekeek hij de bandjes. Nu was het echter nog tijd voor de andere kant.


    [ bericht aangepast op 21 okt 2021 - 22:59 ]


    Adventurer at heart, but oh how she loved to be home



    LUCA

    The Truthfull one
    The New White King
    ♔ With Flo ♔ At the Party



    Lipbijtend keek ik peinzend naar het bekertje waar wat op geschilderd was, het doel van de bekertjes wist ik nog niet helemaal- maar die vraag verdween algauw eens ik het alcoholische goedje dar erin zat naar binnen had gespeeld. De muziek drumde door mijn lijf heen en mijn heupen waren al mee op de beat aan hetgaan op hun Luca waardige manier. Het feestje van Las en Jouka was ééntje dat ik nu echt niet kon missen. Hun cadeau's had ik al mooi bij de rest geplaatst waardoor ik in ruil het bekertje had verkregen. Waar de jarige jobjes zaten wist ik zelf niet gezien er een zee aan feestgangers was die het zicht wat blokkeerden. Echter bleek er voor één persoon toch wel een weg gepart uit de massa. Net zoals Moses de zee partte, wist Florence altijd zonder te hoeven duwen - gracieus haar weg te kunnen banen.
    Er was iets aan Florence waardoor het licht altijd op haar leek te schijnen, waarbij je kon wegdromen -maar voordat ik alweer zou wegzwijmelen bij het zien van de prachtige dame kwam het besef van het liefdesverdriet dat ze me bezorgd had. Meteen knaagde de behoefde aan chocolade aan me- iets wat ik meteen wegspoelde met de drank in mijn bekertje. De laatste weken had ik de dame wat vermeden- niet willen toegeven dat ik nog steeds wat hartzeer had. Maar nu was het de moment om naar haar toe te stappen, het namelijk mede door deze dame dat er geen gevecht was gestart tussen Donovan en mezelf. Met een kleine, maar oprechte glimlach liep ik naar de blondine toe en hield mijn bekertje even naar haar op als begroeting. "Hey Flo, wat zie je er weer goed uit." verlieten de woorden mijn lippen vooralleer ik besefte wat ik net zei- Luca nee, Flo is je ex. Ik schraapte mijn keel "Nog es ehm bedankt voor eerder, met Donovan." sprak ik alvast snel. " Sorry dat ik je zelf in die situatie gesleurd heb." vervolgde ik al snel.

    [ bericht aangepast op 19 okt 2021 - 22:50 ]


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    134.729 | Ex-Adviseur van de Duivel | Taken van een Helbewaker & Schaduw | Outfit | met Neirin in haar oude slaapkamer

          Bij het geven van mijn naam wist een minieme beweging van Neirin haar wenkbrauw me te vertellen dat ik wel de laatste persoon was die ze verwacht had om hier te zien. “Mijn mentor,” herhaalde ze mijn woorden op een haast spinnende wijze. Ik kantelde mijn hoofd en nam de dame op mijn gemak ik me op. “Verbaasd?” vroeg ik haar uiteindelijk — mijn focus nu gericht op de uitdrukking op haar gelaat.
          De dame merkte op dat ik nieuw was, een gegeven dat ik bevestigde. Ze was opmerkzaam, deze kleine demon, noted. Mijn lippen krulden zich op tot een waarderende glimlach en ik poogde me niet al te veel te storen aan de ongeïnteresseerde houding van de dame in kwestie. Over de jaren heen was me flink wat geduld bijgebracht en daar was ik de Duivel dan nu ook weer dankbaar voor. Kort vertelde ik Neirin de reden van mijn bezoek — op de voet gevolgd door de mededelingen die Asteria met ‘vriendelijk verzocht’ had om te geven.
          “Voor mij is de juiste begeleiding een van de belangrijkste dingen,” begon de blondine. “Een luisterend oor wanneer dat nodig is, en bovenal iemand die een goede steun kan zijn.” Ze sprak met duidelijke, heldere klanken — als iemand die vrij bewust was van haarzelf en haar kwaliteiten. Haar schooldocumenten hadden me al een kleine indicatie gegeven van de persoon die voor me stond en ik hoopte dat ze uiteindelijk zou gaan voldoen aan mijn verwachtingen. Toch was het verstandiger om nog niet te vroeg te juichen — we hadden immers nog een heel jaar, een heel Tweede Leven te gaan.
          Ik knikte lichtelijk onder Neirin’s uitleg. “Ik zal zien wat ik voor je kan doen. Om te beginnen kan ik je al beloven dat mijn kantoor altijd open is voor als je een luisterend oor zoekt én iemand die tenminste goed advies aanbiedt.” Met mijn ogen volgde ik de bewegingen van de volitare wier hand in de richting van een tas op haar bureau was gegleden. Als ik het me goed herinnerde — en geloof me, dat deed ik altijd — was er een feestje gaande in de feestzaal ter ere van twee jarigen. Ik was het dan ook niet geheel eens met de vrijlating van deze dame aangezien er hier geen sprake was van een ‘straf’ maar eerder een ‘beloning’. Het was dat ik te laat ter plekke was gekomen en Asteria alles grotendeels afgehandeld had.
          “Hij was vervelend, niet voor het eerst overigens.” Knipperend met mijn ogen pikte we de draad weer op van ons gesprek — in de richting van de eerste vraag die ik aan Neirin gesteld had. “Hij maakte een opmerking over Asteria’s vleugels. Ik zei er wat van toen ik het hoorde, waarop hij besloot zijn mond nog een keer open te trekken. Dat was een verkeerde zet na weken vol met irritaties en frustraties.” Een spiertje trok in mijn mondhoek. “. . . Dus toen besloot je om jezelf te verlagen tot zijn niveau?” De woorden waren met een tikkeltje meer uitdaging uitgesproken dan ik bedoeld had maar deze dame begon met de seconde meer en meer op een persoon te lijken die ik énorm goed kende.
          “In ieder geval, ik bewonder je loyaliteit in de richting van de docenten. Tegenwoordig is dat steeds schaarser te vinden — het respect waarmee we vroeger behandeld werden.” Ik zette een stap opzij zodat ik de weg niet meer versperde en de dame weg kon lopen, mocht ze dit wensen. “Als jijzelf geen vragen meer hebt, zie ik je graag overmorgen in mijn les verschijnen.”

    Kenna


    I have seen my own sun darkened

    KALI
    she wore a smile like a loaded gun
    twenty • with ramsey • humanitas • outfit

    PART 1/3

    “Misschien wel.” De blik op Ramsey’s gezicht werd enkel trotser, waarschijnlijk denkend aan het grote aantal meisjes op zijn lijst. De jongen was soms op geen enkele mogelijke manier te houden als hij eenmaal in zo’n bui was. Waarschijnlijk kon enkel Laslo of een engel hem van zo’n bui in zwaar geïrriteerd krijgen. Het was in elk geval fijn dat zijn humeur compleet omgeslagen was vergeleken met die ochtend, en dat ze weer aan het praten waren. Kali was geneigd een opmerking zijn kant op te gooien dat hij gewoon makkelijk was, maar ze wist nu al dat ze die recht terug in haar gezicht zou krijgen. Haar eigen bodycount was ook verre van onschuldig. Met haar vinger porde ze hem in zijn zij. “Au! Als je door me heen wilt prikken kun je beter een speer pakken, ofzo, gek.” Als een volleerd dramaqueen wreef hij over zijn zij.
          Kali legde haar hand op haar borstkas. “Aaawh, heeft Ramsey een pijntje?” vroeg ze onschuldig. “Als ik niet zou weten dat je je aanstelt zou ik aanbieden er een kusje op te geven maar…” Ze haalde haar schouders op en in plaats van een kusje op zijn zij woelde ze met haar hand door zijn donkere lokken. Hem kennende had hij die ochtend minstens dertig minuten besteed aan ze op zo’n manier warrig maken dat het er ‘cool’ uit zag. Van praktisch iedereen die ze kende, nam hij het meeste tijd in beslag in de badkamer, de ijdeltuit. Met zijn volle zelfvertrouwen leek hij er ook al van overtuigd dat ze bij hem in bed zou belanden na het feestje, iets wat vaker wel dan niet voorkwam wanneer ze naar een feestje waren geweest. Zelfs wanneer alleen zij naar een feest was. Het gebeurde op een automatisch piloot, naar Ramsey’s bed gaan als ze op de terug weg was, niet eens zo zeer om samen iets te doen, maar gewoon om samen te liggen. Het voelde gewoon vertrouwd. Geen van beide had er ooit over geklaagd. De grijns die zonet voor even van zijn gezicht was, verscheen terug in volle glorie.
          ”Ik klaag ook niet.” Plagerig maakte hij haar haren in de war, waarbij er een zacht, protesterend geluidje uit haar keel kwam en ze een tevergeefse poging deed om zijn hand weg te duwen. “Ik zie je vanavond wel weer verschijnen. Of niet. We zien wel…” Ramsey haalde zijn zogenaamd onverschillig zijn schouders op, maar het was al te laat.
          Ze begon opnieuw te lachen. “Oh, je bent wel heel vol van jezelf vandaag, prinses. Denk je dat, dat ik vanavond weer in jouw bed eindig?” durfde ze te vragen. Voor even bracht ze haar lippen naar zijn oor. “Of… wil je dat?” Proberen om niet met haar aangeschoten hoofd in Ramsey’s bed te belanden zou een weddenschap zijn die ze nooit van haar leven aan zou gaan, de kans dat ze die zou verliezen was veel te groot en verliezen was niet iets wat ze graag deed. “Maar zoals jij zo ‘nonchalant’ zei, we zullen wel zien.” Op dezelfde wijze als hem haalde ze haar schouders op. In alle eerlijkheid had ze na hun ruzie van die ochtend niet verwacht dat ze vanavond in zijn bed zou slapen. En dan bleef er nog de kwestie van Eve. Als Ramsey nu daadwerkelijk een kamer met haar deelde, dan zou het toch anders worden, wetende dat er ook zeker iets tussen die twee speelde. Ze wilde niet niet in zijn bed slapen, maar in zijn bed slapen terwijl zijn fling op enkele meters afstand lag was ook iets. Of wat als ze hem op wilde zoeken, zijn kamer in kwam en de roodharige schone al in zijn bed lag? De gedachte bezorgde en naar gevoel in haar onderbuik en om het af te schudden ging ze snel over op een ander onderwerp: Ramsey gedrag, of gebrek daaraan, op het feest. Ze ging er al vrijwel vanuit dat hij op het feest wel weer iets zou doen wat voor opschudding zou zorgen, zoals altijd. Kali waarschuwde hem om Jonah niet lastig te vallen. Van die wrok tussen de engelen volitares en demonen volitares had ze nooit goed gesnapt. Al kon ze het van sommige engelen wel snappen dat zij de demonen frustreerden met hun schijnheilige gedrag, ze waren lang niet allemaal zo.
          “Je moet geen vrienden zijn met dat soort types.” Het waren woorden die hij haast standaard zei wanneer ze had over haar vriendschap met enkele engelen.
          ” ‘Dat soort types’? Met wie moet ik wel bevriend zijn, dan? Types zoals jij?” Met haar vinger tikte ze zachtjes tegen Ramsey’s donkergekleurde vleugels. “Jij bent zelf ook niet bepaald een goede invloed, meneer.” Het was zeker geen geheim dat een deel van haar eigen veren door de jaren heen donkerder geworden waren door haar omgang met de jongen voor haar. “Al vind jij dat allemaal maar leuk.”
          Waar het nog niet zeker was of ze over een paar uur in zijn bed zou eindigen, was er in elk geval iets wat in elk geval wél zou kunnen die avond: samen dansen op het feest. “Nee, ik ben echt heel goed geworden.” Uhu. “Ik denk dat je verbaasd zal zijn én dat ik jou,” hij met zijn vinger tegen haar borst, “wat nieuwe danspasjes moet bijleren. Straks loop je nog voor gek met allemaal shit die allang uit is. Ik wil niet geassocieerd worden met losers, dat weet je,” daagde hij haar uit.
          ”Dan moeten je talenten wel behoorlijk gestegen zijn sinds de vorige dat we samen dansten. Was het nou mijn voeten waar je over struikelde, of je eigen?” Zogenaamd nadenkend tikte ze met haar wijsvinger tegen haar lip. “Nee, volgens mij was het het laatste. Je had in elk geval wel je best gedaan, dus dat was… iets.” Het was te leuk om hem een beetje stangen. “Hoe dan ook, ik ben nu wel zeer benieuwd welke danspasjes jij mij wilt leren,” vervolgde ze met fonkelende ogen. Het was sowieso óf iets belachelijks óf iets PG-rated. Haar dansen was niet het enige waar Ramsey commentaar op had, het jurkje dat ze droeg werd ook voor de leeuwen geworden, maar na woorden vanuit haar – die er praktisch op neer kwamen dat ze iets korters aan zou trekken als hij zijn brutale mond nog verder opentrok – hield hij zijn armen in de lucht. “Precies wat ik dacht,” vervolgde ze vrolijk. “Vind je ‘m wel leuk?”
          Door Lara’s onverwachte aankomst in de kamer ging het al snel over hun vriendengroep en dat ze een zogenaamde ‘slaaf’ nodig hadden. “Maak je over mijn verkooppraatjes maar geen zorgen. Gabe en ik hebben een plan.” Zelfverzekerd sloeg hij zijn armen over elkaar.
          ”Gelukkig voor jullie twee zijn Gabe’s verkooppraatjes een stuk beter dan de jouwe.” Ze kon het zich lastig voorstellen dat iemand zich liet ompraten door Ramsey. “Hebben jullie al een slachtoffer op het oog?” Ze wist niet eens of ze hier wel iets mee te maken wilde hebben.
          Voor even waren haar ogen richting de gesloten kamerdeur gegleden, waarna ze Ramsey vertelde dat hij geen roddels moest verspreiden.
          ”Niks? Ben jij blind. Waarschijnlijk loopt ze hem nu al af te zuigen, joh,” lachte hij. “Niks… Dat geloof je toch niet echt toch, Kal?”
          Ze zou hem haast vertellen dat hij maar de deur open moest trekken als hij het zo graag wilde weten, maar ook maar één hint daarvoor en hij zou het nog doen ook. Lara boven op Gabe was een beeld dat ze niet in haar hoofd wilde hebben, net zo min dat ze wilde dat Ramsey opnieuw ruzie ging schoppen met iemand, iets wat daar waarschijnlijk uit zou voortkomen.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    KALI
    she wore a smile like a loaded gun
    twenty • with ramsey • humanitas • outfit

    PART 2/3

    Het ene moment waren ze elkaar nog aan het plagen, het volgende moment had Ramsey haar praktisch boven op de tafel met cadeaus gegooid. Enkele cadeaus vielen van de tafel af, maar Kali ging te veel op in de zoen om te horen of er ook iets breekbaars tussen zat. Het was haast belachelijk, hoe ze die ochtend nog ruzie hadden, en nu aan het zoenen waren als een stelletje dat elkaar al een jaar niet meer had gezien. Het fijne gevoel dat door haar lichaam trok was echter maar voor korte duur. Ramsey brak de kus al snel af en begon met een steeds hardere stem haar te schreeuwen. Waar ze zich zelden klein voelde in zijn bijzijn, was dat nu wel het geval. Ze wenste haast dat ze door de grond kon zakken. Als ze al de neiging had om zo snel mogelijk haar kamer in te vluchten, dan had ze haar lichaam alsnog niet in beweging kunnen krijgen. Een wirwar van emoties trok doorheen, die ze met geen moeite uit elkaar kon krijgen. Hij vond Eve leuk. Hij vond haar ook leuk. Het verklaarde zijn boze reactie van die ochtend. Alle vorige keren dat ze hem een ‘nee’ had verkocht, denkende dat hij het niet serieus meende, had hij het niet zodanig slecht opgepakt. Ze wilde dat ze het eerder had geweten, voordat dingen tussen hen zo ingewikkeld waren geworden. Niet dat het Ramsey’s schuld was, want dat was zeker niet het geval. Ze waren beide stom en dom geweest. Zachtjes begon ze praten en voor eens kwam Ramsey er niet tussen door met zijn grootpraat. Kali wist niet of het een goed of slecht ding was. Haar hart klopte luid in haar keel. Dit alles vertellen, dat ze altijd had gedacht dat hij het niet meende, dat ze hem niet had willen kwetsen, maar ook dat ze bang was iets te verpesten tussen hen als ze wel iets zouden gebeuren. De gedachte om Ramsey kwijt te raken was nog angstjagender dan al haar gevoelens hardop toegeven. Nu de sluizen eenmaal open waren leek het haast alsof ze niet meer kon stoppen en ze durfde het zelfs aan om te vertellen dat ze bang was hem kwijt te raken, dat hij haar niet meer nodig zou hebben, als iets met Eve kreeg. Ze deden al jaren dingen met elkaar die stelletjes met elkaar deden. En nu ze toch al zo bezig was… Er ging slechts voor een enkele seconde een aarzeling door haar heen voordat ze haar lippen zachtjes op de zijne drukte. Ze was bang dat hij haar weg zou duwen, na zijn boze geschreeuw van net, ook al had hij nog nooit eerder een zoen van haar geweigerd. Nu was niet de eerste keer. Met alle spanning van net eruit was deze zoen geheel anders. Hij zoende haar terug op de manier waarop ze Ramsey’s andere kant kende: lief en zorgzaam. Opnieuw trok er een fijn gevoel door haar lichaam en Kali zou willen dat ze de zoen langer kon laten duren, maar ze durfde niet met zekerheid te zeggen of ze dan ooit het feest zouden bereiken. Haar handen gleden naar beneden en ze sloeg haar armen om zijn middel. Er was zoveel spanning uit dat ze haast alweer moest huilen, ditmaal op een betere manier. Ze zou echt een hele lading aan alcohol nodig hebben die avond, die haar hopelijk knuffelig-dronken maakte. Mocht dat niet helpen dan had ze nog altijd een andere optie op haar kamer liggen. Ze kon er vast Jonah’s interesse wel voor wekken.
          Ramsey sloot zijn armen om haar heen en kuste haar kruin. De stilte die volgde was verre van ongemakkelijk, maar voelde juist vreemd comfortabel aan. Het was Ramsey die na enkele seconden de stilte verbrak. “Oke. Dan verpesten we niks. Je betekent ook veel voor mij. En ik zal je altijd nodig hebben.. ook als ik met Evel-“ Hij brak haar naam af. “Je bent mijn beste vriend.” Hij drukte nog een kus op haar kruin. “En sorry dat ik je make up heb verpest.”
          ”Gelukkig heb je mijn bedhead in de ochtend gezien, geen schrikbarende beelden hier voor jou,” murmelde ze zachtjes. Een van haar armen liet ze om hem heen liggen, terwijl ze de andere terug trok zodat de tranen van haar wangen kon vegen. Hoewel zijn woorden prettig voelden om te horen, dat hij haar altijd nodig zou hebben, bleef er een klein stemmetje zeuren in haar achterhoofd dat ze dit nooit zeker kon weten. “Sorry,” zuchtte ze zachtjes. “Voor deze hele wirwar en de onduidelijkheid die ik je altijd heb gegeven. Je bent ook mijn beste vriend. Je zit al zestien jaar met mij opgescheept, zo gemakkelijk ga je niet van mij afkomen. Je weet hoe koppig ik kan zijn. Ik zal jou ook altijd nodig hebben, okay? Hoeveel ruzie we ook maken.” Kali gaf hem een kleine glimlach, die in een pruil veranderde toen Ramsey haar losliet. Haar blik werd al snel serieuzer toen ze zijn gezicht zag. Hij zag er onzeker uit, een uitdrukking die ze zelden zag bij hem.
          ”Neem je anderen mee naar onze zolder?” vroeg hij voorzichtig.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    KALI
    she wore a smile like a loaded gun
    twenty • with ramsey • humanitas • outfit

    PART 3/3

    Vol verbijstering keek Kali hem aan. “Wat? Nee? Natuurlijk niet, gekkerd,” sprak ze zacht. “Ik maakte een grapje eerder, ik zou nooit iemand anders meenemen daarnaartoe. Nooit niet. Het plekje is voor ons alleen, voor altijd, weet je nog?”


    Flashback
    Kali stapte met zelfverzekerde stappen op Ramsey af. In zijn handen lag een stuk speelgoed, eentje die hij die daarvoor nog niet had gehad. Het kon maar een ding betekenen – hij had weer eens wat van iemand afgepakt. “Gelukkig voor jou bijt niet iedereen,” merkte ze wijs op, waarna ze het speelgoed uit zijn handen trok.
          ”Kali!” zeurde hij gelijk. “Ik was bezig!”
          Ze trok zich niks aan van zijn woorden en hield het speelgoed achter haar rug terwijl ze enkele passen naar achteren danste, zodat hij niet meer bij haar kon komen van zijn positie op de grond. “Kom mee, ik heb iets gevonden. We moeten wel opschieten, bijna bedtijd.” Ze wierp een vluchtige blik op de klok. Ondertussen waren ze behoorlijk behendig geworden in het ontwijken van enkele van de verzorgers. “Of ben je soms bang,” vervolgde ze, bij het zien van de aarzeling op zijn gezicht. “Pokpok.” Die woorden waren genoeg.
          Ramsey kwam snel overeind en stak zijn borstkas naar voren. “Natuurlijk niet!” pufte hij. “Ik ben minder bang dan jij hoor!”
          Ze haalde haar schouders op. “Als jij het zegt.” Zolang hij maar met haar mee kwam was ze blij. “Je krijgt dit,” ze zwaaide kort met het speelgoed, “terug wanneer we op onze bestemming zijn aangekomen.” Vol enthousiasme pakte ze met haar kleine hand die van hem vast en sleurde ze hem mee. Het plekje had ze enkele dagen geleden gevonden en de eerste gedacht die in haar opkwam, was dat ze het moest delen met Ramsey, maar eerst had ze nog wat dingen moeten regelen.
          Stap 1 van het plan, de verzorgers ontwijken, was al gelukt. Nu moest stap 2 nog lukken: Ramsey zo ver krijgen dat hij meebleef lopen, gezien het wel een eindje was. Zijn al donkergrijze veren staken af tegen haar – toen nog – lichtere terwijl ze op weggingen. Tijdens het lopen luisterde Kali naar zijn verhalen over die dag, welke engelen allemaal stom waren (hierop gaf ze hem een zachte por) en andere dingen waar hij graag over opschepte.
          Eenmaal aangekomen bij de trap legde Kali haar hand op zijn mond, in het midden van een verhaal. “We zijn er bijna,” zei ze op een samenzweerderige toon, waarna ze voor sinds ze begonnen met lopen zijn hand losliet en de eerste treden omhoog huppelde.
          ”Moeten we echt helemaal naar boven?”
          ”Als je wilt weten wat ik ontdekt heb…”
          Momperend gaf hij toe, wat een grootste lach op haar gezicht deed ontstaan. “Nou, hop.” Nog enkele treden omhoog. Kali draaide zich abrupt weer om. “Wel zeggen als je duizelig wordt,” beval ze hem verontrust, “ik wil niet dat je valt straks.” Opnieuw pakte ze zijn hand stevig vast, zoals ze al zo vaak had gedaan, en trok ze hem mee de trap op.” Met hun kleine benen duurde het even, maar uiteindelijk bereikten ze de top. Het was hier een stuk kouder dan in de speelzaal en kippenvel verscheen op haar huid, ondanks al hun geloop. “We zijn er.” Met een lichte aarzeling keek Kali Ramsey aan. Wat als hij het niet zo leuk zou vinden als haar? Ze schudde gedachte uit haar hoofd en duwde het luik omhoog. Ze klom naar binnen, waarna ze Ramsey ook naar binnen hielp. “Ik was… boos een paar dagen geleden en toen ging ik lopen en…” Ze gebaarde naar de ruimte om hun heen. “Ik denk dat je hier ’s nachts sterren kunt zien.” Ze wees naar het raam. “Oh, en ik heb dit.” Vanaf de grond plukte ze twee slaapzakken, “als jij geen zin hebt in die ‘stomme engelen’, dan kunnen we hier een sleepover hebben. Als je wilt.” Verwachtingsvol keek ze haar beste vriend aan. “Een plekje voor ons alleen, voor altijd.”


