• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Aleksi • Natas
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    •
    • Jordyn • Beater• Natas
    • Vivienne • Demi
    • Josephine • Demi
    • Ivana • Natas
    • Elena • Marjanne
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    • Jeremy • Natas
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    •
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    •
    • Prudence • Katrijn
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    • Melody • Danique
    • Faye • Marjanne
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Vinnie • Natas
    • Feliks • Danique
    • Sefu • Marjanne
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique


    Every villain is a hero in his own mind.

    Melody Hernandez
    Met Evan, grote zaal


    Melody grijnsde op het moment dat Evan haar wangen pakte. Hoewel de afdruk zeer deed in haar wangen, gaf ze daar absoluut niet aan toe en genoot ze ervan dat hij zo opgefokt was. Toen een andere stem zich met het gesprek bemoeide, keek ze verbaasd naar de jongen met het lange zwarte haar. Aandachtshoer? Nou, nou.... Dat was iets wat ze zeker niet zou vergeten. Melody zette echter een halve glimlach op. "Kijk nou, je hebt vriendjes hier. Wat schattig." Melody draaide zich weer terug naar Evan en keek hem met een halve grijns aan. "Ik zou maar goed luisteren naar hem als ik jou was," zei ze met een knipoog. Aandachtshoer huh? Die kreeg hij nog wel een keer terug.


    It's never gonna happen, Guys.

    NOVALIE ARIA FITZGERALD
    17 years      —      Hufflepuff Prefect      —      Hufflepuff tafel      —       w. Tilly, Rosalie en Lee



    Novalie keek even om zich heen. Ze herkende niet echt mensen die erbij waren gekomen, al volgde ze wel de kant waar Lee heen had gewezen. De donkere jongen die daar aan tafel was gaan zitten, herkende ze wel. Maar niet omdat ze vrienden waren. Ze liet haar ogen glijden over haar zus, maar vanaf hier kon ze niet goed zien hoe Isabella zich voelde. Waarschijnlijk was dat geen happy weerzien geweest.
          "Nee, niet echt," schudde ze haar hoofd, terwijl ze daarna een hap van haar ontbijt nam. Om heel eerlijk te zijn kende ze ook niet veel mensen buiten haar kleine vriendenkring hier. En dat was ook wel goed. Ze had het de afgelopen jaren prima gehad met Tilly samen. En Roos natuurlijk. Er verscheen even een glimlach op Novalies gezicht toen ze zag dat het gesprek met Feliks de goede kant op was gegaan.


    It's never gonna happen, Guys.

    Mavis Keegan

    Mavis' ogen werden groot. Was Jeremy één van de uitwisselingsstudenten? Dat had hij haar niet verteld! Ze volgde Lee's blik en zag hem inderdaad zitten. Zo hé, hij was een stuk breder geworden! Niet minder aantrekkelijk, ook. Er verscheen een grijns op haar gezicht en ze wiebelde met haar wenkbrauwen naar Lee voor ze opstond en zijn kant opliep.
    Hij was met Blythe in gesprek en had daarom niet door dat ze haar gezicht dicht bij zijn oor bracht en 'Hoi muis' in zijn oor fluisterde.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Sefu Adomako

    'Mave?' vroeg Sefu. 'Als in, Mavis? Zat ik net aan tafel met het beroemde Lee-Mavis-duo waar Jer het vaak over heeft gehad?' Hij glimlachte en zijn glimlach verbreedde toen Mavis direct naar Jeremy toe liep. Jeremy had hem verteld over zijn vriendschappen hier, en ook over wat er tussen hem en het meisje was opgebloeid.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Tilly James

    Tilly blikte ook rond. Haar oog viel op het meisje dat naast Daphne was gaan zitten en heel kort maakte haar hart een sprongetje - was dat Faye?
    Dat ging direct gepaard met een blik naar Cole, die haar ook leek te hebben gespot. En dat zorgde dat haar hart nog een sprongetje maakte - al wist ze niet zo goed waarom. 'Ik herken er een paar,' zei ze. 'Volgens mij is dat de nicht van Daphne.'

    [ bericht aangepast op 25 nov 2021 - 22:18 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Jeremy Busagazi

    Jeremy had haar niet horen aankomen en keek verrast opzij. ‘Hé visje,’ zei hij met een grijns en hij stond op om een haar een knuffel te geven. ‘Aww ik heb je gemist man!’ Hij trok haar even stevig tegen zich aan.


    Every villain is a hero in his own mind.

    NOVALIE ARIA FITZGERALD
    17 years      —      Hufflepuff Prefect      —      Hufflepuff tafel      —       w. Tilly, Rosalie en Lee



    Novalie volgde de blik van Tilly in de richting van de Slytherintafel. Ze vond meteen wie Tilly bedoelde, al waren er geen gelijkenissen tussen het meisje en haar nicht. Het was meer dat ze nieuw was. "Is ze net zo erg als Daphne?" Vroeg ze met een lichtelijke buikpijn.
          Daphne was niet perse gemeen geweest tegen haar, maar wel tegen een hoop vrienden van haar, waardoor ze niet op nog meer Daphne zat te wachten.


    It's never gonna happen, Guys.

    Tilly James

    'Nee, volgens mij niet. Ze was hier tijdens het toverschool toernooi, toen heeft ze geen gekke dingen gedaan.' Ze voelde haar wangen gloeien en nam vlug een glas van haar verse sap.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Lee Williams

    Lee grinnikte. ‘Zo zo, heeft onze faam zelfs Afrika bereikt? Als je het heel lief vraagt, krijg je misschien wel een handtekening.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Isabella Fitzgerald
    Grote zaal


    Ik heb je gemist man. Kots. Pure lariekoek. Schijnheilige dodo. Isabella pakte haar spullen van de grond en gooide haar tas om haar schouders. "Ik heb het eerste uur les," zei ze chagrijnig tegen Blythe en Rhae. "Ik zie jullie straks." Ze was veel te vroeg voor het eerste uur, dat wist ze ook wel, maar hier had ze geen trek in. Isabella greep nog gauw een broodje van de schaal af en kwam toen van de bank af. Zonder om te kijken liep ze in de richting van de deur.

    [ bericht aangepast op 25 nov 2021 - 22:39 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Rhae Storm


    Wat was er tussen die twee gebeurd? Was die jongen de reden dat Isa zoveel moeite had met jongens? Rhae kwam overeind en haastte zich achter haar nieuwe vriendin aan toen Blythe deze keer geen aanstalten maakte om dat te doen.
          ‘Hé,’ ze ging naast het meisje lopen. ‘Geen leuke aanwinst voor onze afdeling dus?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Sefu Adomako

    'Ik aanschouw liever live één van jullie pranks,' grinnikte hij. Hij vermoedde dat je over dat tweetal zo een boek vol kon schrijven, als hij Jeremy mocht geloven. 'Maar dat zal vast goedkomen, nu ik bij jullie in de afdeling zit.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Lee Williams

    'Enthousiast publiek wordt altijd gewaardeerd,' antwoordde Lee met een plechtig gezicht. Daarna grijnsde hij, hij voelde zich alweer een stuk vrolijker door de komst van Sefu.


    Every villain is a hero in his own mind.

    NOVALIE ARIA FITZGERALD
    17 years      —      Hufflepuff Prefect      —      Hufflepuff tafel      —       w. Tilly, Rosalie en Lee



    Novalie slaakte een tevreden zucht. "Fijn." Hun gesprek werd onderbroken door een Rosalie die haar aan tikte. "Meiden, ik wil jullie voorstellen aan Feliks. De enige die -" Rosalie haar stem en glimlach stierven voor een seconde weg, voor ze zichzelf weer oppakte. "Bij wie je moet zijn als je vooral heel veel nutteloze feitjes wil weten." Rosalie tikte de nieuwe jongen even grijnzend aan en Novalie keek met een glimlach naar hem op. "Hai," zei ze verlegen. "I-ik ben Novalie." Novalie vond het altijd lastig zichzelf voor te stellen aan nieuwe mensen, maar echt veel keuze had ze nu niet.


    It's never gonna happen, Guys.

    Tilly James

    'En ik ben Tilly,' zei ze, terwijl ze een blik op Novalie wierp. Ze had haar willen vertellen dat Faye de ex van Cole was - op de één of andere manier leek haar dat nogal belangrijk. 'Jij bent dé Feliks van de drakenexcursie?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain