• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Aleksi • Natas
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    •
    • Jordyn • Beater• Natas
    • Vivienne • Demi
    •
    •
    •
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    • Jeremy • Natas
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    •
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    •
    • Prudence • Katrijn
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    • Melody • Danique
    • Faye • Marjanne
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Vinnie • Natas
    • Feliks • Danique
    •
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique

    [ bericht aangepast op 11 nov 2021 - 9:41 ]


    Every villain is a hero in his own mind.


    Madison Ravens

    °In de hal - met Mosh°


    Ze slaakte een klein gilletje van plezier als hij haar mee naar binnen trok, en voordat ze nog iets kon zeggen stond ze al klem tegen de muur.
    Hongerig zoende ze hem terug en begon zijn shirt omhoog te trekken. Nadat ze haar lippen van de zijne trok, gooide ze zijn shirt aan de kant en duwde hem richting het bed dat ondertussen was verschenen. Ideaal. Laat het feest maar beginnen en hopelijk eindigen met een knal.

    Evan Hale

    Evan moest even lachen om Thomas zijn opmerking. Alleen het beste, nou dan wist hij wel wie hij te vriend moest houden.
          ’Dat zal ik onthouden.’ Zei hij tevreden waarna hij nog een slok van zijn drankje nam.
          ’Ik weet nog niet of ik mee speel dit jaar, de try-outs zijn aan het eind van de week geloof ik.’ Evan wist niet zo goed wat het probleem was dat Thomas had met Quidditch spelers, maar het maakte hem ook niet echt uit.
          ’Zelf niet zo atletisch?’


    - thank you for existing -

    Thomas Byrne
    Common room - Evan


    Thomas haalde zijn schouder op. "Ik snap het nut niet zo van het domme spelletje. Al valt er iets te verdienen door wedjes te laten leggen." Dat deed hij soms wel eens. De leerlingen laten voorspellen wat de uitkomst was, het geld daarna verdelen over degene die gewonnen hadden en natuurlijk een deel mooi in eigen zak steken. Lucratieve handel was het zeker. Hij keek even peilend naar Evan. Misschien moest die dude in het team. Zou hij ervoor in zijn een lucratief dealtje te maken of was meneer te rechtschapen om wat geld te verdienen? Thomas wist het niet. En dat was dus een punt voor op zijn lijst.
          "Heb je Quidditch gespeeld in Amerika?" vroeg hij maar door op het onderwerp. Misschien kreeg hij er wat uit.


    It's never gonna happen, Guys.

    Nomad Morphew

    Het was alsof hij wakker werd uit een soort trans. Hij klom geschrokken overeind, en zakte daarbij nog meer het water in waardoor zijn gezicht bijna kopje onder ging - maar hij bleek op de plek te kunnen staan.
    Hij had niet verwacht nog iemand te zien. Eigenlijk had hij niets verwacht - zijn gedachten waren te ver weg geweest. Het drong dan ook niet direct tot hem door dat het Casper was die hem had verstoord.
    Toen hij zich weer hersteld had, baande hij zich zwijgend door het water. Tering, het drong nu pas tot hem door hoe koud het water was. Hij pakte zijn stok, wees trillend op zijn kleding en mompelde een spreuk die zorgde dat er warme lucht uit zijn stok kwam. Hij durfde Casper niet aan te kijken en keek daarom naar de grond, terwijl de lucht zijn kleding ietsje droog blies.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Casper Ainsworth

    Met behulp van een spreuk zorgde Casper dat hij ook droog werd. Nomad had geen woord gezegd, waaruit hij maar opmaakte dat midden in de nacht baantjes trekken niet echt tot zijn gebruikelijke routine hoorde.
          ‘Heb je toevallig nog een naakte jongen voorbij zien hollen?’ vroeg hij maar. Daar was hij tenslotte naar op zoek. Nomad kon ‘m mooi helpen, dan was hij ook niet bezig met wat hem dan ook het water in gedreven had.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nomad Morphew

    ‘Wat?’ mompelde Nomad. ‘Eh - nee.’ Hij had nergens op gelet. Nog steeds zat hij te trillen, ondanks dat hij het niet meer koud had.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Justin Trelawney

