• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • Energieschilden
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia •The Alder• Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey •The Oak• Mentaal binnendringen

    • Afgestudeerd •
    •Ryan •Panther •Portalen maken
    • Onbekend • Buffalo • onbekend
    •Melody •Rhino•Banshee/ geluid-manipulatie


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^
    Speeltopic 38: Klik ^^
    Speeltopic 39: Klik ^^
    Speeltopic 40: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Fersephone


    Ze schudde met haar hoofd, nauwelijks merkbaar. Fersephone vond het verschrikkelijk dat ze dat moet toegeven, maar ze moest het aan iemand kwijt. Ze moest ergens heen, anders had ze het idee dat ze al op ontploffen stond, puur omdat ze haar emoties niet op een lijn had. Ze keek even naar de andere Lions, die gelukkig met andere dingen bezig waren. "Ik... Fayr, ze.." Fersephone was het niet gewend om niet uit haar woorden te komen. Verslagen legde ze haar hoofd op Fire zijn schouder. Ze wist het gewoon even niet meer.


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    ‘Nee, ik zag dat je hier was.’ Hij onderdrukte een zucht. ‘Nish heeft gevraagd of ik met ‘m wil praten.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fire


    Nog steeds een beetje onwennig legde Fire een arm rond haar middel. Hij besloot haar maar niet te pushen. ‘Wil je wat eten?’ vroeg hij. ‘Of wil je liever naar buiten?’
          Als ze iets kwijt wilde, was dat vast niet hier aan tafel.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Jester lachte schor. 'Oh, dat gaattie leuk vinden. Ons gesprek had wat up en downs. Zolang je Fox niet noemt, Nish niet noemt, en niet tegen 'm schreeuwt gaat alles best redelijk als je Jester heet. Natuurlijk heb ik al die dingen wel gedaan en daardoor zo'n expert op het topic.' Hij verschoof zijn gewicht iets op de bank en reikte naar Onyx' hand. Niet echt voor een bepaalde reden. Gewoon omdat het kon. 'Wat wil hij dat je zegt? Wat wil je zelf zeggen? Het verbaast me eigenlijk dat je hier zo rustig zit, zeker na Melissa en dat met Maaya. Ik zag er tegenop om... het uit je hoofd te praten om op hem af te stormen.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fox

    Fox klopte aan op de deur van Yrla’s kamer. Hij had geen idee of de jongen hem wilde zien, zo goed konden ze het niet met elkaar vinden. Toch wilde hij zijn excuses aanbieden, want hij wist niet of Kris het zou gaan doen. Ergens dacht hij van niet. Die vond vast dat het Yrla’s eigen schuld was dat hij ertussen was gesprongen. Hij zag er dan ook niet heel erg naar uit om de jongen onder ogen te komen, maar het was nog altijd beter dan weer Kris weer in de ogen te moeten kijken.
          Vienna had hem net een berichtje gestuurd dat Yrla wakker was en het stelde hem wel een beetje gerust dat ze erbij was. Hij was immers nog nooit alleen met Yrla geweest.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx


    ‘Nish zei dat hij iemand nodig heeft om mee te praten,’ zei Onyx aarzelend – want ergens vond hij het nog steeds absurd dat híj dat zou doen. Een beetje afwezig speelde hij met Jes’ vingers. ‘En dat ik diegene zou kunnen zijn omdat ik ‘m beter begrijp dan anderen… en omdat we ooit toch een klik hadden.’ Hij hield zijn blik op Jes’ ongeschonden vingers gericht. ‘Nish vertelde me ook dat Kris vroeger gevoelens voor me had, maar dat iemand hem chanteerde en hij geen andere keuze had dan me te dumpen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fersephone


