• Pure Times Are Over
    Rollentopic            Praattopic 5

                                                                                                   

    Regels
    — Quizlet huisregels
    — Zowel Engels als Nederlands is toegestaan
    — 16+ is toegestaan, wel aangeven aan begin van de post
    — Minimale woordenaantal staat op 150 woorden
    — Alleen ik, Nikita, maak de nieuwe topics aan
    — Vermelding post; naam, locatie en gezelschap
    — Laten we met z'n allen weer wat leven brengen op Q!




                                                                                                   

    Kamerindeling

    Ira : Evelynn, Laslo, Ramsey, Charlize
    Castitas : Sorin, Alyssa, Elias, Leya
    Acedia : Florence, Lara, Jouka, Aristotle
    Industria: Donovan, Elijah, Zibiah, Zuzana
    Humanitas : Dinah, Kali, Gabriél, Salem
    Temperantia : Luca, Valentina, Asherah, Jonah

    [ bericht aangepast op 19 aug 2021 - 9:32 ]


    I have seen my own sun darkened

    ZIBIAH
    age 19
    outfit

    with Elijah
    place Industria


    T

    H

    E


    W

    I

    T

    C

    H

    L

    I

    N

    G
    ELIJAH      EN      IK      hadden de rest van de tijd gespendeerd aan het speculeren over Zuzana en Luca. De kaarten hadden ons een belangrijk inzicht gegeven en ik maakte me zorgen over mijn vriendin. Zeker gezien het soort feest dat er gegeven werd ter ere van Laslo en. . . ZIJN. . . verjaardag. Types zoals Ramsey, Gabrièl en Charlize wisten daar altijd wel een of ander spektakel van te maken. Het feit dat Aristotle ook één van de genodigden was, hielp ook niet echt aan de tornado van zorgen die er binnenin mij woedde.
          Uiteindelijk had ik me gedoucht en via het raam in de badkamer had ik zicht op het buitenplein vlak voor het gebouw. Echter was het niet het plein zelf die me liet bevriezen in mijn bewegingen maar de heldere lucht buiten. De sterren twinkelden en fonkelden als noot tevoren. Dit kon niet anders dan een teken zijn.
          Met de handdoek nog gewikkeld in mijn natte haren was ik de woonkamer in gerend — waar Elijah gebogen zat over zijn schetsboek. Ik plofte naast hem neer op de bank. “Elijah, Elijah,” riep ik uit in mijn enthousiasme. Ik verslikte me in mijn eigen speeksel waardoor de laatste herhaling van zijn naam er iets gebroken uitkwam. “Ga je mee? Naar buiten? Ik — ik zag sterren!” wist ik vervolgens hortend en stotend uit te brengen.
          Plotseling werd ik weer herinnerd aan het feestje dat nu natuurlijk ook gegeven werd. Een feestje waar niemand mij voor had uitgenodigd — wat niet meer dan logisch was. “Tenminste,” begon ik met een vertwijfelde toon in mijn stem. “Als je zeker weet niet haar het feestje van Laslo en. . . en. . . van Laslo te willen.” Ik herhaalde Laslo’s naam twee keer omdat ik die van de andere jarige niet uit kon spreken — durfde dat simpelweg gewoon niet meer na de aanvaring van twee à drie jaar geleden.

    [ bericht aangepast op 22 okt 2021 - 15:07 ]


    I have seen my own sun darkened

    Neirin
    "Light is easy to love. Show me your darkness."

    ⇻ 25 ⇼ The Fox ⇼ Outfit & high heels ⇼ Her old room w/ Kenna ⇺
    Neirin was niet zozeer verbaasd geweest dat Kenna aan haar werd toegewezen als mentor, maar verrast dat zeker wel. Voornamelijk omwille het gegeven dat de blondine in de deuropening nieuw was en daardoor nog volledig onbekend met de grillen die de jonge demon voor haar zo nu en dan eens kon hebben — wat niet per direct problemen ging opleveren, los van het gebeuren deze ochtend dan. Neirin’s grenzen lagen hoog, mede doordat ze geleerd had veel te tolereren, maar eens deze bereikt was sloeg de blondine genadeloos toe. Op haar manier weliswaar, wat verschillende mogelijkheden wist te bezitten. Hetgeen waar de blonde jonge demon weldegelijk nog voldoende in te leren had. Echter, besluit Neirin verder geen reactie te geven, pogend haar ongeïnteresseerde houding in stand te houden terwijl dit in werkelijkheid slechts een façade is. Maar, bij het spotten van de minieme glimlach rond Kenna’s lippen merkt Neirin op hoe haar eigen mondhoeken in een haast onzichtbare beweging hetzelfde doen, alsof ze haar meerdere/gelijke heeft gevonden.
          Zonder aarzelen laat Neirin de woorden ontvallen die zullen vertellen wat zij nodig acht in het hebben van een mentor — wat ze nodig heeft voor haarzelf, maar al te bewust van de valkuilen binnen haar demonische karakter. Neirin spreekt haar behoefte dan ook niet uit om egoïstisch te zijn, al speelt dat zeker wel voor een deel mee. Kenna knikt ondertussen, ten teken dat ze hoort wat haar verteld wordt. “Ik zal zien wat ik voor je kan doen. Om te beginnen kan ik je al beloven dat mijn kantoor altijd open is voor als je een luisterend oor zoekt én iemand die tenminste goed advies aanbiedt.”
          Neirin humt zacht, onderwijl haar vingers over het papieren tasje heen glijden, waarin het cadeau van Laslo gestopt zit. Het was makkelijk om aan te nemen wat er nu gezegd werd, maar Neirin moest voor haarzelf eerst zien in hoeverre Kenna inderdaad openstond voor al deze wensen — het vertrouwen een dat nog moest groeien en waar niet alleen zij zich in moest zien te bewijzen. Uiteindelijk besluit ze dan ook in te geven op de allereerste vraag die gesteld is, waarin Neirin mag gaan vertellen wat er vanmorgen nu precies gebeurd is. Haar redenen volledig gegrond, althans dat vind ze zelf. Toch kiest de jonge demon er voor haar ‘verklaring’ iets uitgebreider te maken dan ze in eerste instantie van plan was geweest. De aangenomen houding slechts een masker voor wat er daadwerkelijk onder haar uitdrukking schuilhoudt; iemand wier zich nog op testende wateren bevindt — en daarnaast niet het slechte bericht te horen wil krijgen met dat ze alsnog op haar kamer moet blijven. Het idee alleen al brengt een onrustige storm van binnen los, pulserende door Neirin’s lichaam heen.
          ”. . . Dus toen besloot je om jezelf te verlagen tot zijn niveau?”
          Het lukt Neirin tijdig een verstikkend geluid tegen te gaan, waarop een grom roffelt in haar keel, maar zich niet hoorbaar maakt doordat de blondine deze direct weer weg slikt. Ze deed wat. . .? Zinnen vormen zich in haar hoofd, klaar om naar het puntje van haar tong te rollen en kenbaar te maken dat Neirin het op dit vlak absoluut niet eens is met haar mentor. Haar eens zo sluwe tong laat haar echter voor luttele seconden in de steek. Uiteindelijk weet slechts een vlakke, doch scherpe, ‘I did not’ haar mond te verlaten.
          “In ieder geval, ik bewonder je loyaliteit in de richting van de docenten. Tegenwoordig is dat steeds schaarser te vinden — het respect waarmee we vroeger behandeld werden,” gaat Kenna ongestoord verder, waarbij ze een stap naar opzij zet. De weg vrijmakend richting het feest waarvoor Neirin was uitgenodigd.
          Licht knijpt Neirin haar ogen echter samen, bedenkelijk eveneens. Op deze manier had ze het helemaal nog niet bekeken, haar woede was leidend geweest binnen hetgeen er gebeurd was en hoewel de opmerking rondom Asteria’s vleugels door de doorslag waren geweest, was het niet perse een reden om loyaliteit te tonen naar de docenten. Desondanks had ze dat onbewust wel gedaan. Onrustig ritselen Neirin’s vleugels dan ook zacht een keer, de krachtige spieren en veren synchroon met de kleinste bewegingen die de jonge demon maakt, maar ook een subtiele spiegel van wat haar rond kolkende emoties kunnen zijn. En nu waren ze gekleurd met een paar witte veren, welke godzijdank voor een deel verborgen zaten onder de resterende grijs met zwartgeblakerde delen, anders had ze zwart geverfd met haar mascara.
          “Als jijzelf geen vragen meer hebt, zie ik je graag overmorgen in mijn les verschijnen.”
          ”Respect moet verdiend worden, is mij altijd verteld,” sprak Neirin zacht doch met een fluwelen stem uit. Een van haar strak geëpileerde wenkbrauwen gleed subtiel iets naar omhoog, zonder haar mentor daarbij uit te dagen, gezien dat nu op dit moment wel het allerlaatste is dat ze kan gebruiken. “. . . En eerlijk is eerlijk, hij verdiende dat vandaag voor heel even niet.” Een kleine, ietwat voorzichtige, glimlach glijdt over Neirin’s lippen heen en met een soepele beweging pakt de demon de twee tasjes met cadeaus van het oude bureau af. Haar hakken tikken statig op de vloer als de blondine zich richting de geopende deur en haar mentor begeeft, vleugels klemmen zich als vanzelf dichter tegen haar rug aan, waarop een vorm van dankbaarheid ondanks alles door het heldere blauw van haar poelen heel waad als ze naar Kenna opkijkt.
          ”Ik denk dat ik voor nu geen vragen heb, maar mocht ik ze alsnog hebben dan weet ik u te vinden.”




    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    ZUZANA
    she had magic in her eyes even the stars envied
    nineteen • fluffball • outfit minus accessoires • with elias • bar

    Ondanks dat Elias antwoordde dat alles okay ging, bestudeerde Zuzana hem kort. Zover ze kon zien, had hij in elk geval niks van zijn drankje op zijn witte blouse gekregen. Als expert in drankjes morsen wist ze als geen ander hoe ze vlekken uit kleding moest kregen (een wit jurkje dragen was bij nader in zien misschien toch niet zo’n goed idee). Het was niet het enige waar ze naar keek. Haar ogen bleven hangen op de wallen onder zijn ogen. Twijfelend beet ze op de binnenkant van haar wang. Moest ze ernaar vragen? Het laten gaan? Enkele maanden geleden had ze er zonder nog enige aarzeling naar gevraagd. Nu wist ze niet zeker of hij dat wel op prijs zou stellen. Hij had zijn mening over hun samen meer dan duidelijk gemaakt. Zuze wendde haar blik af. Afleiding kwam al snel in de vorm van Elias die vroeg of ze een drankje wilde, iets wat ze op dat moment zeker kon gebruiken. Na nog een korte aarzeling vertelde ze hem dat ze zijn blouse leuk vond.
          ''Bedankt, jij zit er ook goed uit. Leuke jurk.''
          Voor even ontmoetten hun ogen elkaar en Zuze haar wangen kregen al snel een rode kleur. Niet goed wetende wat ze anders kon doen, speelde ze met de gekleurde bandjes rondom haar polsen, totdat Elias een gele, plastic beker naar haar uitstak. Met een kleine glimlach op haar gezicht bedankte ze hem. “Gele beker klopt, yes,” zei ze met een zachte stem, “tenzij ik onbewust in een relatie ben beland, maar die kans schat ik klein in.” Hoewel… haar kennende waren er vele dingen mogelijk. Haar vingers streken langs de zijne bij het overnemen van de beker, waardoor ze deze ook bijna liet vallen. Gaat lekker, Zuze, nog geen tien minuten op het feestje en al bijna twee gesneuvelde bekers.. Het scheelde dat ze dat ze van plastic waren. Ze konden nog breken, maar het zou in elk geval niet uitlopen in scherven op de grond. Na enkele kleine, slokjes van haar drankje wierp Zuze nog een blik op Elias. Hij was het nog niet vergeten. Waar ze vrij snel onder de tafel lag door alcohol, hielp het ook met beter omgaan met drukte op feestjes. “Dankje, Eli.”
          Haar ex was nog compleet vrij van vrolijke kleuren, iets wat absoluut niet kon op een feestje zoals deze. Binnen enkele seconden had ze een paar van de glowsticks rondom haar eigen polsen, rondom de zijne vastgeklikt. Het was nog niet ideaal, maar beter dan het hiervoor was. Haar ogen gleden omhoog, naar zijn krullende bos haar, die perfect waren om een halo van glowsticks op te laten rusten. Nog meer twijfels. Het was vermoeiend dat ze niet zeker wist hoe ze zich nu moest gedragen in zijn buurt. Wat hij wel en niet fijn vond. Ze wilde hem niet ongemakkelijk laten voelen door haar acties.
          ''Zeker beter, geen neonfeest zonder glowsticks,'' grinnikte Elias. Misschien was de kleurrijke halo iets voor later. Nieuwsgierig keek ze naar hem op toen hij haar hand vastpakte. Hij liet wat nootjes er in vallen, wat de glimlach op haar gezicht breder liet worden. “Hier, in ruil voor de glowsticks.”
          ”Dat lijkt me een erg goede deal.” Gelijk stopte ze enkele van de nootjes in haar mond. Misschien moest ze toch maar gewoon vragen wat in haar opkwam. “Krijg ik meer nootjes als ik je meer glowsticks geef?” vroeg ze hoopvol, al was het net zo makkelijk om zelf snacks van de tafel te pakken. Deze manier was leuker.
          In de korte stilte die viel keek ze naar wat de dansvloer moest voorstellen en de belofte om met Luca te dansen drong zich aan haar op. Om die zenuwen te baas te kunnen had ze zeker wat meer liquid courage nodig. Snel nam ze nog enkele slokken.
          ''Ben je hier met iemand gekomen?'' vroeg Elias uit het niets.
          ”Oh, met Don.” Tevergeefs zocht Zuze of ze zijn lange gestalte ergens zag. “Hij is waarschijnlijk ergens mysterieus aan het doen in de schaduwen.” Zou Don ook zo moeilijk doen als ze met Elias wilde dansen? Ze hoopte van niet. “Hij wilde eigenlijk niet komen, maar ik heb hem meegesleept. Misschien is hij alweer terug gevlucht naar de kamer. Ik denk dat hij al deze kleurtjes niet aan kan,” vervolgde ze, terugdenkend aan eerder die dag en zijn reactie op glitters op zijn wangen. Zuze stak haar been omhoog, zodat Elias de sneakers rondom haar voeten kon zien. “Hij het wel goede idee dat ik beter deze aan kon doen dan hakken, anders was je drankje denk ik wel op de grond beland… En jij? Ben jij met iemand?”


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

          ℟𝕒𝕞𝕤𝕖𝕪      
    I'm crazy, but you like that, I bite back
    Volitare •  20 years old •  The Troublemaker • the party •  w. Kali & Jonah
    plain white t • black jeans • silver necklace ♆


    "Aawh, heeft Ramsey een pijntje?” Kali haar stem klonk onschuldig, maar Ramsey geloofde weinig van die onschuld. “Als ik niet zou weten dat je je aanstelt zou ik aanbieden er een kusje op te geven maar…” Het meisje haalde haar schouders op en woelde door zijn haren heen. Meteen verscheen er een chagrijnige frons op Ramsey zijn voorhoofd en hij duwde Kali haar hand weg. Hoezo nam ze hem niet serieus? En wist ze niet hoe lang hij over zijn haar deed in de ochtend? Mega irritant dit. “Oh, je bent wel heel vol van jezelf vandaag, prinses. Denk je dat, dat ik vanavond weer in jouw bed eindig?” was haar volgende vraag. Kali boog zich naar Ramsey toe en fluisterde in zijn hoor. “Of... wil de dat?”
    Ramsey duwde Kali bij zich weg. “Jij bent degene die dat wilt hoor.” beet hij terug.
    “Maar zoals jij zo ‘nonchalant’ zei, we zullen wel zien.” Opnieuw haalde ze haar schouders nonchalant op. Deed het haar echt niets? Ramsey wist het niet.
          Dat Ramsey Kali haar vriendschap met Jonah afkeurde kon geen nieuws voor haar zijn. Ramsey stak niet onder stoelen of banken wat hij van de jongen vond. De freak van de school, met z’n verminkte vleugels. Of nou, hij moest de freak ereplaats delen met Asteria; de andere gekortwiekte creep die rondliep op Metanoia. Kali vroeg met wie ze dan vrienden moest zijn en tikte tegen zijn vleugels. “Jij bent zelf ook niet bepaald een goede invloed, meneer.” was haar commentaar. “Al vind jij dat allemaal maar leuk.”
    Ramsey trok zijn wenkbrauwen op en keek Kali ietwat afkeurend aan. “Ik? Slechte invloed? Pas maar op hoor, jij gaat met zoveel witgevleugelde losers om dat je straks zelf nog een wordt...” Zijn stem was lacherig, maar het was een oprechte zorg van hem. Kali haar afkeur voor Ramsey zijn gedrag was af en toe vervelend, maar voornamelijk zorgwekkend. Wat was haar probleem wanneer hij anderen pestte? Ze was toch een demon? Hoezo stelde ze zich dan zo aan..
          Toevallig had een van zijn doelwitten van zijn pesterijen zojuist het toneel betreden en snel weer verlaten. Door het verlies van Lara moest er een nieuwe loopjongen gevonden worden voor hun vriendengroep. Ramsey kon de vuile klusjes niet door Donovan laten uitvoeren en dus moest hij op zoek naar nieuw bloed. Kali suggereerde dat Gabriel zijn verkooppraatjes beter waren dan die van Ramsey en Ramsey vroeg zich af of Kali al aangeschoten was, want ze begon redelijk te raaskallen. “Hebben jullie al een slachtoffer op het oog?”
    Een tevreden, maar geniepige grijns verscheen op Ramsey zijn lippen. “Misschien.” zei hij geheimzinnig. Aangezien Kali niet echt een fan van zijn werk was, wilde hij haar ook niet te veel inlaten met zijn plannen. Ze zou het vanzelf wel merken.

