• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Lane • Robin
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    • Brenn • Katrijn
    • Jordyn • Beater• Natas
    •
    •
    •
    •
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    •
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    •
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    •
    • Prudence • Katrijn
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    •
    •
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Vinnie • Natas
    •
    •
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique

    [ bericht aangepast op 14 okt 2021 - 15:19 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Elsie Bee

    'Heb je wel eens met een meisje gedanst?' vroeg Elsie. 'Of - of met een jongen, natuurlijk.' Ze wilde geen aannames meer doen. Lee zei ook dat hij op jongens viel, maar ze hadden net wel gezoend.

    [ bericht aangepast op 6 okt 2021 - 22:37 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rhae Storm
    Outfit


    De argwaan zat er toch een beetje ingebakken, maar Nomad was lang niet zo smooth als veel andere jongens die haar ten dans hadden gevraagd en zijn eerlijkheid had wel iets… stunteligs. Hij voelde zich duidelijk niet echt op zijn gemak.
          Rhae vouwde haar armen om zijn hals, maar behield gepaste afstand.
          ‘Waarom wil je nu dan wel graag met iemand dansen?’ vroeg ze toch wel wat nieuwsgierig.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Mavis Keegan

    'Maar..?' Ze wist wel wat hij ging zeggen - hij viel niet op meisjes. Wat jammer was, want Elsie was een schatje en het was leuk voor Lee dat er iemand een keer verliefd op hém was. Jammer dat ze van het verkeerde geslacht was.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Vinnie Davies
    Outfit

    ‘Oh. D-dat geeft niet. Ik – ik ook niet.’
    Waarom vroeg ze dat? Deed hij soms iets fout? Hij keek vlug om zich heen en zag inderdaad dat de andere jongens hun handen boven de heupen of op de rug van een meisje hadden gelegd en dat juist meisjes hun partner bij de schouders vasthielden. Wat stom, dat hij zelfs net nog bij Noah gezien!
          ‘Uhm, alleen met Lee,’ zei hij. ‘M-maar ik zie n-nu dat ik mijn handen an-anders moet d-doen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nomad Morphew

    'Eh - de waarheid is niet zo flatterend naar jou,' gaf hij toe. 'Ik werd uitgedaagd om iemand ten dans te vragen.' Hij voelde zich nogal onhandig in zijn woorden. Daar had hij zonet met Casper helemaal geen last van gehad, en zelfs met Lee was dat niet zijn probleem geweest. 'En ik koos jou, mocht dat het nog een beetje goedmaken.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Lee Williams

    ‘Er is niet echt een maar. Het voelde eigenlijk wel goed. Maar ik weet niet of het écht is of dat ik gewoon graag… wil dat iemand me leuk vind,’ mompelde hij. ‘Want nou ja, ik ben nooit echt op een meisje verliefd geweest. Al waren al mijn jongensverliefdheden ook verschillend.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Elsie Bee

    'Oh, dat had ik helemaal niet door!' zei Elsie. 'Ik denk dat we het best goed doen, als we maar niet op elkaars tenen gaan staan.' Ze giechelde. 'En als we dat wel doen, dan doen we gewoon net alsof er niets gebeurd is. Niemand die het ziet.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Mavis Keegan

    Mavis dacht even na. 'Elsie is een lieve meid,' zei ze uiteindelijk. 'Als je voorzichtig en respectvol bent - en ik ben niet anders van je gewend - dan zie ik niet in waarom je het niet een kans zou geven.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Isabella Fitzgerald
    Grote zaal - met Blythe, Rhae en Casper


    ”Heb je daar last van dan?” Een kleine grinnik ontsnapte aan haar lippen, iets waar ze zichzelf mee verbaasde. Ze kon zich echter niet voorstellen dat Casper hordes meisjes achter zich aan had en toen ze dat wel deed, leverde dat alleen maar een hilarisch beeld op. Haar ogen gleden even over de dansvloer. Dansen was niet echt haar ding, niet dat ze het niet kon. Ze had zich suf geoefend voor het Yule bal, omdat ze Noah echt niet had willen teleurstellen. Maar tot zo ver ging haar dans kennis.
          Isabella had net (voor haar doen wel vriendelijk) willen weigeren, toen haar oog viel op Noah. Stond hij nu met die heks te dansen?! Hoewel ze eerder die avond had beweerd dat ze niet verliefd op hem was, voelde ze wel weer die beschermingsdrang omhoog komen, een teken dat zeker wel om hem gaf. Zoveel dat ze bereid was de dansvloer op de gaan om een oogje in het zeil te houden. “Wel, ik denk dat mijn dans kunsten zo uitermate teleurstellend zijn dat ik genoeg mensen weg kan jagen,” zei ze met een glimlach.


    It's never gonna happen, Guys.

