• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Aleksi • Natas
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    •
    • Jordyn • Beater• Natas
    • Vivienne • Demi
    •
    •
    •
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    • Jeremy • Natas
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    •
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    •
    • Prudence • Katrijn
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    • Melody • Danique
    • Faye • Marjanne
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Vinnie • Natas
    • Feliks • Danique
    •
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique

    [ bericht aangepast op 11 nov 2021 - 9:41 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Casper Ainsworth

    Casper slaakte een zucht. Net toen hij zich naast hem op de steen wilde hijsen, kwam er een papieren vliegtuigje naar hem toe. Hij pakte het uit de lucht, vouwde hem open en lichtte met zijn stok iets bij. Blijkbaar had Isabella Vinnie gevonden. Niet dat hij erg hard op zoek was geweest, maar dan hoefde hij daar ook niet meer aan te denken.
          ‘Die knul is gevonden.’ Hij klom naast Nomad op de steen, maar zei verder niets over zijn drinkgedrag. Zolang je niet kotste, kon het best een aardige uitvlucht zijn. ‘Waarom heb je het hem niet gewoon verteld?’ vroeg hij zich af. ‘Dat je hem leuk vindt, maar dat je vader je afranselt als je er ooit aan toegeeft?’
          Natuurlijk kon hij zich voorstellen dat het moeilijk was om dat toe te geven, maar kom op — iemand om wie je veel gaf de grond intrappen was wreed en het leek hem dat dat schuldgevoel sterker was dan de schaamte vanwege je familie.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rhae Storm

    Zo ging dat vaak. Rhae had wel met hem te doen. ‘Heeft hij geen vrienden die het voor hem kunnen opnemen?’ Anders zou zij wel proberen wat meer tijd met hem door te brengen. Het was nou niet zo dat zij iemand was waardoor anderen dat gedrag zouden laten, maar dan voelde hij zich misschien niet alsof hij er alleen voor stond.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nomad Morphew

    ‘Omdat ik het niet wist,’ zei Nomad. Hij leunde voorover, met zijn ellebogen op zijn knieën en zijn hoofd op zijn handen. ‘Ik heb één of andere idiote weddenschap met Daphne afgelegd waarin ik met veritaserum een geheim moest opbiechten en zo kwam ik erachter...’ Nu hij het hardop uitsprak, besefte hij nog meer hoe ontzettend dom het was geweest om Daphne hiermee te vertrouwen. ‘Als ik de weddenschap faal - en dat gaat gebeuren - dan komt het uit en ben ik de lul.’


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Casper Ainsworth

    Casper dacht daarover na. Hij wist praktisch niets over dit onderwerp, hij had niet verwacht dat je zoiets gewoon niet kon doorhebben.
          ‘Je weet het nu. Je kan het nu zeggen.’ Hij dacht terug aan de gesprekken die hij met Lee had gehad. Het was alsof er iets gebroken was in die jongen. Hij was dan wel geen expert, maar zelfs hij wist dat Lee zich daar een stuk beter door zou voelen — en Nomad daardoor ook.
          Hij keek opzij. Waarom zou hij in vredesnaam een weddenschap met Daphne aangaan?
          ‘Dus Daphne weet het?’ Hij snoof lichtjes. ‘Nou ja, niet dat ik je nog kutter wil laten voelen, maar dan wacht ze tot ze met je uitgespeeld is en ramt ze alsnog een dolk in je rug. Dus ik zou zeggen dat ze die hele weddenschap in d’r reet kan steken. En dan verkondigt ze misschien dat je op Lee valt — waarom zou iemand haar geloven? Dan doe je gewoon alsof ik je vriend ben. Slytherin en volbloed, en het zal me een worst wezen wat je pa daarvan vindt.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nomad Morphew

    Nomad grinnikte een beetje vreugdeloos. ‘Je hebt geen idee waar je het over hebt.’ Hij keek toch even opzij, naar de jongen naast hem. ‘Die weddenschap was vanaf het eerste moment al een onmogelijkheid, dus moet ik het inderdaad op een andere manier oplossen.’ Hij blies even wat lucht uit. ‘Ik ga gitaarlessen geven aan die nieuwe meid. Rhae. Misschien leidt dat nog ergens toe.’ Er kwam een kleine grijns op zijn gezicht. ‘Ze vond jou maar eng.’


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Casper Ainsworth

    Het was niet de eerste keer dat Nomad zei dat hij geen idee had waar hij over sprak, terwijl hij inmiddels toch best een beetje een beeld had van de situatie. Het gaf hem een bittere smaak in zijn mond. Hij probeerde mee te denken, ervoor te zorgen dat Nomad morgen niet weer tot aan zijn lippen in het water stond, en het voelde wrang dat een oplossing waarover hij best serieus was dan zo makkelijk van tafel werd geschoven. Toen hij uit Nomads woorden opmaakte dat hij Rhae wel kon gebruiken om zijn vader om de tuin te leiden, vergrootte dat zijn grimmigheid enkel. Deed hij dat liever dan wat Casper had voorgesteld? Hij vond Rhae maar een saaie trien, hij kon niet geloven dat de jongen daar nou zoveel gelukkiger van werd. En wat ging hij doen dan, haar gebruiken? Met haar spelen? Doen wat hij bij zijn afdelingsgenoten verachtte? Of dacht hij wel echt wat voor die meid te kunnen gaan voelen? ‘Ieder zijn ding, zullen we maar zeggen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nomad Morphew

    ‘Ze is best leuk,’ gaf hij toe. ‘Dankzij haar heb ik nu groen haar. Al was het eerst roze.’ Hij keek even naar de jongen naast zich. ‘Maar jij gaat liever om met iemand die iedere man in haar omgeving veracht en afsnauwt?’ Hij gaf de jongen naast zich een plagerig duwtje. Misschien was het goed geweest dat hij overgegeven had. Hij voelde zich wel zwak, maar de misselijkheid was over en hij ontspande toch een heel klein beetje. Het was fijn om het even ergens anders over te hebben.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Blythe Carmichael

    'Hij is bevriend met Lee en Noah, maar die zijn zelf ook vaak het bokje.' Blythe zakte op haar bed neer. 'Hopelijk is hij wel gevonden en door iemand opgevangen. En is Isa - ook oké.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Casper Ainsworth

    Casper haalde zijn schouders op. ‘Mij snauwt ze niet af. En ze is ook niet bang voor me, wat ook best eens een verademing is.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rhae Storm

    Rhae zuchtte zachtjes. Zulk open pestgedrag was ze niet gewend. 'Ik hoop het ook,' zei ze zacht.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nomad Morphew

    ‘Knap hoe je dat voor elkaar gekregen hebt,’ vond Nomad. Niet dat hij de behoefte had om sociaal met die meid te doen; daar had hij helemaal geen zin in.
    Hij wilde een opmerking maken over of dat Casper zijn type was, maar wist die opmerking in te slikken. Hij had er momenteel weinig behoefte aan om erachter te komen dat Lee zijn type bleek te zijn. En andersom.
    Hij wilde er niet aan denken dat Lee al zo snel over hem heen was. Het was sowieso beter; het deed alleen verdomde veel pijn.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Casper Ainsworth

    Casper grijnsde. ‘Ik heb gewoon een goede uitwerking op niet-sociale mensen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nomad Morphew

    ‘En dat na je jarenlang af te zonderen,’ grinnikte Nomad.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Casper Ainsworth

    ‘Ja, dat was achteraf bezien best zonde.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nomad Morphew

    ‘Want dan was je nu beste vrienden met Isa?’


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain