• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Lane • Robin
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    • Brenn • Katrijn
    • Jordyn • Beater• Natas
    •
    •
    •
    •
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    •
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    •
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    •
    • Prudence • Katrijn
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    •
    •
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Vinnie • Natas
    •
    •
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique

    [ bericht aangepast op 14 okt 2021 - 15:19 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Mavis Keegan

    De deal was snel gegaan en Mavis noteerde het trots in het notitieboekje dat ze met man en macht probeerde bij te houden (ze was nu eenmaal niet zo sterk administratief), toen haar blik viel op Lee. Nomad was net bij hem weggelopen en nu stond hij eenzaam daar - en toen liep hij weg. Zonder zich te bedenken liep ze achter hem aan. Ze maakte zich zorgen om haar beste vriend en wist dat hij meer met de afwijzing van Nomad zat dan hij naar de buitenwereld liet blijken, maar hij zou niet zomaar bij een feestje weglopen in zijn eentje als er niets was.
    Buiten zag ze hem al snel zitten op een traptrede. Ze zuchtte en plofte toen naast hem neer. 'Ik was al naar je op zoek. Ik heb zojuist iets verkocht, dus ik sta op je voor.' Ze grijnsde kort, maar die grijns verstomde snel weer. 'Ik zag je weglopen.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rosalie Williams
    Grote zaal - Met Justin


    Ze hoorde dat zijn ademhaling zich versnelde en misschien wel iets dichterbij dus was dan ze dacht. Was hij ergens van geschrokken? Zij had niets gemerkt, maar misschien had hij iets geks gezien. Op zulk soort momenten baalde ze er wel van dat ze dingen niet meer kon zien. “Wat een held,” zei ze sarcastisch, waarbij ze even haar mondhoeken optrok. Willekeurig gingen haar gedachten even naar de jongen van vanmiddag die haar gered had van Enzo. Dat was al meer heldhaftig dan wat Justin nu beweerde. “Ik waarschuw je. Ik stuur Ravi op je af als je het waagt,” zei ze met een sluwe glimlach.


    It's never gonna happen, Guys.

    Casper Ainsworth

    Casper trok een mondhoek op. Hij vond haar weerwoord wel leuk.
          ‘Ik heb niks te verliezen,’ reageerde hij schouderophalend. ‘Vragen kan altijd, toch? En dansen met mij zorgt ervoor dat de rest van het mannelijk schoon waarschijnlijk bij je vandaan blijft, da’s toch best een pluspunt.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Justin Trelawney

    Hij blikte kort op het uiltje dat op haar schouder zat en glimlachte. 'Oké, dat idee is zo angstaanjagend dat ik het niet zal doen. Ik zal je heel galant door het bos begeleiden en zorgen dat je weer veilig terugkomt bij het kasteel, en je behoeden van elk gevaar. Heel avontuurlijk.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Blythe Carmichael

    Blythe probeerde haar ongemak te verdoezelen, ook al voelde ze zich net decor bij dit gesprek. Wat was er tussen hen gebeurd dat Casper plotseling naar Isa was gelopen? Hij had in eerdere jaren nooit interesse in haar getoond - wat was er veranderd?
    Ze probeerde het brullende monstertje in haar maag dat plotseling was ontwaakt weer in slaap te sussen. Haar crush op Casper was verleden tijd. Dit moest haar niet zoveel meer doen.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rafaël Wilson
    Jordyn - grote zaal


    Rafaël trok even een wenkbrauw op bij het horen van dat de kano voor Blythe was. Hij wist niet zo goed wat hij ervan moest vinden, maar stak hem maar positief in. “Wat een eer dat je zo goed voor me wil zorgen,” zei hij met een halve glimlach. Hij keek even rond over de dansvloer en liet de radars in zijn hoofd lopen op zoek naar een idee. Zodra hij het lichtje aan voelde gaan, keek hij met twinkeloogjes naar Jordyn. Hij blikte even naar de slingers boven hun hoofd en weer terug naar Jordyn. “Weet je al wat ik denk?” vroeg hij glunderend.