    "Doe maar dat laatste," zei ze zachtjes. Fersephone liep met Fire mee naar buiten en hoewel ze al gauw alleen met zijn twee waren, wist ze nog altijd de woorden niet te vinden. Ze wilde het het liefst gewoon vergeten, vergeten en weer doorgaan. Fersephone wist echter dat ze dit niet zomaar los kon laten.
          Ze liepen een stukje op, voor ze al haar moed verzamelde en het er maar gewoon uit gooide. "Ik heb mijn kamer opgeblazen," flapte ze er zacht uit. Met dat ze dat zei, leek de rem eraf. Alsof ze zich wilde verantwoorden voor de daad die ze gedaan had. "I-i-ik was uitgeput, van het genezen van Jester van vanmorgen en van die dagen dat Fayr weg was. Ik vroeg Fayr haar gave niet te gebruiken, maar die belofte heeft ze dus gebroken. Want die fucking Kris ofzo vond het blijkbaar leuk om Yrla aan te vallen. Dus Yrla is bijna dood gegaan, maar Fayr heeft hem genezen. Alleen heeft ze niet gekeken waar ik was en ik was aan het slapen. Mijn gave maakte me wakker en ontplofte vrijwel direct en ik heb gewoon de halve meidenzaal in puin gelegd, omdat die stomme idioot van een zuster vergeet dat ik er ben!" Fersephone voelde de paniek haar overspoelen en hoewel ze probeerde de greep op haar emoties terug te krijgen, kreeg ze geen grip meer op de angst die door haar hele lichaam raasde. Haar ademhaling werd gejaagder en Fersephone sloeg haar armen om zichzelf heen in een poging zichzelf te beschermen. Hoewel ze normaal de kalmte zelve probeerde te zijn, kon ze nu geen grip meer krijgen op wat ze voelde. Het was alsof al haar angsten van de afgelopen weken haar nu in sneltreinvaart inhaalde. "Ik had ze gewoon allemaal om zeep kunnen helpen," piepte ze angstig.

    [ bericht aangepast op 12 dec 2021 - 22:10 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    Hij trok kort even zijn wenkbrauwen op. 'Nish heeft geen ongelijk. Op beide vlakken. Kris heeft inderdaad iemand nodig om tegen te praten en jij zou hem best wel eens beter kunnen begrijpen dan de meesten. Dat zeker, sure, maar dat zegt nog niet dat hij überhaupt wil praten. Die drie jaar met Zebediah... die gast heeft problemen. Dat geeft ie zelf misschien niet toe maar het is wel zo.'

    [ bericht aangepast op 12 dec 2021 - 22:15 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Yrla


    Yrla keek verbaasd op, toen er op de deur geklopt werd. Vienna gaf hem echter alleen een glimlach en liep al naar de deur voor hem. Yrla hoorde haar Fox begroetten en een beetje verbaasd keek hij om naar de jongen met krulletjes die zijn kamer binnen kwam lopen. Hij was benieuwd wat Fox kwam doen. Ze waren niet echt vrienden, maar hij kwam blijkbaar toch voor hem, want hij liet Vienna gewoon voor wat het was.
          Toen de jongen naast hem op de stoel kwam zitten, keek Yrla hem nieuwsgierig aan en begroette hem een beetje onhandig. “Hi.”


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    ‘Hé.’ Fox leunde met zijn ellebogen op zijn knieën terwijl hij zijn blik over Yrla liet glijden. Hij vroeg maar niet hoe de jongen zich voelde; waarschijnlijk had hij die vraag nu al vijf keer beantwoord.
          ‘Ik weet wel dat ik me niet écht voor Kris kan verontschuldigen… maar ik wilde toch zeggen dat ik het echt vreselijk vind wat er gebeurd is.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx


    Onyx grinnikte – al was er eigenlijk niets grappigs aan.
          ‘Ik ramde nog liever jouw hoofd tegen een spiegel dan dat ik over mijn shit met Maaya wilde praten. Ik verwacht bij hem niet echt een andere reactie. Maar zonder jou, Adam en Nish… was ik ook niet wie ik nu was. Dus ik kan het allicht proberen… er voor hem zijn, ofzo. Al is het ook weer niet makkelijk om tien jaar aan haat opzij te schuiven. Hij mocht me dan wel niet voor z’n lol in m’n bek hebben getrapt, maar hij liet me evengoed wel zakken.’
          Hij dacht weer na over het chantageverhaal. Hij kon zich er niks bij voorstellen – door wie zou Kris zich in vredesnaam laten chanteren? Hij kon werkelijk niemand bedenken.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    'Kris lijkt me trouwens het type niet om zich makkelijk te laten chanteren. Wie krijgt dat bij hem...' Zijn stem stierf weg. Wie had er eigenlijk baat bij om een beginnende relatie met Onyx spontaan te laten verzuipen? Dit was ver voor Fox, ver voor Nish, en ver voor het Zebediah een reet uit zou maken wie er met wie liep te flikflooien. Wie had er ook al een patroon met Onyx helemaal voor zichzelf willen?
          En hou dat teringwijf van een Maaya ook uit mijn buurt, want ik laat haar niet nogmaals mijn leven verneuken.
          Jester floot zachtjes tussen zijn tanden terwijl de puzzelstukjes langzaam in elkaar vielen. Dat meende je toch niet. Was het Maaya? Zelfs toen al? Kris was ergens bang voor. Onyx laten zitten die dag had zijn leven niet per se verneukt, maar Maaya die hem ergens mee kon chanteren wanneer ze dat maar wilde kwam al een flink stuk dichterbij. Wist ze iets over hem? Jester kon zich weinig voorstellen wat ze dusdanig tegen hem kon gebruiken dat iemand zo koppig als Kris het moest opgeven. Er was íets waardoor Kris van school gestuurd was. Nish had hem toen verraden, dus het ging om een geheim. Wist Maaya het ook?
          Jester keek ongelovig op naar Onyx en kneep even in zijn vingers. 'Niet om het petty vriendje te zijn,' begon hij, terwijl hij eigenlijk steeds zekerder werd van zijn zaak, 'maar is het heel gek gedacht dat ik misschien niet de eerste ben die Maaya van je weg probeerde te drijven?' Hij zocht Onyx' blik. 'Kris is bang voor haar. En—fuck, sterker nog, hij wéét van jullie bloedband. Hij noemde het net, boven. Heb jij hem dat verteld?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Yrla


    Yrla knipperde even met zijn ogen, die had hij niet aan zien komen. Als Fox dichterbij gezeten had, had Yrla hem waarschijnlijk een klap op zijn arm gegeven en gezegd dat die normaal moest doen. Nu was dat een beetje ongemakkelijk. Ergens wilde Yrla zijn schouders ophalen, maar hij had er de kracht niet voor.
          “Ik overleef het wel,” zei hij dus maar in plaats daarvan met een grijns. "En het is inderdaad iets waar je niets aan kan doen." Hij keek even naar de jongen met de krullen die daar zo kleintjes zat. En tot zijn eigen verbazing vroeg hij: “Gaat het wel?”


    It's never gonna happen, Guys.

    Fire


    Hoewel Fire de drang voelde om een arm om haar heen te slaan, gewoon om haar wat te kalmeren, wist hij dat de kans groter was dat ze in paniek raakte en dus hield hij een beetje afstand terwijl hij in zijn gedachten het verhaal probeerde te reconstrueren. Kris had Yrla dus aangevallen – en die was bijna dood? De waarom-vraag schoof hij in de ijskast, die was voor nu niet belangrijk. Het leek Fersephone ook nog niet zo veel te doen dat haar vriend bijna dood was – het ging er nu om dat ze de controle over haar gave kwijt was en iemand ernstig had kunnen verwonden. Ze was vooral angstig.
          ‘Heb je het er al met Fayr over gehad?’ vroeg Fire. ‘Hoe jullie dit een volgende keer kunnen proberen te voorkomen? Misschien dat Darian een soort noodknop voor jullie kan maken.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fox


    Fox trok zijn schouders op. ‘Nou ja, het is nogal wat als je vriend iemand bijna vermoordt,’ mompelde hij.


    Every villain is a hero in his own mind.