• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • Energieschilden
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia •The Alder• Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey •The Oak• Mentaal binnendringen

    • Afgestudeerd •
    •Ryan •Panther •Portalen maken
    • Onbekend • Buffalo • onbekend
    •Melody •Rhino•Banshee/ geluid-manipulatie


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^
    Speeltopic 38: Klik ^^
    Speeltopic 39: Klik ^^
    Speeltopic 40: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna



    De woede kwam verrassend snel, toen haar zorgen een beetje bedaarde. Razend keek ze naar haar beste vriend voor haar. “Wat denk je dat je aan het doen was?!” De tranen kropen langs de randen van haar ogen en Vienna voelde de machteloosheid terugkomen die ze eerder voelde. “Hoe kun je er nu gewoon tussen springen?!” Ze kon nog steeds niet helemaal geloven wat Fox haar verteld had. Yrla had gewoon bijna zijn leven gegeven voor die… die... kut Nish. Hij had het gewoon bijna verspilt!
          ”Vie…” klonk Yrla zijn stem vermoeid, wat er alleen maar voor zorgde dat Vienna nog bozer werd. “Nee! Niets Vie! Ik was je bijna kwijt, idioot!” Tranen kwamen nu toch vrij en rolde over haar wangen heen. De woede sidderde onder haar huid. “En dat allemaal voor een of andere klootzak die het niet eens verdient dat je dit voor hem doet.” Voor die FUCKING Nish! Ze had eerder dit gesprek moeten doen met Yrla, ze had hem eerder voor Nish moeten waarschuwen. Vienna was bang dat hij er nu al veel te diep in zat, als hij dit voor de jongen deed. “Je snapt toch wel dat hij je gewoon gebruikt?! Ik geloof er geen ene reet van dat die klootzak ook maar een haar veranderd is. En dan doe jij dit!” Vienna voelde machteloosheid opkomen, want nu Yrla dit gedaan had, wist ze het zeker. Yrla was verliefd op Nish. Het was de enige verklaring waarom ze opeens zo close waren, voor de blikken die ze al eerder opgevangen had. En ze was doodsbenauwd dat die verliefdheid hem het leven zou kosten.

    [ bericht aangepast op 12 dec 2021 - 20:00 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla


    De woede had hij ergens wel verwacht. Echt veel tijd om erover na te denken had hij niet gehad, maar hij had wel verwacht dat Vienna boos op hem zou zijn. Als Nish dat al was… Hij liet haar woede een beetje over zich heen komen en liet haar uit razen. Haar commentaar op Nish vond hij ietwat lastig te negeren, maar Vienna haatte Nish. Er was iets tussen hen gebeurd en het moet flink pijn hebben gedaan als ze zo fel op hem was. Misschien moest hij toch maar eens vragen wat er gebeurt was.
          Toen ze eindelijk een beetje stopte met schreeuwen, keek hij met een kleine glimlach naar Vienna. “Het spijt me, Vie. Ik wilde je niet laten schrikken of je alleen laten. Ik reageerde gewoon instinctief.”
          Dat was nergens een leugen toch? Hij had maar een seconde gehad om te beslissen en hij had gewoon gedaan wat goed voelde. Even keek Yrla op naar zijn beste vriendin.Voor een moment aarzelde hij, maar uiteindelijk trok hij het meisje aan haar shirt dichterbij en trok haar in een knuffel. Het zat een beetje ongemakkelijk en hij voelde wel even een steek in zijn buik, maar die negeerde hij maar. Vienna nam zijn aanbod namelijk aan en hij voelde hoe het meisje voorzichtig tegen hem aankoop. Voor een moment zaten ze zo in stilte. “We hebben woensdag dat gesprek gehad over dat je me niet kwijt wil? Je weet dat het andersom ook zo is toch?”
          Hoewel hij dat natuurlijk ergens wel wist, was het toch fijn om Vienna die woorden hard op te horen zeggen. “Natuurlijk weet ik dat.” Yrla draaide ietwat ongemakkelijk zijn hoofd en drukte een kus in Vienna haar haren. Hij had er niet bij stil gestaan, maar blijkbaar had hij de anderen best laten schrikken met zijn actie. Ondanks het feit dat hij geen spijt had van dat hij ertussen was gesprongen, van het feit dat hij Nish leven had gered, had hij nu wel lichtelijk spijt dat hij niet over de gevolgen nagedacht had, dat hij Vienna blijkbaar zo erg had laten schrikken. En waarschijnlijk niet alleen Vienna. Yrla wilde ergens nog van alles zeggen, maar hij wist niet wat hij moest zeggen om Vienna gerust te stellen. Hij kon de situatie niet anders maken dan het was.
          ”Wat is er gebeurd tussen jou en Nish dat je zo’n hekel aan hem hebt?” vroeg hij toch maar na enige stilte. Misschien dat hij dan beter kon begrijpen waarom Vienna zo tegen Nish was.


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna



    Ze praatte er liever eigenlijk niet over. Maar het was nu al zo lang geleden en Yrla was altijd degene met wie ze over Thor sprak. Maar dit was iets wat ze nooit echt gedeeld had, omdat ze zich ervoor schaamde dat ze zo naïef was geweest.
          ”Je weet toch dat Nish vrienden is geweest met Zebediah?” Yrla knikte alleen, onderbrak haar verhaal niet. “Wel, hij was vrienden met Zeb in de tijd toen met Thor. En nou ja, echt kut.” Ze liet haar blik zakken en speelde even met haar vingers. Het feit dat ze op Yrla zijn schouder lag, gaf haar toch de rust die ze altijd voelde als ze met hem sprak. “Nadat ik.. weer terug liep in de school, kwam ik hem een paar keer tegen. H- h- hij vroeg of ik wat bijgeleerd had van de demonstratie. Maakte opmerkingen dat ik het verdiende, dat ik naïef was.” Hoewel die opmerkingen toen zeker pijn deden en eigenlijk nog steeds wel, kon ze het nu wel vertellen zonder tranen. “Blijkbaar had Thor dit van tevoren afgesproken met Zebediah, en Nish wreef dat er even goed in.”


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla


    Hij wist dat het erg was, maar had dit niet aan zien komen. Natuurlijk wist hij dat Nish met Zebediah bevriend was geweest, had hij verteld dat hij dingen had gedaan waar hij spijt van had. Maar dit kwam toch nog even rauw op zijn dak. De hele gebeurtenis rondom Thor lag natuurlijk intens gevoelig. En Yrla vroeg zich opeens af of Nish had geholpen om het plan te bedenken. Als dat zo was, als hij had meegeholpen aan het plan waar zijn beste vriendin bijna aan onderdoor ging, kon hij dan nog wel vrienden met Nish zijn? Natuurlijk wist hij dat het van jaren terug is, dat Nish spijt had van dingen die hij gedaan had. Viel dit daaronder? “Nish zegt dat hij spijt heeft van die tijd met Zebediah,” begon hij aarzelend. Zijn aarzeling werd meteen beantwoord met een snuif. “Nou, dat laat hij nog niet echt merken dan,” klonk het bot. Vienna’s snauw legde Yrla even het zwijgen op, maar uiteindelijk kwam het meisje overeind. “Kijk Yr. Hij mag dan zijn excuses zogenaamd aan jou aangeboden hebben en spijt hebben van wat er in die tijd is gebeurd. Maar ik merk daar vrij weinig van. Tegen mij heeft hij nooit sorry gezegd bijvoorbeeld. En in plaats van dat hij überhaupt probeert aardig te zijn, is hij nog net zo bot als altijd. Hij lokte zo Foxi in de armen van Zebediah, hij loog over het feit dat Dezi dood was. Klinkt niet echt als een veranderd man voor mij.”
          Yrla zuchtte. Tja, Nish maakte het zo niet echt makkelijk voor zichzelf. En ergens begon hij door Vienna haar woorden af te vragen of hij inderdaad spijt had van zijn tijd toen, of dat hij het gewoon achter zich had gelaten en door was gegaan. Vienna haar woorden deden hem twijfelen aan zijn vriend, wat hij verschrikkelijk vond. Was Nish echt veranderd? De vraag of hij alsof deed, kwam voor het eerst in hem op. Yrla had nooit de twijfel gehad of Nish spijt had, nooit eraan gedacht dat dit opnieuw een spelletje kon zijn. En alleen die gedachte bracht zoveel paniek bij hem naar boven dat hij even naar adem snakte. Hij wilde niet… Hij kon niet nog.. Nee… Nee! Nish was niet meer als dat, hij moest dat maar gewoon geloven. Hij wilde niet eens denken aan het feit of het anders kon zijn, Nish was gewoon zijn vriend. Dat kon niet anders…


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna



    Het was fijn dat Yrla naar haar luisterde en ze zag de verandering op zijn gezicht. Ze zag dat hij in ieder geval nadacht over haar woorden. “Wat wil je dan dat ik doe, Vie?” vroeg hij verslagen. Het liefst wilde ze zeggen dat hij alle banden met Nish moest verbreken, dat het gewoon klaar moest zijn. Dat hij moest kiezen tussen haar of Nish. Vienna was er nog steeds niet van overtuigd dat Nish geen banden meer had met Zebediah, alleen omdat Jester en Onyx het gecontroleerd zouden hebben. Maar nu ze Jester niet meer vertrouwde, wist ze helemaal niet meer wat ze moest denken. Ze wist alleen dat Zebediah Nish had ingeschakeld bij Fox en dat hij gelogen had.
          Maar een verliefdheid koos je niet en de band met Nish was al te sterk geworden voor haar gevoel. Yrla kon vast zelf ook wel bepalen of iemand oprecht spijt had en ze wilde niet twijfelen aan haar vriends beoordeling, want ze wist zelf ook wel dat zij totaal aan de andere kant zat. Daarnaast, Yrla had dat ook niet tegen haar gedaan. Ze hoefde niet tussen hem en Darian te kiezen, maar Yrla had haar alleen gewaarschuwd. “Wees gewoon voorzichtig oké? Ik wil gewoon niet dat hij nog een keer je hart breekt of je in nog erger gevaar brengt.”
          Ze ving even zijn verwarde blik, waardoor ze toch even zachtjes moest grinniken. “Hoe bedoel je?” vroeg de jongen ter verduidelijking. “Daar kom je nog wel achter,” zei ze met een glimlach. Het was duidelijk dat Yrla zelf nog helemaal niets in de gaten had van zijn eigen gevoel. “Maar ik ben er ook nog niet helemaal van overtuigd dat Zebediah geen invloed meer kan uitoefenen op Nish, dus wees gewoon voorzichtig oke?” Yrla knikte zo ernstig, dat het Vienna in ieder geval opluchtte. Ze gaf hem even een knuffel, waarbij ze zo voorzichtig mogelijk deed om hem geen pijn te doen.
          “Ik heb eten voor je meegenomen..” zei het meisje uiteindelijk na een lange stilte en het moment dat hij maag weer eens gevaarlijk rommelde. “Dankjewel, Vie,” lachte hij haar toe. Het meisje zette het dienblad op zijn schoot en Yrla begon voorzichtig aan de broodjes die op zijn bord lagen. Met elke hap voelde hij zich steeds iets meer opknappen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    ‘Dan moet ik dat op basis van mijn herinneringen doen, denk ik,’ peinsde Adam. ‘En ik weet niet zo goed hoe ik die kan bezoeken zonder dat mezelf tegenkom.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Merrin dacht even na. "Kun je je focussen op de plek die je je herinnert? Dan kun je misschien naar die plek toe, ook al ben je niet daar." Merrin kriebelde door Adam zijn haar heen, terwijl hij nadacht over zijn worden.


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    Nish had gezegd nog niet terug te willen naar de campus. Normaal gesproken zou Onyx wel bij hem gebleven zijn, maar aangezien hij net als een idioot de kamer van Maaya en Melissa uitgestormd was, wilde hij eerst naar Jester toe. Die vond hij uitgeteld op de bank. Hij zakte naast hem neer en streek door zijn krullen.
          ‘Dus… Dat was niet echt de indruk die ik bij Melissa had willen achterlaten,’ mompelde hij toen Jester zijn arm van over zijn ogen wegtrok en hem aankeek.

    [ bericht aangepast op 12 dec 2021 - 21:09 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fire


    Fire keek opzij toen Fersephone naast hem kwam zitten. Ze zag er vermoeid en keek nogal dof uit haar ogen. Hij leunde iets naar haar toe. ‘Hé, alles oké?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ———

    ‘In theorie zou dat kunnen, maar ik moet dan wel heel zeker weten dat ik er dan niet ben. Dus ik denk dat ik meer herinneringen moet verzamelen voor ik dat voor elkaar kan krijgen. Misschien dat Jester me wel kan helpen om die herinneringen los te peuteren,’ bedacht Adam.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    'Onyx,' zei Jester, en de schok adrenaline werd meteen opgeslokt door opluchting. 'Hé, alles oké?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    ‘Beter dan je waarschijnlijk vreesde?’ Hij draaide zich een kwartslag op de bank. ‘Heb op zich wel een goed gesprek met Maaya gehad – ze is er oké mee dat we de opdracht proberen te verbreken. Geloof dat het ook eindelijk écht tot haar is doorgedrongen dat er echt geen universum bestaat waarin ik van haar zou willen wat ze van mij wil.’ Hij keek in Jesters ogen, die hem vertelden dat hij hier niet anderhalf uur had liggen luieren. Het was hem vast niet ontgaan dat een deel van hun huis was ingestort, dus hij wist inmiddels vast wat er gebeurd was. ‘Ik kwam Nish tegen. Jij hebt vast ook al meegekregen wat er is gebeurd?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    'Kris,' zei Jester. 'Hij is boos.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    'Oh Krís is boos,' herhaalde Onyx met opgetrokken wenkbrauwen. 'Nou, hij is niet de enige.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    'Zoiets dacht ik al.' Jester keek zijn vriend onderzoekend aan. De huid rondom zijn knokkels was ondertussen in een later stadium van heling en niet weer opnieuw kapot. 'Je bent nog niet naar hem toegeweest, of wel?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.