    [ bericht aangepast op 6 okt 2021 - 21:37 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Lee Williams

    Lee glimlachte flauwtjes. De lol wie het meeste verkocht, was er toch al een beetje vanaf sinds Prudence de helft van zijn spullen gesloopt had. Hij liet zijn hoofd tegen Mavis’ schouder zakken.
          ‘Ik heb met Elsie gezoend.’
          Hij wist niet waarom dat het eerste was wat hij zei. Misschien omdat hij zich ergens toch wel schuldig voelde – of omdat hij niet wilde dat Mavis rotdingen over Nomad zou zeggen in een poging hem op te beuren. Bij Lane en Sven had dat gewerkt, maar bij Nomad zou dat niet lukken.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Mavis Keegan

    'Oh,' zei Mavis, eigenlijk wel heel erg stomverbaasd. 'Die had ik niet zien aankomen.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Isabella Fitzgerald
    Grote zaal - met Blythe, Rhae en Casper


    Daar had hij een punt. Met hem bleef iedereen ver uit de buurt, al had ze hem daar niet voor nodig. “Heb ik je vanmorgen er nog niet genoeg van overtuigd dat ik dat zelf kan?” vroeg ze toch lichtelijk geamuseerd door zijn antwoord, waardoor een halve glimlach op haar gezicht lag.

    [ bericht aangepast op 6 okt 2021 - 21:48 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Casper Ainsworth

    ‘Touché,’ grinnikte hij. ‘Misschien werkt het ook andersom en help je mij om al die hórden meiden van me af te slaan?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jordyn Mariah Kingsley
    Outfit + navelpiercing

    De blik omhoog was haar niet ontgaan, maar ze zag niet veel. Een spetterende vuurwerkshow zou hij nooit suggereren, gezien haar angst voor vuur. ‘De slingers in slangen veranderen? Lijkt me ook wel een tikkeltje dramatisch met een iets te hoog partypoopgehalte.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Lee Williams

    ‘Nee, ik ook niet…’ Lee beet op zijn wang. ‘Ze vertelde dat ze op me verliefd is. En ze was zo lief en…’ Zuchtend trok hij zijn schouders op. ‘Ik weet niet, ik wil haar gewoon heel graag leuk vinden.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rhae Storm
    Outfit


    Rhae keek een beetje misprijzend naar de donkerharige jongen die bij hen was komen staan. Ze had verwacht dat Isabella hem meteen afwimpelde – wat ze ook wel deed – maar er lag toch een glimlach om haar lippen. Ze begreep echt niet hoe haar vriendin die creep géén griezel kon vinden. Even schoot haar blik naar Blythe, maar de blik in haar ogen viel al helemaal niet te duiden.
          Toen Nomad haar opeens ten dans vroeg, wist ze dan ook niet hoe ze moest reageren. Aan de ene kant hoefde ze zich hier dan niet mee bezig te houden, aan de andere kant kende ze die jongen ook amper en het was nou ook niet zo gezellig geweest dat ze graag met hem wilde dansen. Haar blik dwaalde even naar Rafael af, met wie ze…
          ‘Ja, is goed,’ zei ze vlug om zichzelf af te leiden. Ze schonk hem een aarzelende glimlach.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vinnie Davies
    Outfit

    ‘Oh. D-dat geeft niet. Ik – ik ook niet.’
          Aarzelend legde hij zijn handen op haar schouders. Zo hoorde dat toch? De laatste – en enige – met wie hij had gedanst was Lee.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nomad Morphew

    Nomad zag haar aarzeling en voelde toch een lichte opluchting dat ze ja zei. 'Ik heb eigenlijk nog nooit gedanst,' gaf hij eerlijk toe toen hij aarzelend zijn handen om haar middel sloeg. 'Dus eh - sorry als ik het niet goed doe.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain