• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    Onyx. 23 Muziek en dromen Maneur Croweater
    (studieobject) 8175 (Adam) 17 Tijdreizen Margeaux Croweater
    Jester Madcap 20 Overtuiging Cackle ProngsPotter
    Merrin 16 Gedaanteverwisseling Moreau Slughorn
    Yrla 19 Superspeed Williams Slughorn

    Vienna 20 Telekinese Maxwell Slughorn
    Fayr Fixfault 20 Repareren Navkar ProngsPotter
    Nenya Agami15 Helderziend Mentor? ProngsPotter
    Dezi 20 Samenvloeien met draak Naam Croweater
    Fersephone 20 Slopen Gates Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    Fire Vuur
    Fox In dieren veranderen.
    Astreal Astral projection.
    Tony Onzichtbaar in het donker.
    Emil Dupliceren
    Onna Ondoordringbare huid
    Vera Vliegen
    Serena Stembeheersing
    Heidi Groene vingers.
    8226 Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    Vision Met zintuigen spelen
    Dalit Immuniteit voor gaven
    Rai Electriciteit
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]
    Kijo Veranderen in een Oni.
    Stella Licht ombuigen.
    Vera Leugendetector.
    Helene Genezing.
    Cherry Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    Romeo Emoties manipuleren
    Damon Dementor
    Peter Spiderman
    Azrael Krachten afnemen en aanvullen
    Darian Objecten materaliseren
    Maaya Hallucinates.
    Melissa Fauna manipulatie.
    Alice Spiegelloper
    Medusa Verstenen onder haar blik
    Naamloos Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    Ednoces Tijd bevriezen voor 10 sec
    Nish Aanwezigheid verbergen
    Goliath Ant-Man
    Klaus Necromancer
    8167 Energieschilden
    Evelin Reizen tussen werelden/dimensies
    8034 Gevarensonar
    Nemesis Vloeistoffen sturen
    Maevis [Onbekend]
    Sarah Binding

    • Buiten de school •
    Nathaniël Broer van Gabriël (Yrla)
    Rory Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    Adrasteia The Alder Vampier - overname gaves door bloed
    Casey The Oak Mentaal binnendringen

    • Afgestudeerd •
    Ryan Panther Portalen maken
    Onbekend Buffalo onbekend
    Melody RhinoBanshee/ geluid-manipulatie


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * GeschiedenisSogat
    * Muziek /CreatiefWish
    * Les rondom je gaveEigen Mentor
    * Lunch
    * Wiskunde Margeaux
    * Engels Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training Navkar
    * Gymnastiek Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates

    Woensdag
    * Engels Cackle
    * Maatschappijleer Maneur
    * Gave training Eigen mentor
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Wiskunde Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief Wish
    * Geschiedenis Sogat

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates
    * Gave training Eigen Mentor
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^
    Speeltopic 38: Klik ^^
    Speeltopic 39: Klik ^^
    Speeltopic 40: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    Jester dacht even na en schudde toen langzaam zijn hoofd. 'Sommige vrienden heb je gewoon niet voor het leven. Yr en ik zijn misschien uit elkaar gegroeid, maar ik zou niet zijn wie ik ben vandaag zonder hem. Mijn herinneringen heb ik samen met hem opgegraven en het komt door hem dat ik wist dat Experium dat vervolgens weer gewist had en dat ik het opnieuw ben gaan proberen.' Hij aarzelde en rokeerde. 'Ik zou mijn gave niet gehad hebben zonder Clive.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Kris


    Kris kon weinig positiefs bedenken aan zijn vriendschap met Nish, alles werd overschaduwd door de afgelopen jaren. Hij betwijfelde of het voor Onyx en Maaya heel anders was. In plaats van daar op door te gaan, trok de laatste opmerking zijn aandacht. 'Hoe kom je aan je gave dan?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nish