    Er waren twee dingen die door Justin's hoofd waren geweest na Mosh' opmerkingen - ten eerste beviel het hem niet dat Casper naar Rosalie had gekeken, en daarnaast vond hij Mosh' opmerking ontzettend kinderachtig. Het was duidelijk dat hij het nog steeds moeilijk te verteren vond dat Justin en Rosalie toentertijd aan het daten waren geslagen, en het deed hem vast geen goed dat Justin en Rosalie vandaag samen op het feest waren.
    Justin had zich misschien een beetje schuldig gevoeld als Mosh niet een ongevoelige lul was geworden. Het was moeilijk met iemand mee te leven die zoveel mensen pestte en het deed Justin dan ook goed dat Rosalie hem op zijn plek zette. 'Is goed,' zei hij als een reactie op haar opmerking. Toen Rosalie haar arm door die van hem haakte, verscheen er toch wel een grijns op zijn gezicht. 'Het is mooi geweest voor vanavond.'
    Toen ze bij de leerlingenkamer van Huffelpuf aankwamen, voelde hij lichte zenuwen.
    Wat deed ze toch met hem?
    'Ik heb me vermaakt,' zei hij toen ze stilstonden. Ze hadden elkaar losgelaten. 'En ik neem je graag mee op een officiële date. Met z'n tweeën. Vrijdag?' Hij merkte dat hij het toch ergens spannend vond - dit was allemaal nieuw voor hem. Dit hele 'daten om te kijken of er iets uitkwam'.

    [ bericht aangepast op 7 nov 2021 - 20:47 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Casper Ainsworth

    ‘Da’s nou jammer. Dan kun je mooi helpen zoeken, voor het geval mijn troostskills het vandaag wel als vanouds laten afweten.’
          Niet dat hij geloofde dat die knul heel blij werd van Nomad, maar dan stond Casper daar straks niet in zijn eentje awkward te doen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nomad Morphew

    Nomad keek de jongen nog steeds niet aan, maar schudde zijn hoofd. Hij dacht dat als hij nu zou gaan staan, hij direct weer door zijn knieën zou zakken. Ergens wilde hij dat Casper weg zou gaan - hem met rust zou laten. Ergens was hij ook bang voor wat hij dan zou doen.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rosalie Williams
    Grote zaal - Justin


    "Ik vond het ook leuk," antwoordde ze met een glimlach. Bij het horen van zijn volgende opmerking grinnikte ze. "Klinkt goed. Mag ik hem wel meenemen?" Vroeg ze, terwijl ze naar Ravi wees. Echt met zijn tweeën zijn werd lastig, zonder Ravi kon ze niet veel. Maar als hij echt wilde, dan kon het. Alhoewel... Een ontdeugende grijns vormde op haar gezicht. "Of doe je niet aan trio's?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Blythe Carmichael

    Blythe had op een paar voorvallen na een leuke avond gehad, maar was moe en vond het ook wel welletjes. 'Ik ga zo mee,' zei ze. 'Even afscheid nemen.' Ze glimlachte. Ze had het meisje nauwelijks gesproken deze avond en hoopte dat zij zich ook vermaakt had.
    Daarna draaide ze zich om naar Rafaël, die nog aan het dansen was (op zijn manier) op het nummer. Ze legde een hand op zijn schouder en leunde naar hem toe, zodat ze in zijn oor kon praten. Dat maakte haar verstaanbaar, en ze vond het ook wel leuk om wat dichter bij hem te zijn. 'Hoi, date,' zei ze met een grijns. 'Ik ben bang dat ik ons afspraakje ga beëindigen en me naar de slaapzaal begeef.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Justin Trelawney

    Justin schoot in de lach. 'Ik moet bekennen dat ik me nooit aangetrokken heb gevoeld tot een uil, maar wat niet is, kan nog komen, natuurlijk,' zei hij. 'Ravi is welkom, zolang hij mijn ogen er niet uitpikt als ik toch vrijdag probeer een move te maken. Want het wordt moeilijk om afstand van jou te houden.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rosalie Williams
    Grote zaal - Justin


    Rosalie voelde haar wangen toch wel iets warm worden. Wilde Justin dat? Moest ze nu wat doen? Ze wist dat hij voor haar stond, maar waar zijn gezicht was daar zou ze nogal akward zijn lichaam voor af moeten tasten. "Ik zal ervoor zorgen dat hij zich gedraagt," zei ze met een glimlach. Ze kneep even heel kort in zijn arm, die ze gek genoeg nog steeds vast had ook al waren ze al gestopt. "Weltrusten, Justin. Ik kijk uit naar vrijdag."


    It's never gonna happen, Guys.

    Rafaël

    "Oh! Ik loop wel even mee," zei hij met een glimlach. Om zijn date nu zo te beëindigen voelde wel een beetje vreemd. Rafaël nam afscheid van de anderen en liep samen met Rhae en Blythe op in de richting de Ravenclaw common room. "Beetje leuke avond gehad, dames?" Vroeg hij met een glimlach.


    It's never gonna happen, Guys.

    Casper Ainsworth

    Casper onderdrukte een zucht. Nomad zat er maar apathisch bij. ‘Hoezo niet?’


    Every villain is a hero in his own mind.