          Kali pakte Ramsey’s hand vast en kneep er zachtjes in. “Je weet dat ik dat nooit zou doen. Het is voor ons allebei, samen, niet voor anderen.” Dacht hij daadwerkelijk dat ze dat zou doen, iemand anders daarmee naar toenemen? “Ik beloof plechtig dat ik dat nooit zal doen. Ik zweer het op de deken die jij mij voor mijn vijftiende verjaardag hebt gegeven.” Ondanks dat ze er praktisch elke avond sliep, tenzij ze niet in haar eigen bed lag, was de deken nog altijd even zacht. Voorzichtig omvatte ze Ramsey’s gezicht in haar handen, al was het dit keer niet om hem te zoenen. Haar onderzoekende blik keek om bezorgd aan. De onzekerheid die hij had getoond was niks voor hem. Kali wist dat hij meerdere zekere momenten had, al zou hij daar niet of bijna niet voor uitkomen. Vragen of alles okay was voelde als een stomme vraag. “Als we toch bezig met onze ziel compleet bloot te leggen… wat zit je dwars? Je weet dat jij mij alles kunt vertellen, toch?” Er waren zelf ook nog enkele dingen die ze hem wilde vertellen, na zijn eigen bekentenis over Eve, moest ze hem ook eens vertellen over Aly, ook al was dat nog iets wat moeilijk zou zijn om hardop te zeggen. Niet omdat ze niet wilde dat Ramsey het niet wist, maar omdat dingen hardop zeggen ze echter liet voelen. En over die andere naam die soms door haar gedachte dwaalde… daar waren haar gevoelens nog te verwarrend over.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    247.000 years      —      Oldest Archangel      —      Outfit      —      At the door, about to enter Jacob's office      —       w. Jacob


    EVICKA

    Na de volitares te hebben gefouilleerd, had ik me weer teruggetrokken in mijn kantoor. Overmorgen zou de eerste lesdag beginnen van het nieuwe jaar en het kon geen kwaad om alles alvast voor te bereiden. Of in ieder geval belangrijke documenten door te lezen en een beeld te vormen over de leerlingen waarmee ik te maken kreeg. Alleen al in mijn vak zaten Luca, Sorin, Alyssa, Zuzana, Jonah en Salem. Stuk voor stuk individuen met een onberispelijk verleden — op Jonah na dan. Hij scheen ook eerder in contact te zijn gekomen met mijn voorganger, de schoolpsychologe.
          Ik gleed met mijn vinger over zijn naam op het document voor mijn neus alvorens ik deze aan de kant schoof. Mijn armen strekte ik uit en ik zweerde mijn rug te horen kraken onder het uitrekken van mijn lichaam die veels te lang in dezelfde houding had gezeten. Misschien was het eens tijd voor een verandering van omgeving. De ‘zon’ was inmiddels al onder en ik miste het gezelschap van iemand om mee te praten. In het bijzonder een goede vriend die ik al veel te lang niet gesproken had.
          Bij wijze van goedmakertje opende ik mijn drankkast — ja, zelfs ik had er eentje — en ging op zoek naar de beste gin die ik in huis had. Ik wist dat ik daar Jacob altijd blij mee kon maken. Vervolgens ging ik mijn voorraadkastjes langs op zoek naar ingrediënten voor mijn huisgemaakte pasta en dumpte alles wat ik nodig had in een grote picknickmand — die ik toevallig in mijn bezit had voor dit soort gelegenheden. Nog één laatste blik wierp ik op de inhoud om mezelf ervan te verzekeren dat ik alles meehad vooraleer ik op weg ging in de richting van het kantoor van Jacob.
          Eenmaal daar aangekomen, klopte ik driemaal zachtjes op de deur. “Had iemand een diner voor twee besteld?” vroeg ik grappend terwijl ik de mand omhoog hield zodat Jacob deze kon aanschouwen weldra hij de deur opendeed.

    [ bericht aangepast op 22 okt 2021 - 14:55 ]


    I have seen my own sun darkened