    Nish kauwde op zijn lip. Hij wist dat Kris hem gekwetst had, hoewel hij eigenlijk geen keuze had gehad. ‘Hij heeft een vriend nodig,’ zei hij zacht. ‘Iemand om mee te praten. Tegen Fox zal hij dat niet doen – dat heeft hij nooit gedaan. Mij zal hij ook nooit meer vertrouwen.’
          ‘Dus?’ vroeg Onyx scherp. ‘Moet ik maar voor praatpaal doorgaan? Z’n sores laat me koud. De enige reden dat ik hem niet eigenhandig het huis uit trap, is omdat Fox zo’n wrak was een paar weken terug.’
          Nish trok zijn mondhoek op. ‘Wie had dat gedacht, dat jij je aartsvijand in de buurt zou dulden vanwege die irritante krullenbol.’
          Daar moet Onyx om grijnzen. ‘Ik geef Jes de schuld.’
          ‘De offers die je brengt voor de liefde…’ Hij gaf Onyx een knipoog.
          ‘Over liefde gesproken…’ Onyx veerde iets op. ‘Jij en Damon…? Hebben jullie wat?’
          Nish schoot in de lach. ‘Wat?’
          Onyx haalde zijn schouders op. ‘Jullie liepen wel heel vrolijk hand in hand.’
          Nish keek Onyx even verrast aan en besloot er in mee te gaan. ‘Stiekem ben ik al jaren op hem verliefd. Ik heb het hem gisteren pas verteld en hij is ook smoorverliefd op mij. Dus ja, we zijn nu een stelletje.’ Hij wiebelde met zijn wenkbrauwen. ‘Krijg ik nu een strenge grote-broer-preek? Geen seks voor het huwelijk? Tien bloedstollende dreigementen wat je wel niet allemaal met me gaat doen als ik hem ooit pijn zou doen?’
          ‘Uhh…’ Onyx wreef in zijn nek en keek hem wat opgelaten aan. ‘Kweenie, zou dat moeten?’
          ‘Oh, absoluut.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    'Ik verdronk bijna toen ik wilde gaan sleeën op te dun ijs.' Jester steunde zijn hoofd op zijn handen. 'Het is... vaag. Daarvoor had ik het eindeloos vaak geprobeerd, hetzelfde te doen als hij. Nooit iets gelukt natuurlijk. Zijn gave kwam van Experium en ik had dat niet. Ik weet nog steeds niet helemaal zeker of het ijs uiteindelijk brak omdat ik het toch kapot sloeg, of dat het gebeurde omdat ik wilde dat het dat deed en het ijs naar me luisterde. Maar... het kwam steeds vaker daarna. Als ik boos was, of bang. En toen ook als ik het ietsje harder wilde.' Hij verplaatste de loper zodat die Kris' paard vastpinde aan de koning. 'Ik heb het vier jaar geheim weten te houden, tot ik werd gesnapt op een camera.'

    [ bericht aangepast op 8 dec 2021 - 23:43 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Kris


    Vier jaar je gave verborgen houden… Dat was niet niks.
          ‘Waarom hield je die eigenlijk verborgen?’ vroeg Kris zich af. Doorgaans zaten kinderen op een slee, dus Jester moest jong zijn geweest.
          Hij vroeg zich af hoe oud hij was toen hij zijn gave ontdekt had en wie daarvan hadden geweten. Al heel lang geleden had hij zich leren afsluiten voor zulke gedachten, maar af en toe kwam er toch iets omhoog… Zebediah had hem antwoorden kunnen geven, had hij gezegd.
          Kris had er niets van willen weten – het hadden net zo goed leugens kunnen zijn. Maar nu…
          Misschien kon Jester ze terug laten komen. Dan waren ze echter dan welke woorden van Zebediah ooit zouden zijn.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    'Clive was de enige die ik het verteld had. Tegen die tijd zat hij al hier, maar we spraken eens in de maand af bij onze boomhut. Hij wilde niet dat iemand erachter kwam en ik ook daarheen gestuurd zou worden. Niet omdat ik hetzelfde kon als hij, hij...' Jester zuchtte. 'Hij was mijn beste vriend en hij maakte zich zorgen. Maar na twee jaar kwam hij niet meer. We zouden samen weggaan voor ik vijftien werd, maar de volgende keer dat ik hem zag wist ik mijn naam niet meer en heette hij anders. Dat was niet leuk.'
          Hij viel even stil en dacht na over zijn volgende zet. 'Boosheid is vaak een secondaire emotie. Je bent boos omdat je eigenlijk bang bent, gekwetst of onzeker. Of soms als je je onveilig voelt, of niet gerespecteerd. Verraden. Als je voorbij je boosheid richting Nish kijkt, is er dan ook iets wat je mist?' Hij keek op. 'En hé, niet om je stiekem richting vergeving of wat te duwen, ik ben gewoon echt benieuwd.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Kris


    Kris draaide zijn hoofd weg. Hij wilde daar niet over nadenken, want dat deed pijn en maakte hem alleen maar kwader.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Oké, te ver. Jester wendde zijn blik af en verzette zijn toren. 'Sorry dat ik het vroeg.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Kris


    Zwijgend ging Kris verder met het schaakspel.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    'Nish kan niet terug naar zijn eigen campus,' zei Jester na een paar zetten. 'Nu hij met ons werkt zit is het te gevaarlijk om daar in zijn eentje te zitten. Ik snap dat je hem niet om je heen wil hebben en dat je hem niet vertrouwt. Echt, samen op één verdieping wonen met Maaya lijkt me ook verschrikkelijk. Maar anders dan bij haar... Het is een feit dat hij spijt heeft van wat hij gedaan heeft. Geen mooi verhaal. Een feit. Ik heb hem ondervraagd met mijn gave en met het waarheidsserum dat we van Experium gestolen hebben. Ik kan hem niet terugsturen. Kan ik van je vragen dat je hem in leven laat? Je hoeft niet met hem te praten, je hoeft niet eens te doen alsof hij bestaat wat mij betreft.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Kris


    Wat zei spijt nu? Het maakte niks ongedaan – en het was ook geen garantie dat hij het niet nog eens zou flikken.
          ‘Hij is fucking onzíchtbaar. Hij kan overal slapen.’
          Hij tuurde naar de schaakstukken, zijn kaken strak.
          Hij kon het Jester simpelweg niet beloven. Niet als het Nish betrof.
          ‘En wat zijn jullie van plan dan? Iedereen die bereid is om zich tegen Zebediah te verzetten, komt hier schuilen? Dan hoeft hij alleen maar een keer ’s nachts dit huis op te blazen en hij is van al z’n vijanden af.’
          Al betwijfelde hij of hij dat zou doen met Fox erbij, maar Romeo was nu weer terug en kon dat vast op een rationele manier brengen (of gewoon zonder Zebediahs medeweten uitvoeren). Hij had het idee dat Zebediah zijn emoties de laatste tijd toch een stuk beroerder onder controle had, dus daar wilde hij vast wat aan doen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Tja, daar had hij niet zoveel op terug te zeggen. 'Goed punt,' gaf Jester toe, met wel iets van tegenzin. 'Laten we hopen dat hij niet op dat idee komt, want momenteel is dit onze enige optie.' Hij keek Kris zoekend aan. 'Ik kan tegen Nish zeggen dat hij het contact niet moet opzoeken en zoveel mogelijk uit je buurt moet blijven?' Ondanks dat Nish zo ongeveer verteerd werd door het schuldgevoel en zo graag zijn excuses aan wilde bieden. Maar met Kris nu zo voor hem, werd het pijnlijk duidelijk dat een gesprek er binnenkort niet in zat. Misschien later, als Kris de kans had gehad de afgelopen drie jaar wat beter te verwerken, wat meer uit de overlevingsmodus te komen, de problemen met Fox en de herinneringen opgelost waren, had gemerkt dat hij niet acuut nog een keer bij Zebediah terecht kwam als Nish in zijn buurt was... Jester wist het ook niet. Misschien dat Onyx nog een geniale ingeving had, maar die was er nu niet.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    Onyx was heus wel blij voor zijn vriend, maar het bleef toch een beetje een gekke gedachte dat zij een week geleden nog ’s avonds samen in bed lagen en Nish toen blijkbaar gevoelens voor zijn broertje had gehad – van wie ze toen allebei nog niet wisten dat het überhaupt zijn broertje was – en dat zij dus inmiddels wat met elkaar hadden. Damon voelde dan ook nog helemaal niet als een broertje.
          Alsof Nish zijn ongemak aanvoelde, gaf hij hem een elleboogje. ‘Geintje man. Damon en ik liepen gewoon hand in hand omdat we wat aan het geinen waren. Voor zover ik weet heeft hij nog nooit iemand leuk gevonden – en ik ben er eigenlijk wel heel blij mee dat ik ook een vriend heb waar ik geen gevoelens voor heb.’
          Onyx kon zich inderdaad wel voorstellen dat het lastig was om gevoelens te hebben voor een goede vriend. Eerst Kris, toen hij. Alhoewel… ‘En Yrla dan?’
          Nish wendde zin blik af en murmelde iets wat hij niet kon verstaan.
          ‘Vind je Yr leuk?’
          ‘Kweenie,’ mompelde Nish. ‘Ik wil er ook niet over na denken. Straks jaag ik hem weer weg. Ik wil het ook helemaal niet.’
          Onyx wist maar al te goed hoe klote zulke ongewenste gevoelens waren.
          ‘Het gaat wel weer weg,’ mompelde Nish. Hij keek opzij. ‘Wanneer ga je het Damon vertellen?’
          De overgang was niet zo heel subtiel, maar dat maakte niet uit. De hint was duidelijk. ‘Ik heb er nog niet echt over nagedacht,’ gaf hij toe. ‘Hoe zeg je zoiets? “Hé, ik las toevallig mijn dossier en zag dat je m’n broertje bent. We komen uit een weeshuis, samen met Maaya. Hoezee.”’
          ‘…zoiets?’
          Onyx zuchtte. ‘Ik heb geen zin in awkward gedoe. Er komt vast weleens een goed moment voor. Als ik hem beter ken, ofzo.’
          Nish glimlachte kleintjes. ‘Wat jij wil.’
          Er viel even een stilte.
          ‘Ga je straks naar Kris?’ vroeg Nish zacht.
          Onyx snoof. ‘Wat denk jij dan? Dat ik ga wachten tot-ie het nog een keer flikt? Die shit met Jes is eindelijk over, ik heb echt geen zin om in weer zo’n teringdiep dal te vallen omdat jij doodgaat. Hij mag in het fucking bos gaan wonen of die klotehalsband om doen, hij mag zelf kiezen.’
          Onyx begon zich weer op te winden door alleen al de gedachte dat Nish nu dóód had kunnen zijn in plaats van hier naast hem te zitten. Hij had geen flauw idee hoe hij daarop gereageerd zou hebben. Vast niet goed.
          ‘Daar wordt zijn humeur niet echt beter van.’
          ‘Pech voor hem.’
          Nish trok zijn benen op en leunde met zijn kin tegen zijn knieën. ‘Wil je met hem praten?’
          Het klonk zacht.
          ‘Ik heb alleen verwensingen voor die lul.’
          ‘Onyx…’ Nish draaide zich naar hem toe en ving zijn blik. ‘Ik meende wat ik net zei. Hij heeft iemand nodig die hem helpt. Door te praten. Iemand anders dan Fox, want voor hem heeft hij zich altijd groot gehouden. Gewoon zoals Adam en ik jou hielpen – en Jester voor jullie ruzie. En ik denk dat jij hem beter begrijpt dan wie dan ook – want als ik jou had verraden had je precies hetzelfde gereageerd als hij.’ Hij haalde diep adem. ‘Ik voel me zo kut. Ik wil zo graag helpen, het een klein beetje goedmaken, maar hij laat me echt niet in zijn buurt. En als ik weet dat in elk geval jíj met hem praat, of, weet ik veel, weer een vriend van hem probeert te worden dan –’
          ‘Hij ditchte me,’ onderbrak Onyx hem. ‘Als hij toen niet eens vrienden wilde zijn –’
          ‘Dat wilde hij wel, Onyx. Hij wilde zelfs meer dan vrienden met je zijn.’
          Onyx staarde hem aan. ‘Wat?’
          ‘Naast Fox ben je de enige waar hij gevoelens voor heeft gehad. Hij werd gechanteerd en had geen keuze dan je te laten vallen – en geloof me, hij had écht geen keuze.’
          Onyx zocht zijn blik. Hij wist niet of hij het moest geloven.
          ‘Ik was zijn beste vriend. Ik ben de enige aan wie hij alles verteld heeft – zelfs tegen Fox heeft hij niet alles gezegd. Hij wilde je écht niet laten zakken.’
          ‘Maar wie chanteerde hem dan? Waarom?’
          Nish aarzelde. ‘Dat is niet aan mij om te vertellen. Ik wil niet weer zijn vertrouwen beschamen – waarschijnlijk is hij er al niet blij mee dat ik je dit heb verteld. Maar jullie konden het goed vinden samen. Ik ken jullie allebei – ik geloof dat hij echt wat aan je kan hebben.’ Nish legde zijn hand over die van hem. ‘Wil je proberen met hem te praten? Voor mij?’
          Onyx staarde even vooruit. Nish had zoveel voor hem gedaan: hij had hem gesteund toen hij erdoorheen zat, had geholpen met de dossiers, had Jester gered, hij had van alles gedaan zonder er ooit iets voor terug te vragen.
          ‘Oké dan,’ mompelde hij. ‘Ik zal mijn best doen.’