    Ramsey kuste Kali. Schreeuwde. Kali huilde. En toen kuste zij hem. Het was een zooitje en nu stonden ze enigszins verloren te midden van de kamer. De cadeau tafel naast hen suggereerde een feestelijke stemming, maar Ramsey voelde het niet. Hij wist niet zo goed wat hij voelde op dit moment en juist dat was verwarrend. Kali maakte zich los uit hun omhelzing en veegde de tranen van haar wang.
    “Sorry,” zuchtte ze zachtjes. “Voor deze hele wirwar en de onduidelijkheid die ik je altijd heb gegeven. Je bent ook mijn beste vriend. Je zit al zestien jaar met mij opgescheept, zo gemakkelijk ga je niet van mij afkomen. Je weet hoe koppig ik kan zijn. Ik zal jou ook altijd nodig hebben, okay? Hoeveel ruzie we ook maken.”
    Ramsey haalde zijn schouders op en wendde zijn blik af. Aan haar woorden had hij weinig. Hij vond het kut en eigenlijk ook beschamend dat hij blijkbaar meer met dit hele gedoe zat dan Kali. Ze huilde dan wel, maar maakte het haar echt iets uit? De duivel mocht het weten.
          Ze nam in ieder geval geen anderen mee naar hun zolder, ten minste dat zei ze. Kali pakte zijn hand vast en kneep er zacht in. “Je weet dat ik dat nooit zou doen. Het is voor ons allebei, samen, niet voor anderen.” zei ze. Ramsey wilde haar hand niet langer vasthouden. Ondanks dat ze hem niet écht had afgewezen, voelde hun gesprek wel als een afwijzing aan. “Ik beloof plechtig dat ik dat nooit zal doen. Ik zweer het op de deken die jij mij voor mijn vijftiende verjaardag hebt gegeven.” deed Kali een poging hem verder te overtuigen.
    Zelf zei Ramsey niets. Het kwam niet vaak voor, maar hij wist niet wat hij moest zeggen. Er viel voor zijn gevoel ook niets meer te zeggen. Alles wat hij wilde uiten had hij al gezegd. Ergens wilde hij Kali op dezelfde manier kwetsen als zij hem had gekwetst. Meteen ontstond het idee om een keer iemand naders mee te nemen naar hun zolder... een one night stand of misschien juist een andere studente.. Maar zou hij dat echt kunnen?
          “Als we toch bezig met onze ziel compleet bloot te leggen… wat zit je dwars? Je weet dat jij mij alles kunt vertellen, toch?” vroeg ze vervolgens en dat ging Ramsey een brug te ver. Hij wilde hier absoluut geen zielig theekransje gaan houden en over hun gevoelens praten. Dat mocht ze maar lekker met de engelen doen.
    Ramsey trok zijn hand los, bracht snel zijn haar weer in model en reikte zijn hand uit naar de cadeautafel. “Hou op hoor, Kal.” protesteerde hij en hij griste een pakje van de tafel af en stak het in zijn broek. “En niet opnieuw denken dat je het terug mag jatten.” Liet hij Kali meteen weten. “Klaar met dit emotionele gezeik.” besloot hij. Hij had genoeg van dit gesprek en van de sfeer die er hing in deze vreselijke kamer.
    Ramsey sloeg een arm om Kali haar schouder heen en keek haar aan. “Jij hebt toch een feest georganiseerd voor die vieze engeltjes van je, je wordt verwacht!” Met Kali onder zijn arm liep hij naar de uitgang van Humanitas en maakte zijn weg naar het feest.

          Het voelde niet hetzelfde, zo lopen met Kali naast hem. Hij was boos, gekwetst en voornamelijk gefrustreerd.
    “Nou, eens zien wat je ervan gebakken hebt.” zei Ramsey en hij trok zijn wenkbrauwen kort naar Kali op voordat hij de deur opende.
    De zaal zag er, prima uit, was Ramsey zijn conclusie. Iets te veel kleur en gedoetjes naar zijn smaak, maar er zou in ieder geval een goed feestje gegeven moeten kunnen worden. Bij het betreden van de zaal werd Ramsey zijn humeur direct beter. De hele avond lag nog voor hem. Er kon nog zoveel gebeuren. En op dit moment wilde hij voornamelijk afleiding zoeken.
    Zijn ogen vielen op Kali haar vriend Jonah en Ramsey kon zich niet inhouden.
    “Kijk, je verminkte maatje!” knikte Ramsey naar Jonah. “Misschien kan hij ook wel een goede invloed zijn op mij.” opperde hij, terwijl hij Kali mee trok in de richting van de jongen. “Wat denk je? Worden Jonah en ik beste vriendjes net zoals jullie?”
          Hij was zich er maar al te goed van bewust dat hij zich niet helemaal chill gedroeg tegenover Kali, maar hij kon er niets aan doen. Ze had hem gekrenkt en hij wilde haar lichtelijk terug pakken. Of het haar in ieder geval niet te makkelijk maken.
    Jonah!” Begroette Ramsey de blonde jongen luid. “Hoe gaat het met je? En met je ene vleugel?" Deze keer knikte Ramsey naar de ene vleugel die Jonah zijn rug sierde. "Waar is de ander heen?” ging hij ongestoord verder. “Kali miste je heel erg eerder vanavond.” Hij glimlachte naar het meisje naast hem. “Misschien wil zij ook wel zulke mooie grijze veren net als jij.” Heel even kneep hij in Kali haar schouder, waarna hij haar losliet. “Dus, waar kan ik iets te drinken krijgen op dit geweldige feest?”


    [ bericht aangepast op 24 okt 2021 - 18:08 ]

    Jouka
    22      •      The Golden Advisor      •      with Dinah      •      at the party

    There's always that stupid mistake that changes everything






         
    Dinah was hem enthousiast om zijn hals gevallen om hem te kunnen feliciteren. Het feit dat hij vervolgens uk werd genoemd, was iets dat hij minder kon waarderen. Hij was toch echt de langste en niet eens zo heel veel jonger dan zijn nicht. 'Er mankeert toch niets aan je oren, ofwel? Had ik je dan toch een gehoorapparaat moeten geven voor je verjaardag, hmm?' wierp ze terug na zijn opmerking. Jouka kon het niet laten om gewoon even heel diep te zuchten.
          'Wat is dit nu weer voor een opmerking? Je weet heus wel dat ik je prima hoorde,' mopperde hij. 'Jij bent gewoon het kleintje hier.' Om haar terug te kunnen pesten, haalde hij haar haren ook door elkaar. Ze gooide haar handen nog beschermend over haar hoofd heen, maar hij deed zijn best om haar toch nog redelijk ermee lastig te kunnen vallen.
          'Pas maar op hoor, ik hou je cadeau anders nog langer voor je geheim. Of neem het gewoon weer mee terug naar het distributiecentrum. Lief doen tegen je oude nicht.' Even trok hij zijn wenkbrauwen naar haar op, om haar dan weer even tegen zich aan te trekken. Zo kon ze in ieder geval niet zijn cadeau terugbrengen, al zou hij nog wat moeten verzinnen om het wel te kunnen krijgen.
          'Nah, ik doe lief,' merkte hij droogjes op. 'Alleen maar liefde dit.' Hij trok haar nog even extra stevig tegen zich aan, maar gaf haar vervolgens de ruimte om zich weer los te kunnen maken. 'Dus ik verwacht nog wel mijn cadeau binnenkort.' Met een brede grijns keek hij naar haar, haar strenge blik negerend.
          'Wil je misschien iets drinken?' vroeg ze hem. 'Of, nee, wacht,' voor hij ook maar had kunnen antwoorden, was ze al weggerend. Nieuwsgierig volgde hij haar met zijn blik. Wat was ze nu weer van plan? Even later kwam ze met haar handen vol glowsticks terug. Oh, oh. Hij had weinig anders keus dan om haar versiering te ondergaan. 'Zo, duurde even. Maar dan heb je ook wat.' Ze leek heel tevreden met haar werk en wat ongemakkelijk keek Jouka naar zijn polsen die ondertussen vol hingen met die dingen. Even was hij bang dat hij ermee voor schut zou gaan lopen, maar al gauw zag hij dat bijna iedereen ondertussen die dingen om had. Misschien had Dinah hem zojuist een gunst bewezen.
          'Euhm, thanks?' merkte hij dan ook uiteindelijk maar op, toch nog wat onwennig. Hij hield er gewoon niet zo van om zich uit te dossen en dit was duidelijk een feestje waar dit van hem verwacht werd. Ondertussen gaf Dinah nog verder vaagjes iets aan over haar plannen voor deze avond, iets wat Jouka toch enigszins ongerust maakte, al wist hij er tijdens zijn vraag een grijns uit te krijgen.
          'Huh?' kwam er alleen slechts uit Dinah, dus vroeg hij maar door over wat ze nu eigenlijk van plan was met die symbolen. 'Je kent me toch? Kali is degene met de duistere plannen, niet ik. Ik ben de onschuld zelve.' Natuurlijk gaf ze geen echt antwoord, maar natuurlijk had hij niets anders verwacht. En ze wisten beiden donders goed dat zij niet onschuldig was. Hij vond het lastig om te zien hoe zijn nichtje zo met zichzelf worstelde, hoe ze steeds meer af leek te glijden naar de demonenkant. Daarnaast had hij geen idee wat hij ertegen zou kunnen doen, durfde zich er haast niet te veel mee te bemoeien, bang dat hij haar zo weg zou jagen.
          'Alsof dat me gerust stelt,' merkte hij op, al zijn twijfels wegduwend. 'Kali is ook verantwoordelijk voor dit feest en als zij duistere plannen heeft... dan ben ik toch echt wel een beetje bang.' Hij wist weer een grijns tevoorschijn te toveren en gaf haar een por.
          'Kom, wil je wat drinken? Of heb je de taart al gezien? Als het goed is, heb ik alle verbrande stukjes er netjes uit weten te vissen.' Zijn grijns bleef, hij grinnikte zelfs even om haar woorden. 'Ohoh?' bracht hij wantrouwend uit. 'Ik hoop dat het je deze keer wel is gelukt het lekkerder te laten zijn dan het eruit ziet. Laat dat kunstwerk maar zien.' Hij was oprecht nieuwsgierig naar het baksel van zijn nicht, want een kunstwerk zou het vast zijn, haar kennende. Drinken zou daarna wel komen, of onderweg, gezien ze vast wel langs een stapel bekers en drank zouden lopen. Iets wat ze inderdaad deden, dus hij viste een gele beker van de stapel. Zijn liefdesleven was namelijk niet bestaand, dus de keuze was makkelijk. Hij had eerlijk gezegd alleen geen idee voor Dinah, dus wat twijfelend hield hij zijn eigen beker omhoog. 'Welke kan ik voor jou pakken?'