    Casper Ainsworth

    ‘Absoluut, ze hebben allemaal Slughorns onzichtbaarheidsdrankje ingenomen,’ antwoordde Casper grinnikend op haar eerste woorden. ‘Maar hé als je nu – terwijl we toch praten – mijn inmiddels lamme hand vastpakt en ik je een rondje draai dan vindt Lee dat misschien wel schappelijk en kan ik doen alsof ik over mijn dansangst heen ben gestapt? En dan kan jij met je uitermate teleurstellende danskunsten ook weinig verkeerd doen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rhae Storm
    Outfit


    Rhae vond het wel knap dat hij dat dan voor het eerst had gedaan. Ietwat uitdagend glimlachte ze naar hem. ‘En waarom vroeg je mij?’
          Het leek haar wel een mooie manier om te ontdekken hoe hij met meisjes omging, maar als hij nog nooit eerder met iemand had gedanst dan begreep hij wel waarom Isa met de groene vlag gezwaaid had.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nomad Morphew

    'Het is makkelijker om nieuwe dingen te doen met iemand die ook nieuw is,' zei Nomad. 'Als mensen je eenmaal denken te kennen als het één, is het lastig om dan het ander te doen. Jij kent me nog nauwelijks, dus je hebt nog geen beeld van wat ik wel en niet zou doen.' Er was geen woord van gelogen. Waarschijnlijk had iedere andere meid hem afgewezen, of misschien wel toegezegd, maar daarna met haar vriendinnen smoezen hoe het kon dat die stille, norse Nomad ineens iemand de dansvloer op vroeg.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Isabella Fitzgerald
    Grote zaal - met Casper


    Ze lachte zachtjes. Ze wist niet waarom ze hem stiekem toch grappig vond, maar ze kon het niet ontkennen. Even keek ze naar zijn hand. Hij vroeg haar alleen, omdat Lee hem uitgedaagd had, iets wat haar gek genoeg gerust stelde. Het was niet gevraagd met ook maar enige interesse voor haar. Veel meiden zouden dat beledigend vinden waarschijnlijk, maar het stelde Isabella gerust.
          Aarzelend legde ze haar hand in de zijne. Niet omdat ze echt zo opkeek tegen het dansen, maar op haar vriendinnen en Noah na raakte ze andere mensen nooit bewust aan. Zijn hand voelde ruw aan onder de hare en Isa was extra bewust van de huid die over huid gleed. Ze slikte haar ongemak even weg. Er zou niets gebeuren, daar was ze om een of andere reden heel zeker van.

    [ bericht aangepast op 7 okt 2021 - 7:23 ]


    It's never gonna happen, Guys.


    Noah

    °Aan het dansen met Prudence - zaal°


    Zijn ogen flitsten globaal even de zaal rond, zou ze dat onbeleefd vinden moest het haar opvallen? - en hij zag hoe Vinnie de dansvloer opkwam met Elsie. Zijn mondhoeken krulden geamuseerd omhoog omdat die twee eigenlijk wel leuk toonden samen. Als er wel twee personen waren die het verdienden van een leuke avond te hebben, dan waren het wel die twee. En toen viel Isa hem op - Ok, zij verdiende ook wel een leuke avond - die de dansvloer opkwam met Casper. Een lichte frons verscheen in zijn voorhoofd. Niet persé omdat het met Casper was, want ondertussen had hij besloten dat Cas wel een leuke gozer is, maar omdat Isa normaliter gezien nooit danst met 'vreemden.' Normaal zou hij zelf ook niet dansen met vreemden. En al zeker niet met het type a la Prudence. Hij haalde lichtjes zijn schouders op en keek Pru weer aan, die op haar beurt hem een lief lachje schonk, en er verscheen een kleine grijns op zijn lippen. In het ergste geval kon hij een mep krijgen en zelfs dat boeide hem niet meer. Plagerig liet hij zijn ene hand even over haar bil glijden en kneep er dan kort in waardoor Pru een klein geluidje maakte. Ok, laat de mep maar komen. Echter integendeel haalde ze haar handen van zijn schouders af en liet ze ze rond zijn hals glijden.

    Casper Ainsworth

    Oké, ze had zijn hand aangepakt.
          ‘En nu?’ Hij grinnikte om zijn eigen onwetendheid. ‘Misschien had ik toch die danslessen van een paar jaar geleden niet moeten skippen.’
          Hij keek even om zich heen, maar de koppels die hij zag hadden zo’n beetje de armen om elkaar heen geslagen en dat leek hem saai én awkward en dan voerde hij liever een mislukte waltz uit waarbij het nooit de bedoeling was dat het goed zou gaan.
          ‘Dat wat de rest doet ziet er wel een beetje te fluffy uit voor deze grote boze wolf en buitengewoon geëmancipeerde prinses, hè?’ Hij bracht hun handen omhoog. ‘Rondje draaien dan maar?’

    [ bericht aangepast op 7 okt 2021 - 13:20 ]


    Every villain is a hero in his own mind.