    Every villain is a hero in his own mind.

    Kris


    'Dat kun je doen.' Hij was even stil. 'Hij heeft z'n gave mee, dat scheelt.' Hij keek Jester aarzelend aan. 'Ik wil hem niet dood, niet echt. Fox zal me erom haten en zonder hem...' Hij slikte. Heb ik alles voor niets doorstaan. Hij kon de gedachten dat Fox bij hem weg zou gaan echt niet verdragen. 'Het was gewoon... weet ik veel, er knapte gewoon iets.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Het ontging Jester niet dat de réden dat hij Nish niet echt dood wilde hebben voornamelijk in Fox gefundeerd was en niet omdat, zegmaar, het moord-aspect ervan hem zo tegenstond, maar wie niets had moest blij zijn met wat hij kreeg. Het was een stapje de goede kant uit, en al helemaal dat Kris dat tegen hem zei. Die plotselinge vlaag van woede herkende hij van Onyx. Daardoor had hij bijna zijn hoofd door een spiegel gekregen, was Dezi met een snee dwars over haar gezicht geëindigd, en stond Onyx momenteel ergens ruzie te maken met Maaya.
          'Onyx heeft dat ook soms.' Dat maakte het nog niet oké, maar wel meer, begrijpelijk ofzo. 'Het kwam ook nogal rauw op de dak vallen, of niet? Dat hij hier ineens was.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.