    [ bericht aangepast op 18 nov 2021 - 20:07 ]


    Stenenlikker

    FLORENCE
    She is a saint with the lips of a sinner and an angel with a devilish kiss
    19 • queen of hearts • outfit • with luca • at the party

    "In trying to avoid one sin, I've committed another"
          ‘Hij heeft een naam en dat is Luca,' had Zuze gemurmeld op Donovan zijn vraag wat Luca op haar kamer deed. Donovan leek alles behalve blij te zijn. Sussend had Florence haar hand op de schouder van de demoon gelegd, om te voorkomen dat hij de engel iets aan zou doen. ‘Was ik niet duidelijk genoeg vanochtend?’ gromde hij. Luca probeerde vervolgens Donovan uit te leggen wat hij hier deed en waarom hij hier was, maar tevergeefs. De zwart gevleugelde jongeman leek niet te willen luisteren. Hij was woest. Ergens had Florence verwacht dat Donovan wel degelijk Luca zou aanvliegen, maar Zuze kwam tussen beiden. Onschuldig hield ze de lichtjes omhoog. ‘Nu je hier bent. Wil je helpen? Het is ons niet gelukt…’ Een slimme move dat moest Florence haar nageven. Achter haar rug om gebaarde Zuze naar Luca dat hij beter weg kon gaan. Luca leek echter geen vin te verroeren, terwijl Donovan met tegenzin de lichtjes van Zuze overnam. Florence was langs Donovan de kamer ingeglipt en greep Luca zijn hand vast. ‘Kom,’ sprak ze, terwijl ze haar ex de kamer uitleidde voor dat het zou escaleren. Voorkomen was immers beter dan genezen. ‘We zien jullie vanavond wel op het feest,’ riep ze nog ter afscheid over haar schouder, Donovan en Zuze alleen achterlatend.
          En daar was ze nu. Het feest, die ter verrassing was georganiseerd voor de jarige Laslo en Jouka. Nadat iedereen de cadeautjes op de tafel had gezegd, waren ze de feestzaal binnengegaan. Ze floot bewonderend. Kali en Dinah hadden echt hun best gedaan en dat was te zien. De ruimte was tot in de puntjes verzorgd. Gehuld in een wit kort jurkje, en afgemaakt met gouden sieraden, liet Florence haar blik glijven over de feestende mensenmenigte. Van de twee feestvarkens ontbrak nog ieder spoor. Ze zou ze later deze avond wel even opzoeken om ze uitgebreid te kunnen feliciteren. Jouka kon ze desnoods na het feest op hun kamer nog de beste wensen wensen. Laslo daarentegen. Verlangend keek ze rond. Ze had hem vanochtend beloofd dat ze het vanavond met hem goed zou maken en ze vond dat ze wel haar woord moest houden. Beloftes hoorde je nou eenmaal niet te breken.
          ’Hey Flo, wat zie je er weer goed uit,’ de stem klonk bekent. Verrast draaide Florence zich om. ‘Hé Luca,’ ze glimlachte liefjes. ‘Wat lief van je, jij ziet er ook prachtig uit.’ Ze liet haar ogen over zijn lichaam glijden. Waarom had ze het ook al weer met hem uitgemaakt? Ze was oprecht gek op Luca geweest. Althans voor zolang het duurde. Misschien was dit typisch een gevalletje ”je weet pas wat je had, als je het kwijt bent”?
          Even schraapte hij zijn keel. ‘Nog es ehm bedankt voor eerder, met Donovan,’ ging hij snel over op een ander onderwerp. ‘Sorry dat ik je zelf in die situatie gesleurd heb.’ Voegde hij er nog aan toe. ‘Ja, now you owe me one,’ Grinnikte ze luchtig. ‘Een drankje misschien?’ stelde ze hem voor, waarna haar blik serieuzer werd. Geruststellend legde ze haar hand op zijn bovenarm. ‘Nee, even zonder gekheid. Anytime, Luc. Dat weet je toch?’

    [ bericht aangepast op 25 okt 2021 - 9:27 ]


    someone out there feels better because you exist

    JACOB
    671 years • Engelenleer • Jacob's kantoor • W. Evicka



    De avond viel en met de schemer verdween niet alleen het daglicht, maar ook Jacob zijn onrust van die ochtend. Zijn gesprek met Yuliya had hem goed gedaan en nu hij niet langer in het bijzijn van Florence was had hij het gevoel dat hij weer helder kon nadenken. De jaloezie die hij al jaren ervoer wanneer mannelijke volitares haar aandacht kregen was sterk, maar had hij zich echt zo aangetrokken gevoeld tot de jonge twijfelaar? Nu Jacob in zijn kantoortje zat wist hij niet meer zeker. Had hij het zich ingebeeld? Het groter gemaakt dan het eigenlijk was?
          Jacob besloot van wel. Misschien mede door de angst die in hem opkwam wanneer hij eraan dacht als het tegendeel waar was. Met zijn blik op de donkere hemel gericht verzonk Jacob in zijn gedachten. Hij gaf al decennia lang les op Metanoia en nog nooit was hij tegen een probleem als dit aangelopen. Hij schaamde zich. Vroeg zich af of andere docenten dit wel eens mee hadden gemaakt en wat zij hadden gedaan. Het ergste was nog dat hij zijn gevoel met niemand kon delen. Hij vertrouwde Yuliya als demoon niet voldoende en Evicka dit geheel opbiechten was al helemaal uit den boze.
          Drie keer werd er op de deur geklopt. Jacob schudde verward zijn hoofd en het duurde even voordat hij er weer helemaal bij was. De deur van zijn kantoor ging open en het zachte gelaat van Evicka verscheen in de deuropening.
    “Had iemand een diner voor twee besteld?” vroeg ze vriendelijk, terwijl ze een mand omhoog hield.
    Jake glimlachte, stond op en opende de deur verder voor zijn collega. “Ik wist niet dat er op Metanoia werd bezorgd.” Lachte hij. “Wat heb je allemaal meegebracht?” Vroeg hij nieuwsgierig. In een uiteinde van de kamer stond een eettafel met vier stoelen. In zijn gehele vertrek was geen enkel vuiltje stof te bekennen. Alles was perfect schoon en opgeruimd. Jacob schoof een stoel voor Evicka naar achteren en stak twee lange kaarsen aan welke hij vervolgens op de eettafel positioneerde. “Fijn om je weer te zien." glimlachte hij naar zijn goede vriendin.

    [ bericht aangepast op 25 okt 2021 - 9:18 ]

    SALEM
    True love is always worth the risk
    Volitare • 24 years old • Prince Charming • at the party • yellow cup • W. Alyssa

    Salem toostte met Alyssa. Zijn helderblauwe ogen konden niet van zijn beste vriendin afblijven. Haar witte vleugels, witte topje en blauwe rokje stonden prachtig bij haar donkere haren en ogen. Ze was altijd al zo mooi geweest...
    Alyssa bedankte hem voor het halen van de drankjes en Salem wuifde haar bedankje weg. Daar waren vrienden toch voor? Alyssa glimlachte een smalle lach en zei zacht “Ja, dat is ook zo.” Voor een seconde twijfelde Salem of hij iets verkeerds had gezegd, maar de sterke drank die in zijn keel brandde leidde hem af. Na het nemen van een slok kneep hij zijn ogen gepijnigd samen en bood zijn excuses aan Aly aan; hun drankjes waren misschien iets te sterk.
    Alyssa schudde vastberaden haar hoofd. “Nee, het valt eigenlijk best-” begon ze haar zin, maar de tranen die in haar ogen stonden verraadde haar echte mening. Salem lachte. "Hm okeee, misschien zijn ze een beetje sterk.." gaf het meisje toe, ook zij lachte. “Maar alsnog wel lekker!"
    “Je bent te aardig.” zei Salem glimlachend. “Misschien is het een goed plan dat jij de volgende cocktails maakt, voordat ik ons compleet donken voer.” Opperde hij.
          Alyssa versierde Salem zijn polsen met glowsticks en terwijl ze dat deed keek hij met plezier naar haar. Haar voorzichtige aanpak en het zorgvuldig uitkiezen van de kleuren deed hem doen smelten van binnen. Nu kon hij natuurlijk niet achterblijven en ook Alyssa kreeg er nog een paar glimmende armbanden bij. Het voelde fijn om haar handen vast te houden, om haar aan te raken.
    “Net een kunstwerk.” Plaagde Alyssa hem toen hij klaar was met zijn decoraties.
    Salem liet Alyssa haar handen niet los. Haar ogen hielden die van hem gevangen en hij wilde met haar delen wat hij voor haar voelde.
    “Ik ben blij dat je er bent vanavond.” zei Salem eerlijk.
    Alyssa haar wangen leken licht te verkleuren. Ze glimlachte verlegen en haar ogen leken te schitteren. Geduldig wachtte Salem Alyssa haar reactie af. Hij wilde zo graag weten hoe zij hem zag. Het meisje reikte uit naar zijn haren en bracht een verdwaalde pluk terug in model. “En ik ben heel blij dat jij er bent.." zei ze uiteindelijk. Haar hand gleed langs zijn wang naar beneden en Salem zijn binnenste was één en al geluk. Dit voelde zo goed. Zou hij haar mee uit vragen? Was dit het juiste moment? Heel even hield Salem Alyssa haar hand nog vast. Maar toen besloot hij dat hij haar liever wilde vragen wanneer ze alleen waren. Hij wilde haar niet voor het blok zetten in het bijzijn van al hun klasgenoten. Wat als ze nee wilde zeggen, maar het niet durfde omdat er zoveel pottenkijkers waren? In die positie wilde hij haar niet brengen.
          En dus liet Salem Alyssa los. Alles op z’n tijd, de liefde heeft geen haast. “Heeft Dinah ook iets op jouw pols getekend?” Vroeg hij vervolgens, om de sfeer iets luchtiger te maken.
    Alyssa knikte. Ook zij had een figuurtje op haar pols getekend gekregen. "Ik dacht eigenlijk dat het gewoon een leuk glow in the dark tekeningetje was.." zei ze lachend.
    Salem glimlachte hoofdschuddend. “Dat verbaasd me nou niks.” Gaf hij toe. “Alleen weet ik of ik die twee er voor aan zie om een leuke tekening op iedereen te maken voor niks.”
    "Maaaaar nu ik er zo over nadenk kan het best meer zijn ja... misschien iets van een wedstrijd?" deelde Alyssa haar gedachten. Haar ogen werden plots groot, alsof ze ineens het antwoord op het mysterie had gevonden. "Oh! Oh! misschien iets van een danswedstrijd!" Ze sprong enthousiast in de lucht. "Een beetje van dit–" En ze maakte een discodancemove met peacetekens langs haar ogen. “Of dit-” Vervolgde ze met golfbewegingen met haar armen. “Met zulke moves kan iedereen het wel schudden!” grapte ze.
    Volledig vertederd door haar enthousiasme en oprechtheid keek Salem toe naar de dansende Alyssa. “Als jij die moves in de wedstrijd brengt dan doe ik niet mee!” Lachte Salem. “Dan verlies ik sowieso.” zei Salem hopeloos. “Tenzij-” hij keek Alyssa verwachtingsvol aan om vervolgens ook een eigen dancemove te laten zien. Na haar fantastische opvoering kon hij natuurlijk niet achterblijven en Salem koos voor de robot. Na een aantal seconden zijn armen en benen schokkerig te hebben bewogen kwam hij tot stilstand. “Wat denk jij, maak ik nog een kans?” Vroeg hij aan de brunette voor hem, waarna hij een slok nam uit zijn gele beker.



    Sorin
          20      ―      The Artist      ―      Outfit (without sunglasses)      ―      with Valentina      ―      Party      ―      yellow cup



         

          Waar Sorin zich met wat tegenzin had klaar gemaakt voor het feest vanavond, had hij nu, nu hij daadwerkelijk richting de feestzaal liep, meer zin. Valentina haar enthousiasme werkte aanstekelijk. ‘’Ooooh, dit wordt zo leuk!’’ grijnsde de blondine aan zijn arm.
    ‘’Je ziet er trouwens prachtig uit Val.’’ complimenteerde hij haar eerlijk met een lichte glimlach op zijn gezicht.
    De feestzaal zag er geweldig uit. Dinah en Kali hadden hun beste beentje voorgezet wat betreft de organisatie van het feest. Alles leek tot in de puntjes verzorgd te zijn. Dinah had bij binnenkomst een symbooltje op zijn pols getekend. Wat voor licht wantrouwen had gezorgd. De dames waren iets van plan, maar wat wist hij niet. ‘’Doe mij ook maar zo’n verrassingsfeestje wanneer ik jarig ben, goed?’’ ging Valentina verder op een grappende toon.
    Sorin grinnikte even. ‘’Als ik je vertel dat ik dat van plan ben is het niet meer een verrassingsfeestje,’’ zei hij op een niet al te serieuze toon. ‘’je zult moeten afwachten.’’

          Hij liet zich gewillig meetrekken richting de tafel met drank en snacks. Verbaasd keek hij naar de drie kleuren bekers die er stonden en een bordje erbij met waar welke kleur voor stond. Geel voor single, groen voor it’s complicated en roze voor taken. Huh. Blijkbaar hadden Dinah en Kali hele plannen.
    Valentina pakte zelf een gele beker, voordat ze zich tot hem richtte. ‘’Welke mag ik voor jou pakken? Zijn er nog geheime crushes waar ik van moet weten?’’ vroeg ze. De twinkeling in haar ogen was niet te missen.
    Sorin verstijfde lichtjes, een blik van lichte paniek in zijn ogen aanwezig. Wist Valentina van zijn crush op Jouka af? Hij had er niemand over verteld, zelfs Zuze niet. Als hij het zelfs niet aan zijn beste vriendin had verteld, hoe kon Valentina er dan vanaf weten. Zat ze te gissen? Of had ze bedacht dat het tijd was om hem te gaan koppelen, ter ere van haar naam.
    ‘’Taken? Single? Complicated? Crushing..?’’ Wat onzeker liet hij zijn ogen nogmaals over de bekers glijden en vervolgens keek hij Valentina aan.
    Sorin schraapte zijn keel alvorens hij sprak. ‘’Crushing is volgens mij niet een van de opties.’’ zei hij op een rustige toon. Daadwerkelijk gierden de zenuwen door zijn lijf. Zijn crush hield hij liever geheim. Alleen voor hemzelf. Totdat hij eindelijk de moed bijeen had geraapt om er werkelijk wat mee te gaan doen. Of het zelfvertrouwen. Dat kon nog lang duren, hem kennende. ‘’Ik neem net zo’n mooie gele beker als jou, dan hebben we matchende bekers.’’ antwoordde hij haar vraag. ‘’Hoe is je eerste dag je bevallen?’’ vroeg hij vervolgens aan haar op geïnteresseerde toon.


    〚      With shortness of breath, I'll explain the infinite
                ― How rare and beautiful it truly is that we exist
          〛

    [ bericht aangepast op 26 okt 2021 - 15:31 ]


    Tommi, ich glaub, ich hab' Heimweh. Ich will mal wieder am Rhein stehen.

    134.729 | Ex-Adviseur van de Duivel | Taken van een Helbewaker & Schaduw | Outfit | met Neirin in haar oude slaapkamer

          Natuurlijk geloofde de jonge volitare me niet op mijn woord weldra ik aangaf dat mijn kantoor altijd voor haar open stond wat het verkrijgen van goed advies betrof — zou ik op haar leeftijd ook niet gedaan hebben. Ze humde slechts zachtjes. Iets wat mij aangaf dat ze naar me luisterde, zij het met een geveinsde nonchalance.
          Op het moment dat Neirin haar versie vertelde over het incident waarvoor Asteria haar kamerarrest had gegeven, hing ik haar een spiegel voor. Een spiegel die mijn leidinggevende ook vaak genoeg voor mijn neus hing op de momenten dat mijn temperament feller sprak dan mijn woorden ooit gedaan zouden hebben. Verlaag je niet tot hun niveau. Je bent beter dan dat. . .
          Ik kneep kortstondig mijn ogen samen — geteisterd door de herinnering aan mijn oude leermeester. Net als ik toentertijd gedaan had, liet Neirin een geluid horen alsof ze ergens in stikte. Een lage grom kwam daar al snel voor in de plaats. Niet onder de indruk trok ik mijn wenkbrauw op in afwachting tot wat er komen ging. Uiteindelijk wist ze er een scherpe “I did not” uit te persen. Mijn mondhoeken trokken zich op tot in een glimlach.
          “Tuurlijk niet,” zei ik zachtjes gebruikmakend van een toon die aangaf dat we allebei beter wisten hoe het zat alvorens ik overging tot een kleine compliment. Het feit dat ik haar complimenteerde, betekende dat ik hoop had dat zij het verder ging schoppen dan menigeen van haar garde. Net zoals Donovan ook eerder mijn aandacht had weten te trekken met zijn uitmuntende staat van dienst.
          “Respect moet verdiend worden, is mij altijd verteld,” sprak Neirin hardop met fluwelen stem en ik tilde mijn kin op — ten teken dat ze mijn volledige aandacht had. “. . .En eerlijk is eerlijk, hij verdiende dat vandaag voor heel even niet.” Er klonk zelfs een vleugje trots door in haar stem. Ze had geen spijt van haar daden en dit sierde haar — hoe ze achter haar standpunt bleef staan. Haar vasthoudendheid was inmiddels geen vreemde voor me, daar ik deze ook als een oude vriend beschouwde.
          “Wat mij altijd is geleerd,” begon ik, duidelijk articulerend alvorens ik een stap opzij deed om de jongedame door te laten. “— is dat respect gegeven wordt, tot iemand laat zien dat hij geen verdiend.” Mijn blauwe ogen flikkerden gevaarlijk, een kleine waarschuwing. De gitzwarte veren op mijn rug ritselde toen ik deze spreidde en weer introk om Neirin helemaal toeging te verschaffen tot de uitgang met de mededeling dat ze kon gaan als ze geen verdere vragen had.
          “Ik denk dat ik voor nu geen vragen heb, maar mocht ik ze alsnog hebben dan weet ik u te vinden.” De blondine keek naar me op en als ik goed keek, kon ik een hint van dankbaarheid in haar blauwe poelen vinden. Ik knikte haar toe — hartelijker dan ik bij menigeen gedaan zou hebben, sloot de deur achter me en wenste haar nog een fijne avond toe vooraleer we beide onze eigen weg op gingen.

    Kenna


    I have seen my own sun darkened

    Elias



    Have you ever wanted to share more of yourself, but felt terrified?

    20 – The Halfblood - Outfit – With Zuze – At the drinks table – Yellow cup
    Zuze's blik bleef net iets te lang hangen toen hij had aangegeven dat alles wel okay ging. Even leek het alsof ze hem iets wilde vragen, of dat ze iets wilde zeggen, maar uiteindelijk hield ze het binnen. Ergens wilde hij ook niet dat het ter sprake kwam, toch enigszins bang voor wat er in haar was opgekomen. Zodoende dat hij het moment verbrak door haar iets te drinken aan te bieden.
          Terwijl hij een mix aan het maken was, complimenteerde ze zijn blouse waarop hij op zijn beurt haar een compliment gaf. Hij had zich net op tijd naar haar teruggedraaid om te zien hoe zijn woorden een blos op haar wangen veroorzaakte. Ze zag er altijd nog schattiger uit als ze bloosde.
          ''Gele beker klopt, yes,'' zei ze op een zachte toon. Zou ze nog boos zijn? Hij zou het wel begrijpen als dat het geval was. ''Tenzij ik onbewust in een relatie ben beland, maar die kans schat ik klein in.'' Ongemerkt was er van binnen een spanning ontstaan terwijl hij op haar antwoord had gewacht. Niet zozeer over de keuze voor het bekertje, had hij haar wel de verkeerde kleur gegeven dan was dat niet het einde van de wereld, maar eerder voor de achterliggende betekenis. Zou de jaloezie opborrelen als ze wel met iemand anders was? Het idee alleen al liet hem walgen van zichzelf. Zo kon niet zijn, daar had hij geen recht op na zijn actie.
          Bij het overnemen van het bekertje raakte haar vingers kort de zijne aan, waarna ze nog net op tijd het bekertje wist te redden van een bestemming op de grond. Hij liet zijn hand weer zakken en raakte kort het gebied aan waar zojuist contact was geweest. Erg lang liet hij zichzelf er niet bij stilstaan, in plaats daarvan probeerde hij de gedachten weg te spoelen met een slok alcohol. Tegelijkertijd probeerde ook Zuze zijn creatie uit. Een meester mixer was hij niet, maar het mixen had hem wel altijd geïnteresseerd en hij maakte graag drankjes voor anderen. Er was een groot scala aan mogelijkheden en ooit had hij zichzelf voorgenomen om alles een keer te proberen. Het drankje viel in ieder geval in de smaak –of ze was heel goed in haar afgunst verbergen. ''Dankje, Eli.'' Hij knikte, voorzichtig glimlachend.
          Opnieuw was er een hint van twijfeling zichtbaar in haar blik, al was het dit keer gemengd met iets ondeugends, en gericht op zijn haar? Hij schudde de verwarring figuurlijk van zich af en bood haar nootjes aan in ruil voor de glowsticks.
          ''Krijg ik meer nootjes als ik je meer glowsticks geeft?'' Daar was het. Ze was nog niet klaar met het versieren. Met toegeknepen ogen keek hij haar aan. ''Wat wil je gaan doen met die glowsticks?'' Afwachtend stak hij zelf wat nootjes in zijn mond.
          Haar blik dwaalde kort af naar de dansvloer, waarop hij haar vroeg of ze hier met iemand was gekomen. Dat het antwoord Don zou zijn had hij niet verwacht. Hij kon zijn verbazing dan ook niet op tijd verbergen. ''Donovan? Hoe heb je die zover gekregen?'' Don was zover Elias wist meer van de demonenfeestjes dan de feestjes op Metanoia. Hij was dan ook nergens in de ruimte te bekennen. Zou ze naar hem toe willen? Misschien moest hij een einde breien aan het gesprek voor het geval ze hier bleef uit een soort medelijden. Echter vroeg ze hem net op dat moment of hij hier met iemand was.
          Elias schudde zijn hoofd. ''Nee, ik ben hier alleen gekomen, maar volgens mij zou de hele school hier heen gaan dus genoeg mensen om lastig te vallen.''
          Hij kon het niet laten om toch het gesprek door te laten lopen al zweerde hij dat dit zijn laatste vraag zou zijn voor het geval ze hier geen zin meer in had. Zou dat hetgeen geweest zijn waar ze eerder over twijfelde? Of zat hij nu dingen te over analyseren?
          ''Hoe is je nieuwe kamerindeling eigenlijk, bevalt het?''

    [ bericht aangepast op 27 okt 2021 - 21:26 ]


    Adventurer at heart, but oh how she loved to be home

    LASLO
    The Morally Grey • 25 • party • with Leya

    Na het gezeik met Ramsey, Evelynn en Charlize aan het begin van de middag had Laslo de rest van de dag met Leya doorgebracht. Tot zijn geluk was hij de rest van de dag geen van de dramaschoppers meer tegengekomen, zowel in hun kamer als in de gangen van de school. Nu zou zijn verjaardag in ieder geval niet meer verpest kunnen worden door de volwassen peuter en Evelynn, die hem de hele ochtend erg tegenstrijdige boodschappen had gegeven. Het ene moment leek ze hem nog een kans te willen geven, maar het volgende moment was ze furieus op Laslo en rende ze achter een huilende Ramsey aan. Alsof de situatie die zich had voorgedaan in Ira Laslo’s schuld was geweest. Iedereen in Metanoia wist dat Ramsey een enorme stoker was en geilde op het uitlokken van reacties. Als er iemand fouten had gemaakt en schuldig was aan het geklapt worden door Leya, dan was het die lul zelf.
          Wat dat betreft pastten Evelynn en Ramsey goed samen. Ze waren allebei vet onredelijk en kortzichtig in hun opvattingen. Wellicht is dat waar zijn ex-vriendin zich aangetrokken toe voelde. Uiteindelijk was Laslo ook niet de meest volwassen jongen van de groep, al viel zijn kinderachtige gedrag in het niets vergeleken met de onzin die Ramsey op dagelijkse basis uitspookte. Gelukkig hoefde hij Evelynn’s aandacht niet, daar hij al Neirin had, zijn zo-goed-als-maar-nog-niet-helemaal vriendin.
          Ruw werd Laslo uit zijn gedachten gehaald toen Leya zijn lege bord eten voor zijn neus weghaalde. De lieve schat had voor zijn verjaardag het avondeten voor de twee bereidt. Zoals gewoonlijk was het perfect, het beste wat hij in lange tijd had gegeten. “Tijd om naar mijn verrassingsfeestje te gaan, hè?” vroeg Laslo toen, waarna hij zichzelf overeind duwde, terwijl hij Leya een knipoog gaf. “Ik ben benieuwd wat die twee hebben uitgespookt. Zowel Kali als Dinah wilde niets erover kwijt.” Zodra de borden weer schoon waren, sloeg Laslo nonchalant zijn arm over Leya’s schouder en nam hij haar mee naar Humanitas, waar de ontvangst van de gasten plaatsvond, vooraleer ze naar de echte feestzaal zouden vertrekken. Waarom er gebruik gemaakt moest worden van twee ruimtes wist Laslo niet, maar hij klaagde er niet over. Hoe meer, hoe beter.
          Met een kop zo blij als een kind had hij een versierde Humanitas doorgekeken, waarna hij veel te enthousiast aan al zijn cadeau’s ging voelen. Tot dat Leya hem bij z’n arm pakte om hem mee te sleuren naar de feestzaal. Hier aangekomen kladderde Dinah een figuurtje op zijn pols, al wilde ze natuurlijk weer niet zeggen waarvoor het was toen Laslo vragend zijn wenkbrauw optrok. Wat was ze toch ook vervelend. Eenmaal binnen in de zaal keek de jongen weer zijn ogen uit. De twee dames hadden echt hun best gedaan er iets moois van te maken. Laslo voelde zich gelijk een stuk meer gewaardeerd.
          “Oké, tijd voor drinken,” zei Laslo, waarna hij Leya met zich meetrok naar de drankentafel. Hier stonden drie kleuren bekers: groen, geel en rood. Voor zichzelf én om niet vermoord te worden door Neirin nam hij de taken beker, die hij gelijk met een substantie vulde. Daarna keek Laslo Leya aan. Zover hij wist had ze op dit moment geen actief romantisch leven, evenmin een crush op iemand. Of daar hadden ze het in ieder geval niet over gehad. “De gele beker voor jou?” vroeg Laslo aan haar, al wachtte hij niet op Leya’s antwoord, voordat hij er een pakte, vulde en aan haar gaf. “Misschien vind je nog wel een leuke jongen vanavond door deze bekers, wie zal het weten.” Een speelse knipoog volgde, waarna Laslo zich omdraaide om de feestzaal te bekijken. Het stroomde steeds meer vol, maar toch miste hij nog een aantal belangrijke personen. Waaronder Neirin en Kali. Vooral de tweede snapte Laslo niet. Zij had dit hele feest toch georganiseerd? Waarom bleef ze nu weg? Hij schudde zachtjes, licht teleurgesteld, met zijn hoofd en draaide zich toen terug naar Leya. Laslo nam een slok van zijn beker.
          “Hoelang denk je dat het gaat duren voordat de eerste dronken wordt?” vroeg hij daarna aan haar.



    [ bericht aangepast op 28 okt 2021 - 19:28 ]


    That is a perfect copy of reality.

    Neirin
    "Light is easy to love. Show me your darkness."

    ⇻ 25 ⇼ The Fox ⇼ Outfit & high heels ⇼ At the party w/ Kenna — Dinah & Jouka ⇺
          Tuurlijk niet.
          Neirin kan het simpel ogende zinnetje nog lang horen, met name wanneer ze terug zal denken aan het gesprek met haar mentor, maar ook de klappen die uitgedeeld zijn deze ochtend — de redenen waarom, en wat voor beeld het nu uiteindelijk afgegeven heeft. Desondanks blijft de blonde demon bij haar eigen verworven standpunt en tracht ze het kleine deel van haar onderbewustzijn te negeren dat Kenna wel degelijk gelijk moet geven. Sommige van hen moesten de dingen nu eenmaal met een harde les leren, iets wat Neirin vanmorgen goed heeft laten blijken. Al dan niet zonder er zelf ook zonder kleerscheuren vanaf te komen.
          In soepele passen loopt Neirin op haar hoge hakken, en twee tasjes in de hand, naar de deuropening van de oude slaapkamer toe. Haar lange vleugels kunnen de vrijheid haast al proeven, hunkerend naar iets meer bewegingsruimte om ze te kunnen spreiden. Vooral nu de lichte kneuzingen nog altijd voelbaar zijn. Echter, voor ze daadwerkelijk de ruimte kan, mag, verlaten kan Neirin het niet helpen de laatste woorden uit te spreken richting haar mentor. Respect hetgeen dat ten alle tijden verdiend moet worden, iets waar niet lichtzinnig over nagedacht moet zijn en wat bij de blondine erg hoog staat.
          ”Wat mij altijd geleerd is,” reageert Kenna echter, de woorden krachtig uitgesproken, waardoor Neirin met oprechte niuewsgierigheid naar de oudere demon kijkt — haar blauwe poelen oplettend, glijdend over het fijne gelaat van de vrouw heen. “— is dat respect gegeven wordt, tot iemand laat zien dat hij geen verdiend.” Een vervaarlijke schittering flikkert door Kenna’s heldere ogen heen, een subtiele waarschuwing aan Neirin’s adres; een les om iets met dit gegeven advies te doen, in plaats van het te negeren. Terwijl Neirin voor luttele seconden naar haar mentor op blijft kijken, neemt ze vanuit haar ooghoeken waar hoe de zwarte veren ritselen, alvorens Kenna’s vleugels zich een keer spreiden.
          ”Ik zal het onthouden,” reageert Neirin, waarna ze aangeeft geen verdere vragen meer te hebben.
          Een subtiele gloed van dankbaarheid poelt door haar blauwe ogen heen, wat niet onopgemerkt blijft voor Kenna. Hun gesprek echter tot een einde gekomen en na nog een laatste hartelijke knik, wordt de deur van Neirin’s oude kamer voorgoed gesloten. Beide dames keren hun eigen richting in, met voor Neirin als einddoel het feest bereiken waarvoor ze is uitgenodigd.

    Moeiteloos vind de blondine haar weg naar Humanitas, waar ze de ontvangstruimte met stevige passen doorloopt. Haar lange vleugels rekken zich uit, wat een zachte kreun door Neirin’s lichaam heen laat golven vanwege het opgesloten gevoel gedurende de hele dag, maar ook de milde spierpijn die ze heeft opgelopen. Blonde lokken dansen zachtjes langs haar gezicht af en een zwakke wind, door de bewegingen van haar vleugels, stroomt door de grijs geblakerde veren heen, waarna Neirin deze met het betreden van de feestzaal weer terug op haar rug vouwt.
          Het was geen verrassing dat het feest al langzaam op gang gekomen is, waar de meeste al aanwezig zijn, maar het verbaasde Neirin wel dat ze niet de laatste was. Slechts een enkeling is missend, waaronder een van de organisatoren zelf; Kali. Neirin fronst lichtjes, bedenkelijk voor even, waarna ze op zoek gaat naar Dinah. Het liefst van alles was ze direct op zoek gegaan naar Laslo, maar bij het ontvangen van de uitnodiging werd nadrukkelijk verzocht eerst langs Dinah te gaan voor het verkrijgen van een tekentje op de pols.
          Lang duurt het niet vooraleer Neirin het al te bekende bruinharige koppie herkend, ergens bij de dranktafel — vol met eveneens een paar gekleurde bekers — en in het gezelschap van niemand minder dan Jouka, een van de jarige deze avond. Met de cadeau-tasjes nog in de hand, hetgeen de blondine in alle haast mee naar binnen heeft meegenomen, in plaats van eerst nog ergens achter te laten, loopt Neirin dan ook op Dinah af. In de laatste stappen naar het tweetal toe, vangt Neirin nog net Jouka’s laatste woorden op. Met een flauwe trek rond haar lippen neemt de blondine waar wat de bedoeling van de gekleurde bekers is, om al gauw tot de conclusie te komen dat voor Dinah geen van deze geldig is op het moment.
          ”Hallo Engel, ik denk dat je beter deze kunt nemen,” begroet Neirin de dame in kwestie, waarbij ze een hele fles drank van tafel pakt en deze met een knipoog tactvol in Dinah’s hand weet te plaatsen. De breuk met Aristotle een die genoeg van de jonge engel gevreten heeft, een hele fles alcohol daarom het beste medicijn — in plaats van de kwelling met bekertjes waaruit ze nooit de goede keus ging maken; een daarvan namelijk al confronterend genoeg. Met een subtiele teint in haar blauwe ogen, blikt Neirin van Dinah naar Jouka. “En jij gefeliciteerd, deze is voor jou.” Met een soepele beweging van haar hand steekt Neirin een van de cadeau-tasjes uit naar de jongen, vlak naast Dinah. “Hoewel het volgens mij nog niet de bedoeling is dat je hem openmaakt, hoop ik wel dat je het wat vind.” Lichtjes tikken Neirin’s mondhoeken iets naar omhoog. Eerlijk toegegeven, voor dit cadeau heeft ze Dinah’s hulp in moeten schakelen, gezien de keuze ontzettend lastig bleek te zijn en niet zo vanzelf ging als het cadeau voor Laslo.
          ”Nu, volgens mij moest ik bij jou zijn voor een krabbel op de pols, niet waar?”
          Met een vragende doch opgetrokken wenkbrauw kijkt Neirin weer terug naar Dinah, alvorens ze eerst een drankje voor haarzelf besluit in te schenken. Gedreven op een gevoel in haar binnenste reikt de blondine naar een taken beker, hopende diep van binnen dat ze er met deze keuze niet naast ging zitten en Laslo hetzelfde gedaan heeft.




    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    247.000 years      —      Oldest Archangel      —      Outfit      —      Jacob's room      —       w. Jacob


    EVICKA

    Het duurde even voordat ik gestommel aan de andere kant van de deur hoorde — ten teken dat Jacob eraan kwam. Zodra mijn vriend zijn gelaat in de deuropening verscheen, hield ik de picknickmand omhoog die ik vanuit mijn kamer had meegenomen met de lachende woorden of iemand een diner voor twee besteld had. De glimlach die dit op Jacob zijn gezicht voortbracht, was het allemaal waard.
          “Ik wist niet dat er op Metanoia werd bezorgd,” zei hij grappend en hij opende de deur verder voor me zodat ik naar binnen kon komen.
          “Evicka’s Thuisbezorging, tot uw dienst.” Ik maakte een plagende buiging voor het effect. Voordat ik echter zijn kamer helemaal binnenstormden, hield ik nog halt bij de deur zelf. “Eh, wil je dat ik mijn schoenen uitdoe? Of mijn handen ontsmet? Hoe vind je dat prettig hier?” vroeg ik in een poging om rekening te houden met zijn smetvrees.
          Nieuwsgierig vroeg Jake naar wat ik allemaal had meegebracht, waarop ik het niet kon laten plagend met mijn wenkbrauwen te wiebelen. Zonder nog de inhoud prijs te geven, vroeg ik eerst aan mijn vriend of ik de mand op zijn eettafel mocht plaatsen. Mijn glimlach verbrede op het moment dat Jacob kaarsen tevoorschijn haalde en de stoel voor me naar achteren schoof.
          “Fijn om je weer te zien,” zei hij met een glimlach die aanstekelijk werkte op mijn lachspieren. “Insgelijks,” beantwoordde ik hem dan ook.
          Ik schoof naar de plek die Jacob voor me had vrijgehouden en haalde in eerste instantie de gin tevoorschijn — wetende dat Jacob hier een voorkeur voor had. Hierna haalde ik de bak eruit met een simpele pastasalade die ik snel door elkaar gegooid had. De pasta had de vorm van strikjes en ik had er pesto en tomaatjes doorheen gegooid. Ook had ik stokbrood met kruidenboter meegenomen, om het diner helemaal compleet te maken. Als ik het me goed herinnerde, en vaak lukte me dat aardig, vond Jake pasta lekker. “Je hebt nog niet gegeten, hoop ik?” vroeg ik en een ongemakkelijk lachje rolde over mijn lippen.


    I have seen my own sun darkened

    KALI
    she wore a smile like a loaded gun
    twenty • with ramsey • humanitas • outfit

    Er kwam geen enkele reactie uit hem, op haar woorden. Slechts dat hij ‘klaar was met emotioneel gezeik’. Natuurlijk. Dit was weer typisch Ramsey. Had ze er wel goed aan gedaan om hem al die dingen te vertellen? Waarschijnlijk niet. Door het kleine stemmetje in haar hoofd begon ze te twijfelen. Ze had het van hem moeten verwachten dat hij het niet serieus zou nemen, zoals hij wel vaker deed. Hoe kon hij van haar verwachten dat ze iets van een relatie met hem ging proberen, als ze niet normale gespreken konden voeren? Het was vermoeiender dan ze zou willen toegeven. Haar idee om hem over Aly te vertellen had ze gelijk weer weggeduwd. Ramsey zou haar toch enkel belachelijk maken voor het leuk vinden van een engel volitaire. Het cadeautje dat hij in zijn zak had gestoken liet ze voor nu. Later op het feest zou ze deze wel terug pakken en ter plekke aan Laslo geven.
          Ramsey sloeg zijn arm rondom haar schouders alsof er niks gebeurd was. “Jij hebt toch een feest georganiseerd voor die vieze engeltjes van je, je wordt verwacht!”
          In stilte keek Kali hem aan terwijl ze haar schouders op haalde. Ze had nog minder zin in het feest dan voor hun gesprek. Met Jouka was ze niet bevriend, maar ze wist dat Las teleurgesteld zou zijn als ze niet zou komen. Het was zijn verjaardag en het minste wat ze kon doen was even haar gezicht laten zien, ook al had ze hem de afgelopen avond ook al om middernacht gefeliciteerd, tijdens zijn eerste feestje. “Even mezelf ontpanda’en, ik ben zo terug,” murmelde ze. Kali duwde Ramsey’s arm van haar schouders af en glipte haar kamer in. Haar make-up was minder uitgelopen dan ze verwacht had en was snel gefixt. Het donkere lijntje rondom haar ogen deden haar ogen er nog meer uitspringen. In haar beha verstopte ze een zakje met XTC. Net had ze nog even het idee gehad deze met Ramsey te delen, maar misschien was ze beter af om Jonah, Laslo of Neirin te vragen. “Kom op, Kal, gewoon doen alsof dit je niks kan schelen,” zuchtte zachtjes tegen zichzelf. Ze forceerde een glimlach op haar gezicht en liep de woonkamer weer in, waar Ramsey nog aan het wachten was. “All set to go.” Ze pakte zijn arm vast en legde deze terug om haar schouders.

    Hun wandeling naar de zaal vond plaats in stilte, wat voor haar prima was. Hij zou waarschijnlijk toch boos worden om wat ze ook zei of deed.
          “Nou, eens zien wat je ervan gebakken hebt,” merkte Ramsey op.
          ”Gelukkig is het feestje niet voor jou, dus jij hoeft het niet leuk te vinden.” Zolang Jouka en Laslo het maar leuk gingen hebben. Ze ging Ramsey persoonlijk van de hoogste toren gooien als hij het feest verpestte, iets waar zijn gedachtes duidelijk op gericht waren, met zijn ogen die op Jonah vielen. Kali beet hard op haar lip bij het horen van Ramsey’s woorden. Hij was uit op een reactie en die ging ze hem niet geven, in elk geval niet op de manier waarop hij dat wilde. Als dit was hoe hij zich wilde gedragen, dan prima. Voor haar bevestigde het enkel meer dat het een slecht idee was geweest om haar hele hart er uit te gooien.
          ”Jonah! Hoe gaat het met je? En met je ene vleugel?” Ramsey knikte naar de vleugel van de blonde jongen. “Waar is de ander heen?” Tel tot tien. Ze had nauwelijks de energie om erop te reageren. “Kali miste je heel erg eerder vanavond. Misschien wil zij ook wel zulke mooie grijze veren net als jij.” Hij kneep in haar schouders, om haar vervolgens los te laten. “Dus, waar kan ik iets te drinken krijgen op dit geweldige feest?”
          Kali wisselde een blik uit met Jonah. “Ja Jonah, misschien moet je in de leer gaan bij Ramsey, als je ook zulke mooie, zwarte veren wilt krijgen.” Met haar vingers streelde ze kort over Ramsey’s verendek, haar ogen op het gezicht van de jongen gericht. “Hij is expert in donkere veren krijgen door hoe hij zijn zogenaamde dierbaren behandeld, is het niet?” Haar ene hand gleed via Ramsey’s veren naar zijn hand. Met haar andere hand pakte ze die van Jonah vast, waar ze zachtjes in kneep. “En over die drankjes gesproken…” Ze keek van de ene jongen naar de ander. “Wie van jullie twee denkt meer shots aan te kunnen dan ik?” Haar grip om hun handen verstevigde en ze trok beide jongens mee richting de tafel met drank. Voor haarzelf en Jonah schonk ze een laagje vodka in twee gele bekers. Ramsey schoof ze een roze beker toe. “Nou, cheers.” Nadat ze haar beker tegen die van de jongens had getikt gooide ze het drankje achterover. Het was de eerste van waarschijnlijk vele die avond.
          Bij het neerzetten haar beker ontmoette haar ogen die van Aly. Een tijdje geleden had ze de prachtige, brunette engel een boek met wat spicy scenes uitgeleend en ze wilde nog altijd vragen wat ervan vond. Er waren enkele vragen die ze al klaar had liggen om aan Aly te stellen. Kali zwaaide kort naar Aly, gevolgd door het plagerig uitsteken van haar tong. “Nog een shotje?” Ze wachtte de reactie van de jongens niet af en haar hand reikte al naar de vodka fles, voordat ze deze verplaatste naar de tequila. “Of tequila, als jullie het aandurven?” Voor bodyshots was het nog iets te vroeg.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered